Laat het maar een weekje doorzettenquote:Op dinsdag 29 november 2016 07:37 schreef Lonaa het volgende:
Grondtemperatuur is - 11,7
Wat is deze? Behalve het koudste stukje Nederland?
Morgen nog net onder nul snachts, daarna al weer iets erboven, zijn de prognoses toch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 07:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Laat het maar een weekje doorzettenSchaatsen op natuurijs
Geen idee, hoop dat het niet kloptquote:Op dinsdag 29 november 2016 07:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Morgen nog net onder nul snachts, daarna al weer iets erboven, zijn de prognoses toch?
Was wel lekker eigenlijk....quote:Op dinsdag 29 november 2016 08:11 schreef Lonaa het volgende:
Iew.
Ik ga zo sporten, dus moet fatsoenlijk ontbijt.
Ja, bijzonder intensquote:
Ja kerst valt mooi waardeloos dit jaar... 23e kerst met huisgenoten. Dus zaterdagochtend kan ik pas naar het noorden. Eerste Kerstdag moet ik sowieso twee soepen en twee taarten klaar hebben. De 24e overdag moet wil ik meehelpen met de rest van de maaltijd te bereiden en de tafels en dergelijke klaar te zetten.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:12 schreef borisz het volgende:
Zo. Eerste week van januari een aantal dagen vrij genomen.
Om nu direct te starten de tweede...![]()
In december werk ik wel door.
Spoiler als je ep09 nog niet hebt gekeken:quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, bijzonder intensIk zat op het puntje van de bank op het eind.
En weet je, Krea, die momenten van schok komen nog wel vaker en het is helemaal niet gek dat je dan weer helemaal van slag bent. Geen contact is eigenlijk het allerfijnst. En het wordt ook steeds minder erg. Ik kreeg deze maand te horen dat mijn ex' zoontje op school zat bij de jongste van een vriendin. Oh, hij heeft al kinderen bij die slet vrouw. Het zal. Deed me weinig. Maar dat was jaren geleden wel anders geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En idd, je houdt altijd momenten waarop het zwaar is, maar het gaat als het goed is steeds sneller weer goed. Ik heb alleen wel veel vertrouwen verloren door deze relatie. Ik dacht écht dat alles goed zat, maar keer op keer blijkt dat de situatie nog slechter was dan ik al dacht en dat ik kennelijk alles verkeerd heb gezien. Dat verwerken kost meer tijd dan het verwerken van de relatie zelf.
Hip hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben couchsurfers met de Kerstdagen.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben couchsurfers met de Kerstdagen.
WTF?quote:
Ook echt nog mee naar familie ook?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
WTF?
Ze vroegen specifiek of ze Kerst mochten komen vieren en mee mochten naar familie enzo. Nou ja, prima. Ze hebben vast nog nooit gegourmet.
Volgens mijn man, die economie studeerde, is het meetbaar in het bedrijfsresultaat en bnp als feestdagen gunstig vallen, maar weer niet in de UK of ierland, waar je een dag vrij krijgt als een feestdag in het WE valtquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:51 schreef gcjoel het volgende:
de feestdagen zijn dit jaar gunstig voor de werkgevers![]()
Normaal neem ik altijd oudjaar vrij om lekker oliebollen te kopen en uit te slapen.
15 december wel lang weekend vrij nog gelukkig! (in verband met star wars film, echt mega faal. ten eerste blijkt de premiere op woensdag en ten tweede zijn er op donderdag geen middag voorstellingen)
Ik vond hem ook heel erg schattigquote:
Ja. Misschien doen ze antropologisch onderzoek.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ook echt nog mee naar familie ook?
Hebben ze daar goed geregeld, net als Spanje. Gewoon ff je feestdag inhalen. Ik stem voor!quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mijn man, die economie studeerde, is het meetbaar in het bedrijfsresultaat en bnp als feestdagen gunstig vallen, maar weer niet in de UK of ierland, waar je een dag vrij krijgt als een feestdag in het WE valt
Very gezellig!quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. Misschien doen ze antropologisch onderzoek.
Het vreemde is, dat de Bundeslander hier die de meeste feestdagen hebben (dat verschilt per deelstaat) de meest productieve werknemers hebben.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hebben ze daar goed geregeld, net als Spanje. Gewoon ff je feestdag inhalen. Ik stem voor!
Is dat vreemd of juist logisch?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het vreemde is, dat de Bundeslander hier die de meeste feestdagen hebben (dat verschilt per deelstaat) de meest productieve werknemers hebben.
Of een epifenomeen. Correlatie is a bitchquote:
quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:50 schreef Kreator het volgende:
Spoiler als je ep09 nog niet hebt gekeken:Ook echt spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, ik en iedereen om mij heen dachten dat ik een geweldige relatie had. Zijn 'ik wil niet verder met je' kwam als donderslag bij heldere hemel. Zo'n astma inducerende, waarbij doden vallen en dan ook iedereen perplex is."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Er zijn heel veel van die grappige correlatie grafiekjesquote:
Ook geen liefdequote:Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef FranticDJ het volgende:
Ik zit voor 't 4e jaar op rij aan boord. Vind t wel best. Geen familie drama
Dat kan ook. Maar ik zou het op zich niet heel erg gek vinden als meer vrije tijd ook meer productiviteit betekent in de uren dat je wel werkt.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of een epifenomeen. Correlatie is a bitch
Ja, ik weet het, een grappig gevolg van big data analysesquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn heel veel van die grappige correlatie grafiekjes
Observation biasquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar ik zou het op zich niet heel erg gek vinden als meer vrije tijd ook meer productiviteit betekent in de uren dat je wel werkt.
Heb daar hele colleges over gehad, over hoe statistiek te manipuleren is. Je kan mensen al heel snel laten denken 'oh ja, het klopt wat ze zegt, want de statistiek zegt dat ook!', maar dat dan jaartallen heel raar zijn of er nog een andere factor is die dan voor het gemak wordt weg gelaten etc.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, ik weet het, een grappig gevolg van big data analyses
Het laat goed zien dat je statistiek zeer moet wantrouwen.
Lies, damn lies and statistics
De breedgeschouderde bonkige hoofdmachinist ziet je niet staan?quote:
73% van alle statistieken zijn verzonnen.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb daar hele colleges over gehad, over hoe statistiek te manipuleren is. Je kan mensen al heel snel laten denken 'oh ja, het klopt wat ze zegt, want de statistiek zegt dat ook!', maar dat dan jaartallen heel raar zijn of er nog een andere factor is die dan voor het gemak wordt weg gelaten etc.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
De breedgeschouderde bonkige hoofdmachinist ziet je niet staan?
Onderzoekspopulaties niet normaliseren is een veelgebruiktequote:Op dinsdag 29 november 2016 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb daar hele colleges over gehad, over hoe statistiek te manipuleren is. Je kan mensen al heel snel laten denken 'oh ja, het klopt wat ze zegt, want de statistiek zegt dat ook!', maar dat dan jaartallen heel raar zijn of er nog een andere factor is die dan voor het gemak wordt weg gelaten etc.
Ja, Piet, dat snap ik.quote:
Was dat niet ook het geval bij zelfmoorden onder Amerikaanse militairen in Afghanistan en Irak? Was groot nieuws. Maar als je keek naar mannen van dezelfde leeftijdsgroep in de VS dan was er niet eens verschilquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Onderzoekspopulaties niet normaliseren is een veelgebruikte
Komt er weer een onderzoek dat autochtonen bla bla bla ten opzichte van de gemiddelde Nederlander, dat deze als groepen een verschillende sociaal demografische samenstelling hebben wordt dan even vergeten.
Of andersom, statistiek niet begrijpen, in het nieuws dat er in een bedrijf in China of Frankrijk X mensen zelfmoord pleegden, schandaal, maar als een bedrijf Y aantal werknemers heeft en de verhouding X tot Y is hetzelfde of zelfs lager dan een vergelijkbare populatie is er eigenlijk niets aan de hand (zelfmoorden bij Foxcon lagen bv dik onder de ratio in china)
Per uur zal die wellicht toenemen, maar een zes urige werkdag is wat anders dan 1 of 2 meer feestdagen in het jaar.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, Piet, dat snap ik.
In Zweden zijn ze het aan het uittesten met een zesurige werkdag in een aantal sectoren. Met als één van de argumenten de verwachting dat de productiviteit toeneemt. Ik ga er zomaar vanuit dat er iets ten grondslag ligt aan die verwachting.
Ik werk ook met de kerstquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef zeefje het volgende:
Ik zit met kerst thuis. Alleen
Werkte ik nou nog maar in de zorg. Altijd werken met de feestdagen <3
Joh er is vast iemand blij als jij je snoet daar laat zien. Kan me nie voorstellen van niet.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef zeefje het volgende:
Dat is bij mij idd ook het alternatief.. Volgend jaar wss ook alleen thuis dus. Op de 1e kerstdag brunch bij m'n ouders na dan.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef zeefje het volgende:
Jep. En etnisch profileren bij de politie, het onderzoeksresultaat was compleet anders dan het in de media werd weergegeven en dat hadden de onderzoekers zelfs voorzien en beschreven dat dit zou gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was dat niet ook het geval bij zelfmoorden onder Amerikaanse militairen in Afghanistan en Irak? Was groot nieuws. Maar als je keek naar mannen van dezelfde leeftijdsgroep in de VS dan was er niet eens verschil
Ik gaf mij altijd op voor álle feestdagen. En blij dat ze ermee warenquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik werk ook met de kerstAlleen hoef ik pas 25 december om 23.00 te beginnen. Dit zorgt er voor dat de kerstdag nooit te lang aanvoelt, want ik moet op tijd weg
Ik ga denk even naar mijn moeder eerste kerstdag. Een paar uurtjes. That's allquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Joh er is vast iemand blij als jij je snoet daar laat zien. Kan me nie voorstellen van niet.
Dat scheelt niet zoveel nee.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Per uur zal die wellicht toenemen, maar een zes urige werkdag is wat anders dan 1 of 2 meer feestdagen in het jaar.
Alleen je moeder, is de rest van de familie niet thuis?quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:26 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik ga denk even naar mijn moeder eerste kerstdag. Een paar uurtjes. That's all
Schijnmaatregel die absurd veel geld kost.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Kamer gaat vandaag het boerkaverbod goedkeuren, schijnmaatregel, kunnen zich beter eens gedachten maken over echtscheiding en islamitische huwelijken.
In DM deden ze het gisterenavond niet in elk geval...quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:24 schreef fietsie het volgende:
(ff testen of de emoticons het alleen in DM niet meer doen, of overal)
Je vent heeft een bedrijf en jullie huis wordt verbouwd. Genoeg me dunktquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil ook werken met kerst. Kutkerst ook altijd.
Ooit nog de foxconn-wiki aangepast, met bronnen, omdat die een heel stuk hadden over het zelfmoordschandaal.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onderzoekspopulaties niet normaliseren is een veelgebruikte
Komt er weer een onderzoek dat autochtonen bla bla bla ten opzichte van de gemiddelde Nederlander, dat deze als groepen een verschillende sociaal demografische samenstelling hebben wordt dan even vergeten.
Of andersom, statistiek niet begrijpen, in het nieuws dat er in een bedrijf in China of Frankrijk X mensen zelfmoord pleegden, schandaal, maar als een bedrijf Y aantal werknemers heeft en de verhouding X tot Y is hetzelfde of zelfs lager dan een vergelijkbare populatie is er eigenlijk niets aan de hand (zelfmoorden bij Foxcon lagen bv dik onder de ratio in china)
Het toch nog gebruiken van slet doet wel vermoeden dat het nog een tikkie steekt.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, bijzonder intensIk zat op het puntje van de bank op het eind.
En weet je, Krea, die momenten van schok komen nog wel vaker en het is helemaal niet gek dat je dan weer helemaal van slag bent. Geen contact is eigenlijk het allerfijnst. En het wordt ook steeds minder erg. Ik kreeg deze maand te horen dat mijn ex' zoontje op school zat bij de jongste van een vriendin. Oh, hij heeft al kinderen bij die slet vrouw. Het zal. Deed me weinig. Maar dat was jaren geleden wel anders geweest.
PARDON?quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ze vroegen specifiek of ze Kerst mochten komen vieren en mee mochten naar familie enzo.
De werkweek in Griekenland of Italië is ook langer als in NL maar volgens mij krijgt een NL'er ook meer gedaan in een week.quote:Op dinsdag 29 november 2016 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het vreemde is, dat de Bundeslander hier die de meeste feestdagen hebben (dat verschilt per deelstaat) de meest productieve werknemers hebben.
Mja, maar je mag wel de cijfers naast elkaar leggen, zelfmoordratio per 100.000 werknemers en zelfmoord ratin in china, in andere fabrieken.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ooit nog de foxconn-wiki aangepast, met bronnen, omdat die een heel stuk hadden over het zelfmoordschandaal.
Bronnen die de suïcide rate van China, vs en foxconn noemde, en als je die naast elkaar zet dan was foxconn het minst slecht.
Maar daarmee trok ik zelf conclusies op basis van bronnen enn dat mag niet. Fox als bron gebruiken en zeggen dat het toch echt heel erg is mag wel.
quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
73% van alle statistieken zijn verzonnen.
En heel snel veel te droog.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de liefde voor kalkoen nooit zo begrepen. Vind het niet vies ofzo, maar om dat nu als feest eten te zien? Het is vooral véél
Gmta <3quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil ook werken met kerst. Kutkerst ook altijd.
Denk dat ze bij Fiat maar eens scrum moeten invoeren ipv hun 19e eeuwse arbeidsverhoudingen van zonnekoningbazen en communistische bonden.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De werkweek in Griekenland of Italië is ook langer als in NL maar volgens mij krijgt een NL'er ook meer gedaan in een week.
Nee, wel dat ze alles eten wat eetbaar is.quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een vrij brutale vraag, of je mee mag doen met kerst. Hebben ze ook direct doorgegeven dat ze geen varkensvlees eten en koolhydraat- en zoutarm?
Waarom brutaal? Ze vragen het toch gewoon?quote:Op dinsdag 29 november 2016 10:44 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een vrij brutale vraag, of je mee mag doen met kerst. Hebben ze ook direct doorgegeven dat ze geen varkensvlees eten en koolhydraat- en zoutarm?
Iewl, tostiquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:47 schreef zeefje het volgende:
Ik zie kerst niet als een speciale dag. Voor mijn gevoel is het allemaal gemaakte gezelligheid waar iedereen maar altijd gezellig moet doen. En veel te veel moet eten.
Ik eet net zo lief een tosti ofzo
Ik heb ook kerstverlichten dat vind ik dan wel weer tofquote:Op dinsdag 29 november 2016 10:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iewl, tosti
Maar idd het zou best op een andere dag kunnen, ware het niet dat met kerst toch wel de meeste mensen vrij zijn.
Die boom en lampjes en versiering en alles wat er met 'toevallig' hangt geven het wat extra's dan dat wanneer je het op 28 februari doet vind ik
Droog brood+plastic kaas + schouder 'ham' en als bonus een klodder curry. Nee dankjequote:Op dinsdag 29 november 2016 11:00 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik heb ook kerstverlichten dat vind ik dan wel weer tof
een goede tosti is echt de lekker hoor
Probleem is dat het vaak meer herfst dan winter isquote:Op dinsdag 29 november 2016 11:02 schreef gcjoel het volgende:
Ja kerstversiering en lampjes vind ik echt![]()
![]()
Na de kerstperiode vind ik de winter maar saai en donker.
Helaas niet dusquote:Op dinsdag 29 november 2016 09:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hebben ze daar goed geregeld, net als Spanje. Gewoon ff je feestdag inhalen. Ik stem voor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |