SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...maar het op grote schaal legitimeren van wanstaltig gedrag ten opzichte van vrouwen door het stemmen op Trump is natuurlijk ijzingwekkend naar. Brr.
[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 25-11-2016 07:16:03 ]Let me see you stripped down to the bone
Ik heb geen Facebook, lief ander grollebolleke!quote:Op donderdag 24 november 2016 23:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Mini, klein grollebolleke van mij... wil je even kijken naar FB?
CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!quote:Op donderdag 24 november 2016 23:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb geen Facebook, lief ander grollebolleke!![]()
Waar gaat het over? Heb nog niet alles van vandaag terug kunnen lezen, ik kom net pas terug uit Rotterdam en ben al onderweg naar bed
Ooo, die FB!quote:Op donderdag 24 november 2016 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
CUL / [FB] Voor alle opmerkingen, tips en klachten!
Trusten harde werkster... X
Met de nadruk op nog... Ben tanden aan het poetsenquote:Op vrijdag 25 november 2016 00:44 schreef Isabeau het volgende:
nu al moe en ik moet nog de hele nacht. Nog iemand wakker?
Ja hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2016 00:44 schreef Isabeau het volgende:
nu al moe en ik moet nog de hele nacht. Nog iemand wakker?
Bijzonder druk. Wel een mooie uitvaart. Al is het nu nog steeds niet werkelijk dat ik haar nooit meer ga zien. Het is nog net zo gek, onvoorstelbaar en onzinnig als een week geleden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 00:59 schreef AnneX het volgende:
Ja hoor.
Was de uitvaart vandaag van je collega?
Ging het een beetje?
7 uurquote:
quote:Op vrijdag 25 november 2016 06:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
7 uur
Kom op, Ise! Bijna 15/16/17 uur (doorhalen wat niet van toepassing is).
Goed punt!quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:12 schreef mjan het volgende:
Ise, ik was even naar dat rapport aan het kijken en wat me opviel was dat de antwoordcategorie not clearly saying no or physically fighting back (in de vraag mbt 'when sexual intercourse without consent may be justified') double-barreled is (je vraagt twee dingen, met maar één mogelijk antwoord). Ik vind dat zeker in deze vraag best kwalijk, omdat het - in mijn ogen - echt van een verschillende orde is.
Ik vond dat sowieso nogal een vage vraag, want het impliceert dat de verkrachter niet kan weten dat hij tegen de wil van de andere persoon bezig is.quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:12 schreef mjan het volgende:
Ise, ik was even naar dat rapport aan het kijken en wat me opviel was dat de antwoordcategorie not clearly saying no or physically fighting back (in de vraag mbt 'when sexual intercourse without consent may be justified') double-barreled is (je vraagt twee dingen, met maar één mogelijk antwoord). Ik vind dat zeker in deze vraag best kwalijk, omdat het - in mijn ogen - echt van een verschillende orde is.
Verder vond ik het opvallend dat dit onderwerp met face to face interviews is onderzocht. Vraag me af hoeveel sociaal wenselijke antwoorden er daardoor zijn gegeven.
Als de vraag daadwerkelijk op die manier gesteld is dan is dat niet handig, maar in de tekst staat alleen een parafrase toch? Zou ook nog kunnen dat het percentage bij beide vragen gelijk was.quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:12 schreef mjan het volgende:
Dat zou het beeld nog minder rooskleurig maken. Ik weet niet hoe het onderzoek zich verhoudt tot soortgelijke anonieme onderzoeken, maar ik vond sommige percentages eerder laag dan hoog t.o.v. wat ik zou verwachten (al weet ik dat dat niets zegt).quote:Verder vond ik het opvallend dat dit onderwerp met face to face interviews is onderzocht. Vraag me af hoeveel sociaal wenselijke antwoorden er daardoor zijn gegeven.
Maar dan denk je misschien vooral aan het klassieke, geweldadige beeld van verkrachting?quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:20 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik vond dat sowieso nogal een vage vraag, want het impliceert dat de verkrachter niet kan weten dat hij tegen de wil van de andere persoon bezig is.
ow fudgequote:
Ik probeer een voorbeeld te verzinnen waar je in een verkrachtingssituatie zit waar het slachtoffer niet duidelijk nee heeft gezegd of heeft terug gevochten. Ik kom dan op enge scenarios van gepland machtsmisbruik en zo. Brrrrrrrr, maar de vraag impliceert geen schuld bij de dader. Ik vind het gewoon een kut vraag.quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar dan denk je misschien vooral aan het klassieke, geweldadige beeld van verkrachting?
Details graag!quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:31 schreef Isabeau het volgende:
Wat kunnen mensen goed bedoeld toch de meest stompzinnige dingen zeggen. Arghhhhhhhhhhhh
Nee, ik baseer me op de interviewguide, die als bijlage aan het rapport is toegevoegd. Het is daadwerkelijk zo gesteld.quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als de vraag daadwerkelijk op die manier gesteld is dan is dat niet handig, maar in de tekst staat alleen een parafrase toch? Zou ook nog kunnen dat het percentage bij beide vragen gelijk was.
Inderdaad. Het was ook geen pleidooi tegen het onderzoek, gewoon wat kanttekeningen. Ik heb verder inhoudelijk gezien geen verstand van de materie.quote:Dat zou het beeld nog minder rooskleurig maken. Ik weet niet hoe het onderzoek zich verhoudt tot soortgelijke anonieme onderzoeken, maar ik vond sommige percentages eerder laag dan hoog t.o.v. wat ik zou verwachten (al weet ik dat dat niets zegt).
Op mobiel. Typt kut. Met name spiritueel uitgedaagden denken wijs over te komen met nonsens gekletst.quote:
Dan is het inderdaad een ondoordachte vraagstelling. Het is ook maar net wat voor situatie mensen zich daarbij voorstellen. Veel mensen denken bij verkrachting toch vooral aan mannen die uit de bosjes springen enzo (maar dan zou je juist hele andere cijfers verwachten...?).quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:36 schreef mjan het volgende:
[..]
Nee, ik baseer me op de interviewguide, die als bijlage aan het rapport is toegevoegd. Het is daadwerkelijk zo gesteld.
Ik weet niet of je de zaak van Brock Turner hebt gevolgd? Victim blaming is nog steeds vrij gebruikelijk (in de VS wel duidelijk meer dan hier). De eerste vraag is vaak of het slachtoffer dronken was, of schaars gekleed...quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:34 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik probeer een voorbeeld te verzinnen waar je in een verkrachtingssituatie zit waar het slachtoffer niet duidelijk nee heeft gezegd of heeft terug gevochten. Ik kom dan op enge scenarios van gepland machtsmisbruik en zo. Brrrrrrrr, maar de vraag impliceert geen schuld bij de dader. Ik vind het gewoon een kut vraag.
Nee, ho. Het gaat om iemand die niet duidelijk 'nee' zegt en/of iemand die NIET terugvecht. Niet om iemand die wel terugvecht!quote:Op vrijdag 25 november 2016 07:27 schreef minilot het volgende:
Deze pagina uit het rapport suggereert wel dat het binnen één vraag viel:
http://i.imgur.com/4hnOfiy.png
..en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het er geen verschil is in hoe mensen denken over seks met iemand die niet duidelijk 'nee' zegt en met iemand die fysiek terugvecht.
voor nabestaanden heel lastig, maar op zich zou ik graag zo sterven. Alleen hopelijk niet op de wc of zoquote:Op vrijdag 25 november 2016 07:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Is dit de leeftijd dat mensen die je lief hebt gewoon doodgaan?
Vader van mijn eerste vriendje is overleden. Zelfde leeftijd als mijn moeder 😢
Vol in het leven en hoppakeeeee, gewoon dood.
Ja hooo, dat bedoelde ik ook! Even editen zo. Woordje gemistquote:Op vrijdag 25 november 2016 07:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, ho. Het gaat om iemand die niet duidelijk 'nee' zegt en/of iemand die NIET terugvecht. Niet om iemand die wel terugvecht!
M.a.w. het gaat over seks zonder toestemming met iemand die niet het woord 'nee' gebruikt en die ook niet terugvecht.
yup, dat schijnt ook steeds erger te worden naarmate je ouder wordt. Zet je schrapquote:Op vrijdag 25 november 2016 07:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Is dit de leeftijd dat mensen die je lief hebt gewoon doodgaan?
Vader van mijn eerste vriendje is overleden. Zelfde leeftijd als mijn moeder 😢
Vol in het leven en hoppakeeeee, gewoon dood.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
In het Engels gaat de vraag over één persoon die én niet duidelijk nee zegt én niet terugvecht. De vraag klopt dus wel gewoon als je het mij vraagt. Elke vraag omschrijft een mogelijke situatie.quote:Op vrijdag 25 november 2016 08:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja hooo, dat bedoelde ik ook! Even editen zo. Woordje gemist
Als dáár geen verschil tussen zou zitten was het wel heel bar en boos!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |