http://www.gelderlander.n(...)j-nijmegen-1.6686517quote:Een trein heeft maandagochtend in Nijmegen meerdere personen aangereden. Dit meldt Politie Nijmegen via Twitter. Wat er precies is gebeurd, zoekt de politie nog uit. Een lijkwagen is inmiddels ter plaatse.
Bij de aanrijding tussen Nijmegen en Molenhoek zou geen voertuig betrokken zijn, aldus de zegsman.
Hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Ook hangt er een politiehelikopter in de lucht om foto's te maken. Het verkeer dat over de S100 rijdt, wordt omgeleid. De gemeente heeft de wegen rondom de overweg afgesloten. Dit zorgt voor veel oponthoud.
Het treinverkeer tussen Nijmegen en Cuijk is stilgelegd. Treinreizigers moeten rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Veolia zet bussen in.
Omwonenden?quote:Op maandag 28 november 2016 09:37 schreef Dagonet het volgende:
Het eerste wat ik lees is dat de spoorbomen omlaag waren en dat er mogelijk twee doden zijn gevallen.
Omwonenden verklaren dat ze de trein hard hoorden remmen.
quote:Twee voetgangers overleden bij aanrijding met trein in Nijmegen
quote:NIJMEGEN - Bij een ernstig treinongeluk in Nijmegen zijn maandagmorgen zeker één persoon om het leven gekomen. Volgens de politie zijn de voetgangers de spoorwegovergang in de Scheidingsweg overgestoken terwijl de spoorbomen al omlaag waren. „Dit is willen en wetens gebeurd, dus het lijkt op zelfdoding”, meldt een woordvoerder van de politie.
Volgens mensen ter plaatse zijn er ook meerdere honden betrokken bij het ongeluk.
Twee mensen zijn getuige geweest van de aanrijding. Daarbij gaat het naast de machinist ook om een vrouw die bij de spoorwegovergang stond te wachten.
Helikopter
Er hangt ook een politiehelikopter in de lucht om foto's te maken. Het verkeer dat over de S100 rijdt, wordt omgeleid. De gemeente heeft de wegen rondom de overweg afgesloten. Dit zorgt voor veel oponthoud. Zo staat de Nijmeegsebaan vanuit Groesbeek ter hoogte van Werkenrode al vast.
Treinreizigers moeten rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten. Vervoerder Veolia zet bussen in. Het station in Cuijk staat vol met scholieren die vanwege de uitgevallen treinen niet verder kunnen.
Ruchtbaarheid.quote:Op maandag 28 november 2016 09:37 schreef probeer het volgende:
Blijkbaar willen ze er, al dan niet terecht, toch zo weinig mogelijk hoorbaarheid aan geven.
Ja, dat zal het wezen...quote:Op maandag 28 november 2016 09:37 schreef probeer het volgende:
Hm, op station Nijmegen werd zojuist nog gesproken van een aanrijding met een persoon. Geen meervoud.
Blijkbaar willen ze er, al dan niet terecht, toch zo weinig mogelijk hoorbaarheid aan geven.
Er staat toch dat er geen voertuig is betrokken? Een fiets is ook een voertuigquote:Op maandag 28 november 2016 09:34 schreef Re het volgende:
groepje fietsers of zo die nog net even spannend het spoor wilden oversteken?
Heftig.quote:Op maandag 28 november 2016 09:39 schreef Montagui het volgende:
2 personen en honden en er zou sprake zijn van zelfmoord.
http://www.gelderlander.n(...)n-nijmegen-1.6686445
[..]
Tenzij dat de bedoeling was...quote:Op maandag 28 november 2016 09:40 schreef probeer het volgende:
Ugh, je moet ook wel echt een enorme idioot zijn om het spoor over te steken wanneer de slagbomen naar beneden zijn.
Hell, zelfs als er niet eens slagbomen zijn lijkt het spoor oversteken een van die dingen waarbij je toch echt dubbel-checkt of er geen trein aankomt.
Je bent een nog grotere idioot als je mensen, of in dit geval dieren, meeneemt in je zelfmoord poging.quote:Op maandag 28 november 2016 09:40 schreef probeer het volgende:
Ugh, je moet ook wel echt een enorme idioot zijn om het spoor over te steken wanneer de slagbomen naar beneden zijn.
Hell, zelfs als er niet eens slagbomen zijn lijkt het spoor oversteken een van die dingen waarbij je toch echt dubbel-checkt of er geen trein aankomt.
Dank, u heeft helemaal gelijk.quote:
Aanrijdingquote:En aanreiding met een persoon is volgens mij gewoon de standaardtekst die ze gebruiken. Dan is voor iedereen duidelijk dat het niet met tien minuten voorbij is.
Is volgens NOS berichtquote:
Holy hell wat een fout!quote:
Ja, daar woont niemand. Vandaar. Kennelijk gaat het om een getuige die een ochtendwandeling maakte.quote:
Ik ben blij dat je hem maakte. Dan lijkt de mijne wat minder erg zo op de vroege maandagochtend.quote:
Zo ben ik.quote:Op maandag 28 november 2016 09:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je hem maakte. Dan lijkt de mijne wat minder erg zo op de vroege maandagochtend.
Treinen daar zijn toch van Veolia?quote:Op maandag 28 november 2016 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan ze nu ook boos worden op Prorail trouwens?
ProRail heeft geen passagierstreinen lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Treinen daar zijn toch van Veolia?
uhhh wut?quote:Op maandag 28 november 2016 09:59 schreef KingRadler het volgende:
Prorail moet ervoor gaan zorgen dat het niet meer interessant word om zelfmoord te plegen.
Kijk, dit is nu een goed voorbeeld van gedegen onderzoek na een impact van personen met treinen. We gaan uit van zelfmoord maar onderzoeken nog...quote:NIJMEGEN - UPDATE 09.50 uur - Een trein heeft maandagochtend in Nijmegen op een overweg twee mensen aangereden. Beide personen zijn volgens de politie om het leven gekomen. „Op basis van eerste onderzoek gaat politie uit van zelfdoding, verder onderzoek moet de exacte toedracht uitwijzen”, meldt de politie.
Een lijkwagen is ter plaatse, evenals politie en andere hulpdiensten. Verkeer over de S100 wordt omgeleid. Wegen in de omgeving van de spoorwegovergang zijn afgezet; alle verkeer wordt omgeleid.
De machinist van de trein is opgevangen, aldus een woordvoerder van politie. De reizigers van de trein zijn met bussen vervoerd en krijgen hulp aangeboden als dat nodig is. Het treinverkeer is stilgelegd. Treinreizigers moeten rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot een uur.
De aanrijding had plaats tussen Nijmegen en Molenhoek.
Klopt.quote:Op maandag 28 november 2016 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Biesseltsebaan, neem ik aan. Daar staan huizen hemelsbreed niet zo heel ver van die spoorwegovergang. En daar is ook nog een zijpad, volgens mij staat er ook een huis nog veel dichter bij het spoor.quote:
Maar ProRail moet natuurlijk die overweg beveiligen. Blijkbaar zijn lampen en overwegbomen niet genoeg.quote:Op maandag 28 november 2016 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
als mensen zelfmoord willen plegen op het spoor lukt ze dat heus wel...quote:Op maandag 28 november 2016 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ProRail moet natuurlijk die overweg beveiligen. Blijkbaar zijn lampen en overwegbomen niet genoeg.
Mensen die zelfmoord willen plegen vinden toch wel een weg, is het niet bij een overgang dan wel 500 meter verder het bos in.quote:Op maandag 28 november 2016 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ProRail moet natuurlijk die overweg beveiligen. Blijkbaar zijn lampen en overwegbomen niet genoeg.
Staan niet zo heel veel huizen daar. Voor de overgang (komend vanaf de richting van waar de foto genomen is) heb je aan de linkerkant van de straat een lange rij huizen en rechts ligt een bos, het Heumensoord. Als je de overgang overgaat staan er rechts van de straat wat Villa's en links is het terrein van Pro Persona, voorheen de GGZ.quote:Op maandag 28 november 2016 10:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Biesseltsebaan, neem ik aan. Daar staan huizen hemelsbreed niet zo heel ver van die spoorwegovergang. En daar is ook nog een zijpad, volgens mij staat er ook een huis nog veel dichter bij het spoor.
Zielig, voor de honden. Die kunnen zich niet uiten. Mensen krijgen slachtofferhulp.quote:Op maandag 28 november 2016 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Erg voor de machinist en voor die vrouw die stond te wachten voor de spoorbomen.
Je moet er toch niet aan denken hiervan getuige te zijn.
quote:Op maandag 28 november 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als mensen zelfmoord willen plegen op het spoor lukt ze dat heus wel...
Ik ben natuurlijk niet serieus. Ik wil gewoon even aansluiten bij de mode van het laatste decennium om overal en altijd een verantwoordelijke bij te zoeken, ook in het geval van een niet te vermijden ongeluk of een bewuste keuze, zoals in dit geval.quote:Op maandag 28 november 2016 10:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mensen die zelfmoord willen plegen vinden toch wel een weg, is het niet bij een overgang dan wel 500 meter verder het bos in.
Hier vorige week weer eentje, snoekduik van 14 hoog, om 08:45 uur voor de ingang van een grote flat... Altijd fijn voor de getuigen van die zelfmoord.
Prorail moet voortaan gewoon bij elke overweg een psychiater neerzetten om dit probleem op te lossen.quote:Op maandag 28 november 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Strak plan. Dat doe ik ook altijd.quote:Op maandag 28 november 2016 09:40 schreef probeer het volgende:
Die honden zijn ook doodquote:Op maandag 28 november 2016 10:11 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Zielig, voor de honden. Die kunnen zich niet uiten. Mensen krijgen slachtofferhulp.
Waar een wil is, is een spoor.quote:Op maandag 28 november 2016 10:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Blaadjes op het spoor waardoor men uitgleed?quote:Op maandag 28 november 2016 09:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)j-nijmegen-1.6686517
Een aanrijding met meerdere personen, collectieve zelfmoord of defecte spoorbomen?
Och helaas kun je tegen een zelfmoord niets beginnen. Het punt is dat er nu altijd sporen onderzoek plaats vind. Daarom dat het vaak ook 3 uur duurt alvorens weer treinen mogen rijden.quote:Op maandag 28 november 2016 10:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben natuurlijk niet serieus. Ik wil gewoon even aansluiten bij de mode van het laatste decennium om overal en altijd een verantwoordelijke bij te zoeken, ook in het geval van een niet te vermijden ongeluk of een bewuste keuze, zoals in dit geval.
Zo onder de slagbomen door?quote:Op maandag 28 november 2016 10:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Blaadjes op het spoor waardoor men uitgleed?
Altijd? Precies een jaar geleden vandaag kwam Dascha Graafsma onder de trein, dat spoor was binnen 45 minuten alweer vrijgegeven.quote:Op maandag 28 november 2016 10:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Och helaas kun je tegen een zelfmoord niets beginnen. Het punt is dat er nu altijd sporen onderzoek plaats vind. Daarom dat het vaak ook 3 uur duurt alvorens weer treinen mogen rijden.
Voor alle betrokkenen is het natuurlijk een drama.
Gevalletje van twee dingen tegelijk willen doen. Bukken en niet letten op de blaadjes op het gladde spoor. Men glijd uit en de trein komt iets sneller aan dan verwacht.quote:Op maandag 28 november 2016 10:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo onder de slagbomen door?
Hier de spoorwegovergang. Wat daar Sionsweg heet is het verlengde van de Scheidingsweg. Google maps noemt een deel van de Scheidingsweg ten onrechte ook Sionsweg, maar dat terzijde. Het complex rechtsboven is van de GGZ. De gebouwen rechtsonder aan de Biesseltsebaan zijn woonhuizen. Het pand midden onder aan het spoor is bij mijn weten ook een woonhuis. De bewoners van die huizen zijn ongetwijfeld de omwonenden waar over gesproken wordt.quote:Op maandag 28 november 2016 10:09 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Staan niet zo heel veel huizen daar. Voor de overgang (komend vanaf de richting van waar de foto genomen is) heb je aan de linkerkant van de straat een lange rij huizen en rechts ligt een bos, het Heumensoord. Als je de overgang overgaat staan er rechts van de straat wat Villa's en links is het terrein van Pro Persona, voorheen de GGZ.
In elke bijsluiter staat ook dat zelfmoord met honden en mensen op een treinspoor een mogelijke bijwerking is.quote:Op maandag 28 november 2016 10:15 schreef Loekie1 het volgende:
Arme machinist. De mensen zullen wel weer onder de pillen hebben gezeten anders doe je dat je honden en een machinist niet aan.
Die springer hier vorige week, had te horen gekregen dan hij terminaal was en sprong met volle overtuiging naar beneden.quote:Op maandag 28 november 2016 10:15 schreef Loekie1 het volgende:
Arme machinist. De mensen zullen wel weer onder de pillen hebben gezeten anders doe je dat je honden en een machinist niet aan.
Vreemd. Ik weet nu niet anders dat het gemiddeld 3 uur duurt. Zelfs als een machinist verklaart dan nog vind er een grondig onderzoek plaats. Sterker nog, als je bijvoorbeeld in Sittard iemand aanrijd en het onderzoeksteam(forensisch) van Maastricht is al bezig met een klus komt men van Hertogenbosch.quote:Op maandag 28 november 2016 10:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Altijd? Precies een jaar geleden vandaag kwam Dascha Graafsma onder de trein, dat spoor was binnen 45 minuten alweer vrijgegeven.
Dascha's plek van impact was niet zo goed bereikbaar en het was pikkedonker, je zou toch verwachten dat dat onderzoek en opruimen spoor langer zou duren..
Ik weet het, kom er vandaan.quote:Op maandag 28 november 2016 10:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hier de spoorwegovergang. Wat daar Sionsweg heet is het verlengde van de Scheidingsweg. Google maps noemt een deel van de Scheidingsweg ten onrechte ook Sionsweg, maar dat terzijde. Het complex rechtsboven is van de GGZ. De gebouwen rechtsonder aan de Biesseltsebaan zijn woonhuizen. Het pand midden onder aan het spoor is bij mijn weten ook een woonhuis. De bewoners van die huizen zijn ongetwijfeld de omwonenden waar over gesproken wordt.
[ afbeelding ]
Twee aparte getuigen.quote:Op maandag 28 november 2016 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Is de conclusie dat het zelfmoord is geweest niet wat vroeg?
Toen ik als puber naar school fietste ging ik ook wel eens snel onder de spoorbomen door.
Heel dom en had heel anders kunnen aflopen...
Nee, joh gewoon een groepscrematie.quote:Op maandag 28 november 2016 11:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lijkt mij een kutwerk om dat allemaal op te ruimen. Moet je ook nog de stukken hond van de stukken mens scheiden. In aparte afvalzakken, jongens!
Er is nog helemaal geen conclusie dat het zelfmoord is.quote:Op maandag 28 november 2016 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Twee aparte getuigen.
Hun verklaringen zullen wel doorslaggevend geweest zijn, om die conclusie te trekken.
Als het om scholieren zou gaan, dan zou men eerder spreken van een ongeluk. Ergens is er toch iets anders aan de hand dan even voor de trein langsschieten. Het lijkt me ook niet erg voor de hand liggend om "haast" te hebben tijdens het uitlaten van de honden zo vroeg in de morgen in het bos. Dan draai je om en loop je een ander rondje ofzo.
quote:Op maandag 28 november 2016 11:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is nog helemaal geen conclusie dat het zelfmoord is.
Ze zijn nog volop met het onderzoek bezig.
Je opperde het zelf,quote:Op maandag 28 november 2016 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Is de conclusie dat het zelfmoord is geweest niet wat vroeg?
Toen ik als puber naar school fietste ging ik ook wel eens snel onder de spoorbomen door.
Heel dom en had heel anders kunnen aflopen...
Die Pro Persona locatie gaat ook verdwijnen binnenkort. Als het mensen zijn die daarvandaan komen vraag ik me wel af waar de honden vandaan komen.quote:Op maandag 28 november 2016 10:42 schreef JeMoeder het volgende:
Naast de GGZ... kan bijna geen toeval zijn...
Sowieso liggen veel inrichtingen en instellingen voor de geestelijke gezondheid naast het spoor... ik heb het nooit begrepen.
Of je bent machinist en je ziet het gebeuren en je kunt er niks meer aan doen.quote:Op maandag 28 november 2016 11:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Sneu dit. Je zal daar maar staan te wachten en je zet dit gebeuren
Ja dat uiteraard ook.quote:Op maandag 28 november 2016 11:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of je bent machinist en je ziet het gebeuren en je kunt er niks meer aan doen.
Nederland heeft gewoon heel veel spoor. Ver weg van spoor kan ongeveer alleen als je midden op de veluwe zit met je ggz-instellingquote:Op maandag 28 november 2016 10:42 schreef JeMoeder het volgende:
Naast de GGZ... kan bijna geen toeval zijn...
Sowieso liggen veel inrichtingen en instellingen voor de geestelijke gezondheid naast het spoor... ik heb het nooit begrepen.
quote:Op maandag 28 november 2016 11:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland heeft gewoon heel veel spoor. Ver weg van spoor kan ongeveer alleen als je midden op de veluwe op de waddeneilanden zit met je ggz-instelling
En dan nog kan iedereen die bij het spoor wil komen, er komen.quote:Op maandag 28 november 2016 11:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Nederland heeft gewoon heel veel spoor. Ver weg van spoor kan ongeveer alleen als je midden op de veluwe zit met je ggz-instelling
Nou nee. Kijk eens naar Twente. Daar plaatsen ze en enorme instelling direct aan het spoor in het bos. Wanneer er geen treinen rijden tussen Almelo en Enschede dan weet je alweer hoe laat het is....quote:Op maandag 28 november 2016 11:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nederland heeft gewoon heel veel spoor. Ver weg van spoor kan ongeveer alleen als je midden op de veluwe zit met je ggz-instelling
Hoe dan? Door te benadrukken dat het erg slecht voor de gezondheid is?quote:Op maandag 28 november 2016 09:59 schreef KingRadler het volgende:
Prorail moet ervoor gaan zorgen dat het niet meer interessant word om zelfmoord te plegen.
http://www.gelderlander.n(...)egen-video-1.6686445quote:Een auto die in de buurt van de overweg stond, is op last van de politie door een berger meegenomen.
4,5 uur onderzoek op PIquote:Kort voor 12.00 uur kon het treinverkeer weer worden hervat
Het zal wel nodig zijn geweest.quote:Op maandag 28 november 2016 12:51 schreef ootjekatootje het volgende:
4,5 uur onderzoek op PI
Wat een verschil met de impact van Dasha...
Welke instelling dan?quote:Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nou nee. Kijk eens naar Twente. Daar plaatsen ze en enorme instelling direct aan het spoor in het bos. Wanneer er geen treinen rijden tussen Almelo en Enschede dan weet je alweer hoe laat het is....
Ze hadden die instelling best aan de noordkant van Almelo of Hengelo kunnen plaatsen, uit de buurt van het spoor. Het gaat immers niet om de bereikbaarheid in dit geval, want bij de instelling is geen station aanwezig, alleen doorgaand spoor.
uhh.. wat?quote:Op maandag 28 november 2016 13:15 schreef KingRadler het volgende:
wie gaat er dan ook zo dicht bij het spoor wonen
hooguit vernietiging van eigendom, gaat natuurlijk om of de tweede persoon wel zo vrijwillig is meegegaanquote:Op maandag 28 november 2016 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die honden zijn vermoord inderdaad
Instellingen voor de psychiatrie worden al decennia bewust dicht bij bos en rails geplaatst. De laatste jaren begint dat af te nemen, maar alle grote instellingen voldoen er eigenlijk wel aan.quote:Op maandag 28 november 2016 12:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nou nee. Kijk eens naar Twente. Daar plaatsen ze en enorme instelling direct aan het spoor in het bos. Wanneer er geen treinen rijden tussen Almelo en Enschede dan weet je alweer hoe laat het is....
Ze hadden die instelling best aan de noordkant van Almelo of Hengelo kunnen plaatsen, uit de buurt van het spoor. Het gaat immers niet om de bereikbaarheid in dit geval, want bij de instelling is geen station aanwezig, alleen doorgaand spoor.
http://www.gelderlander.n(...)egen-video-1.6686445quote:Hoeveel honden er precies betrokken waren, is niet bekend. Wel is duidelijk dat vier dieren bij de botsing om het leven zijn gekomen. Twee mensen zijn getuige geweest van de aanrijding. Daarbij gaat het naast de machinist ook om een vrouw die bij de spoorwegovergang stond te wachten. Voor hen is slachtofferhulp geregeld. Hetzelfde geldt voor de inzittenden van de trein. Het voertuig staat tientallen meters verderop stil op het spoor.
in de reactie's onder het artikel wordt de Gelderlander al beticht dat ze sensatiezoekers zijn.quote:Op maandag 28 november 2016 14:29 schreef Morendo het volgende:
Ik heb daar regelmatig gefietst. Van een ongeluk kan lijkt mij geen sprake zijn. Benieuwd of De Gelderlander nog wat achtergronden brengt, zoals ze wel deden met die dubbele zelfmoord van vader-zoon, enige tijd terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |