wutquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden. Hij vertelde mij dat hij in paniek z'n geld wilde wegsluizen, maar in die paniek dus 1000 euro naar mij heeft overgemaakt. Ik hoorde dat hij in z'n auto zat terwijl ik belde. Hij zei dat hij net terugkomt van de Rabobank en die vinden het heel raar dat dit juist gebeurde nadat wij een deal hadden gemaakt en terwijl hij geld naar mij overmaakte. Nu wil hij nog allerlei gegevens (niet gezegd welke precies) van mij hebben en om twee uur hebben ze een afspraak met de politie voor aangifte.
Jouw bullshit.quote:
Bullshit.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden.
JJ Abrams is zich er mee gaan bemoeienquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Goed. Nu wordt het verhaal te belachelijk.
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Lol, ik zou dat misschien ook denken maar het is helaas echt waar.
Dat is misschien het meest handige.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.
Of iemand die zich voordoet als Rabobank medewerker.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.
Snel even valideren inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:51 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of iemand die zich voordoet als Rabobank medewerker.
Gewoon terugstorten klaar.quote:
Mijn vraag was: wat denk je dat de bank gaat vertellen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:42 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja anders kan hun klant fluiten naar zijn geld
Dan heb ik er overheen gelezen; waar dan? Ik las alleen dat hij het niet naar een andere rekening wil overboeken, maar niet of dat gevraagd werd.quote:
Staan Nederlandse banken dit standaard toe? En is het mogelijk zullen overboekingen standaard te weigeren?quote:
Dat is aan de bank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn vraag was: wat denk je dat de bank gaat vertellen?
Dat is niet gevraagd, hij schreef dit:quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dan heb ik er overheen gelezen; waar dan? Ik las alleen dat hij het niet naar een andere rekening wil overboeken, maar niet of dat gevraagd werd.
Jazeker, waarom moet TS de problemen oplossen van een andere persoon met het risico zelf slachtoffer te worden.quote:
Ik lees een hele hoop bank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Staan Nederlandse banken dit standaard toe? En is het mogelijk zullen overboekingen standaard te weigeren?
Het is algemeen bekend dat je een overschrijving niet zelf terug kan draaien. Waarom zou zoiets een bank wel toe staan? Is dit niet een fout van de bank? Vinden rechters dit ook gewoon goed? Of heb je kans om de schade te laten vergoeden door de bank?
Nee, de vraag is wat denk je dat de bank je kan vertellen dat jou gaat helpen in dit geval?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jazeker, waarom moet TS de problemen oplossen van een andere persoon?
Voordat je met hem naar de politie gaat zou ik eerst maar even zelf met dit verhaal naar de politie stappen. Je maakt niet makkelijk per ongeluk geld over naar een vreemd rekeningnummer. Ik zou dit verhaal niet zomaar geloven. Straks belt "de politie" je nog.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden. Hij vertelde mij dat hij in paniek z'n geld wilde wegsluizen, maar in die paniek dus 1000 euro naar mij heeft overgemaakt. Ik hoorde dat hij in z'n auto zat terwijl ik belde. Hij zei dat hij net terugkomt van de Rabobank en die vinden het heel raar dat dit juist gebeurde nadat wij een deal hadden gemaakt en terwijl hij geld naar mij overmaakte. Nu wil hij nog allerlei gegevens (niet gezegd welke precies) van mij hebben en om twee uur hebben ze een afspraak met de politie voor aangifte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |