Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
over slachtofferrol gesproken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh shit. Ik vergat dat ik niet zwart was en geen minderheid ben. Mijn mening is dus per definitie niet eentje die gehoord mag worden..
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke verschuiving vooral praktisch van aard was. Als de klas voor 90% uit moslims bestaat, dan heeft het niet zoveel zin om sinterklaas te gaan vieren als er maar twee kinderen op school zijn.
Geen religieus fundamentalisme. De normale manier van ontwikkelenquote:
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
over slachtofferrol gesproken.
Lekker actueel topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!
Zie verder dit topic: NWS / Sinterklaas wordt verzet ivm suikerfeest
Wat een bizarre opmerking, wie zegt dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.quote:
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.
Nou, idd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.
Mis je je safe-space-wereldje?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, idd.
Mooie tijden waren dat.
Toen zat stormfront gewoon nog op stormfront.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mis je je safe-space-wereldje?
Ik ben blij dat je de overstap van stormfront naar FOK! hebt gemaakt. Dit forum heeft mensen nodig die de problemen benoemen die anders verzwegen werden door de linkse elite.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?
Verzonnen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?
quote:Om die reden komt Sinterklaas een dag eerder dan gebruikelijk naar de Zutphense basisschool De Waaier.
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat heet nu 'safe space' kennelijk..quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.
En dat vanuit mijn safespacewereldje.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Persoonlijke aanvallen door de linkse elitegenot dit topic
quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Persoonlijke aanvallen door de linkse elitegenot dit topic
Inderdaad, heeft de uitlaatklep van internet dat allemaal verneukt?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.
Ze worden door hun overmoed inderdaad steeds vermakelijkerquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef Re het volgende:
Och, best grappig hoe extreem rechts hier zichzelf constant voor lul zet. Blij dat die ontstoken onderbuik zijn ranzige pus doet vloeien hier.
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racistquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef Copycat het volgende:
Braindead nu alweer straalbezopen van de cheap ass energy en vodka?
Het is de moeite niet echt meer waard tegenwoordig. Daarvoor is het teveel geradicaliseerd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:15 schreef Falco het volgende:
Ik zie een hoop genuanceerde mensen (zoals een Brighteyes) posten in dat topic, die ik nu het niet zie doen in de topics van nu.
Even tussendoor: niemand doet dat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racist
rationeel viert men nog gewoon sinterklaas hoor, er zijn er maar erg weinig die het hele feest overboord hebben gegooid omdat er een paar zitten te miepen over zwarte pietquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racist
Linkse Gutmenschen
Nobelprijs voor de Vrede, op zijn minst.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sylvana is nu al groter dan MLKwat een heldin
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sylvana is nu al groter dan MLKwat een heldin
voor je deze act voortzet, zou je mij kunnen vertellen wat jij denkt dat ik van sylvana vind?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nobelprijs voor de Vrede, op zijn minst.
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.
Correct, ben benieuwd of dat ooit tot ze door zal dringenquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.
Dat mag je niet zeggen, want nu gaan er nog meer tokkies op de PVV stemmen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.
Nou inderdaad, wij zijn verantwoordelijk voor de programmering van Pauw waarin ze meer zendtijd krijgt dan wie dan ookquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat? Waar dan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Woon je niet in Nederland? Kijk je geen Nederlandse TV?quote:
Er wordt wel een podium gegeven aan de andere kant. Het blijkt alleen moeilijk mensen te vinden die niet compleet achterlijk overkomen. Dat is toch niet de schuld van de media?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Ja, ik woon in Nederland en ik kijk ook weleens Nederlandse tv.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Woon je niet in Nederland? Kijk je geen Nederlandse TV?
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Falco het volgende:
Hebben jullie allemaal gemist hoe Sylvana compleet werd afgebrand door Matthijs van Nieuwkerk en Giel Beelen?
http://frontpage.fok.nl/weblog/736621/1/1/50/.html
ja dat men blijkbaar graag naar DWDD en Pauw kijkt als sado-masochistisch alternatief. En tsja het tegengeluid waar het in dit topic over gaat is extreem domme mensen die racistische filmpjes en bedreigingen gebruiken in de "nieuwe" media...quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Sindsdien is Sylvana niet meer aangeschoven bij DWDDquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.
Nee, duh, dat was in DWDD. Dat is per definitie een slinkse samenzwering. Wat ze ook behandelen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het wasquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Falco het volgende:
Hebben jullie allemaal gemist hoe Sylvana compleet werd afgebrand door Matthijs van Nieuwkerk en Giel Beelen?
http://frontpage.fok.nl/weblog/736621/1/1/50/.html
Wat had er dan moeten gebeuren?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het was
Linkse media in een notendop
Waar heb ik dat ooit beweerd dan? En waar beweer ik dat het gebrek aan nuance, rationaliteit en een beetje fatsoen zich alleen voordoet bij "rechts"/pro pieten?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Linkse Gutmenschen
Mee eens dat elke idioot kon zien dat Sylvana toen compleet door het ijs zakte?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het was
Linkse media in een notendop
Ze hadden die kut moeten lynchen!quote:
Lijkt wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hadden die kut moeten lynchen!
Je vond dat er opvolging was van de kritische vragen? Ik vond het allemaal erg lafjes.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Mee eens dat elke idioot kon zien dat Sylvana toen compleet door het ijs zakte?
Het FOK!publiek vond anders: TV / [DWDD #1132] 110% antisylvanaquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je vond dat er opvolging was van de kritische vragen? Ik vond het allemaal erg lafjes.
Scherpe observatie Hans.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Enige reden waarom ze elke keer een podium krijgt is omdat men het over haar heeft.
Ik vind WNL op zondag wel een aardig gezellig programma. Dat ochtendprogramma in de ochtend vind ik echter te zuur en Telegraaf-achtig. Voordeeltje wel is dat ze lekkere wijven hebbenquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef gelly het volgende:
Waarom komt "rechts" niet zelf met een kritisch praatprogramma? WNL doet het nog slechter qua gasten en het naar de mond praten.
Je hebt de constante stroom tegengeluid gemist?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is toch Powned?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef gelly het volgende:
Waarom komt "rechts" niet zelf met een kritisch praatprogramma? WNL doet het nog slechter qua gasten en het naar de mond praten.
Je snapt dat controverse en opwinding goed verkoopt? Als jullie wat die doos roept gewoon voor kennisgeving hadden aangenomen was het lang niet zo leuk en interessant om haar uit te nodigen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wij zijn verantwoordelijk voor de programmering van Pauw waarin ze meer zendtijd krijgt dan wie dan ook
Blame it on the white man
Hebben ze daar ook weleens gasten die niet in hun hoekje zitten? Prem zit daar vooral als clown toch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:36 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is toch Powned?
Met dat vadsige vrouwtje die altijd zuur is en gemene dingen zegt?
Volgens mij niet, anders moeten ze steeds uitleggen waarom ze zo zuur en gemeen zijn denk ik.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook weleens gasten die niet in hun hoekje zitten? Prem zit daar vooral als clown toch.
Welke pruik van Sylvana vind jij het geilst?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
voor je deze act voortzet, zou je mij kunnen vertellen wat jij denkt dat ik van sylvana vind?
Dat plaatje had ik niet gezien, ik kapte het filmjpe af zo gauw de bushmen aan de beurt kwamen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen het als een bedreiging zullen ervaren wanneer ze een bewerkt plaatje van zichzelf te zien krijgen waar ze dmv een strop aan een boom zijn opgehangen.
Bij Sylvana wel, ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel grappig dat die leeghoofdige BN'ers op tv vaak een bril opzetten zodra ze intelligent bevonden willen worden.
Geen 4k-resolutie.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik vind WNL op zondag wel een aardig gezellig programma. Dat ochtendprogramma in de ochtend vind ik echter te zuur en Telegraaf-achtig. Voordeeltje wel is dat ze lekkere wijven hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik krijg nu meteen een stijfje.
Hetzelfde als met die anti-Zwarte-Piet-relnichten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Enige reden waarom ze elke keer een podium krijgt is omdat men het over haar heeft.
Wat vind je er goed aan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Wat mij betreft een uitstekend stuk over Sylvana.
https://watrobzegt.wordpress.com/2016/11/25/1196/
Prima als Rob vindt dat Sylvana irritant is, maar hier overdrijft hij behoorlijk:quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Ik denk niet dat je Sylvana in de schoenen kan schuiven dat ze eigenhandig Nederland naar de Filistijnen helpt. Je moet er maar mee kunnen dealen dat in Nederland mensen wonen met wie je het prima kan vinden en mensen die het bloed onder je nagels vandaan halen. Als je daar niet mee om kan gaan, als je er niet mee om kan gaan dat Sylvana haar wellicht impopulaire en in jouw ogen oliedomme mening verkondigt, dan kan je maar beter binnen blijven, de stekker uit je radio en televisie trekken en je internetabonnement opzeggen. Er lopen wel meer malloten rond die dingen roepen waar ik me dood aan erger. Moeten we die dan maar gaan bedreigen, beschimpen of oproepen hun mond te houden? Nee natuurlijk niet. Je kan je eigen mening er tegenover zetten, maar laat het dan daar bij. Jij jouw mening, zij haar mening, en jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dat is tolerantie.quote:En geen boze, donkere mevrouw die ons mooie Nederland naar de Filistijnen helpt door maar te blijven jengelen, kwaad te blijven kijken, opgefokt rondloopt, iedereen tegen zich in het harnas jaagt en de wereld iedere dag een stukje slechter maakt.
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Prima als Rob vindt dat Sylvana irritant is, maar hier overdrijft hij behoorlijk:
[..]
Ik denk niet dat je Sylvana niet in de schoenen kan schuiven dat ze eigenhandig Nederland naar de Filistijnen helpt.
Natuurlijk maar het filmpje zal waarschijnlijk wel de concrete aanleiding zijn geweest om in combinatie met het andere beveiliging te regelen als ze die krijgt. It goes without saying dat je je weinig hoeft aan te trekken van al die mensen die je via het internet bedreigen, dat is aan de orde van de dag (helaas) maar het krijgt gelukkig nooit een followup. Dat wil niet zeggen dat het niet strontvervelend is maar je moet dat relativeren als je daar het slachtoffer van bent. En in geval van Sylvana misschien ook wat minder een slachtoffer van jezelf maken door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking. Juist zij doet veel aan racisme, ze heeft het alleen zelf niet in de gaten. Het is niet goed te praten maar sommige mensen reageren daar op zo'n manier op.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Mocht het waar zijn dat ze beveiliging krijgt is dat natuurlijk niet alleen besloten na dit filmpje.
Een kleine kanttekening; ook bij het horen van de naam Hillary krijgen veel Nederlanders buikkrampen, vooral de Nederlanders die ook maar een klein beetje weten wat ze allemaal op haar kerfstok heeft. Misschien krijgt die Rob daar niets over mee maar ik heb in mijn omgeving toch ook wel gehoord van mensen dat ze nog liever voor Trump zouden kiezen dan voor HRC.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Je weet kennelijk best wat ik bedoelde. Maar ik heb het verbeterd hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie. Het zou me niets verbazen als wat in de media bekend is geworden maar het topje van de ijsberg is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk maar het filmpje zal waarschijnlijk wel de concrete aanleiding zijn geweest om in combinatie met het andere beveiliging te regelen als ze die krijgt. It goes without saying dat je je weinig hoeft aan te trekken van al die mensen die je via het internet bedreigen, dat is aan de orde van de dag (helaas) maar het krijgt gelukkig nooit een followup. Dat wil niet zeggen dat het niet strontvervelend is maar je moet dat relativeren als je daar het slachtoffer van bent. En in geval van Sylvana misschien ook wat minder een slachtoffer van jezelf maken door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking. Juist zij doet veel aan racisme, ze heeft het alleen zelf niet in de gaten. Het is niet goed te praten maar sommige mensen reageren daar op zo'n manier op.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.
Dat kklopt. We weten wel dat ze het zelf over zich afroept.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie.
De traditionele media geven haar alleen maar een podium omdat er zoveel mensen zo bad op gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blaming the victim ... echt hequote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kklopt. We weten wel dat ze het zelf over zich afroept.
Nee, ik geef aan dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt door steeds te provoceren.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Blaming the victim ... echt he
Zou je hetzelfde over Wilders of Theo van Gogh zeggen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt door steeds te provoceren.
Sterker nog, dat wordt zelfs gezegd in die media. Bv dat artikel waar wat internetshit uit de mail van Denk geplaatst werd. Dat er zaken waren die ze niet wilde herhalen en dat er indirecte en directe bedreigingen tussen zaten. Maar ook het gesprek met Sylvana zelf die dat instagram bericht waarin haar gruwelijke mishandeling en dood werd toegewenst er 1 van de vele was.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie. Het zou me niets verbazen als wat in de media bekend is geworden maar het topje van de ijsberg is.
Dus Pim riep het ook over zichzelf af, Theo ook, Wilders ook?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meisjes gekleed in korte rokjes roepen het ook over zich af als ze aangerand worden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wilders heeft soms wat geprovoceerd (kopvoddentax) maar meestal is dat niet zijn doel. Theo van Gogh provoceerde wel regelmatig maar niet met die documentaire. Hoe dan ook, als je een groep mensen provoceert dan krijg je kwade reacties uit die groep. In het geval van SS provoceert ze miljoenen mensen in dit land. Dat moet ze zelf weten maar ben dan niet verbaaasd dat veel mensen kwaad reageren. Natuurlijk is het nooit een reden om iemand te vermoorden of te bedreigen. Gelukkig lijkt de kans heel erg klein dat iemand SS wil vermoorden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde over Wilders of Theo van Gogh zeggen?
Nee, die vergelijking slaat ook nergens op. Meisjes met korte rokjes, die de handen van een man pakken en tussen hun benen duwen, die roepen het wél over zich af dat er een vinger naar binnen kan glijden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Meisjes gekleed in korte rokjes roepen het ook over zich af als ze aangerand worden?
Nee, ze roepen het wel op zich af dat mensen naar hen staren.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Meisjes gekleed in korte rokjes roepen het ook over zich af als ze aangerand worden?
Hoezo lijkt die kans heel klein? Want hier komen we weer uit op jij hebt geen idee wat ze aan directe en serieuze bedreigingen om haar oren krijgt. Als justitie vindt dat er voldoende reden is om haar te beveiligen dan ga ik er vanuit dat er toch echt wel het een en ander tussen zit wat wel serieus is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wilders heeft soms wat geprovoceerd (kopvoddentax) maar meestal is dat niet zijn doel. Theo van Gogh provoceerde wel regelmatig maar niet met die documentaire. Hoe dan ook, als je een groep mensen provoceert dan krijg je kwade reacties uit die groep. In het geval van SS provoceert ze miljoenen mensen in dit land. Dat moet ze zelf weten maar ben dan niet verbaaasd dat veel mensen kwaad reageren. Natuurlijk is het nooit een reden om iemand te vermoorden of te bedreigen. Gelukkig lijkt de kans heel erg klein dat iemand SS wil vermoorden.
Een hoop woorden om recht te praten wat krom is. Wilders noch Sylvana dient bedreigd te worden. Het enige wat zij doen is hun mening uiten. Heel vervelend als je daarmee mensen tegen het hoofd staat, maar je kunt niet stellen dat ze bedreigingen dan 'over zich afroepen'.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wilders heeft soms wat geprovoceerd (kopvoddentax) maar meestal is dat niet zijn doel. Theo van Gogh provoceerde wel regelmatig maar niet met die documentaire. Hoe dan ook, als je een groep mensen provoceert dan krijg je kwade reacties uit die groep. In het geval van SS provoceert ze miljoenen mensen in dit land. Dat moet ze zelf weten maar ben dan niet verbaaasd dat veel mensen kwaad reageren. Natuurlijk is het nooit een reden om iemand te vermoorden of te bedreigen. Gelukkig lijkt de kans heel erg klein dat iemand SS wil vermoorden.
Nee, je zegt dat het haar eigen schuld is. Dat ze het over zichzelf afroept. Dat is blaming de victim. Alsof je verkrachte vrouw verwijt dat ze een te kort rokje droeg.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt door steeds te provoceren.
Het uiten van een mening, hoe dom of stompzinnig die mening in jouw ogen ook is, is nooit een argument om bedreiging te vergoeilijken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, die vergelijking slaat ook nergens op. Meisjes met korte rokjes, die de handen van een man pakken en tussen hun benen duwen, die roepen het wél over zich af dat er een vinger naar binnen kan glijden.
Nee, dat is wat jij ervan maakt. Dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt, is dat Sylvana maar wat graag de slachtoffer-kaart uitspeelt. Dat in er in sommige gevallen ook sprake is van bedreiging (wat niet wordt goed gepraat), neemt niet weg dat Sylvana zich veel vaker dan die gevallen zelf tot slachtoffer bestempelt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:45 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, je zegt dat het haar eigen schuld is. Dat ze het over zichzelf afroept. Dat is blaming de victim. Alsof je verkrachte vrouw verwijt dat ze een te kort rokje droeg.
Ga je weer met je gedraai. Dat zeg ik toch ook nergens? Ik vind jouw redenering en misselijke insinuaties ook stompzinnig. Dat is echter geen reden om je te bedreigen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het uiten van een mening, hoe dom of stompzinnig die mening in jouw ogen ook is, is nooit een argument om bedreiging te vergoeilijken.
Nou en?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij ervan maakt. Dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt, is dat Sylvana maar wat graag de slachtoffer-kaart uitspeelt. Dat in er in sommige gevallen ook sprake is van bedreiging (wat niet wordt goed gepraat), neemt niet weg dat Sylvana zich veel vaker dan die gevallen zelf tot slachtoffer bestempelt.
Ja, dus?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij ervan maakt. Dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt, is dat Sylvana maar wat graag de slachtoffer-kaart uitspeelt. Dat in er in sommige gevallen ook sprake is van bedreiging (wat niet wordt goed gepraat), neemt niet weg dat Sylvana zich veel vaker dan die gevallen zelf tot slachtoffer bestempelt.
En niets. Ik zeg nergens dat ze dat niet moet doen. Ik geef alleen aan dat de verkeerde conclusie getrokken wordt in dit topic, en dat mensen woorden en gedachten opgestempeld krijgen die niet gezegd worden.quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En niets. Ik zeg nergens dat ze dat niet moet doen. Ik geef alleen aan dat de verkeerde conclusie getrokken wordt in dit topic, en dat mensen woorden en gedachten opgestempeld krijgen die niet gezegd worden.
Dat heb ik hier zelf ook meermaals aangegeven.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders noch Sylvana dient bedreigd te worden.
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Blijkbaar zijn sommige mensen er zó op gebrand met hun verwijtende vingertje te wijzen, dat ze daarvoor alle logica en leesvaardigheid uit het raam willen gooien
Nee niet correct.quote:
Als je zoiets schrijft dan betekent dat dat je het haar eigen schuld vindt, zij moet haar gedrag aanpassen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En in geval van Sylvana misschien ook wat minder een slachtoffer van jezelf maken door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee niet correct.
[..]
Als je zoiets schrijft dan betekent dat dat je het haar eigen schuld vindt, zij moet haar gedrag aanpassen.
[..]
Nee, hij zegt letterlijk dat Sylvana het over zichzelf afroept. Letterlijk.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij ervan maakt. Dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt, is dat Sylvana maar wat graag de slachtoffer-kaart uitspeelt.
Sylvana roept felle reacties over zich af. Dat krijg je als je controversiële onderwerpen aansnijdt op een domme manier. Dat is echter niet hetzelfde als zeggen dat zij geweld en bedreigingen over zichzelf afroept, of dat hij die bedreigingen goedkeurt. Hoe vaak jij het woord "letterlijk" ook gebruikt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, hij zegt letterlijk dat Sylvana het over zichzelf afroept. Letterlijk.
Wilders: ja. Theo van Gogh vind ik een smakeloze vergelijking in dezen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde over Wilders of Theo van Gogh zeggen?
Je misplaatste gevoel voor nuance en het "ik kan tenminste wel rekening houden met anderen"-toontje zou wat geloofwaardiger overkomen als je niet in dezelfde reactie enorm generaliseert en mensen in extremistische hokjes plaatst. Misschien handig om zelf ook te reflecteren op hoe hypocriet je in dit bericht bezig bentquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:16 schreef merino het volgende:
Het blanke volk wat zich een minderheid, gediscrimineerd en benadeeld voelt
Als autochtone kaaskop kan ik hier alleen maar om schaterlachen (ware het niet zo triest hoe jullie van Sylvana public enemy nr1 hebben gemaakt).
Zou mooi zijn als al die 'linkse elite', 'gutmensch', 'Sylvana lokt het uit', 'slachtoffer rol' roepers eens goed in de spiegel kijken waar hun boosheid nou echt vandaan komt en zich afvragen of die boosheid wel echt gegrond is. Maar kritische reflectie blijkt voor een groot deel van deze bevolking geen eigenschap meer die ze nog lijken te bezitten
[..]
Wat hij zegt, is dat Sylvana maar wat graag de slachtoffer-kaart uitspeelt.
...
neemt niet weg dat Sylvana zich veel vaker dan die gevallen zelf tot slachtoffer bestempelt.
Je doet het zelf ook. Probeer eens die kritische blik waarmee je naar posts van anderen kijkt ook op je eigen schrijven toe te passen...quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Blijkbaar zijn sommige mensen er zó op gebrand met hun verwijtende vingertje te wijzen, dat ze daarvoor alle logica en leesvaardigheid uit het raam willen gooien
Waarom? Hij was best wel controversieel en provocerend...quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wilders: ja. Theo van Gogh vind ik een smakeloze vergelijking in dezen.
Wat bedoel je nou? Je draait er enorm om heenquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je misplaatste gevoel voor nuance en het "ik kan tenminste wel rekening houden met anderen"-toontje zou wat geloofwaardiger overkomen als je niet in dezelfde reactie enorm generaliseert en mensen in extremistische hokjes plaatst. Misschien handig om zelf ook te reflecteren op hoe hypocriet je in dit bericht bezig bent
Practice what you preach.
Het verschil zit hem erin dat ik niet ontken dat ik het doe, of pretendeer dat ik moreel superieur ben aan. Ik mag dan niet perfect zijn, maar hypocriet ben ik niet. Jij wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:20 schreef merino het volgende:
[..]
[..]
Je doet het zelf ook. Probeer eens die kritische blik waarmee je naar posts van anderen kijkt ook op je eigen schrijven toe te passen...
waar is hij hypocriet dan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je misplaatste gevoel voor nuance en het "ik kan tenminste wel rekening houden met anderen"-toontje zou wat geloofwaardiger overkomen als je niet in dezelfde reactie enorm generaliseert en mensen in extremistische hokjes plaatst. Misschien handig om zelf ook te reflecteren op hoe hypocriet je in dit bericht bezig bent
Waar draai ik precies omheen? Kun je verduidelijken waar je het niet meer snapt? Welke woorden zijn te moeilijk voor je? Als je dat aangeeft, wil ik het best op jouw niveau uitleggen, hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat bedoel je nou? Je draait er enorm om heen. Je kan best de politiek in
Het komt over alsof je in allerlei bochten zit te wringen rond dit onderwerp en wat vooral opvalt is meteen het wijzen met zo'n 'Ja maar'-redenatie.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar draai ik precies omheen? Kun je verduidelijken waar je het niet meer snapt? Welke woorden zijn te moeilijk voor je? Als je dat aangeeft, wil ik het best op jouw niveau uitleggen, hoor.
Sylvana krijgt emails, Van Gogh is vermoord.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom? Hij was best wel controversieel en provocerend...
Als ik de redenering volg die hier wordt neergezet heeft hij daarmee stevige reactie's uitgelokt. Had hij maar gewoon daarmee moeten stoppen.
Natuurlijk ben ik het daar niet mee eens, maar als je dit zegt over Sylvana gaat het ook bij Theo op.
Vooral toontjes gaan lezen in mijn bericht die je zelf bedenkt en vooral niet op de inhoud richten. Maar vooruit, ik zal eens reflecteren op mijn eigen bericht en het nader toelichten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Heb 't even verbeterd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sylvana krijgt emails bedreigingen, Van Gogh is vermoord.
Jo Cox kreeg ook emails met bedreigingen en zei overigens niet zoveel schokkends of provocerends.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sylvana krijgt emails, Van Gogh is vermoord.
Ik vind dat nogal een verschil.
Daarbij: moeten we eerst wachten tot dat Sylvana vermoord is om te concluderen dat die bedreigingen niet kunnen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Jo Cox kreeg ook emails met bedreigingen en zei ook niet zoveel schokkends of provocerends.
Grappig, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Het komt over alsof je in allerlei bochten zit te wringen rond dit onderwerp en wat vooral opvalt is meteen het wijzen met zo'n 'Ja maar'-redenatie.
Nee. En dat heb ik al herhaaldelijk gezegd. Het is niet mijn fout dat jij daar constant overheen leest.quote:Gewoon een simpele vraag dan maar: Keur jij de bedreigingen aan het adres van Sylvana goed?
Nogmaals: nee, in zoverre dat een serieuze bedreiging nooit gerechtvaard is als reactie op het uitspreken van een mening. Wat Sylvana wél aan zichzelf te danken heeft, is dat zij vrij sterke reacties over zich afroept. En de trieste werkelijkheid is dat er heel veel domme mensen zijn, en domme mensen zijn niet altijd in staat op de juiste manier uiting te geven aan hun onvrede. Die gaan dan lopen dreigen.quote:En nog een simpele vraag: Heeft ze dat aan zichzelf te danken?
Je gaf zelf aan wat ze fout doet volgens jou:quote:
quote:door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking.
Inderdaad. Gelukkig doe jij dat totaal nietquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:29 schreef merino het volgende:
Het is echt lachwekkend hoe sommige mensen realiteit kunnen verdraaien om hun eigen plaatje goed te praten.
Beide kregen bedreigingen, dat is de gelijkenis.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sylvana krijgt emails, Van Gogh is vermoord.
Ik vind dat nogal een verschil.
Leg mij maar eens uit hoe mijn beeld dat Sylvana onterecht de haat van een gehele natie (die defensief reageert over een confrontatie met een bewezen racistisch verleden) over haar heen krijgt verdraait is dan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Inderdaad. Gelukkig doe jij dat totaal niet
Als je zegt dat "iemand iets over zichzelf afroept" is dat hetzelfde als zeggen dat iets iemands schuld is. :")quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Is het Sylvana's schuld dat die domme mensen het nodig vinden haar te bedreigen? Nee, absoluut niet.
Roept Sylvana heftige reacties over zich af met haar combinatie van controverse, fundamentalistische uitspraken en een compleet gebrek aan nuance of intelligentie? Ja, absoluut.
Nuh. Hoogstens dat je zo'n terugslag kan verwachten. Dat heeft niets te maken met of je wel of niet van mening bent dat dat terecht is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:37 schreef dingeman het volgende:
[..]
Als je zegt dat "iemand iets over zichzelf afroept" is dat hetzelfde als zeggen dat iets iemands schuld is. :")
Natuurlijk, bedreigingen zijn een aanloop naar een potentiële moord. Daarom worden politici als Wilders ook beveiligd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En verandert er iets wezenlijks?
Het verschil zit hem erin dat van Gogh vermoord is door een extremist, die bekend staan om dergelijke gevaarlijke dingen. Fortuyn is vermoord door een verknipt persoon, maar wel een extreem intelligent verknipt persoon, die beredeneerd heeft waarom hij hem moest vermoorden. Is in beide gevallen geen excuus, maar wel een duidelijk verschil met Sylvana.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Beide kregen bedreigingen, dat is de gelijkenis.
Dat er tot mijn treurnis bij Theo iemand is geweest die die bedreigen waar heeft gemaakt doet daar niets vanaf. Bij Sylvana is dat ook mogelijk, ga je dan ineens zeggen dat het compleet anders is?
Gefeliciteerd, je kunt de politiek in. Wat een tegenstrijdigheden in je berichtquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Grappig, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[..]
Nee. En dat heb ik al herhaaldelijk gezegd. Het is niet mijn fout dat jij daar constant overheen leest.
[..]
Nogmaals: nee, in zoverre dat een serieuze bedreiging nooit gerechtvaard is als reactie op het uitspreken van een mening. Wat Sylvana wél aan zichzelf te danken heeft, is dat zij vrij sterke reacties over zich afroept. En de trieste werkelijkheid is dat er heel veel domme mensen zijn, en domme mensen zijn niet altijd in staat op de juiste manier uiting te geven aan hun onvrede. Die gaan dan lopen dreigen.
Is dat correct? Nee, absoluut niet.
Is het Sylvana's schuld dat die domme mensen het nodig vinden haar te bedreigen? Nee, absoluut niet.
Roept Sylvana heftige reacties over zich af met haar combinatie van controverse, fundamentalistische uitspraken en een compleet gebrek aan nuance of intelligentie? Ja, absoluut.
In geen geval praat ik geweld of fysieke bedreiging aan haar adres goed. Dat heb ik ook nergens in dit topic gedaan.
Of die terugslag nou te verwachten valt of niet, het mag zeker gezegd worden (keer op keer) dat deze terugslag in vorm, in massa, in volume echt alle perken te buiten gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Nuh. Hoogstens dat je zo'n terugslag kan verwachten.
Thomas Mair was ook niet bepaald een begaafd persoon. Denk dat je dit recente voorbeeld beter kunt gebruiken in de huidige tijd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het verschil zit hem erin dat van Gogh vermoord is door een extremist, die bekend staan om dergelijke gevaarlijke dingen. Fortuyn is vermoord door een verknipt persoon, maar wel een extreem intelligent verknipt persoon, die beredeneerd heeft waarom hij hem moest vermoorden. Is in beide gevallen geen excuus, maar wel een duidelijk verschil met Sylvana.
Het handjevol daadwerkelijke bedreigingen dat Sylvana krijgt ("rot op uit Nederland" is geen bedreiging), komt vanuit domme mensen, die niet normaal kunnen communiceren. Deze mensen zijn in de regel veel minder gecalculeerd dan doelgerichte extremisten, wat de kans dat zij hun dreigementen ook daadwerkelijk uitvoeren (of dit uberhaupt van plan zijn) een stuk kleiner maakt.
Nogmaals: dat neemt niet weg dat je iemand gewoon niet moet bedreigen. Het neemt ook niet weg dat die bedreigingen best serieus genomen mogen worden. Het is alleen wel wat kort door de bocht om te zeggen dat de bedreigingen aan het adres van Sylvana 1-op-1 te vergelijken zijn met de moorden op van Gogh en Fortuyn.
In de context van zijn andere posts is het duidelijk dat hij vindt dat het terecht is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Nuh. Hoogstens dat je zo'n terugslag kan verwachten. Dat heeft niets te maken met of je wel of niet van mening bent dat dat terecht is.
Leuk, die minachting weer. Kun je ook normaal reageren en zeggen waar ik flip flop?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je kunt de politiek in. Wat een tegenstrijdigheden in je bericht. Zelden zo'n incoherent verhaal gelezen waarin meerdere malen geflipflopt wordt qua mening.
Dat komt al wat dichter in de buurt inderdaad. Ik reageerde op de stelling dat de moorden op Fortuyn en van Gogh hetzelfde waren als de emails naar Sylvana. Ik vind niet dat dat helemaal opgaat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Thomas Mair was ook niet bepaald een begaafd persoon. Denk dat je dit recente voorbeeld beter kunt gebruiken in de huidige tijd.
Gaat wel iets verder dan alleen 'rot op uit Nederland'.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het verschil zit hem erin dat van Gogh vermoord is door een extremist, die bekend staan om dergelijke gevaarlijke dingen. Fortuyn is vermoord door een verknipt persoon, maar wel een extreem intelligent verknipt persoon, die beredeneerd heeft waarom hij hem moest vermoorden. Is in beide gevallen geen excuus, maar wel een duidelijk verschil met Sylvana.
Het handjevol daadwerkelijke bedreigingen dat Sylvana krijgt ("rot op uit Nederland" is geen bedreiging), komt vanuit domme mensen, die niet normaal kunnen communiceren. Deze mensen zijn in de regel veel minder gecalculeerd dan doelgerichte extremisten, wat de kans dat zij hun dreigementen ook daadwerkelijk uitvoeren (of dit uberhaupt van plan zijn) een stuk kleiner maakt.
Nogmaals: dat neemt niet weg dat je iemand gewoon niet moet bedreigen. Het neemt ook niet weg dat die bedreigingen best serieus genomen mogen worden. Het is alleen wel wat kort door de bocht om te zeggen dat de bedreigingen aan het adres van Sylvana 1-op-1 te vergelijken zijn met de moorden op van Gogh en Fortuyn.
Lees je wel? De "rot op uit Nederland"-berichten noem ik als voorbeeld van iets wat geen bedreiging is. Ik zeg nergens dat Sylvana helemaal geen bedreigingen ontvangt. Sterker nog; door de discrepantie te maken, erken ik dat zij die wel degelijk krijgt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:43 schreef dingeman het volgende:
[..]
Gaat wel iets verder dan alleen 'rot op uit Nederland'.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Leuk, die minachting weer. Kun je ook normaal reageren en zeggen waar ik flip flop?
quote:Nogmaals: nee, in zoverre dat een serieuze bedreiging nooit gerechtvaard is als reactie op het uitspreken van een mening.
quote:Wat Sylvana wél aan zichzelf te danken heeft, is dat zij vrij sterke reacties over zich afroept. En de trieste werkelijkheid is dat er heel veel domme mensen zijn, en domme mensen zijn niet altijd in staat op de juiste manier uiting te geven aan hun onvrede. Die gaan dan lopen dreigen.
quote:Is dat correct? Nee, absoluut niet.
quote:Roept Sylvana heftige reacties over zich af met haar combinatie van controverse, fundamentalistische uitspraken en een compleet gebrek aan nuance of intelligentie? Ja, absoluut.
quote:In geen geval praat ik geweld of fysieke bedreiging aan haar adres goed. Dat heb ik ook nergens in dit topic gedaan.
Wie is/was Jo Cox?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Jo Cox kreeg ook emails met bedreigingen en zei overigens niet zoveel schokkends of provocerends.
Het gaat er vooral om dat bedreigingen wel degelijk serieus genomen moeten worden. Dat er maar 1 gek tussen hoeft te zitten die het waar wil maken om het zeer ernstig af te laten lopen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat komt al wat dichter in de buurt inderdaad. Ik reageerde op de stelling dat de moorden op Fortuyn en van Gogh hetzelfde waren als de emails naar Sylvana. Ik vind niet dat dat helemaal opgaat.
Laat ik het even makkelijk makenquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Grappig, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
[..]
Nee. En dat heb ik al herhaaldelijk gezegd. Het is niet mijn fout dat jij daar constant overheen leest.
[..]
Nogmaals: nee, in zoverre dat een serieuze bedreiging nooit gerechtvaard is als reactie op het uitspreken van een mening. Wat Sylvana wél aan zichzelf te danken heeft, is dat zij vrij sterke reacties over zich afroept. En de trieste werkelijkheid is dat er heel veel domme mensen zijn, en domme mensen zijn niet altijd in staat op de juiste manier uiting te geven aan hun onvrede. Die gaan dan lopen dreigen.
In geen geval praat ik geweld of fysieke bedreiging aan haar adres goed. Dat heb ik ook nergens in dit topic gedaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jo_Coxquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wie is/was Jo Cox?
De vrouw van Gerard Cox of zo?
Precies zoals ik het zie.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik zie geen tegenstrijdigheden. Sylvana doet controversiële uitspraken op een domme manier. Dat wekt sterke emoties op, en heftige reacties. Heftige reacties als in: mensen die onvrede uitspreken en tegen Sylvana's uitspraken ingaan. Dat roept ze over zichzelf af. Ik zeg nergens dat zij dreigementen verdient met haar gedrag, want dat vind ik niet.quote:
Maar dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat bedreigingen wel degelijk serieus genomen moeten worden. Dat er maar 1 gek tussen hoeft te zitten die het waar wil maken om het zeer ernstig af te laten lopen.
Dat je dus niet kan zeggen, die bedreigingen naar Sylvana moet je niet zo serieus nemen, die heeft ze zelf over zich afgeroepen.
Dit is precies wat ik zeg. Ik snap niet hoe jij zegt dat ik fout zit, om vervolgens precies hetzelfde te zeggen als ik.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:46 schreef merino het volgende:
[..]
Laat ik het even makkelijk maken
JA het is inderdaad Sylvana die zelf door naar buiten te treden reacties uitlokt.
NEE (hier zit je dus fout) het is de schuld van de mensen die reageren dat dit sterke, extreme en domme gedachten zijn.
Begrijp echt niet waarom Sylvana afgerekend moet worden op de triestheid, dommigheid en meeloperigheid van de reacties die de bevolking op haar terug stuurt. Dat is toch altijd nog de verantwoording van deze burgers zelf om de discussie normaal en inhoudelijk aan te gaan.
Wat is de relevantie dan om dat te posten? We snappen allemaal wel dat er domme mensen bestaan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zie geen tegenstrijdigheden. Sylvana doet controversiële uitspraken op een domme manier. Dat wekt sterke emoties op, en heftige reacties. Heftige reacties als in: mensen die onvrede uitspreken en tegen Sylvana's uitspraken ingaan. Dat roept ze over zichzelf af. Ik zeg nergens dat zij dreigementen verdient met haar gedrag, want dat vind ik niet.
Het enige wat ik doe, is de realiteit erkennen dat sommige mensen te dom zijn om op een normale manier uiting aan hun gevoelens te geven, en terugvallen op bedreigingen. Nergens zeg ik dat dat Sylvana's schuld is. Die schuld ligt volledig bij de debielen die die dreigementen maken.
Wat is er niet duidelijk of in jouw ogen tegenstrijdig?
Rot op uit Nederland mag overigens geen bedreiging (en dus misdrijf) zijn maar het is wel toonaangevend van de racistische en xenofobische aard van vele Nederlanders en het is bovendien (zoals ze zelf al zo vaak heeft uitgelegd in de media) compleet misplaatst aangezien ze in een kolonie van Nederland (in het Nederland's koninkrijk) is geboren en dus vooral alle recht heeft in ons koninkrijk te blijven.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Lees je wel? De "rot op uit Nederland"-berichten noem ik als voorbeeld van iets wat geen bedreiging is. Ik zeg nergens dat Sylvana helemaal geen bedreigingen ontvangt. Sterker nog; door de discrepantie te maken, erken ik dat zij die wel degelijk krijgt.
Ze roept die bedreigingen over zichzelf af, maar ze verdient ze niet. Zoiets?quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zie geen tegenstrijdigheden. Sylvana doet controversiële uitspraken op een domme manier. Dat wekt sterke emoties op, en heftige reacties. Heftige reacties als in: mensen die onvrede uitspreken en tegen Sylvana's uitspraken ingaan. Dat roept ze over zichzelf af. Ik zeg nergens dat zij dreigementen verdient met haar gedrag, want dat vind ik niet.
Het enige wat ik doe, is de realiteit erkennen dat sommige mensen te dom zijn om op een normale manier uiting aan hun gevoelens te geven, en terugvallen op bedreigingen. Nergens zeg ik dat dat Sylvana's schuld is. Die schuld ligt volledig bij de debielen die die dreigementen maken.
Wat is er niet duidelijk of in jouw ogen tegenstrijdig?
Yikes. De Engelse Pim Fortuyn in dit opzicht.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:47 schreef dingeman het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jo_Cox
Ze roept felle reacties over zichzelf af. Felle reacties kun je verwachten, maar felle reacties hoeven geenszins bedreigingen te zijn. Dat is het hele punt: de reacties mogen best fel zijn. Dat is niet ondenkbaar bij controversiële uitspraken. Maar iemand bedreigen moet je gewoon niet doen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze roept die bedreigingen over zichzelf af, maar ze verdient ze niet. Zoiets?
I hear yaquote:Op vrijdag 25 november 2016 16:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb genoeg ervaring met dingen die mij kwetsen, pijn hebben gedaan en me niet aanstaan. Als ik zwart zou zijn had ik de befaamde kaart die ik kon trekken.
Heb jij soms een glazen bol?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:49 schreef merino het volgende:
[..]
Rot op uit Nederland mag overigens geen bedreiging (en dus misdrijf) zijn maar het is wel toonaangevend van de racistische en xenofobische aard van vele domme Nederlanders
Ja hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:41 schreef merino het volgende:
[..]
Of die terugslag nou te verwachten valt of niet, het mag zeker gezegd worden (keer op keer) dat deze terugslag in vorm, in massa, in volume echt alle perken te buiten gaan.
Mwa. Er mag best kritiek geleverd worden op het onterecht roepen van racisme. Dat het in bepaalde gevallen verkeerd gaat lijkt me geen reden om iedereen die het over racisme heeft meteen serieus te nemen.quote:Het hele idee dat iemand racist noemen erger is dan racisme zelf is echt het meest trieste concept wat in de afgelopen jaren door rechts (zowel in Europa als in Amerika) is ontwikkeld.
Ok. In de context van jouw post klopt wat je zegt dan alleen nietquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:42 schreef dingeman het volgende:
[..]
In de context van zijn andere posts is het duidelijk dat hij vindt dat het terecht is.
Hmja. Ik snap dat mensen dit soort uitspraken opvatten als 'eigen schuld'.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ze roept felle reacties over zichzelf af.
Als je zo "afroepen" interpreteert: natuurlijk roept ze het dan over zichzelf af, maar dat kun je dan net zo goed over Wilders, Theo van Gogh, Kurt Westergaard, de redactie van Charlie Hebo of meisjes met korte rokjes zeggen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze roept die bedreigingen over zichzelf af, maar ze verdient ze niet. Zoiets?
Mag ik zelf bepalen wat ik vind, in plaats van dat jij dat voor mij doet? Ik vind bedreigingen aan haar adres geenszins terecht.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:42 schreef dingeman het volgende:
[..]
In de context van zijn andere posts is het duidelijk dat hij vindt dat het terecht is.
Ga eens in de USA kijken, daar zijn ze veel racistischer en xenofobischer, het racisme is er zelfs geïnstitutionaliseerd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:49 schreef merino het volgende:
racistische en xenofobische aard van vele Nederlanders
Er vooral geheel aan voorbij gaan dat in de context van de Sinterklaas discussie het roepen van racisme wel volledig terecht is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:53 schreef ems. het volgende:
Mwa. Er mag best kritiek geleverd worden op het onterecht roepen van racisme. Dat het in bepaalde gevallen verkeerd gaat lijkt me geen reden om iedereen die het over racisme heeft meteen serieus te nemen.
Dat komt omdat mensen nuance missen. Zeggen dat Sylvana een dom wijf is dat niet serieus genomen dient te worden en je het beste kunt negeren, is in mijn ogen ook een behoorlijk felle reactie. Maar wel een reactie die gemaakt mag worden, zeker in het kader van vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja. Ik snap dat mensen dit soort uitspraken opvatten als 'eigen schuld'.
Vooral naar een ander wijzen om de eigen schuld te verbergen. Two wrongs don't make a right.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ga eens in de USA kijken, daar zijn ze veel racistischer en xenofobischer, het racisme is er zelfs geïnstitutionaliseerd.
Ik zie er ook geen geflipflop in.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je kunt de politiek in. Wat een tegenstrijdigheden in je bericht. Zelden zo'n incoherent verhaal gelezen waarin meerdere malen geflipflopt wordt qua mening.
Ze heeft het er niet naar gemaakt om vermoord te worden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Beide kregen bedreigingen, dat is de gelijkenis.
Dat er tot mijn treurnis bij Theo iemand is geweest die die bedreigingen waar heeft gemaakt doet daar niets vanaf. Bij Sylvana is dat ook mogelijk, ga je dan ineens zeggen dat het compleet anders is?
Dat snap ik ook wel. Maar hoewel niet alle felle reacties bedreigingen zijn, zijn bedreigingen wel degelijk felle reacties.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen nuance missen. Zeggen dat Sylvana een dom wijf is dat niet serieus genomen dient te worden en je het beste kunt negeren, is in mijn ogen ook een behoorlijk felle reactie. Maar wel een reactie die gemaakt mag worden, zeker in het kader van vrijheid van meningsuiting.
"felle reactie" is niet synomiem met "bedreiging". Dat lijken velen hier wel graag zo te zien.
Jij speelt deze hele reeks voor rechter tav personen en ervaringen waar je zelf niets mee te maken hebt, dan roep je dat over jezelf af.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mag ik zelf bepalen wat ik vind, in plaats van dat jij dat voor mij doet? Ik vind bedreigingen aan haar adres geenszins terecht.
Dat is hoogstens een mening. Als het een vaststaand feit was waren we ondertussen niet bij deel 353643 in het ZP topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:55 schreef merino het volgende:
[..]
Er vooral geheel aan voorbij gaan dat in de context van de Sinterklaas discussie het roepen van racisme wel volledig terecht is.
Ik ben van mening dat iedereen in Nederland open wapens moet kunnen dragen. Als je denkt dat dat niet nodig is moet je maar eens naar Texas gaan en daar vragen wat ze ervan vinden.quote:En als je dat niet denkt nodig ik je vooral aan om dat standpunt eens buiten Nederland te gaan verdedigen. De verenigde naties waren er vrij duidelijk over in hun rapportage over Nederland.
Dat is het hele punt. Het is slechts een mening dat ze allebei 'wrong' zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:57 schreef merino het volgende:
[..]
Vooral naar een ander wijzen om de eigen schuld te verbergen. Two wrongs don't make a right.
Oké, ik dacht even dat je dat meldde omdat het relevant was m.b.t. de bedreigingen die ze heeft ontvangen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En niets. Ik zeg nergens dat ze dat niet moet doen.
Dat leuke feest is racistisch. Maar negeer vooral wat zo'n beetje de gehele wereldbevolking daar over denkt en blijf vooral eraan vasthouden dat kinderfeestjes door niets en niemand verstoord morgen wordenquote:Op zaterdag 26 november 2016 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
Dat gesar en verpesten van een leuk feest,
Ik ben benieuwd of dat het kwartje gaat vallen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:58 schreef ems. het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen in Nederland open wapens moet kunnen dragen. Als je denkt dat dat niet nodig is moet je maar eens naar Texas gaan en daar vragen wat ze ervan vinden.
Klopt. En bedreigingen dienen ook serieus genomen te worden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar hoewel niet alle felle reacties bedreigingen zijn, zijn bedreigingen wel degelijk felle reacties.
Alsof de rest van de wereld iets weet over ons feest, de rest van de wereld denkt dat de Kerstman de oorspronkelijke Sinterklaas is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:00 schreef merino het volgende:
[..]
Dat leuke feest is racistisch. Maar negeer vooral wat zo'n beetje de gehele wereldbevolking daar over denkt en blijf vooral eraan vasthouden dat kinderfeestjes door niets en niemand verstoord morgen worden
Kom op zeg, die internetheldjes durven het niet eens in haar gezicht te zeggen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:40 schreef dingeman het volgende:
[..]
Natuurlijk, bedreigingen zijn een aanloop naar een potentiële moord. Daarom worden politici als Wilders ook beveiligd.
Beetje belachelijk om te wachten tot dat Sylvana Simons vermoord wordt en dan te zeggen "Ach, ja het was toch wel erg en niet haar eigen schuld dat ze bedreigd wordt" :")
Als jij 'afroepen' niet als 'schuldig zijn aan' bedoelt, wat bedoelde je dan met deze post:quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie er ook geen geflipflop in.
Enkel logica.
Voor de duidelijkheid, Sylvana heeft alle recht om haar op drijfzand gebaseerde meningen wereldkundig te maken maar andere mensen zouden haar een plezier doen door haar niet zo'n goed platform voor te geven, omdat ze toevallig een BBN'er is.
Wat is de relevantie precies van 'We weten wel dat ze het over zich afroept'quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat erbij verzint.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Klopt. En bedreigingen dienen ook serieus genomen te worden.
Waar Sylvana wél schuld in heeft, is dat zij zelf ook geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen bedreigingen en beledigingen, en aangifte doet tegen iedereen die zich ook maar enigszins uitlaat over haar.
Heb je een bron of bewijs dat ze voor alles aangifte doet, ook als het geen zaken zijn die de grens overschrijden? Bedreigend zijn of zwaar racistisch/discriminerend? Kortom, wettelijk verboden zijn eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar Sylvana wél schuld in heeft, is dat zij zelf ook geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen bedreigingen en beledigingen, en aangifte doet tegen iedereen die zich ook maar enigszins uitlaat over haar. Dat zorgt ervoor dat je op een gegeven moment niet meer serieus genomen wordt door degenen die het moeten onderzoeken. En dan kan het inderdaad gevaarlijk worden, want elke daadwerkelijke bedreiging dient wel degelijk onderzocht te worden.
Maar zelfs racistische leuzen aan haar adres (hoe smakeloos ook) moeten niet als bedreiging gezien worden. Zegt iemand dat hij het dood wil maken? Vooral aangifte doen. Noemt iemand je een domme aap? Vervelend joh, en diep trieste reactie inderdaad, maar geen reden om aangifte voor bedreiging te doen.
Precies, de mensen die dreigen gaan niets doen. De mensen die het doen gaan niet dreigen, die doen het gewoon. Niets aantrekken van dit soort bedreigingen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kom op zeg, die internetheldjes durven het niet eens in haar gezicht te zeggen.
En de moordenaar van Van Gogh heeft hem niet bedreigd...
Het is een mening van een groep Nederlanders (die graag in deze tijd van verwarring terug grijpen op Nationalistische tradities en gevoelens).quote:Op zaterdag 26 november 2016 15:58 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is hoogstens een mening. Als het een vaststaand feit was waren we ondertussen niet bij deel 353643 in het ZP topic.
Als de wetgeving daarin weet te veranderen hier ben je daar dan ook volledig vrij in. Ondertussen is discriminatie en racisme wettelijk nu al verboden.quote:Ik ben van mening dat iedereen in Nederland open wapens moet kunnen dragen. Als je denkt dat dat niet nodig is moet je maar eens naar Texas gaan en daar vragen wat ze ervan vinden.
Je ontkent dus dat racisme en xenofobie 'wrong' is?quote:Dat is het hele punt. Het is slechts een mening dat ze allebei 'wrong' zijn.
Dat feest is niet racistisch. Dat is een zotte gedachte.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:00 schreef merino het volgende:
[..]
Dat leuke feest is racistisch. Maar negeer vooral wat zo'n beetje de gehele wereldbevolking daar over denkt en blijf vooral eraan vasthouden dat kinderfeestjes door niets en niemand verstoord morgen worden
Natuurlijk wel. Racisme en belediging zijn niet voor de grap strafbaar.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar Sylvana wél schuld in heeft, is dat zij zelf ook geen onderscheid lijkt te kunnen maken tussen bedreigingen en beledigingen, en aangifte doet tegen iedereen die zich ook maar enigszins uitlaat over haar. Dat zorgt ervoor dat je op een gegeven moment niet meer serieus genomen wordt door degenen die het moeten onderzoeken. En dan kan het inderdaad gevaarlijk worden, want elke daadwerkelijke bedreiging dient wel degelijk onderzocht te worden.
Maar zelfs racistische leuzen aan haar adres (hoe smakeloos ook) moeten niet als bedreiging gezien worden. Zegt iemand dat hij het dood wil maken? Vooral aangifte doen. Noemt iemand je een domme aap? Vervelend joh, en diep trieste reactie inderdaad, maar geen reden om aangifte voor bedreiging te doen.
Moeten we doodsbedreigingen dan maar normaal gaan vinden in dit land?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kom op zeg, die internetheldjes durven het niet eens in haar gezicht te zeggen.
En de moordenaar van Van Gogh heeft hem niet bedreigd...
Ik denk het niet, kijk maar eens naar wat de reacties waarover zij claimt aangifte gedaan te hebben.quote:
Kan je daar wat voorbeelden van geven?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, kijk maar eens naar wat de reacties waarover zij claimt aangifte gedaan te hebben.
Hier kan ik geen antwoord op geven, je zal specifieker moeten zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:02 schreef dingeman het volgende:
[..]
Als jij 'afroepen' niet als 'schuldig zijn aan' bedoelt
Dat heb ik niet getypt. Ze roept het over zich af dat ze bakken stront over zich heen krijgt, een deel van de mensen mist het verbale vermogen en eventueel andere vaardigheden om dat goed te verwoorden terwijl zij zich wel aangevallen voelen door haar, die mensen komen met dreigementen. Hartstikke fout maar zo werkt het. Daar valt weinig aan te doen.quote:Wat is de relevantie precies van 'We weten wel dat ze het over zich afroept'
Het het even voor je verbeterd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, de mensen die dreigen gaan niets doen. De mensen die het doen gaan niet dreigen, die doen het gewoon. Niets aantrekken van dit soort bedreigingen zo lang het tegen mensen is waar ik het niet mee eens ben.
Monitor stuk?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef dingeman het volgende:
[..]
Moeten we doodsbedreigingen dan maar normaal gaan vinden in dit land?
Wat wil jij doen? Iedereen die dat doet opsporen en in de gevangenis gooien?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef dingeman het volgende:
[..]
Moeten we doodsbedreigingen dan maar normaal gaan vinden in dit land?
Ja, kijk zelf maar even.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, kijk maar eens naar wat de reacties waarover zij claimt aangifte gedaan te hebben.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat feest is niet racistisch. Dat is een zotte gedachte.
quote:Considering that even a deeply-rooted cultural tradition does not justify
discriminatory practices and stereotypes, the Committee recommends that the State
party actively promote the elimination of those features of the character of Black Pete
which reflect negative stereotypes and are experienced by many people of African
descent as a vestige of slavery. The Committee recommends that the State party find a
reasonable balance, such as a different portrayal of Black Pete and ensure respect of
human dignity and human rights of all inhabitants of the State party. The Committee
further recommends that the State party ensure non-discrimination in the enjoyment
of freedom of expression and association, and that attacks on protesters be effectively
investigated and duly prosecuted.
Dus? Het is ook een mening van een groep Nederlanders dat de doodstraf een goede zaak is. Dat heet een samenleving. Niet iedereen krijgt z'n zin.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:03 schreef merino het volgende:
[..]
Het is een mening van een groep Nederlanders (die graag in deze tijd van verwarring terug grijpen op Nationalistische tradities en gevoelens).
Het is een feit binnen de sociale wetenschap.
Klopt. Net zoals bij Zwarte Piet. Maar dan moeten daar wel draagvlak en degelijke motivatie bij zitten. Beide zijn blijkbaar nog niet in grote mate aanwezig anders was deze hele discussie zoals gezegd nooit aanwezig.quote:Als de wetgeving daarin weet te veranderen hier ben je daar dan ook volledig vrij in.
Het was ook meer om jouw "het buitenland vindt het stout dus"-argument even te relativeren.quote:Overigens vind ik dit een vreemde vergelijking. Wapens zijn niet hetzelfde als geïnstitutionaliseerde racisme.
Als jij geen onderscheid kan maken tussen feit en mening dan zijn we inderdaad uitgepraat.quote:Je ontkent dus dat racisme en xenofobie 'wrong' is?
Dan zijn we denk ik sowieso al uitgepraat.
Ik denk dat wat 'de mensen vinden' daarin niet zo van belang is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat wil jij doen? Iedereen die dat doet opsporen en in de gevangenis gooien?
Alsof de rest van de wereld iets weet over ons feest, de rest van de wereld denkt dat de Kerstman de oorspronkelijke Sinterklaas is.quote:
'geen zin om bronnen hier te plaatsen, kijk zelf maar even'quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De discussie gaat weer nergens heen, jongens..
Aangifte doen van bedreiging en van racisme zijn 2 verschillende dingen, hè.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat mag jij denken. Dat is jouw luxe in Nederland.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat wat 'de mensen vinden' daarin niet zo van belang is.
Nee, ik vind het van een totaal andere orde dan een moord.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:07 schreef dingeman het volgende:
[..]
Je bagatelliseert doodsbedreigingen.
Zeg ik of iemand ergens anders in dit topic dat dat niet zo is?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het van een totaal andere orde dan een moord.
Heel gek.
Zie mijn reactie.quote:
Nee, meer "geen zin om constant de discussie aan te gaan wanneer over een enkel woord wordt gestruikeld". Zelfs als jullie zien dat ik feitelijk dezelfde mening als jullie hebben over de bedreigingen aan Sylvana's adres, vinden jullie het nodig mij aan te vallen op een randdetail.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:08 schreef dingeman het volgende:
[..]
'geen zin om bronnen hier te plaatsen, kijk zelf maar even'
Meningen en verdachtmakingen als feiten presenteren heeft niets met discussiëren te maken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, laat ik het anders stellen: als ik zeg dat ik Sylvana een debiel wijf met een achterlijke mening vind en dat het beter is haar collectief te negeren, zou het in Sylvana's voordeel zijn om daar géén aangifte voor te doen. Hoe meer aangiftes je doet die achteraf triviaal blijken, hoe minder serieus de aangifte genomen wordt die wél serieus bedreigend is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:08 schreef Manono het volgende:
[..]
Aangifte doen van bedreiging en van racisme zijn 2 verschillende dingen, hè.
Niet aan jou te bepalen of het terecht is aangezien jij Sylvana niet bent, noch de rechter die het beoordeelt.
Nou ja, ik vraag om voorbeelden omdat ik het simpelweg niet weet. Als jij zegt dat ze aangifte doet van zaken die geen bedreiging/racisme/discriminatie zijn ben ik benieuwd naar voorbeelden daarvan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee jij weet het beter. Wetenschapper van beroep toevallig?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie mijn reactie.
Gelul van mensen die geen idee hebben waar het over gaat.
quote:The Committee is concerned about the increase in discrimination, including racial
profiling and stigmatisation, faced by people of African descent. The Committee is also
concerned about the structural invisibility of this discrimination, as reflected in the fact that
people of African descent are not identified by the State party as a group facing
discrimination. In this regard the Committee is concerned in particular about:
(a) The disproportionate rates of poverty and unemployment faced by people of
African descent;
(b) The limited number of people of African descent in public office; and
(c) The insufficient awareness within the Dutch society about slavery and the
colonial past
Precies. Daarom gaat het nergens heen, want jullie lijken vooral negativiteit te willen lezen, zodat je weer de moraalridder uit kunt hangen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:14 schreef Manono het volgende:
[..]
Meningen en verdachtmakingen als feiten presenteren heeft niets met discussiëren te maken.
Misschien kun je beter even goed teruglezen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:10 schreef dingeman het volgende:
[..]
Zeg ik of iemand ergens anders in dit topic dat dat niet zo is?
Natuurlijk is het wat anders dan moord. Maar dat maakt het nog wel ernstig.
Ga jij maar teruglezen voordat je claimt dat iemand dat gezegd zou hebben.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien kun je beter even goed teruglezen.
Het is niet mogelijk om aangifte te doen van niet-strafbare zaken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, laat ik het anders stellen: als ik zeg dat ik Sylvana een debiel wijf met een achterlijke mening vind en dat het beter is haar collectief te negeren, zou het in Sylvana's voordeel zijn om daar géén aangifte voor te doen. Hoe meer aangiftes je doet die achteraf triviaal blijken, hoe minder serieus de aangifte genomen wordt die wél serieus bedreigend is.
Dat is het enige wat ik probeer te zeggen. Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar die ene mening is het niet echt waard om dit hele topic vervolgens mee te vullen, toch?
Eh ... ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat wil jij doen? Iedereen die dat doet opsporen en in de gevangenis gooien?
Ondertussen geen politiecapaciteit overhebben voor (andere) misdrijven.
Het is wel mogelijk aangifte te doen van niet-strafbare zaken onder de pretens van strafbare zaken. Dat iets niet strafbaar is, blijkt dan pas na onderzoek.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is niet mogelijk om aangifte te doen van niet-strafbare zaken.
Als Simons aangifte komt doen van een uitspraak die overduidelijk niet strafbaar is, dan gaat die hele aangifte niet door.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk aangifte te doen van niet-strafbare zaken onder de pretens van strafbare zaken. Dat iets niet strafbaar is, blijkt dan pas na onderzoek.
Ik heb meer kennis over Sinterklaas dan die Shepard of hoe ze ook heet (zo zonde voor een mooi karakter uit Mass Effectquote:
LOLquote:Denk dat het probleem eerder is dat Nederlanders niet goed zijn onderwezen over hun koloniaal verleden.
Dat zie je in elk land en dat heeft in Nederland niets te maken met het koloniale verleden, dat is omdat die mensen slechter functioneren in de Nederlandse maatschappij. Lagere opleidingsniveau, meer schooluitval etc.quote:(a) The disproportionate rates of poverty and unemployment faced by people of
African descent;
(b) The limited number of people of African descent in public office; and
(c) The insufficient awareness within the Dutch society about slavery and the
colonial past
Daar ben ik het mee eens. Als Simons echter constant met dergelijke dingen aangifte blijft proberen te doen, wordt men steeds sceptischer wanneer zij weer eens langs komt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als Simons aangifte komt doen van een uitspraak die overduidelijk niet strafbaar is, dan gaat die hele aangifte niet door.
Ik wens justitie heel erg veel sterkte daarmee.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Eh ... ja.
Iedereen die een doodsbedreiging uit, dient door justitie opgespoord en vervolgd te worden.
Dat dat (oa door capaciteit) niet altijd kan is een tweede, maar het hoort wel de richtlijn te zijn ja.
Van wat voor onzin heeft Simons dan aangifte gedaan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Als Simons echter constant met dergelijke dingen aangifte blijft proberen te doen, wordt men steeds sceptischer wanneer zij weer eens langs komt.
Dat is het enige wat ik zeg. Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden.
Maar is dat wat jij denkt, of wat ze echt doet?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Als Simons echter constant met dergelijke dingen aangifte blijft proberen te doen, wordt men steeds sceptischer wanneer zij weer eens langs komt.
Dat is het enige wat ik zeg. Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van wat voor onzin heeft Simons dan aangifte gedaan?
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden.
Ik ook.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wens justitie heel erg veel sterkte daarmee.
Wacht. Je gokt dus gewoon dat ze aangifte van onzin doet en als dat niet waar blijkt te zijn, dan gaan de vingers in de oren?quote:
Nee. Ik erken dat blijven hameren op dit punt afleidt van de daadwerkelijke discussie. Maar hang daar elke conclusie aan waar jij je beter bij voelt, hoorquote:Op zaterdag 26 november 2016 16:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wacht. Je gokt dus gewoon dat ze aangifte van onzin doet en als dat niet waar blijkt te zijn, dan gaan de vingers in de oren?
Nou ja, jij stelt iets, maar dat blijkt niet waar. In tegendeel zelfs. Vervolgens zeg je dat je er klaar mee bent. Lijkt me redelijk samen te vatten als 'vingers in de oren'.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Ik erken dat blijven hameren op dit punt afleidt van de daadwerkelijke discussie. Maar hang daar elke conclusie aan waar jij je beter bij voelt, hoor
Wie de fuck bedoel je echt met 'Zij' ???quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb meer kennis over Sinterklaas dan die Shepard of hoe ze ook heet (zo zonde voor een mooi karakter uit Mass Effect), ik hoefde het niet op te zoeken om te weten dat Santa Claus is afgeleid van Sinterklaas, zij heeft klaarblijkelijk weinig onderzoek gedaan voor dit rapportje aangezien zij dacht dat onze Sinterklaas is afgeleid van Santa Claus.
Zij is trouwens geen wetenschapster.
Wat jij op school niet goed hebt geleerd is de gevolgen hiervan op groter sociaal/economisch/cultureel niveau. Dat is namelijk iets wat je pas op de universiteit echt goed leert.quote:LOL
Ik heb toch echt wel op school geleerd dat we de wereld over vaarden en daar wat landen en landjes veroverden, ik heb uit mezelf geleerd dat New York van Nederland was en dat we dat onder dwang met Engeland ruilden voor Suriname. Dat die eilandjes en Indonesië gekolonialiseerd zijn weet volgens mij ook wel elke Nederlander die volwassen is.
Klopt er zijn inderdaad structurele sociaal economische problemen. Hiervan zijn veel wel degelijk de oorzaak van het koloniaal verleden en de migratie stromen die daarbij zijn opgekomen. Zie ook het boek wat ik hierboven vermeld.quote:Dat zie je in elk land en dat heeft in Nederland niets te maken met het koloniale verleden, dat is omdat die mensen slechter functioneren in de Nederlandse maatschappij. Lagere opleidingsniveau, meer schooluitval etc.
Oh die zijn er ook echt wel hoor. Komen alleen wat minder ver en worden ook minder serieus genomen door de blanke bevolking. Zie precies ook wat er gebeurd rondom Sylvana die gewoon heel duidelijk samen met Tofik bij Pauw aan tafel structurele problemen kon aankaarten op een normale toon.quote:Ik heb onder de actieve leden van de politieke partijen geen mensen met een donkere huidskleur gezien, niet omdat ze niet welkom zijn maar omdat ze niet komen. Net als dat vrouwen veel minder actief zijn bij de politiek. Vraag me niet waarom, dat moet je aan vrouwen en deze groepen allochtonen vragen.
Dat Nederlanders die hier woonden zelf geen slaven hadden gaat echt volledig voorbij aan de rol die Nederland historisch gespeeld heeft.quote:Het enige puntje waarin ze enigszins gelijk hebben is we weinig kennis hebben over het slavernijverleden maar ze gaan er dan weer volstrekt aan voorbij dat de meeste voorouders van ons arme boeren en fabrieksarbeiders waren die met 10-15 man in 1 woning woonden. Die hadden geen slaven hoor. Daarentegen waren er in heel de wereld slaven, ook in Africa. Het was niet alleen de blanke mens die slaven hield. Sterker nog, slavernij was al lang een gewoonte in Africa voordat Europeanen de wereld beheersten. Egypte en zo.
Nogmaals: dat mag.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, jij stelt iets, maar dat blijkt niet waar. In tegendeel zelfs. Vervolgens zeg je dat je er klaar mee bent. Lijkt me redelijk samen te vatten als 'vingers in de oren'.
Nou nee, jij doet een claim dat ze onzin aangifte's doet en dat ze daardoor minder serieus genomen zou worden...quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Ik erken dat blijven hameren op dit punt afleidt van de daadwerkelijke discussie. Maar hang daar elke conclusie aan waar jij je beter bij voelt, hoor
Eens dat steeds aangifte doen niet in alle gevallen de beste aanpak is. Blijft staan dat je niet feitelijk weet waar zij mee dealt. En dat zij waarneembaar een buitenproportionele berg zieke shit over zich heen krijgt. Waarin wel degelijk sprake is van racisme en lastig te filteren bedreigingen, dus dat zij het RECHT heeft daar iets mee te doen. Net als Hirshi Ali en geert Wilders. Theo Van Gogh koos ervoor bedreigingen te negeren, heeft hem weinig geholpen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke, laat ik het anders stellen: als ik zeg dat ik Sylvana een debiel wijf met een achterlijke mening vind en dat het beter is haar collectief te negeren, zou het in Sylvana's voordeel zijn om daar géén aangifte voor te doen. Hoe meer aangiftes je doet die achteraf triviaal blijken, hoe minder serieus de aangifte genomen wordt die wél serieus bedreigend is.
Dat is het enige wat ik probeer te zeggen. Daar mag je het mee eens zijn of niet, maar die ene mening is het niet echt waard om dit hele topic vervolgens mee te vullen, toch?
Vooral doen. Nogmaals: is de dingen waar Sylvana aangifte voor doet het onderwerp van dit topic? Of gaat het je puur om mijn ongelijk te bewijzen en vervolgens lachend je vingertje te kunnen wijzen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou nee, jij doet een claim dat ze onzin aangifte's doet en dat ze daardoor minder serieus genomen zou worden...
Ik ben ff op zoek naar dat tv optreden van haar waarin ze het over bedreigingen heeft, daarin geeft ze volgens mij juist aan dat ze van zaken zoals jij zegt geen aangifte doet, het over ernstige bedreigingen/racisme/discrimatie gaat.
Maar ik zal het even checken en als wat ik zeg klop plaatsen.
Mijn punt: Simons doet alleen aangifte als er (zeer waarschijnlijk) sprake is van strafbare feiten. Het belang ligt bij het tegengaan van verspreiding van valse informatie. Onderliggende motivatie: mensen geloven heel makkelijk in onzin en dat stoort me.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nogmaals: dat mag.
Mijn vraag aan jou: welk punt probeer je in dit topic nu precies te maken? En waar ligt het belang?
Hier ben ik het volledig mee eensquote:Op zaterdag 26 november 2016 16:32 schreef Manono het volgende:
[..]
Eens dat steeds aangifte doen niet in alle gevallen de beste aanpak is. Blijft staan dat je niet feitelijk weet waar zij mee dealt. En dat zij waarneembaar een buitenproportionele berg zieke shit over zich heen krijgt. Waarin wel degelijk sprake is van racisme en lastig te filteren bedreigingen, dus dat zij het RECHT heeft daar iets mee te doen. Net als Hirshi Ali en geert Wilders. Theo Van Gogh koos ervoor bedreigingen te negeren, heeft hem weinig geholpen.
Oke. Dat is het belangrijkste punt in dit topic? Werkelijk? Of gaat het erom dat er wel degelijk sprake is van bedreigingen, en de vraag of deze wel of niet serieus genomen moeten worden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn punt: Simons doet alleen aangifte als er (zeer waarschijnlijk) sprake is van strafbare feiten. Het belang ligt bij het tegengaan van verspreiding van valse informatie. Onderliggende motivatie: mensen geloven heel makkelijk in onzin en dat stoort me.
Het belangrijkste? Neuh, maar wel een fundamenteel punt, aangezien heel veel kritiek die Simons krijgt onterecht is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke. Dat is het belangrijkste punt in dit topic? Werkelijk? Of gaat het erom dat er wel degelijk sprake is van bedreigingen, en de vraag of deze wel of niet serieus genomen moeten worden?
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral doen. Nogmaals: is de dingen waar Sylvana aangifte voor doet het onderwerp van dit topic? Of gaat het je puur om mijn ongelijk te bewijzen en vervolgens lachend je vingertje te kunnen wijzen?
Steek er vooral nog meer moeite in
Zeg trolletje, ik claimde niets, dat was jij!quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:16 schreef dingeman het volgende:
[..]
Ga jij maar teruglezen voordat je claimt dat iemand dat gezegd zou hebben.
Nee, en nee. Ik trek niet de conclusie dat haar aangiften niet meer serieus genomen worden. Ik zeg dat het kán gebeuren. Want hoe hard Sylvana ook roept dat ze negatieve reacties van zich af laat glijven, alles aan haar houding, en de manier waarop ze op anderen reageert, beweert het tegen gestelde.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze zegt het hier toch echt vrij letterlijk.
Blijkbaar is het voor jou een onderwerp, je kwam er immers zelf mee, je doet echt zelf die claim en trekt er het gevolg uit dat ze daardoor niet meer serieus genomen wordt. Girl that cried wolf...
Het voddenwerk van Shepard startte het op en werd hiervoor gebruikt. Verder zal het mij worst wezen wie die mensen zijn, het zijn geen Nederlanders die zijn opgegroeid met deze traditie. Je kan niet alles uit boeken halen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:31 schreef merino het volgende:
Het rapport is opgesteld door een committee van de Verenigde Naties met daarin 18 leden.
Ik zit zelf ook in dat academische milieu, ik ken ook de beperkingen.quote:Vrijwel al deze leden hebben een academische opleiding gevolgd.
Dat heb ik inderdaad niet op school geleerd, ik heb het wel op een andere manier geleerd. Als je op groepsniveauk kijkt, ja, individuën krijgen in Nederland echter wel alle mogelijkheden om zich daaraan te onttrekken als ze dat willen. Toegegeven, dat gaat tegenwoordig minder gemakkelijk dan 30 jaar geleden, een van de redenen dat ik op de SP of de PvdD stem, de SP wil daar namelijk iets aan doen. Ik doel natuurlijk op de ergste krottenwijken die we in Nederland hebben waar het onveilig is en waar je voor galg en rad opgroeit, ongeacht wat je huidskleur is.quote:Wat jij op school niet goed hebt geleerd is de gevolgen hiervan op groter sociaal/economisch/cultureel niveau.
Ik heb nog meer dan genoeg te lezen maar ik zal er eens naar kijken.quote:
Nope. Ik ben zelf lid van een politieke partij, ik heb er niemand met een donkere huidskleur gezien terwijl ze gewoon mee mogen doen. Onderaan zie je hen al niet, net als dat je daar minder vrouwen ziet. Het logische gevolg is dat er ook minder van hen aan de top komen. Een vergelijkbaar verhaal als dat het onrealistisch en destructief zou zijn om te eisen dat 25% van de managers bij alle bedrijven een vrouw is, dat gaat bij technische bedrijven niet lukken als slechts 5% van de afgestudeerde werktuigkundigen, informatici, elektrotechnici en de afgestudeerde technische natuurkundigen een vrouw is.quote:Oh die zijn er ook echt wel hoor. Komen alleen wat minder ver en worden ook minder serieus genomen door de blanke bevolking.
Ja, maar hoe is dat de verantwoordelijkheid van de gewone boerenlul in Nederland?quote:Dat Nederlanders die hier woonden zelf geen slaven hadden gaat echt volledig voorbij aan de rol die Nederland historisch gespeeld heeft.
Maar dat zeg je aan de hand van een onjuiste voorstelling van zaken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:40 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, en nee. Ik trek niet de conclusie dat haar aangiften niet meer serieus genomen worden. Ik zeg dat het kán gebeuren. Want hoe hard Sylvana ook roept dat ze negatieve reacties van zich af laat glijven, alles aan haar houding, en de manier waarop ze op anderen reageert, beweert het tegen gestelde.
En nogmaals: dit is NIET relevant voor de overkoepelende discussie.
Nee, dat is ook niet waar. En nu?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dat zeg je aan de hand van een onjuiste voorstelling van zaken.
Het is wel van belang aangezien hier blijkbaar vele mensen zijn die vinden dat je het allemaal niet zo serieus moet nemen, dat Sylvana overdrijft en onzin aangiftes probeert te doen.
Dat is dus niet waar.
Sylvana komt toch wel behoorlijk dom uit de hoek.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze zegt het hier toch echt vrij letterlijk.
Blijkbaar is het voor jou een onderwerp, je kwam er immers zelf mee, je doet echt zelf die claim en trekt er het gevolg uit dat ze daardoor niet meer serieus genomen wordt. Girl that cried wolf...
De politie neemt haar niet meer serieus? Ik ben wel benieuwd hoe je aan die informatie komt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Met terug naar eigen land doe je ook net alsof ze hier niet thuis hoort, op basis waarvan zeg je dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sylvana komt toch wel behoorlijk dom uit de hoek.
Ze gaat de politiek in omdat racisme een systeem is. Daar mag ze dan wel voorbeelden van geven, en niet dat er over haar gezegd wordt dat ze terug naar haar eigen land moet.
Dat is geen voorbeeld van racisme dat hier kennelijk een systeem is.
Dat kan je ook tegen Belgen zeggen, is het dan racisme?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met terug naar eigen land doe je ook net alsof ze hier niet thuis hoort, op basis waarvan zeg je dat?
Ze is geen Belg.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kan je ook tegen Belgen zeggen, is het dan racisme?
Discriminatie is het dan wel ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kan je ook tegen Belgen zeggen, is het dan racisme?
Als je naar de TT kijkt dan zou je dat wel denken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Vooral doen. Nogmaals: is de dingen waar Sylvana aangifte voor doet het onderwerp van dit topic?
Alleen als je denkkader bijzonder beperkt is, en je niet al zeven delen van het topic meelurkt. Zegt behoorlijk wat over jou.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je naar de TT kijkt dan zou je dat wel denken.
Sorry, maar jij bent het die daarmee komt, zelfs zegt dat zelfs de politie haar daardoor minder serieus zal nemen. Jij bent het die met termen girl that cried wolf aankomt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Alleen als je denkkader bijzonder beperkt is, en je niet al zeven delen van het topic meelurkt. Zegt behoorlijk wat over jou.
Ze is Surinamer. Dat Suriname ten tijde van haar geboorte een Nederlandse kolonie is, neemt niet weg dat ze wel degelijk terug naar Suriname kan gaan. Je kunt niet enerzijds vol trots prijzen dat Suriname zich los heeft gemaakt van Nederland na 1975, en anderzijds vol trots verkondigen dat je een volle Nederlander bent. Ook al is dat semantisch gezien 100% correct, dan nog iets het bijzonder tegenstrijdig en illustratief voor hoe Sylvana's kijk op dingen bepaald wordt door het punt dat ze op dat moment probeert te maken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt ze is Nederlandse dus is de opmerking ga terug naar eigen land heel erg vreemd.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Alleen als je denkkader bijzonder beperkt is, en je niet al zeven delen van het topic meelurkt. Zegt behoorlijk wat over jou.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
... Ik ga er verder ook geen aandacht meer aan besteden.
Klopt. Dus?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, maar jij bent het die daarmee komt, zelfs zegt dat zelfs de politie haar daardoor minder serieus zal kan nemen. Jij bent het die met termen girl that cried wolf aankomt.
Dus je vindt het niet maar je wil toch zeggen dat je dat zou kunnen vinden, ofzo?quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ze is Surinamer. Dat Suriname ten tijde van haar geboorte een Nederlandse kolonie is, neemt niet weg dat ze wel degelijk terug naar Suriname kan gaan. Je kunt niet enerzijds vol trots prijzen dat Suriname zich los heeft gemaakt van Nederland na 1975, en anderzijds vol trots verkondigen dat je een volle Nederlander bent. Ook al is dat semantisch gezien 100% correct, dan nog iets het bijzonder tegenstrijdig en illustratief voor hoe Sylvana's kijk op dingen bepaald wordt door het punt dat ze op dat moment probeert te maken.
Ja. Ze is Nederlander. Maar ze is ook Surinamer. En dat Suriname geen Nederlandse kolonie meer is (wat zij als voordeel noemt), betekent niet dat zij niet terug kan gaan naar Suriname.
Niet dat ik vindt dat zij, op basis van haar mening, maar terug moet naar Suriname. Maar jullie lijken te geilen op semantische retoriek.
Nee. Ik leg uit waarom "ga terug naar je eigen land" ook op iemand met een Nederlands paspoort van toepassing kan zijn. Jullie leken dat niet helemaal te begrijpen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je vindt het niet maar je wil toch zeggen dat je dat zou kunnen vinden, ofzo?
Ik denk dat DENK 15 zetels gaat scorenquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:08 schreef Falco het volgende:
Waarom kunnen we gewoon niet onze schouders ophalen? Tot voor kort was DENK een marginaal clubje en Sylvana een incompetente politica (zie dat echt niet verbeteren). Met al deze negatieve aandacht acht ik het niet uitgesloten dat DENK een zetel kan scoren tijdens de verkiezingen volgend jaar.
Hoor het gewoon aan wat Sylvana te melden heeft over zwarte piet, reageer met 'OK, bedankt voor je verhaal' en dan weer over op de orde van de dag. Dat zou ik namelijk doen.
Wat in ieder geval zeker niet on-topic is, is al dat gezeik van jou over mij en andere deelnemers in dit topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat in ieder geval zeker niet on-topic is, is al dat gezeik van jou over mij en andere deelnemers in dit topic.
Dat is dus een onjuiste voorstelling van zaken, is onwaar.quote:
Want?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dus een onjuiste voorstelling van zaken, is onwaar.
Het argument wat je daarmee probeerde te maken klopt dus niet.
en vergeet vooral niet die usernaam van jou die niet uit te spreken is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat in ieder geval zeker niet on-topic is, is al dat gezeik van jou over mij en andere deelnemers in dit topic.
Het is niet te hopen. De partij heeft abjecte standpunten en is geen toevoeging aan het politieke bestel, dat al behoorlijk vervuild wordt door 50Plus, PVV en verdwaalde SP'ers.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:00 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Ik denk dat DENK 15 zetels gaat scoren
Echt, wtf zeg?quote:
Omdat? Welk punt probeer je nu concreet te maken? En hoe is dat punt relevant in dit topic?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Echt, wtf zeg?
Omdat het niet klopt?
Mwoah, da's wel heel veel. Kleine tien moet te doen zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:00 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Ik denk dat DENK 15 zetels gaat scoren
De PVV heeft nog minder te zoeken in het politieke bestel met hun sprookjes standpunten die niet te realiseren zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is niet te hopen. De partij heeft abjecte standpunten en is geen toevoeging aan het politieke bestel, dat al behoorlijk vervuild wordt door 50Plus, PVV en verdwaalde SP'ers.
Lijkt me wel lachen ja, 15 clowns die er binnen no time een puinhoop van gaan maken in de Kamer.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:06 schreef Barlexus het volgende:
[..]
De PVV heeft nog minder te zoeken in het politieke bestel met hun sprookjes standpunten die niet te realiseren zijn.
IK denk dat een groot deel van de allochtonen in Nederland op DENK gaan stemmen. DENK kan makkelijk op 15 zetels komen. Was een paar weken geleden ook een reportage van bij EENVANDAAG.
Gewoon een soort PVV, maar dan rondom etnische minderheden in plaats van laagbegaafde tokkies.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen ja, 15 clowns die er binnen no time een puinhoop van gaan maken in de Kamer.
Nu ze Nederlandse is is Nederland haar eigen land. Ze is geboren in Suriname toen dat bij Nederland hoorde en heeft altijd in Nederland gewoond. Ze is ook geen Surinamer, met de onafhankelijkheid van Suriname (1975) woonde ze al in Nederland en blijkbaar is gekozen voor de Nederlandse nationaliteit. In die wet staat ook dat je moest kiezen en niet beide nationaliteiten kon aanhouden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 16:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ze is Surinamer. Dat Suriname ten tijde van haar geboorte een Nederlandse kolonie is, neemt niet weg dat ze wel degelijk terug naar Suriname kan gaan. Je kunt niet enerzijds vol trots prijzen dat Suriname zich los heeft gemaakt van Nederland na 1975, en anderzijds vol trots verkondigen dat je een volle Nederlander bent. Ook al is dat semantisch gezien 100% correct, dan nog iets het bijzonder tegenstrijdig en illustratief voor hoe Sylvana's kijk op dingen bepaald wordt door het punt dat ze op dat moment probeert te maken.
Ja. Ze is Nederlander. Maar ze is ook Surinamer. En dat Suriname geen Nederlandse kolonie meer is (wat zij als voordeel noemt), betekent niet dat zij niet terug kan gaan naar Suriname.
Niet dat ik vindt dat zij, op basis van haar mening, maar terug moet naar Suriname. Maar jullie lijken te geilen op semantische retoriek.
Op basis waarvan denk jij dat ze Surinaamse is?quote:1 Het verkrijgen van de Surinaamse nationaliteit ingevolge deze Overeenkomst heeft verlies van het Nederlanderschap tot gevolg.
2 Het verkrijgen van het Nederlanderschap ingevolge deze Overeenkomst heeft verlies van de Surinaamse nationaliteit tot gevolg.
Vermoeiend dit.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Omdat? Welk punt probeer je nu concreet te maken? En hoe is dat punt relevant in dit topic?
Ik ben erg benieuwd
PVV heeft er nu 12 in de kamer waarvan een het merendeel een spreekverbod hebben, maar die vangen wel meer als een ton per jaar met niets doen....quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen ja, 15 clowns die er binnen no time een puinhoop van gaan maken in de Kamer.
Heb je de sprookjespunten van Denk al doorgenomen trouwens? Ook zij hebben er meer dan voldoende.
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Vermoeiend dit.
Nog 1 poging.
De bewering dat Sylvana zo overdrijft en van onzin aangifte probeert te doen klopt niet. Dat is relevant voor het topic omdat oa jij dat als argument naar voren schoof waarom mensen haar (minder) serieus nemen op dit vlak. Je gebruikte de term girl that cried wolf om aan te geven dat mensen daardoor dus hun schouders ophalen over de (vermeende) bedreigingen aan haar adres.
Hebben zij een officieel spreekverbod opgelegd door de partij?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:11 schreef Barlexus het volgende:
[..]
PVV heeft er nu 12 in de kamer waarvan een het merendeel een spreekverbod hebben, maar die vangen wel meer als een ton per jaar met niets doen....
Veel potentiële Denk-stemmers zijn al net zo laagbegaafd als het PVV-stemvee. Beide partijen hebben niks te zoeken in een fatsoenlijke regering en zullen snel imploderen mochten ze veel zetels halen. Combinatie van 0,0 inhoud en veel botsende egootjes die allemaal hun 5 minutes of fame willen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gewoon een soort PVV, maar dan rondom etnische minderheden in plaats van laagbegaafde tokkies.
Mwoah, hoe verwerpelijk ik Denk ook vind; op dit moment trekken ze niet bepaald heel erg dom volk aan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel potentiële Denk-stemmers zijn al net zo laagbegaafd als het PVV-stemvee. Beide partijen hebben niks te zoeken in een fatsoenlijke regering.
Dat is toch algemeen bekend. AL die PVDA stemmers van allochtonen afkomst gaan massaal op DENK stemmen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hebben zij een officieel spreekverbod opgelegd door de partij?
Als je verder kijkt dan je neus lang is moet je wel heel vrij kortzichtig zijn om op Denk te stemmen anders.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, hoe verwerpelijk ik Denk ook vind; op dit moment trekken ze niet bepaald heel erg dom volk aan.
Hoe kan racistische bagger niet te maken hebben met haar huidskleur/afkomst? Als het daar niet mee te maken had dan was het geen racistische bagger.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:13 schreef luxerobots het volgende:
Sylvana krijgt onterecht een hoop racistische bagger over haar heen.
Het is alleen erg irritant dat ze doet alsof ze die bagger te danken heeft aan haar huidskleur en geslacht. Ze komt zelf ook met zinnen als 'ik als zwarte vrouw'.
Hans Knoop zei bij Pauw ook dat mensen die het koninklijk huis beschimpt hadden in de tijd van Mies Bouwman dezelfde bagger over zich heen krijgen. Alleen was er nog geen internet, waardoor de bedreigingen per post moesten.
Sylvana Simons is gewoon erg eenzijdig met haar betoog, er zijn tal van voorbeelden van. Ik zal er eentje uitpakken, ze brengt Zwarte Piet in verband met racisme door te verwijzen naar blackface, dat is geschiedkundig gewoon onjuist.
Ja bij mij nietquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:13 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend. AL die PVDA stemmers van allochtonen afkomst gaan massaal op DENK stemmen.
DENK kan groter worden als de PVV.
Nietquote:Op zaterdag 26 november 2016 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, hoe verwerpelijk ik Denk ook vind; op dit moment trekken ze niet bepaald heel erg dom volk aan.
Ja. Vind ik ook van de SGP, PVV, CU, CDA, 50PLUS en zo.quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je verder kijkt dan je neus lang is moet je wel heel vrij kortzichtig zijn om op Denk te stemmen anders.
Jij denkt dat die twee mensen dom zijn?quote:Op zaterdag 26 november 2016 17:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet
Met hoogvliegers als Farid Azarkan en Sylvana Simons?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |