Als dat kon hadden we dat allang gedaan, maar zo simpel ligt het helaas niet. We hebben daar beide de financiële middelen ook niet voor.quote:
Welke middelen doel je op? Het enige wat je nodig hebt is geld.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:37 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Als dat kon hadden we dat allang gedaan, maar zo simpel ligt het helaas niet. We hebben daar beide de financiële middelen ook niet voor.
Mijn vriendin heeft een lichte handicap, de woning zal daardoor aangepast moeten worden. Ik wil daar liever niet te ver op in gaan, want dat is voor deze casus niet van belang. Als we de centen wel hadden zou samenwonen wel makkelijker gaan, maar is alles alsnog niet 123 geregeld. Ik zou liever advies willen zien in hoe ik het beste om kan gaan met de situatie zoals deze nu is, want dit is niet houdbaar. De afgelopen weekenden heeft mijn vriendin bij mij doorgebracht, omdat ze het niet meer trekt bij haar thuis. Ook dat is geen optie voor de lange termijn.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke middelen doel je op? Het enige wat je nodig hebt is geld.
We wonen hier al redelijk op elkaars lip, in het weekend is het nog wel te doen. Alleen doordeweeks is dat gewoon niet prettig, dus op de lange termijn gekeken is dat geen optie.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:42 schreef Lorde1 het volgende:
Gewoon altijd bij jou thuis afspreken?
dit is een casus? waarom zouden we ons bezig houden met fictie?quote:Op donderdag 24 november 2016 18:46 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een lichte handicap, de woning zal daardoor aangepast moeten worden. Ik wil daar liever niet te ver op in gaan, want dat is voor deze casus niet van belang. Als we de centen wel hadden zou samenwonen wel makkelijker gaan, maar is alles alsnog niet 123 geregeld. Ik zou liever advies willen zien in hoe ik het beste om kan gaan met de situatie zoals deze nu is, want dit is niet houdbaar. De afgelopen weekenden heeft mijn vriendin bij mij doorgebracht, omdat ze het niet meer trekt bij haar thuis. Ook dat is geen optie voor de lange termijn.
quote:Op donderdag 24 november 2016 18:52 schreef Ole het volgende:
Ik denk toch dat een eigen huis de enige optie is. Je bent daar te gast en het wordt al snel gezien als bemoeien als je ergens iets over zegt.
Dat is natuurlijk ook zo en dat probeer ik ook te respecteren. Alleen het loopt zo uit de klauwen dat ze in mijn ogen misbruik maakt van mijn vriendin. Want mijn schoonmoeder weet dat niemand tegen haar in zal gaan. Het is frustrerend om elke dag meerdere verhalen te horen dat mijn schoonmoeder naar mijn vriendin schreeuwt, en dat ze weer huilend met mij aan de telefoon zit en zelf niks te mogen doen.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:57 schreef Spriet4 het volgende:
Bij jou geen optie. Samenwonen geen optie. Wat overblijft is je erbij neerleggen zoals het nu is. Je hebt te doen wat schoonmoeder zegt in haar huis. Je hebt niet het recht je ermee te bemoeien. Sterker nog, je zou het juist ondraaglijker maken.
Je zou het met je vriendin kunnen bespreken wat zij eraan zou willen doen. Misschien dat zij met haar moeder zou willen praten over wat de situatie met haar doet. Jij kunt erbij zitten en haar steun geven.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:05 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk ook zo en dat probeer ik ook te respecteren. Alleen het loopt zo uit de klauwen dat ze in mijn ogen misbruik maakt van mijn vriendin. Want mijn schoonmoeder weet dat niemand tegen haar in zal gaan. Het is frustrerend om elke dag meerdere verhalen te horen dat mijn schoonmoeder naar mijn vriendin schreeuwt, en dat ze weer huilend met mij aan de telefoon zit en zelf niks te mogen doen.
Sinds wanneer is een casus per definitie fictie?quote:Op donderdag 24 november 2016 19:02 schreef zeer het volgende:
[..]
dit is een casus? waarom zouden we ons bezig houden met fictie?
Tja.. dan moet je vriendin haar mond open doen. Het is gewoon niet aan jou. Steun je vriendin en werk aan de enige echte oplossing (uit huis gaan).quote:Op donderdag 24 november 2016 19:05 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
[..]
Dat is natuurlijk ook zo en dat probeer ik ook te respecteren. Alleen het loopt zo uit de klauwen dat ze in mijn ogen misbruik maakt van mijn vriendin. Want mijn schoonmoeder weet dat niemand tegen haar in zal gaan. Het is frustrerend om elke dag meerdere verhalen te horen dat mijn schoonmoeder naar mijn vriendin schreeuwt, en dat ze weer huilend met mij aan de telefoon zit en zelf niks te mogen doen.
Zelf wilt er niets aan doen, omdat het dan alleen maar erger gaat worden.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:10 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Je zou het met je vriendin kunnen bespreken wat zij eraan zou willen doen. Misschien dat zij met haar moeder zou willen praten over wat de situatie met haar doet. Jij kunt erbij zitten en haar steun geven.
Ik steun haar sowieso, alleen vroeg ik me af of ik meer kon doen. Misschien is er een oplossing waar ik zelf nog niet aan had gedacht.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Tja.. dan moet je vriendin haar mond open doen. Het is gewoon niet aan jou. Steun je vriendin en werk aan de enige echte oplossing (uit huis gaan).
Voor aanpassing aan het huis kun je misschien aanspraak maken op een vergoeding uit de WMO..quote:Op donderdag 24 november 2016 18:46 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een lichte handicap, de woning zal daardoor aangepast moeten worden. Ik wil daar liever niet te ver op in gaan, want dat is voor deze casus niet van belang. Als we de centen wel hadden zou samenwonen wel makkelijker gaan, maar is alles alsnog niet 123 geregeld. Ik zou liever advies willen zien in hoe ik het beste om kan gaan met de situatie zoals deze nu is, want dit is niet houdbaar. De afgelopen weekenden heeft mijn vriendin bij mij doorgebracht, omdat ze het niet meer trekt bij haar thuis. Ook dat is geen optie voor de lange termijn.
Je vriendin aansporen wat te zeggen?quote:Op donderdag 24 november 2016 19:16 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Ik steun haar sowieso, alleen vroeg ik me af of ik meer kon doen. Misschien is er een oplossing waar ik zelf nog niet aan had gedacht.
Dat wilt ze niet, omdat haar moeder alleen maar schreeuwend en scheldend reageert om haar zin te krijgen. Het gaat dan van kwaad tot erger.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je vriendin aansporen wat te zeggen?
Tja.. terug naar m'n vorige post.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:20 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat wilt ze niet, omdat haar moeder alleen maar schreeuwend en scheldend reageert om haar zin te krijgen. Het gaat dan van kwaad tot erger.
Dat is niet de juiste houding in deze situatie. Ze kan het tenminste eens proberen, met jou erbij. Geen verwijt of geschreeuw. Geen 'jij jij'. Maar gewoon wat de huidige situatie met haar doet. Hoe ongelukkig ze ervan wordt. Of "we niet samen kunnen proberen het tot een leuke thuis te maken". Natuurlijk kan ze andere bewoordingen gebruiken. Maar zoals ik het zie lijkt schoonmoeder ook niet gelukkig. Gelukkige mensen schreeuwen niet tegen hun gezinquote:Op donderdag 24 november 2016 19:14 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Zelf wilt er niets aan doen, omdat het dan alleen maar erger gaat worden.
Lijkt me averechts werken, want dan is het vast ts z'n invloed die haar zo tegendraads maakt enzo en dan krijg je vast meer dan een koude douche alleen over je heen. Beter gaat zijn vriendin eens met haar vader praten, liefst ook met broer erbij. Samen een front vormen zou kunnen helpen, al is dat misschien niet zo realistisch gezien hun leeftijd en lengte van dit patroon. Ze zouden in ieder geval onderling elkaar meer kunnen steunen. Bijvoorbeeld door pa wat te ontlasten qua werk, misschien houdt hij dan wat meer energie over wat hij weer kan stoppen in hun gezinsleven. Als zij meer een front kunnen vormen, kun je ook duidelijker één lijn trekken met bijbehorende consequenties. Bijvoorbeeld in een familiegesprek (zonder jou en andere partners).quote:Op donderdag 24 november 2016 19:10 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Je zou het met je vriendin kunnen bespreken wat zij eraan zou willen doen. Misschien dat zij met haar moeder zou willen praten over wat de situatie met haar doet. Jij kunt erbij zitten en haar steun geven.
Ja, dit lijkt mij ook een goede tip.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:28 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Lijkt me averechts werken, want dan is het vast ts z'n invloed die haar zo tegendraads maakt enzo en dan krijg je vast meer dan een koude douche alleen over je heen. Beter gaat zijn vriendin eens met haar vader praten, liefst ook met broer erbij. Samen een front vormen zou kunnen helpen, al is dat misschien niet zo realistisch gezien hun leeftijd en lengte van dit patroon. Ze zouden in ieder geval onderling elkaar meer kunnen steunen. Bijvoorbeeld door pa wat te ontlasten qua werk, misschien houdt hij dan wat meer energie over wat hij weer kan stoppen in hun gezinsleven. Als zij meer een front kunnen vormen, kun je ook duidelijker één lijn trekken met bijbehorende consequenties. Bijvoorbeeld in een familiegesprek (zonder jou en andere partners).
Als ma zich zo vermaakt in d'r eentje met tv en facebook, dan is haar alleen laten niet zo een straf. Dat zal ze misschien anders ervaren als ze merkt dat er onderling wel een leven doorgaat, waar zij geen invloed op uit kan oefenen met haar tantrums. Of misschien is dat juist haar angst en is ze zo krampachig haar positie aan het verdedigen ofzo. Misschien is het prinsessengedrag en waant ze zich veilig op haar hoge troon, omdat ze denkt dat men niet zonder haar kan ofzo. Dat laatste kun je natuurlijk heel makkelijk ondermijnen samen, maar pas een beetje op dat je er geen strijd of zelfs vergelding van gaat maken.
Wordt hoe dan ook wel even doorbijten om zo een patroon te doorbreken, moeten ze ook maar trek in en energie voor hebben. Maar zonder elkaar onder hun dak ben ik bang dat het meer een kwestie van uitzitten is..
Als je verhaal niet schromelijk overdreven is, is je schoonmoeder wat we in jip en janneke-speak 'een geflipt kutwijf' noemen. En in dit geval een geflipt kutwijf met een machtspositie over jouw vriendin. Veel kutter kan je het niet krijgen.quote:Op donderdag 24 november 2016 18:46 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een lichte handicap, de woning zal daardoor aangepast moeten worden. Ik wil daar liever niet te ver op in gaan, want dat is voor deze casus niet van belang. Als we de centen wel hadden zou samenwonen wel makkelijker gaan, maar is alles alsnog niet 123 geregeld. [b]Ik zou liever advies willen zien in hoe ik het beste om kan gaan met de situatie zoals deze nu is, want dit is niet houdbaar. [/b]De afgelopen weekenden heeft mijn vriendin bij mij doorgebracht, omdat ze het niet meer trekt bij haar thuis. Ook dat is geen optie voor de lange termijn.
Als je nou eens eerlijk bent hè, hoe groot acht je de kans dat zoiets ook maar een heel klein beetje gaat werken?quote:Op donderdag 24 november 2016 19:25 schreef Spriet4 het volgende:
zoals ik het zie lijkt schoonmoeder ook niet gelukkig. Gelukkige mensen schreeuwen niet tegen hun gezin![]()
Wellicht dat door zo'n gesprek schoonmoeder ook open wordt en er meer begrip voor elkaar gaat ontstaan.
Die zitten gewoon collectief onder de plakquote:Op donderdag 24 november 2016 18:32 schreef thrushhonk het volgende:
Een andere situatie is ook heel typisch voor mijn schoonmoeder: Mijn vriendin, haar broer, vader en ik zitten gezamenlijk tv te kijken. Er staat een programma op en we vinden het mijn z’n vieren prima om te kijken. Op dat moment komt mijn schoonmoeder binnen, en ze zegt doodleuk “jeetje zeg, zet eens wat op dat we allemaal leuk vinden”. Waarop de broer van mijn vriendin zegt dat we dit allemaal leuk vinden. Mijn schoonmoeder pakt hierop vervolgens de afstandsbediening en zet hem op iets wat alleen zei leuk vindt, en zegt dan “nee, dit is leuk”.
Je kunt altijd proberen. Bij voorbaat al in kansloos denken brengt je niet vooruitquote:Op donderdag 24 november 2016 19:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je nou eens eerlijk bent hè, hoe groot acht je de kans dat zoiets ook maar een heel klein beetje gaat werken?
Je kunt ook meer kwaad dan goed doen. Bezint eer ge begint.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:41 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Je kunt altijd proberen. Bij voorbaat al in kansloos denken brengt je niet vooruit
Kwader kan het toch niet worden, lijkt me..quote:Op donderdag 24 november 2016 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt ook meer kwaad dan goed doen. Bezint eer ge begint.
Misschien is het sowieso belangrijker dat ts z'n vriendin iets verandert, voor zichzelf. Zodat ze zich niet zo een willoos slachtoffer voelt dat overgeleverd is aan de grillen van ma. Als ma niet kan of wil veranderen, dan kan ze voor zichzelf misschien nog wel een gevoel creëren dat ze zoveel mogelijk heeft geprobeerd ofzo. En dat ze samen met pa en broer wel een front kan vormen. Zeker als ze een lichte handicap heeft, waar aanpassingen voor nodig zijn, lijkt me dat een reuzehandige levensles om je rug recht te houden tegenover shitstormen waar je enige afhankelijkheid van hebt..quote:Op donderdag 24 november 2016 19:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je nou eens eerlijk bent hè, hoe groot acht je de kans dat zoiets ook maar een heel klein beetje gaat werken?
Het probleem is echter dat zij, als ouder, in een machtspositie zit en de vriendin van ts juist in een afhankelijkheidspositie zit.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:37 schreef Scary_Mary het volgende:
Wat dat schreeuwen betreft, als je wil dat zoiets ophoudt dan kun je haar beter juist niet belonen door te doen wat zij zo graag wil. Rustig blijven en aangeven dat er alleen een gesprek kan plaatsvinden op normale toon. Zal best even duren, maar ze zal echt moeten leren wat wel werkt en dat lukt alleen met consequent gedrag.
Mwa ik kan nog wel een paar dingen bedenken die ze zou kunnen doen.. Ze zou bijvoorbeeld kunnen verbieden dat ts bij hun over de vloer komt, ze zou de vriendin van ts kunnen verbieden om nog bij ts over de vloer te komen of ts überhaupt nog te zien.. En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken die ze zou kunnen doen..quote:Op donderdag 24 november 2016 19:45 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Kwader kan het toch niet worden, lijkt me..
Echt wel. Lijkt me geen fijne vrouw als je haar toorn over je afroept.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:45 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Kwader kan het toch niet worden, lijkt me..
Beide 22 jaar. Dat is mij ook een raadsel, en zo denkt mijn vriendin er ook over. Ze heeft liever dat haar ouders gaan scheiden en dat haar moeder het huis verlaat dan dat dit zo doorgaat.quote:Op donderdag 24 november 2016 21:54 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe oud zijn jullie?
Die schoonmoeder klinkt echt als een borderliner.
Waarom die man nog bij haar is is mij een raadsel.
Tegenover mij is mijn vriendin niet conflictmijdend hoor, alleen tegenover haar moeder. Mijn schoonmoeder heeft eens een verjaardag verlaten omdat iemand zei dat diegene haar dochter niet vmbo waardig was. En mijn schoonmoeder voelde zich daar zo door geraakt dat ze meteen weg wilde. Ze gaat ook zelden naar verjaardagen en andere gelegenheden omdat ze naar eigen zeggen geen zin heeft of zich niet lekker voelt. Maar het zal mij niet verbazen als dat een roep om aandacht is.quote:Op donderdag 24 november 2016 19:40 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die zitten gewoon collectief onder de plak![]()
Blijkbaar zijn ze allemaal conflictmijdend en geven ze moeder alle kans om de baas te zijn. Daarnaast durft moeders niet toe te geven dat ze niet geschikt is voor het eigen bedrijf en is vaders bang om alles kwijt te raken, dus emmeren ze maar een beetje door.
Ik zou de volgende keer als moeders weer zo'n "ik bepaal wel wat leuk is"-momentje het volgende doen: Iemand uit het gezin stelt voor om het programma dat jullie keken op een andere kamer verder te kijken op een tweede tv. En als moeders protesteert zegt een gezinslid: "Ja, we kijken graag iets wat we allemaal leuk vinden".
Verder zou ik me er niet te veel mee bemoeien, niet jouw plaats.
Bedenk je wel dat als je vriendin zo conflictmijdend is, dat ook gevolgen heeft voor je eigen relatie.
Ik denk dat je niet moet gaan psychologiseren. Je schoonmoeder klinkt niet als een heel fijne vrouw. Het beste advies wat ik ooit over de vergelijkbare situatie heb gekregen: jouw moeder jouw probleem, zijn moeder zijn probleem.quote:Op donderdag 24 november 2016 22:14 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Tegenover mij is mijn vriendin niet conflictmijdend hoor, alleen tegenover haar moeder. Mijn schoonmoeder heeft eens een verjaardag verlaten omdat iemand zei dat diegene haar dochter niet vmbo waardig was. En mijn schoonmoeder voelde zich daar zo door geraakt dat ze meteen weg wilde. Ze gaat ook zelden naar verjaardagen en andere gelegenheden omdat ze naar eigen zeggen geen zin heeft of zich niet lekker voelt. Maar het zal mij niet verbazen als dat een roep om aandacht is.
Ja en nee in mijn ogen. Ik denk dat als zij de strijd aan wil gaan en haar poot stijf kan en gaat houden, er wel iets aan het schreeuwen te doen zou kunnen zijn. Het gaat immers om niet om een weigering van de taak, maar een weigering tot actie of zelfs in gesprek gaan zolang er geschreeuwd wordt. Dat is een nuance die wellicht niet heel makkelijk over te brengen is, maar daar ligt ook een taak voor de dochter om heel duidelijk te zijn dat het geen doodlopende weg is, maar een kruispunt. Vergelijk het met een bang dier, beter niet in een hoek drijven als je het een andere kant uit wil laten gaan.quote:Op donderdag 24 november 2016 20:30 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat zij, als ouder, in een machtspositie zit en de vriendin van ts juist in een afhankelijkheidspositie zit.
De vriendin van ts kan dit alleen doen als ze, zoals je eerder al schreef, een front vormt met haar vader en broer. Zonder de steun van, met name haar vader, is de kans dat ze het op die manier alleen maar erger maakt erg groot.
Goed om te horen dat ze dit alleen met ma heeftquote:Op donderdag 24 november 2016 22:14 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Tegenover mij is mijn vriendin niet conflictmijdend hoor, alleen tegenover haar moeder. Mijn schoonmoeder heeft eens een verjaardag verlaten omdat iemand zei dat diegene haar dochter niet vmbo waardig was. En mijn schoonmoeder voelde zich daar zo door geraakt dat ze meteen weg wilde. Ze gaat ook zelden naar verjaardagen en andere gelegenheden omdat ze naar eigen zeggen geen zin heeft of zich niet lekker voelt. Maar het zal mij niet verbazen als dat een roep om aandacht is.
Kan ze voortaan lekker zijn huishouden gaan doen ja, als dankquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:27 schreef sirdanilot het volgende:
TS je weet zelf ook wel dat wij geen 'leuke' oplossingen gaan kunnen bedenken hier. Ik ga dus gewoon de dingen zeggen die jij niet wil horen:
1. De thuissituatie van je vriendin is onhoudbaar
2. Ze moet daar dus weg. Dus ofwel jij gaat met haar samenwonen en jij gaat voor het geld zorgen om dat te doen (dat is immers jouw taak als man), ofwel je trekt je handen er vanaf, maakt het uit en maakt je uit de voeten.
Jouw taak om voor de middelen te zorgen om samen te gaan wonen, dus. Wees geen slappe vent die niet voor zijn vrouw (en later gezin) kan zorgen.
De vriendin heeft een handicap, zei TS, dus werken wordt denk ik lastig voor haar.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:18 schreef Scary_Mary het volgende:
en die jij niet wil horen:
2. Ze moet daar dus weg. Dus ofwel jij gaat met haar samenwonen en jij gaat voor het geld zorgen om dat te doen (dat is immers jouw taak als man), ofwel je trekt je handen er vanaf, maakt het uit en maakt je uit de voeten.
Dat is vrij kort door de bocht.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De vriendin heeft een handicap, zei TS, dus werken wordt denk ik lastig voor haar.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
De vriendin heeft een handicap, zei TS, dus werken wordt denk ik lastig voor haar.
quote:Op donderdag 24 november 2016 18:32 schreef thrushhonk het volgende:
Als mijn vriendin thuiskomt van haar werk
quote:Op donderdag 24 november 2016 18:46 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft een lichte handicap
Ok dan mag zij er ook bij werken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is vrij kort door de bocht.
Dat is op dit moment gewoonweg niet mogelijk, anders hadden we dat allang gedaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:27 schreef sirdanilot het volgende:
TS je weet zelf ook wel dat wij geen 'leuke' oplossingen gaan kunnen bedenken hier. Ik ga dus gewoon de dingen zeggen die jij niet wil horen:
Jouw taak om voor de middelen te zorgen om samen te gaan wonen, dus. Wees geen slappe vent die niet voor zijn vrouw (en later gezin) kan zorgen.
Dan maak je het toch uit, als je dat wijf niet aan kan?quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:08 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Dat is op dit moment gewoonweg niet mogelijk, anders hadden we dat allang gedaan.
Er is geen schema of agenda, de meeste dingen doet iedereen voor zichzelf. Iedereen doet zijn eigen afwas, eigen kamer schoonmaken etc. Alleen de was is gezamenlijk. Mijn vriendin zit op dieet, en ze eet altijd apart. Als ik daar ben eet ik met mijn vriendin mee.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:04 schreef Scary_Mary het volgende:
Is de taakverdeling dat iedereen gewoon dingen doet, bijvoorbeeld aan de hand van de agenda of een schema ofzo? Of moet ze vragen dat dingen gebeuren?
Vragen jullie haar weleens hoe het gaat? Hoe gaan jullie om met haar opmerkingen over niet lekker voelen? Zeggen jullie weleens, gut vervelend joh. Zal ik een lekker bakje thee voor je zetten of een kruik voor je maken of whatever? (Zeg maar bevestiging geven van haar niet lekker voelen)
Heeft ze irl vriendinnencontact, bij wie ze d'r ei kwijt kan of is ze daarvoor op facebook bij al dan niet halve vreemden aangewezen voor een luisterend oor?
Weet jij ook toevallig hoe ze zich gedraagt tegenover niet-gezinsleden?quote:Op donderdag 24 november 2016 22:14 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nee, wellicht nieuwe inzichten. Hier op FOK! zit een bak een ervaring, dus even je verhaal kwijt kunnen en advies krijgen kan nooit kwaad.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan maak je het toch uit, als je dat wijf niet aan kan?
Wat wil je van ons horen? Een magische toveroplossing?
Ja ok best, maar je gaat geen magische toveroplossing vinden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:16 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Nee, wellicht nieuwe inzichten. Hier op FOK! zit een bak een ervaring, dus even je verhaal kwijt kunnen en advies krijgen kan nooit kwaad.
Plicht. Grapjas.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok dan mag zij er ook bij werken.
Dat ontslaat TS niet van de plicht om zijn vriendin uit die rottige thuissituatie te halen.
Verklaar je nader lieverd. Ik maak geen grapjes, namelijkquote:
Plicht, is dat wettelijk of volgens de bijbel?quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verklaar je nader lieverd. Ik maak geen grapjes, namelijk
Geen van beide.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Plicht, is dat wettelijk of volgens de bijbel?
Jij stelt gesloten vragen. Dit of dat?quote:
Ook niet als het wel zijn moeder was geweest; zij moet er namelijk zelf mee akkoord gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:29 schreef sirdanilot het volgende:
De enige andere oplossing lijkt mij hulpverlening voor die moeder. Maar da's niet jouw zaak om dat te regelen. Het is nl. niet jouw moeder.
Ja, meningen. Precies. Jij víndt het zijn plicht.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jij stelt gesloten vragen. Dit of dat?
Stel open vragen, Lienekien. Sta open voor de mening van een ander, daardoor kun jejezelf als persoon ontwikkelen.
Door gesloten vragen te stellen (dit of dat?) duw je jezelf alleen maar in een hoekje. Als jij gesloten vragen blijft stellen blijf ik gesloten antwoorden. Totdat je laatzien dat je open staat v oor anderen en hun mening.
Wat is je punt precies?quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, meningen. Precies. Jij víndt het zijn plicht.
Als iedereen dingen voor zichzelf doet, welke taken maakt ma dan de stennis over? Gebeuren dingen niet snel genoeg of gaat het om dingen uit haar eigen takenpakket?quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:14 schreef thrushhonk het volgende:
[..]
Er is geen schema of agenda, de meeste dingen doet iedereen voor zichzelf. Iedereen doet zijn eigen afwas, eigen kamer schoonmaken etc. Alleen de was is gezamenlijk. Mijn vriendin zit op dieet, en ze eet altijd apart. Als ik daar ben eet ik met mijn vriendin mee.
Niet om haar gedrag goed te praten, maar best begrijpelijk dat ze dan door blijft zeuren over hetzelfde. Ze heeft niet het idee dat het bij jullie doordringt en voelt zich kennelijk niet bij machte om zelf shit aan te passen.quote:Haar opmerkingen negeren we, omdat ze elke dag hetzelfde riedeltje heeft en we dat zat zijn. Ze heeft volgens mij geen vriendinnen.
Dat is zo, je kan het altijd proberen. Maar mijn vraag staat nog steeds: hoe groot acht jij de kans dat dit gaat werken?quote:Op donderdag 24 november 2016 19:41 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Je kunt altijd proberen. Bij voorbaat al in kansloos denken brengt je niet vooruit
Die plicht heeft hij dus net niet. De enige die verantwoordelijkheid heeft voor het leven van zijn vriendin is zijn vriendin zelf.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat ontslaat TS niet van de plicht om zijn vriendin uit die rottige thuissituatie te halen.
Of ze echt borderline heeft is niet zomaar te zeggen. Wel dat ze sociaal en emotioneel behoorlijk wat issues moet hebben, anders gedraag je je zo niet.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ok best, maar je gaat geen magische toveroplossing vinden.
Die moeder heeft gewoon borderline, dus een goed gesprek voeren daarmee, dat gaat gewoon niet werken. Je vriendin móet daar dus weg. By any means necessary. Desnoods ga je in een piepklein hok ergens in een achterbuurt wonen, desnoods neem je een tweede baan erbij.
De enige andere oplossing lijkt mij hulpverlening voor die moeder. Maar da's niet jouw zaak om dat te regelen. Het is nl. niet jouw moeder.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:54 schreef Sarasi het volgende:
Oh god. Dit klinkt bijna exact als mijn exschoonfamilie, al schreeuwde die vrouw gelukkig niet.
Het enige wat uiteindelijk hielp was haar 'vriendin' te worden. Dodelijk vermoeiend, maar dat maakte het wel een soort van leefbaar. Ik kon er echter niet langer dan twee aaneengesloten nachten zijn, dan werd ik helemaal gek.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:27 schreef sirdanilot het volgende:
Je zal het vast en zeker allemaal heel erg goed bedoelen en zo, maar wow, wat een achterhaald patriarchaal beeld van een gezinsleven heb jij zeg.quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Amen...de iets langere versie van "grow a pair".quote:Op zaterdag 26 november 2016 14:12 schreef Swlabr het volgende:
Wat een gelul. Iedereen kan zelfstandig wonen, dat is in Nederland goed genoeg geregeld. Je zegt dat je vriendin werkt, jij hopelijk ook, dan heb je sowieso al genoeg inkomen om te huren. Zo niet, werk je niet genoeg.
Je wíl dus gewoon geen moeite doen om zelfstandig te gaan wonen. Het kost inderdaad wat moeite om dat voor elkaar te krijgen, en zo te horen zijn jullie meer van het lekker profiteren en toch een vinger in de pap willen hebben.
Welkom in het echte leven.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja ok best, maar je gaat geen magische toveroplossing vinden.
Die moeder heeft gewoon borderline, dus een goed gesprek voeren daarmee, dat gaat gewoon niet werken. Je vriendin móet daar dus weg. By any means necessary. Desnoods ga je in een piepklein hok ergens in een achterbuurt wonen, desnoods neem je een tweede baan erbij.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Verklaar je nader lieverd. Ik maak geen grapjes, namelijk
quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Plicht, is dat wettelijk of volgens de bijbel?
quote:
Waar ben je mee bezig? Je posts zitten boordevol aannames. Je diagnotiseert haar moeder voor borderline. Je zegt dat het een plicht is van de TS om haar weg te halen zonder dat je daar onderbouwing voor op kan brengen. De TS is niets verplicht, niet naar haar en al zeker niet naar jou.quote:Op vrijdag 25 november 2016 14:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Jij stelt gesloten vragen. Dit of dat?
Stel open vragen, Lienekien. Sta open voor de mening van een ander, daardoor kun jejezelf als persoon ontwikkelen.
Door gesloten vragen te stellen (dit of dat?) duw je jezelf alleen maar in een hoekje. Als jij gesloten vragen blijft stellen blijf ik gesloten antwoorden. Totdat je laatzien dat je open staat v oor anderen en hun mening.
Offer je op dan, held!quote:Op donderdag 24 november 2016 19:25 schreef Roland_Deschain het volgende:
Volgens mij heeft je schoonmoeder gewoon een flinke beurt nodig.
Je doet normaal, reageer jij maar in het feedback topic als je wat tegen me te zeggen hebt. Geen diagnoses stellen hier, je bent geen dokter. En als je dat wel bent, kunnen we dat niet verifieren, dus geen diagnoses en geen zgn doktersadviezen hier.quote:
Jullie moeten het allemaal niet zo aantrekken wat die moeder doet.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.
De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Verrast je dat dan? Zo'n situatie verandert niet zomaar, vooral niet als iedereen zich precies zo gedraagt als ze altijd al deden.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.
De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.quote:Op donderdag 1 december 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Is meneer tevreden met bovenstaande post nu?
Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:03 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.
Beter post je niet meer hier, als je punt is dat je geen diagnose stelt, heeft dat hier geen meerwaarde in het topic.quote:Op donderdag 1 december 2016 19:39 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.
Ik geloof niet dat TS dit wil horen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
4. Leg je swans op tafel en doe een exotische lokroep.quote:Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
Trek je bek eens open met waar ze in godsnaam mee bezig is..quote:Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:06 schreef HulkHeld het volgende:
Waarom kom je daar dan nog zo graag? Ik zou zeggen: ga vaker bij jou zitten, dan gaat ze misschien beseffen dat haar dochter er ook niet vaak meer is en dat de reden daarvan zijzelf is.
Ik herken dit verhaal wel een beetje, al is mijn 'schoon'moeder (relatie is nog jong) niet zo, maar heeft de rest van haar familie (broer, vriendin van broer, oom en tante) geen interesse in mij. Eerste twee keer dat ik deze mensen leerde kennen en er waren toen ik daar was, hebben ze mij niets gevraagd. Mijn reactie: prima, maar verwacht niet dat ik nog kom als zij er zijn. Haar broer is het huis, dus als ik daar ben, ben ik daar met mijn vriendin en haar moeder, dan is het wel gezellig. Ik begrijp niet hoe je een nieuw iemand niks kan vragen over wat hij doet etc.
Heb ik de vraag gehad van mijn vriendin of ik, met haar oom en tante, bij haar broer en vriendin, kerst wil vieren. Niet van plan daar bij te gaan zijn, puur om hun het idee te geven dat de sfeer die zij creëren terwijl ik erbij ben, ik die niet gezellig vind, om hopelijk het besef op te laten doen komen bij hun handelswijze.
Nou, als ik, bij mijn eerste kennismaking van haar broer en zijn vriendin, alleen een hand krijg, maar voor de rest heel de avond het gespreksonderwerp de problemen in hun familie is, en ik daar een verloren bij zit omdat ik geen idee heb waar het over gaat + dat ze van tevoren hebben afgesproken dit gaan we niet bespreken want ... (ik) zit erbij, dan heb ik de neiging om lekker op te staan en naar huis te gaan. Dat het vervolgens weer gebeurt, nu bij haar oom en tante, die stonden te springen om mij te leren kennen, en mij vervolgens niks vragen en er dus weer verloren bij zit en weer de neiging heb om weg te gaan, dan ga ik daar Kerst niet voor op het spel zetten, wetende dat het bij elke andere gelegenheid wel gezellig is, daar waar ik dat hoog op prijs stel gedurende de feestdagen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 10:23 schreef Jojansma het volgende:
[..]
Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.
Maargoed, da's mijn mening..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |