abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2016 @ 15:51:37 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166850023
quote:
De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.

Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.

'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.

Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."

'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."

Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."

'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
  woensdag 23 november 2016 @ 15:53:12 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166850055
SBergsma twitterde op woensdag 23-11-2016 om 09:35:18 Hoezo dreiging? Welke dreiging gaat hier van uit? 'Dit zijn de dreigmails aan Sylvana Simons' https://t.co/AwRGaEIHIJ reageer retweet
pi_166851109
Is dit de eerste keer dat iemand wordt opgepakt voor een flauwe (waarschijnlijk niet eens kwaad bedoelde) fotoshop?
pindazakje
pi_166851188
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 15:53 schreef Sunri5e het volgende:
SBergsma twitterde op woensdag 23-11-2016 om 09:35:18 Hoezo dreiging? Welke dreiging gaat hier van uit? 'Dit zijn de dreigmails aan Sylvana Simons' https://t.co/AwRGaEIHIJ reageer retweet
Nou, gelukkig is er geen racisme in Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166851225
quote:
Wel mooi is dat de verdedigers van de Nederlandse cultuur de Nederlandse taal nog steeds amper blijken te beheersen. _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166851231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Is dit de eerste keer dat iemand wordt opgepakt voor een flauwe (waarschijnlijk niet eens kwaad bedoelde) fotoshop?
Nee, Wilders heeft ook aangifte gedaan van een filmpje op YouTube (want dat was dit ook).
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166851355
quote:
Nee, de tijd dat je ongestraft smakeloos kon zijn ligt ver achter ons.
pi_166851444
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vandaar dat er geen painttopiques meer zijn :')
pindazakje
pi_166851515
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Uitspraken als: we moeten maar weer Einsatzgruppen inzetten en dan hetzij even langs het dichtstbijzijnde schotelwijkje gaan hetzij even huishouden in Venlo onder PVV-adepten, worden idd niet echt meer gezien als een vorm van sarcasme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-11-2016 17:31:28 ]
I´m back.
pi_166851593
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wel mooi is dat de verdedigers van de Nederlandse cultuur de Nederlandse taal nog steeds amper blijken te beheersen. _O- _O-
Het is ook altijd mooi om te zien hoe zij die de Nederlandse cultuur voor een dubbel en stuiver weg zouden doen altijd zo interessant en moeilijk doen over het gebruik van de Nederlandse taal.
pi_166851650
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is ook altijd mooi om te zien hoe zij die de Nederlandse cultuur voor een dubbel en stuiver weg zouden doen altijd zo interessant en moeilijk doen over het gebruik van de Nederlandse taal.
Een dubbel en stuiver?
pi_166851656
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Taal lijkt me daar wel een redelijk belangrijk onderdeel van. Als je dan toch moeilijk doet over 'cultuurbehoud' kun je het maar beter goed en consequent doen.
pi_166851671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een dubbel en stuiver?
Niet zo moeilijk doen.
pi_166851685
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Taal lijkt me daar wel een redelijk belangrijk onderdeel van. Als je dan toch moeilijk doet over 'cultuurbehoud' kun je het maar beter goed en consequent doen.
En andersom, als de Nederlandse cultuur mag verdwijnen, doe dan ook niet moeilijk over de verloedering of slecht gebruik vd taal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2016 17:29:37 ]
pi_166851687
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk doen.
pi_166851691
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk doen.
Walgelijk, hoe sommige mensen met de Nederlandse taal omspringen :r
pi_166851736
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

En andersom, als de Nederlandse cultuur mag verdwijnen, doe dan ook niet moeilijk over de verloedering of slecht gebruik vd taal.
Het zit 'm in de (in) consistentie, dat snap je?
pi_166851758
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, exact.
pi_166851799
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, PVV-volgelingen uitschelden voor laagopgeleiden en je dan verbazen over incorrect taalgebruik is ook gek natuurlijk.
I´m back.
pi_166851901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een dubbel en stuiver?
Vergeet het kwartje niet he :)
pi_166852015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Vergeet het kwartje niet he :)
Die valt als het goed is.
I´m back.
pi_166852410
quote:
Er zit weinig dreiging in. Wel wat dom geblaat. En een email aan Elsevier die niet eens zo slecht is.

Als ze zo'n email als die aan Elsevier al een bedreiging en derrie vinden... :')

Oh en iemand die zelfmoord pleegt als ze in de kamer komen. Dat lijkt mij weinig problemen geven toch?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 23 november 2016 @ 18:12:29 #23
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_166852456
quote:
Nou nou, iemands gezicht fotoshoppen op twee opgehangen slaven vind ik wel iets verder gaan dan een flauwe niet kwaad bedoelde grap. Een beetje maar hoor.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  woensdag 23 november 2016 @ 18:16:59 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166852544
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

Nou nou, iemands gezicht fotoshoppen op twee opgehangen slaven vind ik wel iets verder gaan dan een flauwe niet kwaad bedoelde grap. Een beetje maar hoor.
Ik las in het vorige topic dat die shop was bedoeld om op snedige en rake wijze te laten zien dat Sylvana misbruik maakt van de echte slachtoffers van racisme, of zo.

Tja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166852563
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:12 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Precies. Van mij mag denk 0 zetels halen, maar dat soort plaatjes gaan wel iets te ver. Net als dreigementen enzo.

Pak Sylvana en die denk heren gewoon inhoudelijk aan. Dat moet toch vrij makkelijk zijn.
pi_166852601

Misselijk makend. Hoe van een mug een olifant wordt gemaakt.
pi_166852614
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:18 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Precies. Van mij mag denk 0 zetels halen, maar dat soort plaatjes gaan wel iets te ver. Net als dreigementen enzo.

Pak Sylvana en die denk heren gewoon inhoudelijk aan. Dat moet toch vrij makkelijk zijn.
3 zetels wordt wel lachen. Sylvana Simons in de Tweede Kamer. Dat wordt het beste cabaret ooit. Zondag met Lubach hoeft geen sketches meer te maken. Gewoon fragmenten van de Tweede Kamer streams laten zien en gaan.
pi_166852667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Dat kan. Maar moet ze daarom bedreigd worden? Of andere nare taal naar haar hoofd krijgen?

Ja ik vind haar ook spuugirritant. Maar ik verbaas mij meer over het feit dat men het daarom maar goedkeurt dat ze bedreigd en racistische taal naar d'r hoofd krijgt.

Nogmaals, pak haar op feiten aan.
pi_166852681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

3 zetels wordt wel lachen. Sylvana Simons in de Tweede Kamer. Dat wordt het beste cabaret ooit. Zondag met Lubach hoeft geen sketches meer te maken. Gewoon fragmenten van de Tweede Kamer streams laten zien en gaan.
Nou lache.... -O- De waanzin ten top. Die dwazen in de tweede kamer en na 4 jaar hoeven ze nooit meer een poot uit te steken.
Wat een oliedom land is NL toch geworden.
  woensdag 23 november 2016 @ 18:24:21 #30
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166852686
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Er zit weinig dreiging in. Wel wat dom geblaat. En een email aan Elsevier die niet eens zo slecht is.

Als ze zo'n email als die aan Elsevier al een bedreiging en derrie vinden... :')

Oh en iemand die zelfmoord pleegt als ze in de kamer komen. Dat lijkt mij weinig problemen geven toch?
Ik heb drie e-mails geteld die gezond kritisch zijn en één met een netjes betoog van neutrale toon.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166852701
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:23 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dat kan. Maar moet ze daarom bedreigd worden? Of andere nare taal naar haar hoofd krijgen?

Ja ik vind haar ook spuugirritant. Maar ik verbaas mij meer over het feit dat men het daarom maar goedkeurt dat ze bedreigd en racistische taal naar d'r hoofd krijgt.

Nogmaals, pak haar op feiten aan.
Bedreigen is niet acceptabel. Het is wel verklaarbaar: De stem van de meerderheid wordt niet vertegenwoordigd. Bijna het hele Nederlandse volk is vóór Zwarte Piet, in de Tweede Kamer hooguit 30 van 150 zetels. In de mainstream media is zelfs iedereen tegen Zwarte Piet. Als mensen zich niet serieus genomen voelen, gaat dat op een hele onaangename manier een uitweg zoeken.

Oplossing: De politiek moet achter het volk staan in plaats van tegen het volk.
pi_166852719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou lache.... -O- De waanzin ten top. Die dwazen in de tweede kamer en na 4 jaar hoeven ze nooit meer een poot uit te steken.
Wat een oliedom land is NL toch geworden.
Inderdaad. Maar dat is het ook zonder Sylvana in de Tweede Kamer. Alleen die GroenLinks-fractie al is een open inrichting, maar van de backbenchers van de PvdA word je ook niet vrolijk.
pi_166852725
quote:

Vind ik wel meevallen, wat Hans Knoop zei: in de jaren 60 was men al net zo gek toen de koningin werd beledigd. Enige wat wel een beetje merkwaardig is, is dat iemand als Pauw natuurlijk nooit een keer ietsje kritischer zal zijn tegen haar.
En de reden is dat-ie haar als een collega ziet wrs.
I´m back.
pi_166852731
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Er is ook geen dreiging. Geweld komt niet van rechts, maar van links. Dat zijn de harde feiten. Denk alleen maar aan de aanvallen op Powned journalisten en de bekladding van de bakkerij met Zwarte Piet in de etalage, oogluikend toegestaan door politici.
pi_166852737
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik heb drie e-mails geteld die gezond kritisch zijn en één met een netjes betoog van neutrale toon.
Dat zeg ik. Er zit hier amper dreiging in. Behalve wat mensen met racistische uitingen.
In de spam folder er mee en geen aandacht meer geven.
pi_166852760
http://www.ad.nl/nieuws/d(...)s~a8d0e0f8/72834400/

Grof, kinderachtig, maar niet racistisch, seksistisch of bedreigend.

Dat de politie zich hier mee bezig houdt... Geen wonder dat misdrijven amper worden opgelost en illegale immigranten niet worden aangepakt.
pi_166852796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Bedreigen is niet acceptabel. Het is wel verklaarbaar: De stem van de meerderheid wordt niet vertegenwoordigd. Bijna het hele Nederlandse volk is vóór Zwarte Piet, in de Tweede Kamer hooguit 30 van 150 zetels. In de mainstream media is zelfs iedereen tegen Zwarte Piet. Als mensen zich niet serieus genomen voelen, gaat dat op een hele onaangename manier een uitweg zoeken.

Oplossing: De politiek moet achter het volk staan in plaats van tegen het volk.
De politiek moet helemaal niet achter het volk staan. De politiek moet zich bezig houden met een goede dagelijkse gang van zaken op allerlei gebied. En daar kan ook wel eens bij horen dat ze beslissingen nemen die het beste voor Nederland zijn maar waar niemand het mee eens hoeft te zijn. Dat ze zich daarmee impopulair maken moet er niet toe doen.
pi_166852811
In Pauw zei Sylvana dat haar dochter bang voor haar is en dat vond ze 'lastig'. Freudiaanse versprekingen wellicht.
pi_166852813
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De politiek moet helemaal niet achter het volk staan. De politiek moet zich bezig houden met een goede dagelijkse gang van zaken op allerlei gebied. En daar kan ook wel eens bij horen dat ze beslissingen nemen die het beste voor Nederland zijn maar waar niemand het mee eens hoeft te zijn. Dat ze zich daarmee impopulair maken moet er niet toe doen.
De politiek moet als één man achter het volk staan.
Dat de politiek dit niet doet, maar Afrika en moslims belangrijker vindt, heeft gezorgd voor de successen van Trump, Wilders, LePen en Brexit.
pi_166852826
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef Loekie1 het volgende:
In Pauw zei Sylvana dat haar dochter bang voor haar is en dat vond ze 'lastig'. Freudiaanse versprekingen wellicht.
Kinderen er bij halen doet het altijd goed. Heeft Samsom ook mee gescoord. Helaas wel heel immoreel naar die kinderen toe.
pi_166852867
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat de politiek dit niet doet, maar Afrika en moslims belangrijker vindt, heeft gezorgd voor de successen van Trump, Wilders, LePen en Brexit.
Dat slaat nergens op. De politiek is juist zo sterk verdeeld omdat het volk dat ook is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166852878
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kinderen er bij halen doet het altijd goed. Heeft Samsom ook mee gescoord. Helaas wel heel immoreel naar die kinderen toe.
Maar ze zei dat haar dochter bang was voor haar, Sylvana dus. Ze corrigeerde zichzelf niet eens. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.
pi_166852906
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja, toch geloof ik niet, ijs en weder dienende, dat de PVV de grootste partij wordt hoor. Althans zal me verbazen. Veel rechtse mensen stemmen gewoon VVD en als ze het verhaal van een herstelde economie maar goed blijven propageren en er gebeurt verder niets geks qua islamterrorisme in NL dan wordt de VVD gewoon de grootste partij. En overigens ook al wordt PVV wel de grootste partij dan leidt dan allerminst automatisch tot een kabinet Wilders.
I´m back.
pi_166852907
quote:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk ook totaal geen idee waarom deze mensen populisten worden genoemd?
pi_166852912
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. De politiek is juist zo sterk verdeeld omdat het volk dat ook is.
Nee, het volk wil Nederland Nederland laten.
pi_166852918
quote:

[..]

Jan bedoelt ook niet het Nederlandse volk of de bevolking van Nederland met het volk. Hij bedoelt het gepeupel waar de populisten gebruik van maken.
pi_166852923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, toch geloof ik niet, ijs en weder dienende, dat de PVV de grootste partij wordt hoor. Althans zal me verbazen. Veel rechtse mensen stemmen gewoon VVD en als ze het verhaal van een herstelde economie maar goed blijven propageren en er gebeurt verder niets geks qua islamterrorisme in NL dan wordt de VVD gewoon de grootste partij.
Ik sluit niets meer uit. Niemand verwachtte Brexit en Trump *O* *O*
pi_166852940
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan heb je waarschijnlijk ook totaal geen idee waarom deze mensen populisten worden genoemd?
Leesvoer: http://politiek.tpo.nl/column/het-is-tijd-voor-een-nieuwe-elite/
pi_166852962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik sluit niets meer uit. Niemand verwachtte Brexit en Trump *O* *O*
We zullen zien.
I´m back.
pi_166852991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, het volk wil Nederland Nederland laten.
'Het volk' is niet homogeen, beste Jan. Ik neem bijvoorbeeld aan dat je inmiddels door hebt dat wij niet echt op een lijn zitten. Toch maken wij allebei deel uit van het volk.
pi_166853031
quote:

[..]

Ja en? En er worden dan compromissen gemaakt zoals het in een Democratie betaamt.
Maar ik zie die anti zwarte pieten gasten NIET luisteren naar de stem van de meerderheid.
Nee, die gaan gewoon door, net zolang tot zij hun gelijk krijgen.
De terreur van een minderheid die zich niet wenst te conformeren aan de meerderheid.
En Mevr. Simonds doet hier dus vrolijk aan mee.
En dat kan een aantal nare reakties uitlokken.
En dan nog vreemd opkijken dat mensen spuugziek van haar gedram worden? Wat een gotspe! _O-
  woensdag 23 november 2016 @ 18:42:33 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166853048
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja en? En er worden dan compromissen gemaakt zoals het in een Democratie betaamt.
Maar ik zie die anti zwarte pieten gasten NIET luisteren naar de stem van de meerderheid.
De terreur van een minderheid die zich niet wenst te conformeren aan de meerderheid.
En dan nog vreemd opkijken dat mensen spuugziek van haar gedram worden? Wat een gotspe! _O-
Maar moet ze nou gelyncht worden en vervolgens aan een boom bungelen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166853081
Wat eng is, is dat de elite misschien ook op Denk gaat stemmen. Radio 1 is vol lof over Denk. Een opbelster moest zich nader verklaren toen ze zei dat ze Denk een enge partij vond. Ze werd voortijdig afgekapt.

Er is inderdaad een levensgrote kloof aan het ontstaan, aan Matthijs zie je dat ie er werkelijk niets van snapt, terwijl dat toch iemand met een zekere intelligentie is. De elite zit in een bubbel die werkelijk niets doorlaat van de werkelijkheid.
pi_166853084
quote:

[..]

En dan heel boos worden waardoor ze weer een podium krijgt.

Solide plan.
pi_166853102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef Loekie1 het volgende:
Wat eng is, is dat de elite misschien ook op Denk gaat stemmen. Radio 1 is vol lof over Denk. Een opbelster moest zich nader verklaren toen ze zei dat ze Denk een enge partij vond.
Radio1 is toch niet de elite?
I´m back.
pi_166853117
quote:
Wat eng is, is dat de elite misschien ook op Denk gaat stemmen. Radio 1 is vol lof over Denk. Een opbelster moest zich nader verklaren toen ze zei dat ze Denk een enge partij vond.
Vreemd inderdaad, dat om uitleg wordt gevraagd. Dat gebeurt immers nooit in interviews.
pi_166853120
quote:

[..]

Maar vindt jij het normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit en wansmakelijke filmpjes online worden gezet?
  woensdag 23 november 2016 @ 18:45:22 #58
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166853123
quote:
Ik dacht altijd dat DENK nul zetels zou krijgen, maar nu met al die aandacht zouden ze best nog wel een verdwaald zeteltje kunnen scoren. En dat is zonde, want het is een slechte partij met abjecte denkbeelden. Die zetel kan beter ingevuld worden door een nuttiger persoon.

Waarom kan niet iedereen gewoon stoppen met het geven van aandacht aan DENK?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166853163
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Radio1 is toch niet de elite?
De presentatoren wel hoor. En ook de vaste columnisten, waaronder Henk Spaan.
pi_166853169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Immoreler dan mensen bedreigen vanwege hun mening?
pi_166853177
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar vindt jij het normaal dat er doodsbedreigingen worden geuit en wansmakelijke filmpjes online worden gezet?
Makkelijk hè, anderen woorden in de mond leggen, zonder zinvolle bijdrage te leveren aan de discussie? Hoe is de lucht daar in de hoogte?
pi_166853210
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De presentatoren wel hoor.
Mwaoh, ik luister vaak en graag naar radio1 en heb de indruk dat ze als journalisten best een kritische toon hebben, met veel interessante onderwerpen die op tv niet worden behandeld en achtergronden bij dingen die wel op tv worden behandeld.
I´m back.
pi_166853217
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, dat om uitleg wordt gevraagd. Dat gebeurt immers nooit in interviews.
Het werd gevraagd op een toon van: wat zeg je nu? En toen de belster zei dat ze dat kon verklaren werd ze halverwege afgekapt.
17minuut50:
http://www.nporadio1.nl/d(...)olledig-te-ontsporen

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 23-11-2016 19:06:12 ]
pi_166853225
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:45 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig inderdaad vrij normaal.
Conscience do cost.
pi_166853230
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ach joh, dat is Jan maar en die is compleet geobsedeerd door zijn eigen beeld van Afrika.
pi_166853245
quote:

[..]

De mening van mensen is dan ook niet op een meerderheid gebaseerd, Wilders stopt ook niet met de PVV terwijl er geen meerderheid op hem stemt.
pi_166853293
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het werd gevraagd met een toon van: wat zeg je nu? En toen de belster zei dat ze dat kon verklaren werd ze halverwege afgekapt.
Dat zal wel mee zijn gevallen.

Afijn, net of Radio 1 even een paar zetels bij elkaar kan lullen voor een partij. Zo makkelijk is dat niet.
pi_166853393
"Hoepel op" of "ze moeten haar op het schip van Sinterklaas zetten" zijn toch helemaal geen dreigementen?
pi_166853441
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar moet ze nou gelyncht worden en vervolgens aan een boom bungelen?
Zeg ik dat dan?
pi_166853461
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan heel boos worden waardoor ze weer een podium krijgt.

Solide plan.
Nee. Zorgen dat die gasten geen stem krijgen en negeren.
pi_166853513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De mening van mensen is dan ook niet op een meerderheid gebaseerd, Wilders stopt ook niet met de PVV terwijl er geen meerderheid op hem stemt.
Je kan een politieke partij nu niet gaan vergelijken met een kinder feest.
Beetje appels en olifanten.
Politiek heeft vele vormen en meningen.
Kinderfeest is: of je bent voor of je bent tegen. Meer dan 80% (meen ik) is voor.
Dus waar hebben we het dan over?
pi_166853559
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal wel mee zijn gevallen.

Afijn, net of Radio 1 even een paar zetels bij elkaar kan lullen voor een partij. Zo makkelijk is dat niet.
Ja, beste PVV'ers onder ons, dan denk je natuurlijk dat het woord "afijn" dus ook incorrect NLs is, maar dat is dus niet zo. Tegenstander van mij bij wordfeud heeft dat onlangs gelegd, en dat werd goedgekeurd, daar waar de meesten mensen dan zouden opteren voor het Franse "enfin" als enige correcte spelling, zoals ik ook.
I´m back.
pi_166853565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kinderfeest is: of je bent voor of je bent tegen. Meer dan 80% (meen ik) is voor.
We hebben het over de angst om ook maar de kleinste minderheid op de tenen te trappen.
  woensdag 23 november 2016 @ 19:04:04 #74
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_166853576
Eigenlijk is het best triest gesteld met Nederland als Mevrouw Simons beveiligd word om een paar mails. Natuurlijk zijn ze niet allemaal te lezen in het AD artikel, maar als dat een greep is uit de ergste mails lijkt het me nogal mee te vallen. Aan de manier van schrijven te zien,is het niet veel meer dan een hersenscheet van een paar (Schultenbrau drinkende) tokkies.
Veel geblaat weinig wol, wat natuurlijk koren op de molen is van de DENK beweging, zij mogen nu weer overal aanschuiven om te laten zien hoe erg het met racisme gesteld is in Nederland.

Ik hoor her en der reacties van mensen die zeggen:,, Geert Wilders wordt ook beveiligd ....''
Dat lijkt me toch een ander verhaal, die dreiging komt uit een totaal andere hoek.
pi_166853610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

We hebben het over de angst om ook maar de kleinste minderheid op de tenen te trappen.
Maar we kunnen wel lekker flink op de tenen gaan staan van de kinderen die het elke jaar weer fantastisch vinden dat Sinterklaas en Zwarte Piet weer naar Nederland komen?
pi_166853628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Over onzin. Het Sinterklaasfeest kun je ook vieren als zwarte Piet er iets anders uitziet. De hele discussie lijkt wel wat op orthodoxe moslims die boos worden vanwege een tekening van allah. Zwarte Piet is een bedacht figuur die kun je qua uiterlijk vrij eenvoudig aanpassen. De mensen die het niet willen aanpassen verzieken de sfeer net zo erg als de mensen die gaan staan te demonstreren. Het is een feest voor kinderen.
pi_166853652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:04 schreef Pielemenneke het volgende:
Eigenlijk is het best triest gesteld met Nederland als Mevrouw Simons beveiligd word om een paar mails. Natuurlijk zijn ze niet allemaal te lezen in het AD artikel, maar als dat een greep is uit de ergste mails lijkt het me nogal mee te vallen. Aan de manier van schrijven te zien,is het niet veel meer dan een hersenscheet van een paar (Schultenbrau drinkende) tokkies.
Veel geblaat weinig wol, wat natuurlijk koren op de molen is van de DENK beweging, zij mogen nu weer overal aanschuiven om te laten zien hoe erg het met racisme gesteld is in Nederland.

Ik hoor her en der reacties van mensen die zeggen:,, Geert Wilders wordt ook beveiligd ....''
Dat lijkt me toch een ander verhaal, die dreiging komt uit een totaal andere hoek.
Is ook triest, lijkt het FOK!-voorbij-forum indertijd wel.
I´m back.
pi_166853660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Over onzin. Het Sinterklaasfeest kun je ook vieren als zwarte Piet er iets anders uitziet. De hele discussie lijkt wel wat op orthodoxe moslims die boos worden vanwege een tekening van allah. Zwarte Piet is een bedacht figuur die kun je qua uiterlijk vrij eenvoudig aanpassen. De mensen die het niet willen aanpassen verzieken de sfeer net zo erg als de mensen die gaan staan te demonstreren. Het is een feest voor kinderen.
Ja en de meerderheid wenst Zwarte Piet te behouden.
Dus schik je er dan ook naar.
Maar nee hoor we gaan lekker door met zeiken en terroriseren.
pi_166853685
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is ook triest, lijkt het FOK!-voorbij-forum indertijd wel.
Ben je nu zelfs die idioten van Voorbij-FOK! in retroperspectief aan het bejubelen?
pi_166853694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja en de meerderheid wenst Zwarte Piet te behouden.
Dus schik je er dan ook naar.
Maar nee hoor we gaan lekker door met zeiken en terroriseren.
De meerderheid is totaal niet relevant als het gaat om de mening van iemand of het recht om voor die mening op te komen.
pi_166853705
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:04 schreef Pielemenneke het volgende:

Dat maakt het erger?
pi_166853723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar we kunnen wel lekker flink op de tenen gaan staan van de kinderen die het elke jaar weer fantastisch vinden dat Sinterklaas en Zwarte Piet weer naar Nederland komen?
Natuurlijk. Minderheden zijn zielig, minderheden mogen klagen. Blanke Nederlanders moeten dit stilzwijgend accepteren, anders zijn ze per definitie racistisch. Het draait alleen nog maar om het accommoderen van de minderheden: zwarten, homo's, transseksuelen, vrouwen, gehandicapten, moslims... Als je wilt dat er rekening met je gehouden wordt, moet je toch echt een minderheid zoeken waar je jezelf in kunt plaatsen.

Uit de krampachtige pogingen om een multiculturele samenleving te zijn waar ruimte is voor iedereen, is een giftig milieu ontstaan waar alleen nog maar plaats is voor minderheden, en de eigen cultuur volledig gecompromitteerd is geraakt.
pi_166853748

Dit soort haatzaaierij daar hoor ik Sylvana nou nooit over bij Pauw aan de tafel..
pi_166853783
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De meerderheid is totaal niet relevant als het gaat om de mening van iemand of het recht om voor die mening op te komen.
Ok dus dan moet alles maar kunnen?
Nee natuurlijk niet als het maar in jouw straatje past natuurlijk.
Zal lekker worden.
Door rood licht rijden mag niet maar 20% blijft het wel doen omdat zij vinden dat zij het recht hebben om voor hun mening uit te komen en zodanig te handelen.
pi_166853847
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben je nu zelfs die idioten van Voorbij-FOK! in retroperspectief aan het bejubelen?
Jij had er eigenlijk zo tussen gekund in die tijd, met dit soort domme opmerkingen hè.
I´m back.
pi_166853873
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit is dus precies de kern van het probleem: de meerderheid moet zich maar schikken om een enkeling te accommoderen. Is dat nu werkelijk een realistische basis voor een succesvolle samenleving?

Moeten alle kinderen op de basisschool dan ook maar verplicht Arabisch leren en naar de Moskee gaan, omdat er Islamitische minderheden in Nederland zijn?
pi_166853883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ok dus dan moet alles maar kunnen?
Nee natuurlijk niet als het maar in jouw straatje past natuurlijk.
Zal lekker worden.
Door rood licht rijden mag niet maar 20% blijft het wel doen omdat zij vinden dat zij het recht hebben om voor hun mening uit te komen en zodanig te handelen.
Zolang het wettelijk mag kan alles wat mij betreft. Sterker nog wat wettelijk niet mag kan soms ook, zoals bij de vrijheid van meningsuiting. Censuur vooraf bestaat niet, vervolging achteraf wel.
pi_166853919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is dus precies de kern van het probleem: de meerderheid moet zich maar schikken om een enkeling te accommoderen. Is dat nu werkelijk een realistische basis voor een succesvolle samenleving?

Moeten alle kinderen op de basisschool dan ook maar verplicht Arabisch leren en naar de Moskee gaan, omdat er Islamitische minderheden in Nederland zijn?
Jazeker, dat is zelfs de enige manier om vooruitgang te krijgen. Bij een nieuwe mening ben je immers altijd in de minderheid ook als het een goed idee is.
pi_166853924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zolang het wettelijk mag kan alles wat mij betreft. Sterker nog wat wettelijk niet mag kan soms ook, zoals bij de vrijheid van meningsuiting. Censuur vooraf bestaat niet, vervolging achteraf wel.
Moraal doet er niet toe voor jou dus? Jij erkent alleen de wet als richtlijn voor je morele handelen?
I´m back.
pi_166853942
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan vindt je het vast ook niet erg als we dergelijke haatzaaiers een samenscholingsverbod gaan geven en voortaan direkt in de bak flikkeren?
pi_166853943
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij had er eigenlijk zo tussen gekund in die tijd, met dit soort domme opmerkingen hè.
Ik werd door hen flink onder vuur genomen. Maar gezien je gedraai afgelopen jaren snap ik wel dat je ze nu steunt.
pi_166853984
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jazeker, dat is zelfs de enige manier om vooruitgang te krijgen. Bij een nieuwe mening ben je immers altijd in de minderheid ook als het een goed idee is.
De enige manier om vooruitgang te krijgen?
Ok dit is wel de meest bizarre gedachtengang ooit....
pi_166854039
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wow... Ik weet niet hoe ik nog een discussie met je moet voeren als je zó een vreselijk debiel denkbeeld hebt.

Ik vind dat alle vrouwen tussen de 25-40 jaar voortaan naakt over straat moeten lopen en voorover moeten buigen als ik dat vraag. Dat is mijn persoonlijke overtuiging als minderheid, en héél Nederland heeft zich daar maar aan te conformeren.

Zou dat werken denk je?
pi_166854053
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De enige manier om vooruitgang te krijgen?
Ok dit is wel de meest bizarre gedachtengang ooit....
Het móet wel een troll zijn.. Of het is een heel enge extremist.
pi_166854058
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik werd door hen flink onder vuur genomen. Maar gezien je gedraai afgelopen jaren snap ik wel dat je ze nu steunt.
Als ik zeg dat die idioten net zo triest zijn als FOK!-voorbij, dan concludeer je dat ik ze aan het bejubelen ben, en dan op grond van jouw mening dat ik niet net zo rechts ben als jij, wat ongeveer idd net zo rechts is als zij toen waren. Daardoor lijk je met je gescheld, je gedenigreer, je valse omdraaiingen ook erg veel op hen hoor. Dag in, dag uit.
Grappige was wel dat ze altijd dachten dat jij gewoon een kloon was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-11-2016 19:26:20 ]
I´m back.
pi_166854090
quote:
Je hoopt dat je er dan wel bij mag horen? :D
pi_166854093
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dan vindt je het vast ook niet erg als we dergelijke haatzaaiers een samenscholingsverbod gaan geven en voortaan direkt in de bak flikkeren?
Dat vind ik wel erg want ze hebben vrijheid van meningsuiting, als ze iets zeggen of doen dat niet mag kun je mensen vervolgen. Het is een vrij trieste gedachte voor mij als minderheden hun mening niet meer zouden mogen uiten. Een oude filosoof schreef vroeger eens: "De waarheid verandert niet door het wel of niet geaccepteerd zijn door de meerderheid van de mensheid.", dat denk ik ook, de minderheid kan ook gelijk hebben.
pi_166854128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg want ze hebben vrijheid van meningsuiting, als ze iets zeggen of doen dat niet mag kun je mensen vervolgen. Het is een vrij trieste gedachte voor mij als minderheden hun mening niet meer zouden mogen uiten. Een oude filosoof schreef vroeger eens: "De waarheid verandert niet door het wel of niet geaccepteerd zijn door de meerderheid van de mensheid.", dat denk ik ook, de minderheid kan ook gelijk hebben.
Maar zoals jij het hier brengt, kun je alleen gelijk hebben als je een minderheid bent. De 80+ % van de bevolking die ergens voor kiest, heeft in jouw ogen immers geen gelijk, en moet zich maar schikken..

Je bent dus niet erg consistent.
pi_166854142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wow... Ik weet niet hoe ik nog een discussie met je moet voeren als je zó een vreselijk debiel denkbeeld hebt.

Ik vind dat alle vrouwen tussen de 25-40 jaar voortaan naakt over straat moeten lopen en voorover moeten buigen als ik dat vraag. Dat is mijn persoonlijke overtuiging als minderheid, en héél Nederland heeft zich daar maar aan te conformeren.

Zou dat werken denk je?
Je moet je schikken dat die minderheid zijn mening uit maar je hoeft je niet te schikken in de zin dat je moet doen wat ze zeggen.
pi_166854168
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 19:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet je schikken dat die minderheid zijn mening uit maar je hoeft je niet te schikken in de zin dat je moet doen wat ze zeggen.
Dat is niet wat je eerder impliceerde. Alweer aan het terugkrabbelen?

Sylvana mag prima haar debiele mening over Zwarte Piet uiten. Maar als 80% van de bevolking beslist dat hij moet blijven, moet hij ook blijven. Zoals je zegt: we zijn niet verplicht te doen wat zij zegt, simpelweg omdat zij haar mening uit.

Dus: Zwarte Piet mag blijven dan toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')