Klopt, wrs PvdA is een aflopende zaak. Is ook lood om oud ijzer Samsom of Asscher.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:24 schreef polderturk het volgende:
Voor wie ben je en waarom? Niet echt een groot succes. Ik heb het idee dat het niet leeft onder de bevolking. Veel minder in ieder geval dan in voorgaande keren.
Ik heb anders niet zoveel met politici die van alles beloven om vervolgens in de Kamer te gaan zitten wanneer hun eigen partij regeert.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:36 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou Samsom in ieder geval de rechtvaardige winnaar vinden aangezien Asscher een hypocrite kereltje is door Samsom aan te vallen op het kabinetsbeleid waarvan hij zelf de personificatie is.
Samsom heeft tijdens de campagne letterlijk niets beloofd.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:40 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik heb anders niet zoveel met politici die van alles beloven om vervolgens in de Kamer te gaan zitten wanneer hun eigen partij regeert.
Oh?quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Samsom heeft tijdens de campagne letterlijk niets beloofd.
Tijdens de lijsttrekkersdebatten in 2012 heft hij tijdens een debat letterlijk aangegeven geen enkele belofte te doen. In die zin kun je hem dat niet verwijten.quote:
Hij heeft idd gezegd dat hij niet kon beloven dat ook maar iets van zijn programma bewaarheid zou worden. Dus als je op PvdA stemt stem je op helemaal niets, dat heeft-ie echter niet gezegd. En toen kwamen ze meteen na formatie met dat onzinnige plan over de zorgpremie dat ze snel weer introkken. Had dat toen ook uitgerekend, zou ik 500 euro zorg premie moeten betalen. Per maand. Plus mijn vrouw dan nog.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Samsom heeft tijdens de campagne letterlijk niets beloofd.
Het is een tijd geleden, maar de campagne staat bij mij als een waar de PvdA zich profileerde als het solidaire tegengeluid van de VVD, misschien werden er niet keiharde beloftes gedaan maar er werd wel degelijk een traditioneel sociaaldemocratisch plan (of instelling) voorgelegd, als vervolgens een regering wordt gevormd met de VVD en als vervolgens het boegbeeld van die campagne uiteindelijk niet in de regering gaat zitten dan verdient hij het niet om opnieuw mijn stem te krijgen. Maar ik heb geleerd, Asscher heeft gezegd als lijsttrekker niet per se het Ministerschap op te zoeken, ik heb blanco gestemd (alhoewel het wel met meer redenen te maken heeft dan slechts het bovenstaande verhaal).quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tijdens de lijsttrekkersdebatten in 2012 heft hij tijdens een debat letterlijk aangegeven geen enkele belofte te doen. In die zin kun je hem dat niet verwijten.
Voor iedereen die links is, is het een partij van farizeeėrs geweest iig.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:52 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het is een tijd geleden, maar de campagne staat bij mij als een waar de PvdA zich profileerde als het solidaire tegengeluid van de VVD, misschien werden er niet keiharde beloftes gedaan maar er werd wel degelijk een traditioneel sociaaldemocratisch plan (of instelling) voorgelegd, als vervolgens een regering wordt gevormd met de VVD en als vervolgens het boegbeeld van die campagne uiteindelijk niet in de regering gaat zitten dan verdient hij het niet om opnieuw mijn stem te krijgen. Maar ik heb geleerd, Asscher heeft gezegd als lijsttrekker niet per se het Ministerschap op te zoeken, ik heb blanco gestemd (alhoewel het wel met meer redenen te maken heeft dan slechts het bovenstaande verhaal).
De PvdA mag gewoon nooit of te nimmer met de VVD regeren, en zeker niet na zo'n campagne en financiele crisis, als je dat als politicus niet begrijpt dan kan je beter een ander baantje zoeken.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor iedereen die links is, is het een partij van farizeeėrs geweest iig.
En voor de verkiezingen lekker op elkaar inhakken. VVD op de linksen. PvdA op de rechtsen. Ook nog zo leuk.
En dan elkaar wat gunnen bij de formatie en dan met dat domme plan komen mbt de zorgpremie, dat meteen al werd afgeschoten.
Ja in 2010 deden ze nog alsof er niets aan de hand was. Dat pruts kabinet van Balkenende daarvoor met PvdA dacht dat we nog even wat tijd over hadden om de zaken aan te kijken iig.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:43 schreef Slaro het volgende:
[..]
De PvdA mag gewoon nooit of te nimmer met de VVD regeren, en zeker niet na zo'n campagne en financiele crisis, als je dat als politicus niet begrijpt dan kan je beter een ander baantje zoeken.
Je ziet het, afgelopen lijsttrekkersverkiezingen was er volop aandacht ondanks matige peilingen, en nu maalt er bijna niemand nog om dat zegt voldoende in deze.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja in 2010 deden ze nog alsof er niets aan de hand was. Dat pruts kabinet van Balkenende daarvoor met PvdA dacht dat we nog even wat tijd over hadden om de zaken aan te kijken iig.
Het is wel om te huilen wmb, maar ik ben dom en extreemrechts tegenwoordig op FOK!. Mijn afrekening komt nog wel, hoorde ik afgelopen nacht.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:49 schreef Slaro het volgende:
[..]
Je ziet het, afgelopen lijsttrekkersverkiezingen was er volop aandacht ondanks matige peilingen, en nu maalt er bijna niemand nog om dat zegt voldoende in deze.
Wie heeft je dat medegedeeld?quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel om te huilen wmb, maar ik ben dom en extreemrechts tegenwoordig op FOK!. Mijn afrekening komt nog wel, hoorde ik afgelopen nacht.
In ruil voor die inkomensafhankelijke premie ging de hoogste belastingschaal omlaag van 52% naar 49%. Iemand met een inkomen van 10 miljoen per jaar zou er dan 300.000 op vooruitgaan. Een inkomen van 100 miljoen zou 3 miljoen per jaar erop vooruitgaan. De allerrijksten zouden dus het meest profiteren. De VVD was er dus al te blij mee. De middenklasse zou wel compleet leeggezogen worden.quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft idd gezegd dat hij niet kon beloven dat ook maar iets van zijn programma bewaarheid zou worden. Dus als je op PvdA stemt stem je op helemaal niets, dat heeft-ie echter niet gezegd. En toen kwamen ze meteen na formatie met dat onzinnige plan over de zorgpremie dat ze snel weer introkken. Had dat toen ook uitgerekend, zou ik 500 euro zorg premie moeten betalen. Per maand. Plus mijn vrouw dan nog.
In tegenstelling tot links hebben de populistische partijen schoon schip gemaakt. Wat campagnepunten laten varen die niet meer haalbaar zijn in deze tijd en de scherpe randjes er ideologisch vanaf gehaald.quote:Op zaterdag 3 december 2016 23:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel om te huilen wmb, maar ik ben dom en extreemrechts tegenwoordig op FOK!. Mijn afrekening komt nog wel, hoorde ik afgelopen nacht.
Ik moest ook hard om die kop lachen inderdaad. Ik heb geloof ik de kale knikker van Samsom bijkans elke dag zien bijkomen op vk.nl. Dat ze het partijblad van de Third Way'ers in de PvdA zijn weet iedereen natuurlijk wel, maar ze mogen het best wat subtieler aanpakken.quote:Op zondag 4 december 2016 08:19 schreef Ringo het volgende:
De zelfvoldaanheid van deze club volksverlakkers, de megalomanie waarmee deze 'verkiezingsstrijd' wordt gepubliciteerd, de kranten doen er ook onverdroten aan mee om dat beeld te bevestigen.![]()
[ afbeelding ]
Wtf, over wie hebben we het eigenlijk?
Asscher komt uit een typische rijke advocaten familie. Denken dat hij empathie heeft voor de 'gewone man' is echt krankzinnig.quote:Op zondag 11 december 2016 10:24 schreef Kiyoaki het volgende:
De PvdA lijsttrekkersverkiezing heeft alleen als doel de PvdA de media te laten halen. De Volkskrant negeert consequent de SP, want er zitten immers niet zoveel SP-leden in de redactie, in tegenstelling tot PvdA'ers als Raoul du Pre.
Ze moeten ook wel hard propaganda voeren. Wie stemt er immers met gezond verstand op de PvdA, een doorsnee liberale partij die op geen enkele manier verschilt van bijvoorbeeld D66 en steeds minder van de VVD? En dan ook nog met Diederik Samsom aan het roer, een betweterige Greenpeace nerd zonder empathie voor gewone mensen. Asscher is natuurlijk niet beter, de zoveelste kleurloze bureaucraat, een tweede Francois Hollande die straks weer vervangen moet worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |