Spoedeisende hulp is toch overal 100 % ?quote:Op donderdag 8 december 2016 20:14 schreef Louriox het volgende:
De ziekenhuizen in mijn stad zijn niet gecontracteerd bij ZieZo, wordt er dan maar 75% vergoed als ik spoedeisende hulp nodig heb?
Ik heb geen idee, ik sluit dit jaar voor het eerst zelf mijn zorgverzekering afquote:Op donderdag 8 december 2016 20:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Spoedeisende hulp is toch overal 100 % ?
Vergoeding spoedeisende hulpquote:Op donderdag 8 december 2016 20:18 schreef Louriox het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik sluit dit jaar voor het eerst zelf mijn zorgverzekering af
Thanks!quote:Op donderdag 8 december 2016 20:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vergoeding spoedeisende hulp
Kosten voor zowel de huisarts als de huisartsenpost worden vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering. Ook de kosten van de spoedeisende hulp vallen binnen de basisverzekering. Zodra je een bezoekje aan het ziekenhuis brengt, moet je altijd eerst je eigen risico betalen. De hoogte van het bedrag hangt af van het eigen risico dat je nog hebt openstaan. Het ziekenhuisbezoek wordt niet vergoed als je naar de spoedeisende hulp gaat terwijl de zorg niet spoedeisend is.
Bron : https://www.hoyhoy.nl/blog/is-de-spoedeisende-hulp-gratis/
ja en heb je een tandartsrekening van 1250¤ is een topverzekering heel voordelig. Deze vergelijking slaat nergens opquote:Op donderdag 8 december 2016 10:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Neem een basis tandartsverzekering die 15 euro per maand kost? Al heb je 1 gaatje dan nog is het goedkoper om zelf af te tikken.
dat contracteringsgedoe speelt niet bij spoedeisend.quote:Op donderdag 8 december 2016 20:14 schreef Louriox het volgende:
De ziekenhuizen in mijn stad zijn niet gecontracteerd bij ZieZo, wordt er dan maar 75% vergoed als ik spoedeisende hulp nodig heb?
Maar wanneer is het spoedeisend? Als je via de SEH binnenkomt: altijd? Of bepaalde DBC's? En als je niet via de SEH binnenkomt: nooit? Of toch wel bepaalde spoedgevallen?quote:Op donderdag 8 december 2016 20:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Spoedeisende hulp is toch overal 100 % ?
spoedeisende hulp is meestal wel redelijk evident. Noem eens iets wat een twijfelgeval is?quote:Op donderdag 8 december 2016 22:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar wanneer is het spoedeisend? Als je via de SEH binnenkomt: altijd? Of bepaalde DBC's? En als je niet via de SEH binnenkomt: nooit? Of toch wel bepaalde spoedgevallen?
En als het spoed was maar stabiliseert? Moet je dan over naar een gecontracteerd ziekenhuis of mag je dan blijven liggen?
Ook dat klopt. Maar als je je preferente ziekenhuis wel verwacht te bezoeken, is het wel een pré als ie met je verzekeraar een contract heeft.quote:Op donderdag 8 december 2016 19:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dat weet ik wel, maar als je (klop op hout) niet verwacht dat je naar het ziekenhuis moet gaan, je dan een beetje voor niks je loopt te oriënteren op ziekenhuis keuze.
de premie is altijd lager dan de max vergoedingquote:Op donderdag 8 december 2016 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je alleen naar de tandarts gaat dan kan je net zo goed de tandartsverzekering premie op een spaarrekening zetten. Ga je naar een mondhygieniste zoveel keer per jaar, dan is een tandartsverzekering weer handig.
Ja, en dus? Verzekeraars hebben het voordeel van "grote aantallen" waardoor ze tamelijk exact weten hoe hoog de gemiddelde tandartskosten per verzekerde zal zijn. Aangezien ze winst willen maken, zal de premie hoger zijn dan de gemiddelde kosten per verzekerde.quote:Op donderdag 8 december 2016 23:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
de premie is altijd lager dan de max vergoeding
je word geholpen op de spoedeisende hulpafdeling als je bijv botbreuken, trauma's, blinde darm ontsteking, hartproblemen, beroertes, hersenletsel etc. hebt. In principe alles wat een acute aandoening of verwonding is.quote:Op donderdag 8 december 2016 22:09 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar wanneer is het spoedeisend? Als je via de SEH binnenkomt: altijd? Of bepaalde DBC's? En als je niet via de SEH binnenkomt: nooit? Of toch wel bepaalde spoedgevallen?
En als het spoed was maar stabiliseert? Moet je dan over naar een gecontracteerd ziekenhuis of mag je dan blijven liggen?
jaquote:Op vrijdag 9 december 2016 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, en dus? Verzekeraars hebben het voordel van "grote aantallen" waardoor ze tamelijk exact weten hoe hoog de gemiddelde tandartskosten per verzekerde zal zijn. Aangezien ze winst willen maken, zal de premie hoger zijn dan de gemiddelde kosten per verzekerde.
Andersom, als je van jezelf weet dat je gemiddelde kosten bij de tandarts (en aanverwanten) lager zijn dan gemiddeld (en dat gemiddelde weet je niet) is het gunstiger om geen tandartsverzekering af te sluiten.
ja, als je met een ambulance naar het ziekenhuis gereden bent zeggen ze daar "ga eerst maar effe naar de huisarts".quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
je word geholpen op de spoedeisende hulpafdeling als je bijv botbreuken, trauma's, blinde darm ontsteking, hartproblemen, beroertes, hersenletsel etc. hebt. In principe alles wat een acute aandoening of verwonding is.
Maar ik vraag me zeer af wanneer je bijv een botbreuk hebt of je wel verzerekd bent op de spoedeisende afdeling. Stel een gebroken arm volgens mij moet je eerst je huisarts bellen enz. voor een doorverwijzing.... Ik vind het allemaal maar raar.
Over dat eerste ben ik nog aan het nadenken,quote:Op donderdag 8 december 2016 22:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
spoedeisende hulp is meestal wel redelijk evident. Noem eens iets wat een twijfelgeval is?
En als je stabiliseert ben je alsnog opgenomen vanwege spoedeisend, dat is steeds bepalend.
reden van opnamen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Over dat eerste ben ik nog aan het nadenken,
dat tweede is precies de vraag... Is de reden waarom je bent opgenomen wel bepalend of is jouw staat van gezondheid bepalend?
Dat is heel wat anders. Maar de ambulance neemt je 9 van de 10 keer niet mee als het niet spoedeisend is. Veel zaken handelt de ambulance gewoon bij mensen op locatie af.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, als je met een ambulance naar het ziekenhuis gereden bent zeggen ze daar "ga eerst maar effe naar de huisarts".
Ik stel gewoon dat je van te voren niet weet of het voordelig is om een tandarts verzekering te nemen, tenzij je zeker weet dat je kosten hoger ....enfin waarom zou ik zoiets simpels nog uitleggen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:53 schreef Yreal het volgende:
janatuurlijk loont het om geen verzekering te nemen als je tandartskosten lager zijn dan de premie
![]()
Ga nou niet doen alsof het altijd voordeliger is om je tandartspremie te sparen. Want dat is gewoon absoluut 200% niet waar.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 8 december 2016 23:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
de premie is altijd lager dan de max vergoeding
Klopt, en dan kom je dus ook niet uit in die discussie.quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:06 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders. Maar de ambulance neemt je 9 van de 10 keer niet mee als het niet spoedeisend is. Veel zaken handelt de ambulance gewoon bij mensen op locatie af.
Laat ik het je anders vragen. Wanneer is het volgens jou voordelig om een tandartsverzekering af te sluiten?quote:Op vrijdag 9 december 2016 10:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik stel gewoon dat je van te voren niet weet of het voordelig is om een tandarts verzekering te nemen, tenzij je zeker weet dat je kosten hoger ....enfin waarom zou ik zoiets simpels nog uitleggen.
Ik kom een beetje op tegen mensen die claimen dat een tandartsverzekering kolder is en je beter je premie gewoon kan opsparen. En dat is gewoon niet waar.quote:
Tandartskosten > Verzekeringspremie. Meer woorden ga ik er niet aan verspillenquote:Op zaterdag 10 december 2016 18:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat ik het je anders vragen. Wanneer is het volgens jou voordelig om een tandartsverzekering af te sluiten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |