abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 december 2016 @ 21:03:01 #101
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_167330639
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:59 schreef lunamatic het volgende:
Hoi, ik kom hier even meeposten. Ik ga solliciteren vanuit mijn huiige baan. Zit nu te zwoegen op een sollicitatiebrief. Is het tegenwoordig de bedoeling dat je een originele openingszin hebt, of volstaat een "Bij deze wil ik graag solliciteren op... " ook? Ik ben echt volledig inspiratieloos. De rest van de brief gaat op zich nog wel, hoewel ik die nog heul erg moet inkorten, maar die opening is altijd zo lastig....
Ik zou in ieder geval "bij dezen" gebruiken.
pi_167331582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 20:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Originaliteit altijd lastig idd. Heb je het bedrijf eerder ontmoet? Anders openen met hoe dat was? Probeer ik vaak ook te doen als iets mij positief opviel.
Nee, of in ieder geval niet in professionele sfeer (wel als klant), maar ik wil eigenlijk wel eerst met de recruiter bellen voordat ik de brief verstuur. Probeer het al 2 dagen, maar krijg hem steeds niet te pakken.
pi_167331780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 19:59 schreef lunamatic het volgende:
Hoi, ik kom hier even meeposten. Ik ga solliciteren vanuit mijn huiige baan. Zit nu te zwoegen op een sollicitatiebrief. Is het tegenwoordig de bedoeling dat je een originele openingszin hebt, of volstaat een "Bij deze wil ik graag solliciteren op... " ook? Ik ben echt volledig inspiratieloos. De rest van de brief gaat op zich nog wel, hoewel ik die nog heul erg moet inkorten, maar die opening is altijd zo lastig....
Ik probeer die zin altijd te vermijden :P
Het ligt er ook een beetje aan in welke branche je solliciteert.. Misschien dat bij een baan als accountant een creatieve eerste zin minder op prijs word gesteld.
pi_167332023
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik probeer die zin altijd te vermijden :P
Het ligt er ook een beetje aan in welke branche je solliciteert.. Misschien dat bij een baan als accountant een creatieve eerste zin minder op prijs word gesteld.
Ik probeer dat ook altijd, maar op een of andere manier vind ik al mijn pogingen tot een leuke eerste zin er enorm gekunsteld uit zien. De rest van de brief is inmiddels al bijna af, maar nog geen opening dus.
pi_167332110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:38 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Ik probeer dat ook altijd, maar op een of andere manier vind ik al mijn pogingen tot een leuke eerste zin er enorm gekunsteld uit zien. De rest van de brief is inmiddels al bijna af, maar nog geen opening dus.
Kan je een link maken naar 1 van hun waardes of doelen?
"Op uw website staat dat u bladiebla missie heeft. Dit sluit aan bij mijn missie en ambitie. Daarom zou ik graag uw team willen versterken"
pi_167332245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:26 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Nee, of in ieder geval niet in professionele sfeer (wel als klant), maar ik wil eigenlijk wel eerst met de recruiter bellen voordat ik de brief verstuur. Probeer het al 2 dagen, maar krijg hem steeds niet te pakken.
Anders even mailen? Je zou ook eerst een afspraak kunnen maken met iemand met wie je eerder hebt samengewerkt bij het bedrijf en dan wat vragen stellen?
  donderdag 15 december 2016 @ 11:03:37 #107
416020 K44S
The bearded man
pi_167339875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 21:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Anders even mailen? Je zou ook eerst een afspraak kunnen maken met iemand met wie je eerder hebt samengewerkt bij het bedrijf en dan wat vragen stellen?
Beller is sneller en ik hoor veel dat het persoonlijker is dan een e-mail.

Gewoon even bellen dus :)

Iets wat mij trouwens opvalt:
Ik heb nu met een stuk of 3/4 recruiters gebeld en ook gezegd dat hun functie mij interessant lijkt.
Sommige schrokken hier een beetje van en ik heb ook uitgelegd waarom ik het beter zou kunnen dan de gemiddelde intercedent/reruiter.

Enfin, ik kreeg dus als top om te solliciteren bij Randstad, Tempo-Team etc. Ik schrik alleen wel van de eisen. Waar dus staat MINIMAAL hbo/wo.

Nogmaals: Ik snap dat ze starters willen trekken. Echter word ik er misselijk van.
Goed. Dat was even mijn braaksel over solliciteer land. Ik ga m'n best weer doen :)

[ Bericht 31% gewijzigd door K44S op 15-12-2016 11:10:58 ]
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167341355
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:03 schreef K44S het volgende:

[..]

Beller is sneller en ik hoor veel dat het persoonlijker is dan een e-mail.

Gewoon even bellen dus :)

Iets wat mij trouwens opvalt:
Ik heb nu met een stuk of 3/4 recruiters gebeld en ook gezegd dat hun functie mij interessant lijkt.
Sommige schrokken hier een beetje van en ik heb ook uitgelegd waarom ik het beter zou kunnen dan de gemiddelde intercedent/reruiter.

Enfin, ik kreeg dus als top om te solliciteren bij Randstad, Tempo-Team etc. Ik schrik alleen wel van de eisen. Waar dus staat MINIMAAL hbo/wo.

Nogmaals: Ik snap dat ze starters willen trekken. Echter word ik er misselijk van.
Goed. Dat was even mijn braaksel over solliciteer land. Ik ga m'n best weer doen :)
Vind je dat echt zo gek? Door het voltooien van een hbo-opleiding heb je o.a. aangetoond dat je projectmatig kan werken, zakelijk kan schrijven etc. Als een werkgever dus vraagt naar een afgeronde hbo-opleiding, zijn ze van dat soort competenties dus verzekerd bij een hbo-sollicitant. Bij een mbo'er is dat niet zeker, wil niet zeggen dat hij die competenties niet beheerst. Als jij in je motivatiebrief gewoon aantoont dat je prima kan schrijven en uitlegt waarom jij prima kan werken in een hbo-omgeving, verwacht ik niet dat je zomaar een afwijzing in de bus krijgt.
  donderdag 15 december 2016 @ 12:53:31 #109
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167341715
Zal mij ook maar eens melden in dit topic. Ik spreek uit eigen ervaring. Dit laat ook even zien wat de gevolgen zijn voor een agent / ambtenaar als je strafontslag krijgt.

In het kort even mijn situatie waar ik in zit en wat de (extreme) gevolgen zijn:

- 10 jaar werkzaam bij de politie (ICT diensten)
- december 2013 tijdens feestje (privé) 0.5 gram coke gekocht (die avond niet gebruikt).
- iemand vond nodig om dit 2 maanden later te melden aan mijn werkgever.
- maart 2014 geschorst door werkgever nav melding.
- mei 2014 intern onderzoek (verhoor etc)
- augustus2014 voornemen tot strafontslag (staande voet).
- augustus 2014 advocaat in armen genomen had werk niet in rechtsbijstand ( :') )
- mei 2015 bij de voorzieningsrechter --> zaak verloren

Gevolgen :

- tijdens mijn onderzoek etc ben ik gelukkig doorbetaald tot april 2014. Na de uitspraak stopte mijn loon direct omdat ik dus echt strafontslag kreeg. In mijn ogen een klein en stom onschuldig vergrijp, maar rechter dacht er anders over. Heb er 10 jaar zonder problemen gewerkt. In mijn screeningsdocumenten uit 2005 had ik zelfs al aangegeven dat ik een (klein) verleden met cocaine had. Was geen probleem.

Dus dan zit je plots zonder inkomen in mei 2014. WW kreeg ik niet (strafontslag) en zelfs bijstand kan moeilijk worden.

Kon toen gelukkig bij een vriend tijdelijk werken als stratenmaker. Ik moest iets.(ging er 600 netto op achteruit per maand + 5 dagen werken ipv 4).

Kon tot november 2015 blijven qua werk. (nul uren contract). Ik denk vraag ik WW aan tot ik iets heb gevonden. En anders zou ik vanaf februari 2016 eventueel weer tijdelijk kunnen werken bij die maat van mij als noodoplossing.

WW werd afgewezen had slechts 25 weken gewerkt ipv de verplichte 26 weken. Stom nooit opgelet of in de gaten gehouden. December 2016 toen maar bijstand aangevraagd. Met veel pijn en moeite kreeg ik 18 februari 2016 mijn eerste voorschot over december (van alles fout gegaan).

Heb echt geleerd wat overleven is met geen tot zeer weinig geld die periode. Hierna kon ik weer fulltime werken bij vriend van mij

Ondertussen druk bezig met solliciteren, maar steeds afgewezen of ik hoorde niets. In het begin was ik gewoon eerlijk over het feit wat er gebeurt was. Iedereen waardeerde dat. Maar ondertussen hoor ik niets.

Nu ben ik sinds eind augustus weg bij die vriend van mij (geen werk meer). En zit ik in de WW. Op basis van het laatste verdiende loon bij hem kreeg ik in sept en oktober slechts 902 euro per maand. Sinds deze maand is het 852 euro geworden.

Hier is absoluut niet van rond te komen (eigen huis etc) en weet echt even geen uitweg meer. Daarbij komt ook nog dat ik bijna 10.000 euro aan advocaat kosten kwijt ben geraakt. (zou een grote kans maken om te winnen niet dus). Gelukkig in termijnen afbetalen.

Waar ik het meest van baal is dat sinds mijn schorsing in 2014 ik nog geen normale baan meer heb kunnen krijgen in de ICT. Mijn hele carriere is verneukt door mijn eigen actie die avond.

Ben er gewoon ziek van dat ik eerlijk ben geweest en heb bekend en goed meegewerkt heb tijdens het onderzoek. Dat gaf de rechter ook aan, maar vond toch nodig om mij zo zwaar te straffen.

In al die jaren ben ik denk van de 40 sollicitaties slechts 2 maal uitgenodigd op gesprek. Het lijkt wel als men mijn naam ziet op mijn CV dat er dan allemaal alarmbellen afgaan. :')

Ik probeer elke dag te lachen en vrolijk te zijn, maar het is heel moeilijk momenteel. Vooral vanwege de feestdagen.

Dit is voor het eerst dat ik mijn verhaal durf te doen. Ik wil het ook een keer delen en mensen waarschuwen die in dienst zijn bij de overheid. Let op met wat je doet in je privétijd ook al lijkt het onschuldig.

Sorry dat het wat lang is geworden, maar dit is mijn situatie nu.

Dinsdag heb ik gelukkig een gesprek bij een leuk ICT bedrijf 8-) hopelijk krijg ik in 2017 eindelijk weer een stabiel leven.

Mijn ervaring met het UWV :

17 augustus WW aangevraagd.
4 oktober pas eerste betaling over september
19 november tweede betaling over oktober (mijn inkomstenbriefje was kwijt ofzo)
5 december mijn 3e betaling gekregen (nu 70 procent).

Op 4 oktober toeslag aangevraagd bovenop WW. Binnen 8 weken hoor je wat. Niet dus. Gisteren gebeld was blijven liggen ofzo bij hun. Nu toegekend. Over de eerste 2 maanden krijg ik nu 1.28 euro per dag extra en per december 4 euro nog wat. Wel bruto.....
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 12:56:16 #110
416020 K44S
The bearded man
pi_167341784
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:33 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Vind je dat echt zo gek? Door het voltooien van een hbo-opleiding heb je o.a. aangetoond dat je projectmatig kan werken, zakelijk kan schrijven etc. Als een werkgever dus vraagt naar een afgeronde hbo-opleiding, zijn ze van dat soort competenties dus verzekerd bij een hbo-sollicitant. Bij een mbo'er is dat niet zeker, wil niet zeggen dat hij die competenties niet beheerst. Als jij in je motivatiebrief gewoon aantoont dat je prima kan schrijven en uitlegt waarom jij prima kan werken in een hbo-omgeving, verwacht ik niet dat je zomaar een afwijzing in de bus krijgt.
Het is vervelend als je het gevoel hebt dat je bij veel interessante vacatures als met 1-0 achterstaat.
Maar zoals jij ook al aangeeft: Als je een goede brief schrijft... dan heb is die kans inderdaad aanwezig dat je in ieder geval op gesprek mag komen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 15 december 2016 @ 12:56:52 #111
416020 K44S
The bearded man
pi_167341798
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:53 schreef Razor21 het volgende:
Zal mij ook maar eens melden in dit topic. Ik spreek uit eigen ervaring. Dit laat ook even zien wat de gevolgen zijn voor een agent / ambtenaar als je strafontslag krijgt.

In het kort even mijn situatie waar ik in zit en wat de (extreme) gevolgen zijn:

- 10 jaar werkzaam bij de politie (ICT diensten)
- december 2013 tijdens feestje (privé) 0.5 gram coke gekocht (die avond niet gebruikt).
- iemand vond nodig om dit 2 maanden later te melden aan mijn werkgever.
- maart 2014 geschorst door werkgever nav melding.
- mei 2014 intern onderzoek (verhoor etc)
- augustus2014 voornemen tot strafontslag (staande voet).
- augustus 2014 advocaat in armen genomen had werk niet in rechtsbijstand ( :') )
- mei 2015 bij de voorzieningsrechter --> zaak verloren

Gevolgen :

- tijdens mijn onderzoek etc ben ik gelukkig doorbetaald tot april 2014. Na de uitspraak stopte mijn loon direct omdat ik dus echt strafontslag kreeg. In mijn ogen een klein en stom onschuldig vergrijp, maar rechter dacht er anders over. Heb er 10 jaar zonder problemen gewerkt. In mijn screeningsdocumenten uit 2005 had ik zelfs al aangegeven dat ik een (klein) verleden met cocaine had. Was geen probleem.

Dus dan zit je plots zonder inkomen in mei 2014. WW kreeg ik niet (strafontslag) en zelfs bijstand kan moeilijk worden.

Kon toen gelukkig bij een vriend tijdelijk werken als stratenmaker. Ik moest iets.(ging er 600 netto op achteruit per maand + 5 dagen werken ipv 4).

Kon tot november 2015 blijven qua werk. (nul uren contract). Ik denk vraag ik WW aan tot ik iets heb gevonden. En anders zou ik vanaf februari 2016 eventueel weer tijdelijk kunnen werken bij die maat van mij als noodoplossing.

WW werd afgewezen had slechts 25 weken gewerkt ipv de verplichte 26 weken. Stom nooit opgelet of in de gaten gehouden. December 2016 toen maar bijstand aangevraagd. Met veel pijn en moeite kreeg ik 18 februari 2016 mijn eerste voorschot over december (van alles fout gegaan).

Heb echt geleerd wat overleven is met geen tot zeer weinig geld die periode. Hierna kon ik weer fulltime werken bij vriend van mij

Ondertussen druk bezig met solliciteren, maar steeds afgewezen of ik hoorde niets. In het begin was ik gewoon eerlijk over het feit wat er gebeurt was. Iedereen waardeerde dat. Maar ondertussen hoor ik niets.

Nu ben ik sinds eind augustus weg bij die vriend van mij (geen werk meer). En zit ik in de WW. Op basis van het laatste verdiende loon bij hem kreeg ik in sept en oktober slechts 902 euro per maand. Sinds deze maand is het 852 euro geworden.

Hier is absoluut niet van rond te komen (eigen huis etc) en weet echt even geen uitweg meer. Daarbij komt ook nog dat ik bijna 10.000 euro aan advocaat kosten kwijt ben geraakt. (zou een grote kans maken om te winnen niet dus). Gelukkig in termijnen afbetalen.

Waar ik het meest van baal is dat sinds mijn schorsing in 2014 ik nog geen normale baan meer heb kunnen krijgen in de ICT. Mijn hele carriere is verneukt door mijn eigen actie die avond.

Ben er gewoon ziek van dat ik eerlijk ben geweest en heb bekend en goed meegewerkt heb tijdens het onderzoek. Dat gaf de rechter ook aan, maar vond toch nodig om mij zo zwaar te straffen.

In al die jaren ben ik denk van de 40 sollicitaties slechts 2 maal uitgenodigd op gesprek. Het lijkt wel als men mijn naam ziet op mijn CV dat er dan allemaal alarmbellen afgaan. :')

Ik probeer elke dag te lachen en vrolijk te zijn, maar het is heel moeilijk momenteel. Vooral vanwege de feestdagen.

Dit is voor het eerst dat ik mijn verhaal durf te doen. Ik wil het ook een keer delen en mensen waarschuwen die in dienst zijn bij de overheid. Let op met wat je doet in je privétijd ook al lijkt het onschuldig.

Sorry dat het wat lang is geworden, maar dit is mijn situatie nu.

Dinsdag heb ik gelukkig een gesprek bij een leuk ICT bedrijf 8-) hopelijk krijg ik in 2017 eindelijk weer een stabiel leven.
En voor jezelf beginnen en optie?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 15 december 2016 @ 13:01:07 #112
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167341875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:56 schreef K44S het volgende:

[..]

En voor jezelf beginnen en optie?
Heb al een bedrijfje per 2014 euro met een vriend van mij. Maar doen er te weinig aan laatste tijd. Komt ook door mijn situatie. En buiten dat elke euro die binnen komt op onze rekening houden ze in op mijn WW. Dus dat schiet niet echt op.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 13:04:13 #113
416020 K44S
The bearded man
pi_167341943
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:01 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Heb al een bedrijfje per 2014 euro met een vriend van mij. Maar doen er te weinig aan laatste tijd. Komt ook door mijn situatie. En buiten dat elke euro die binnen komt op onze rekening houden ze in op mijn WW. Dus dat schiet niet echt op.
En je kan er niet meer tijd in steken? Ondanks wat ze inhouden wat betreft je ww?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 15 december 2016 @ 13:08:58 #114
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167342038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:04 schreef K44S het volgende:

[..]

En je kan er niet meer tijd in steken? Ondanks wat ze inhouden wat betreft je ww?
Dan zou ik zoveel moeten verdienen per maand. Dan gaat de belasting eraf en moet ik het splitten met die maat van mij. Dat levert uiteindelijk niet meer op dan WW.

Maar ik heb goede hoop dat ik vanaf januari gewoon een baan heb. Alleen de pech dat de feestdagen er nu aankomen en het dan lastig wordt om nog snel een baan te krijgen.

Heb afgelopen week 12 sollicitaties eruit gegooid. Zelfs ook op functies buiten de ICT denk hierbij aan bezorger bij Albert / magazijn medewerker etc. Ik wil zo graag werken, maar ik krijg blijkbaar niet de kans. Heb gewoon nog een positief VOG en geen strafblad.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 13:11:38 #115
416020 K44S
The bearded man
pi_167342098
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:08 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Dan zou ik zoveel moeten verdienen per maand. Dan gaat de belasting eraf en moet ik het splitten met die maat van mij. Dat levert uiteindelijk niet meer op dan WW.

Maar ik heb goede hoop dat ik vanaf januari gewoon een baan heb. Alleen de pech dat de feestdagen er nu aankomen en het dan lastig wordt om nog snel een baan te krijgen.

Heb afgelopen week 12 sollicitaties eruit gegooid. Zelfs ook op functies buiten de ICT denk hierbij aan bezorger bij Albert / magazijn medewerker etc. Ik wil zo graag werken, maar ik krijg blijkbaar niet de kans. Heb gewoon nog een positief VOG en geen strafblad.
Dit leert mij weer compleet te relativeren wat betreft mijn situatie.

Hmm, wellicht een soort 'mini'-vakantie houden? Of via een callcenter aan de slag gaan (stikt vaak rond deze tijd ...).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 15 december 2016 @ 13:15:30 #116
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167342174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:11 schreef K44S het volgende:

[..]

Dit leert mij weer compleet te relativeren wat betreft mijn situatie.

Hmm, wellicht een soort 'mini'-vakantie houden? Of via een callcenter aan de slag gaan (stikt vaak rond deze tijd ...).
Minivakantie heb ik al gehad periode maart 2014 tot medio juni 2014. Kan je vertellen dat de muren op je afkomen. Ook nergens gesolliciteerd het onderzoek liep namelijk nog en ik maakte gewoon kans om er met een berisping af te komen volgens verhoorder / advocaat.

Afgelopen jaar vanaf november tot februari dit jaar ook thuis gezeten met amper geld. Iedereen is werken en je vreet jezelf op door alle stress hoe je de maand gaat overleven.

Nu zit ik eigenlijk ook alweer vanaf september thuis. Het is geen pretje kan ik je vertellen. Helemaal leip dat thuis zitten.

Dus wat deed ik de eerste periode? Veel stappen omdat ik niet thuis wilde zitten. Is niet erg, maar wel als het bijna dagelijks een gewoonte gaat worden en ik soms al om 3 uur in het café zat. Daar heb ik van geleerd dat WERKT dus TOTAAL niet. Doe ik gelukkig ook niet meer. En trouwens daar heb ik ook geen geld voor momenteel.

En omdat alles maar tegenzit heb ik ook amper de energie nog om nog meer tijd in sollicitaties en werk zoeken te stoppen. Maar het zal wel moeten.

Per maand kom ik nu rond de 400 euro tekort voor mijn vaste lasten. Gewoon bizar dat ik bijna 3 jaar verder ben na mijn schorsing en ik nog steeds geen stabiel werk heb. Daar heb ik de meeste pest in.

Callcentre's ook al een paar keer aangeschreven. Laatst nog bij Xerox (callcentre voor Ziggo) zou dan 1300 euro bruto per maand krijgen. Dat doe ik niet. Kom ik op bijna hetzelfde uit wat ik nu krijg aan WW. Zijn ook meer functies voor studenten / schoolverlaters.

Dit is echt een klote maand nu om door te komen. Iedereen gaat met kerst uitgebreid eten en leuke dingen doen. Ik heb slechts 15 a 20 euro per week om te eten. Krijg gelukkig wel wat bijval van familie en vrienden met boodschappen.

Maar ik probeer echt vrolijk te blijven. Van teamleider bij de politie naar bijstand / ww. Echt bizar. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Razor21 op 15-12-2016 13:21:22 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 13:22:56 #117
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167342320
Sorry voor mijn lange verhalen. Ik merk dat dit mij enorm oplucht om dit eens van mij af te schrijven en te delen (om mensen te waarschuwen). Zit nu met tranen in mijn ogen dit te schrijven. Gelukkig nog wel een glimlach in mijn gezicht :)

Ik schaam mij ook niet wat ik heb gedaan. Het is alleen stom geweest met mijn toenmalige functie. Had beter moeten weten. Maar ik moet er mee dealen. Het is gebeurt en mijn 'straf' heb ik er nu wel voor gehad.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 13:24:45 #118
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_167342365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:53 schreef Razor21 het volgende:
Zal mij ook maar eens melden in dit topic. Ik spreek uit eigen ervaring. Dit laat ook even zien wat de gevolgen zijn voor een agent / ambtenaar als je strafontslag krijgt.

In het kort even mijn situatie waar ik in zit en wat de (extreme) gevolgen zijn:

Verhaal ...

Oef, dat zijn inderdaad wel héél drastische en langdurige gevolgen van een (kleine) overtreding. Hopelijk dat de boel in 2017 idd vlotgetrokken wordt :o
  donderdag 15 december 2016 @ 13:25:59 #119
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_167342400
Meld ik me ook even hier:

Sinds 1 september grotendeels werkloos. Ik werk nog wel deeltijd bij PostNL maar heb aanvullende WW. De eerste twee maanden getracht een baan te scoren in de directe omgeving zónder tussenkomst van uitzendbureau's; helaas tevergeefs. Vanaf 1 november zoek ik in een straal van 80 kilometer en klop nu wél bij uitzendbureau's aan de deur, daarbij ook nog even binnengelopen bij het lokale Werkplein om mijn CV onder de loep te nemen. Een medewerkster meldde dat het CV té groot en gefragmenteerd oogde, dus nadien de boel korter en bondiger gemaakt.

Het regent zo nu en dan afwijzingen in mijn mailbox maar er zijn ook wat kennismakingsgesprekken achter de rug bij dus o.a. uitzendbureau's. Ik hoop over een week of 2-3 weer aan het werk te zijn.

WW loopt nog tot eind 2017 en is afdoende om de vaste lasten te dekken.
  donderdag 15 december 2016 @ 13:30:56 #120
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167342510
quote:
11s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Oef, dat zijn inderdaad wel héél drastische en langdurige gevolgen van een (kleine) overtreding. Hopelijk dat de boel in 2017 idd vlotgetrokken wordt :o
Ja bedankt. Ik wist ook totaal niet wat de gevolgen zouden kunnen zijn voordat ik die avond de fout maakte. Er zijn mensen (spreek uit ervaring) bij de politie voor minder gestraft (boete gehad werkgever / berisping). En die hadden geen drugs gekocht / gebruikt , maar in mijn ogen zwaardere vergrijpen gedaan.

Maar ik had de middelen (geld) niet om nog naar de hoge raad te stappen wat mijn advocaat wel aanraadde.

Zelfs een peiljaarverlegging is 2 keer afgewezen ivm advocaatkosten. Verdiende teveel om in aanmerking te komen. Kijken naar 2 jaar terug (2013 toen). Volgens hun verdiende ik teveel dus geen recht op. Met een peiljaarverlegging kon ik ze dwingen om naar de huidige situatie en inkomen te kijken. Afgewezen. dus kon steeds de volle mep betalen.

Vertel mij niets meer over kantoorkosten bij een advocaat ik weet precies wat dat zijn nu :D
Elke maand een declaratie kreeg ik van haar waar dan dit soort dingen in stonden:

e-mail client 4 minuten
email werkgever clien 6 minuten
etc etc

Onderaan stond dan bijv. 4 uur (a 240 per uur ex) dus reken maar uit. Dit kwam nog eens op de zaakkosten erbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Razor21 op 15-12-2016 13:36:20 ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167342736
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:53 schreef Razor21 het volgende:
In al die jaren ben ik denk van de 40 sollicitaties slechts 2 maal uitgenodigd op gesprek. Het lijkt wel als men mijn naam ziet op mijn CV dat er dan allemaal alarmbellen afgaan. :')
Komt je zaak naar boven dan als ze op je naam googlen?
  donderdag 15 december 2016 @ 13:45:15 #122
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167342848
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:40 schreef MCH het volgende:

[..]

Komt je zaak naar boven dan als ze op je naam googlen?
Nee
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_167343045
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:45 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Nee
Dan toch maar wat minder eerlijk zijn. :@
  donderdag 15 december 2016 @ 13:53:09 #124
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_167343078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan toch maar wat minder eerlijk zijn. :@
Doe ik nu ook gooi het steeds op de reorganisatie.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  donderdag 15 december 2016 @ 13:53:57 #125
416020 K44S
The bearded man
pi_167343111
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Dan toch maar wat minder eerlijk zijn. :@
Heb jij het over zijn ICT zaak of over de zaak die met de politie te maken heeft?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')