abonnement Unibet Coolblue
pi_166997288
Ik herken hier een beetje van mijn eigen moeder in voordat ze ging scheiden van mijn vader. :@ Daarin was het ook makkelijk om haar te zien als een soort boeman en mijn vader als slachtoffer, maar dat ligt allemaal wel een heel stuk gecompliceerder.

Allebei mensen die prima functioneerden tijdens hun werk, maar leken in hun privésituatie af en toe volledig incapabel om de regie in handen te nemen/te communiceren. Terwijl ze professioneel zulke vaardigheden wel gewoon beheersen. Oh en ze hebben geen borderline/autisme.

Het geïsoleerde leven van schoonmoeder zal verandering wel belemmeren. Ik zou er vanuit gaan dat het gewoon kut is totdat je vriendin uit huis gaat. Ik zou daar ook meer de focus op leggen en niet teveel blijven praten over hoe kut het leven in het ouderlijk huis is.
pi_167001108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 19:25 schreef Roland_Deschain het volgende:
Volgens mij heeft je schoonmoeder gewoon een flinke beurt nodig.
Offer je op dan, held!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167001799
Je schoonmoeder klinkt als een typische moeder.
pi_167002886
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 14:44 schreef sirdanilot het volgende:

Je doet normaal, reageer jij maar in het feedback topic als je wat tegen me te zeggen hebt. Geen diagnoses stellen hier, je bent geen dokter. En als je dat wel bent, kunnen we dat niet verifieren, dus geen diagnoses en geen zgn doktersadviezen hier.

Post verwijderd, en je hebt een note.
Lambo of Rekt
pi_167027240
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 18:41:46 #81
414785 sirdanilot
pi_167027533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Jullie moeten het allemaal niet zo aantrekken wat die moeder doet.


Maak eens afspraken. Maak b.v. een rooster waarop de moeder en jouw vriendin elk enkele dagen per week koken en andere huishoudelijke taken doen. Als moeder dan op haar dag geen zin heeft in haar taak, kan je vriendin naar het rooster wijzen. Als ze dan alsnog flipt moet de vriendin durven zeggen 'nou dan halen we toch chinees? want ik ga niet koken en jij ook niet' en de ruimte verlaten. Niet toegeven en niet op het getier in gaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door EggsTC op 01-12-2016 19:02:38 (Ontopicpost niet ge-edit. De rest; kinderachtig.) ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167027668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Verrast je dat dan? Zo'n situatie verandert niet zomaar, vooral niet als iedereen zich precies zo gedraagt als ze altijd al deden.

Op een rustig moment kan ze best aangeven bij haar moeder dat ze het niet fijn vindt dat ze zulke verwijten maakt op een dag dat zij haar juist veel taken uit handen heeft genomen en welk gevoel haar dat geeft (het nooit goed kunnen doen). Moeders zal ongetwijfeld nog steeds boos en defensief reageren, maar hopelijk dringt het wel ergens tot haar grijze massa door en denkt ze er later nog eens over na. Dat is al heel wat.

Dit kan ze trouwens ook best eens met haar vader bespreken. Als die vindt dat ze wel genoeg doet moet ze gewoon schijt hebben aan haar moeder, want die opstelling als sloofje gaat ze ook niemand mee helpen.
pi_167027675
Die is n beetje in de war geloof ik.

Ik zou daar nooit meer een voet binnen zetten, waarom doe je jezelf dit aan ?
waarom spreek je niet bij jouzelf af dan ? of woon je daar ?
  donderdag 1 december 2016 @ 18:59:30 #84
456864 Henkelientje
I am crazy Henkie not
pi_167027980
Moeilijke situatie, vooral omdat je aanhang bent. Bespreek met de familie wat zij graag zouden willen en praat met elkaar over hulpverlening. Een gezinsbegeleider o.i.d. kan misschien helpen.
pi_167028061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Is meneer tevreden met bovenstaande post nu?

Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.
Lambo of Rekt
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 december 2016 @ 19:39:53 #86
414785 sirdanilot
pi_167028973
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:03 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het stuk wat ik heb laten staan, prima stuk.
Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167029640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:39 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je hebt de volledige ziel en de volledige redenatie achter mijn post weggehaald. Dank je wel.
Beter post je niet meer hier, als je punt is dat je geen diagnose stelt, heeft dat hier geen meerwaarde in het topic.
Lambo of Rekt
pi_167032536
Gaat ze toch zelf koken. Doet ze tenminste ook nog wat.
pi_167034400
Hoe kun je omgaan met dit soort mensen ?
Dat snap ik totaal niet, het is een vrijwillige keuze.
Doe het niet!
pi_167079714
Sorry TS...maar blijven hangen in wat die moeder allemaal fout doet en met allerlei voorbeelden komen..het heeft niet zoveel zin he, om daar je energie in te stoppen.

Heel veel hebben het al gezegd: grow a pair, zoek samen woonruimte en distantieert je hiervan.
Is de enige manier, maar vereist wel dat je niet alleen in leeftijd maar ook in gedrag volwassen wordt.
Oftewel, voor beiden: grow a pair en pak de verantwoordelijkheid voor je eigen leven op.
pi_167144746
Dat wijf gaat niet meer veranderen.
Ga inderdaad het huis uit en samenwonen; steek je energie daarin i.p.v. in dat zwarte gat.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 6 december 2016 @ 16:40:15 #92
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_167146250
Hoeveel financieële middelen heb je nu TS? Hoeveel middelen verwacht je concreet nodig te hebben? Hoelang verwacht je dat het gaat duren voordat jullie die financiele middelen hebben?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_167146426
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  woensdag 7 december 2016 @ 20:16:07 #94
462074 Renee1992
Don't grow up, it's
pi_167173805
Dit klinkt als het accepteren. Maar wat een maf wijf joh, of mag ik dat niet zeggen?
  Moderator / Miss SHO woensdag 7 december 2016 @ 20:56:25 #95
22592 crew  Ole
pi_167175021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
Ik geloof niet dat TS dit wil horen.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_167294062
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 16:47 schreef Eleiko het volgende:
Drie opties;
1. Probeer dat wijf te veranderen: kansloos.
2. Blijf thuiswonen en accepteer haar gedrag: sterkte.
3. Maak een plan om je vleugels uit te slaan en een toekomst op te bouwen: kost wat tijd en geld maar vroeg of laat ga je dat toch doen dus dan maar z.s.m. gezien de huidige situatie.
4. Leg je swans op tafel en doe een exotische lokroep.

In het meest gunstige geval wordt je het huis uit getrapt.
pi_167296361
Waarom kom je daar dan nog zo graag? Ik zou zeggen: ga vaker bij jou zitten, dan gaat ze misschien beseffen dat haar dochter er ook niet vaak meer is en dat de reden daarvan zijzelf is.

Ik herken dit verhaal wel een beetje, al is mijn 'schoon'moeder (relatie is nog jong) niet zo, maar heeft de rest van haar familie (broer, vriendin van broer, oom en tante) geen interesse in mij. Eerste twee keer dat ik deze mensen leerde kennen en er waren toen ik daar was, hebben ze mij niets gevraagd. Mijn reactie: prima, maar verwacht niet dat ik nog kom als zij er zijn. Haar broer is het huis, dus als ik daar ben, ben ik daar met mijn vriendin en haar moeder, dan is het wel gezellig. Ik begrijp niet hoe je een nieuw iemand niks kan vragen over wat hij doet etc.

Heb ik de vraag gehad van mijn vriendin of ik, met haar oom en tante, bij haar broer en vriendin, kerst wil vieren. Niet van plan daar bij te gaan zijn, puur om hun het idee te geven dat de sfeer die zij creëren terwijl ik erbij ben, ik die niet gezellig vind, om hopelijk het besef op te laten doen komen bij hun handelswijze.
pi_167296386
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:29 schreef thrushhonk het volgende:
Vandaag ging het weer lekker bij mijn vriendin thuis. Mijn vriendin heeft allemaal huishoudelijke taken gedaan omdat haar moeder er geen zin in had (afwas, lunch maken, boodschappen etc.), en dan beschuldigd ze mijn vriendin er nog steeds van dat ze geen flikker doet. Het is echt alsof ze het gewoon niet wilt zien.

De manier waarop ze mijn vriendin op gebiedende wijze zegt dat ze moet gaan koken spreekt al boekdelen: "Pfff, ik heb echt geen zin om te koken hoor, doe jij dat maar." Mijn vriendin zegt ja en amen (anders flipt haar moeder de pan uit), maar ze slaakt wel een zucht als ze de keukenspullen pakt. Vervolgens trekt mijn schoonmoeder die spullen uit haar handen en schreeuwt ze "laat maar godverdomme, ik doe het wel". En als haar man thuiskomt zegt ze dat mijn vriendin geen flikker heeft gedaan en dat ze zelf maar is gaan koken.
Trek je bek eens open met waar ze in godsnaam mee bezig is..
pi_167296630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:06 schreef HulkHeld het volgende:
Waarom kom je daar dan nog zo graag? Ik zou zeggen: ga vaker bij jou zitten, dan gaat ze misschien beseffen dat haar dochter er ook niet vaak meer is en dat de reden daarvan zijzelf is.

Ik herken dit verhaal wel een beetje, al is mijn 'schoon'moeder (relatie is nog jong) niet zo, maar heeft de rest van haar familie (broer, vriendin van broer, oom en tante) geen interesse in mij. Eerste twee keer dat ik deze mensen leerde kennen en er waren toen ik daar was, hebben ze mij niets gevraagd. Mijn reactie: prima, maar verwacht niet dat ik nog kom als zij er zijn. Haar broer is het huis, dus als ik daar ben, ben ik daar met mijn vriendin en haar moeder, dan is het wel gezellig. Ik begrijp niet hoe je een nieuw iemand niks kan vragen over wat hij doet etc.

Heb ik de vraag gehad van mijn vriendin of ik, met haar oom en tante, bij haar broer en vriendin, kerst wil vieren. Niet van plan daar bij te gaan zijn, puur om hun het idee te geven dat de sfeer die zij creëren terwijl ik erbij ben, ik die niet gezellig vind, om hopelijk het besef op te laten doen komen bij hun handelswijze.
Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.

Maargoed, da's mijn mening..
pi_167296694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 10:23 schreef Jojansma het volgende:

[..]

Beetje extreem om na één keer al niet meer over de vloer te komen. Even je gezicht laten zien met kerst is nog wel zo fatsoenlijk, als het dan nog steeds zo is geef ik je gelijk.

Maargoed, da's mijn mening..
Nou, als ik, bij mijn eerste kennismaking van haar broer en zijn vriendin, alleen een hand krijg, maar voor de rest heel de avond het gespreksonderwerp de problemen in hun familie is, en ik daar een verloren bij zit omdat ik geen idee heb waar het over gaat + dat ze van tevoren hebben afgesproken dit gaan we niet bespreken want ... (ik) zit erbij, dan heb ik de neiging om lekker op te staan en naar huis te gaan. Dat het vervolgens weer gebeurt, nu bij haar oom en tante, die stonden te springen om mij te leren kennen, en mij vervolgens niks vragen en er dus weer verloren bij zit en weer de neiging heb om weg te gaan, dan ga ik daar Kerst niet voor op het spel zetten, wetende dat het bij elke andere gelegenheid wel gezellig is, daar waar ik dat hoog op prijs stel gedurende de feestdagen.

Daarmee terugkomend op het onderwerp in dit topic. Ik kom dus niet graag over de vloer als er mensen zijn die mij niet kennen, de indruk wekken mij niet te willen leren kennen en zich niet interesseren in de vriend van haar nicht/zus whatever wat allemaal, waar ze dus ook een dikke middelvinger aan geven. Niet alleen respectloos naar mij, maar ook naar mijn vriendin vanuit haar eigen familie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')