Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Dat lijkt mij niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:38 schreef KingRadler het volgende:
[..]
wel als PVV aan de macht komt.
Bedreigingen moeten hard aangepakt worden. Maar als Sylvana dit niet heeft zien aankomen geloof ik niet. En het levert weer mooie reclame voor de Denk partij op.quote:
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bedreigingen moeten hard aangepakt worden. Maar als Sylvana dit niet heeft zien aankomen geloof ik niet. En het levert weer mooie reclame voor de Denk partij op.
Ook onderdeel van de slinkse elite die haar ogen sluit voor de ware agressor.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:43 schreef Greys het volgende:
BBC World tweet ook al over Sylvana.
[ afbeelding ]
Het artikel:
http://www.bbc.com/news/w(...)d=socialflow_twitter
Ja. Ook al van die aanstellers.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ook onderdeel van de slinkse elite die haar ogen sluit voor de ware agressor.
Dat kan niet, racisme bestaat niet in Nederland en al die mensen die dat wel vinden moeten gewoon lekker oprotten naar hun eigen land.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:43 schreef Greys het volgende:
BBC World tweet ook al over Sylvana.
[ afbeelding ]
Het artikel:
http://www.bbc.com/news/w(...)d=socialflow_twitter
Ik heb het over haar marketing plan. Business model.quote:
ze vindt het geil om bedreigd te worden... nice...quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bedreigingen moeten hard aangepakt worden. Maar als Sylvana dit niet heeft zien aankomen geloof ik niet. En het levert weer mooie reclame voor de Denk partij op.
Ik reageerde op iemand die beweerde dat als de PVV aan de macht komt, de NPO andere programma's gaat maken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb het over haar marketing plan.
Leugens, Nederland is een intens racistisch land waar alle negers als inferieur worden gezien en nooit een kans zullen hebben op een normaal leven, Nazi-Duitsland was er niks bij.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat kan niet, racisme bestaat niet in Nederland en al die mensen die dat wel vinden moeten gewoon lekker oprotten naar hun eigen land.
In haar marketingplan heeft ze dit ingecalculeerd? Of zelf opgezet?quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:54 schreef Megumi het volgende:
Ik heb het over haar marketing plan. Business model.
Dat zijn jou woorden. Ik zie het meer als een zorgvuldig uitgedacht plan voor een mogelijke riante baan in de politiek.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:54 schreef Re het volgende:
[..]
ze vindt het geil om bedreigd te worden... nice...
dat komt op hetzelfde neer, natuurlijk compleet belachelijk... maar ja zo denkt nederland tegenwoordig, knap hoorquote:Op vrijdag 25 november 2016 09:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zijn jou woorden. Ik zie het meer als een zorgvuldig uitgedacht plan voor een mogelijke riante baan in de politiek.
Zo niet dan is ze wel erg dom. Je hebt dan echt geen beeld van de samenleving.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
In haar marketingplan heeft ze dit ingecalculeerd? Of zelf opgezet?
Klopt, die heeft het prima naar haar zin nu. Bijna Sinterklaasfeest en als extraatje ook nog eens een beledigende video waarmee ze in het nieuws komt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:54 schreef Re het volgende:
[..]
ze vindt het geil om bedreigd te worden... nice...
Oké.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:57 schreef Megumi het volgende:
Zo niet dan is ze wel erg dom. Je hebt dan echt geen beeld van de samenleving.
Nee, dat wordt dan omgeturnd naar Sylvana en consorten die op slinkse wijze de boel aanwakkeren en misbruikenquote:Op vrijdag 25 november 2016 09:58 schreef Greys het volgende:
Snap ook echt niet dat de haters niet beseffen dat ze haar met elke haatmail of racistische uitspraak of filmpje alleen maar meer stokken geven om mee te slaan en redenen geven om in talkshows uitgenodigd te worden.
'We' doen het onszelf aan, die hele Sylvana-hype.
Quincy heeft er een dagtaak aan hoor, al die mails en filmpjes maken!quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat wordt dan omgeturnd naar Sylvana en consorten die op slinkse wijze de boel aanwakkeren en misbruiken.
Ze wakkert het zelf aan en wist dit ook van te voren. Lekker gebruiken voor je eigen campagnestrategie.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:58 schreef Greys het volgende:
Snap ook echt niet dat de haters niet beseffen dat ze haar met elke haatmail of racistische uitspraak of filmpje alleen maar meer stokken geven om mee te slaan en redenen geven om in talkshows uitgenodigd te worden.
'We' doen het onszelf aan, die hele Sylvana-hype.
In dat geval: alle haters trappen erin en zijn haar marionetjes. Ze doen precies wat ze wil.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze wakkert het zelf aan en wist dit ook van te voren. Lekker gebruiken voor je eigen campagnestrategie.
Dan hebben die heldere lichten hier volgens mij nog altijd niet door. Er wordt hier ook fel geageerd tegen het besluit om Sylvana te beveiligen. Ze heeft het er immers zelf naar gemaakt. Maar hetzelfde zou je over Wilders kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
In die denktrant heeft Fortuyn toentertijd dus ook die kogel dubbel en dwars verdiend.
Tsja. Niet zo janken achteraf Pimmie, met je emmertje olie!quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
In die denktrant heeft Fortuyn toentertijd dus ook die kogel dubbel en dwars verdiend.
Eigen schuld, dikke bult.quote:
nou ja schuld, het was een marketingstrategie, maar schijnbaar iets postuums blijkbaar, gewerkt heeft het iig welquote:
Dat was mij allang duidelijk. Alleen DENK vind ik een gevaarlijke club.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:14 schreef agter het volgende:
Ik moet ook wel zeggen dat deze topic reeks mijn ogen geopend heeft voor het racisme in NL.
Dacht dat het allemaal wel mee viel.
Maar het vergoelijken en down playen van wat op en top racisme is, duidt op het tegenovergestelde.
Als mensen zo bejegend worden, begrijp ik heel goed dat DENK een groeiende aanhang heeft.
Eerlijk is eerlijk, dit heb ik ook.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:14 schreef agter het volgende:
Ik moet ook wel zeggen dat deze topic reeks mijn ogen geopend heeft voor het racisme in NL.
Dacht dat het allemaal wel mee viel.
Maar het vergoelijken en down playen van wat op en top racisme is, duidt op het tegenovergestelde.
Dit heb ik dan weer níet, want ik vind DENK een flink aantal absurde standpunten en regelmatig een idiote toon hebben. Ik denk (...) dat anderen dit veel beter zouden kunnen. Mensen die op normale toon bepaalde standpunten op het vlak van racisme kunnen verduidelijken. Mensen die niet alléén maar 1000% overtuigd zijn van hun eigen gelijk en degenen die kritiek en/of twijfel hebben direct wegzetten als racist. Maar goed, die zijn er helaas (nog) amper/niet in de politiek.quote:Als mensen zo bejegend worden, begrijp ik heel goed dat DENK een groeiende aanhang heeft.
Jammer dat mensen zich zo laten beïnvloeden en dan 'juist' een andere mening er op na gaan houden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:20 schreef Greys het volgende:
Zij (o.a.) heeft wel voor elkaar dat ik, waar ik eerst ook liep te mopperen (niet hardop) over het gegeven dat anderen vinden dat Zwarte Piet moet veranderen, nu echt prima kan leven met roetpieten en gekleurde pieten en meer snap waarom dat voor anderen belangrijk is.
Interessant verhaal. Houd me op de hoogte.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.
Je hebt het over de eigenschappen van mannen in het algemeen. Dat is multicultureel in dit geval. En niet aan huidskleur gebonden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.
En wat is precies de relevantie met dit topic?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
Die relevantie is Sylvana.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:39 schreef agter het volgende:
[..]
En wat is precies de relevantie met dit topic?
Ik herken het als een uitspraak van Sylvana, een aantal jaren geleden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:39 schreef agter het volgende:
[..]
En wat is precies de relevantie met dit topic?
Juist.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:42 schreef Dinus het volgende:
[..]
Ik herken het als een uitspraak van Sylvana, een aantal jaren geleden.
http://www.welingelichtek(...)r-zwarte-mannen.htmlquote:Voormalig TMF-vj en tegenwoordig politica Sylvana Simons trekt in het dagelijks leven fel van leer tegen alles wat riekt naar racisme. Zwarte Piet, de media, zelfs Google moet het ontgelden, omdat je wanneer je ‘hand’ intypt als eerste een blanke hand te zien krijgt. Maar vijftien jaar geleden had ze nog een stuk minder moeite met een paar raciale vooroordelen.
In 2001 zegt ze in de Volkskrant: “Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem. Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten. Een Nederlandse vriendin van mij had een donkere vriend. Zijn samen op vakantie geweest en noem maar op. Krijgt ze opeens een telefoontje van hem: blijkt hij op het punt te staan met een ander te trouwen.”
En op de vraag of donkere mannen gewelddadiger zijn dan blanke, antwoordt ze zelfs: “Ik heb de indruk van wel. Maar het is een gevaarlijke uitspraak. Helemaal als ik het zeg. En je kwetst mensen met dit soort generalisaties. Mijn laatste vriend is errug zwart, maar die is absoluut niet gewelddadig. Aan de andere kant: als je niet generaliseert zeg je weer niks.”
Tegenwoordig zou Sylvana Simons zeker aangifte doen na zulke uitspraken.
Je zou het als een soort van beroeps risico met voorkeur behandeling kunnen zien.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan hebben die heldere lichten hier volgens mij nog altijd niet door. Er wordt hier ook fel geageerd tegen het besluit om Sylvana te beveiligen. Ze heeft het er immers zelf naar gemaakt. Maar hetzelfde zou je over Wilders kunnen zeggen.
Waarom jammer? Ik heb het me vroeger eerlijk gezegd gewoon nooit zo gerealiseerd dat Zwarte Piet voor sommige mensen erg kwetsend kan zijn. Nu realiseer ik me dat wel. Wat is daar nou jammer aan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jammer dat mensen zich zo laten beïnvloeden en dan 'juist' een andere mening er op na gaan houden.
Hoe gaat het nu met je vriendin?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:24 schreef DrMabuse het volgende:
Dit zijn haar eigen woorden in een interview van een aantal jaar terug.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Interessant verhaal. Houd me op de hoogte.
Ach ja, dat was in dezelfde tijd dat zelfs Wilders nog niet had bedacht dat kankeren op moslims hem electoraal gewin en een behoorlijk salaris zou brengen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:45 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.welingelichtek(...)r-zwarte-mannen.html
Ja. Interessant verhaal. Houd me op de hoogte.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:57 schreef Hathor het volgende:
Dit zijn haar eigen woorden in een interview van een aantal jaar terug.
Nee dank je, te druk met belangrijke dingen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Interessant verhaal. Houd me op de hoogte.
'En dan gaan we nu kijken naar de nieuwste clip van de Britse meidengroep All Saints.'quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:02 schreef Hathor het volgende:
Nee dank je, te druk met belangrijke dingen.
Is dit racistisch dan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
'En dan gaan we nu kijken naar de nieuwste clip van de Britse meidengroep All Saints.'
Ook haar in dit kader relevante woorden.
Je vindt het niet vreemd dat ze zelf ook generaliseert?quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
'En dan gaan we nu kijken naar de nieuwste clip van de Britse meidengroep All Saints.'
"Shit, iemand geeft een argument dat ik niet kan weerleggen. Laat ik maar snel neerbuigend en sarcastisch doen, dan lijk ik nog een beetje intelligent"quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee toch? Zwarte mannen gaan toch ook gewoon weg bij vrouwen en zijn niet te vertrouwen? Als je op zwarte mannen valt, ben je toch eigenlijk ook gewoon een beschadigd persoon?quote:
Maar wat heeft dat te maken met dit topic?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:42 schreef Dinus het volgende:
[..]
Ik herken het als een uitspraak van Sylvana, een aantal jaren geleden.
Lees even waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee toch? Zwarte mannen gaan toch ook gewoon weg bij vrouwen en zijn niet te vertrouwen? Als je op zwarte mannen valt, ben je toch eigenlijk ook gewoon een beschadigd persoon?
Really..
Dat kan. Dat zou haar alleen alsnog een hypocriet maken, omdat Sylvana zich louter in extremen kan uitdrukken. Net zo stellig als zij beweerde Donald Trump daadwerkelijk de woorden hebben zien spreken (die hij niet gezegd had), beweert zij dat zij altijd last heeft gehad van racisme, en altijd dit standpunt heeft gehad. Van mening veranderen kan best, dat siert de mens zelf. Maar spreek dan uit dat je van mening veranderd bent.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:21 schreef LuNaTiC het volgende:
Weet iemand of Sylvana inmiddels daadwerkelijk van mening is veranderd daarover.
Dat kan ook nog altijd he, dat mensen van mening veranderen
Dat ze dan hypocriet is, bestrijd ik niet, geef ik zelfs nog aanquote:Op vrijdag 25 november 2016 14:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat kan. Dat zou haar alleen alsnog een hypocriet maken, omdat Sylvana zich louter in extremen kan uitdrukken. Net zo stellig als zij beweerde Donald Trump daadwerkelijk de woorden hebben zien spreken (die hij niet gezegd had), beweert zij dat zij altijd last heeft gehad van racisme, en altijd dit standpunt heeft gehad. Van mening veranderen kan best, dat siert de mens zelf. Maar spreek dan uit dat je van mening veranderd bent.
Ik vind het vooral vreemd dat haar eigen domme opmerkingen blijkbaar als verzachtende omstandigheid voor het onverholen racisme richting haar gelden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:47 schreef truthortruth het volgende:
Je vindt het niet vreemd dat ze zelf ook generaliseert?
Dit. Echt precies dit.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:21 schreef LuNaTiC het volgende:
*knip*
.. hoe het werkt met vrijheid van meningsuiting in een democratie, en dat het des te belangrijker is om iemand te beveiligen als zij daardoor in potentieel levensgevaar verkeren. Ongeacht of ik het met diegene eens ben (want op Wilders zou ik nooit stemmen en Sylvana komt me echt de strot uit)
Precies.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind het vooral vreemd dat haar eigen domme opmerkingen blijkbaar als verzachtende omstandigheid voor het onverholen racisme richting haar gelden.
Johan Derksen wordt al 30 jaar dagelijks bedreigd door hersenlozen. Dit komt mevrouw Simons uitstekend uit om goedkoop als martelaar door het leven te gaan, en zieltjes voor haar goedkope initiatief te winnen. Ik vind het een gevaarlijk figuur.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Precies.
Er zijn vast nog wel meer domme opmerkingen van Sylvana te vinden. En ja, ze is irritant. Maar dat kunnen we er allemaal wel bijslapen, het is nog steeds geen reden om haar te bedreigen of bedreigingen aan haar adres goed te praten.
Want het kan niet zo zijn dat ze altijd last heeft gehad van racisme?quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat kan. Dat zou haar alleen alsnog een hypocriet maken, omdat Sylvana zich louter in extremen kan uitdrukken. Net zo stellig als zij beweerde Donald Trump daadwerkelijk de woorden hebben zien spreken (die hij niet gezegd had), beweert zij dat zij altijd last heeft gehad van racisme, en altijd dit standpunt heeft gehad. Van mening veranderen kan best, dat siert de mens zelf. Maar spreek dan uit dat je van mening veranderd bent.
Met de rest van je bericht ben ik het wel eens. Net zoals ik het eens ben met de Hitch in de video. Al zijn er maar weinig dingen van Hitchens waar ik het niet mee eens ben.
Als koloniale straatnamen je al dwars zitten dan kan dat best zo zijn idd. Extreem lange tenen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want het kan niet zo zijn dat ze altijd last heeft gehad van racisme?
Dus je kunt alleen last van racisme hebben als je lange tenen hebt?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als koloniale straatnamen je al dwars zitten dan kan dat best zo zijn idd. Extreem lange tenen.
Johquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je kunt alleen last van racisme hebben als je lange tenen hebt?
Goh, ik krijg toch steeds meer de indruk dat Sylvana op een aantal vlakken wel degelijk gelijk heeft.
Nee hoe lager je tolerantiegrens Hoe meer last je ervan hebt. Snap je?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je kunt alleen last van racisme hebben als je lange tenen hebt?
Goh, ik krijg toch steeds meer de indruk dat Sylvana op een aantal vlakken wel degelijk gelijk heeft.
Iets als kwetsend ervaren of iets aantrekken is ook nog een verschil. Ik vraag me af hoe hard Sylvana begint te janken als ze zwarte piet ziet of de michiel de ruyterlaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:22 schreef Copycat het volgende:
Je moet je het gewoon niet aantrekken, joh!
Ik denk minder hard dan jij hier dom lult.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:27 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vraag me af hoe hard Sylvana begint te janken als ze zwarte piet ziet of de michiel de ruyterlaan.
Ik lul dom omdat ik me probeer in te leven in de gevoelswereld en beweegredenen van Sylvana S.?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk minder hard dan jij hier dom lult.
Dat probeer je serieus? Gaat je dan verdomd slecht af, zo zonder inlevingsvermogen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:29 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik lul dom omdat ik me probeer in te leven in de gevoelswereld en beweegredenen van Sylvana S.?
Nee, dat snap ik niet. Want daarmee zeg je eigenlijk dat mensen die last hebben van racisme vooral aanstellers zijn zonder ruggengraat. Dat is precies de redenering waar Sylvana tegen ageert. En terecht.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee hoe lager je tolerantiegrens Hoe meer last je ervan hebt. Snap je?
Als ik zwart zou zijn zou je dan nog zo veroordelen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat probeer je serieus? Gaat je dan verdomd slecht af, zo zonder inlevingsvermogen.
Als jij zulke domme opmerkingen blijft maken? Ja, waarom niet?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Als ik zwart zou zijn zou je dan nog zo veroordelen?
Het enige waar Sylvana vol tegenin gaat en niet heeft is verdraagzaamheid. Je moet sommige dingen kunnen pikken ook al ben je het er niet mee eens/ neem je daar aanstoot van. Dat is een kernprincipe van onze rechtstaat.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet. Want daarmee zeg je eigenlijk dat mensen die last hebben van racisme vooral aanstellers zijn zonder ruggengraat. Dat is precies de redenering waar Sylvana tegen ageert. En terecht.
10 jaar geleden was dit nog leuk. Nu zou ik inhoud toch ook wel wat meer waarderen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als jij zulke domme opmerkingen blijft maken? Ja, waarom niet?
Is het echt zo moeilijk om te geloven dat mensen nog dagelijks te maken hebben met racisme? Dat dat niet alleen donkere mensen zijn, maar ook mensen uit Turkije, Marokko, Iran en Armenië? Dat racisme niet alleen inhoudt dat je wordt uitgescholden of geslagen vanwege je huidskleur maar dat het op een veel subtielere manier gebeurt? En dat je je daar zelf wellicht geen voorstelling van kunt maken maar dat dat niet betekent dat het niet voorkomt?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als ik zwart zou zijn zou je dan nog zo veroordelen?
Derksen heeft een wat dikkere huid en die geeft geen fuck. Derksen vermijdt bewust de stadions omdat ie weet dat bepaalde 'supporters' hem echt een ram zouden verkopen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Johan Derksen wordt al 30 jaar dagelijks bedreigd door hersenlozen. Dit komt mevrouw Simons uitstekend uit om goedkoop als martelaar door het leven te gaan, en zieltjes voor haar goedkope initiatief te winnen. Ik vind het een gevaarlijk figuur.
Ik moet inhoudelijk reageren op jouw domme hypothese?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
10 jaar geleden was dit nog leuk. Nu zou ik inhoud toch ook wel wat meer waarderen.
Nee, dat was al niet meer serieus, was er eens mee begonnen zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik moet inhoudelijk reageren op jouw domme hypothese?
.
Yep, die denktrant.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:26 schreef Copycat het volgende:
Wat jij hier (en al eerder) mist, is dat niemand - ook Simons niet - zegt dat jij in jouw dorp met jouw mensen niet nog gewoon met de ouderwetse Piet 'mag' vieren. Op een kleine groep na wellicht.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is niet wat je eerder impliceerde. Alweer aan het terugkrabbelen?
Sylvana mag prima haar debiele mening over Zwarte Piet uiten. Maar als 80% van de bevolking beslist dat hij moet blijven, moet hij ook blijven. Zoals je zegt: we zijn niet verplicht te doen wat zij zegt, simpelweg omdat zij haar mening uit.
Dus: Zwarte Piet mag blijven dan toch?
Oké. Dus jij lult slap, ik reageer erop en dan ben ik degene die serieus moet zijn. Het is goed met je, Henk!quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
Nee, dat was al niet meer serieus, was er eens mee begonnen zou ik zeggen.
Volgens mij komen jij en ik wel door 1 deur. Racisme is weerzinwekkend, dat voorop. Maar de waarnemingen van individuen (in casu S.S) als waarheid aannemen en je hier naar schikken is weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:41 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Derksen heeft een wat dikkere huid en die geeft geen fuck. Derksen vermijdt bewust de stadions omdat ie weet dat bepaalde 'supporters' hem echt een ram zouden verkopen.
Voor Sylvana is het inderdaad ook nog maar de vraag of de bedreigingen daadwerkelijk serieus zijn te nemen. Kijk bij Wilders en destijds Hirschi Ali weten we het zeker. Het stond op een briefje gepind op het lichaam van Van Gogh en nu nog staan ze op de dodenlijst van terroristische moslimextremisten die menen wat ze zeggen.
Geen idee wat de aard is van de bedreigingen van Sylvana. Wie weet heb je gelijk en is het schromelijk overdreven, en wordt het toegevoegd aan het politieke spel van zieltjes winnen. Kan het vanaf hier niet beoordelen, dus het enige wat we kunnen doen is om dat te laten beoordelen door politie, BVD en andere instanties die daar over gaan.
Wel vind ik ook dat ze lange tenen heeft en het soms wel ver gaat over hoe mensen 'gekwetst' worden. Ben tegen racisme en dat moet zeker bestreden worden, maar er zijn ook voorstellen waarvan ik denk 'wat'? Racisme is helaas deel van onze geschiedenis maar dat betekent niet dat je de gehele geschiedenis dan maar moet uitwissen omdat men er nu nog last van heeft. Zo werkt het ook weer niet natuurlijk.
Jij bent vanaf paragraaf één al toxic bezig. Voor mijn gevoel catalyseer jij de discussie alleen maar, het draagvlak voor de uitlatingen van mevrouw Simons spat van je posts af. Zonde dat je dat zo moet laten blijken. Inhoud is lastig als het over gevoelens gaat of niet?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oké. Dus jij lult slap, ik reageer erop en dan ben ik degene die serieus moet zijn. Het is goed met je, Henk!
Ok dus het is aan JOU om te bepalen wanneer racisme terecht is? Of neem je het pas aan op schrift in drievoud getekend door 3 blanken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij komen jij en ik wel door 1 deur. Racisme is weerzinwekkend, dat voorop. Maar de waarnemingen van individuen (in casu S.S) als waarheid aannemen en je hier naar schikken is weer het andere uiterste.
Je kletst maar wat.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het enige waar Sylvana vol tegenin gaat en niet heeft is verdraagzaamheid. Je moet sommige dingen kunnen pikken ook al ben je het er niet mee eens/ neem je daar aanstoot van. Dat is een kernprincipe van onze rechtstaat.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:49 schreef inslagenreuring het volgende:
Jij bent vanaf paragraaf één al toxic bezig. Voor mijn gevoel catalyseer jij de discussie alleen maar, het draagvlak voor de uitlatingen van mevrouw Simons spat van je posts af. Zonde dat je dat zo moet laten blijken. Inhoud is lastig als het over gevoelens gaat of niet?
Racisme is nooit terecht. Maar ik ben niet zo naïef om te geloven dat je dit even in een paar jaar uitdrijft. Daarnaast vind ik dat Sylvana zich als een soort Rosa Banks gedraagt en de noodklok wil luiden in een land- en samenleving waar dat helemaal niet zo'n prioriteit is.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:49 schreef Manono het volgende:
[..]
Ok dus het is aan JOU om te bepalen wanneer racisme terecht is? Of neem je het pas aan op schrift in drievoud getekend door 3 blanken.
Jawel. In dat geval is het alleen hypocriet om erover te janken als je er zelf aan mee werkt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Want het kan niet zo zijn dat ze altijd last heeft gehad van racisme?
Ze werkt mee aan racisme? Die moet je even uitleggen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Jawel. In dat geval is het alleen hypocriet om erover te janken als je er zelf aan mee werkt.
Ik ventileer mijn mening jongen. Dat jij het daar niet mee eens bent dat mag, maar het is wel aan de hand van feiten. Of moet ik wat uitspraken en doctrine citeren??quote:
De post die ik van je citeerde bevat geen feiten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik ventileer mijn mening jongen. Dat jij het daar niet mee eens bent dat mag, maar het zijn wel de feiten.
Nee. Ik zie je liever uitloggen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:51 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Ik vind je schattig. Mag ik je adopteren?
Begin alvast maar met je adem inhouden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:57 schreef inslagenreuring het volgende:
Nee. Ik zie je liever uitloggen.
Dat onze samenleving- met name sinds de vlucht van joden en protestanten- is gebouwd op verdraagzaamheid is geen feit?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De post die ik van je citeerde bevat geen feiten.
Wat jij, en andere moraalridders, missen, is het feit dat de vrijheid je mening te uiten niet gelijk staat aan het recht anderen jouw mening op te dringen. Dat laatste is wat Sylvana doet. Het gaat haar helemaal niet om haar mening uiten (dat heeft ze al tot in den treure gedaan). Het gaat haar erom dat iedereen haar mening moet hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:43 schreef Manono het volgende:
[..]
Yep, die denktrant.
[..]
Wat jij hier (en al eerder) mist, is dat niemand - ook Simons niet - zegt dat jij in jouw dorp met jouw mensen niet nog gewoon met de ouderwetse Piet 'mag' vieren. Op een kleine groep na wellicht.
In de steden waar veel verschillende culturen leven wil men simpelweg de keus hebben om er een andere Piet van te maken. Zoals jij de keus hebt om er niet aan mee te doen.
Wat mensen als Sylvana mi proberen duidelijk te maken, is dat Nederlanders met andere roots hier altijd worden geacht ja en amen te zeggen maar niet voor zichzelf mogen spreken. Waarvan akte. Niet iedereen is een Ali B.
Een groep Nederlanders op hun beurt heeft blijkbaar het idee dat zij 'onder de voet worden gelopen' door andere culturen. Of dat reëel is, het komt gek genoeg met name voor in gebieden waar je nauwelijks andere culturen tegenkomt.
Misschien dat die Nederlanders zich overspoeld voelen door nieuws uit de randstad, terwijl zij willen leven een fijn Nederlands dorp waar alles bekend is? Nog te begrijpen, ware het niet dat er mensen tussen zitten die zich via social media tegen stadsproblematiek gaan aanbemoeien of ze er zelf onder bedolven worden. Zelden met andere culturen te maken, hoe de fck weet je dan waar het over gaat? Een of andere droeftoeter uit Kudelstaart, waar heb je DAAR last van?? Een welvarend wit dorp in de gemeente Aalsmeer waar de meesten het beter hebben dan de rest van het land, gemiddelde huizenprijs 5 ton?? Misschien zou je dan beter je tv en computer de deur uit flikkeren en zelf eens wat gaan doen met je cultuur, iets voor een ouderenvereniging of het plaatselijke blaadje ofzo.
Tuurlijk is het moeilijk te verkroppen als een nieuwkomer hier zomaar een heel leven kado krijgt terwijl zo veel Nederlanders wachten op een huis, of een ouder hebben die verwaarloosd wordt. En misschien wordt het tijd dat die mensen aan bod komen. In plaats van asielzoekers uit veilige landen een verzorgd verblijf en 2000 piek te geven. Oorlogsvluchtelingen prima, maar volgens mij praat niemand dat recht. Of laat ik voor mezelf spreken,
Heeft alles niets met Simons te maken, geboren Nederlandse met recht op haar waarheid. Ze beweert iig niet voor jou te spreken zoals Geert Wilders dat wel voor mij doet, met zijn 'het volk'. Wilders heeft de mond vol over Trump en gewone mensen, maar weet nog niet wat het is om een eigen broodjeszaak te runnen! Nog nooit een bedrijf van binnen gezien, zijn hele leven baantjes in hetzelfde bureaucratische systeem waar hij tegenaan schopt, paycheck to paycheck... Die kerel heeft behalve veel gelul NOOIT iets van de grond gebracht en zie hem dus ook niets oplossen. Maar dromen is niet verboden, binnen de wet heeft hij het recht te zeggen wat hij vindt. En wie het wil geloven moet dat vooral doen.
En voel je je gediscrimineerd door Sylvana, doe je toch aangifte terug (Let op: moet wel om feitelijke uitspraken gaan).
Ik zit er alleen niet op te wachten dat mijn vrijheid van meningsuiting straks beperkt wordt vanwege sukkels die je niet alleen kan laten als ze ergens een klok horen luiden omdat ze van onder hun steen de maatschappij verrijken met de zeldzame verbinding tussen die paar hersencellen waarmee ze nog van de bank afkomen om met hun eerste zinnen/ geknutsel sinds de basisschool anderen te bedreigen.
[ afbeelding ]
Nogmaals. Is het aan JOU om te bepalen? Hoe zeer het speelt, wanneer er iets mee gebeurt en wie er recht van spreken heeft?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Racisme is nooit terecht. Maar ik ben niet zo naïef om te geloven dat je dit even in een paar jaar uitdrijft. Daarnaast vind ik dat Sylvana zich als een soort Rosa Banks gedraagt en de noodklok wil luiden in een land- en samenleving waar dat helemaal niet zo'n prioriteit is.
Volgens mij is racisme en de eindeloze hoeveelheden stront inclusief bedreigingen niet bepaald het teken van verdraagzaamheid, of wel? En valt racistisch zijn voor jou ook onder verdraagzaamheid?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat onze samenleving- met name sinds de vlucht van joden en protestanten- is gebouwd op verdraagzaamheid is geen feit?
Lees die uitspraak van haar van eerder in dit topic nog even terug. Als je het dan nog niet snapt, helpt een extra uitleg ook niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze werkt mee aan racisme? Die moet je even uitleggen.
Nee, het gaat haar er om dat mensen eens wat minder racistisch zijn. En dat betekent dan inderdaad dat relatief veel mensen wat anders omgaan met hun vrijheid van meningsuiting. Dat lijkt me niet echt een gekke verwachting.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat jij, en andere moraalridders, missen, is het feit dat de vrijheid je mening te uiten niet gelijk staat aan het recht anderen jouw mening op te dringen. Dat laatste is wat Sylvana doet. Het gaat haar helemaal niet om haar mening uiten (dat heeft ze al tot in den treure gedaan). Het gaat haar erom dat iedereen haar mening moet hebben.
Welke uitspraak bedoel je precies?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Lees die uitspraak van haar van eerder in dit topic nog even terug. Als je het dan nog niet snapt, helpt een extra uitleg ook niet.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is racisme en de eindeloze hoeveelheden stront inclusief bedreigingen niet bepaald het teken van verdraagzaamheid, of wel? En valt racistisch zijn voor jou ook onder verdraagzaamheid?
Kun je ff quoten waar Simons anderen verplicht haar mening te delen, roeptoeter?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat jij, en andere moraalridders, missen, is het feit dat de vrijheid je mening te uiten niet gelijk staat aan het recht anderen jouw mening op te dringen. Dat laatste is wat Sylvana doet. Het gaat haar helemaal niet om haar mening uiten (dat heeft ze al tot in den treure gedaan). Het gaat haar erom dat iedereen haar mening moet hebben.
Nee dat is aan Sylvana?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Nogmaals. Is het aan JOU om te bepalen? Hoe zeer het speelt, wanneer er iets mee gebeurt en wie er recht van spreken heeft?
Je wil de post waarin wordt aangevoerd dat racisme verdragen een kernpunt van onze rechtsstaat is verdedigen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Echt.. De bochten waarin sommigen wringen om maar het laatste woord te hebben..
Het gaat erom dat zij racisme projecteert op mensen die helemaal niet racistich zijn. Zij zelf mag immers wel degelijk racistisch zijn. Het gaat Sylvana erom dat blanke mensen geen uitspraken doen of meningen verkondigen die zij als racistisch kan bestempelen. Want dat is de enige maatstaf: Sylvana is de heilige profeet van racisme.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, het gaat haar er om dat mensen eens wat minder racistisch zijn. En dat betekent dan inderdaad dat relatief veel mensen wat anders omgaan met hun vrijheid van meningsuiting. Dat lijkt me niet echt een gekke verwachting.
Verdraagzaamheid vanuit de ontvanger natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij is racisme en de eindeloze hoeveelheden stront inclusief bedreigingen niet bepaald het teken van verdraagzaamheid, of wel? En valt racistisch zijn voor jou ook onder verdraagzaamheid?
Sorry, ik vergeet dat mensen zoals jij pas tot een realisatie kunnen komen als iets letterlijk wordt uitgespeld.. Ik deed de aanname dat je kon observeren, redeneren en je eigen conclusies kon trekken. Mijn fout, vergeef me dat ik je overschat heb.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:01 schreef Manono het volgende:
[..]
Kun je ff quoten waar Simons anderen verplicht haar mening te delen, roeptoeter?
Nee. Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je wil de post waarin wordt aangevoerd dat racisme verdragen een kernpunt van onze rechtsstaat is verdedigen?
Dus als je discriminatie ervaart krijg je het alleenrecht om daarvan wat te vinden en mee te doen ofzo?quote:
Zo komt ze mij wel over.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zij racisme projecteert op mensen die helemaal niet racistich zijn. Zij zelf mag immers wel degelijk racistisch zijn. Het gaat Sylvana erom dat blanke mensen geen uitspraken doen of meningen verkondigen die zij als racistisch kan bestempelen. Want dat is de enige maatstaf: Sylvana is de heilige profeet van racisme.
Ervaring met het onderwerp lijkt me wel relevant. Zou mooi worden zijn als iedereen recht kan spreken over zaken waar hij in zijn hele leven nooit mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus als je discriminatie ervaart krijg je het alleenrecht om daarvan wat te vinden en mee te doen ofzo?
Je speelt erg op de man, het lijkt me handiger om het over de inhoud te hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat zij racisme projecteert op mensen die helemaal niet racistich zijn. Zij zelf mag immers wel degelijk racistisch zijn. Het gaat Sylvana erom dat blanke mensen geen uitspraken doen of meningen verkondigen die zij als racistisch kan bestempelen. Want dat is de enige maatstaf: Sylvana is de heilige profeet van racisme.
Heb genoeg ervaring met dingen die mij kwetsen, pijn hebben gedaan en me niet aanstaan. Als ik zwart zou zijn had ik de befaamde kaart die ik kon trekken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:15 schreef Manono het volgende:
[..]
Ervaring met het onderwerp lijkt me wel relevant. Zou mooi worden zijn als iedereen recht kan spreken over zaken waar hij in zijn hele leven nooit mee te maken heeft.
HAHAHAHAHAHAHAHAHquote:Op vrijdag 25 november 2016 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je speelt erg op de man, het lijkt me handiger om het over de inhoud te hebben.
Je speelt op de man, of beter gezegd, projecteert allerlei eigenschappen op Sylvana om het maar niet over haar standpunten te hebben.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik? Waar baseer je dat op? Ik ben niet degene die actief een discussie probeert te vermijden.
Ik heb al herhaaldelijk gevraagd of iemand "Sylvana's standpunten" concreet kan verwoorden. Tot nu toe haken jullie op dat punt vreemd genoeg allemaal direct af.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je speelt op de man, of beter gezegd, projecteert allerlei eigenschappen op Sylvana om het maar niet over haar standpunten te hebben.
Sylvana heeft alle vrijheden die een blanke ook heeft "maar wordt af en toe gekwetst" door bepaalde straatnamen, koloniale reminders, en probeert te scoren op zaken die in de verste verte wellicht een associatie hebben met racisme.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb al herhaaldelijk gevraagd of iemand "Sylvana's standpunten" concreet kan verwoorden. Tot nu toe haken jullie op dat punt vreemd genoeg allemaal direct af.
Zo mooi hoe je precies denkt te weten waar 'Nederland niet op zit te wachten'. Toch gek dat er dan zo veel meningen zijn alleen al in dit topic die haaks op elkaar staan terwijl we allemaal 'Nederland' zijn. Klopt dan niet, hè?quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:57 schreef inslagenreuring het volgende:
*knip*
Maar Nederland zit niet te wachten op iemand die het wiel opnieuw uitvindt.
Als je de media (ook de sociale) en de publieke opinie een beetje in de vingers hebt dan kun je de consensus wel "denken te weten" jaquote:Op vrijdag 25 november 2016 17:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo mooi hoe je precies denkt te weten waar 'Nederland niet op zit te wachten'. Toch gek dat er dan zo veel meningen zijn alleen al in dit topic die haaks op elkaar staan terwijl we allemaal 'Nederland' zijn. Klopt dan niet, hè?
Ik zou niet weten waarom dat een verzachtende omstandigheid zou moeten zijn. Ik vind het vooral vreemd dat zij generalistische opmerkingen maakt over donkere mannen gezien haar standpunten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:38 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat haar eigen domme opmerkingen blijkbaar als verzachtende omstandigheid voor het onverholen racisme richting haar gelden.
Niemand? Dit is dus precies wat er constant gebeurt. Alle moraalridders blazen stoom uit hun oren en roepen dat je inhoudelijk op de standpunten moet reageren, maar geen van die moraalridders schijnt te weten wat die standpunten nu precies zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb al herhaaldelijk gevraagd of iemand "Sylvana's standpunten" concreet kan verwoorden. Tot nu toe haken jullie op dat punt vreemd genoeg allemaal direct af.
Anti-racisme, -discriminatie, dekolonisatie van o.a. taal en onderwijs, en het ‘empoweren’ van vrouwen. Volgens haar eigen woorden..quote:Op vrijdag 25 november 2016 18:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niemand? Dit is dus precies wat er constant gebeurt. Alle moraalridders blazen stoom uit hun oren en roepen dat je inhoudelijk op de standpunten moet reageren, maar geen van die moraalridders schijnt te weten wat die standpunten nu precies zijn.
Als je met oogkleppen op alleen de reacties leest die in je eigen straatje liggen wel ja.quote:Op vrijdag 25 november 2016 17:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je de media (ook de sociale) en de publieke opinie een beetje in de vingers hebt dan kun je de consensus wel "denken te weten" ja
Volgens mij doe jij dat. Als je hierin de consensus niet herkent dan ben je wel goed op zoek naar een alternatieve werkelijkheid.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je met oogkleppen op alleen de reacties leest die in je eigen straatje liggen wel ja.
Die bedreigingen worden niet veroorzaakt door hoe mevrouw Simons haar mening uit, maar vooral door hoe anderen daar mee omgaan. Of eigenlijk: door hoe anderen daar heel slecht mee kunnen omgaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 17:09 schreef Nintex het volgende:
Sylvana politicus noemen is nogal een overstatement. Ik heb haar nog nooit kunnen betrappen op het hebben van een idee of een mening die verder gaat dan: "Jullie zijn racisten als je het niet met me eens bent!" .
Als Sylvana een "politicus" is dan mag Harry Mens, Hans Teeuwen of Wilfred Genee ook zo genoemd worden. Wat een aanfluiting. Een inhoudelijke discussie kan ze niet voeren. Gaat al janken als je zegt: "Ik ben het niet met je eens" "RACIST RACIST RACIST" jullie allemaal "RACIST"
Ga lekker in Turkije of Saudi Arabie o.i.d. wonen en ervaar daar hoe het 'echt' voelt om onderdrukt te worden.
Je wilt echt met droge ogen beweren dat er amper mensen zijn die vinden dat Sylvana wel een punt heeft en die ook vinden dat zij hoe dan ook niet bedreigd hoort te worden?quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij dat. Als je hierin de consensus niet herkent dan ben je wel goed op zoek naar een alternatieve werkelijkheid.
Ze heeft in de tijd als zogenaamde 'politicus' (HAHAHAHAHA ik ga kapot) nog geen zinnig woord gezegd. Als je zelfs op de VARA te horen krijgt dat je het verschil niet ziet tussen een echt plaatje een photoshop dan ben je te dom om te poepen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die bedreigingen worden niet veroorzaakt door hoe mevrouw Simons haar mening uit, maar vooral door hoe anderen daar mee omgaan. Of eigenlijk: door hoe anderen daar heel slecht mee kunnen omgaan.
Ze is een mooie spiegel voor roeptoeters als jij. Alleen daarom verdient ze al een plek in de 2e kamer.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze heeft in de tijd als zogenaamde 'politicus' (HAHAHAHAHA ik ga kapot) nog geen zinnig woord gezegd. Als je zelfs op de VARA te horen krijgt dat je het verschil niet ziet tussen een echt plaatje een photoshop dan ben je te dom om te poepen.
Ze is een reclame popje voor hele slechte mensen en te dom om het zelf niet door te hebben.
Prima, dat mag jij vinden. Maar erger dan mensen met een domme mening vind ik anderen die daar niet mee om kunnen gaan, en denken dat dat ze een vrijbrief geeft om iemand te bedreigen. Of mensen die dat als argument gebruiken om te roepen "dat ze die dreigementen ook wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen". Of andere woorden van gelijke strekking.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze heeft in de tijd als zogenaamde 'politicus' (HAHAHAHAHA ik ga kapot) nog geen zinnig woord gezegd. Als je zelfs op de VARA te horen krijgt dat je het verschil niet ziet tussen een echt plaatje een photoshop dan ben je te dom om te poepen.
Ze is een reclame popje voor hele slechte mensen en te dom om het zelf niet door te hebben.
Okedoodlequote:Op vrijdag 25 november 2016 20:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Je wilt echt met droge ogen beweren dat er amper mensen zijn die vinden dat Sylvana wel een punt heeft en die ook vinden dat zij hoe dan ook niet bedreigd hoort te worden?
Er staan zeer veel reacties op al die sociale media die je zelf noemt die haar steunen en het volledig met haar eens zijn.
Er zijn ook minstens zo veel reacties van mensen zoals ik, die het slechts gedeeltelijk met haar eens zijn, het op een aantal punten oneens met haar zijn en het zelfs een behoorlijk irritante vrouw vinden als persoon, maar toch (uiteraard) gewoon vinden dat zij haar mening moet kunnen geven zonder bedreigd te worden.
Als jij het bestaan van die meningen wilt ontkennen of negeren dan heb je mij daar verder niet mee, je bewering klopt alleen niet meer.
Ook in deze topicreeks zijn minstens zo veel mensen die het niet met je eens zijn als dat er mensen zijn die dat wel zijn. Dus je consensusradar is een beetje roestig, ben ik bang.
Ik vind ook dat ze geen punt heeft.quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Je wilt echt met droge ogen beweren dat er amper mensen zijn die vinden dat Sylvana wel een punt heeft
Wat, als het al zo is, geen reden is om haar de vrijheid te ontnemen om haar mening te mogen uiten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze geen punt heeft.
Ik deel zijn inschatting dat slechts een kleine minderheid van de mensen wel geïnteresseerd is in haar mening.
Toch best gek dat ze dan steeds uitgenodigd wordt in talkshows, ze veel bijval krijgt op social media, er daadwerkelijk aangepaste pieten al zijn etc.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze geen punt heeft.
Ik deel zijn inschatting dat slechts een kleine minderheid van de mensen wel geïnteresseerd is in haar mening.
leed vermaak is het beste vermaak wat er is :-) daarom zetten ze haar ook graag in de belangstelling .. ( lees voor schut )quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch best gek dat ze dan steeds uitgenodigd wordt in talkshows,
Dat ze aandacht krijgt heeft natuurlijk niets te maken met de legitimiteit van haar uitspraken, des te meer met dat ze de knuppel door het hoenderhok gooit, en dus kijkcijfers scoort.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch best gek dat ze dan steeds uitgenodigd wordt in talkshows, ze veel bijval krijgt op social media, er daadwerkelijk aangepaste pieten al zijn etc.
Nogmaals, ik ben absoluut geen Sylvanafan, verre van, maar ik denk oprecht dat sommigen zich erop verkijken hoeveel mensen vinden dat ze best een punt heeft. Ongeacht de rottige toon waarop ze dat soms brengt. Tuurlijk zijn er ook veel, dat moge duidelijk zijn, die het absoluut nul met haar eens zijn.
Ik denk niet dat het er niets mee te maken heeft, maar deels.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ze aandacht krijgt heeft natuurlijk niets te maken met de legitimiteit van haar uitspraken, des te meer met dat ze de knuppel door het hoenderhok gooit, en dus kijkcijfers scoort.
Heb ik gesteld dat...?quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat, als het al zo is, geen reden is om haar de vrijheid te ontnemen om haar mening te mogen uiten.
Nee, maar ik stoor me er aan dat zelfs in een topic dat eigenlijk gaat over dat iemand bedreigd wordt wegens het uiten van haar mening, het toch vooral weer gaat over wat men van Sylvana vindt.quote:
Hilversumse kaasstolp.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch best gek dat ze dan steeds uitgenodigd wordt in talkshows, ze veel bijval krijgt op social media
Politiek correct gedoe in de Randstad, buiten de Randstad waren de Zwarte Pieten nog gewoon zwart of bruin, op een hele grote uitzondering na misschien. In Brabant, Limburg, Groningen, Friesland, Zeeland, Gelderland en Drenthe interesseert het ons geen bal.quote:er daadwerkelijk aangepaste pieten al zijn etc.
In de kern is het probleem bij haar dat ze nogal hoog van de toren blaast terwijl ze niet al te snugger is en niet al te veel kennis heeft. Dat in combinatie met haar misplaatste belerendheid doet mensen zich aan haar gedrag ergeren.quote:Nogmaals, ik ben absoluut geen Sylvanafan, verre van, maar ik denk oprecht dat sommigen zich erop verkijken hoeveel mensen vinden dat ze best een punt heeft. Ongeacht de rottige toon waarop ze dat soms brengt. Tuurlijk zijn er ook veel, dat moge duidelijk zijn, die het absoluut nul met haar eens zijn.
Wat mij betreft is het niet eens een draad (topic staat nog steeds niet in het groene of het witte boekje) waard. Ik denk dat het wel meevalt met die bedreigingen maar een paar miljoen mensen jouw uitspraken horen en jij bent zo verschikkelijk polemiserend dan komt er natuurlijk ook wel eens een dreigement, dat heeft weinig nieuwswaarde. Het is niet goed maar zo werkt het. Echter is er toch nog geen sprake van een dreigement? Iemand heeft haar foto op nogal stereotype bosjemannenplaatjes geplakt onder de 'muziek' van een carnavals'liedje' van een volks'zanger'. Smakeloos maar geen bedreiging.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, maar ik stoor me er aan dat zelfs in een topic dat eigenlijk gaat over dat iemand bedreigd wordt wegens het uiten van haar mening, het toch vooral weer gaat over wat men van Sylvana vindt.
Die kerel heeft zichzelf ook bij de politie gemeld toch? Weinig bedreigend aan dan..quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het niet eens een draad (topic staat nog steeds niet in het groene of het witte boekje) waard. Ik denk dat het wel meevalt met die bedreigingen maar een paar miljoen mensen jouw uitspraken horen en jij bent zo verschikkelijk polemiserend dan komt er natuurlijk ook wel eens een dreigement, dat heeft weinig nieuwswaarde. Het is niet goed maar zo werkt het. Echter is er toch nog geen sprake van een dreigement? Iemand heeft haar foto op nogal stereotype bosjemannenplaatjes geplakt onder de 'muziek' van een carnavals'liedje' van een volks'zanger'. Smakeloos maar geen bedreiging.
Inderdaad, weinig bedreigend. Vervelend en beledigend maar niet bedreigend.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:41 schreef Taaikorsie het volgende:
[..]
Die kerel heeft zichzelf ook bij de politie gemeld toch? Weinig bedreigend aan dan..
Ik denk dat best veel mensen het als een bedreiging zullen ervaren wanneer ze een bewerkt plaatje van zichzelf te zien krijgen waar ze dmv een strop aan een boom zijn opgehangen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het niet eens een draad (topic staat nog steeds niet in het groene of het witte boekje) waard. Ik denk dat het wel meevalt met die bedreigingen maar een paar miljoen mensen jouw uitspraken horen en jij bent zo verschikkelijk polemiserend dan komt er natuurlijk ook wel eens een dreigement, dat heeft weinig nieuwswaarde. Het is niet goed maar zo werkt het. Echter is er toch nog geen sprake van een dreigement? Iemand heeft haar foto op nogal stereotype bosjemannenplaatjes geplakt onder de 'muziek' van een carnavals'liedje' van een volks'zanger'. Smakeloos maar geen bedreiging.
Serieus? Je noemt lynchpartijen van de KKK "stereotype bosjemannenplaatjes"? Ben je geschift of weet je gewoon niet waar je het over hebt? Je vindt dit een "stereotype bosjemannenplaatje"?quote:Op vrijdag 25 november 2016 22:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Echter is er toch nog geen sprake van een dreigement? Iemand heeft haar foto op nogal stereotype bosjemannenplaatjes geplakt
Als dat geen bedreiging is, wat is dan nog wel een bedreiging? Je kan het wel allemaal bagatelliseren, maar dit is heel ernstig. Veel ernstiger dan iemand die een in jouw ogen domme mening heeft en die verkondigt.quote:Ik ruk je tong eruit, breek je benen, gooi benzine over je heen en kijk hoe je sterft.
Het is walgelijk.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Serieus? Je noemt lynchpartijen van de KKK "stereotype bosjemannenplaatjes"? Ben je geschift of weet je gewoon niet waar je het over hebt? Je vindt dit een "stereotype bosjemannenplaatje"?
[ afbeelding ]
En wat te denken van alle overige bedreigingen zoals deze inmiddels wel bekende:
[..]
Als dat geen bedreiging is, wat is dan nog wel een bedreiging? Je kan het wel allemaal bagatelliseren, maar dit is heel ernstig. Veel ernstiger dan iemand die een in jouw ogen domme mening heeft en die verkondigt.
Vind de foto zelf al te absurd voor woorden eigenlijk. Kan mij er echt niet bij voorstellen wat je op die foto ziet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is walgelijk.
Heb er ook niet naar gekeken dat filmpje, dan maar Shakespeariaans opnemen wat er gebeurt.
Ik wel, oude foto van een lynching en daar heeft-ie Sylvana in gesoept. Volgens mij ben je helemaal van een padje af als je dat doet en dat wil framen als een onschuldig grapje.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind de foto zelf al te absurd voor woorden eigenlijk. Kan mij er echt niet bij voorstellen wat je op die foto ziet.
Ik begrijp wat er op de foto staat Ryanquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wel, oude foto van een lynching en daar heeft-ie Sylvana in gesoept. Volgens mij ben je helemaal van een padje af als je dat doet en dat wil framen als een onschuldig grapje.
Nee, ik sta volledig achter Sylvana wat dit betreft.
En overigens vind ik helemaal niet dat ze zeikt oid, ze heeft een goed recht om te zeggen wat ze zegt.
Toch niet moeilijk om er dan helemaal geen verzachtende omstandigheden tegen aan te gooien?quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat er op de foto staat Ryan
Welke verzachtende omstandigheden?quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch niet moeilijk om er dan helemaal geen verzachtende omstandigheden tegen aan te gooien?
Ik vind deze discussie sws infantiel hoor om meerdere redenen.
Waarom zou het niet waar zijn? Het is niet zo dat alleen DENK dat beweert.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Mocht het waar zijn dat ze beveiliging krijgt is dat natuurlijk niet alleen besloten na dit filmpje.
Ja ik kijk nergens meer van op:p Geloof wel dat ze elke dag wel bedreigingen krijgt. Echt zeldzaam is dat niet meer helaas.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom zou het niet waar zijn? Het is niet zo dat alleen DENK dat beweert.
Dat het niet alleen vanwege het filmpje is lijkt me ook wel logisch. Sommige mensen denken blijkbaar dat als zij niet op de hoogte zijn van bepaalde bedreigingen richting iemand, dat die bedreigingen dat simpelweg niet bestaan..
Ik denk dat je comment een beetje onduidelijk is. Over dat je niets kan voorstellen wat er op de foto te zien is -ofzoiets-.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke verzachtende omstandigheden?
Het was maar een grapje, zo bedoelt-ie dat niet, hij heeft zichzelf aangegeven, sws is Sylvana racist, Nederlandse cultuur dit en dat, Sylvana heeft haar Havo niet afgemaakt en de kappersschool niet etc. etc. Jij hebt al die topics toch ook gevolgd. Zijn honderden verzachtende omstandigheden hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke verzachtende omstandigheden?
Nee dat dat is gebeurt. En die mensen die er dan bijstaan. Sommige lachend.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat je comment een beetje onduidelijk is. Over dat je niets kan voorstellen wat er op de foto te zien is -ofzoiets-.
Oh zo. Ja dat is toch zwakzinnig.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, zo bedoelt-ie dat niet, hij heeft zichzelf aangegeven, sws is Sylvana racist, Nederlandse cultuur dit en dat, Sylvana heeft haar Havo niet afgemaakt en de kappersschool niet etc. etc. Jij hebt al die topics toch ook gevolgd. Zijn honderden verzachtende omstandigheden hoor.
Imho onzin. Allemaal..
Ik word er niet goed van iig.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh zo. Ja dat is toch zwakzinnig.
Onvoorstelbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat dat is gebeurt. En die mensen die er dan bijstaan. Sommige lachend.
Want natuurlijk is één enkel persoon representatief voor iedereen.. Lekker generaliserend ben je weer. Zeikwijf.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Serieus? Je noemt lynchpartijen van de KKK "stereotype bosjemannenplaatjes"? Ben je geschift of weet je gewoon niet waar je het over hebt? Je vindt dit een "stereotype bosjemannenplaatje"?
[ afbeelding ]
En wat te denken van alle overige bedreigingen zoals deze inmiddels wel bekende:
[..]
Als dat geen bedreiging is, wat is dan nog wel een bedreiging? Je kan het wel allemaal bagatelliseren, maar dit is heel ernstig. Veel ernstiger dan iemand die een in jouw ogen domme mening heeft en die verkondigt.
Wat een debiel. Dan kun je lang kijken hoe ze sterft, want er is nog nooit iemand dood gegaan van een paar druppels benzine.quote:Ik ruk je tong eruit, breek je benen, gooi benzine over je heen en kijk hoe je sterft.
Wat heeft de vraag of één persoon representatief is te maken met de vraag of iets wel of geen bedreiging is?quote:Op zaterdag 26 november 2016 01:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Want natuurlijk is één enkel persoon representatief voor iedereen.. Lekker generaliserend ben je weer. Zeikwijf.
Sylvana Simons is een enorme aanstelster. Het is klassiek slachtoffergedrag.quote:Op zaterdag 26 november 2016 01:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat heeft de vraag of één persoon representatief is te maken met de vraag of iets wel of geen bedreiging is?
Dat is toch helemaal geen antwoord op de vraag?quote:Op zaterdag 26 november 2016 02:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sylvana Simons is een enorme aanstelster. Het is klassiek slachtoffergedrag.
Waar baseer je op dat enkel het filmpje aanleiding was voor de maatregelen?quote:Zelfs dat filmpje naar aanleiding waarvan er nu maatregelen zijn genomen stelt niets voor.
Met zo'n argument kan je over een dreigbrief of kogelbrief ook zeggen: Als zelfs het sturen van een brief al strafbaar is..quote:Als zelfs een beetje Photoshoppen al strafbaar is.
Kogelbrief is concrete dreiging. Dit filmpje niet. Zelfs die kkk-beelden zouden geen reden moeten zijn om een straf op te leggen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 02:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen antwoord op de vraag?
[..]
Waar baseer je op dat enkel het filmpje aanleiding was voor de maatregelen?
[..]
Met zo'n argument kan je over een dreigbrief of kogelbrief ook zeggen: Als zelfs het sturen van een brief al strafbaar is..
Doe normaal.quote:Op zaterdag 26 november 2016 01:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Want natuurlijk is één enkel persoon representatief voor iedereen.. Lekker generaliserend ben je weer. Zeikwijf.
Je bevestigt het wel, door te blijven hngen aan een enkel woord, in plaats van inhoudelijk te reagerenquote:
Niets. Zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 01:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat heeft de vraag of één persoon representatief is te maken met de vraag of iets wel of geen bedreiging is?
Hij reageert tenminste nog op dat ene woord. Jij kiest er continue voor een complete post te negeren en maar snel heel iets anders te roepen en woorden in iemands mond te leggen die hij totaal niet zei.quote:Op zaterdag 26 november 2016 09:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je bevestigt het wel, door te blijven hngen aan een enkel woord, in plaats van inhoudelijk te reageren
Disco inferno!quote:Op zaterdag 26 november 2016 09:56 schreef Greys het volgende:
Een normale discussie vrijwel onmogelijk maken, je hebt meer met Sylvana gemeen dan je denkt.
Zijn woorden zijn een laatste stuiptrekking nu hij de hete adem van Wilders in zijn nek voelt. Het is over en uit voor Mark Rutte en consorten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 01:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vandaag heeft de premier gereageerd op wat er deze week is gebeurd met/door Sylvana Simons. Een walgelijke reactie.
Premier Rutte heeft nog nooit zo duidelijk laten zien dat hij geen premier is van de Nederlanders.
Top man!quote:Op zaterdag 26 november 2016 09:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij reageert tenminste nog op dat ene woord. Jij kiest er continue voor een complete post te negeren en maar snel heel iets anders te roepen en woorden in iemands mond te leggen die hij totaal niet zei.
Hij zei namelijk niet dat één persoon representatief is voor de rest. Hij zei dat hij het filmpje bedreigend vond. Dan heb jij daar vervolgens geen ander antwoord op dan iets compléét anders te roepen. Een normale discussie vrijwel onmogelijk maken, je hebt meer met Sylvana gemeen dan je denkt.
(Maar ook jij verdient geen bedreigingen. Fijn hè?)
Goed zo. Je leert het nog wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vooral niet rancuneus blijven. En vooral jezelf niet gigantisch laten kennen
Land van herkomst.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:30 schreef Copycat het volgende:
En waar moet ik precies naar vertrekken als ik bepaalde dingen uit onze gezamenlijke cultuur uit de tijd vind en veranderd zou willen zien?
TR gemacht. Waarom begin je te schelden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Top man!
Dat je mij nog durft te beschuldigen van niet inhoudelijk reageren, terwijl ik meerdere keren heb geïllustreerd dat ik alleen maar hoef te vragen wat concreet Sylvana's standpunten zijn, om jou stil te krijgen. Je doet keer op keer bijdehand als je je kans ziet, maar zodra die vraag gesteld wordt, weet je niet hoe snel je weer uit dit topic moet verdwijnen.
Ik vind jou echt een kansloos kneusje
Dus ik mag in Nederland blijven. Fijn.quote:
Dan mag je best blijven. Als je maar wel respecteert dat niet alles wat jij veranderd zou willen zien ook daadwerkelijk verandert. Recht op een mening werkt beide kanten op. Dat lijken mensen als jij constant te vergeten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:30 schreef Copycat het volgende:
En waar moet ik precies naar vertrekken als ik bepaalde dingen uit onze gezamenlijke cultuur uit de tijd vind en veranderd zou willen zien?
Ik denk dat het eerder tijd wordt dat figuren als jij hun plek weer gaan kennen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er zijn voor Sylvana maar twee opties: Vertrekken of cultuur accepteren. Dit geldt voor iedereen die hier komt wonen, ongeacht kleur. Het wordt tijd voor een staatshoofd die dit gaat uitdragen. Dit houdt ook in: Geen hoofddoekjes meer, geen moskeeën meer, geen boerkini's meer en geen geleuter over de slavernij (we moeten weer trots zijn op onze zeevarende natie).
Ik ben geboren in NL en vind dat Zwarte Piet best van kleur mag veranderen als de Piet in kwestie dat graag wil. Moet ik nu weg?quote:
Ik scheld niet, ik uit slechts mijn mening. Volgens de moraalridders hier sta ik daarmee volledig in mijn recht.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:32 schreef Falco het volgende:
[..]
TR gemacht. Waarom begin je te schelden?
Goede correctie. Natuurlijk mag je vinden wat je wilt. Dat geldt ook voor Sylvana.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan mag je best blijven. Als je maar wel respecteert dat niet alles wat jij veranderd zou willen zien ook daadwerkelijk verandert. Recht op een mening werkt beide kanten op. Dat lijken mensen als jij constant te vergeten.
Je hoeft geen minderheid te zijn om je mening te mogen uiten.
Nee, wij mogen blijven. Met onze mening. Maar steek die wel onder stoelen en banken, svp!quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:33 schreef Falco het volgende:
Ik ben geboren in NL en vind dat Zwarte Piet best van kleur mag veranderen als de Piet in kwestie dat graag wil. Moet ik nu weg?
Nee. En dat weet je zelf ook wel, als je de rest van het topic gelezen had.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik ben geboren in NL en vind dat Zwarte Piet best van kleur mag veranderen als de Piet in kwestie dat graag wil. Moet ik nu weg?
Denken dat iedereen een militante Quincy-fanatiekeling is omtrent het Pieten-vraagtstukquote:Op zaterdag 26 november 2016 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan mag je best blijven. Als je maar wel respecteert dat niet alles wat jij veranderd zou willen zien ook daadwerkelijk verandert. Recht op een mening werkt beide kanten op. Dat lijken mensen als jij constant te vergeten.
Je hoeft geen minderheid te zijn om je mening te mogen uiten.
Een beetje respect graag voor een vrouw die al vanaf jongs af aan hier in Nederland gedwongen is katoen te plukken, zonder vrijheid, zonder betaling, in armoede.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er zijn voor Sylvana maar twee opties: Vertrekken of cultuur accepteren. Dit geldt voor iedereen die hier komt wonen, ongeacht kleur. Het wordt tijd voor een staatshoofd die dit gaat uitdragen. Dit houdt ook in: Geen hoofddoekjes meer, geen moskeeën meer, geen boerkini's meer en geen geleuter over de slavernij (we moeten weer trots zijn op onze zeevarende natie).
Dit soort cultuurrelativisme is onze ondergang. Na Zwarte Piet komt weer wat anders, net zolang er geen cultuur meer is en de Nederlander minderheid is in eigen land.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Denken dat iedereen een militante Quincy-fanatiekeling is omtrent het Pieten-vraagtstuk
Maar we mogen wel in Nederland blijven werken aan die ondergang, hè? We hoeven niet weg, toch?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit soort cultuurrelativisme is onze ondergang. Na Zwarte Piet komt weer wat anders, net zolang er geen cultuur meer is en de Nederlander minderheid is in eigen land.
Er kan altijd een idioot zijn die de mening heeft dat onze cultuur kapot moet. Prima. Dat mag. Het feit dat het er meer zijn dan een handjevol toont aan dat de samenleving na 40 jaar cultuur-marxisme ernstig is verzwakt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar we mogen wel in Nederland blijven werken aan die ondergang, hè? We hoeven niet weg, toch?
Ja. Maar we mogen blijven, toch?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er kan altijd een idioot zijn die de mening heeft dat onze cultuur kapot moet. Prima. Dat mag. Het feit dat het er meer zijn dan een handjevol toont aan dat de samenleving na 40 jaar cultuur-marxisme ernstig is verzwakt.
Je doet voorkomen dat iedereen dramt en eist dat Piet moet veranderen. Van mij mag ie best veranderen, hij mag ook best zwart blijven en zo zijn er velen die daar net zo over denken.quote:
Een cultuur willen behouden 'racistisch' noemenquote:Op zaterdag 26 november 2016 10:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Je doet voorkomen dat iedereen dramt en eist dat Piet moet veranderen. Van mij mag ie best veranderen, hij mag ook best zwart blijven en zo zijn er velen die daar net zo over denken.
Het is mij dus om het even. Maar ik zal mijn mening wel geven wanneer ik dom racistisch geleuter tegenkomen om een of andere culturele traditie koste wat kost te willen behouden.
Sylvana woont niet in een Oost-Europees land, dus dat is niet zo relevant.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er kan altijd een idioot zijn die de mening heeft dat onze cultuur kapot moet. Prima. Dat mag. Het feit dat het er meer zijn dan een handjevol toont aan dat de samenleving na 40 jaar cultuur-marxisme ernstig is verzwakt.
Als Sylvana in een Oost-Europees land zou hebben gewoond en dit zou proberen, dan zou Sylvana huilend naar Suriname terug zijn gevlucht. Omdat ze daar niet in dit soort verdeeldheid en haat saaien meegaan.
Ik postte deze opmerking om te laten zien dat het ook anders kan. Dat er plekken zijn waar de natie nog wel sterk is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Sylvana woont niet in een Oost-Europees land, dus dat is niet zo relevant.
Jij ziet kleurlingen als ongewenst element in "onze" cultuur. Hoe is dat niet racistisch?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een cultuur willen behouden 'racistisch' noemen![]()
Ik wist niet dat onze cultuur homohaat, minachting van minderheden en orthodox christelijke normen en waarden inhielden? Weet je zeker dat jij wel binnen onze cultuur past?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik postte deze opmerking om te laten zien dat het ook anders kan. Dat er plekken zijn waar de natie nog wel sterk is.
Dat hebben we daar gezien in 1989quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik postte deze opmerking om te laten zien dat het ook anders kan. Dat er plekken zijn waar de natie nog wel sterk is.
Die pipo is simpel. Z'n logica gaat als volgt: zwarten zijn slecht, maar het woord racisme klinkt slecht, dus als het goed voelt om een een hekel aan zwarten hebben, dan is dat niet racistisch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij ziet kleurlingen als ongewenst element in "onze" cultuur. Hoe is dat niet racistisch?
ik denk dat het verschil is , dat je de keuze laat om iemand zelf te laten bepalen dat je geen zwarte piet meer wil zijn volgens hoe wij het al jaren doen .. of gewoon zwart blijven , of dat het je gedwongen word ..quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Over wat voor cultuur heb jij het?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als Sylvana in een Oost-Europees land zou hebben gewoond en dit zou proberen, dan zou Sylvana huilend naar Suriname terug zijn gevlucht. Omdat ze daar niet in dit soort verdeeldheid en haat saaien meegaan.
Kom, ga huilen. Doe dan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
"Shit, iemand geeft een argument dat ik niet kan weerleggen. Laat ik maar snel neerbuigend en sarcastisch doen, dan lijk ik nog een beetje intelligent"
Sylvana roept graag dat jij "altijd" al gebukt is gegaan onder racisme, terwijl ze een paar jaar geleden net zo generaliserend was. Het is natuurlijk te hypocriet voor woorden dat je nu mensen aan de schandpaal nagelt, en aangifte doet, voor uitspraken die je zelf ook gedaan hebt. Of mag je je wel negatief uiten over zwarten als je zelf zwart bent? Wat een luxe, als zwarte vrouw mag je zeggen wat je wilt, over zowel zwarte als blanke mannen. Maar zegt als blanke man hetzelfde, en je bent een racist die vervolgd moet worden.
Voor lid van een partij die claimt uniform gelijke waarden te willen, werkt Sylvana behoorlijk met dubbele standaarden..
Onze cultuur is dat een verzonnen figuur blackface heeft. Wat een dieptreurig landje zijn we eigenlijk, als dat waar is. Misschien dat het goed is dat we dingen van buiten proberen te halen. Dan kunnen we er nog wat van maken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:45 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Over wat voor cultuur heb jij het?
Stampot met peentjes?
Nederland heeft helemaal geen fukking cultuur.
Dan hebben jullie toch veel gemeen, samen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Goede correctie. Natuurlijk mag je vinden wat je wilt. Dat geldt ook voor Sylvana.
Maar Sylvana gaat een grens over met haar gedram, haatzaaien en collectief beschuldigen van racisme.
Misschien moet je het topic nog even teruglezen. Ik denk sterk dat je mij met iemand anders verwart.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Je doet voorkomen dat iedereen dramt en eist dat Piet moet veranderen. Van mij mag ie best veranderen, hij mag ook best zwart blijven en zo zijn er velen die daar net zo over denken.
Het is mij dus om het even. Maar ik zal mijn mening wel geven wanneer ik dom racistisch geleuter tegenkomen om een of andere culturele traditie koste wat kost te willen behouden.
Nee een cultuur ten koste van de vrijheid van meningsuiting willen beschermen is meer fascistisch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Duidelijk het gevolg van cultuur-marxistisch onderwijs.
Ik vind dat in onze cultuur een hoge mate van tolerantie hoort. Daar stond Nederland ooit bekend voor. Misschien is dat iets dat meer geaccepteerd moet worden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als onze cultuur wat sterker was geweest, dan hadden we al die nichten allang omgeturnd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:41 schreef gelly het volgende:
Ik wist niet dat onze cultuur homohaat, minachting van minderheden en orthodox christelijke normen en waarden inhielden? Weet je zeker dat jij wel binnen onze cultuur past?
Vrouw, zwart en veel media-aandacht. Ja, dat is natuurlijk niet te verwerken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:52 schreef Re het volgende:
Blijkbaar voelt extreem rechts zich in de kloten geschopt door een negerin, dat is blijkbaar extra pijnlijk of zo
Bijna net zo fascistisch om een overgrote meerderheid te dwingen tot veranderingen die ze niet willen, en die "vrijheid van meningsuiting" misbruiken voor je persoonlijke agenda.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee een cultuur ten koste van de vrijheid van meningsuiting willen beschermen is meer fascistisch.
Nee, dat niet. Je houding tov bepaalde mensen is dat wel. En dan noemen mensen je inderdaad een racist. Want dat is het woord wat gebruikt wordt voor mensen die onderscheid maken op basis van raciale kenmerken. Maarja, dát kunnen al die huilies dan opeens niet meer hebben. Dan voelen ze zich beledigd. Terwijl het gewoon de naam is die bij het beestje hoort.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Duidelijk het gevolg van cultuur-marxistisch onderwijs.
Eh... Waar is die anders voor?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
die "vrijheid van meningsuiting" misbruiken voor je persoonlijke agenda.
ik denk dat de overgrote meerderheid het geen fuck kan schelenquote:Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bijna net zo fascistisch om een overgrote meerderheid te dwingen tot veranderingen die ze niet willen, en die "vrijheid van meningsuiting" misbruiken voor je persoonlijke agenda.
Precies. Als ik een neger een neger noem, is dat ook totaal niet racistisch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Je houding tov bepaalde mensen is dat wel. En dan noemen mensen je inderdaad een racist. Want dat is het woord wat gebruikt wordt voor mensen die onderscheid maken op basis van raciale kenmerken. Maarja, dát kunnen al die huilies dan opeens niet meer hebben. Dan voelen ze zich beledigd. Terwijl het gewoon de naam is die bij het beestje hoort.
Het grote verschil is dat niemand wordt gedwongen zich aan te passen en misbruik van de vrijheid van meningsuiting kan helemaal niet. Als mensen vinden dat ongeoorloofde uitingen worden gedaan kunnen ze aangifte doen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bijna net zo fascistisch om een overgrote meerderheid te dwingen tot veranderingen die ze niet willen, en die "vrijheid van meningsuiting" misbruiken voor je persoonlijke agenda.
Als je 1 neger irritant vindt vind je alle negers irritant?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Je houding tov bepaalde mensen is dat wel. En dan noemen mensen je inderdaad een racist. Want dat is het woord wat gebruikt wordt voor mensen die onderscheid maken op basis van raciale kenmerken. Maarja, dát kunnen al die huilies dan opeens niet meer hebben. Dan voelen ze zich beledigd. Terwijl het gewoon de naam is die bij het beestje hoort.
Je mening uiten?quote:
word je gedwongen dan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je mening uiten?
Ik weet het, een vreemd concept. Maar vrijheid van meningsuiting is daarvoor bedoeld. Niet om anderen jouw mening op te leggen.
Dat kan wel. Dan moet je echter wel een minderheid zijn. Als blanke kan het niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat niemand wordt gedwongen zich aan te passen en misbruik van de vrijheid van meningsuiting kan helemaal niet.
Dat vind ik ook. Dat ontken ik ook nergens. Als Sylvana aangifte wil doen van bedreiging, heeft ze daar alle recht toe. Als zij echter aangifte doet tegen iedereen die het oneens is met haar en haar een dom wijf noemt, zorgt dat er echter wel voor dat die aangiftes steeds minder serieus genomen worden, ook wanneer het wel een terechte aangifte is.quote:Als mensen vinden dat ongeoorloofde uitingen worden gedaan kunnen ze aangifte doen.
Je bedoelt dat meningen niet tot wet- en regelgeving mogen leiden?quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je mening uiten?
Ik weet het, een vreemd concept. Maar vrijheid van meningsuiting is daarvoor bedoeld. Niet om anderen jouw mening op te leggen.
De mening van een individu, waar de meerderheid zich tegen afzet, mag inderdaad niet doorgedrukt worden tot regels die voor iedereen gelden. Dat is fascisme.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bedoelt dat meningen niet tot wet- en regelgeving mogen leiden?
Ja. Eens. Maar dat gebeurt hier dan ook niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De mening van een individu, waar de meerderheid zich tegen afzet, mag inderdaad niet doorgedrukt worden tot regels die voor iedereen gelden. Dat is fascisme.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De mening van een individu, waar de meerderheid zich tegen afzet, mag inderdaad niet doorgedrukt worden tot regels die voor iedereen gelden. Dat is fascisme.
Gelukkig niet. Nog niet. Als het aan Sylvana zou liggen, zou dat echter wél gebeuren. Daarom stoort zij mij.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Eens. Maar dat gebeurt hier dan ook niet.
Ja? Heb je een concrete verwijzing naar een dergelijk standpunt van haar?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Nog niet. Als het aan Sylvana zou liggen, zou dat echter wél gebeuren. Daarom stoort zij mij.
Ik word gedwongen een kind van zeven uit te leggen waarom hij als crimineel door een poortje begeleid wordt als hij Sinterklaas wil zien, simpelweg omdat een opgewonden trut moeilijk loopt te doen. Ik moet uitleggen dat Sinterklaas een paar jaar geleden niet zijn verjaardag daadwerkelijk op zijn verjaardag vierde, maar dat hij het uitstelde, omdat moslims hun suikerfeest op 5 december hadden, en de tradities van minderheden voorrang hebben over Nederlandse tradities.quote:
daar is niets mis mee, maar het gaat hier om de reactie daarop met bedreigingquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Nog niet. Als het aan Sylvana zou liggen, zou dat echter wél gebeuren. Daarom stoort zij mij.
De boze en teleurgestelde kereltjes hebben niet echt geleerd van het Zwarte Pietendebat. Daar was het hun overreactie die Zwarte Piet om zeep heeft geholpen. En hier helpen ze Sylvana aan een zetelquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:08 schreef Falco het volgende:
Waarom kunnen we gewoon niet onze schouders ophalen? Tot voor kort was DENK een marginaal clubje en Sylvana een incompetente politica (zie dat echt niet verbeteren). Met al deze negatieve aandacht acht ik het niet uitgesloten dat DENK een zetel kan scoren tijdens de verkiezingen volgend jaar.
Hoor het gewoon aan wat Sylvana te melden heeft over zwarte piet, reageer met 'OK, bedankt voor je verhaal' en dan weer over op de orde van de dag. Dat zou ik namelijk doen.
Niets mis mee? Met het systematisch indexeren, verzamelen en uitmoorden van Joden was zeker ook niets mis? Dat begon op dezelfde manier: een minderheid die zich tekort gedaan voelde, en een bepaalde groep van de bevolking daar de schuld van gaf.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
daar is niets mis mee, maar het gaat hier om de reactie daarop met bedreiging
Ja, doeg. Dat is niet háár schuld.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik word gedwongen een kind van zeven uit te leggen waarom hij als crimineel door een poortje begeleid wordt als hij Sinterklaas wil zien, simpelweg omdat een opgewonden trut moeilijk loopt te doen.
Serieus gebeurd? Ik heb dat totaal gemist. Wanneer was dat?quote:Ik moet uitleggen dat Sinterklaas een paar jaar geleden niet zijn verjaardag daadwerkelijk op zijn verjaardag vierde, maar dat hij het uitstelde, omdat moslims hun suikerfeest op 5 december hadden, en de tradities van minderheden voorrang hebben over Nederlandse tradities.
ha gooi er nog een fallacy tegenaan johquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niets mis mee? Met het systematisch indexeren, verzamelen en uitmoorden van Joden was zeker ook niets mis? Dat begon op dezelfde manier: een minderheid die zich tekort gedaan voelde, en een bepaalde groep van de bevolking daar de schuld van gaf.
Van zwarte piet naar de holocaust. Mooi bruggetje.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niets mis mee? Met het systematisch indexeren, verzamelen en uitmoorden van Joden was zeker ook niets mis? Dat begon op dezelfde manier: een minderheid die zich tekort gedaan voelde, en een bepaalde groep van de bevolking daar de schuld van gaf.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Goed he? Als het oneens zijn met Sylvana je een extreem rechtse racist maakt, moet die achterlijke logica ook de andere kant op kunnen werken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van zwarte piet naar de holocaust. Mooi bruggetje.
In een ander topic werd al gezegd dat deze discussie tot een burgeroorlog zou leiden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van zwarte piet naar de holocaust. Mooi bruggetje.
Het is spijtig dat de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg dit soort sporen achterlaten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist wat al die kereltjes die Sylvana haten willen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Onze cultuur is ooit bedacht en vastgesteld door een groep blanke wijze mannen. Daar kan niet aan getornd worden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:58 schreef Re het volgende:
Gelukkig is cultuur statisch, wel zo veilig
Klopt. Sylvana zou al lang opgenomen zijn. Maar de steeds grotere druk op het streven naar ambulante zorg, en de onderbezetting op acute afdelingen, zorgt voor grote fouten in de psychiatrie. Zo heb ik mee gemaakt dat een suicidale vrouw tegen mijn advies in toch met ontslag is gestuurd om plaats te maken voor een nieuwe opname. Die vrouw heeft zich twee dagen later toch gesuicideerd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:14 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is spijtig dat de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg dit soort sporen achterlaten.
Nee. Maar het voelt veiliger om dat te denken. Het kan natuurlijk niet dat mensen iets tegen Sylvana hebben vanwege Sylvana. Het moet zijn omdat ze zwart is, he?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar dat is toch juist wat al die kereltjes die Sylvana haten willen?
Het is geen argument, jij doet een bewering zonder enige onderbouwing dus moeite doen om tegenargumenten aan te dragen is verspilde moeite. Waarschijnlijk reageer je toch weer met onzin en beledigingen.quote:
Ben met met je eens, maar ik heb niet het idee dat het allemaal zo vér gaat. M.i. zijn het marginale groepjes aan beide zijden die nauwelijks steun krijgen van de grote massa voor hun beweringen en geschreeuw. Reden eigenlijk waarom deze extremen eigenlijk geen podium zouden moeten krijgen (zoals Pauw, DWDD etc) zonder dat het 'tegengeluid' dat krijgt. Laat je het 1 op TV zien, dan lijkt me dat je als 'publieke omroep' ook het andere geluid een podium moet geven.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah oke.. Heb je inmiddels al kunnen achterhalen wat concreet Sylvana's standpunten zijn? Of zal ik er nogmaals om vragen, zodat je weer even weg blijft uit dit topic?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is geen argument, jij doet een bewering zonder enige onderbouwing dus moeite doen om tegenargumenten aan te dragen is verspilde moeite. Waarschijnlijk reageer je toch weer met onzin en beledigingen.
De reacties op haar zijn bijzonder heftig. Veel harder dan je op basis van haar uitspraken alleen zou verwachten. De kans dat haar huidskleur en geslacht meespelen in hoe de boze kereltjes op haar reageren lijkt me daarom aanzienlijk.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Maar het voelt veiliger om dat te denken. Het kan natuurlijk niet dat mensen iets tegen Sylvana hebben vanwege Sylvana. Het moet zijn omdat ze zwart is, he?
Natuurlijk gaat het (nog) niet zo ver. Het was om te illustreren dat het "jullie zijn racistisch"-argument beide kanten op werkt, en in beide gevallen is het net zo nietszeggend in de discussie.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ben met met je eens, maar ik heb niet het idee dat het allemaal zo vér gaat. M.i. zijn het marginale groepjes aan beide zijden die nauwelijks steun krijgen van de grote massa voor hun beweringen en geschreeuw. Reden eigenlijk waarom deze extremen eigenlijk geen podium zouden moeten krijgen (zoals Pauw, DWDD etc) zonder dat het 'tegengeluid' dat krijgt. Laat je het 1 op TV zien, dan lijkt me dat je als 'publieke omroep' ook het andere geluid een podium moet geven.
Dat zijn aannames die je vanuit je eigen overtuiging doet. Wil je dat niet op de rest van Nederland projecteren, alsjeblieft?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De reacties op haar zijn bijzonder heftig. Veel harder dan je op basis van haar uitspraken alleen zou verwachten. De kans dat haar huidskleur en geslacht meespelen in hoe de boze kereltjes op haar reageren lijkt me daarom aanzienlijk.
Als iemand het over haar en haar standpunten heeft geloof ik direct dat het niets te maken heeft met haar huidskleur/afkomst.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. Maar het voelt veiliger om dat te denken. Het kan natuurlijk niet dat mensen iets tegen Sylvana hebben vanwege Sylvana. Het moet zijn omdat ze zwart is, he?
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik moet uitleggen dat Sinterklaas een paar jaar geleden niet zijn verjaardag daadwerkelijk op zijn verjaardag vierde, maar dat hij het uitstelde, omdat moslims hun suikerfeest op 5 december hadden, en de tradities van minderheden voorrang hebben over Nederlandse tradities.
Ik heb hierin geen overtuiging. Ik observeer slechts en zie dan dat ze nogal heftige reacties oproept.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat zijn aannames die je vanuit je eigen overtuiging doet. Wil je dat niet op de rest van Nederland projecteren, alsjeblieft?
Als in het gros van de kritiek op Simons haar geslacht en huidskleur erbij wordt gesleept zou je het bijna denken he?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ik al heb aangegeven maakt mij dat vrij weinig uit. Leuk is wel dat als je hier leest dat blijkt hoe nodig het is dat tegen racisme en discriminatie wordt opgetreden. De tegenstanders bewijzen constant het gelijk van Sylvana.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah oke.. Heb je inmiddels al kunnen achterhalen wat concreet Sylvana's standpunten zijn? Of zal ik er nogmaals om vragen, zodat je weer even weg blijft uit dit topic?
Geloof niet dat die kereltjes ooit willen beseffen dat juist hun reacties de strijd van Sylvana een zweem van rechtvaardigheid gevenquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Als in het gros van de kritiek op Simons haar geslacht en huidskleur erbij wordt gesleept zou je het bijna denken he?
Hier ben ik het volledig mee eens. Wel met de kleine aantekening dat er een grijs gebied gecreëerd wordt door Sylvana zelf. Ik heb persoonlijk geen moeite met Sylvana's huidskleur. Waar ik wél moeite mee heb, is het feit dat Sylvana geen enkele uitspraak lijkt te kunnen doen, zonder haar huidskleur zelf te gebruiken als troefkaart en zich in de slachtofferrol te plaatsen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Als iemand het over haar en haar standpunten heeft geloof ik direct dat het niets te maken heeft met haar huidskleur/afkomst.
Zodra iemand het gaat hebben over haar huidskleur of afkomst tot zelfs ranzig racistisch zoals dat filmpje dan geloof ik het niet als ze zeggen dat het echt niet om haar huidskleur/afkomst gaat.
Het donder op naar je eigen land, je moet dankbaar zijn gore buitenlander, vieze zwarte aap en andere onzin is gewoon gericht op haar huidskleur/afkomst. Degene die dat doen moeten eens ophouden zo schijnheilig te doen, ze zijn racistisch bezig, ze richten zich op huidskleur/afkomst.
Als iemand dan zegt, ja maar dat meen ik helemaal niet zo dan denk ik doe het dan ook gewoon niet zo. Wil iemand niet overkomen als een racist dan is de oplossing doodsimpel, hou op met racistisch doen.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?
14 jaar geleden was mijn broertje 6.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?
Hier: https://www.bewegingdenk.nl/standpuntenquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ah oke.. Heb je inmiddels al kunnen achterhalen wat concreet Sylvana's standpunten zijn?
Die heb ik gelezen. Maar Sylvana =/= Denk. Dus probeer nu eens iets langer na te denken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier: https://www.bewegingdenk.nl/standpunten
Verder geen hogere googlevaardigheden voor nodig gehad.
En toen werd het sinterklaasfeest verplaatst? Ik kan me daar echt totaal niets meer van herinneren.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
14 jaar geleden was mijn broertje 6.
Op zijn school wel, ja. Als het 14 jaar geleden was. Het was destijds in ieder geval genoeg voor flinke discussie op zijn school.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En toen werd het sinterklaasfeest verplaatst? Ik kan me daar echt totaal niets meer van herinneren.
Is ook niets van waar. Wel is in sommige christelijke plaatsen de Sinterklaasviering verplaatst omdat het op een zondag viel. Maar dat is dan wel weer ok ofzo.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En toen werd het sinterklaasfeest verplaatst? Ik kan me daar echt totaal niets meer van herinneren.
Ja, gedaan en nu is Simons nog steeds verbonden aan uitsluitend die politieke partij. Maar er bestaat dus een aanzienlijk verschil tussen haar standpunten en die van Denk? Hoe zit dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:27 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die heb ik gelezen. Maar Sylvana =/= Denk. Dus probeer nu eens iets langer na te denken.
Toen was mijn zoon 3 en hebben we gewoon sinterklaas op 5 december gevierd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
14 jaar geleden was mijn broertje 6.
Welke trauma's heeft je broertje opgelopen hierdoorquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Op zijn school wel, ja. Als het 14 jaar geleden was. Het was destijds in ieder geval genoeg voor flinke discussie op zijn school.
Daarom gaan de kinderen nu naar een Christelijke basisschool. Lost in ieder geval dat probleem op.
Maakt dat ook maar iets uit? Of mag je alleen een mening hebben als je daarbij diep gewortelde trauma's als beweegreden verzint, zoals Sylvana dat doet?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke trauma's heeft je broertje opgelopen hierdoor
Een christelijke basisschool.. vieren die wel sinterklaas? Want katholieke heilige enzo..quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Op zijn school wel, ja. Als het 14 jaar geleden was. Het was destijds in ieder geval genoeg voor flinke discussie op zijn school.
Daarom gaan de kinderen nu naar een Christelijke basisschool. Lost in ieder geval dat probleem op.
Omdat het een school zonder ruggengraat is, die bang was minderheden tegen het zere been te schoppen. Zoals heel Nederland nu is.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:31 schreef agter het volgende:
[..]
Een christelijke basisschool.. vieren die wel sinterklaas? Want katholieke heilige enzo..
Een broer of zus met een zeer levendige fantasie cq waanbeelden kan best invloed hebben...quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke trauma's heeft je broertje opgelopen hierdoor
Oh shit. Ik vergat dat ik niet zwart was en geen minderheid ben. Mijn mening is dus per definitie niet eentje die gehoord mag worden..quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een broer of zus met een zeer levendige fantasie cq waanbeelden kan best invloed hebben...
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke verschuiving vooral praktisch van aard was. Als de klas voor 90% uit moslims bestaat, dan heeft het niet zoveel zin om sinterklaas te gaan vieren als er maar twee kinderen op school zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:31 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Omdat het een school zonder ruggengraat is, die bang was minderheden tegen het zere been te schoppen. Zoals heel Nederland nu is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |