wutquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden. Hij vertelde mij dat hij in paniek z'n geld wilde wegsluizen, maar in die paniek dus 1000 euro naar mij heeft overgemaakt. Ik hoorde dat hij in z'n auto zat terwijl ik belde. Hij zei dat hij net terugkomt van de Rabobank en die vinden het heel raar dat dit juist gebeurde nadat wij een deal hadden gemaakt en terwijl hij geld naar mij overmaakte. Nu wil hij nog allerlei gegevens (niet gezegd welke precies) van mij hebben en om twee uur hebben ze een afspraak met de politie voor aangifte.
Jouw bullshit.quote:
Bullshit.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden.
JJ Abrams is zich er mee gaan bemoeienquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Goed. Nu wordt het verhaal te belachelijk.
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Lol, ik zou dat misschien ook denken maar het is helaas echt waar.
Dat is misschien het meest handige.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.
Of iemand die zich voordoet als Rabobank medewerker.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Houdt de 1k vast totdat je er meer van hoort. Als de persoon het terugwilt moet hij het via de Rabobank spelen. Je zal dan een telefoontje krijgen van de Rabobank.
Snel even valideren inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:51 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Of iemand die zich voordoet als Rabobank medewerker.
Gewoon terugstorten klaar.quote:
Mijn vraag was: wat denk je dat de bank gaat vertellen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:42 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja anders kan hun klant fluiten naar zijn geld
Dan heb ik er overheen gelezen; waar dan? Ik las alleen dat hij het niet naar een andere rekening wil overboeken, maar niet of dat gevraagd werd.quote:
Staan Nederlandse banken dit standaard toe? En is het mogelijk zullen overboekingen standaard te weigeren?quote:
Dat is aan de bank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn vraag was: wat denk je dat de bank gaat vertellen?
Dat is niet gevraagd, hij schreef dit:quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dan heb ik er overheen gelezen; waar dan? Ik las alleen dat hij het niet naar een andere rekening wil overboeken, maar niet of dat gevraagd werd.
Jazeker, waarom moet TS de problemen oplossen van een andere persoon met het risico zelf slachtoffer te worden.quote:
Ik lees een hele hoop bank.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Staan Nederlandse banken dit standaard toe? En is het mogelijk zullen overboekingen standaard te weigeren?
Het is algemeen bekend dat je een overschrijving niet zelf terug kan draaien. Waarom zou zoiets een bank wel toe staan? Is dit niet een fout van de bank? Vinden rechters dit ook gewoon goed? Of heb je kans om de schade te laten vergoeden door de bank?
Nee, de vraag is wat denk je dat de bank je kan vertellen dat jou gaat helpen in dit geval?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jazeker, waarom moet TS de problemen oplossen van een andere persoon?
Voordat je met hem naar de politie gaat zou ik eerst maar even zelf met dit verhaal naar de politie stappen. Je maakt niet makkelijk per ongeluk geld over naar een vreemd rekeningnummer. Ik zou dit verhaal niet zomaar geloven. Straks belt "de politie" je nog.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef MCH het volgende:
Ok, schijnbaar is deze man gisteren gehacked en zag hij z'n rekening geplunderd worden. Hij vertelde mij dat hij in paniek z'n geld wilde wegsluizen, maar in die paniek dus 1000 euro naar mij heeft overgemaakt. Ik hoorde dat hij in z'n auto zat terwijl ik belde. Hij zei dat hij net terugkomt van de Rabobank en die vinden het heel raar dat dit juist gebeurde nadat wij een deal hadden gemaakt en terwijl hij geld naar mij overmaakte. Nu wil hij nog allerlei gegevens (niet gezegd welke precies) van mij hebben en om twee uur hebben ze een afspraak met de politie voor aangifte.
Is het een normale transactie? Is het een bekende klant. ed.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, de vraag is wat denk je dat de bank je kan vertellen dat jou gaat helpen in dit geval?
Waarom zal TS meegaan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Voordat je met hem naar de politie gaat zou ik eerst maar even zelf met dit verhaal naar de politie stappen. Je maakt niet makkelijk per ongeluk geld over naar een vreemd rekeningnummer. Ik zou dit verhaal niet zomaar geloven.
Waarom denk je dat de bank daar antwoord op gaat geven?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Is het een normale transactie? Is het een bekende klant. ed.
[..]
Waarom zal TS meegaan?
En je denkt dat de bank die informatie gaat geven? Die man is hun klant, jij niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Waarom zal TS meegaan?
quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de bank daar antwoord op gaat geven?
Omdat ik zelf ook wel eens geld heb overgemaakt naar een verkeerde rekeningnummer. Ze geven geen persoonlijke gegevens maar wel algemene gegevens zoals; rekeningnummer is bekend bij ons ed.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je denkt dat de bank die informatie gaat geven? Die man is hun klant, jij niet.
Goh, die informatie kun je zelf ook wel uit het IBAN halen Einsteinquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik zelf ook wel eens geld heb overgemaakt naar een verkeerde rekeningnummer. Ze geven geen persoonlijke gegevens maar wel algemene gegevens zoals; rekeningnummer is bekend bij ons ed.
Bedankt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik lees een hele hoop bank.
Jij bent toch zelf degene die de cheque accepteert of niet. Het is niet dat het niet terug te zien is om wat voor een soort betaling het gaat.
Maar natuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goh, die informatie kun je zelf ook wel uit het IBAN halen Einstein
ter kennisgeving aannemen.quote:En wat wilde je precies met de informatie, rekeningnummer is bekend bij ons ed. doen?
Ja, duh. Natuurlijk is het rekeningnummer bij hen bekend.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik zelf ook wel eens geld heb overgemaakt naar een verkeerde rekeningnummer. Ze geven geen persoonlijke gegevens maar wel algemene gegevens zoals; rekeningnummer is bekend bij ons ed.
Van bankrekening x die de cheque incasseert en die vervolgend het geld overmaakt naar bankrekening y bedoel je?quote:
Nee, de bank is geen partij bij een onverschuldigde betaling (want dat zou dit zijn). Die gaan daar ook niet in bemiddelen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Oe, bij ons was dat dus niet. Wij hadden geld overgemaakt naar een systeemrekeningnummer. Dus was het rekeningnummer niet bekend bij hun als rekeningnummer van een klant.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, duh. Natuurlijk is het rekeningnummer bij hen bekend.
Tegen betaling wel.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, de bank is geen partij bij een onverschuldigde betaling (want dat zou dit zijn). Die gaan daar ook niet in bemiddelen.
verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Waarom zal TS meegaan?
Nee je ziet niet of het om een ongedekte cheque gaat of niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:00 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Bedankt.
In de reacties hier zag ik dat mensen zeiden dat je niet kon zien of iets een ongedekte cheque is. Maar blijkbaar zie je dit wel. Dan zie ik het probleem hier niet.
Als het een cheque is, weiger die.
quote:Als het een cheque is, weiger die.
Ik snap er niks van. Ik kan het verhaal van spijkerbroek niet volgen. Ik krijg er hoofdpijn van.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Van bankrekening x die de cheque incasseert en die vervolgend het geld overmaakt naar bankrekening y bedoel je?
Neehoor.quote:
Wat is een systeemrekeningnummer?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Oe, bij ons was dat dus niet. Wij hadden geld overgemaakt naar een systeemrekeningnummer. Dus was het rekeningnummer niet bekend bij hun als rekeningnummer van een klant.
Ja.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:05 schreef MCH het volgende:
Kun je geld overmaken naar een geblokkeerde rekening?
Hoe kan je dan zien dat je rekening geplunderd wordt? Als je dan in de auto zitquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Lol, ik zou dat misschien ook denken maar het is helaas echt waar.
Ik vermoed zo'n doorsluisnummer. Als je b.v. extra geld wil overmaken naar je creditcard maak je dat over naar zo'n nummer.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is een systeemrekeningnummer?
Volgens mij kan dat wel, maar dan heeft de rekeninghouder er geen zeggenschap meer over.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:05 schreef MCH het volgende:
Kun je geld overmaken naar een geblokkeerde rekening?
Rekeningnummers van de bank zelf waar ze onderling lekker geld naar elkaar rond pompenquote:Op vrijdag 25 november 2016 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor.
Gratis zelfs.
En niet bemiddelen. Wel een verzoek richting rekeninghouder geld terug te storten dan wel contact op te nemen met de verzoeker.
Bij SNS wel.quote:Weet je niet naar wie je het geld hebt overgemaakt? Dan kunnen wij voor je bemiddelen. Dat kost ¤ 24. Vul daarvoor het formulier ‘Navragen’ in. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het geld terug. Als de ontvanger het bedrag niet wil terugboeken, geven we je zijn of haar gegevens. Je kunt het dan zelf terugvragen.
Een rekeningnummer wat gebruikt wordt om personen te valideren en/of 1cent of 2cent op te storten voor bijvoorbeeld het openen van een rekening. Je hebt nog diverse andere.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |