ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, heb ook al een aantal 245'ers gezien (maar nog niet op de foto in DB-kleurstelling, kan de komende 25 jaar nog wel). Maar de 218 is nog niet weg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag trouwens dit geinige treintje op de Laabertalbahn gedaan:
Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op de heenweg stapte sinterklaas in (de trein reed dan ook vanwege de Nikolausmarkt). Terugweg was nog leuker dan de heenweg: ik mocht meerijden op de loc
Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daar komt ie over 5 minuten aan. In Lindau zijn de 218'en als het goed in vervangen door twee SBB 421'ers (uiteraard aan het andere einde van de trein, het is immers een kopstation)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 27 november 2016 22:48 schreef dennistd het volgende: Dat is EC 190 van München via Lindau en bregenz naar Zürich. Daad ko t ie over 5 minuten aan.
Op zondag 27 november 2016 22:58 schreef dennistd het volgende: Heb je al een abonnement genomen op het blad uit de laatste post van het vorige topic dan?
Oh nee die had ik nog niet gezien. Ik ken het blad eerlijk gezegd niet maar ziet er niet echt heel diepgaand uit. Ze hebben wel hele goede vakbladen in Dld. Topagrar lees ik graag.
Verdomme Dit is echt een naaistreek... Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept. Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.
Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.
Op maandag 28 november 2016 08:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende: Verdomme Dit is echt een naaistreek... Geen sprinters Rijssen-Wierden. Over intercity's wordt niet gerept. Ik stap in Enschede in de intercity naar Schiphol, conducteur roept ook om dat we naar Schiphol gaan.
Maar we zijn nog geen 5 seconden vertrokken of hij roept om dat Almelo de eindbestemming is.
Roep dat gvd om VOOR je weg rijdt sukkel
quote:
Beste Scarlet, wat vervelend dat de informatie die je ontving niet accuraat was. We doen altijd ons best reizigers zo goed mogelijk te informeren. Ik zie dat de beperkingen voorbij zijn, hopelijk ben je snel op je bestemming! ^DF
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik zag gisteren dat de sprinter tussen Roermond en Maastricht-Randwyck door een VIRM werd gereden. Overigens gaat over twee weken de nieuwe concessie van Arriva in, waarbij ook Arriva-stoptreinen gaan rijden op hetzelfde traject als waar de NS IC's nu ook rijden. Nu hangt er al boven de poortjes in Sittard een balk met daarop de logo's van Arriva en NS erop. De poortjes aan de linkerkant is voor het inchecken bij NS, de rechterkant voor inchecken bij Arriva. Tevens staan er overstapzuilen op de perrons, maar ik vind het allemaal maar een vage bedoening Dat moet dagelijks toch talloze keren misgaan?
Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.
(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als mensen het gewend zijn wordt het steeds beter. Dat kan je ook goed zien in Amsterdam op bijvoorbeeld het Amstelstation. Niemand denkt er meer over na. Het werkt prima.
(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
In Amersfoort hebben ze een digitaal paneel bijgezet met links NS en rechts CXX omdat het te vaak mis ging
Op maandag 28 november 2016 11:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:(Hoe kan het trouwens dat ik niet tussen de stamgasten van dit topic sta maar mensen die al vele tientallen delen niets meer posten wel?)
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.
Ga gezellig met de trein van Zwolle naar het oosten! Ik was maar een uur langer onderweg dan normaal vanwege gevingerverf en een totale afwezigheid van informatie, er was bijvoorbeeld een bus waarvan NS Online beweert dat hij er niet hoorde te zijn, van de conducteur moesten we letten op de omroep na het uitstappen. Die dus verder stil bleef en alleen omriep dat de trein naar Zwolle vanaf spoor 2 zou vertrekken (dat is het reguliere vertrekspoor, maar ja ander treinnummer eah, dan MOET dat omgeroepen worden natuurlijk). In Almelo vertrok de sprinter naar Enschede vanaf spoor 4a, die was dus zo goed als leeg want niemand in Almelo weet dat er fases zijn waarvoor je bijna 300 meter moet lopen.
Puik werk!
Ach ja, je kunt je er kwaad om BLIJVEN maken. Je kunt het ook laten Dit is gewoon het beste wat ze ervan blijken te kunnen maken. Meer zit er niet in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet per direct een verkeersregelaar komen bij de tot nu toe onbewaakte spoorwegovergang in Winsum, waar vorige week een trein ontspoorde na een botsing met een vrachtwagen. "Er moet onmiddelijk ingegrepen worden, want er staan mensenlevens op het spel", zegt advocaat Kolder, die namens de stichting Gerjon Klazemier een kort geding aanspant tegen de betrokken partijen.
quote:
Dat topman Pier Eringa morgen langskomt om te praten met de omwonenden, is geen reden om het kort geding niet door te zetten. "Het ontbreekt de verantwoordelijke partijen aan daadkracht en slagvaardigheid, terwijl mensenlevens op het spel staan. Dat is onacceptabel"
Als Piertje met geweld de grond komt onteigenen (heeft ie inmiddels al excuses aangeboden aan die boer?) dan denk ik dat hij vrij snel rennend het erf verlaat...
Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.
quote:
Wat ik hoor van andere mcn, zijn de grootste problemen vaste remmen en detectieproblemen. De 2- en 3-delige stellen worden niet altijd gedetecteerd wat resulteerde in openstaande overwegen. Daarom hebben de r-net ook tijdelijk aan de kant gestaan en wordt er nu dus pas (over 1 maand rijden ze in dienst) instructie en ervaringsritten gedaan met TAG-mcn. Er is een testritvrijgave voor dubbele stellen, en er is een rondvraag geweest wie er SGMM mag rijden voor het geval dat. Daarnaast moet zou software nog aangepast moeten worden, omdat o.a. de aanzet te krachtig zou zijn, wat eenmalig heeft geleid tot een verschoven spoorstaaf.
Op maandag 28 november 2016 19:55 schreef Peterselieman het volgende: Gaat volgens de berichten op Somda nog niet lekker met de FLIRT in Nederland en het lijkt erop dat de indienststelling van 11 december niet in zijn geheel gehaald zal gaan worden.
goeie grap wel gaat december concessie in krijgen de mensen sgmm voor de kiezen ipv de slt's die er nu rijden zullen dan ook nog eens enkele 3tjes zijn want 2tjes rijden niet alleen in deze tijd van het jaar en 3+2 past niet in boskoop
En negen maanden en tweehonderd achtentwintig topics later ziet iemand het eens.
Volgens mij is het korter geleden. Klaasje heeft er ingestaan en nog samen met mij, ik ben er pas ingekomen toen Ardan besloten had dat hij er in wilde en toen zei iemand; dan voeg ik die doodslot ook wel toe.
Nieuwe speeltjes voor Renfe, Talgo gaat 15 hogesnelheidstreinen bouwen van het type AVRIL. De treinen krijgen een maximumsnelheid van 330 km/u, kunnen van spoorbreedte wisselen, en een deel wordt ook geschikt voor internationaal verkeer. De treinen bieden aan 521 reizigers een zitplaats, in de 2e klas komt er een 2+3-opstelling.
Een paar jaar terug had Talgo een prototype van de AVRIL op InnoTrans staan, ik vond het heel erg meevallen. Het is iets minder ruim dan 2+2, maar het was minder krap dan de 2+3-opstelling die we kennen van Veolia.
Dit komt doordat de bak wat breder is dan gebruikelijk, door de bakken korter en wat lager te maken blijven ze alsnog binnen het profiel.
Op station Aulendorf komt de enigszins vertraagde Regional Express van Stuttgart naar Lindau het station binnen. Bij gebrek aan bovenleiding is de e-loc waarmee Dosto's meestal rijden vervangen door een dikke diesel, de 218 406. Met vier Dosto's aan de haak en mij als passagier werd even later luid brullend vertrokken.
Op de lijn Ulm-Friedrichshafen-Lindau komt slechts één IC-paar per dag: IC 118/119 Innsbruck-Münster. Van Innsbruck tot Lindau rijdt er een ÖBB Taurus voor, van Ulm tot Münster een DB 101 en tussen Lindau en Ulm een dubbelspan 218. Nadat IC 119 vanuit Ulm binnengekomen is in Friedrichshafen zijn de locs om de trein heen gelopen en staan nu klaar om naar Lindau te vertrekken.
Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
Op maandag 28 november 2016 23:16 schreef James1988 het volgende: Nieuwe ronde nieuwe kansen, naast de conducteurs hebben nu ook de machinisten van Southern aangekondigd dat ze gaan staken inzake de strijd over het afschaffen van de conducteur. In januari gaan ze maarliefst zes dagen lang het werk neerleggen.
Ik moet zeggen dat ik die blauwe contrastband rond de deuren in het echt eigenlijk nog niet eens zo heel gek vind. Liever niet natuurlijk maar ach, het kan wel.
Naah ik denk dat er toch wel genoeg afwisseling in mijn komende jaaroverzicht te vinden is hoor Maar 2 foto's uit Deventer en 1 uit Zutphen. En vijf verschillende buitenlanden. Toch weer voor elkaar, ondanks alle saaiheid verder
Massa zal het niet zijn, want die drietjes wegen rond de 100 ton. Het zal meer de loopeigenschappen van de stellen zijn die problemen veroorzaken. Die zijn namelijk vele malen beter dan het oude spul, waardoor detectie lastiger is.
Ik ben toch wel benieuwd wat hoe "ernstig" de detectieproblemen zijn met Flirt3. De lente zal het waarschijnlijk niet zijn, de SLT-4 is z'n 70 meter, de Flirt 80, de GTW-D 40 meter. Het gewicht van SLT-4 is z'n 130 ton, waar een Flirt-3 z'n 90 ton weegt, en een GTW-D-3 het doet met 70 ton
We gaan het vast wel eens horen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
In Venlo komt een tunnel onder het spoor door op de plek waar de sporen van/naar Duitsland en van/naar Roermond zich splitsen. Daar zit nu nog een dubbele overweg.
Mijn vader gaat in 2017 met pensioen na bijna 40 jaar bij NS als machinist (en her en der wat andere werkzaamheden) gewerkt te hebben. Met vrijwel landelijke wegbekendheid en bekendheid met al het materieel waar NS (Reizigers) mee heeft gereden, sluit hij een plezierige carriëre af. Hij heeft wel eens gegrapt dat hij na zijn pensioen op een museumtreintje bij bijvoorbeeld het openluchtmuseum wil gaan rijden.
Nou wil ik hem graag een aandenken geven aan het spoor, en heb ik mijn zinnen gezet op het geven van een gebouwde simulator, maar dan wel een met een daadwerkelijke stuurtafel uit een echte trein. Omdat de Mat'64 momenteel gesloopt wordt is dat een beetje mijn doel geworden. Daarom via hier de vraag of iemand mij in deze zoektocht verder kan helpen of mij in contact kan brengen met iemand die dit kan. Ik vind het helemaal niet erg om ergens op een sloopterrein een middagje te zitten schroeven en/of zagen, en vervoer is ook wel te regelen.
Het officiële antwoord van NS zal "nee" zijn (via via al gehoord dat ze er vrij streng mee zijn), net zoals dat het geval was bij de vraag of ik even in de cabine van de nieuwe Flirt mocht kijken. Gezien dat laatste uiteindelijk toch gelukt is, hoop ik erop dat ook deze uitdaging moet lukken.
PS: Toen in de jaren 90 de Mat'54 gesloopt werd, heeft hij wat pogingen ondernomen om daar een meterpaneel van te regelen, maar toen dat niet meteen lukte heeft hij de hoop opgegeven.
Contact kan per DM, PM, PD (postduif) of MP (motorpost) en de held die me verder helpt krijgt daar wat mij betreft een presentje voor (denk aan een krat bier of een zak houtsnippers naar keuze)
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... En daarmee mis ik dus de bus in Hengelo waardoor ik 10 minuten later op m'n werk ben. Domino-effect. Drie keer op tijd sinds de zomervakantie is gewoon niet okay. Niet okay.
Helemaal niet op de terugweg. Ik ga tegenwoordig met een eerdere trein terug omdat het risico dat ik de aansluitende bus mis zo groot is dat ik er eigenlijk vanuit kan gaan dat ik 25 minuten moet wachten op de volgende. Bij die daarvoor hoef ik veel minder te wachten omdat er dan nog een kwartierdienst gereden wordt. En aangezien er in Zwolle geen normale verwarmde plek is waar je kan wachten (zoals de stationsrestauratie die we hadden, maar gelukkig zit er nu een HEMA, voor het geval je vergeten bent sokken te kopen of een vouwfiets, of een koffer, allemaal dingen die je bedenkt op het station natuurlijk) verleg ik mijn werktijden en dat is wat mij betreft de verkeerdomwereld. Ik ben best bereid om bepaalde concessies te doen in heel veel dingen maar sinds 18 januari (mijn verhuizing naar Hengelo) is het een terugkerende enge droom geworden om te forenzen met de trein.
[ Bericht 30% gewijzigd door DeaDLocK2K op 29-11-2016 09:10:43 ]
En nou weet ik wel, b2py, dat je dan met statistiekjes kan komen dat er hoge cijfers gegeven worden en dat er dingen zijn die ook belangrijk zijn en dat daarom in geïnvesteerd wordt; Prima. Weet je waar je die dingen kan steken?
Creatief dit. het is 9:05 en we staan nog niet langs het perron... [blablabla]
Neu, juist niet creatief. De actuele vertraging wordt bij de seinen gemeten. Sta je dus voor een rood sein, dan zal je alleen met de eerdere vertraging aangekondigd worden op de stations, ondanks dat je bij wijze van spreken al +10 hebt. Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is, maar er nog geen 'meetsein' (of ander infra-element dat de vertraging meet) gepasseerd is. Die 'meetseinen' (niet de officiële benaming, maar ik noem ze maar even zo) staan er gelukkig op vrij veel plekken, maar ja, daar heb je natuurlijk weinig aan als je voor de rode staat. De treindienstleider kan in zo'n geval wel handmatig vertraging in het systeem zetten, maar daar moet-ie creatief voor zijn. Ergo: dit is niet creatief
Dat is ook de reden dat het wel wil gebeuren dat de vertraging in één keer van 0 naar 10 minuten springt als er onderweg iets gebeurd is
Volgens mij is de belangrijkste reden daarvoor dat NS op de informatieborden en in de omroepberichten met tijdseenheden van 5 minuten werkt om vertragingen aan te geven, terwijl men in de app een eenheid van 1 minuut hanteert.