abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166891274
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:08 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Dat is op dit moment gewoonweg niet mogelijk, anders hadden we dat allang gedaan.
Dan maak je het toch uit, als je dat wijf niet aan kan?

Wat wil je van ons horen? Een magische toveroplossing?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_166891294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:04 schreef Scary_Mary het volgende:
Is de taakverdeling dat iedereen gewoon dingen doet, bijvoorbeeld aan de hand van de agenda of een schema ofzo? Of moet ze vragen dat dingen gebeuren?

Vragen jullie haar weleens hoe het gaat? Hoe gaan jullie om met haar opmerkingen over niet lekker voelen? Zeggen jullie weleens, gut vervelend joh. Zal ik een lekker bakje thee voor je zetten of een kruik voor je maken of whatever? (Zeg maar bevestiging geven van haar niet lekker voelen)
Heeft ze irl vriendinnencontact, bij wie ze d'r ei kwijt kan of is ze daarvoor op facebook bij al dan niet halve vreemden aangewezen voor een luisterend oor?
Er is geen schema of agenda, de meeste dingen doet iedereen voor zichzelf. Iedereen doet zijn eigen afwas, eigen kamer schoonmaken etc. Alleen de was is gezamenlijk. Mijn vriendin zit op dieet, en ze eet altijd apart. Als ik daar ben eet ik met mijn vriendin mee.

Haar opmerkingen negeren we, omdat ze elke dag hetzelfde riedeltje heeft en we dat zat zijn. Ze heeft volgens mij geen vriendinnen.
pi_166891318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:14 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Tegenover mij is mijn vriendin niet conflictmijdend hoor, alleen tegenover haar moeder. Mijn schoonmoeder heeft eens een verjaardag verlaten omdat iemand zei dat diegene haar dochter niet vmbo waardig was. En mijn schoonmoeder voelde zich daar zo door geraakt dat ze meteen weg wilde. Ze gaat ook zelden naar verjaardagen en andere gelegenheden omdat ze naar eigen zeggen geen zin heeft of zich niet lekker voelt. Maar het zal mij niet verbazen als dat een roep om aandacht is.
Weet jij ook toevallig hoe ze zich gedraagt tegenover niet-gezinsleden?

Mogelijk is ze niet sociaal capabel en voelt ze zich ongemakkelijk in omgang met anderen. Daarnaast kan ze zich ook nog constant bezighouden met wat anderen van har denken, waardoor ze een façade gaat voorhouden. Dit is allemaal vermoeiend, en dan moet ze haar frustraties ergens kwijt wat in dit geval haar gezin is. Ook voelt ze een zekere mach over haar gezin te hebben, welke ze helemaal niet heeft in de buitenwereld, wat haar ertoe aanzet zich nog erger te gedragen.
Een gefrustreerde moeder die op haar beurt haar gezin het leven ziek maakt.
Als dit echt zo is, kunnen je vriendin, haar broer en vader het langzaam aanpakken - achterhalen wat haar dwarszit - maar dat vergt veel tijd en energie.
Ze kunnen het ook hard aanpakken, zogenaamd in opstand komen. Maar de kans is er dat ze dan die moeder breken, en dat wil je meestal zelfs niet bij de mensen die je niet mag.
No 04
pi_166891331
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dan maak je het toch uit, als je dat wijf niet aan kan?

Wat wil je van ons horen? Een magische toveroplossing?
Nee, wellicht nieuwe inzichten. Hier op FOK! zit een bak een ervaring, dus even je verhaal kwijt kunnen en advies krijgen kan nooit kwaad.
pi_166891587
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:16 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Nee, wellicht nieuwe inzichten. Hier op FOK! zit een bak een ervaring, dus even je verhaal kwijt kunnen en advies krijgen kan nooit kwaad.
Ja ok best, maar je gaat geen magische toveroplossing vinden.

Je vriendin móet daar dus weg. By any means necessary. Desnoods ga je in een piepklein hok ergens in een achterbuurt wonen, desnoods neem je een tweede baan erbij.

De enige andere oplossing lijkt mij hulpverlening voor die moeder. Maar da's niet jouw zaak om dat te regelen. Het is nl. niet jouw moeder.

[ Bericht 5% gewijzigd door EggsTC op 30-11-2016 16:45:16 (diagnose stellen is verboden.) ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:31:28 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166891625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok dan mag zij er ook bij werken.

Dat ontslaat TS niet van de plicht om zijn vriendin uit die rottige thuissituatie te halen.
Plicht. Grapjas.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166891642
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Plicht. Grapjas.
Verklaar je nader lieverd. Ik maak geen grapjes, namelijk :)
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:34:10 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166891681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Plicht, is dat wettelijk of volgens de bijbel?
pi_166891690
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen van beide.
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:35:50 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166891717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Geen van beide.
Ja, nu wordt het helder!
pi_166891734
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, nu wordt het helder!
Jij stelt gesloten vragen. Dit of dat?

Stel open vragen, Lienekien. Sta open voor de mening van een ander, daardoor kun jejezelf als persoon ontwikkelen.

Door gesloten vragen te stellen (dit of dat?) duw je jezelf alleen maar in een hoekje. Als jij gesloten vragen blijft stellen blijf ik gesloten antwoorden. Totdat je laatzien dat je open staat v oor anderen en hun mening.
pi_166891780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:29 schreef sirdanilot het volgende:
De enige andere oplossing lijkt mij hulpverlening voor die moeder. Maar da's niet jouw zaak om dat te regelen. Het is nl. niet jouw moeder.
Ook niet als het wel zijn moeder was geweest; zij moet er namelijk zelf mee akkoord gaan.
No 04
  vrijdag 25 november 2016 @ 14:39:48 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166891802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Stel open vragen, Lienekien. Sta open voor de mening van een ander, daardoor kun jejezelf als persoon ontwikkelen.

Door gesloten vragen te stellen (dit of dat?) duw je jezelf alleen maar in een hoekje. Als jij gesloten vragen blijft stellen blijf ik gesloten antwoorden. Totdat je laatzien dat je open staat v oor anderen en hun mening.
Ja, meningen. Precies. Jij víndt het zijn plicht.
pi_166891884
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, meningen. Precies. Jij víndt het zijn plicht.
Wat is je punt precies?
pi_166892357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:14 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Er is geen schema of agenda, de meeste dingen doet iedereen voor zichzelf. Iedereen doet zijn eigen afwas, eigen kamer schoonmaken etc. Alleen de was is gezamenlijk. Mijn vriendin zit op dieet, en ze eet altijd apart. Als ik daar ben eet ik met mijn vriendin mee.
Als iedereen dingen voor zichzelf doet, welke taken maakt ma dan de stennis over? Gebeuren dingen niet snel genoeg of gaat het om dingen uit haar eigen takenpakket?
Dit klinkt misschien lullig, maar als jullie constateren dat pa het zo zwaar heeft, waarom proberen jullie hem daar niet wat meer in te ontzien?
Wat zou er gebeuren als je vriendin op een rustig moment tegen haar zegt van hey, ik merk dat je niet lekker in je vel zit, dus ik neem deze maand de gezamelijke was voor mijn rekening? Stukje erkenning, even ontzien, ditdat.

quote:
Haar opmerkingen negeren we, omdat ze elke dag hetzelfde riedeltje heeft en we dat zat zijn. Ze heeft volgens mij geen vriendinnen.
Niet om haar gedrag goed te praten, maar best begrijpelijk dat ze dan door blijft zeuren over hetzelfde. Ze heeft niet het idee dat het bij jullie doordringt en voelt zich kennelijk niet bij machte om zelf shit aan te passen.
Haak er voor de gein eens serieus op in. Ga ervoor zitten en laat haar d'r hart uitstorten. Laat je niet verlijden tot verdediging, gewoon haar kant aanhoren zonder oordeel, beetje doorvragen hoe het dan voor allemaal is en voelt enzo. En probeer dan of je praktisch door kan pakken met een vraag als wat zij nou als een verbetering voor de situatie zou zien. Kijk of je daar een concrete afspraak over kan maken, zodat de neuzen dezelfde kant op staan en je inzichtelijk maakt wat het effect daarvan is.
Kom daar later nog eens op terug. Niet zo van nou, dit heb IK of dit hebben WIJ voor JOU gedaan, presenteer als het een team effort. Ok, wij hebben deze afspraak gemaakt en ik ben benieuwd hoe jij dat ervaren hebt. Etc. Gewoon een terugkoppelsessie en vandaar uit proberen voort te borduren.

Met je hierboven bedoel ik overigens eerder je vriendin dan jou, maar je zou het kunnen proberen als de situatie van zo een kutopmerking in jouw bijzijn zich weer eens voordoet.
pi_166894114
Oh god. Dit klinkt bijna exact als mijn exschoonfamilie, al schreeuwde die vrouw gelukkig niet. :')

Het enige wat uiteindelijk hielp was haar 'vriendin' te worden. Dodelijk vermoeiend, maar dat maakte het wel een soort van leefbaar. Ik kon er echter niet langer dan twee aaneengesloten nachten zijn, dan werd ik helemaal gek. Inmiddels zijn ze gescheiden, geloof ik, en mijn ex is eindelijk uit huis. Zonder zijn meubels en bed, want die had zijn moeder nodig voor zichzelf na de scheiding, natuurlijk. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_166894372
Er is maar 1 oplossing: dat mens niet serieus nemen.
pi_166895014
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 19:41 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Je kunt altijd proberen. Bij voorbaat al in kansloos denken brengt je niet vooruit ;)
Dat is zo, je kan het altijd proberen. Maar mijn vraag staat nog steeds: hoe groot acht jij de kans dat dit gaat werken?

Als ze echt zo erg is als de TS beweert dan denk ik dat er bij moeders wel behoorlijke onderliggende problematiek is. Dan heb ik het niet over de standaard 'man werkt te veel/ik krijg niet genoeg aandacht/gezinsleven is niet alleen maar leuk'-problemen die vaak inderdaad met wat praten en wederzijds begrip aardig op te lossen zijn. Ik vermoed dat moeders echt wat kronkels heeft die niet helemaal jofel zijn. Kronkels van het soort waar je behoorlijk serieuze therapie voor nodig hebt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_166895458
quote:

[..]

Dat ontslaat TS niet van de plicht om zijn vriendin uit die rottige thuissituatie te halen.
Die plicht heeft hij dus net niet. De enige die verantwoordelijkheid heeft voor het leven van zijn vriendin is zijn vriendin zelf.

Er worden alleen maar onmogelijkheden opgeworpen. Niks is onmogelijk, maar daarvoor moet je wel uit je comfortzone komen. Als TS en vriendin dat niet willen....dan niet.

Blijven zitten en laten gebeuren is ook een keuze he?
pi_166895578
quote:

[..]

Die moeder heeft gewoon borderline,
dus een goed gesprek voeren daarmee, dat gaat gewoon niet werken. Je vriendin móet daar dus weg. By any means necessary. Desnoods ga je in een piepklein hok ergens in een achterbuurt wonen, desnoods neem je een tweede baan erbij.

Of ze echt borderline heeft is niet zomaar te zeggen. Wel dat ze sociaal en emotioneel behoorlijk wat issues moet hebben, anders gedraag je je zo niet.

Maar idd, een kuthok in een kutbuurt lijkt mij al een behoorlijke vooruitgang tov wat TS en zijn vriendin nu hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_166895849
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 16:54 schreef Sarasi het volgende:
Oh god. Dit klinkt bijna exact als mijn exschoonfamilie, al schreeuwde die vrouw gelukkig niet. :')

Het enige wat uiteindelijk hielp was haar 'vriendin' te worden. Dodelijk vermoeiend, maar dat maakte het wel een soort van leefbaar. Ik kon er echter niet langer dan twee aaneengesloten nachten zijn, dan werd ik helemaal gek.
_O- Ik heb ook een keer zoiets gehad met een vrouwelijke collega van me. Lang niet zo extreem als wat TS vertelt maar vroeg of laat raakte zij ook altijd met iedereen gebrouilleerd. Is dan ook regelmatig naar andere teams overgeplaatst. Op een gegeven moment zat ze dus bij mij in het team.

Daar ging het natuurlijk ook schuren en was ze ook binnen de kortste keren boos, gekwetst, verdrietig en wat niet al. En dan zei ze gewoon 1 of 2 weken niks meer. "Lekker rustig" zou je dan denken maar erg praktisch is het niet als je toch enige vorm van samenwerking nodig hebt. Plus dat het een domper voor de sfeer voor de hele groep is als er iemand opzichtig zit te nukken.

Dus ik ook de 'vriendjes worden'-tactiek toepassen. Dat werkte idd redelijk. Maar het bleef natuurlijk gewoon een onaangenaam mens en ik was ook altijd blij als haar uren voor de week er weer opzaten. Op een gegeven moment was het 'vriendjes worden' wellicht iets te ver doorgeschoten aangezien ik en een andere collega het vage vermoeden hadden dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van een kleine verliefdheid richting mij :') .

"Zeg Grrrrrrrr, Tineke vind jou volgens mij wel érrug aardig is het niet? :+ :D "
-"Dat idee had ik ook al een beetje ja.... }:| "
pi_166910404
Wat een gelul. Iedereen kan zelfstandig wonen, dat is in Nederland goed genoeg geregeld. Je zegt dat je vriendin werkt, jij hopelijk ook, dan heb je sowieso al genoeg inkomen om te huren. Zo niet, werk je niet genoeg.

Je wíl dus gewoon geen moeite doen om zelfstandig te gaan wonen. Het kost inderdaad wat moeite om dat voor elkaar te krijgen, en zo te horen zijn jullie meer van het lekker profiteren en toch een vinger in de pap willen hebben.

Welkom in het echte leven.
pi_166911449
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 10:27 schreef sirdanilot het volgende:
TS je weet zelf ook wel dat wij geen 'leuke' oplossingen gaan kunnen bedenken hier. Ik ga dus gewoon de dingen zeggen die jij niet wil horen:

1. De thuissituatie van je vriendin is onhoudbaar
2. Ze moet daar dus weg. Dus ofwel jij gaat met haar samenwonen en jij gaat voor het geld zorgen om dat te doen (dat is immers jouw taak als man), ofwel je trekt je handen er vanaf, maakt het uit en maakt je uit de voeten.

Jouw taak om voor de middelen te zorgen om samen te gaan wonen, dus. Wees geen slappe vent die niet voor zijn vrouw (en later gezin) kan zorgen.
quote:

[..]

Je zal het vast en zeker allemaal heel erg goed bedoelen en zo, maar wow, wat een achterhaald patriarchaal beeld van een gezinsleven heb jij zeg.

Net als die schoonma, waardoor schoonpa zich dus kapot werkt terwijl zij thuis zit en niets doet.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-11-2016 16:15:14 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_166916822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 14:12 schreef Swlabr het volgende:
Wat een gelul. Iedereen kan zelfstandig wonen, dat is in Nederland goed genoeg geregeld. Je zegt dat je vriendin werkt, jij hopelijk ook, dan heb je sowieso al genoeg inkomen om te huren. Zo niet, werk je niet genoeg.

Je wíl dus gewoon geen moeite doen om zelfstandig te gaan wonen. Het kost inderdaad wat moeite om dat voor elkaar te krijgen, en zo te horen zijn jullie meer van het lekker profiteren en toch een vinger in de pap willen hebben.

Welkom in het echte leven.
Amen...de iets langere versie van "grow a pair".

T is zo makkelijk om altijd alles de schuld te geven om geen keuze te hoeven maken.

Ik blijf ook bij: niets doen is ook een keuze ..alleen moet je dan niet piepen over de gevolgen.

Ben het helemaal met je eens; zowel TS als z'n vriendin moeten eens de verantwoordelijkheid nemen die ze hebben, die voor hun eigen leven. Het zijn geen afhankelijke kinderen meer...maarja...een ander laten betalen is makkelijk he?
pi_166996149
quote:

[..]

Die moeder heeft gewoon borderline, dus een goed gesprek voeren daarmee, dat gaat gewoon niet werken. Je vriendin móet daar dus weg. By any means necessary. Desnoods ga je in een piepklein hok ergens in een achterbuurt wonen, desnoods neem je een tweede baan erbij.

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Geen van beide.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waar ben je mee bezig? Je posts zitten boordevol aannames. Je diagnotiseert haar moeder voor borderline. Je zegt dat het een plicht is van de TS om haar weg te halen zonder dat je daar onderbouwing voor op kan brengen. De TS is niets verplicht, niet naar haar en al zeker niet naar jou.

Verder kunnen gesloten vragen handig zijn als je een direct standpunt van iemand wil hebben, daarmee drukt lien zichzelf niet in de hoek, ze vraagt jou gewoon waar het op staat. Gesloten vragen kunnen even effectief, zoniet effectiever zijn dan open vragen. Een enkele Ja of Nee kan duidelijker zijn dan het verhaal wat er na een open vraag komt.

Je vindt jezelf nogal alwetend, kijk uit met diagnoses stellen hier, dat stellen we niet op prijs, dat mag de dokter en/of psych(oloog/iater) bepalen. Je moet jouw mening niet verwarren met feiten.

Bedankt.
Lambo of Rekt
pi_166997288
Ik herken hier een beetje van mijn eigen moeder in voordat ze ging scheiden van mijn vader. :@ Daarin was het ook makkelijk om haar te zien als een soort boeman en mijn vader als slachtoffer, maar dat ligt allemaal wel een heel stuk gecompliceerder.

Allebei mensen die prima functioneerden tijdens hun werk, maar leken in hun privésituatie af en toe volledig incapabel om de regie in handen te nemen/te communiceren. Terwijl ze professioneel zulke vaardigheden wel gewoon beheersen. Oh en ze hebben geen borderline/autisme.

Het geïsoleerde leven van schoonmoeder zal verandering wel belemmeren. Ik zou er vanuit gaan dat het gewoon kut is totdat je vriendin uit huis gaat. Ik zou daar ook meer de focus op leggen en niet teveel blijven praten over hoe kut het leven in het ouderlijk huis is.
pi_167001108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 19:25 schreef Roland_Deschain het volgende:
Volgens mij heeft je schoonmoeder gewoon een flinke beurt nodig.
Offer je op dan, held!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167001799
Je schoonmoeder klinkt als een typische moeder.
pi_167002886
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:44 schreef sirdanilot het volgende:

Je doet normaal, reageer jij maar in het feedback topic als je wat tegen me te zeggen hebt. Geen diagnoses stellen hier, je bent geen dokter. En als je dat wel bent, kunnen we dat niet verifieren, dus geen diagnoses en geen zgn doktersadviezen hier.

Post verwijderd, en je hebt een note.
Lambo of Rekt
pi_167027240
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
pi_167027533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Jullie moeten het allemaal niet zo aantrekken wat die moeder doet.

Maak eens afspraken. Maak b.v. een rooster waarop de moeder en jouw vriendin elk enkele dagen per week koken en andere huishoudelijke taken doen. Als moeder dan op haar dag geen zin heeft in haar taak, kan je vriendin naar het rooster wijzen. Als ze dan alsnog flipt moet de vriendin durven zeggen 'nou dan halen we toch chinees? want ik ga niet koken en jij ook niet' en de ruimte verlaten. Niet toegeven en niet op het getier in gaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door EggsTC op 01-12-2016 19:02:38 (Ontopicpost niet ge-edit. De rest; kinderachtig.) ]
pi_167027668
quote:

Verrast je dat dan? Zo'n situatie verandert niet zomaar, vooral niet als iedereen zich precies zo gedraagt als ze altijd al deden.

Op een rustig moment kan ze best aangeven bij haar moeder dat ze het niet fijn vindt dat ze zulke verwijten maakt op een dag dat zij haar juist veel taken uit handen heeft genomen en welk gevoel haar dat geeft (het nooit goed kunnen doen). Moeders zal ongetwijfeld nog steeds boos en defensief reageren, maar hopelijk dringt het wel ergens tot haar grijze massa door en denkt ze er later nog eens over na. Dat is al heel wat.

Dit kan ze trouwens ook best eens met haar vader bespreken. Als die vindt dat ze wel genoeg doet moet ze gewoon schijt hebben aan haar moeder, want die opstelling als sloofje gaat ze ook niemand mee helpen.
pi_167027675
Die is n beetje in de war geloof ik.

Ik zou daar nooit meer een voet binnen zetten, waarom doe je jezelf dit aan ?
waarom spreek je niet bij jouzelf af dan ? of woon je daar ?
  donderdag 1 december 2016 @ 18:59:30 #84
456864 Henkelientje
I am crazy Henkie not
pi_167027980
Moeilijke situatie, vooral omdat je aanhang bent. Bespreek met de familie wat zij graag zouden willen en praat met elkaar over hulpverlening. Een gezinsbegeleider o.i.d. kan misschien helpen.
pi_167028061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Is meneer tevreden met bovenstaande post nu?

Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.
Lambo of Rekt
pi_167028973
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:03 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.
Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.
pi_167029640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.
Beter post je niet meer hier, als je punt is dat je geen diagnose stelt, heeft dat hier geen meerwaarde in het topic.
Lambo of Rekt
pi_167032536
Gaat ze toch zelf koken. Doet ze tenminste ook nog wat.
pi_167034400
Hoe kun je omgaan met dit soort mensen ?
Dat snap ik totaal niet, het is een vrijwillige keuze.
Doe het niet!
pi_167079714
Sorry TS...maar blijven hangen in wat die moeder allemaal fout doet en met allerlei voorbeelden komen..het heeft niet zoveel zin he, om daar je energie in te stoppen.

Heel veel hebben het al gezegd: grow a pair, zoek samen woonruimte en distantieert je hiervan.
Is de enige manier, maar vereist wel dat je niet alleen in leeftijd maar ook in gedrag volwassen wordt.
Oftewel, voor beiden: grow a pair en pak de verantwoordelijkheid voor je eigen leven op.
pi_167144746
Dat wijf gaat niet meer veranderen.
Ga inderdaad het huis uit en samenwonen; steek je energie daarin i.p.v. in dat zwarte gat.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 6 december 2016 @ 16:40:15 #92
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_167146250
Hoeveel financieële middelen heb je nu TS? Hoeveel middelen verwacht je concreet nodig te hebben? Hoelang verwacht je dat het gaat duren voordat jullie die financiele middelen hebben?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_167146426
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 7 december 2016 @ 20:16:07 #94
462074 Renee1992
Don't grow up, it's
pi_167173805
Dit klinkt als het accepteren. Maar wat een maf wijf joh, of mag ik dat niet zeggen?
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 december 2016 @ 20:56:25 #95
22592 crew  Ole
pi_167175021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
Ik geloof niet dat TS dit wil horen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_167294062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
4. Leg je swans op tafel en doe een exotische lokroep.

In het meest gunstige geval wordt je het huis uit getrapt.
pi_167296361
Waarom kom je daar dan nog zo graag? Ik zou zeggen: ga vaker bij jou zitten, dan gaat ze misschien beseffen dat haar dochter er ook niet vaak meer is en dat de reden daarvan zijzelf is.

Ik herken dit verhaal wel een beetje, al is mijn 'schoon'moeder (relatie is nog jong) niet zo, maar heeft de rest van haar familie (broer, vriendin van broer, oom en tante) geen interesse in mij. Eerste twee keer dat ik deze mensen leerde kennen en er waren toen ik daar was, hebben ze mij niets gevraagd. Mijn reactie: prima, maar verwacht niet dat ik nog kom als zij er zijn. Haar broer is het huis, dus als ik daar ben, ben ik daar met mijn vriendin en haar moeder, dan is het wel gezellig. Ik begrijp niet hoe je een nieuw iemand niks kan vragen over wat hij doet etc.

Heb ik de vraag gehad van mijn vriendin of ik, met haar oom en tante, bij haar broer en vriendin, kerst wil vieren. Niet van plan daar bij te gaan zijn, puur om hun het idee te geven dat de sfeer die zij creëren terwijl ik erbij ben, ik die niet gezellig vind, om hopelijk het besef op te laten doen komen bij hun handelswijze.
pi_167296386
quote:

Trek je bek eens open met waar ze in godsnaam mee bezig is..
pi_167296630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:06 schreef HulkHeld het volgende:
Waarom kom je daar dan nog zo graag? Ik zou zeggen: ga vaker bij jou zitten, dan gaat ze misschien beseffen dat haar dochter er ook niet vaak meer is en dat de reden daarvan zijzelf is.

Ik herken dit verhaal wel een beetje, al is mijn 'schoon'moeder (relatie is nog jong) niet zo, maar heeft de rest van haar familie (broer, vriendin van broer, oom en tante) geen interesse in mij. Eerste twee keer dat ik deze mensen leerde kennen en er waren toen ik daar was, hebben ze mij niets gevraagd. Mijn reactie: prima, maar verwacht niet dat ik nog kom als zij er zijn. Haar broer is het huis, dus als ik daar ben, ben ik daar met mijn vriendin en haar moeder, dan is het wel gezellig. Ik begrijp niet hoe je een nieuw iemand niks kan vragen over wat hij doet etc.

Heb ik de vraag gehad van mijn vriendin of ik, met haar oom en tante, bij haar broer en vriendin, kerst wil vieren. Niet van plan daar bij te gaan zijn, puur om hun het idee te geven dat de sfeer die zij creëren terwijl ik erbij ben, ik die niet gezellig vind, om hopelijk het besef op te laten doen komen bij hun handelswijze.
Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.

Maargoed, da's mijn mening..
pi_167296694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:23 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.

Maargoed, da's mijn mening..
Nou, als ik, bij mijn eerste kennismaking van haar broer en zijn vriendin, alleen een hand krijg, maar voor de rest heel de avond het gespreksonderwerp de problemen in hun familie is, en ik daar een verloren bij zit omdat ik geen idee heb waar het over gaat + dat ze van tevoren hebben afgesproken dit gaan we niet bespreken want ... (ik) zit erbij, dan heb ik de neiging om lekker op te staan en naar huis te gaan. Dat het vervolgens weer gebeurt, nu bij haar oom en tante, die stonden te springen om mij te leren kennen, en mij vervolgens niks vragen en er dus weer verloren bij zit en weer de neiging heb om weg te gaan, dan ga ik daar Kerst niet voor op het spel zetten, wetende dat het bij elke andere gelegenheid wel gezellig is, daar waar ik dat hoog op prijs stel gedurende de feestdagen.

Daarmee terugkomend op het onderwerp in dit topic. Ik kom dus niet graag over de vloer als er mensen zijn die mij niet kennen, de indruk wekken mij niet te willen leren kennen en zich niet interesseren in de vriend van haar nicht/zus whatever wat allemaal, waar ze dus ook een dikke middelvinger aan geven. Niet alleen respectloos naar mij, maar ook naar mijn vriendin vanuit haar eigen familie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')