ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, heb ook al een aantal 245'ers gezien (maar nog niet op de foto in DB-kleurstelling, kan de komende 25 jaar nog wel). Maar de 218 is nog niet weg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag trouwens dit geinige treintje op de Laabertalbahn gedaan:
Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc
Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daar komt ie over 5 minuten aan. In Lindau zijn de 218'en als het goed in vervangen door twee SBB 421'ers (uiteraard aan het andere einde van de trein, het is immers een kopstation)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 november 2016 22:48 schreef dennistd het volgende: Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daad ko t ie over 5 minuten aan.
Op zondag 27 november 2016 22:58 schreef dennistd het volgende: Heb je al een abonnement genomen op het blad uit de laatste post van het vorige topic dan?
Oh nee die had ik nog niet gezien. Ik ken het blad eerlijk gezegd niet maar ziet er niet echt heel diepgaand uit. Ze hebben wel hele goede vakbladen in Dld. Topagrar lees ik graag.
Verdomme Dit is echt een naaistreek... Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept. Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.
Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.
Op maandag 28 november 2016 08:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Verdomme Dit is echt een naaistreek... Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept. Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.
Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.
Roep dat gvd om VOOR je weg rijdt sukkel
quote:
Beste Scarlet, wat vervelend dat de informatie die je ontving niet accuraat was. We doen altijd ons best reizigers zo goed mogelijk te informeren. Ik zie dat de beperkingen voorbij zijn, hopelijk ben je snel op je bestemming! ^DF
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik zag gisteren dat de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck door een VIRM werd gereden. Overigens gaat over twee weken de nieuwe concessie van Arriva in, waarbij ook Arriva-stoptreinen gaan rijden op hetzelfde traject als waar de NS IC's nu ook rijden. Nu hangt er al boven de poortjes in Sittard een balk met daarop de logo's van Arriva en NS erop. De poortjes aan de linkerkant is voor het inchecken bij NS, de rechterkant voor inchecken bij Arriva. Tevens staan er overstapzuilen op de perrons, maar ik vind het allemaal maar een vage bedoening Dat moet dagelijks toch talloze keren misgaan?
Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.
(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.
(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
In Amersfoort hebben ze een digitaal paneel bijgezet met links NS en rechts CXX omdat het te vaak mis ging
Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.
Puik werk!
Ach ja, je kunt je er kwaad om BLIJVEN maken. Je kunt het ook laten Dit is gewoon het beste wat ze ervan blijken te kunnen maken. Meer zit er niet in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet per direct een verkeersregelaar komen bij de tot nu toe onbewaakte spoorwegovergang in Winsum, waar vorige week een trein ontspoorde na een botsing met een vrachtwagen. "Er moet onmiddelijk ingegrepen worden, want er staan mensenlevens op het spel", zegt advocaat Kolder, die namens de stichting Gerjon Klazemier een kort geding aanspant tegen de betrokken partijen.
quote:
Dat topman Pier Eringa morgen langskomt om te praten met de omwonenden, is geen reden om het kort geding niet door te zetten. "Het ontbreekt de verantwoordelijke partijen aan daadkracht en slagvaardigheid, terwijl mensenlevens op het spel staan. Dat is onacceptabel"
Als Piertje met geweld de grond komt onteigenen (heeft ie inmiddels al excuses aangeboden aan die boer?) dan denk ik dat hij vrij snel rennend het erf verlaat...
Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.
quote:
Wat ik hoor van andere mcn, zijn de grootste problemen vaste remmen en detectieproblemen. De 2- en 3-delige stellen worden niet altijd gedetecteerd wat resulteerde in openstaande overwegen. Daarom hebben de r-net ook tijdelijk aan de kant gestaan en wordt er nu dus pas (over 1 maand rijden ze in dienst) instructie en ervaringsritten gedaan met TAG-mcn. Er is een testritvrijgave voor dubbele stellen, en er is een rondvraag geweest wie er SGMM mag rijden voor het geval dat. Daarnaast moet zou software nog aangepast moeten worden, omdat o.a. de aanzet te krachtig zou zijn, wat eenmalig heeft geleid tot een verschoven spoorstaaf.
Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Peterselieman het volgende: Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.
goeie grap wel gaat december concessie in krijgen de mensen sgmm voor de kiezen ipv de slt's die er nu rijden zullen dan ook nog eens enkele 3tjes zijn want 2tjes rijden niet alleen in deze tijd van het jaar en 3+2 past niet in boskoop
En negen maanden en tweehonderd achtentwintig topics later ziet iemand het eens.
Volgens mij is het korter geleden. Klaasje heeft er ingestaan en nog samen met mij, ik ben er pas ingekomen toen Ardan besloten had dat hij er in wilde en toen zei iemand; dan voeg ik die doodslot ook wel toe.
Nieuwe speeltjes voor Renfe, Talgo gaat 15 hogesnelheidstreinen bouwen van het type AVRIL. De treinen krijgen een maximumsnelheid van 330 km/u, kunnen van spoorbreedte wisselen, en een deel wordt ook geschikt voor internationaal verkeer. De treinen bieden aan 521 reizigers een zitplaats, in de 2e klas komt er een 2+3-opstelling.
Een paar jaar terug had Talgo een prototype van de AVRIL op InnoTrans staan, ik vond het heel erg meevallen. Het is iets minder ruim dan 2+2, maar het was minder krap dan de 2+3-opstelling die we kennen van Veolia.
Dit komt doordat de bak wat breder is dan gebruikelijk, door de bakken korter en wat lager te maken blijven ze alsnog binnen het profiel.
Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken.
Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
Op maandag 28 november 2016 23:16 schreef James1988 het volgende: Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
Ik moet zeggen dat ik die blauwe contrastband rond de deuren in het echt eigenlijk nog niet eens zo heel gek vind. Liever niet natuurlijk maar ach, het kan wel.
Naah ik denk dat er toch wel genoeg afwisseling in mijn komende jaaroverzicht te vinden is hoor Maar 2 foto's uit Deventer en 1 uit Zutphen. En vijf verschillende buitenlanden. Toch weer voor elkaar, ondanks alle saaiheid verder
Massa zal het niet zijn, want die drietjes wegen rond de 100 ton. Het zal meer de loopeigenschappen van de stellen zijn die problemen veroorzaken. Die zijn namelijk vele malen beter dan het oude spul, waardoor detectie lastiger is.
Ik ben toch wel benieuwd wat hoe "ernstig" de detectieproblemen zijn met Flirt3. De lente zal het waarschijnlijk niet zijn, de SLT-4 is z'n 70 meter, de Flirt 80, de GTW-D 40 meter. Het gewicht van SLT-4 is z'n 130 ton, waar een Flirt-3 z'n 90 ton weegt, en een GTW-D-3 het doet met 70 ton
We gaan het vast wel eens horen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
In Venlo komt een tunnel onder het spoor door op de plek waar de sporen van/naar Duitsland en van/naar Roermond zich splitsen. Daar zit nu nog een dubbele overweg.
Mijn vader gaat in 2017 met pensioen na bijna 40 jaar bij NS als machinist (en her en der wat andere werkzaamheden) gewerkt te hebben. Met vrijwel landelijke wegbekendheid en bekendheid met al het materieel waar NS (Reizigers) mee heeft gereden, sluit hij een plezierige carriëre af. Hij heeft wel eens gegrapt dat hij na zijn pensioen op een museumtreintje bij bijvoorbeeld het openluchtmuseum wil gaan rijden.
Nou wil ik hem graag een aandenken geven aan het spoor, en heb ik mijn zinnen gezet op het geven van een gebouwde simulator, maar dan wel een met een daadwerkelijke stuurtafel uit een echte trein. Omdat de Mat'64 momenteel gesloopt wordt is dat een beetje mijn doel geworden. Daarom via hier de vraag of iemand mij in deze zoektocht verder kan helpen of mij in contact kan brengen met iemand die dit kan. Ik vind het helemaal niet erg om ergens op een sloopterrein een middagje te zitten schroeven en/of zagen, en vervoer is ook wel te regelen.
Het officiële antwoord van NS zal "nee" zijn (via via al gehoord dat ze er vrij streng mee zijn), net zoals dat het geval was bij de vraag of ik even in de cabine van de nieuwe Flirt mocht kijken. Gezien dat laatste uiteindelijk toch gelukt is, hoop ik erop dat ook deze uitdaging moet lukken.
PS: Toen in de jaren 90 de Mat'54 gesloopt werd, heeft hij wat pogingen ondernomen om daar een meterpaneel van te regelen, maar toen dat niet meteen lukte heeft hij de hoop opgegeven.
Contact kan per DM, PM, PD (postduif) of MP (motorpost) en de held die me verder helpt krijgt daar wat mij betreft een presentje voor (denk aan een krat bier of een zak houtsnippers naar keuze)
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... En daarmee mis ik dus de bus in Hengelo waardoor ik 10 minuten later op m'n werk ben. Domino-effect. Drie keer op tijd sinds de zomervakantie is gewoon niet okay. Niet okay.
Helemaal niet op de terugweg. Ik ga tegenwoordig met een eerdere trein terug omdat het risico dat ik de aansluitende bus mis zo groot is dat ik er eigenlijk vanuit kan gaan dat ik 25 minuten moet wachten op de volgende. Bij die daarvoor hoef ik veel minder te wachten omdat er dan nog een kwartierdienst gereden wordt. En aangezien er in Zwolle geen normale verwarmde plek is waar je kan wachten (zoals de stationsrestauratie die we hadden, maar gelukkig zit er nu een HEMA, voor het geval je vergeten bent sokken te kopen of een vouwfiets, of een koffer, allemaal dingen die je bedenkt op het station natuurlijk) verleg ik mijn werktijden en dat is wat mij betreft de verkeerdomwereld. Ik ben best bereid om bepaalde concessies te doen in heel veel dingen maar sinds 18 januari (mijn verhuizing naar Hengelo) is het een terugkerende enge droom geworden om te forenzen met de trein.
[ Bericht 30% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-11-2016 09:10:43 ]
En nou weet ik wel, b2py, dat je dan met statistiekjes kan komen dat er hoge cijfers gegeven worden en dat er dingen zijn die ook belangrijk zijn en dat daarom in geïnvesteerd wordt; Prima. Weet je waar je die dingen kan steken?
Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... [blablabla]
Neu, juist niet creatief. De actuele vertraging wordt bij de seinen gemeten. Sta je dus voor een rood sein, dan zal je alleen met de eerdere vertraging aangekondigd worden op de stations, ondanks dat je bij wijze van spreken al +10 hebt. Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is, maar er nog geen 'meetsein' (of ander infra-element dat de vertraging meet) gepasseerd is. Die 'meetseinen' (niet de officiële benaming, maar ik noem ze maar even zo) staan er gelukkig op vrij veel plekken, maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan als je voor de rode staat. De treindienstleider kan in zo'n geval wel handmatig vertraging in het systeem zetten, maar daar moet-ie creatief voor zijn. Ergo: dit is niet creatief
Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is
Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor dat NS op de informatieborden en in de omroepberichten met tijdseenheden van 5 minuten werkt om vertragingen aan te geven, terwijl men in de app een eenheid van 1 minuut hanteert.
Neu, juist niet creatief. De actuele vertraging wordt bij de seinen gemeten. Sta je dus voor een rood sein, dan zal je alleen met de eerdere vertraging aangekondigd worden op de stations, ondanks dat je bij wijze van spreken al +10 hebt. Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is, maar er nog geen 'meetsein' (of ander infra-element dat de vertraging meet) gepasseerd is. Die 'meetseinen' (niet de officiële benaming, maar ik noem ze maar even zo) staan er gelukkig op vrij veel plekken, maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan als je voor de rode staat. De treindienstleider kan in zo'n geval wel handmatig vertraging in het systeem zetten, maar daar moet-ie creatief voor zijn. Ergo: dit is niet creatief
Creatief of niet, het is in elk geval niet een klantvriendelijke manier van informatie verstrekken. Het mag NS misschien ontgaan zijn, maar reizigers staan doorgaans niet bij een sein te wachten, maar op een station.
Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor dat NS op de informatieborden en in de omroepberichten met tijdseenheden van 5 minuten werkt om vertragingen aan te geven, terwijl men in de app een eenheid van 1 minuut hanteert.
Nee, dat systeem zit vziw direct gekoppeld aan de verkeersleiding. Registreert de vl daar een vertraging van 0 t/m 2 minuten, dan staat er niets op. 3 t/m 7 is 5 minuten, 8 t/m 12 is 10, enz. Dus zodra een trein de 3-minutengrens passeert zal het bord verspringen naar +5. Om die reden kan het zijn dat er soms heel even +5 komt te staan (+3 bij meting), die vervolgens weer weg is (+2 bij de volgende meting). Dus sta je voor een rood sein, en doet de verkeersleiding niets, dan zal de vertraging in de systemen niet automatisch bijgewerkt worden.
Op dinsdag 29 november 2016 10:10 schreef b2py het volgende: Ze zouden ook de GPS informatie van de trein kunnen koppelen ipv die data uit de baan
Nee dat werkt goed In tunnels geen actuele info, heeft ie geen GPS fix, kan je helemaal niets met het ding, om nog maar te zwijgen van de treinen die alweer een tijdje met een defecte GPS module rondrijden, en dus rapporteren dat ze bij Marseille rijden Vertraging: slechts een paar dagen
Nee dat werkt goed In tunnels geen actuele info, heeft ie geen GPS fix, kan je helemaal niets met het ding, om nog maar te zwijgen van de treinen die alweer een tijdje met een defecte GPS module rondrijden, en dus rapporteren dat ze bij Marseille rijden Vertraging: slechts een paar dagen
Wat een onwil-"argument" weer. Op 3000 km spoor hebben we misschien 20 km tunnel in Nederland. Maar nee, het is niet 100 % perfect dus we doen het maar helemaal niet. " />
De data wordt zeker al gebruikt (ik dacht voor de datastroom met vertraging in seconden), maar is dus niet betrouwbaar genoeg omdat je afhankelijk bent van de informatie uit de trein zelf, in plaats van langs de baan. Gaat er iets niet goed met de GPS, dan krijg je opeens vertragingen en +30 omdat ie denkt dat ie net op een ander spoortje rijdt. Het mooiste is natuurlijk als je real time berekeningen kan maken van de prognose qua vertraging door middel van een continue bijgewerkte positie op de baan zelf, in combinatie met actuele snelheid en de seinbeelden voor die trein. Maar goed, ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Op dinsdag 29 november 2016 10:36 schreef MTL het volgende: Het mooiste is natuurlijk als je real time berekeningen kan maken van de prognose qua vertraging door middel van een continue bijgewerkte positie op de baan zelf, in combinatie met actuele snelheid en de seinbeelden voor die trein.
Ja precies
quote:
Maar goed, ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Op dinsdag 29 november 2016 10:36 schreef MTL het volgende: De data wordt zeker al gebruikt (ik dacht voor de datastroom met vertraging in seconden), maar is dus niet betrouwbaar genoeg omdat je afhankelijk bent van de informatie uit de trein zelf, in plaats van langs de baan. Gaat er iets niet goed met de GPS, dan krijg je opeens vertragingen en +30 omdat ie denkt dat ie net op een ander spoortje rijdt. Het mooiste is natuurlijk als je real time berekeningen kan maken van de prognose qua vertraging door middel van een continue bijgewerkte positie op de baan zelf, in combinatie met actuele snelheid en de seinbeelden voor die trein. Maar goed, ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren.
ERTMS... Ja.. Maar als je ziet hoe VPT (de procesleidingssoftware) er nog altijd uitziet. Dat systeem behaalde in de jaren 90 al bij lange na de technische mogelijkheden niet en dat wordt nog steeds gebruikt.
Kosten/baten zullen voor Prorail daar niet goed genoeg voor zijn, gok ik zo. Zoiets zou miljarden kosten, gok ik zo, om het over het hele spoornet uit te rollen. ERTMS is helaas ook geen oplossing: wat ^^ al zegt: bijvoorbeeld bij de HSL wordt het ERTMS beheersysteem niet gebruikt en gebruikt Prorail de 'ouderwetse' software. Zo kwam het af en toe voor dat een treindienstleider vrolijk zei: ja, je hebt een geel sein. Heel erg leuk, maar een SMB heeft nou niet direct kleurtjes Om alle mogelijkheden van ERTMS te benutten moet er een heleboel veranderen. Wellicht in de toekomst...?
We moeten wel een keer die kant op. Want als je ziet hoeveel vertragingen nu eigenlijk ontstaan omdat er niet of niet slim wordt bijgestuurd en wat je kan voorkomen door de verkeersleiding beter te doen dan is dat denk ik best wel schrikken. Zonde dat dat potentieel onvoldoende wordt benut want juist met steeds hogere frequenties worden de marges steeds kleiner en is op tijd rijden steeds belangrijker.
Zeker. Een voorbeeld is een stoptrein die voor een licht vertraagde IC gegooid wordt. Die IC raakt hierdoor nog meer vertraagd en haalt voor de terugweg de kering niet meer.
Laat je die IC voor, dan kan het best zijn dat die verderop de vertraging eruit heeft gereden en de kering makkelijk haalt, terwijl de stoptrein ook nog op tijd op de eindbestemming is.
Op dinsdag 29 november 2016 11:13 schreef MTL het volgende: Kosten/baten zullen voor Prorail daar niet goed genoeg voor zijn, [..] Wellicht in de toekomst...?
Wellicht in de toekomst dat we Prorail eens met geweld gaan onteigenen. Want ik baal hier ook als een stekker van en ik kan u verzekeren, dit gaat geen tien jaar meer duren.
Op dinsdag 29 november 2016 11:47 schreef Peterselieman het volgende: Zeker. Een voorbeeld is een stoptrein die voor een licht vertraagde IC gegooid wordt. Die IC raakt hierdoor nog meer vertraagd en haalt voor de terugweg de kering niet meer.
Laat je die IC voor, dan kan het best zijn dat die verderop de vertraging eruit heeft gereden en de kering makkelijk haalt, terwijl de stoptrein ook nog op tijd op de eindbestemming is.
VPT doet dat toch nooit uit zichzelf? Ik dacht dat de volgorde van treinen alleen kan veranderen als de treindienstleider bewust de vertraging van de IC "verwerkt".
VPT doet dat toch nooit uit zichzelf? Ik dacht dat de volgorde van treinen alleen kan veranderen als de treindienstleider bewust de vertraging van de IC "verwerkt".
Ik hoor net dat VPT in de jaren '90 al een archaïsch systeem was. Waarom hebben we het daar nog over dan?
Spoorbeheerder ProRail wil grond pachten van boer Stavenga uit Winsum om een tijdelijke noodweg aan te leggen en zo de beruchte overgang aan de Voslaan te omzeilen.
Dat zijn ProRail-directeur Pier Eringa en Willem Stavenga dinsdagochtend overeengekomen. Er is nog geen termijn genoemd waarop die noodweg er komt. Ook is niet duidelijk hoe lang hij er blijft, omdat er ook nog geen besluit is genomen over een eventuele beveiliging van de spoorwegovergang.
Eringa was bij Stavenga op bezoek naar aanleiding van de uitlatingen die hij twee weken geleden deed na het ongeval, waarbij een trein ontspoorde na een botsing met een melkwagen. Volgens de proraildirecteur lag er nog geen noodweg omdat Stavenga de onderhandelingen had vertraagd. Dat bleek echter niet aan Stavenga te liggen.
Daarom heeft Eringa zijn excuses aangeboden.
Eerder bood ook burgemeester Rinus Michels van Winsum voor vergelijkbare uitlatingen zijn excuses aan.
Wat een onwil-"argument" weer. Op 3000 km spoor hebben we misschien 20 km tunnel in Nederland. Maar nee, het is niet 100 % perfect dus we doen het maar helemaal niet. " />
Als dat de insteek is kunnen ze beter allemaal ontslag indienen en de hele boel opdoeken...
Ik hoor net dat VPT in de jaren '90 al een archaïsch systeem was. Waarom hebben we het daar nog over dan?
Het is technisch nogal simpel. Er wordt grof gezegd een lijst met handelingen in gestopt (bijv. "Trein 1234 moet om 13:45 van spoor 3a naar spoor AB, sein om 13:43 alvast op groen zetten"). En die handelingen worden dan uitgevoerd, met wat checks. Bijvoorbeeld: - Is het al 13:43? - Staat trein 1234 op spoor 3a (of komt 'ie eraan)? Zo nee, wachten - Is er nog een andere trein die naar spoor AB moet en die eigenlijk eerst komt? Zo ja, wachten
Die laatste check kan de verkeersleider beinvloeden, bijv. om de stoptrein toch voor de IC te gooien, maar dat is dus voor zover ik weet een bewuste handeling.
VPT doet dat toch nooit uit zichzelf? Ik dacht dat de volgorde van treinen alleen kan veranderen als de treindienstleider bewust de vertraging van de IC "verwerkt".
Volgens mij is het zo dat de trein die zich als eerste 'aandient' op een bepaald punt het eerst verwerkt wordt.
Ik zag net een nieuwe? trein van Deutsche Bahn met het provincielogo van Limburg in zuidwaartse richting bij station Haren (Groningen) rijden. Wat doet dat ding daar?
Hoevaak ik het meemaak dat er een vertraagde sprinter voor de IC zit tussen Houten en Geldermalsen.... Wacht dan eventjes bij Houten Castellum tot de IC voorbij is.
Of het spoor verdubellen, maar dat is weer lastig.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Op dinsdag 29 november 2016 12:33 schreef MCH het volgende: Ik zag net een nieuwe? trein van Deutsche Bahn met het provincielogo van Limburg in zuidwaartse richting bij station Haren (Groningen) rijden. Wat doet dat ding daar?
Op dinsdag 29 november 2016 12:36 schreef Zelfscanner het volgende: Hoevaak ik het meemaak dat er een vertraagde sprinter voor de IC zit tussen Houten en Geldermalsen.... Wacht dan eventjes bij Houten Castellum tot de IC voorbij is.
Of dit bijvoorbeeld: als je vanuit Gouda komt met de IC, heb je net bij Vleuten de sprinter ingehaald, mag je bij station Leidsche Rijn voor de rooie wachten tot diezelfde sprinter daar is binnengekomen en weer vertrokken..
Het is technisch nogal simpel. Er wordt grof gezegd een lijst met handelingen in gestopt (bijv. "Trein 1234 moet om 13:45 van spoor 3a naar spoor AB, sein om 13:43 alvast op groen zetten"). En die handelingen worden dan uitgevoerd, met wat checks. Bijvoorbeeld: - Is het al 13:43? - Staat trein 1234 op spoor 3a (of komt 'ie eraan)? Zo nee, wachten - Is er nog een andere trein die naar spoor AB moet en die eigenlijk eerst komt? Zo ja, wachten
Die laatste check kan de verkeersleider beinvloeden, bijv. om de stoptrein toch voor de IC te gooien, maar dat is dus voor zover ik weet een bewuste handeling.
Dit is techniek van letterlijk honderd jaar oud, misschien nog wel meer.
Op dinsdag 29 november 2016 18:29 schreef Dr_Flash het volgende: trouwens, zijn die gebakjes niet een statement in de Zwarte-Pietdiscussie? Iess Rassiessiezme!
Of dit bijvoorbeeld: als je vanuit Gouda komt met de IC, heb je net bij Vleuten de sprinter ingehaald, mag je bij station Leidsche Rijn voor de rooie wachten tot diezelfde sprinter daar is binnengekomen en weer vertrokken..
Dat gebeurt echt zo vaak. Er zit daar zo idioot veel rijtijdspeling dat de IC dan te vroeg is en ARI denkt dat de stoptrein dan toch nog voor moet gaan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er wordt 4 miljoen euro beschikbaar gesteld om het booggeluid van treinen bij Hilversum, Soest, Nijmegen en Leiden aan te pakken. Door een goedje op de rails te spuiten moet het geluid verminderen
Weer een nieuwe reden om geen treinen te laten rijden tussen Doetinchem en Winterswijk. Vermoedelijk een steenmarter heeft in de buurt van Aalten een kabel langs het spoorl doorgeknaagd. Alleen waar de storing zit weet ProRail niet
Op dinsdag 29 november 2016 23:27 schreef Peterselieman het volgende: Weer een nieuwe reden om geen treinen te laten rijden tussen Doetinchem en Winterswijk. Vermoedelijk een steenmarter heeft in de buurt van Aalten een kabel langs het spoorl doorgeknaagd. Alleen waar de storing zit weet ProRail niet
• er rijden geen Sprinters tussen Diemen Zuid en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • er rijden geen Sprinters tussen Amsterdam Muiderpoort en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • reizigers naar Amsterdam Science Park reizen via Amsterdam Muiderpoort • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort; reis via Utrecht Centraal • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Almere Centrum; reis via Duivendrecht
Dan verwacht je dus de optie richting Zwolle (die sprinter word niet genoemd?) en Amersfoort sprinter die tot Muiderpoort gaat.
Waarom stuurt die reisplanner mij dan via de route Schiphol > Duivendrecht > Weesp > Diemen?
Blijkbaar gooien ze dat hele traject CS > Weesp er dus uit maar vermelden dat niet?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Die berichten zijn altijd wat cryptisch. Vermoedelijk met de bedoeling het beknopt te houden, maar het kan dus ook te beknopt zijn. Vroeger kreeg je tenminste nog een verhelderend kaartje bij...
Ze vermelden dat er geen treinen rijden tussen Muiderpoort en Naarden-Bussum daar moet je dan uit afleiden dat dus ook niets rijdt tussen Muiderpoort en Weesp.
• er rijden geen Sprinters tussen Diemen Zuid en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • er rijden geen Sprinters tussen Amsterdam Muiderpoort en Naarden-Bussum; maak gebruik van de bussen • reizigers naar Amsterdam Science Park reizen via Amsterdam Muiderpoort • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort; reis via Utrecht Centraal • er rijden geen Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Almere Centrum; reis via Duivendrecht
Dan verwacht je dus de optie richting Zwolle (die sprinter word niet genoemd?) en Amersfoort sprinter die tot Muiderpoort gaat.
Waarom stuurt die reisplanner mij dan via de route Schiphol > Duivendrecht > Weesp > Diemen?
Blijkbaar gooien ze dat hele traject CS > Weesp er dus uit maar vermelden dat niet?
Er geldt op za een andere buitendienststelling dan op zondag en blijkbaar is die er op zondag niet goed verwerkt. Bericht op zondag is niet correct in ieder geval
Op woensdag 30 november 2016 14:24 schreef ReisT het volgende: Die berichten zijn altijd wat cryptisch. Vermoedelijk met de bedoeling het beknopt te houden, maar het kan dus ook te beknopt zijn. Vroeger kreeg je tenminste nog een verhelderend kaartje bij...
Ze vermelden dat er geen treinen rijden tussen Muiderpoort en Naarden-Bussum daar moet je dan uit afleiden dat dus ook niets rijdt tussen Muiderpoort en Weesp.
Vroeger kreeg je inderdaad zo een foldertje met stippellijntjes en streepjes enzo
Er geldt op za een andere buitendienststelling dan op zondag en blijkbaar is die er op zondag niet goed verwerkt. Bericht op zondag is niet correct in ieder geval
Hier lijkt zaterdag juist niet goed verwerkt te zijn. Bericht over zondag lijkt wel correct maar alleen onduidelijk beschreven.
Op woensdag 30 november 2016 16:11 schreef ReisT het volgende: [..] Hier lijkt zaterdag juist niet goed verwerkt te zijn. Bericht over zondag lijkt wel correct maar alleen onduidelijk beschreven.
Op Weesp-Gaasperdammerweg Aansluiting zijn de zuidelijke twee sporen het hele weekend buitendienst. Alleen op zondag ook Diemen-Dijksgracht
Er geldt op za een andere buitendienststelling dan op zondag en blijkbaar is die er op zondag niet goed verwerkt. Bericht op zondag is niet correct in ieder geval
Het suffe is dat het veel korter kan en daardoor veel duidelijker. Wat ik zo zie gaat alleen Beverwijk <> Rotterdam als optie via Muiderpoort en dat is 1x per half uur.
Hier lijkt zaterdag juist niet goed verwerkt te zijn. Bericht over zondag lijkt wel correct maar alleen onduidelijk beschreven.
Hij lijkt mij onvolledig te zijn. Het cryptische van een overzicht bij de NS ben ik wel gewend inmiddels. Conclusie lijkt te zijn dat ik het beste trein Schiphol > CS > tram kan doen. Ben ik blij dat ik geen zware koffer mee heb.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik heb vandaag mijn eigen fallus met links aangeraakt. Dat was veel meer waard dan om in de kou op perron 7a op Utrecht CS te kijken naar een aantrekkelijke vrouw die je nooit kan versieren.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 00:22:35 ]
Op woensdag 30 november 2016 17:42 schreef ReisT het volgende: O, jouw vraag was dus eigenlijk gewoon "waarom rijden er minder sprinters tussen CS en Muiderpoort"? Dat was voor mij dan weer cryptisch.
Het ene had verband met het ander. Dat er iets niet klopte bij dat NS overzicht begreep ik. Was ook vooral een afvinklijstje. 2x per uur met daarna een pendelbus waar je geen idee hebt hoe goed die rijd zit ik niet op te wachten.
[ Bericht 16% gewijzigd door Ajaxfan op 01-12-2016 09:07:00 ]
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 1 december 2016 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik was dus nogal verbaasd vanwege het voertuig gedeelte op een van de eerste spoorlijnen van het land zonder overwegen
Hier ook, liep in Amsterdam onder een bord door met de melding 'Later vertrek ivm auto op spoor'
Op donderdag 1 december 2016 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik was dus nogal verbaasd vanwege het voertuig gedeelte op een van de eerste spoorlijnen van het land zonder overwegen
Het sluiten van overwegen is dus niet voldoende. Ik stel voor alle wegverkeer binnen 500 meter van een spoorbaan te verbieden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gewoon auto's verbieden. Wisten jullie dat Henry Ford een antisemiet was, en dat Adolf Hitler zorgde voor de opmars van de Volkswagen? Alle auto's hebben banden met de Nazi's en derhalve moeten alle auto's verboden worden.
Op donderdag 1 december 2016 13:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Een autobestuurder bij Leiden Wilde de files vermijden Hij trok aan het stuur En reed door een muur Toen konden geen treinen meer rijden
Over werkzaamheden gesproken dat ging gisteravond in rotterdam niet helemaal goed niemand wist ergens van en de bussen waren ook niet besteld... Totdat de cta's opeens op zwart gingen
NS heeft de voorwaarden voor het groepsretour aangescherpt. Vanaf volgend jaar moet direct bij aankoop al allerlei gegevens van de reizigers ingevoerd worden. Dit in tegenstelling tot nu waar sites tickets kopen en op diverse plaatsen aanbieden aan dagjesmensen.
Op donderdag 1 december 2016 15:54 schreef Dr_Flash het volgende: Een meisje in Uithuizermeeden wilde graag naar haar vriendje in Rheden. Helaas met de bus, te laat voor een kus door uitgelopen werkzaamheden.
Op donderdag 1 december 2016 18:03 schreef Dr_Flash het volgende: Een kwaaie stationschef in Vorden riep mokkend publiek tot de orde. "De trein is te laat wees blij dat hij gaat!" Dat is toen een bloedbad geworden
Een seinwachter in Wadenoyen ontdeed ooit zijn bedstee van vlooien. Toen riep hij zijn vrouw "Zeg schat, kom eens gauw! Dan zet ik je mooi voor de rooie!"
In addition, five more tram lines will be developed in detail to enable construction to begin by 2021; these will see trams return to parts of the inner-city in the former West Berlin for the first time since the 1960s as well as expanding the already dense network in the eastern part of the city. The proposed routes include:
Op donderdag 1 december 2016 18:20 schreef Dr_Flash het volgende: Een Indisch stationschef riep "Joepie! naar Delhi kost tweehonderd roepie!" De man zei toen zuur "Dat vind ik te duur" De chef: "Jij bent zeker b2py"
Een reiziger riep bij het uitstappen in Breda de conducteur iets achterna "Ik moet hier helemaal niet zijn" "Wat is dit voor ongein?" De conducteur zei: "De nieuwe treinen op de HSL rijden weldra"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede daad gedaan... een toerist met oordopjes in erop gewezen dat ze toch echt de trein uit moest omdat die zou worden afgerangeerd, en nog een troep reizigers verwezen naar wat wel de trein naar Tilburg en Breda was.
Dat ik die trein vervolgens zelf heb gemist omdat ik niet wilde staan... tsja
Op donderdag 1 december 2016 18:50 schreef James1988 het volgende: Goede daad gedaan... een toerist met oordopjes in erop gewezen dat ze toch echt de trein uit moest omdat die zou worden afgerangeerd, en nog een troep reizigers verwezen naar wat wel de trein naar Tilburg en Breda was.
Dat ik die trein vervolgens zelf heb gemist omdat ik niet wilde staan... tsja
Toevallig afgelopen dinsdag een keer, van Breda tot aan Tilburg Universiteit. De vlak voor de sprinter rijdende intercity had +10, dus al dat IC-volk zat in de SPR samen met alle studenten/s die er daar uit gaan.
Dus ze bouwen in de hele stad al 80 jaar enorme voorbereidingen voor metrolijn U10 en dan gaan ze er alsnog een tremmetje van maken
Er waren wel meer plannen en er ligt zat al klaar maar er is geen geld . U5 van Alexander Platznaar Branderburger tor zal wel voorlopig het laatste zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er waren wel meer plannen en er ligt zat al klaar maar er is geen geld . U5 van Alexander Platznaar Branderburger tor zal wel voorlopig het laatste zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wellicht in de toekomst dat we Prorail eens met geweld gaan onteigenen. Want ik baal hier ook als een stekker van en ik kan u verzekeren, dit gaat geen tien jaar meer duren.
kuch, proest, ahum... Ja, dat zou best eens kunnen ja...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Nee, ik was treinspotten. Ineens een mensenmassa, niet normaal. Komen er twee van die vrouwen langskuieren, beetje lachen, beetje zwaaien, maffe hoedjes op. Nou ja, zal wel dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
tl;dr: Ouwe zooi slopen en vervangen door te dure appartementen en hipsterkoffiebarretjes.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 1 december 2016 20:52 schreef ReisT het volgende: Er was eens een Italiaanse HST, Die dacht, ik kap er mee! Maar NS Hispeed, Luisterde niet, En nu zitten wij in de puree!
Een matig stuk schroot daar in Napels Dat bleek toch iets abominabels Zo viel er een plaat ja zomaar op straat Niet tegengehouden door kabels
Een limerick is een dichtvorm van 5 regels met een vrij strak metrum. Twee drievoetige amfibrachen (∪—∪ ∪—∪ ∪—∪), twee regels amfibrachen en jambe (∪—∪ ∪—) en afgesloten door weer een drievoetige amfibrachys.
In de eerste regel wordt (meestal) een persoon of dier geïntroduceerd met een plaatsnaam. De regels 1, 2 en 5 rijmen met elkaar en er is een ander rijm tussen de kortere regels 3 en 4 (rijmschema: a a b b a). Voorts heeft een limerick vaak een wat dubbelzinnige inhoud, of kan zelfs zeer grof zijn. De laatste regel is een soort pointe of uitsmijter; de clou.
Ik ga ook maar eens even langs morgenavond of anders zaterdag of zondag of maandag ofzo. Zou ze voor iedereen de deur open zetten voor een gezellig babbeltje ?
Op donderdag 1 december 2016 22:08 schreef Kansenjongere het volgende: Een korfbalcluppie uit Halle Wilde weer naar huis na het ballen Dat feest ging niet door Gedoe op het spoor Er waren wat blaadjes gevallen
Op donderdag 1 december 2016 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had echt een hele grappige over een OVNL lid bedacht maar was tegelijkertijd ook veel te gemeen. Kak.
Op donderdag 1 december 2016 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had echt een hele grappige over een OVNL lid bedacht maar was tegelijkertijd ook veel te gemeen. Kak.
Een haatdragend ventje uit 'Olle Die wilde een stakkertje mollen Helaas, dit is Fok dus dat is niet "ok" Nu gaat Danny zijn aars uitholle!
Nu Maastricht. Het had drie stations (buiten de stad) want die spoorwegen. Hoe de stad verandert na de komst van het centraal station. Hoe de Allee er kwam.
Op donderdag 1 december 2016 22:31 schreef derLudolf het volgende: Nu Maastricht. Het had drie stations (buiten de stad) want die spoorwegen. Hoe de stad verandert na de komst van het centraal station. Hoe de Allee er kwam.
Ja hoor. 5 cent per woord. Jij levert de inspiratie aan.
Een limerickmaker uit de Koekstad Dacht toen opeens: weet je wat Hij ging zijn dichtkunsten verkopen maar raakte van de opbrengst volledig bezopen Hij vroeg per woord wel een krat!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 1 december 2016 22:31 schreef derLudolf het volgende: Nu Maastricht. Het had drie stations (buiten de stad) want die spoorwegen. Hoe de stad verandert na de komst van het centraal station. Hoe de Allee er kwam.
Een limerickmaker uit de Koekstad Dacht toen opeens: weet je wat Hij ging zijn dichtkunsten verkopen maar raakte van de opbrengst volledig bezopen Hij vroeg per woord wel een krat!
Zal wel even zorgen dat er een flesje Wagenings Tripel die kant op gaat Of blond mag ook, maar die is niet zo lekker volgens de slijter.
Een limerickmaker uit de Koekstad Dacht toen opeens: weet je wat Hij ging zijn dichtkunsten verkopen maar raakte van de opbrengst volledig bezopen Hij vroeg per woord wel een krat!
Aan een limerick worden heel wat meer eisen gesteld dan alleen het rijmschema Nogeens proberen
Op donderdag 1 december 2016 23:27 schreef derLudolf het volgende: Er was es een meid uit Epe Die had het voltooid deelwoord niet begrepe Ze vroeg na de daad, Met haar mond nog vol zaad: "Heb ik nu gepijpt of gepepe?"
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Er was es een man op Terschelling Die ging met zijn fiets van de helling Toen zei zijn fiets krak Met zijn kop in de kak Zijn zak in de vijfde versnelling
Op donderdag 1 december 2016 23:33 schreef derLudolf het volgende: Er was es een man op Terschelling Die ging met zijn fiets van de helling Toen zei zijn fiets krak Met zijn kop in de kak Zijn zak in de vijfde versnelling
Meer ken ik niet
Kun je ook zelf wat van maken he
Een treinspotter hier op Terschelling Die stond mooi op wacht bij de helling Al snel dacht hij "Kak!" Want 't spoor dat ontbrak Dus treinloos is deze vertelling
Na ja of zoiets Als je er langer over nadenkt wordt het vast beter
Een Winsumse boer sprak met Piertje aan de koffie, een vrolijk kwartiertje. "geef jij me de grond naai ik je de kont" Toen zei de boer "scheer je weg, kliertje"
Schoenmaker blijf bij je leest Het is is meer dan genoeg geweest Het gaat hier over treinen en niet over rijmen Het gaat hier over het spoor en niet over limericks hoor Ik wil een trein die over het spoor racet!
ok, die klopt niet maar ik bedoel maar, kappen aub .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In München stond laatst een ICE Die dacht: ik kap ermee, dag, tabee Rare tekens op het scherm Maar de conducteur sprak ferm: Het belangrijkste werkt nog: de plee
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven