abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 3 december 2016 @ 17:00:09 #226
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167075994
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2016 16:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Halo of Flies mag zich rekenen tot de liedjes die door een nederlandse DJ hier een single zijn geworden, net zoals een I Want You van Costello of Forever Blue van the Little River Band. Kennen ze niet in het buitenland, behalve de fans.
En Lion in the Morning Sun
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167075996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 16:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben het eens met dat de manier waarop muziek soms benaderd wordt bizar is, zeker in DWDD en de keuzes die een 3fm maakt zijn ook heel vreemd. Toch moeten we niet doen alsof het in andere landen enorm veel beter is. In GB, Duitsland, VS is het budget groter en er dus veel meer mogelijkheid voor verzuiling in de stations. België is het enige vergelijkingsmateriaal dat wat mij betreft inderdaad beter omgaat met nieuwe muziek (zie StuBru), maar als je naar Joe FM of QMusic zapt is het daar niet anders dan hier.
Het is deels een stuk van de volksaard. Doe maar gewoon, niet te moeilijk. Muziek is hier al snel te raar. Dat er relatief veel muziek vanuit bronnen uit de landen ten zuiden van ons (en ook weleens via BBC Radio 6) m'n collectie binnen komt gewaaid, heeft een oorzaak. Ik houd nou eenmaal niet zo van vlak.

Qua België: probeer tussen 18.00 uur en 24.00 uur ook Bruzz eens. Die hebben allemaal 1 of 2 uur durende genreprogramma's, niet heel doorsnee.
  zaterdag 3 december 2016 @ 17:14:23 #228
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_167076304
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 december 2016 17:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En Lion in the Morning Sun
Laten we de goeie sfeer erin houden
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  zaterdag 3 december 2016 @ 17:50:31 #229
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_167077238
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 15:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Billy Joel heeft veel mooiere nummers dan Piano Man gemaakt, maar daar heeft de gemiddelde twintiger geen weet van. Hun stem op zo'n nummer draait meer om nostalgie / herkenning (ook van de tv-reclame) dan om de kwaliteit van de muziek.

Zo was het met Imagine vorig jaar ook. Het zou geweldig zijn geweest als dat nummer op 1 stond omdat Nederland massaal een muzieksmaak had gekregen, maar dat was niet het geval. Het was sentiment, de waan van de dag.

Ik luister bijzonder veel nieuwe muziek. Wekelijks struin ik diverse bronnen af, waaronder talloze playlists op Spotify. Alles wat ik leuk vind, kieper ik in een grote verzamelmap. Hieruit selecteer ik weer tracks voor playlists die ik maak en tracks die ik draai in mijn shows op Radio 49.

Als ik het moet samenvatten, leef ik in soort parallelle muzikale wereld, die totaal niks meer heeft te maken met wat er in de hitlijsten staat. Er is zo veel goede (nieuwe) muziek, in allerlei genres. Maar mensen nemen niet de moeite om zelf op zoek te gaan. Ze varen puur op wat er er in de hitlijsten staat en ze varen op de uiterst beperkte selectie die een zender als 3FM voorschotelt.

En zo is het met de Top 2000 eigenlijk ook. Lekker veilig, lekker op basis van de keuzelijst, waar duizenden goede nummers niet in staan.
Eens dat als je puur op de radio afgaat, je de helft nooit hoort en daar maak ik mij ook schuldig aan.
Maar is dat de insteek van de T2K, is die lijst niet bedoelt om het gemiddelde van een Radio 2 luisteraar te weerspiegelen. Waarbij radio 2 een publieke zender is die zo laagdrempelig mogelijk moet zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Redactie Sport zaterdag 3 december 2016 @ 18:01:33 #230
pi_167077484
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2016 17:50 schreef Uccie het volgende:

[..]

Eens dat als je puur op de radio afgaat, je de helft nooit hoort en daar maak ik mij ook schuldig aan.
Maar is dat de insteek van de T2K, is die lijst niet bedoelt om het gemiddelde van een Radio 2 luisteraar te weerspiegelen. Waarbij radio 2 een publieke zender is die zo laagdrempelig mogelijk moet zijn.
Een publieke zender moet niet laagdrempelig maar compleet zijn. En dat laatste is wat de top 2000 steeds beter doet - voor ieder wat wils.
pi_167077540
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Een publieke zender moet niet laagdrempelig maar compleet zijn. En dat laatste is wat de top 2000 steeds beter doet - voor ieder wat wils.
Steeds beter? Steeds slechter, zul je bedoelen.
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:03:56 #232
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Redactie Sport zaterdag 3 december 2016 @ 18:05:13 #233
pi_167077616
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Steeds beter? Steeds slechter, zul je bedoelen.
Wat? Je gaat toch niet zeggen dat de lijst in 2003 completer was dan in 2015?
pi_167077699
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wat? Je gaat toch niet zeggen dat de lijst in 2003 completer was dan in 2015?
Er worden willens en wetens nummers geschrapt uit de keuzelijsten. Geen kansloze nummers, maar nummers die herhaaldelijk in de lijst hebben gestaan. Dat is voor mij hét bewijs dat er wordt gestuurd. En de lijst wordt er ook minder compleet op; dat is inherent aan dingen bewust weglaten.
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:09:17 #235
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167077741
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er worden willens en wetens nummers geschrapt uit de keuzelijsten. Geen kansloze nummers, maar nummers die herhaaldelijk in de lijst hebben gestaan. Dat is voor mij hét bewijs dat er wordt gestuurd. En de lijst wordt er ook minder compleet op; dat is inherent aan dingen bewust weglaten.
Keuzelijsten zijn ook maar keuzelijsten.
Mocht je daarom dit jaar niet meer nummers zelf kiezen?
Laat maar zien welke nummers je mist en kies daarvoor.
Als dat massaal gebeurt, staan ze gewoon weer in de Top 2000...
pi_167077857
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:09 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Keuzelijsten zijn ook maar keuzelijsten.
Mocht je daarom dit jaar niet meer nummers zelf kiezen?
Laat maar zien welke nummers je mist en kies daarvoor.
Als dat massaal gebeurt, staan ze gewoon weer in de Top 2000...
Nummers die niet in de keuzelijst worden gezet, worden sneller vergeten en maken minder kans dan nummers die wél in die lijst staan.
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:16:42 #237
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167077974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nummers die niet in de keuzelijst worden gezet, worden sneller vergeten en maken minder kans dan nummers die wél in die lijst staan.
Dan zijn ze ook niet de echte favorieten van de stemmers...
pi_167078114
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:16 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dan zijn ze ook niet de echte favorieten van de stemmers...
Dan kun je net zo goed de hele keuzelijst afschaffen; dan heeft elk nummer gelijke kansen. Dan is er een gelijk speelveld voor alles en iedereen. De keuzelijst is een vorm van voortrekkerij. Aan nummers die wél op de keuzelijst staan, wordt eerder gedacht dan aan nummers die er niet op staan.

Ik heb trouwens nog wel even op "Sympathy" gestemd.
  Redactie Sport zaterdag 3 december 2016 @ 18:24:00 #239
pi_167078134
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het feit DAT er een keuzelijst is betekent al dat er gestuurd wordt. De reden dat die liedjes echter al 10 jaar niet meer in de lijst stonden is OMDAT de lijst completer is geworden. Ik bedoel, kijk eens naar wat er de afgelopen jaren pas bij is gekomen:

90's alternative:
Radiohead
Nirvana (in ieder geval een hoop noteringen)
meerdere liedjes van Guns 'n Roses
Pearl Jam
oa

verschillende recente liedjes, oa:
Coldplay
Arctic Monkeys
Eminem

in het elektronische segment bijvoorbeeld Faithless en Daft Punk.

En wat is daar nu werkelijk voor verdwenen? Ja, een hoop toffe dingen uit de 60's en 70's, en ook wel wat essentiele liedjes, helaas (dat er straks niet 1 liedje van de Everly Brothers in staat is wel een beetje schandalig, en dat een band als de Sweet het binnenkort ook zonder notering moet doen zou ook niet moeten), maar vooral heel veel dingen die toch wel in andere liedjes terugkomen. Alleen aangezien sentiment daar een grote rol speelt en Coldplay instant kutmuziek is volgens velen wordt dat niet gewaardeerd.

Ze hebben wel iets teveel aan de keuzelijst gesnoeid dit jaar, maar de lijst is de afgelopen paar jaar juist wél completer geworden.
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:32:49 #240
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_167078312
Volgend jaar gaan we Neophyte in de Top 2000 stemmen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:36:37 #241
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167078409
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed de hele keuzelijst afschaffen; dan heeft elk nummer gelijke kansen. Dan is er een gelijk speelveld voor alles en iedereen. De keuzelijst is een vorm van voortrekkerij. Aan nummers die wél op de keuzelijst staan, wordt eerder gedacht dan aan nummers die er niet op staan.
Die keuzelijst afschaffen is ook prima. Helemaal voor, maar dat is niet in het belang van Radio 2.
En natuurlijk wordt er door hen in zekere mate gestuurd, welke keuzelijst je ook hanteert. Je moet er immers een aantal uit kiezen.
Dat het niet jouw keuzelijst is, dat kan. Maar welke keuzelijst je ook presenteert, het zal nooit naar ieders tevredenheid zijn.

Het is maar de Top 2000, de wereld vergaat niet als Dell Shannon er niet in staat.
Take it as it is...
pi_167078477
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:36 schreef MadMaster het volgende:

Het is maar de Top 2000, de wereld vergaat niet als Dell Shannon er niet in staat.
Take it as it is...
Het is maar de Top 2000???

Pardon :N
  Redactie Sport zaterdag 3 december 2016 @ 18:53:41 #243
pi_167078798
quote:

[..]

Die keuzelijst afschaffen is ook prima. Helemaal voor, maar dat is niet in het belang van Radio 2.
En natuurlijk wordt er door hen in zekere mate gestuurd, welke keuzelijst je ook hanteert. Je moet er immers een aantal uit kiezen.
Dat het niet jouw keuzelijst is, dat kan. Maar welke keuzelijst je ook presenteert, het zal nooit naar ieders tevredenheid zijn.

Take it as it is...
Op het moment dat ik nog maar naar 1 goed liedje per uur zou luisteren nok ik er gewoon mee. Voorlopig vind ik het leuk genoeg om te luisteren, dus dan is het prima
pi_167078855
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:32 schreef Mani89 het volgende:
Braincracking dan uiteraard
pi_167078942
quote:
Is toch gewoon een troll?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2016 18:59:47 ]
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:11:38 #247
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_167079212
quote:

[..]

Take it as it is...
En laten we eerlijk zijn, het klagen hoort er ook bij.
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die echt slapeloze nachten hebben vanwege het feit dat hun persoonlijke favorieten niet in de keuzelijst staan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:13:42 #248
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167079270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Op het moment dat ik nog maar naar 1 goed liedje per uur zou luisteren nok ik er gewoon mee. Voorlopig vind ik het leuk genoeg om te luisteren, dus dan is het prima
Het is dan ook geen verplichting.
En er zit altijd wel iets bij voor de bijna iedereen, dus we luisteren nog lang en gelukkig...
*)
  zaterdag 3 december 2016 @ 19:15:49 #249
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167079332
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 december 2016 19:11 schreef Uccie het volgende:

[..]

En laten we eerlijk zijn, het klagen hoort er ook bij.
Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die echt slapeloze nachten hebben vanwege het feit dat hun persoonlijke favorieten niet in de keuzelijst staan.
Ik laat het wel merken als er straks iets voorbij komt wat niet mijn smaak is. Nu klaag ik nog niet, hooguit over het geklaag vooraf... ;)
pi_167079358
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:32 schreef Mani89 het volgende:
Dit jaar was er toch ook al een actie om Brutal 5.0 in de lijst te krijgen? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')