abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 21:43:48 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166944454


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 21:44:42 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166944488
Plaatje is trouwens vers van de pers: iets meer dan drie uur geleden op München Hbf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 november 2016 @ 21:47:26 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166944573
Dat spul wordt toch allemaal vervangen door diesel-Traxxen? (BR245?)
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 22:00:04 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166944975
Klopt, heb ook al een aantal 245'ers gezien (maar nog niet op de foto in DB-kleurstelling, kan de komende 25 jaar nog wel). Maar de 218 is nog niet weg *O*
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 22:02:45 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166945072
Vandaag trouwens dit geinige treintje op de Laabertalbahn gedaan:



Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_166945142
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:02 schreef dennistd het volgende:
Vandaag trouwens dit geinige treintje op de Laabertalbahn gedaan:

[ afbeelding ]

Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc :P
hehe geinig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 22:36:33 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166946157
Waar gaat die IC naartoe dan? :D W
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 22:48:46 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166946557
Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daar komt ie over 5 minuten aan. In Lindau zijn de 218'en als het goed in vervangen door twee SBB 421'ers (uiteraard aan het andere einde van de trein, het is immers een kopstation)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 22:50:19 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166946628
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:48 schreef dennistd het volgende:
Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daad ko t ie over 5 minuten aan.
Gaaf :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 22:52:25 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166946672
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 22:56:41 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166946782
Fapje macht
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 27 november 2016 @ 22:58:39 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166946846
Heb je al een abonnement genomen op het blad uit de laatste post van het vorige topic dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 23:08:23 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166947045
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:58 schreef dennistd het volgende:
Heb je al een abonnement genomen op het blad uit de laatste post van het vorige topic dan?
Oh nee die had ik nog niet gezien. Ik ken het blad eerlijk gezegd niet maar ziet er niet echt heel diepgaand uit. Ze hebben wel hele goede vakbladen in Dld. Topagrar lees ik graag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166949197
Verdomme :( Dit is echt een naaistreek...
Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept.
Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.

Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.

Roep dat gvd om VOOR je weg rijdt sukkel :( :(
  maandag 28 november 2016 @ 09:14:23 #15
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166949510
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 08:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Verdomme :( Dit is echt een naaistreek...
Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept.
Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.

Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.

Roep dat gvd om VOOR je weg rijdt sukkel :( :(
quote:
Beste Scarlet, wat vervelend dat de informatie die je ontving niet accuraat was. We doen altijd ons best reizigers zo goed mogelijk te informeren. Ik zie dat de beperkingen voorbij zijn, hopelijk ben je snel op je bestemming! ^DF
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_166950305
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 08:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Verdomme :( Dit is echt een naaistreek...
Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept.
Ik wed je een kratje dat er ook geen intercity's rijden tussen Rijssen en Wierden :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 november 2016 @ 10:28:29 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_166950520
Aanrijding geweest in Nijmegen, zo te zien richting Mook:

http://nos.nl/artikel/214(...)ang-in-nijmegen.html

Klinkt best bizar: twee mensen overleden, politie gaat uit van zelfdoding..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 10:50:56 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166950917
Wellicht een stel dat in zulke grote problemen zat dat ze er samen een eind aan gemaakt hebben?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 10:54:23 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166950983
Lekker schuin door de bochten met deze ICE-T trouwens :D
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_166951131
Ik zag gisteren dat de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck door een VIRM werd gereden. Overigens gaat over twee weken de nieuwe concessie van Arriva in, waarbij ook Arriva-stoptreinen gaan rijden op hetzelfde traject als waar de NS IC's nu ook rijden. Nu hangt er al boven de poortjes in Sittard een balk met daarop de logo's van Arriva en NS erop. De poortjes aan de linkerkant is voor het inchecken bij NS, de rechterkant voor inchecken bij Arriva. Tevens staan er overstapzuilen op de perrons, maar ik vind het allemaal maar een vage bedoening :P Dat moet dagelijks toch talloze keren misgaan?
  maandag 28 november 2016 @ 11:16:47 #21
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_166951386
Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.

(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
  maandag 28 november 2016 @ 11:19:21 #22
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166951434
Met poortjes zal het ook beter werken dan met die slome incheck-paaltjes van Arriva...

(Je hebt er nooit eerder om gevraagd waarschijnlijk?)
pi_166951517
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.

(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
In Amersfoort hebben ze een digitaal paneel bijgezet met links NS en rechts CXX omdat het te vaak mis ging
  maandag 28 november 2016 @ 11:32:28 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166951688
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Dat is omdat niemand een ruk geeft om de OP. Dat ding is al jaren niet meer veranderd.
pi_166951736
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Niks te doen op maandagochtend? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2016 @ 11:44:42 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166951912
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:19 schreef ReisT het volgende:
Met poortjes zal het ook beter werken dan met die slome incheck-paaltjes van Arriva...
Jup. Dat is spul van Thales en dat werkt razendsnel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 november 2016 @ 11:45:54 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_166951939
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Niks te doen op maandagochtend? :P
Masterscriptieontwijkend gedrag....
pi_166952016
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Masterscriptieontwijkend gedrag....
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.

Puik werk!
Bier.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 11:55:52 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166952152
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is omdat niemand een ruk geeft om de OP. Dat ding is al jaren niet meer veranderd.
Goverman Igen en MCH hebben zichzelf dit jaar toegevoegd, vrij recentelijk zelfs dacht ik.

Dus Klaas, zorg dat je een lapo te pakken hebt en zet jezelf er bij :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166952186
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Masterscriptieontwijkend gedrag....
Herkenbaar, wel ernstig aan het begin van de week
pi_166952740
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.

Puik werk!
Ach ja, je kunt je er kwaad om BLIJVEN maken. Je kunt het ook laten :) Dit is gewoon het beste wat ze ervan blijken te kunnen maken. Meer zit er niet in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166953015
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ach ja, je kunt je er kwaad om BLIJVEN maken. Je kunt het ook laten :) Dit is gewoon het beste wat ze ervan blijken te kunnen maken. Meer zit er niet in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik ben ook niet echt kwaad, het is gewoon allemaal zo onhandig en gedoe en blergh.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bier.
  maandag 28 november 2016 @ 12:38:48 #33
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_166953091
Er is genoeg ruimte voor verbetering. Zo blijkt maar weer.
pi_166953354
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er is genoeg ruimte voor verbetering. Zo blijkt maar weer.
Ja. Wanneer dat iets positiefs is gaan lijken, dat moet een droevige dag geweest zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166953686
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rail-voor-de-rechter

quote:
Er moet per direct een verkeersregelaar komen bij de tot nu toe onbewaakte spoorwegovergang in Winsum, waar vorige week een trein ontspoorde na een botsing met een vrachtwagen. "Er moet onmiddelijk ingegrepen worden, want er staan mensenlevens op het spel", zegt advocaat Kolder, die namens de stichting Gerjon Klazemier een kort geding aanspant tegen de betrokken partijen.
quote:
Dat topman Pier Eringa morgen langskomt om te praten met de omwonenden, is geen reden om het kort geding niet door te zetten. "Het ontbreekt de verantwoordelijke partijen aan daadkracht en slagvaardigheid, terwijl mensenlevens op het spel staan. Dat is onacceptabel"
Piertje komt zeker "met geweld grond onteigenen".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 november 2016 @ 13:52:51 #36
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_166954367
Want als de vrachtwagenchauffeur die er dagelijks komt een fout maakt dan zal die verkeersregelaar dat niet doen. Ontzettend naïef.
pi_166954575
Onze jeugdige vriend doet ook een duit in het zakje:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 14:03:39 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166954593
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rail-voor-de-rechter

[..]


[..]

Piertje komt zeker "met geweld grond onteigenen".
Als Piertje met geweld de grond komt onteigenen (heeft ie inmiddels al excuses aangeboden aan die boer?) dan denk ik dat hij vrij snel rennend het erf verlaat...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 14:04:13 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166954603
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Onze jeugdige vriend doet ook een duit in het zakje:

[ afbeelding ]
Gaaf overhemd heeft ie aan :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166954917
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Onze jeugdige vriend doet ook een duit in het zakje:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2016 @ 19:55:09 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166961577
Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.

quote:
Wat ik hoor van andere mcn, zijn de grootste problemen vaste remmen en detectieproblemen. De 2- en 3-delige stellen worden niet altijd gedetecteerd wat resulteerde in openstaande overwegen. Daarom hebben de r-net ook tijdelijk aan de kant gestaan en wordt er nu dus pas (over 1 maand rijden ze in dienst) instructie en ervaringsritten gedaan met TAG-mcn. Er is een testritvrijgave voor dubbele stellen, en er is een rondvraag geweest wie er SGMM mag rijden voor het geval dat. Daarnaast moet zou software nog aangepast moeten worden, omdat o.a. de aanzet te krachtig zou zijn, wat eenmalig heeft geleid tot een verschoven spoorstaaf.
http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 november 2016 @ 19:56:03 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166961608
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is omdat niemand een ruk geeft om de OP. Dat ding is al jaren niet meer veranderd.
Dat niet echt, maar wie ben ik bijvoorbeeld om personen weg te halen
pi_166962324
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat niet echt, maar wie ben ik bijvoorbeeld om personen weg te halen
Darkwing zou daar niet over nadenken maar HET GEWOON LEKKER LINK GAAN DOEN :(
Bier.
  maandag 28 november 2016 @ 20:21:20 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166962346
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Darkwing zou daar niet over nadenken maar HET GEWOON LEKKER LINK GAAN DOEN :(
:D
pi_166962352
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.

[..]

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
goeie grap wel :') gaat december concessie in krijgen de mensen sgmm voor de kiezen ipv de slt's die er nu rijden :D zullen dan ook nog eens enkele 3tjes zijn want 2tjes rijden niet alleen in deze tijd van het jaar en 3+2 past niet in boskoop
  maandag 28 november 2016 @ 20:22:34 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166962385
Tweetjes mogen in de winter toch wel weer los rijden, omdat de bomen dan kaal zijn?
pi_166962500
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Darkwing zou daar niet over nadenken maar HET GEWOON LEKKER LINK GAAN DOEN :(
En negen maanden en tweehonderd achtentwintig topics later ziet iemand het eens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166962606
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En negen maanden en tweehonderd achtentwintig topics later ziet iemand het eens.
Volgens mij is het korter geleden. Klaasje heeft er ingestaan en nog samen met mij, ik ben er pas ingekomen toen Ardan besloten had dat hij er in wilde en toen zei iemand; dan voeg ik die doodslot ook wel toe.
Bier.
pi_166962623
Het zal mij de schrikkeldag wel duren heel die OP ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166962690
Ik vind 'm wel mooi (y)
Bier.
  maandag 28 november 2016 @ 20:45:56 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166963075
Nieuwe speeltjes voor Renfe, Talgo gaat 15 hogesnelheidstreinen bouwen van het type AVRIL. De treinen krijgen een maximumsnelheid van 330 km/u, kunnen van spoorbreedte wisselen, en een deel wordt ook geschikt voor internationaal verkeer. De treinen bieden aan 521 reizigers een zitplaats, in de 2e klas komt er een 2+3-opstelling.



  Moderator maandag 28 november 2016 @ 20:47:20 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166963122
quote:
6s.gif Op maandag 28 november 2016 20:45 schreef James1988 het volgende:
in de 2e klas komt er een 2+3-opstelling.


:')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 28 november 2016 @ 20:48:24 #53
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166963168
quote:
13s.gif Op maandag 28 november 2016 20:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:')
Misschien zijn de treinen daar wel breder dan hier? :P
doei
pi_166963230
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:48 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Misschien zijn de treinen daar wel breder dan hier? :P
Ja, en die 2+3 wordt zeker automagisch 2+2 bij het omsporen. Welk PVR had Frankrijk ook alweer?
Bier.
  maandag 28 november 2016 @ 20:50:08 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166963232
quote:
13s.gif Op maandag 28 november 2016 20:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:')
Een paar jaar terug had Talgo een prototype van de AVRIL op InnoTrans staan, ik vond het heel erg meevallen. Het is iets minder ruim dan 2+2, maar het was minder krap dan de 2+3-opstelling die we kennen van Veolia.

Dit komt doordat de bak wat breder is dan gebruikelijk, door de bakken korter en wat lager te maken blijven ze alsnog binnen het profiel.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 20:50:41 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166963249
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:48 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Misschien zijn de treinen daar wel breder dan hier? :P
Als ze omgespoord kunnen worden naar normaalspoor?

In Litouwen zijn IC's ook gewoon 2 om 2 ondanks breedspoor
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 20:53:27 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166963346
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 20:50 schreef James1988 het volgende:


Dit komt doordat de bak wat breder is dan gebruikelijk, door de bakken korter en wat lager te maken blijven ze alsnog binnen het profiel.
Aha, kan mijn vorige reactie wel weg :+ Dacht dat het breder was als de treinen hier :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 28 november 2016 @ 20:58:47 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166963835
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:48 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Misschien zijn de treinen daar wel breder dan hier? :P
Of die scharminkels wat smaller dan die Hollandse vetnekken :P

Dan nog: 3 op een bank blijft kut.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166966180
quote:
13s.gif Op maandag 28 november 2016 20:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:')
Tourist Class noemen ze het, en 2+2 is business :P
  maandag 28 november 2016 @ 22:49:06 #61
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166966823
Nog veel te weinig plaatjes van 218'en in dit topic, ondanks de titel.
Gelukkig ben ik er afgelopen weekend een aantal tegengekomen!

218 425 + Dosto in Geltendorf

418 494 + IC in Kempten (Allgäu) Hbf

218 463 + SBB EC in Buchloe

218 419 + n-Wagen in München Ost

218 434 + 218 595 + ÖBB IC in Stuttgart Hbf
pi_166966965
Hier joh, vange _O_ Ja DIE kleur, ja DAT logo. How'bout THAT? :7 Korbach, Sauerland. 2 december 2010.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:10:21 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_166967531
Van mij ook nog wat oudjes dan:

Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken.

Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.

Loc 218 813 komt samen met een soortgenoot door Köln Messe/Deutz vanuit Köln Hbf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 28 november 2016 @ 23:14:48 #64
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166967701
We zijn lekker bezig!
Ik had ook dit oudje nog liggen:

  maandag 28 november 2016 @ 23:16:01 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166967752
Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 november 2016 @ 23:19:21 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166967891
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 23:16 schreef James1988 het volgende:
Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
Dat zal de rijke managers met mooie Audi's leren ~O>
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166968206
Doe ik ook maar mee met oude foto's van zulks een 218 spul.
pi_166968366
Deze zat nog in mijn jaaroverzicht, van 2008 O+



Hannover Messe/Laatzen, 9 maart 2008. Ik had het wel gezien op de CeBit dus ging even treinen kijken *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166968414
Mooiste locs ooit _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166968487
Ik ga mezelf op één trakteren in december. Met geluid.
Bier.
pi_166968579
Binnenkort maar weer eens plaatjes gaan verzamelen voor een jaaroverzicht :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 november 2016 @ 23:37:20 #72
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166968635
'Een jaar Deventer-Zutphen met Fles'? :P
doei
  maandag 28 november 2016 @ 23:39:56 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166968748
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 23:37 schreef Prins_Pils het volgende:
'Een jaar Deventer-Zutphen met Fles'? :P
Nou, dat wordt nog lastig genoeg inderdaad :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 november 2016 @ 23:42:26 #75
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166968837
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2016 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, dat wordt nog lastig genoeg inderdaad :')
Mijn enige treinritje deze maand was Deventer-Dieren, Velp-Deventer gisteren :') Wel Flirts zien staan in Zutphen :)
doei
pi_166969218
quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 23:42 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Mijn enige treinritje deze maand was Deventer-Dieren, Velp-Deventer gisteren :') Wel Flirts zien staan in Zutphen :)
Velp... Ah, gevonden :P
http://nos.nl/artikel/214(...)politie-ophalen.html
Je hebt je naam eer aan gedaan? >:)
  maandag 28 november 2016 @ 23:56:48 #77
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166969345
Betrapt :X
doei
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 00:04:28 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166969549
quote:
9s.gif Op maandag 28 november 2016 23:42 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Mijn enige treinritje deze maand was Deventer-Dieren, Velp-Deventer gisteren :') Wel Flirts zien staan in Zutphen :)
Zag er vrijdag nog een door Arnhem komen. Ziet er best degelijk gebouwd uit, maar blijkbaar nog niet zwaar genoeg om gedetecteerd te worden.


Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 29 november 2016 @ 00:08:36 #79
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166969636
Ik moet zeggen dat ik die blauwe contrastband rond de deuren in het echt eigenlijk nog niet eens zo heel gek vind. Liever niet natuurlijk maar ach, het kan wel.
doei
pi_166969797
Naah ik denk dat er toch wel genoeg afwisseling in mijn komende jaaroverzicht te vinden is hoor :) Maar 2 foto's uit Deventer en 1 uit Zutphen. En vijf verschillende buitenlanden. Toch weer voor elkaar, ondanks alle saaiheid verder :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2016 @ 00:25:57 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166970012
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zag er vrijdag nog een door Arnhem komen. Ziet er best degelijk gebouwd uit, maar blijkbaar nog niet zwaar genoeg om gedetecteerd te worden.


[ afbeelding ]
Massa zal het niet zijn, want die drietjes wegen rond de 100 ton. Het zal meer de loopeigenschappen van de stellen zijn die problemen veroorzaken. Die zijn namelijk vele malen beter dan het oude spul, waardoor detectie lastiger is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166970082
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zag er vrijdag nog een door Arnhem komen. Ziet er best degelijk gebouwd uit, maar blijkbaar nog niet zwaar genoeg om gedetecteerd te worden.


[ afbeelding ]
Ik ben toch wel benieuwd wat hoe "ernstig" de detectieproblemen zijn met Flirt3.
De lente zal het waarschijnlijk niet zijn, de SLT-4 is z'n 70 meter, de Flirt 80, de GTW-D 40 meter.
Het gewicht van SLT-4 is z'n 130 ton, waar een Flirt-3 z'n 90 ton weegt, en een GTW-D-3 het doet met 70 ton

We gaan het vast wel eens horen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2016 @ 00:35:45 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166970261
In Venlo komt een tunnel onder het spoor door op de plek waar de sporen van/naar Duitsland en van/naar Roermond zich splitsen. Daar zit nu nog een dubbele overweg.

http://www.blikopnieuws.n(...)ergang-in-venlo.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166971749
Hallo lieve mensen,

Mijn vader gaat in 2017 met pensioen na bijna 40 jaar bij NS als machinist (en her en der wat andere werkzaamheden) gewerkt te hebben. Met vrijwel landelijke wegbekendheid en bekendheid met al het materieel waar NS (Reizigers) mee heeft gereden, sluit hij een plezierige carriëre af. Hij heeft wel eens gegrapt dat hij na zijn pensioen op een museumtreintje bij bijvoorbeeld het openluchtmuseum wil gaan rijden.

Nou wil ik hem graag een aandenken geven aan het spoor, en heb ik mijn zinnen gezet op het geven van een gebouwde simulator, maar dan wel een met een daadwerkelijke stuurtafel uit een echte trein. Omdat de Mat'64 momenteel gesloopt wordt is dat een beetje mijn doel geworden. Daarom via hier de vraag of iemand mij in deze zoektocht verder kan helpen of mij in contact kan brengen met iemand die dit kan. Ik vind het helemaal niet erg om ergens op een sloopterrein een middagje te zitten schroeven en/of zagen, en vervoer is ook wel te regelen.

Het officiële antwoord van NS zal "nee" zijn (via via al gehoord dat ze er vrij streng mee zijn), net zoals dat het geval was bij de vraag of ik even in de cabine van de nieuwe Flirt mocht kijken. Gezien dat laatste uiteindelijk toch gelukt is, hoop ik erop dat ook deze uitdaging moet lukken.

PS: Toen in de jaren 90 de Mat'54 gesloopt werd, heeft hij wat pogingen ondernomen om daar een meterpaneel van te regelen, maar toen dat niet meteen lukte heeft hij de hoop opgegeven.

Contact kan per DM, PM, PD (postduif) of MP (motorpost) en de held die me verder helpt krijgt daar wat mij betreft een presentje voor (denk aan een krat bier of een zak houtsnippers naar keuze)
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_166972031
Misschien is de sloper zelf nog wel het meest kansrijk?
Bier.
pi_166972077
Hadden we trouwens geen winterwegsleepdienst ooit?
Bier.
pi_166972085
Is er nog steeds, hoezo?
pi_166972101
Vandaag weer 2 defecte treinen en ik vind het niet echt met enige snelheid opgeruimd worden. Gisteren ook niet echt.
Bier.
pi_166972147
Apeldoorn - Deventer? 35 minuten lijkt mij vrij vlot :P
pi_166972304
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:49 schreef b2py het volgende:
Apeldoorn - Deventer? 35 minuten lijkt mij vrij vlot :P
in die tijd kun je het ook fietsen. Noem dat maar vlot. Tevens was het weer een zootje in Deventer. Heeft het soms gewaaid vannacht? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166972618
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:49 schreef b2py het volgende:
Apeldoorn - Deventer? 35 minuten lijkt mij vrij vlot :P
35 minuten vrij vlot? Oh okay.
Bier.
pi_166972646


Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... En daarmee mis ik dus de bus in Hengelo waardoor ik 10 minuten later op m'n werk ben. Domino-effect. Drie keer op tijd sinds de zomervakantie is gewoon niet okay. Niet okay.

Helemaal niet op de terugweg. Ik ga tegenwoordig met een eerdere trein terug omdat het risico dat ik de aansluitende bus mis zo groot is dat ik er eigenlijk vanuit kan gaan dat ik 25 minuten moet wachten op de volgende. Bij die daarvoor hoef ik veel minder te wachten omdat er dan nog een kwartierdienst gereden wordt. En aangezien er in Zwolle geen normale verwarmde plek is waar je kan wachten (zoals de stationsrestauratie die we hadden, maar gelukkig zit er nu een HEMA, voor het geval je vergeten bent sokken te kopen of een vouwfiets, of een koffer, allemaal dingen die je bedenkt op het station natuurlijk) verleg ik mijn werktijden en dat is wat mij betreft de verkeerdomwereld. Ik ben best bereid om bepaalde concessies te doen in heel veel dingen maar sinds 18 januari (mijn verhuizing naar Hengelo) is het een terugkerende enge droom geworden om te forenzen met de trein.

[ Bericht 30% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-11-2016 09:10:43 ]
Bier.
pi_166972725
En nou weet ik wel, b2py, dat je dan met statistiekjes kan komen dat er hoge cijfers gegeven worden en dat er dingen zijn die ook belangrijk zijn en dat daarom in geïnvesteerd wordt; Prima. Weet je waar je die dingen kan steken?
Bier.
pi_166972748
Er zijn toch drie manieren om met statistieken te liegen?
pi_166972765
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:13 schreef b2py het volgende:
Er zijn toch drie manieren om met statistieken te liegen?
Nee, er zijn drie soorten leugens. Leugens, verdomd heftige leugens en statistieken.
Bier.
pi_166972784
Ohja, dat
pi_166973146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
maar gelukkig zit er nu een HEMA
BROODJE ROOKWORST _O_

Aauwzaamheid :~ :Y) :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166973452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]

Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron...
[blablabla]
Neu, juist niet creatief. De actuele vertraging wordt bij de seinen gemeten. Sta je dus voor een rood sein, dan zal je alleen met de eerdere vertraging aangekondigd worden op de stations, ondanks dat je bij wijze van spreken al +10 hebt. Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is, maar er nog geen 'meetsein' (of ander infra-element dat de vertraging meet) gepasseerd is.
Die 'meetseinen' (niet de officiële benaming, maar ik noem ze maar even zo) staan er gelukkig op vrij veel plekken, maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan als je voor de rode staat.
De treindienstleider kan in zo'n geval wel handmatig vertraging in het systeem zetten, maar daar moet-ie creatief voor zijn.
Ergo: dit is niet creatief :P
;)
pi_166973508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:00 schreef MTL het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is
Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor dat NS op de informatieborden en in de omroepberichten met tijdseenheden van 5 minuten werkt om vertragingen aan te geven, terwijl men in de app een eenheid van 1 minuut hanteert.
pi_166973608
Ze zouden ook de GPS informatie van de trein kunnen koppelen ipv die data uit de baan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')