abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166979001

}:| Dames en heren, de Rechtbank }:|
Ja hoi, tof dat je de moeite hebt genomen om op de tribune van de rechtbank plaats te nemen.

:7 Zonder gekheid, dit is een concept om eens te experimenteren met een manier van voor- en tegenstanders om een "X" onderwerp :7
Je kan je in dit topic aanmelden om een rol aan te nemen. We hebben de volgende rollen:
• Juryleden (aantal nog in te vullen, het liefst users die niet/nooit in BNW posten, neutraliteit)
• Voor- en tegenstanders (nog voor het onderwerp bekend is!)(Teams zo groot als er aanmeldingen zijn)
• Advocaten (2 stuks). Zij zijn de enige die namens de voor- of tegenstanders mogen posten in het topic. De rest gaat achter de schermen.
• Een meerkoppige kamer van Rechters (3 stuks)
• De Officier van Complotten (1 persoon)
• Een bode (om bronnen te controleren en voor te dragen aan de jury)
• De President van de Rechtbank (Lavenderr)
En uiteraard, genoeg toeschouwers.

^O^ Leuk, en nu? ^O^
Nou het is de bedoeling dat als we genoeg aanmeldingen zijn, dat de mensen in hun rol kruipen en over de PM in discussie gaan binnen hun eigen rol. De Rechters zullen dus niet openlijk mengen in het debat, de jury komt pas in actie als de inhoudelijke zaak en pleidooi zijn afgerond etc. Eigenlijk een soort van rollenspel, waar men dus als team reageert.

:Z Is dat niet saai en kut tegenover normale topics? :Z
Nou ja, het is anders. Anders hoeft niet slecht te zijn. We willen eens kijken of het lukt om een ordelijke rechtszaak te houden, en te kijken of de jury en rechter een oordeel vellen dat samen gaat met de consensus.

:Y Wat zoeken we nog? :Y
We zoeken nog iemand die een paar paints/photoshops wilt maken, zodat als degene in hun rol posten, dat boven hun post kunnen zetten, zodat duidelijk is wat de rol van die persoon is. Iemand die handig is met photoshop of paint die dat wilt? PM/DM mij even.

Ook zoeken we naar een soort van tijdslimiet. Als je een idee hebt over hoe lang het moet duren dat men de tijd heeft om te reageren in de rol, graag. Het moet niet dagen duren voor iemand in zijn rol post.

Ook zoeken we er nog een spelleider bij (je zult zo af en toe een PM moeten versturen naar de verschillende rollen). Iemand die een paar mooie teksten kan schrijven om de verschillende rollen over de PM/DM te helpen met regels, vragen etc.
quote:
Spelregels en regels per rol:
Juryleden: Jullie rol begint pas als beide teams hun onderwerpen hebben behandeld. Jullie beslissen of de voor- of tegenstanders van het argument gewonnen hebben.
Advocaten: De 2 advocaten zijn de enige die mogen posten in het topic. Zij leggen de argumenten voor van hun team. De rest van de teamleden mogen alleen maar met elkaar communiceren buiten het topic om (PM,DM,Skype,MSN,postduif etc).
De Rechters (3 stuks): Zij mogen na dat de argumenten zijn voorgelegd zich mengen over de inhoud van de zaak. Let wel: Je bent neutraal in je rol als Rechter. Je mag je vraag aan zowel beide teams stellen, of aan een team.
De Officier van Complotten: De Officier bedenkt het complot of stelling voorleggen waarover de inhoud van de Rechtszaak zal gaan. Je hebt maar 1 taak en daar blijft het ook bij. De uitkomst dien je dan ook te respecteren :')
De Bode: De bode heeft de belangrijke taak om de bronnen te beoordelen op echtheid. Dit is de belangrijkste functie in deze BNW rechtbank. Alleen de Rechters kunnen jou die opdracht geven. Hier dient dus een zo neutraal mogelijke persoon te zitten! Wanneer je de bronnen onvolledig acht kan je deze nietig verklaren, waardoor het team (voor of tegenstander) dus een andere aanpak moet verzinnen.
De President van de Rechtbank: Dit is altijd de moderator van BNW. Deze kan mensen tot de orde roepen, en zonodig mensen verwijderen uit de Rechtbank (je posts worden verwijderd!). Ordnung must es sein! :7
De toeschouwers: De popcorn etende mensen die naar de Rechtszaal komen. De enige regel is stilte. Dat wil zeggen, meeposten is leuk, en raden we ook zeker aan, maar probeer je niet te bemoeien met de rechtszaak. Wel heb je de mogelijkheid om alle rollen (met uitzondering van de Officier, Bode en President) te beïnvloeden. Via de PM/DM of op andere manieren. Dus buiten het topic om.
Disclaimer: Aangezien dit nieuw is, zal er zo her en der nog wel een schoonheidsfoutje zitten in de regeltjes. Is er iets onduidelijk of vaag: Maak dit kenbaar ipv direct te roepen dat het kut is. We willen FOK! allemaal leuk maken, en dit is een manier om dat voor elkaar te krijgen. Houdt je aan de normale gedragsregels, probeer objectief te blijven en houdt je vooral aan je rol wanneer je meedoet aan de Rechtszaak.

Maar bovenal: Veel plezier! Probeer zo objectief mogelijk je rol te vervullen, dan maken we er een leuk topic van!
Hean, bedankt voor de geweldige banners ^O^ .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2016 20:11:53 ]
pi_166979008
Rolverdeling 1e Rechtszaak:

1. Veldmedewerker
2. Blaadjes
3. trein2000

(2 personen)
1. THEFXR
2. theguyver

1. Yiha3

1. Enneacanthus_Obesus

1. Lavenderr

1. kanovinnie
2. dimmak
3. Euribob
4. derLudolf
5. Heer-Snader

Voor- en tegenstanders: (Nog niet bekend hoeveel personen, afhankelijk van jullie input!!)
Voor:
1. TiTu
2. DeMolay
3.

Tegen:
1. LelijKnap
2. Zolderkamer
3. Charged

1. KaBuf
2. Orwell
3. sararaats

[ Bericht 1% gewijzigd door derLudolf op 14-12-2016 18:11:53 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:22:43 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_166979049
Ik zou wel jurylid willen zijn.

Leuk idee trouwens!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_166979058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou wel jurylid willen zijn.

Leuk idee trouwens!
Done!
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:23:19 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166979065
Moet ik denken aan een soort van Spaanse inquisitie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166979078
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:23 schreef Megumi het volgende:
Moet ik denken aan een soort van Spaanse inquisitie?
Meer aan zo objectief mogelijke manier om je punt te maken over een BNW gerelateerd onderwerp. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 14:24:05 ]
pi_166979390
Doe mij ook als jurylid! Leuk idee mono!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166979417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:36 schreef dimmak het volgende:
Doe mij ook als jurylid! Leuk idee mono!
Top! Ik zet je er bij!
pi_166979848
Dus als de rechters een uitspraak hebben gedaan over een complot, of deze waar is of niet, dan hebben we het daar maar mee te doen?
pi_166979881
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:59 schreef Chewie het volgende:
Dus als de rechters een uitspraak hebben gedaan over een complot, of deze waar is of niet, dan hebben we het daar maar mee te doen?
In dit topic. De uitkomst IRL kan maar zo anders zijn. Het gaat meer om de correcte bewijsvoering en de manier van debat tussen de verschillende rollen. Zeg maar een extra dimensie.
pi_166979963
Leuk idee!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 29 november 2016 @ 15:12:13 #12
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_166980035
Ik wil graag rechter zijn. Maar wel eentje die de opgevoerde werkelijkheid naast zich neer mag leggen in zijn oordeel.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 16:14:33 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_166981183
Ik ben dan wel iemand die in het nieuws verneemt hoe de zaak gelopen is.

Is er trouwens al een rechtbank tekenaar? Erg essentieel voor de berichtgeving.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_166982123
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

Goed idee.
pi_166983073
Rechter :D

(Een droom komt uit :P )
Ich hock in meinem Bonker
pi_166984462
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

Nog niet. Voel je je geroepen toevallig? :+
pi_166984467
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:03 schreef Blaadjes het volgende:
Rechter :D

(Een droom komt uit :P )
Zet je er bij!
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:12 schreef Veldmedewerker het volgende:
Ik wil graag rechter zijn. Maar wel eentje die de opgevoerde werkelijkheid naast zich neer mag leggen in zijn oordeel.
Done :)
pi_166984582
Wat een belachelijk... leuk idee! Haha, echt tof initiatief. Ik ga het volgen, maar niet mee doen :).
  PR en moderator dinsdag 29 november 2016 @ 19:36:40 #19
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_166984612
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:35 schreef Scrummie het volgende:
Wat een belachelijk... leuk idee! Haha, echt tof initiatief. Ik ga het volgen, maar niet mee doen :).
Hier ook zo'n tvp :D
Fuck the EBU.
pi_166984739
Ik wil wel rechter zijn. Maar een rol als jurylid lijkt me als nitwit op het complot gebied ook leuk. Dus wat je het meest nodig hebt zou ik zeggen.
zie email 27 oktober
pi_166984802
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:41 schreef trein2000 het volgende:
Ik wil wel rechter zijn. Maar een rol als jurylid lijkt me als nitwit op het complot gebied ook leuk. Dus wat je het meest nodig hebt zou ik zeggen.
Het is juist goed om als nitwit een rechter te zijn :) Zo kan je neutraal oordelen op de bronnen en de argumenten die je krijgt voorgelegd.
Ik zet je neer als Rechter :)
pi_166984874
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is juist goed om als nitwit een rechter te zijn :) Zo kan je neutraal oordelen op de bronnen en de argumenten die je krijgt voorgelegd.
Ik zet je neer als Rechter :)
^O^
De Bode gaat wel overuren draaien dan. Ik kan natuurlijk onmogelijk gaan beoordelen hoe betrouwbaar een bron is, daarvoor weet ik echt te weinig.
zie email 27 oktober
pi_166984936
De Bode is zeer belangrijk!
pi_166984946
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

^O^
De Bode gaat wel overuren draaien dan. Ik kan natuurlijk onmogelijk gaan beoordelen hoe betrouwbaar een bron is, daarvoor weet ik echt te weinig.
Ja de Bode heeft een best belangrijke taak. Dat is denk ik wel de leukste rol die je kunt hebben. Ik zie vaak in BNW van die echt vage bronnen. Het is leuk als men degelijk bewijs aan kan komen zetten. :Y
  dinsdag 29 november 2016 @ 19:57:45 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166985190
Grappig initiatief. Ik slenter in de wandelgangen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166985838
Uiteindelijk leiden alle complotten tot een geloofskwestie. Occultisme, satanisme,... is er een leven na de dood? Maken de elite gebruik van occulte kennis? Willen ze de mensen onderwerpen door middel van satanische onderonsjes? Worden baby's verkracht en vermoord om hun duistere plannen kracht bij te zetten? Is dit alles te gek om te geloven of willen ze je dat juist doen geloven?

En is alles waar, wat is de oplossing voor dit probleem?
'Life is pain, highness. Anyone who says differently is selling something.'
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 22:33:09 #27
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_166989344
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nog niet. Voel je je geroepen toevallig? :+
Als ik kon tekenen wellicht...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_166990277
Tof idee. Advocaat of rechter. En is Lavender eigenlijk niet de conciërge?

Als niemand het aandurft voor of tegenstander te zijn dan wil ik wel een poging wagen, mits ik een degelijk advocaat toegewezen krijg. Eentje van het kaliber deelnemer bijvoorbeeld.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2016 23:03:48 ]
pi_166990484
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:59 schreef LelijKnap het volgende:
Tof idee. Advocaat of rechter. En is Lavender eigenlijk niet de conciërge?

Als niemand het aandurft voor of tegenstander te zijn dan wil ik wel een poging wagen, mits ik een degelijk advocaat toegewezen krijg. Eentje van het kaliber deelnemer bijvoorbeeld.
Tegenstander it is!
pi_166994264
Leuk idee en leuk Initiatief.

Heb je aan een persvoorlichter gedacht Monopoly ?

Ik kan niet actief meedoen hier want ben niet heel veel ingelogd online op Fok maar lurk wel heel veel topics mee.

Take Care.
pi_166998705
Grappig idee, maar welke rol ik zou willen hebben hangt natuurlijk af van het onderwerp.
En het vergt discipline... Je niet in de discussie mengen als rechter bv... My god. Lol
pi_166998942
Leuk idee, overigens zou ik het wel interssant vinden om een rol te spelen waarin ik een complottheorie moet verdedigen (waarin ikzelf mogelijk niet werkelijk veel geloofwaardigheid hecht).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_166999662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Grappig idee, maar welke rol ik zou willen hebben hangt natuurlijk af van het onderwerp.
En het vergt discipline... Je niet in de discussie mengen als rechter bv... My god. Lol
Je mag bode worden als je wilt? Bronnen checken. Beste rol die er is :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:45 schreef RM-rf het volgende:
Leuk idee, overigens zou ik het wel interssant vinden om een rol te spelen waarin ik een complottheorie moet verdedigen (waarin ikzelf mogelijk niet werkelijk veel geloofwaardigheid hecht).
Voorstander doen?
pi_167000084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bode is je dan op het lijf geschreven.
  woensdag 30 november 2016 @ 14:48:33 #35
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167000443
Tof idee.. Ik wil wel linker zijn.. :Y
pi_167001062
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bode is je dan op het lijf geschreven.
Ja, word ik zomaar ingelijfd. Ehn... Wat is de taak van de bode, precies?
Ik ben vooral goed in de rol van enfant terrible, maar die zie ik nergens.
pi_167001205
is er al een onderwerp?
pi_167001347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, word ik zomaar ingelijfd. Ehn... Wat is de taak van de bode, precies?
Ik ben vooral goed in de rol van enfant terrible, maar die zie ik nergens.
Lees de OP maar, daar staat alles in.
pi_167001678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:28 schreef Yiha3 het volgende:
is er al een onderwerp?
Nee, je mag de Officier van Complotten worden. Dan mag jij het onderwerp bedenken (en nog niet bekend maken tot we beginnen ;) )
pi_167001782
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:50 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, je mag de Officier van Complotten worden. Dan mag jij het onderwerp bedenken (en nog niet bekend maken tot we beginnen ;) )
tot uw dienst
pi_167001845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:55 schreef Yiha3 het volgende:

[..]

tot uw dienst
Top ^O^
pi_167001943
We zoeken nog fanatieke voor- of tegenstanders en advocaten. Misschien nog een paar juryleden!!

DM je FOK!vrienden om mee te doen!
  woensdag 30 november 2016 @ 23:50:43 #43
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_167014866
Euricensuur meldt zich als jurylid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_167014976
quote:
6s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:50 schreef Euribob het volgende:
Euricensuur meldt zich als jurylid.
^O^ ^O^ ^O^
pi_167015152
Ik zou wel voor- of tegenstander willen zijn
pi_167015355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:05 schreef TiTu het volgende:
Ik zou wel voor- of tegenstander willen zijn
Tof! Dan zet ik je op de lijst van voorstanders! Leuk dat je mee doet :Y
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 00:25:20 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167015451
Leuk idee Mono.

Moet je jury gezamenlijk een oordeel uitbrengen of mag elk lid zelf stemmen?

Denk je dat het jurylid zijn veel tijd kost een moet het op een bepaald moment of heb je er een dag de tijd voor bijvoorbeeld? Anders heb ik misschien ook wel interesse. Is mijn eerste post in BNW volgens mij :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167015541
Tof idee mono. ^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_167015595
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:25 schreef derLudolf het volgende:
Leuk idee Mono.

Moet je jury gezamenlijk een oordeel uitbrengen of mag elk lid zelf stemmen?

Denk je dat het jurylid zijn veel tijd kost een moet het op een bepaald moment of heb je er een dag de tijd voor bijvoorbeeld? Anders heb ik misschien ook wel interesse. Is mijn eerste post in BNW volgens mij :+
Onderling kan er dus verschil in mening zijn. De Jury moet dus (via PM) tot een concensus komen. Dat maakt het nog extra interessant, om alle bewijzen en aangehaalde bronnen te beoordelen en samen tot een unaniem besluit te komen.

Qua tijd wil ik nog even kijken in hoever het logisch is om tijd te geven, tegenover de desinteresse van het rollenspel door tijd. Dat is nog even nadenken, gezien we het de 1e keer gaan doen.

Leuk dat je in BNW post, ik zet je gewoon als jurylid neer. De Staat heeft je aangedragen :+
pi_167020652
quote:
14s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Tof idee.. Ik wil wel linker zijn.. :Y
Advocaat of voor of tegenstander? :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')