Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
over slachtofferrol gesproken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh shit. Ik vergat dat ik niet zwart was en geen minderheid ben. Mijn mening is dus per definitie niet eentje die gehoord mag worden..
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke verschuiving vooral praktisch van aard was. Als de klas voor 90% uit moslims bestaat, dan heeft het niet zoveel zin om sinterklaas te gaan vieren als er maar twee kinderen op school zijn.
Geen religieus fundamentalisme. De normale manier van ontwikkelenquote:
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
over slachtofferrol gesproken.
Lekker actueel topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!
Zie verder dit topic: NWS / Sinterklaas wordt verzet ivm suikerfeest
Wat een bizarre opmerking, wie zegt dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.quote:
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.
Nou, idd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.
Mis je je safe-space-wereldje?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, idd.
Mooie tijden waren dat.
Toen zat stormfront gewoon nog op stormfront.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mis je je safe-space-wereldje?
Ik ben blij dat je de overstap van stormfront naar FOK! hebt gemaakt. Dit forum heeft mensen nodig die de problemen benoemen die anders verzwegen werden door de linkse elite.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?
Verzonnen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?
quote:Om die reden komt Sinterklaas een dag eerder dan gebruikelijk naar de Zutphense basisschool De Waaier.
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat heet nu 'safe space' kennelijk..quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.
En dat vanuit mijn safespacewereldje.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Persoonlijke aanvallen door de linkse elitegenot dit topic
quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:11 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Persoonlijke aanvallen door de linkse elitegenot dit topic
Inderdaad, heeft de uitlaatklep van internet dat allemaal verneukt?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.
Ze worden door hun overmoed inderdaad steeds vermakelijkerquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef Re het volgende:
Och, best grappig hoe extreem rechts hier zichzelf constant voor lul zet. Blij dat die ontstoken onderbuik zijn ranzige pus doet vloeien hier.
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racistquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:04 schreef Copycat het volgende:
Braindead nu alweer straalbezopen van de cheap ass energy en vodka?
Het is de moeite niet echt meer waard tegenwoordig. Daarvoor is het teveel geradicaliseerd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:15 schreef Falco het volgende:
Ik zie een hoop genuanceerde mensen (zoals een Brighteyes) posten in dat topic, die ik nu het niet zie doen in de topics van nu.
Even tussendoor: niemand doet dat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racist
rationeel viert men nog gewoon sinterklaas hoor, er zijn er maar erg weinig die het hele feest overboord hebben gegooid omdat er een paar zitten te miepen over zwarte pietquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Rationeel denken door elke Nederlander die Sinterklaas viert weg te zetten als racist
Linkse Gutmenschen
Nobelprijs voor de Vrede, op zijn minst.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sylvana is nu al groter dan MLKwat een heldin
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sylvana is nu al groter dan MLKwat een heldin
voor je deze act voortzet, zou je mij kunnen vertellen wat jij denkt dat ik van sylvana vind?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nobelprijs voor de Vrede, op zijn minst.
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.
Correct, ben benieuwd of dat ooit tot ze door zal dringenquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, het is een domme doos. Maar jullie proberen haar een gigantisch podium te geven. Want dat werkte ook zo goed bij het om zeep helpen van Zwarte Piet.
Dat mag je niet zeggen, want nu gaan er nog meer tokkies op de PVV stemmen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze zijn hun eigen grootste vijand. Blind en doof.
Nou inderdaad, wij zijn verantwoordelijk voor de programmering van Pauw waarin ze meer zendtijd krijgt dan wie dan ookquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat? Waar dan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Woon je niet in Nederland? Kijk je geen Nederlandse TV?quote:
Er wordt wel een podium gegeven aan de andere kant. Het blijkt alleen moeilijk mensen te vinden die niet compleet achterlijk overkomen. Dat is toch niet de schuld van de media?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Ja, ik woon in Nederland en ik kijk ook weleens Nederlandse tv.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Woon je niet in Nederland? Kijk je geen Nederlandse TV?
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Falco het volgende:
Hebben jullie allemaal gemist hoe Sylvana compleet werd afgebrand door Matthijs van Nieuwkerk en Giel Beelen?
http://frontpage.fok.nl/weblog/736621/1/1/50/.html
ja dat men blijkbaar graag naar DWDD en Pauw kijkt als sado-masochistisch alternatief. En tsja het tegengeluid waar het in dit topic over gaat is extreem domme mensen die racistische filmpjes en bedreigingen gebruiken in de "nieuwe" media...quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dat podium wordt haar gegeven door de traditionele media, zonder dat het tegengeluid een podium wordt gegeven. Lijkt me dan toch niet raar dat dat enige wrevel wekt?
Sindsdien is Sylvana niet meer aangeschoven bij DWDDquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.
Nee, duh, dat was in DWDD. Dat is per definitie een slinkse samenzwering. Wat ze ook behandelen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, gezien ja. Maar om de een of andere reden mag dat geen tegengeluid heten.
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het wasquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:27 schreef Falco het volgende:
Hebben jullie allemaal gemist hoe Sylvana compleet werd afgebrand door Matthijs van Nieuwkerk en Giel Beelen?
http://frontpage.fok.nl/weblog/736621/1/1/50/.html
Wat had er dan moeten gebeuren?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het was
Linkse media in een notendop
Waar heb ik dat ooit beweerd dan? En waar beweer ik dat het gebrek aan nuance, rationaliteit en een beetje fatsoen zich alleen voordoet bij "rechts"/pro pieten?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Linkse Gutmenschen
Mee eens dat elke idioot kon zien dat Sylvana toen compleet door het ijs zakte?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er werden wat vragen gesteld, deze werden ontweken en de rest bleef zoals het was
Linkse media in een notendop
Ze hadden die kut moeten lynchen!quote:
Lijkt wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hadden die kut moeten lynchen!
Je vond dat er opvolging was van de kritische vragen? Ik vond het allemaal erg lafjes.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Mee eens dat elke idioot kon zien dat Sylvana toen compleet door het ijs zakte?
Het FOK!publiek vond anders: TV / [DWDD #1132] 110% antisylvanaquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je vond dat er opvolging was van de kritische vragen? Ik vond het allemaal erg lafjes.
Scherpe observatie Hans.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Enige reden waarom ze elke keer een podium krijgt is omdat men het over haar heeft.
Ik vind WNL op zondag wel een aardig gezellig programma. Dat ochtendprogramma in de ochtend vind ik echter te zuur en Telegraaf-achtig. Voordeeltje wel is dat ze lekkere wijven hebbenquote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef gelly het volgende:
Waarom komt "rechts" niet zelf met een kritisch praatprogramma? WNL doet het nog slechter qua gasten en het naar de mond praten.
Je hebt de constante stroom tegengeluid gemist?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is toch Powned?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef gelly het volgende:
Waarom komt "rechts" niet zelf met een kritisch praatprogramma? WNL doet het nog slechter qua gasten en het naar de mond praten.
Je snapt dat controverse en opwinding goed verkoopt? Als jullie wat die doos roept gewoon voor kennisgeving hadden aangenomen was het lang niet zo leuk en interessant om haar uit te nodigen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wij zijn verantwoordelijk voor de programmering van Pauw waarin ze meer zendtijd krijgt dan wie dan ook
Blame it on the white man
Hebben ze daar ook weleens gasten die niet in hun hoekje zitten? Prem zit daar vooral als clown toch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:36 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat is toch Powned?
Met dat vadsige vrouwtje die altijd zuur is en gemene dingen zegt?
Volgens mij niet, anders moeten ze steeds uitleggen waarom ze zo zuur en gemeen zijn denk ik.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook weleens gasten die niet in hun hoekje zitten? Prem zit daar vooral als clown toch.
Welke pruik van Sylvana vind jij het geilst?quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
voor je deze act voortzet, zou je mij kunnen vertellen wat jij denkt dat ik van sylvana vind?
Dat plaatje had ik niet gezien, ik kapte het filmjpe af zo gauw de bushmen aan de beurt kwamen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat best veel mensen het als een bedreiging zullen ervaren wanneer ze een bewerkt plaatje van zichzelf te zien krijgen waar ze dmv een strop aan een boom zijn opgehangen.
Bij Sylvana wel, ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel grappig dat die leeghoofdige BN'ers op tv vaak een bril opzetten zodra ze intelligent bevonden willen worden.
Geen 4k-resolutie.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik vind WNL op zondag wel een aardig gezellig programma. Dat ochtendprogramma in de ochtend vind ik echter te zuur en Telegraaf-achtig. Voordeeltje wel is dat ze lekkere wijven hebben
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik krijg nu meteen een stijfje.
Hetzelfde als met die anti-Zwarte-Piet-relnichten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Enige reden waarom ze elke keer een podium krijgt is omdat men het over haar heeft.
Wat vind je er goed aan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Wat mij betreft een uitstekend stuk over Sylvana.
https://watrobzegt.wordpress.com/2016/11/25/1196/
Prima als Rob vindt dat Sylvana irritant is, maar hier overdrijft hij behoorlijk:quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Ik denk niet dat je Sylvana in de schoenen kan schuiven dat ze eigenhandig Nederland naar de Filistijnen helpt. Je moet er maar mee kunnen dealen dat in Nederland mensen wonen met wie je het prima kan vinden en mensen die het bloed onder je nagels vandaan halen. Als je daar niet mee om kan gaan, als je er niet mee om kan gaan dat Sylvana haar wellicht impopulaire en in jouw ogen oliedomme mening verkondigt, dan kan je maar beter binnen blijven, de stekker uit je radio en televisie trekken en je internetabonnement opzeggen. Er lopen wel meer malloten rond die dingen roepen waar ik me dood aan erger. Moeten we die dan maar gaan bedreigen, beschimpen of oproepen hun mond te houden? Nee natuurlijk niet. Je kan je eigen mening er tegenover zetten, maar laat het dan daar bij. Jij jouw mening, zij haar mening, en jullie hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dat is tolerantie.quote:En geen boze, donkere mevrouw die ons mooie Nederland naar de Filistijnen helpt door maar te blijven jengelen, kwaad te blijven kijken, opgefokt rondloopt, iedereen tegen zich in het harnas jaagt en de wereld iedere dag een stukje slechter maakt.
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Prima als Rob vindt dat Sylvana irritant is, maar hier overdrijft hij behoorlijk:
[..]
Ik denk niet dat je Sylvana niet in de schoenen kan schuiven dat ze eigenhandig Nederland naar de Filistijnen helpt.
Natuurlijk maar het filmpje zal waarschijnlijk wel de concrete aanleiding zijn geweest om in combinatie met het andere beveiliging te regelen als ze die krijgt. It goes without saying dat je je weinig hoeft aan te trekken van al die mensen die je via het internet bedreigen, dat is aan de orde van de dag (helaas) maar het krijgt gelukkig nooit een followup. Dat wil niet zeggen dat het niet strontvervelend is maar je moet dat relativeren als je daar het slachtoffer van bent. En in geval van Sylvana misschien ook wat minder een slachtoffer van jezelf maken door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking. Juist zij doet veel aan racisme, ze heeft het alleen zelf niet in de gaten. Het is niet goed te praten maar sommige mensen reageren daar op zo'n manier op.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Mocht het waar zijn dat ze beveiliging krijgt is dat natuurlijk niet alleen besloten na dit filmpje.
Een kleine kanttekening; ook bij het horen van de naam Hillary krijgen veel Nederlanders buikkrampen, vooral de Nederlanders die ook maar een klein beetje weten wat ze allemaal op haar kerfstok heeft. Misschien krijgt die Rob daar niets over mee maar ik heb in mijn omgeving toch ook wel gehoord van mensen dat ze nog liever voor Trump zouden kiezen dan voor HRC.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:37 schreef Montagui het volgende:
Je weet kennelijk best wat ik bedoelde. Maar ik heb het verbeterd hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie. Het zou me niets verbazen als wat in de media bekend is geworden maar het topje van de ijsberg is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk maar het filmpje zal waarschijnlijk wel de concrete aanleiding zijn geweest om in combinatie met het andere beveiliging te regelen als ze die krijgt. It goes without saying dat je je weinig hoeft aan te trekken van al die mensen die je via het internet bedreigen, dat is aan de orde van de dag (helaas) maar het krijgt gelukkig nooit een followup. Dat wil niet zeggen dat het niet strontvervelend is maar je moet dat relativeren als je daar het slachtoffer van bent. En in geval van Sylvana misschien ook wat minder een slachtoffer van jezelf maken door steeds weer de controverse op te zoeken met ongeïnformeerde meningen en persoonlijke aanvallen die gericht zijn op hele groepen van de bevolking. Juist zij doet veel aan racisme, ze heeft het alleen zelf niet in de gaten. Het is niet goed te praten maar sommige mensen reageren daar op zo'n manier op.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 13:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jij vindt dus ook dat Sylvana Nederland naar de Filistijnen helpt? Zo niet, dan moet je toch echt werken aan je Nederlands. Dubbele ontkenning.
Dat kklopt. We weten wel dat ze het zelf over zich afroept.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie.
De traditionele media geven haar alleen maar een podium omdat er zoveel mensen zo bad op gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 12:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blaming the victim ... echt hequote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kklopt. We weten wel dat ze het zelf over zich afroept.
Nee, ik geef aan dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt door steeds te provoceren.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Blaming the victim ... echt he
Zou je hetzelfde over Wilders of Theo van Gogh zeggen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat ze van zichzelf een slachtoffer maakt door steeds te provoceren.
Sterker nog, dat wordt zelfs gezegd in die media. Bv dat artikel waar wat internetshit uit de mail van Denk geplaatst werd. Dat er zaken waren die ze niet wilde herhalen en dat er indirecte en directe bedreigingen tussen zaten. Maar ook het gesprek met Sylvana zelf die dat instagram bericht waarin haar gruwelijke mishandeling en dood werd toegewenst er 1 van de vele was.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wij weten hoogstwaarschijnlijk helemaal niet wat voor bedreigingen Sylvana allemaal heeft ontvangen. Dat dat filmpje concrete aanleiding zou zijn geweest voor het regelen van beveiliging is dus alleen maar speculatie. Het zou me niets verbazen als wat in de media bekend is geworden maar het topje van de ijsberg is.
Dus Pim riep het ook over zichzelf af, Theo ook, Wilders ook?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meisjes gekleed in korte rokjes roepen het ook over zich af als ze aangerand worden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wilders heeft soms wat geprovoceerd (kopvoddentax) maar meestal is dat niet zijn doel. Theo van Gogh provoceerde wel regelmatig maar niet met die documentaire. Hoe dan ook, als je een groep mensen provoceert dan krijg je kwade reacties uit die groep. In het geval van SS provoceert ze miljoenen mensen in dit land. Dat moet ze zelf weten maar ben dan niet verbaaasd dat veel mensen kwaad reageren. Natuurlijk is het nooit een reden om iemand te vermoorden of te bedreigen. Gelukkig lijkt de kans heel erg klein dat iemand SS wil vermoorden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde over Wilders of Theo van Gogh zeggen?
Nee, die vergelijking slaat ook nergens op. Meisjes met korte rokjes, die de handen van een man pakken en tussen hun benen duwen, die roepen het wél over zich af dat er een vinger naar binnen kan glijden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Meisjes gekleed in korte rokjes roepen het ook over zich af als ze aangerand worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |