abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:21:35 #101
3542 Gia
User under construction
pi_166972291
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 november 2016 01:17 schreef Kijkertje het volgende:
Wat zijn volgens jou de kenmerken van het stereotype van een neger?
Betekent lijken op een neger op lijken op een slaaf.
Waarom mag iedereen na gespeeld worden, behalve negers?
Stel de tv-kantine doet een uitzending over ZP, kunnen die dan ook een aanklacht verwachten?

Zwarte Piet is de knecht van Sinterklaas. Geen slaaf. Dat dit in de oudheid anders was, betekent dat er al zaken veranderd zijn.
Maar goed, als jij al slavernij ziet in een (karikatuur van een)neger die voor een blanke baas werkt, maakt wel duidelijk waarom er zoveel werkeloosheid is onder negers.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gia op 29-11-2016 08:27:42 ]
pi_166972296
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

over racisme. en dat het algehele verleden van ontheemde negers toch wel een trauma heeft achtergelaten. wat logisch is.
Die mensen hebben het geeneens meegemaakt man....

Alsof ik nu alsnog alle Duitsers aan ga zitten kijken voor WO2.

De blanke Nederlanders van nu hebben NIETS met de slavenhandel te maken. Besef dat.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:26:17 #103
3542 Gia
User under construction
pi_166972316
Een oudoom van me is ooit op transport naar Duitsland gezet. Ik voel me slachtoffer en eis excuses van Duitsland.
😆
pi_166972376
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:23 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Die mensen hebben het geeneens meegemaakt man....

Alsof ik nu alsnog alle Duitsers aan ga zitten kijken voor WO2.

De blanke Nederlanders van nu hebben NIETS met de slavenhandel te maken. Besef dat.
hakenkruizen zijn hier nog steeds verboden.

en als je als neger je geschiedenis leert, kan je best nog steeds boos worden. er is die mensen heel wat ellende aangedaan. deze generatie hebben dat natuurlijk niet meegemaakt, maar zullen misschien wel eens feller zijn op dingen als racisme, dan dat jij dat bent.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:48:28 #105
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166972460
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en als je als neger je geschiedenis leert, kan je best nog steeds boos worden. er is die mensen heel wat ellende aangedaan. deze generatie hebben dat natuurlijk niet meegemaakt, maar zullen misschien wel eens feller zijn op dingen als racisme, dan dat jij dat bent.
Als ze goed hun geschiedenis leren zullen negers leren dat hun voorouders grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor die ellende. Maar omdat dat moeilijk te erkennen is (net zoals je bij Duitsers niet moet vragen wat hun opa in de oorlog deed), wordt er nu onterecht tegen Zwarte Piet geschopt.
pi_166972466
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hakenkruizen zijn hier nog steeds verboden.

en als je als neger je geschiedenis leert, kan je best nog steeds boos worden. er is die mensen heel wat ellende aangedaan. deze generatie hebben dat natuurlijk niet meegemaakt, maar zullen misschien wel eens feller zijn op dingen als racisme, dan dat jij dat bent.
Dat snap ik wel. Maar overdreven gedrag blijft overdreven gedrag.

Wat Sylvana doet is aandacht genereren door racisme te forceren. Zelfde als die anti ZP beweging. Gaat puur om aandacht. Niks meer, niks minder.
pi_166972491
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als ze goed hun geschiedenis leren zullen negers leren dat hun voorouders grotendeels zelf verantwoordelijk zijn voor die ellende. Maar omdat dat moeilijk te erkennen is (net zoals je bij Duitsers niet moet vragen wat hun opa in de oorlog deed), wordt er nu onterecht tegen Zwarte Piet geschopt.
ik heb het over hun ellende, niet over jouw schuld.
pi_166972499
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:48 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar overdreven gedrag blijft overdreven gedrag.

Wat Sylvana doet is aandacht genereren door racisme te forceren. Zelfde als die anti ZP beweging. Gaat puur om aandacht. Niks meer, niks minder.
nee, het is veel meer. want ze hebben, ondanks jullie wegkijken, een prima punt.
pi_166972564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, het is veel meer. want ze hebben, ondanks jullie wegkijken, een prima punt.
Sylvana ook? Als jouw antwoord daarop "Ja" is, dan kan ik je niet meer serieus nemen.

En geloof mij als ik zeg dat ZP ze echt geen drol boeit, de aandacht daarentegen vinden ze heerlijk.

Of denk je dat Quincy het niet allemaal voor de media aandacht doet?
pi_166972656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Sylvana ook? Als jouw antwoord daarop "Ja" is, dan kan ik je niet meer serieus nemen.

En geloof mij als ik zeg dat ZP ze echt geen drol boeit, de aandacht daarentegen vinden ze heerlijk.

Of denk je dat Quincy het niet allemaal voor de media aandacht doet?
wat die gasten doen, interesseert me niet.
ik vind sylvana alleen maar leuk omdat ze half nederland op de kast weet te krijgen. maar verder slaat het niet echt ergens op, wat ze allemaal zegt en doet.

maar de kwestie PZ bestaat ook zonder hen.
pi_166972724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat die gasten doen, interesseert me niet.
ik vind sylvana alleen maar leuk omdat ze half nederland op de kast weet te krijgen. maar verder slaat het niet echt ergens op, wat ze allemaal zegt en doet.

maar de kwestie PZ bestaat ook zonder hen.
Je beseft dat Sylvana bijna hetzelfde is als Wilders heh? Vind je hem ook leuk omdat hij half Nederland op de kast krijgt? Of kan jij je door huidskleur niet met hem associeren omdat jij niet dezelfde huidskleur heeft of hij niet 'opkomt' voor de donkere personen in NL?

Ik vind ze beiden triest. Ze creeren beiden onnodige spanningen in onze multiculturele samenleving alleen voor aandacht.

Mocht jij Sylvana echt leuk vinden, vraag ik me af of je haar over pakweg 10 jaar nog leuk vind als er mede door haar toedoen een onderlinge haat (erger dan nu) is tussen de verschillende nationaliteiten in dit land.
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:15:16 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166972766
Al die macht die mensen Sylvana toewijzen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166972907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:11 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je beseft dat Sylvana bijna hetzelfde is als Wilders heh? Vind je hem ook leuk omdat hij half Nederland op de kast krijgt? Of kan jij je door huidskleur niet met hem associeren omdat jij niet dezelfde huidskleur heeft of hij niet 'opkomt' voor de donkere personen in NL?

Ik vind ze beiden triest. Ze creeren beiden onnodige spanningen in onze multiculturele samenleving alleen voor aandacht.

Mocht jij Sylvana echt leuk vinden, vraag ik me af of je haar over pakweg 10 jaar nog leuk vind als er mede door haar toedoen een onderlinge haat (erger dan nu) is tussen de verschillende nationaliteiten in dit land.
ik vind haar niet echt leuk, zeg ik net. beter lezen. ik noemde 1 ding aan haar wat ik WEL leuk vind. dat betekend dus, dat ik de rest NIET leuk vind.
beetje vermoeiend.
pi_166972934
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:25 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik vind haar niet echt leuk, zeg ik net. beter lezen. ik noemde 1 ding aan haar wat ik WEL leuk vind. dat betekend dus, dat ik de rest NIET leuk vind.
beetje vermoeiend.
Je zei "ik vind sylvana alleen maar leuk omdat ze half nederland op de kast weet te krijgen"

Op de lange termijn is dat niet echt leuk denk ik, voor geen enkele partij/nationaliteit.

Als je haar alleen maar leuk vind door "vul in" vind je haar dus leuk.

Is geen hoge wiskunde ofzo ;)
pi_166972979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:27 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Je zei "ik vind sylvana alleen maar leuk omdat ze half nederland op de kast weet te krijgen"

Op de lange termijn is dat niet echt leuk denk ik, voor geen enkele partij/nationaliteit.

Als je haar alleen maar leuk vind door "vul in" vind je haar dus leuk.

Is geen hoge wiskunde ofzo ;)
ik zal wat beter opletten hoe ik iets formuleer, als ik met jou praat.
pi_166973067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, het is veel meer. want ze hebben, ondanks jullie wegkijken, een prima punt.
Neuh, ze interpreteren Zwarte Piet vanuit hun onjuiste blackface tunnelvisie. Zolang ze alleen maar die interpretatie accepteren en niet de juiste interpretatie ook maar willen aanhoren, laat staan begrip voor willen tonen, hebben ze geen enkel punt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166973177
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Betekent lijken op een neger op lijken op een slaaf.
Waarom mag iedereen na gespeeld worden, behalve negers?
Stel de tv-kantine doet een uitzending over ZP, kunnen die dan ook een aanklacht verwachten?

Zwarte Piet is de knecht van Sinterklaas. Geen slaaf. Dat dit in de oudheid anders was, betekent dat er al zaken veranderd zijn.
Maar goed, als jij al slavernij ziet in een (karikatuur van een)neger die voor een blanke baas werkt, maakt wel duidelijk waarom er zoveel werkeloosheid is onder negers.
Knecht is gewoon slaaf. Als je zegt dat het traditie is en sinterklaas al eeuwen een knecht had dan is dat slaaf. Dat was hoe je vroeger een slaaf of een dienaar noemde. Daar komt dat woord vandaan. Waarom zijn er geen blanke knechten van sinterklaas?

Het is gewoon onbeholpen met een hoop Nederlanders omdat ze zo gebrainwasht zijn dat ze niet inzien dat het gewoon discriminerend en kwetsend is naar een hoop medelanders.
Verlaat heel even wat je altijd verteld is over sinterklaas en zwarte piet en gun het een frisse blik. Ik heb er ook altijd niets achter gezocht omdat ik altijd uitging van de dingen die verteld werden. Maar als je na gaat denken over die dingen dan kloppen ze niet met de werkelijkheid.
pi_166973231
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zal wat beter opletten hoe ik iets formuleer, als ik met jou praat.
Misschien :P. Of in elk geval mij niet beschuldigen van verkeerd lezen ;)

Mijn punt in dit verhaal is, dat het geven en nemen is. Leven en laten leven.
Jij hebt last van iets, en de ander heeft van jou weer last met iets anders.
In een multiculturele samenleving kom je altijd dingen tegen waar je niet blij mee bent, of wat je niet kan begrijpen omdat jij je er niet mee kan identificeren. Maar overal een probleem van maken is hier niet de oplossing voor.

We zullen toch met zijn allen moeten leven in dit kleine landje, dat kan in harmonie, of in oorlog. Ik kies voor harmonie, en ik hoop dat de anderen in dit land hier ook voor kiezen.

Helaas lijkt het nu eerder richting verbieden, misgunnen en boze gedachtes te gaan.

Er is niemand (op wat kneuzen na, wat je altijd hebt) die de slavernij goed praat of die daar hedendaags mee akkoord zou gaan of aan mee zou werken. Hetzelfde feit voor mensen die ZP en een donker persoon als 1 en dezelfde zien.

Choose your battles, don't try to win every battle :)
pi_166973337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

Knecht is gewoon slaaf. Als je zegt dat het traditie is en sinterklaas al eeuwen een knecht had dan is dat slaaf. Dat was hoe je vroeger een slaaf of een dienaar noemde. Daar komt dat woord vandaan. Waarom zijn er geen blanke knechten van sinterklaas?

Het is gewoon onbeholpen met een hoop Nederlanders omdat ze zo gebrainwasht zijn dat ze niet inzien dat het gewoon discriminerend en kwetsend is naar een hoop medelanders.
Verlaat heel even wat je altijd verteld is over sinterklaas en zwarte piet en gun het een frisse blik. Ik heb er ook altijd niets achter gezocht omdat ik altijd uitging van de dingen die verteld werden. Maar als je na gaat denken over die dingen dan kloppen ze niet met de werkelijkheid.
Wat ik heb begrepen is dat Sinterklaas slaven heeft uitgekocht en ze daarna voor hem wilden werken op vrijwillige basis.

Een knecht is in dit geval gewoon een helper. Sinterklaas zou niet echt pakjes kunnen bezorgen zonder zijn pieten, niet waar?

Je kan het ook anders zien. In het geval ZP en een donker persoon 1 en dezelfde persoon zijn. Dan is de donkere persoon in dit verhaal dus de mogelijkheid om kinderen van cadeaus te voorzien. Buiten dat ik heb geen ZP in ketens gezien, jij wel?

De reden dat ZP zwart geschminkt word is overigens niet om het op een donker persoon te laten lijken, maar zodat hij niet snel herkend word door de kinderen. Een witte Piet, blauwe piet etc. is sneller te herkennen dan een zwarte.
pi_166975257
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Neuh, ze interpreteren Zwarte Piet vanuit hun onjuiste blackface tunnelvisie. Zolang ze alleen maar die interpretatie accepteren en niet de juiste interpretatie ook maar willen aanhoren, laat staan begrip voor willen tonen, hebben ze geen enkel punt.
juw reactie suggereert dat ze wel degelijk een punt hebben, maar dat je gewoon ervoor kiest om net zo stug te doen als een stel mensen die je irritant stug vind doen.
pi_166975340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:48 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Misschien :P. Of in elk geval mij niet beschuldigen van verkeerd lezen ;)

Mijn punt in dit verhaal is, dat het geven en nemen is. Leven en laten leven.
Jij hebt last van iets, en de ander heeft van jou weer last met iets anders.
In een multiculturele samenleving kom je altijd dingen tegen waar je niet blij mee bent, of wat je niet kan begrijpen omdat jij je er niet mee kan identificeren. Maar overal een probleem van maken is hier niet de oplossing voor.

We zullen toch met zijn allen moeten leven in dit kleine landje, dat kan in harmonie, of in oorlog. Ik kies voor harmonie, en ik hoop dat de anderen in dit land hier ook voor kiezen.

Helaas lijkt het nu eerder richting verbieden, misgunnen en boze gedachtes te gaan.

Er is niemand (op wat kneuzen na, wat je altijd hebt) die de slavernij goed praat of die daar hedendaags mee akkoord zou gaan of aan mee zou werken. Hetzelfde feit voor mensen die ZP en een donker persoon als 1 en dezelfde zien.

Choose your battles, don't try to win every battle :)
beetje arrogant, dat jij denkt dat je dat voor hun kan gaan bepalen, welke battles zij moeten kiezen en welke niet.
dit is een conflictje, he. het is niet meer dna logisch dat jij het niet leuk vind, als je aan een kant van dat conflict gaat staan.

misschien moet jij wel je battles kiezen en dit maar laten zitten. dan is er een probleem opgelost, en gaan we hand in hand verder.
pi_166975394
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:54 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen is dat Sinterklaas slaven heeft uitgekocht en ze daarna voor hem wilden werken op vrijwillige basis.

Een knecht is in dit geval gewoon een helper. Sinterklaas zou niet echt pakjes kunnen bezorgen zonder zijn pieten, niet waar?

Je kan het ook anders zien. In het geval ZP en een donker persoon 1 en dezelfde persoon zijn. Dan is de donkere persoon in dit verhaal dus de mogelijkheid om kinderen van cadeaus te voorzien. Buiten dat ik heb geen ZP in ketens gezien, jij wel?

De reden dat ZP zwart geschminkt word is overigens niet om het op een donker persoon te laten lijken, maar zodat hij niet snel herkend word door de kinderen. Een witte Piet, blauwe piet etc. is sneller te herkennen dan een zwarte.
dat is helemaal niet DE reden.
en een vrijgekochte slaaf, dus. okee. dat is dus een neger.
ben benieuwd of de andere pro-pieten hier nu een discussie met jou aangaan, want daar zijn er een aantal het helemaal niet mee eens.
pi_166975563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is helemaal niet DE reden.
en een vrijgekochte slaaf, dus. okee. dat is dus een neger.
ben benieuwd of de andere pro-pieten hier nu een discussie met jou aangaan, want daar zijn er een aantal het helemaal niet mee eens.
Dat is wat ik begrepen heb van Anti-Pieten he ;-), dat van de slaaf. Zelf heb ik dit nooit zo gezien.

En ja, misschien ben ik arrogant. Ik ben in staat om positief in het leven te staan en niet alles om me heen als racisme/beledigend op te vatten. Jammer dat anderen dat niet kunnen.

Vraag me sowieso af wat je in een multiculturele samenleving doet als je cultuurverschillen niet kunt accepteren en je altijd aangevallen voelt over alles.

Dan kan je imo beter op een hutje in het bos gaan wonen :).

Sinterklaas is en blijft een sprookje. Dus in plaats van de Pieten een andere kleur geven, kan je er ook voor pleiten om het verhaal iets te veranderen. Dus in het verhaal knecht vervangen met hulp (dat mag neem ik aan wel toch? ZP als hulp voor de arme oude Sint?)

Al met al, het Sinterklaasfeest is bedoeld als een positief feest, een leuk feest voor iedereen.

Hoe kan je daar in godsnaam allemaal negatieve gedachtes over hebben.

Daarnaast mocht het toch niet helemaal je ding zijn of je het toch niet zo'n leuk feest vinden, doe er dan niet aan mee en blijf er buiten.

Kijk geen Sinterklaas tv (doen ouders zonder kinderen sowieso niet), en doe 2x in het jaar je boodschappen niet op koopavond en je hebt er geen last van..
pi_166976618
(donker) mensen die anno 2016 die blanke mensen de schuld gaan geven over de slavernij van vroeger, alsof wij het gvd zelf gedaan hebben, live on, leef in het heden en zoek een baan of andere hobby stelletje droeftoetters en laat ons kinderfeestje met rust!
pi_166976830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

juw reactie suggereert dat ze wel degelijk een punt hebben, maar dat je gewoon ervoor kiest om net zo stug te doen als een stel mensen die je irritant stug vind doen.
Nee, ZIJ kiezen ervoor om Zwarte Piet naar HUN opvattingen (met als achtergrond het amerikaanse blackface) te interpreteren. Wanneer je sec alleen naar Zwarte Piet kijkt via DIE blackface tunnelvisie dan kan je niet anders zien dan blanken die negers uitbeelden en via de (met name) strip iconografie ligt dan de link naar de karikatuur van een neger enigzins voor de hand. Het is verder ook niet vreemd dat zij hem op deze manier zien omdat hun cultuur historische achtergrond niet die van Nederland is, maar die van henzelf, de Surinaamse e/o Caraïbische, die daarbij ook nog beïnvloed is door de Amerikaanse.

This is not Suriname, de Caraïben of Amerika, en cultuur historische opvattingen kan je niet 1 op 1 overplaatsen naar Nederland. Onze cultuur historische achtergrond is de Europese met oeroude heidense rituelen aangepast onder invloed van 'geloof'. Sinterklaas, de Zwarte Klazen, Krampus, de Mummers, La Fete L'Ours etc etc zijn allemaal zwarte schmink tradities niet gestoeld op het afbeelden van een neger. Wij kennen het Amerikaanse blackface hier niet of nauwelijks en zeker Zwarte Piet is daar ook geen exponent van.

Vandaar dat ik al regelmatig appelleer aan het voorstellings- en inlevingsvermogen van de anti-Piet activisten en sympathisanten omdat de blackface-interpretatie stoelt op een misvatting. Een misvatting die simpel op te lossen is door even te luisteren.

Zwarte Piet is geen blackface. Ook nooit zo bedoeld. Alle uiterlijke kenmerken die men via blackface en (met name) strip-iconografie associeert met een karikatuur van een neger zijn namelijk ook volledig verklaarbaar vanuit de cultuur historische achtergronden van het archetype Zwarte Piet, welke niets met de neger-blackface te maken heeft.

Alwaar IK hier dus wél kan inzien waarom de anti-Piet activisten Zwarte Piet opvatten via blackface en iconografie als een karikatuur van een neger zien zij, of weigeren zij, in te zien waarom de pro-Pieten hem niet zo zien. Waarom de pro-Pieten Zwarte Piet gewoon zien als 'Zwarte Piet', een archetype.

En alles staat of valt met de juiste interpretatie. Indien Zwarte Piet niet als neger wordt geïnterpreteerd dan slaat dat de bodem finaal uit Zwarte Piet = racisme = neger = slaaf = herstelbetalingen. Dat zal ook de reden zijn dat men niet wil luisteren want dan moet men erkennen dat er ook een andere interpretatie mogelijk is.

Dus als we het over stug hebben, dan lijkt mij dat dat maar 1 enkele partij is, en wel de anti-Piet activisten en hun sympathisanten. Erg vervelend als telkens alles maar van 1 kant moet komen.

Zonder dat de anti-Piet activisten bereid zijn te luisteren e/o begrip willen tonen voor de pro-Piet interpretatie van Zwarte Piet lijkt het mij dat we inderdaad op het punt zijn gekomen van 'tot hier en niet verder'. (zoals de slogan luidt van KOZP)

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166976898
Het ironische is, is dat de donkere zeikerds onder ons zichzelf voorral discrimineren.
Omdat ze een donkere huidskleur hebben, vallen ze over alles wat er ook maar een beetje mee te maken heeft.

De truc is verder te kijken dan je huidskleur. Ik vorm mijn mening over een persoon naar aanleiding van zijn gedrag, niet van zijn huidskleur. (nou ja, als die persoon pimpelpaars is dan misschien niet ) 8)7 )

Het ding is, als je mensen blijft attenderen op je huidskleur, dus het verschil in huidskleur. Dat mensen ook niet echt de kans hebben om je niet op je huidskleur te beoordelen. Je houdt het immers zelf keer of keer in stand.

Als je bijv bij een controle van de politie gelijk roept: "Racisme! Alleen omdat ik zwart ben!!". Tja, dan zou het ook eens een backfire effect kunnen hebben..
pi_166976902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:52 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dat is wat ik begrepen heb van Anti-Pieten he ;-), dat van de slaaf. Zelf heb ik dit nooit zo gezien.

En ja, misschien ben ik arrogant. Ik ben in staat om positief in het leven te staan en niet alles om me heen als racisme/beledigend op te vatten. Jammer dat anderen dat niet kunnen.

Vraag me sowieso af wat je in een multiculturele samenleving doet als je cultuurverschillen niet kunt accepteren en je altijd aangevallen voelt over alles.

Dan kan je imo beter op een hutje in het bos gaan wonen :).

Sinterklaas is en blijft een sprookje. Dus in plaats van de Pieten een andere kleur geven, kan je er ook voor pleiten om het verhaal iets te veranderen. Dus in het verhaal knecht vervangen met hulp (dat mag neem ik aan wel toch? ZP als hulp voor de arme oude Sint?)

Al met al, het Sinterklaasfeest is bedoeld als een positief feest, een leuk feest voor iedereen.

Hoe kan je daar in godsnaam allemaal negatieve gedachtes over hebben.

Daarnaast mocht het toch niet helemaal je ding zijn of je het toch niet zo'n leuk feest vinden, doe er dan niet aan mee en blijf er buiten.

Kijk geen Sinterklaas tv (doen ouders zonder kinderen sowieso niet), en doe 2x in het jaar je boodschappen niet op koopavond en je hebt er geen last van..
als je niet tegen kritiek kan in een muliculti samenleving, moet jij mischien maar in en hutje op de hei gaan wonen.
je zegt multi culti, maar doet alsof het land van jou is.
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:53:45 #128
3542 Gia
User under construction
pi_166976958
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

Knecht is gewoon slaaf. Als je zegt dat het traditie is en sinterklaas al eeuwen een knecht had dan is dat slaaf. Dat was hoe je vroeger een slaaf of een dienaar noemde. Daar komt dat woord vandaan. Waarom zijn er geen blanke knechten van sinterklaas?

Nee, knecht is niet gelijk aan slaaf. Dan heeft mijn vader, die melkboer was, slaven in dienst gehad? Vroeger was het heel gewoon om als knecht van de melkboer of bakker te werken.

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=knecht
Allemaal synoniemen, en slaaf staat er ook bij. ONDER ANDERE.
Het werkwoord knechten betekent inderdaad dwangmatig voor je laten werken.
Maar het zn knecht betekent in de meeste gevallen, bediende of hulp. Dus in dienst van.

Het komt op mij echt over dat negers zich al een slaaf voelen als ze werken voor een blanke baas die hun opdraagt dingen te doen. Lijkt wel of dit in hun systeem zit. Bij sommigen dan, hè.

De mensen die hier ageren tegen Zwarte Piet vanwege een vermeende slaven achtergrond, hebben waarschijnlijk zelf geen enkele voorouder die ooit echt slaaf is geweest.

Onderstaand is zeker wel al eerder gepost hier, maar ja, wat niet....
Het verklaart wel hoe zwarte Piet, waarschijnlijk, is toegevoegd aan het sinterklaasfeest:
https://www.meertens.knaw(...)ieter-me-knecht-1850
pi_166977014
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:52 schreef Redbullkid het volgende:
Het ironische is, is dat de donkere zeikerds onder ons zichzelf voorral discrimineren.
Omdat ze een donkere huidskleur hebben, vallen ze over alles wat er ook maar een beetje mee te maken heeft.

De truc is verder te kijken dan je huidskleur. Ik vorm mijn mening over een persoon naar aanleiding van zijn gedrag, niet van zijn huidskleur. (nou ja, als die persoon pimpelpaars is dan misschien niet ) 8)7 )

Het ding is, als je mensen blijft attenderen op je huidskleur, dus het verschil in huidskleur. Dat mensen ook niet echt de kans hebben om je niet op je huidskleur te beoordelen. Je houdt het immers zelf keer of keer in stand.

Als je bijv bij een controle van de politie gelijk roept: "Racisme! Alleen omdat ik zwart ben!!". Tja, dan zou het ook eens een backfire effect kunnen hebben..
en dat allemaal omdat je je racistische element in je kinderfeestje wilt behouden.
pi_166977032
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als je niet tegen kritiek kan in een muliculti samenleving, moet jij mischien maar in en hutje op de hei gaan wonen.
je zegt multi culti, maar doet alsof het land van jou is.
Gast, echt. Ik geef echt geen neuk. Kritiek mag er best zijn. Eisen op verandering als een minderheid is gewoon een nee. Democratische samenleving, je moet bij een dictatuur gaan wonen als je dat beter schikt.

Dit land is inderdaad van mij, en van jou en van de anderen die hier wonen.

Ik zou mijn stuk nog eens lezen ;-)
pi_166977053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

Knecht is gewoon slaaf. Als je zegt dat het traditie is en sinterklaas al eeuwen een knecht had dan is dat slaaf. Dat was hoe je vroeger een slaaf of een dienaar noemde. Daar komt dat woord vandaan
Haha. Nee. Knecht is gewoon een beroep. Zowel mijn overgrootvader als opa en oma hadden knechten en dat waren absoluut geen slaven.

Beetje neerbuigend over een beroep doen maakt het anti-pieten punt niet bepaald sterker.
Conscience do cost.
pi_166977077
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en dat allemaal omdat je je racistische element in je kinderfeestje wilt behouden.
Nope, omdat ik er niet mee eens ben dat ZP racistisch is omdat het naar mijn mening NIETS met negers te maken heeft.

Net zoals ik het er niet mee eens zou zijn als mensen de kleine helpers van de Kerstman hetzelfde is als lilliputters.
  dinsdag 29 november 2016 @ 12:59:22 #133
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_166977123
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hakenkruizen zijn hier nog steeds verboden.
Nee hoor....
pi_166977135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, ZIJ kiezen ervoor om Zwarte Piet naar HUN opvattingen (met als achtergrond het amerikaanse blackface) te interpreteren. Wanneer je sec alleen naar Zwarte Piet kijkt via DIE blackface tunnelvisie dan kan je niet anders zien dan blanken die negers uitbeelden en via de (met name) strip iconografie ligt dan de link naar de karikatuur van een neger enigzins voor de hand. Het is verder ook niet vreemd dat zij hem op deze manier zien omdat hun cultuur historische achtergrond niet die van Nederland is, maar die van henzelf, de Surinaamse e/o Caraïbische, die daarbij ook nog beïnvloed is door de Amerikaanse.

This is not Suriname, de Caraïben of Amerika, en cultuur historische opvattingen kan je niet 1 op 1 overplaatsen naar Nederland. Onze cultuur historische achtergrond is de Europese met oeroude heidense rituelen aangepast onder invloed van 'geloof'. Sinterklaas, de Zwarte Klazen, Krampus, de Mummers, La Fete L'Ours etc etc zijn allemaal zwarte schmink tradities niet gestoeld op het afbeelden van een neger. Wij kennen het Amerikaanse blackface hier niet of nauwelijks en zeker Zwarte Piet is daar ook geen exponent van.

Vandaar dat ik al regelmatig appelleer aan het voorstellings- en inlevingsvermogen van de anti-Piet activisten en sympathisanten omdat de blackface-interpretatie stoelt op een misvatting. Een misvatting die simpel op te lossen is door even te luisteren.

Zwarte Piet is geen blackface. Ook nooit zo bedoeld. Alle uiterlijke kenmerken die men via blackface en (met name) strip-iconografie associeert met een karikatuur van een neger zijn namelijk ook volledig verklaarbaar vanuit de cultuur historische achtergronden van het archetype Zwarte Piet, welke niets met de neger-blackface te maken heeft.

Alwaar IK hier dus wél kan inzien waarom de anti-Piet activisten Zwarte Piet opvatten via blackface en iconografie als een karikatuur van een neger zien zij, of weigeren zij, in te zien waarom de pro-Pieten hem niet zo zien. Waarom de pro-Pieten Zwarte Piet gewoon zien als 'Zwarte Piet', een archetype.

En alles staat of valt met de juiste interpretatie. Indien Zwarte Piet niet als neger wordt geïnterpreteerd dan slaat dat de bodem finaal uit Zwarte Piet = racisme = neger = slaaf = herstelbetalingen. Dat zal ook de reden zijn dat men niet wil luisteren want dan moet men erkennen dat er ook een andere interpretatie mogelijk is.

Dus als we het over stug hebben, dan lijkt mij dat dat maar 1 enkele partij is, en wel de anti-Piet activisten en hun sympathisanten. Erg vervelend als telkens alles maar van 1 kant moet komen.

Zonder dat de anti-Piet activisten bereid zijn te luisteren e/o begrip willen tonen voor de pro-Piet interpretatie van Zwarte Piet lijkt het mij dat we inderdaad op het punt zijn gekomen van 'tot hier en niet verder'. (zoals de slogan luidt van KOZP)

[ afbeelding ]
jij hebt dus een gematigde view. en je wijst voor de andere kant alleen maar naar de ergste extremisten. dat is niet eerlijk, want zo hoef jij nooit wat te veranderen.

zie je nou hoe simpel ik je hele redenatie afbreek? je gebruikt dat gewoon als excuus om niks meer te hoeven. kijk nou gewoon eens naar het issue, zonder je beschuldigd te voelen, en zonder de strijd aan te gaan met een stelletje radicalen. misschien dat we dan ergens komen. als je dat niet kan, ben je net zo'n extremist geworden als die anti pieten van je foto.
pi_166977145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:59 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Nee hoor....
vertel...
pi_166977198
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:55 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Gast, echt. Ik geef echt geen neuk. Kritiek mag er best zijn. Eisen op verandering als een minderheid is gewoon een nee. Democratische samenleving, je moet bij een dictatuur gaan wonen als je dat beter schikt.

Dit land is inderdaad van mij, en van jou en van de anderen die hier wonen.

Ik zou mijn stuk nog eens lezen ;-)
je moet je een beetje aanpassen, zo simpel is dat. maar dat kan je kennelijk niet. en je snapt niet dat anderen iets heel erg kunnen vinden. iets wat jij doet.
pi_166977232
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij hebt dus een gematigde view. en je wijst voor de andere kant alleen maar naar de ergste extremisten.
Dat zijn dan ook de meeste tegenstanders.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166977252
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:57 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Nope, omdat ik er niet mee eens ben dat ZP racistisch is omdat het naar mijn mening NIETS met negers te maken heeft.

Net zoals ik het er niet mee eens zou zijn als mensen de kleine helpers van de Kerstman hetzelfde is als lilliputters.
nou, blijf maar lekker racistisch doen dan, en het ontkennen. ik vind het raar hoor. wat boeit het nou of ZP eruit ziet als een nevger, of wat anders, zodat ie er niet meer uitziet als een neger. gewoon doen, dat veranderen, en klaar. toon eens wat begrip voor de gevoelens van anderen.
pi_166977257
Wat een leuk kinderfeest.
Zolang ZP maar zwart is.
Anders word ik boos.
wooblabalurg
pi_166977267
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook de meeste tegenstanders.
bijna een op de vijf nederlanders.
pi_166977283
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je moet je een beetje aanpassen, zo simpel is dat. maar dat kan je kennelijk niet. en je snapt niet dat anderen iets heel erg kunnen vinden. iets wat jij doet.
Ik moet helemaal niks. Meerderheid is voor ZP dus de minderheid moet zich aanpassen.

Volgens mij weet jij niet wat een democratie inhoudt is het wel?

Ik vind het ook heel erg dat dieren zonder verdoving de nek word doodgesneden onder de noemer van rein slachten. Maar ik ben geen type die gelijk in de media moet gaan zeiken.
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:08:22 #142
3542 Gia
User under construction
pi_166977334
Onderstaand wat volkeren die uitgebeeld worden, op hun karakteristieke kenmerken:

Oostenrijk

Rusland

Arabier

Chinees

Touareg of zo

Mexicaan

En dan ook nog een volk wat echt onderdrukt en uitgemoord is, en die toch veelvuldig uitgebeeld worden met carnaval, de indianen:


Toch valt niemand van hen erover dat ze worden uitgebeeld.
Ze lopen er, over het algemeen, zo niet meer bij.
Nederlanders worden altijd uitgebeeld op klompen naast een molen.

Negers zijn zwart, hebben kroeshaar en dikke lippen.
Dit slaat op negers, niet op slaven.

Zwarte Piet kan best een neger zijn, een moor, maar geen slaaf.

Letterlijk bij alles waar het woord neger bij komt kijken, wordt de associatie gelegd met slavernij en dat is dikke onzin.
pi_166977360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij hebt dus een gematigde view. en je wijst voor de andere kant alleen maar naar de ergste extremisten. dat is niet eerlijk, want zo hoef jij nooit wat te veranderen.

zie je nou hoe simpel ik je hele redenatie afbreek? je gebruikt dat gewoon als excuus om niks meer te hoeven. kijk nou gewoon eens naar het issue, zonder je beschuldigd te voelen, en zonder de strijd aan te gaan met een stelletje radicalen. misschien dat we dan ergens komen. als je dat niet kan, ben je net zo'n extremist geworden als die anti pieten van je foto.
Wat voor de radicalen geldt, geldt ook voor de gematigden.

Aan Zwarte Piet hoeft niets veranderd te worden.

Wat is dan de reden van de gematigden om hem te veranderen? Omdat zij zich inleven in de 'gekwetsten'? Gekwetsten die Zwarte Piet onjuist interpreteren. Is het misschien 'white guilt', 'white superiority', 'white innocence' e/o 'cultural appropriation'? Ben je als gematigde dan niet verkeerd bezig? Hoef je je als gematigde anti-Piet je niet te bekommeren over de gevoelens van degenen die hem niet willen veranderen, en die dat dan ook nog eens niet willen om de juiste redenen?

Ben je dan niet bezig met een soort van omgekeerd racisme?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:14:41 #144
3542 Gia
User under construction
pi_166977515
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:09 schreef Montagui het volgende:
Ben je dan niet bezig met een soort van omgekeerd racisme?
Inderdaad. De mentaliteit van 'kijk ons eens goed zijn, we komen voor een minderheid op'
Blèèèh. Walgelijk.

Een minderheid die zich ten onrechte bescheten voelt. Er wordt niet gelinkt naar de slavernij. Niet iedere neger, of iemand verkleed als neger, heeft te maken met slavernij.

Als Zwarte Piet, hedentendage, aan een ketting zou lopen, of zou moeten kruipen voor Sinterklaas, DAN zouden ze een punt hebben.
Maar Zwarte Piet is gewoon een werknemer van Sinterklaas die helpt met de bezorging van de kadootjes en snoep uitdeelt aan kinderen en kinderen aan 't lachen maakt.

Oh, wat slecht!
pi_166977702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. De mentaliteit van 'kijk ons eens goed zijn, we komen voor een minderheid op'
Blèèèh. Walgelijk.

Een minderheid die zich ten onrechte bescheten voelt. Er wordt niet gelinkt naar de slavernij. Niet iedere neger, of iemand verkleed als neger, heeft te maken met slavernij.

Als Zwarte Piet, hedentendage, aan een ketting zou lopen, of zou moeten kruipen voor Sinterklaas, DAN zouden ze een punt hebben.
Maar Zwarte Piet is gewoon een werknemer van Sinterklaas die helpt met de bezorging van de kadootjes en snoep uitdeelt aan kinderen en kinderen aan 't lachen maakt.

Oh, wat slecht!
Waarom zou dat slecht zijn?
wooblabalurg
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:21:54 #146
3542 Gia
User under construction
pi_166977734
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:20 schreef Baconbus het volgende:
Waarom zou dat slecht zijn?
Dat moet je aan de antipieten vragen. Die vinden het zwarte piet spelen schijnbaar slecht.
pi_166977814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat moet je aan de antipieten vragen. Die vinden het zwarte piet spelen schijnbaar slecht.
Jij zegt dat ZP een werknemer is van Sinterklaas die helpt met de bezorging etc. Daarna zeg je oh wat slecht.

Waarom is dat slecht?
wooblabalurg
pi_166978145
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:06 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ik moet helemaal niks. Meerderheid is voor ZP dus de minderheid moet zich aanpassen.

Volgens mij weet jij niet wat een democratie inhoudt is het wel?

Ik vind het ook heel erg dat dieren zonder verdoving de nek word doodgesneden onder de noemer van rein slachten. Maar ik ben geen type die gelijk in de media moet gaan zeiken.
ach, ritueel slachten. het advies was verbieden. de tussenweg is dat de regels zijn aangescherpt om dierenleed te voorkomen.

ZO werkt dat in nederland. poldermodel. overleg. compromis.
of wist je dat niet? want zo gaat dat al sinds de allereerste nederlandse grondwet.
heel on-nederlands, om stug je stelling in te nemen en nooit meer te verlaten.
pi_166978165
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heel on-nederlands, om stug je stelling in te nemen en nooit meer te verlaten.
Die pijnlijke ironie.
Conscience do cost.
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:44:58 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166978250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Die pijnlijke ironie.
Dat geldt natuurlijk alleen voor anderen :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166978266
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, ritueel slachten. het advies was verbieden. de tussenweg is dat de regels zijn aangescherpt om dierenleed te voorkomen.

ZO werkt dat in nederland. poldermodel. overleg. compromis.
of wist je dat niet? want zo gaat dat al sinds de allereerste nederlandse grondwet.
heel on-nederlands, om stug je stelling in te nemen en nooit meer te verlaten.
Gaat alsnog zonder verdoving vriend. Dus voor mij alsnog niet opgelost.

Democratie = meerderheid beslist.

Anti Pieten = minderheid

Conclusie jammer joh ;)
pi_166978280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:08 schreef Gia het volgende:
Onderstaand wat volkeren die uitgebeeld worden, op hun karakteristieke kenmerken:

Oostenrijk
[ afbeelding ]
Rusland
[ afbeelding ]
Arabier
[ afbeelding ]
Chinees
[ afbeelding ]
Touareg of zo
[ afbeelding ]
Mexicaan
[ afbeelding ]
En dan ook nog een volk wat echt onderdrukt en uitgemoord is, en die toch veelvuldig uitgebeeld worden met carnaval, de indianen:
[ afbeelding ]

Toch valt niemand van hen erover dat ze worden uitgebeeld.
Ze lopen er, over het algemeen, zo niet meer bij.
Nederlanders worden altijd uitgebeeld op klompen naast een molen.

Negers zijn zwart, hebben kroeshaar en dikke lippen.
Dit slaat op negers, niet op slaven.

Zwarte Piet kan best een neger zijn, een moor, maar geen slaaf.

Letterlijk bij alles waar het woord neger bij komt kijken, wordt de associatie gelegd met slavernij en dat is dikke onzin.
die native americans vinden dat wel degelijk heel vervelend. misschien weet jij daar gewoon niks van af.
en dat arabieren karikaturen vervelend vinden, dat zou je toch ook wel moeten weten.
of de schinees als gele spleetoog. denk je dat zij dat leuk vinden? vinjd jij het leuk als een relturk het heeft over die kanker nederlandse kaaskoppen?
pi_166978295
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk alleen voor anderen :P
Net als het "Nederland is een land van compromis"-argument. Wordt ook alleen uit de kast getrokken voor zaken waar men achter staat. Als een minderheid opeens iets wilt waar men tegen is dan is de democratie spontaan weer absoluut :P
Conscience do cost.
pi_166978401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wat voor de radicalen geldt, geldt ook voor de gematigden.

Aan Zwarte Piet hoeft niets veranderd te worden.

Wat is dan de reden van de gematigden om hem te veranderen? Omdat zij zich inleven in de 'gekwetsten'? Gekwetsten die Zwarte Piet onjuist interpreteren. Is het misschien 'white guilt', 'white superiority', 'white innocence' e/o 'cultural appropriation'? Ben je als gematigde dan niet verkeerd bezig? Hoef je je als gematigde anti-Piet je niet te bekommeren over de gevoelens van degenen die hem niet willen veranderen, en die dat dan ook nog eens niet willen om de juiste redenen?

Ben je dan niet bezig met een soort van omgekeerd racisme?
nee, jij bent bezig met ontkenning van iets was gewoon duidelijk is. ik schaam me ervoor, ja, als blanke, als nederlander, en ook gewoon als mens. en ik ben best wel gewend dat lang niet iedereen ziet wat ik zie, ik ben redelijk gevoelig voor dit soort zaken. maar hierbij is het me een raadsel dat half nderland zo stug doet. het doet me denken dat we toch misschien wel een fout volkje zijn, diep van binnen. zoals we dat ook waren in Indonesië, bijvoorbeeld. waar je nauwelijks wat over leert, op onze scholen.
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:51:39 #155
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166978431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:08 schreef Gia het volgende:
Onderstaand wat volkeren die uitgebeeld worden, op hun karakteristieke kenmerken:

Oostenrijk
[ afbeelding ]
Niks Oostenrijk, dat moeten Beieren voorstellen. De "Kabeljauwen".

Maar goed, dat is ook eigenlijk het punt, als je de details niet kunt zien (of niet weet te duiden), gaat alles op de grote hoop. Van Alpenbewoner tot zwartgeschmickte. Daarom zien Nederlanders een Zwarte Piet waar anderen slechts een Blackface/neger/slaaf zien en daarom zien Beieren wel het verschil tussen een Beier en andere Alpenlanders.
pi_166978443
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, jij bent bezig met ontkenning van iets was gewoon duidelijk is. ik schaam me ervoor, ja, als blanke, als nederlander, en ook gewoon als mens. en ik ben best wel gewend dat lang niet iedereen ziet wat ik zie, ik ben redelijk gevoelig voor dit soort zaken. maar hierbij is het me een raadsel dat half nderland zo stug doet.
Je bedoelt dat jij wel even voor de donkere medemens bepaalt waar zij zich beledigd over dienen te voelen. Beetje hetzelfde verhaal als de mensen die stellen dat het aanstellerij is, dus.
quote:
het doet me denken dat we toch misschien wel een fout volkje zijn, diep van binnen. zoals we dat ook waren in Indonesië, bijvoorbeeld. waar je nauwelijks wat over leert, op onze scholen.
Dan ben je naar de verkeerde scholen gegaan want VOC en Indonesië waren juist een van de speerpunten bij de geschiedenislessen hier.
Conscience do cost.
pi_166978460
De witte pro-piet tokkies grijpen nu ook naar geweld om hun racistische mening kracht bij te zetten. Om te kotsen hoe zij een kinderfeest vergallen!

https://www.duic.nl/crimi(...)e-piet-demonstratie/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166978462
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. De mentaliteit van 'kijk ons eens goed zijn, we komen voor een minderheid op'
Blèèèh. Walgelijk.

Een minderheid die zich ten onrechte bescheten voelt. Er wordt niet gelinkt naar de slavernij. Niet iedere neger, of iemand verkleed als neger, heeft te maken met slavernij.

Als Zwarte Piet, hedentendage, aan een ketting zou lopen, of zou moeten kruipen voor Sinterklaas, DAN zouden ze een punt hebben.
Maar Zwarte Piet is gewoon een werknemer van Sinterklaas die helpt met de bezorging van de kadootjes en snoep uitdeelt aan kinderen en kinderen aan 't lachen maakt.

Oh, wat slecht!
kennelijk is het nog steeds erg kwetsend zo. jij begrijpt dat kennelijk niet. ik denk dan; misschien moet je je dan afvragen of er niet iets mis is met jouw gevoel. maar goed..
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:53:32 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166978477
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij zegt dat ZP een werknemer is van Sinterklaas die helpt met de bezorging etc. Daarna zeg je oh wat slecht.

Waarom is dat slecht?
Gia probeert zich in de anti-pieten in te leven. Wat er hier meer doen, maar wat anti-pieten blijkbaar niet kunnen. Zich inleven in mensen met een andere mening.
pi_166978484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niks Oostenrijk, dat moeten Beieren voorstellen. De "Kabeljauwen".

Maar goed, dat is ook eigenlijk het punt, als je de details niet kunt zien (of niet weet te duiden), gaat alles op de grote hoop. Van Alpenbewoner tot zwartgeschmickte. Daarom zien Nederlanders een Zwarte Piet waar anderen slechts een Blackface/neger/slaaf zien en daarom zien Beieren wel het verschil tussen een Beier en andere Alpenlanders.
Maar goed, dit is onze cultuur en die andere mensen snappen dat niet dus jammer dan.
wooblabalurg
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:54:07 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166978491
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, ritueel slachten. het advies was verbieden. de tussenweg is dat de regels zijn aangescherpt om dierenleed te voorkomen.

ZO werkt dat in nederland. poldermodel. overleg. compromis.
of wist je dat niet? want zo gaat dat al sinds de allereerste nederlandse grondwet.
heel on-nederlands, om stug je stelling in te nemen en nooit meer te verlaten.
Stelling van Amsterdam. Nuff said.
pi_166978505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef ems. het volgende:

[..]

Die pijnlijke ironie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk alleen voor anderen :P
dat geldt net zo goed voor de anti-activisten groepjes, als je dat soms bedoelt. wil je daar graag mee vergeleken worden?
pi_166978506
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:53 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Gia probeert zich in de anti-pieten in te leven. Wat er hier meer doen, maar wat anti-pieten blijkbaar niet kunnen. Zich inleven in mensen met een andere mening.
Jij denkt ook dat mensen werknemers van Sinterklaas die helpen met de bezorging etc. heel slecht vinden?
Wel geinig dat meer mensen zo denken.
wooblabalurg
pi_166978525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:08 schreef Gia het volgende:
Onderstaand wat volkeren die uitgebeeld worden, op hun karakteristieke kenmerken:

Oostenrijk
[ afbeelding ]
Rusland
[ afbeelding ]
Arabier
[ afbeelding ]
Chinees
[ afbeelding ]
Touareg of zo
[ afbeelding ]
Mexicaan
[ afbeelding ]
En dan ook nog een volk wat echt onderdrukt en uitgemoord is, en die toch veelvuldig uitgebeeld worden met carnaval, de indianen:
[ afbeelding ]

Toch valt niemand van hen erover dat ze worden uitgebeeld.
Ze lopen er, over het algemeen, zo niet meer bij.
Nederlanders worden altijd uitgebeeld op klompen naast een molen.

Negers zijn zwart, hebben kroeshaar en dikke lippen.
Dit slaat op negers, niet op slaven.

Zwarte Piet kan best een neger zijn, een moor, maar geen slaaf.

Letterlijk bij alles waar het woord neger bij komt kijken, wordt de associatie gelegd met slavernij en dat is dikke onzin.
Jij hebt er echt geen problemen mee om je posts te doorspekken met leugens he? Of heeft je ziekte inmiddels je brein aangetast?

Native Americans strijden al jaren tegen stereotypering van hoe zij worden uitgebeeld, net als Mexicanen. Arabieren en Chinezen zijn er trouwens ook niet blij mee. Dat jij daar geen weet van hebt is een heel ander verhaal. Dus er komt weer eens een hoop domme stront uit jouw mond / vingers... Maar ach, dat zijn de FOK! users inmiddels al jaren van jou gewend...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166978564
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:45 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Gaat alsnog zonder verdoving vriend. Dus voor mij alsnog niet opgelost.

Democratie = meerderheid beslist.

Anti Pieten = minderheid

Conclusie jammer joh ;)
ben jij soms een dieren activist? eet je vlees?

en nogmaals: poldermodel. zo lossen wij de zaken op hier. of denk je dat bij werknemers-werkgevers overleg de meerderheid wint? want dan verliezen de werkgevers het altijd.
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:58:19 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166978579
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:54 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij denkt ook dat mensen werknemers van Sinterklaas die helpen met de bezorging etc. heel slecht vinden?
Wel geinig dat meer mensen zo denken.
Nee, maar ik heb dan ook het voordeel dat ik kan lezen. Voor Jip en Janneke (oh foei, allebei zwarten!):

Zwarte Piet is een figuur die een oude man helpt met het leven, het bezorgen van pakjes, het uitdelen van snoep en zo voorts.
Anti-pietmensen vinden dit blijkbaar heel erg slecht. Die zijn daar namelijk tegen. Dat iemand iemand anders helpt. Want dan ben je een slaaf. Slaven zijn hartstikke fout. Boe, boe, roepen de anti-pieten.
pi_166978594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, jij bent bezig met ontkenning van iets was gewoon duidelijk is. ik schaam me ervoor, ja, als blanke, als nederlander, en ook gewoon als mens. en ik ben best wel gewend dat lang niet iedereen ziet wat ik zie, ik ben redelijk gevoelig voor dit soort zaken. maar hierbij is het me een raadsel dat half nderland zo stug doet. het doet me denken dat we toch misschien wel een fout volkje zijn, diep van binnen. zoals we dat ook waren in Indonesië, bijvoorbeeld. waar je nauwelijks wat over leert, op onze scholen.
Als je nog even mijn post #125 terugleest dan kan ik alleen maar zeggen: "I rest my case".

Als er hier iemand vergelijkbaar is met de anti-Piet activisten ben jij het wel. Wat ik in die post schreef is 1 op1 toe te passen op jouw houding.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 29 november 2016 @ 13:59:33 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166978604
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben jij soms een dieren activist? eet je vlees?

en nogmaals: poldermodel. zo lossen wij de zaken op hier. of denk je dat bij werknemers-werkgevers overleg de meerderheid wint? want dan verliezen de werkgevers het altijd.
Daarom wordt in dat soort overleggen niet hoofdelijk gestemd.
pi_166978636
quote:
18s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:53 schreef Nielsch het volgende:
De witte pro-piet tokkies grijpen nu ook naar geweld om hun racistische mening kracht bij te zetten. Om te kotsen hoe zij een kinderfeest vergallen!

https://www.duic.nl/crimi(...)e-piet-demonstratie/
Minder erg dan een poging tot moord door een anti-Pieter.

http://www.metronieuws.nl(...)ver-powned-voor-auto

Man man man, ga terug in je holletje met je random post.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166978685
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij wel even voor de donkere medemens bepaalt waar zij zich beledigd over dienen te voelen. Beetje hetzelfde verhaal als de mensen die stellen dat het aanstellerij is, dus.

[..]
nee dus. ik bepaal voor mezelf (als nederlander) wat ik acceptabel gedrag vind. dit dus niet.
quote:
Dan ben je naar de verkeerde scholen gegaan want VOC en Indonesië waren juist een van de speerpunten bij de geschiedenislessen hier.
vele te weinig. en zeker als het om onze wandaden gaat. het leger, de eenheden die de politionele acties uit hebben gevoerd. bijna 60 jaar lang hebben die tegengehouden dat er uberhaubt een excuus kwam. om maar eens wat te noemen. en dan hebben we het nog niet eens over de uitbuiting die al in 1600 begon.
pi_166978688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Minder erg dan een poging tot moord door een anti-Pieter.

http://www.metronieuws.nl(...)ver-powned-voor-auto

Man man man, ga terug in je holletje met je random post.
Jaja zo kennen we de achterlijke pro-piet tokkie weer, als het gaat om geweld vanuit hun kant mag het niet gemeld worden :') :') :') 8)7 8)7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166978724
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Stelling van Amsterdam. Nuff said.
heeft er echt geen ene reet mee te maken..
pi_166978775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als je nog even mijn post #125 terugleest dan kan ik alleen maar zeggen: "I rest my case".

Als er hier iemand vergelijkbaar is met de anti-Piet activisten ben jij het wel. Wat ik in die post schreef is 1 op1 toe te passen op jouw houding.
welnee... van mij hoeft ZP niet te worden afgeschaft. ook denk ik niet dat hel nederland het racistisch bedoelt. en ik ga ook geen kinderfeestje verpesten.

is dit een poging om me in een hoek te zetten? zodat je geen argumenten nodig hebt om je gelijk te halen?
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:10:18 #174
3542 Gia
User under construction
pi_166978784
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij zegt dat ZP een werknemer is van Sinterklaas die helpt met de bezorging etc. Daarna zeg je oh wat slecht.

Waarom is dat slecht?
Dat was sarcasme!! Duh.
pi_166978794
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daarom wordt in dat soort overleggen niet hoofdelijk gestemd.
precies. het is een tegen een. en zo is het hier dus ook.
pi_166978810
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb dan ook het voordeel dat ik kan lezen. Voor Jip en Janneke (oh foei, allebei zwarten!):

Zwarte Piet is een figuur die een oude man helpt met het leven, het bezorgen van pakjes, het uitdelen van snoep en zo voorts.
Anti-pietmensen vinden dit blijkbaar heel erg slecht. Die zijn daar namelijk tegen. Dat iemand iemand anders helpt. Want dan ben je een slaaf. Slaven zijn hartstikke fout. Boe, boe, roepen de anti-pieten.
Wat opmerkelijk dat Gia en jij allebei denken dat anti-pieten tegen werknemers zijn die helpen met de bezorging.
Dit standpunt was ik, ondanks de vele meningen, nog niet tegengekomen.
En je benadrukte nog wel dat jullie je zo inleven in wat een ander denkt.
wooblabalurg
pi_166978848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat was sarcasme!! Duh.
Dus ik hoefde het ook niet aan de anti-pieten te vragen? Of nu toch wel?
Is geen probleem hoor.
wooblabalurg
pi_166978852
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben jij soms een dieren activist? eet je vlees?

en nogmaals: poldermodel. zo lossen wij de zaken op hier. of denk je dat bij werknemers-werkgevers overleg de meerderheid wint? want dan verliezen de werkgevers het altijd.
Werkverhoudingen en democratie binnen het land zijn 2 verschillende dingen.

Nee ik ben geen dierenactivist, en ja ik eet vlees.

Ik heb er respect voor dat andere mensen een andere visie op dingen hebben, al zijn het niet de mijne of ben ik er niet mee eens.

Maar ik ga daar niet om zitten zeuren als een klein kind. Dat is het verschil.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:14:06 #179
3542 Gia
User under construction
pi_166978864
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:40 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, ritueel slachten. het advies was verbieden. de tussenweg is dat de regels zijn aangescherpt om dierenleed te voorkomen.

ZO werkt dat in nederland. poldermodel. overleg. compromis.
of wist je dat niet? want zo gaat dat al sinds de allereerste nederlandse grondwet.
heel on-nederlands, om stug je stelling in te nemen en nooit meer te verlaten.
Er zijn al vele aanpassingen gedaan aan ZP, de taal, de zak, de roe, de rode lippen, de oorringen.

Wat de antipieten willen is duidelijk geen compromis. ZP moet gewoon helemaal weg. Het mag een blanke knecht worden, met blond haar, blauwe ogen, lopend op klompen, gekleed in een boerenkiel.



Zoiets, dus.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:15:46 #180
3542 Gia
User under construction
pi_166978899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:46 schreef pokkerdepok het volgende:
die native americans vinden dat wel degelijk heel vervelend. misschien weet jij daar gewoon niks van af.
en dat arabieren karikaturen vervelend vinden, dat zou je toch ook wel moeten weten.
of de schinees als gele spleetoog. denk je dat zij dat leuk vinden? vinjd jij het leuk als een relturk het heeft over die kanker nederlandse kaaskoppen?
Er zullen ook wel mensen in Nederland wonen met voorouders die indianen waren. Maar ik zie niet op de barricaden springen. Net zo min als de chinezen, arabieren en Oostenrijkers, de gepersifleerd worden.
pi_166978973
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:08 schreef Gia het volgende:
Onderstaand wat volkeren die uitgebeeld worden, op hun karakteristieke kenmerken:

(...)
En dan ook nog een volk wat echt onderdrukt en uitgemoord is, en die toch veelvuldig uitgebeeld worden met carnaval, de indianen:
[ afbeelding ]

Toch valt niemand van hen erover dat ze worden uitgebeeld.
Ze lopen er, over het algemeen, zo niet meer bij.
Nederlanders worden altijd uitgebeeld op klompen naast een molen.

Negers zijn zwart, hebben kroeshaar en dikke lippen.
Dit slaat op negers, niet op slaven.

Zwarte Piet kan best een neger zijn, een moor, maar geen slaaf.

Letterlijk bij alles waar het woord neger bij komt kijken, wordt de associatie gelegd met slavernij en dat is dikke onzin.
Als in de VS een jaarlijks feest zou plaatsvinden waarbij een groep indianen kralen en spiegeltjes voor 1 cowboy uitdelen zou het waarschijnlijk dezelfde reacties oproepen.

En 'echt onderdrukt', waar heb je het over, in de witte wereld zijn zwarte mensen honderden jaren onderdrukt, als tweederangs burgers behandeld, van familie gescheiden, mishandeld verkracht en vermoord. Dat is de reden waarom het door witte mensen uitbeelden van zwarte mensen gevoeliger ligt, waarom is dat moeilijk te begrijpen?

Denk aan kankergrapjes die niet op prijs worden gesteld door mensen die een dierbare aan de ziekte zijn verloren.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_166979029
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:13 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Werkverhoudingen en democratie binnen het land zijn 2 verschillende dingen.

Nee ik ben geen dierenactivist, en ja ik eet vlees.

Ik heb er respect voor dat andere mensen een andere visie op dingen hebben, al zijn het niet de mijne of ben ik er niet mee eens.

Maar ik ga daar niet om zitten zeuren als een klein kind. Dat is het verschil.
ik heb het ook niet over democratie, ik heb het over poldermodel, overleg en compromissen sluiten.

okee, dus je kan ook issues wmet bepaalde slachting hebben zonder dat je een dierenextremist bent? goh. goed onthouden. je HOEFT geen extremist te zijn om bepaalde issues aan te snijden.

en jij vind racisme dus maar gezeur...normale mensen vinden het vervelend als er racisme in het spel is, en dan doen ze graag een aanpassing om het beter te maken.
pi_166979052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zijn al vele aanpassingen gedaan aan ZP, de taal, de zak, de roe, de rode lippen, de oorringen.

Wat de antipieten willen is duidelijk geen compromis. ZP moet gewoon helemaal weg. Het mag een blanke knecht worden, met blond haar, blauwe ogen, lopend op klompen, gekleed in een boerenkiel.

[ afbeelding ]

Zoiets, dus.
dus jij bent wel voor die aanpassingen. nou prima, ik ook. zijn we het eens.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:23:21 #184
3542 Gia
User under construction
pi_166979066
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:04 schreef Nielsch het volgende:

Jaja zo kennen we de achterlijke pro-piet tokkie weer, als het gaat om geweld vanuit hun kant mag het niet gemeld worden :') :') :') 8)7 8)7
Dat commentaar van die sukkeltjes die dit filmpje maakten:
"Mensen lijdt voor deze man, die niets verkeerds heeft gedaan, hij wilde alleen niet voor de camera, en toen begon pownieuws te duwen"

Ja sorry hoor, maar bontmuts duwde duidelijk die reporter de straat op.
pi_166979081
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zullen ook wel mensen in Nederland wonen met voorouders die indianen waren. Maar ik zie niet op de barricaden springen. Net zo min als de chinezen, arabieren en Oostenrijkers, de gepersifleerd worden.
moet je eens in bijvoorbeeld amerika gaan kijken..
en de arabieren,niet? serieus?
pi_166979084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

[..]

dat geldt net zo goed voor de anti-activisten groepjes
Daarom dus de pijnlijke ironie waarbij je zelf exact hetgeen doet waar je andere mee op de vingers pacht te tikken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee dus. ik bepaal voor mezelf (als nederlander) wat ik acceptabel gedrag vind. dit dus niet.
Nee dus. Dat doe je namelijk voor een stuk meer Nederlanders dan alleen jezelf.

quote:
vele te weinig. en zeker als het om onze wandaden gaat. het leger, de eenheden die de politionele acties uit hebben gevoerd. bijna 60 jaar lang hebben die tegengehouden dat er uberhaubt een excuus kwam. om maar eens wat te noemen. en dan hebben we het nog niet eens over de uitbuiting die al in 1600 begon.
Zijn allemaal langsgekomen. Daarom zeg ik: projecteer jouw matige school niet op heel Nederland.

Maar Indonesië is zeker ook weer iets waar Nederlanders die er niets mee te maken hebben zich collectief schuldig over moeten voelen? _O-
Conscience do cost.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:32:47 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166979305
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:24 schreef ems. het volgende:

Maar Indonesië is zeker ook weer iets waar Nederlanders die er niets mee te maken hebben zich collectief schuldig over moeten voelen? _O-
Wij Nederlanders worden zondig geboren ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:33:11 #188
3542 Gia
User under construction
pi_166979317
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:19 schreef Manono het volgende:

Als in de VS een jaarlijks feest zou plaatsvinden waarbij een groep indianen kralen en spiegeltjes voor 1 cowboy uitdelen zou het waarschijnlijk dezelfde reacties oproepen.

Tja:
http://reizen-en-recreati(...)eans-mardi-gras.html

Zoek zelf nog even op Mardigras kostuums en je zult zien dat daar ook allerlei volkeren worden uitgebeeld. En er worden kralen verzameld. Stel dat indianen dit gaan linken aan hun kralenhandel en geschiedenis???

Google anders maar eens op mardi gras indian tribes.
Schijnt nogal een redelijk veel voorkomend kostuum te zijn.
Voor de kralen ontbloten de vrouwen hun borsten.

Vrouwonvriendelijk feest. Toch zie je geen onderdrukte vrouwen eisen dat dit feest verboden of aangepast wordt.

  dinsdag 29 november 2016 @ 14:35:17 #189
3542 Gia
User under construction
pi_166979366
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:

moet je eens in bijvoorbeeld amerika gaan kijken..
en de arabieren,niet? serieus?
We zijn niet in Amerika.
Ik zie hier geen arabieren eisen dat ze niet uitgebeeld mogen worden met carnaval.
Wel boerka's, en ook dat slaat nergens op.

Maar met carnaval zie je werkelijk allerlei volkeren uitgebeeld.
Maar als je als neger verkleed gaat, dan ben je een racist.
pi_166979388
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:09 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

welnee... van mij hoeft ZP niet te worden afgeschaft. ook denk ik niet dat hel nederland het racistisch bedoelt. en ik ga ook geen kinderfeestje verpesten.

is dit een poging om me in een hoek te zetten? zodat je geen argumenten nodig hebt om je gelijk te halen?
Als je zelf ook wel weet dat Zwarte Piet geen racisme is, waarom dan die houding?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_166979435
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:32 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wij Nederlanders worden zondig geboren ;(
Ik ben een Indo en wordt juist strontziek van dat volk dat wel even voor mij gaat bepalen waar ik me allemaal druk om moet maken en beledigd om moet voelen :P
Conscience do cost.
  dinsdag 29 november 2016 @ 14:50:36 #192
3542 Gia
User under construction
pi_166979688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:38 schreef ems. het volgende:

Ik ben een Indo en wordt juist strontziek van dat volk dat wel even voor mij gaat bepalen waar ik me allemaal druk om moet maken en beledigd om moet voelen :P
Nou bij deze dan toch mijn welgemeende excuses aan wat jouw volk ooit is aangedaan door Nederlanders. Ik schaam me voor de voorouders van mijn landgenoten. O~)
pi_166979830
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou bij deze dan toch mijn welgemeende excuses aan wat jouw volk ooit is aangedaan door Nederlanders. Ik schaam me voor de voorouders van mijn landgenoten. O~)
Dit geloof ik direct.
wooblabalurg
pi_166980745
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]

We zijn niet in Amerika.
Ik zie hier geen arabieren eisen dat ze niet uitgebeeld mogen worden met carnaval.
Wel boerka's, en ook dat slaat nergens op.

Maar met carnaval zie je werkelijk allerlei volkeren uitgebeeld.
Maar als je als neger verkleed gaat, dan ben je een racist.
arabische burkas, ja. en uiteraard hun oppergod.
maar ook arabische karikaturen in films hebben het flink te verduren gehad. ik herinner me nog aladin, de disney tekenfilm.
en oh, ik mag geen voorbeeld van amerika geven. dat had je even erbij moeten zeggen, lol. je hebt het dus alleen maar over nederland?
en dan nog, denk je dat de negers de enigen zijn die hier ooit tegen discriminatie hebben geprotesteerd?
pi_166980761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:36 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als je zelf ook wel weet dat Zwarte Piet geen racisme is, waarom dan die houding?
zei ik dat?
pi_166980781
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben een Indo en wordt juist strontziek van dat volk dat wel even voor mij gaat bepalen waar ik me allemaal druk om moet maken en beledigd om moet voelen :P
wilders is ook een indo. en die mervouw van pediga die allemala foute dingen zei in urtecht, ook.

indo's zijn dus half nederlands. is wat anders dan indonesier.
pi_166980839
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wilders is ook een indo. en die mervouw van pediga die allemala foute dingen zei in urtecht, ook. just saying.
Ja, sommige indo's zijn kut. Sommigen niet. Net mensen die indo's. Je punt?
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou bij deze dan toch mijn welgemeende excuses aan wat jouw volk ooit is aangedaan door Nederlanders. Ik schaam me voor de voorouders van mijn landgenoten. O~)
Hell no. Geld ophoesten zal je! Ondanks dat ik zelf dan ook meebetaal en ik het land waar ik nu woon en leef benadeel :(
Conscience do cost.
  dinsdag 29 november 2016 @ 16:17:46 #198
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_166981262
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat opmerkelijk dat Gia en jij allebei denken dat anti-pieten tegen werknemers zijn die helpen met de bezorging.
Dat is volgens de anti-pieten een teken van slavernij, omdat de geholpen persoon een blanke ("witte") is. En dat moet volgens de anti-pieten afgeschaft worden, zo'n herinnering aan slavernij.
pi_166981277
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 12:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Haha. Nee. Knecht is gewoon een beroep. Zowel mijn overgrootvader als opa en oma hadden knechten en dat waren absoluut geen slaven.

Beetje neerbuigend over een beroep doen maakt het anti-pieten punt niet bepaald sterker.
Knecht is ander woord voor slaaf. Ken je eigen taal!
pi_166981293
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zei ik dat?
Tja, het is het 1 of het ander he. ZP = racisme is de stelling. Je kan dat niet wegnuanceren naar een beetje racisme. Iets is racistisch of iets is dat niet. Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn.

Dus als jij achter de stelling staat dat ZP racisme is dan verwijs ik weer naar mijn post 125 en 'rest ik mijn kees'.

Als je er niet achter staat dan blijft mijn vraag over je houding staan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')