Ik zou het geld 3 weken vasthouden en dan terugsturen, als het er nog staat.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:14 schreef MCH het volgende:
Nou, ik denk dat de beste man echt een vergissing heeft gemaakt?! Er staan nu twee bedragen op mijn rekening. 1tje van duizend euro (zonder omschrijving), daarna heeft hij blijkbaar nog een betaling gedaan met het correcte bedrag en een omschrijving van wat hij gekocht heeft. Geld komt van een ibannummer van de Rabobank. Fingers crossed, zal de 1000 euro maar terugstorten naar dezelfde rekening.
Dat heb ik gedaan. Die zeggen terugstorten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:26 schreef LievePoetin het volgende:
Ga toch voor het scam verhaal. Zou het niet direct terugstorten en eerst overleggen met je bank hoe en wat.
Is allemaal te lezen in het topicquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:20 schreef Waterdrinker het volgende:
Vroeg hij het naar dezelfde rekening over te boeken of verzocht hij om het naar een andere rekening over te maken?
Zou er nog even mee wachten. Welk verhaal heb je verteld aan de bank dan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Die zeggen terugstorten.
Muziekschool al gebeld? Dat zou ik toch nog even doen voor je het overmaakt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Die zeggen terugstorten.
Oh ja, die inderdaad ook bellen voordat je iets overmaakt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:31 schreef Rewimo het volgende:
Muziekschool al gebeld? Dat zou ik toch nog even doen voor je het overmaakt.
Iemand hier had het over ongedekte betalingen via cheques en toen heb ik het voorbeeld van de cheques genoemd en toen zei de medewerker dat dat niet van toepassing is op IBAN tussen NLse banken (wat ik eigenlijk wel wist).quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:31 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Zou er nog even mee wachten. Welk verhaal heb je verteld aan de bank dan?
Hij zegt een paar keer dat hij het alleen terugstort naar dezelfde rekening. Maar hij is niet helder of de koper iets anders heeft gevraagd. Op deze vragen:quote:
zei hij 'nee en nee', dus je zou concluderen dat de verkoper wél vroeg om het naar hetzelfde rekeningnummer over te makenquote:Op donderdag 24 november 2016 22:32 schreef YebCar het volgende:
[..]
Heeft hij gezegd dan dat het van een Nederlandse rekeninghouder komt?
en moet het naar dezelfde rekeningnummer terug?
Misschien is het een idee om eerst even de muziekschool te bellen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Iemand hier had het over ongedekte betalingen via cheques en toen heb ik het voorbeeld van de cheques genoemd en toen zei de medewerker dat dat niet van toepassing is op IBAN tussen NLse banken (wat ik eigenlijk wel wist).
STOP, LAPTOP DICHT, BEL DE BANK.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:14 schreef MCH het volgende:
Nou, ik denk dat de beste man echt een vergissing heeft gemaakt?! Er staan nu twee bedragen op mijn rekening. 1tje van duizend euro (zonder omschrijving), daarna heeft hij blijkbaar nog een betaling gedaan met het correcte bedrag en een omschrijving van wat hij gekocht heeft. Geld komt van een ibannummer van de Rabobank. Fingers crossed, zal de 1000 euro maar terugstorten naar dezelfde rekening.
Aangifte van wat? En als de benadeelde zijn gegevens heeft wat dan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Kan er aangifte gedaan worden, kan de benadeelde contact opnemen met de bank en gaat de bank vragen aan TS of hij het wil terugsturen. WIl hij dit niet kan de bank de gegevens van TS verstrekken aan de benadeelde.
Heb je de rabobank al gebeld, of zij je wat meer kunnen vertellen over het betreffende rekeningnummer.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Iemand hier had het over ongedekte betalingen via cheques en toen heb ik het voorbeeld van de cheques genoemd en toen zei de medewerker dat dat niet van toepassing is op IBAN tussen NLse banken (wat ik eigenlijk wel wist).
Wat denk je dat de bank gaat vertellen?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:37 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Heb je de rabobank al gebeld, of zij je wat meer kunnen vertellen over het betreffende rekeningnummer.
Goed verhaal, wat dan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:40 schreef MCH het volgende:
Heb die man gebeld, het verhaal wordt raar![]()
![]()
Deze cliffhanger.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:40 schreef MCH het volgende:
![]()
Hou ons niet langer in spanning !quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:40 schreef MCH het volgende:
![]()
Ja anders kan hun klant fluiten naar zijn geldquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat denk je dat de bank gaat vertellen?
Inderdaad, het is graag of niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:42 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Ja anders kan hun klant fluiten naar zijn geld
Wat dannnnquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:40 schreef MCH het volgende:
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |