abonnement Unibet Coolblue
pi_167180550
Als je nooit ziek bent en het ER op maximaal wil zetten en alleen de goedkoopste tandartsverzekering erbij neemt, dan zijn ZieZo (82,70) en Promovendum (82,90) het goedkoopst. Ik denk dat een grote groep mensen binnen deze categorie valt.

Ik zit te twijfelen of ik wel een tandartsverzekering moet nemen. Ik heb een goed gebit, ga maar 1x per jaar naar de tandarts en dan zit ik maar 1 minuut in die stoel en dan mag ik weer weg :')
Afgelopen zomer had ik toevallig een vulling nodig en die dingen zijn achterlijk duur. Controle + gebitsreiniging + foto + vulling is al ongeveer 120 euro. Dan is een tandartsverzekering wel winstgevend.
pi_167182665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:42 schreef Mark031 het volgende:
Als je nooit ziek bent en het ER op maximaal wil zetten en alleen de goedkoopste tandartsverzekering erbij neemt, dan zijn ZieZo (82,70) en Promovendum (82,90) het goedkoopst. Ik denk dat een grote groep mensen binnen deze categorie valt.

Ik zit te twijfelen of ik wel een tandartsverzekering moet nemen. Ik heb een goed gebit, ga maar 1x per jaar naar de tandarts en dan zit ik maar 1 minuut in die stoel en dan mag ik weer weg :')
Afgelopen zomer had ik toevallig een vulling nodig en die dingen zijn achterlijk duur. Controle + gebitsreiniging + foto + vulling is al ongeveer 120 euro. Dan is een tandartsverzekering wel winstgevend.
Klinkt niet heel winstgevend. Ik zou dan zeker 2 keer voor controle gaan als je toch verzekerd bent.
sig verwijderd door FA
pi_167183239
en wat nou als je genoeg hebt aan een basis pakket en dat je in april al door je eigen ER zit door kno controles in het ziekenhuis? welke is dan het goedkoopste? :)
pi_167183535
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 08:36 schreef blessed19 het volgende:
en wat nou als je genoeg hebt aan een basis pakket en dat je in april al door je eigen ER zit door kno controles in het ziekenhuis? welke is dan het goedkoopste? :)
ZieZo, Promovendum of Anderzorg. Overigens kan je natuurlijk ook de KNO arts (of ziekenhuis met o'n arts) zoeken die het goedkoopst is

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 08-12-2016 09:08:42 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167183599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:42 schreef Mark031 het volgende:
Controle + gebitsreiniging + foto + vulling is al ongeveer 120 euro. Dan is een tandartsverzekering wel winstgevend.
Als die behandeling incidenteel is geweest, is het financieel gunstiger om géén tandartsverzekering af te sluiten. Die kost al gauw ¤120,- per jaar en dat haal je er statistisch gezien niet uit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167184674
Zojuist nieuwe polissen afgesloten en ik blijf het toch een grote grap vinden. Neem je een tandartsverzekering dan ben je goedkoper uit als je het zelf bekostigd, zelfde voor een bril etc etc. Ik mag toch hopen dat dit hele systeem binnenkort een andere richting op gaat, want het is totaal idioot om 200-250 euro per maand af te tikken + 700 met 2 aan eigen risico etc etc.
pi_167184807
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:12 schreef Poepz0r het volgende:
Zojuist nieuwe polissen afgesloten en ik blijf het toch een grote grap vinden. Neem je een tandartsverzekering dan ben je goedkoper uit als je het zelf bekostigd, zelfde voor een bril etc etc. Ik mag toch hopen dat dit hele systeem binnenkort een andere richting op gaat, want het is totaal idioot om 200-250 euro per maand af te tikken + 700 met 2 aan eigen risico etc etc.
laat mij 1 tandartsverzekering zien die meer kost dan hij vergoed :')

En ja, de bril is gewoon een bonusje. Iedere verzekeraar en vergelijkingssite zal je zeggen dat je daar geen aanvullend pakket voor moet nemen.
pi_167184825
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

laat mij 1 tandartsverzekering zien die meer kost dan hij vergoed :')

En ja, de bril is gewoon een bonusje. Iedere verzekeraar en vergelijkingssite zal je zeggen dat je daar geen aanvullend pakket voor moet nemen.
Neem een basis tandartsverzekering die 15 euro per maand kost? Al heb je 1 gaatje dan nog is het goedkoper om zelf af te tikken.
pi_167184826
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Heb inmiddels al een iets betere modus gevonden die ik graag wil delen. Ik heb de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen uit elkaar getrokken om meer overzicht te creëren. Tips voor optimalisatie zijn welkom :)

[ afbeelding ]
Oja, dat rijtje aanvullend slaat in mijn geval op vergoeding voor alternatieve geneeswijzen. Ik wil graag berekenen of het daarvoor de moeite loont om zo'n groot pakket af te sluiten of dat ik het beter uit eigen zak kan betalen. Op deze wijze hoop ik de kosten-baten inzichtelijk te krijgen.
(disclaimer: nog niet alle bedragen staan erin)

Ik doe het zo:


Ik maak een schatting van mijn kosten en trek die af.
Tevens corrigeer ik naar 18x fysio omdat ik volleybal en als je een keer verkeerd terecht komt zit je daar makkelijk aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167186514
Nog een informatieve website voor in de OP: www.zorgaspect.nl . Twee weken geleden uit de grond gestampt door iemand uit het veld die het niet langer kon aanzien hoeveel misverstanden er heersen over zorg en zorgverzekeringen en wilde uitleggen hoe het nou wel precies zit. Het is een website in opbouw met uitleg over het zorgstelsel en zorgverzekeringen. Hier vind je bijvoorbeeld duidelijke uiteenzetting van type polissen, zaken waar je om moet denken bij vergelijken van zorgverzekeringen en een Alfabet met de belangrijkste termen op een rijtje.
Somebody that I used to know
pi_167186617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik doe het zo:
[ afbeelding ]

Ik maak een schatting van mijn kosten en trek die af.
Tevens corrigeer ik naar 18x fysio omdat ik volleybal en als je een keer verkeerd terecht komt zit je daar makkelijk aan.
Ook een mooi overzicht! Thanks, hier ga ik vanavond even op broeden wat ik hieruit kan gebruiken. Overigens zie ik dat jij basis en aanvullend op één hoop gooit, klopt dat? Gezien mijn afweging of ik wel/niet max ER wil, wil ik daar toch ook op gaan vergelijken. (ik weet nu al dat ik 350 euro aan basiszorgkosten heb, maar gebruik verder amper zorg, vandaar).
Somebody that I used to know
pi_167186816
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ook een mooi overzicht! Thanks, hier ga ik vanavond even op broeden wat ik hieruit kan gebruiken. Overigens zie ik dat jij basis en aanvullend op één hoop gooit, klopt dat? Gezien mijn afweging of ik wel/niet max ER wil, wil ik daar toch ook op gaan vergelijken. (ik weet nu al dat ik 350 euro aan basiszorgkosten heb, maar gebruik verder amper zorg, vandaar).
Yep. Wil ik dat scheiden dan zet ik er een kolom naast. Bij zekur en cz zie je dat bv.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 december 2016 @ 12:08:10 #213
416020 K44S
The bearded man
pi_167186840
Als ik kijk naar m'n eigen zorgverz. kom ik 5 euro goedkoper uit :') (scheelt toch wel weer 2 biertjes in een weekend).

Ik word echt niet goed wijs van alle keus ;(. Het is net alsof ik voor de tandpasta afdeling sta en zeg"Ik wil gewoon: Witte en gezonde tanden".
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167187021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:08 schreef K44S het volgende:
Als ik kijk naar m'n eigen zorgverz. kom ik 5 euro goedkoper uit :') (scheelt toch wel weer 2 biertjes in een weekend).

Ik word echt niet goed wijs van alle keus ;(. Het is net alsof ik voor de tandpasta afdeling sta en zeg"Ik wil gewoon: Witte en gezonde tanden".
Echt he?!

Zat vanmorgen nog te denken: wat nou marktwerking? De zorgverzekeraar werpt zich op als 'bewaker van goede zorg' door te contracteren met aanbieders die zij goed en verantwoord acht, maar vervolgens is het resultaat dat de klant vijf avonden kwijt is aan het lezen van de kleine lettertjes uit angst voor financiële verrassingen in plaats van met zoeken naar verantwoorde zorg. Omgekeerde wereld.

Iedereen wil goede zorg. Waarom moet een zorgverzekeraar daar de bewaker van zijn? De patiënt kan dat toch ook? Zorgkaart Nederland met reviews van patiënten is toch prima (en mag worden gereguleerd om iens-perikelen te voorkomen).

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik weet wel dat dit systeem op deze manier zijn doel voorbij schiet. Geef ons gewoon 'witte en gezonde tanden'.
Somebody that I used to know
  donderdag 8 december 2016 @ 12:25:05 #215
416020 K44S
The bearded man
pi_167187120
quote:
9s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Echt he?!

Zat vanmorgen nog te denken: wat nou marktwerking? De zorgverzekeraar werpt zich op als 'bewaker van goede zorg' door te contracteren met aanbieders die zij goed en verantwoord acht, maar vervolgens is het resultaat dat de klant vijf avonden kwijt is aan het lezen van de kleine lettertjes uit angst voor financiële verrassingen in plaats van met zoeken naar verantwoorde zorg. Omgekeerde wereld.

Iedereen wil goede zorg. Waarom moet een zorgverzekeraar daar de bewaker van zijn? De patiënt kan dat toch ook? Zorgkaart Nederland met reviews van patiënten is toch prima (en mag worden gereguleerd om iens-perikelen te voorkomen).

Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ik weet wel dat dit systeem op deze manier zijn doel voorbij schiet. Geef ons gewoon 'witte en gezonde tanden'.
Eén woord: Geld.

De meeste mensen denken: Ach, 1/2 avondjes er voor zitten is prima en ik bespaar weer wat.

Maar net als de meeste mensen denk ik nu ook:
"oei, ik betaal nu een slordige 120 euro en dan heb dan iets van 380 eigen risico. Maar wat heb ik nou? ik ga eens per halfjaar naar de tandarts en laat dan een gaatje vullen en wellicht een foto nemen"

En toch ga je twijfelen of je er goed aan doet als je minder gaat betalen en "wat als" gaat denken.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167188206
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:25 schreef K44S het volgende:
En toch ga je twijfelen of je er goed aan doet als je minder gaat betalen en "wat als" gaat denken.
Dat is ook precies de angst waar zorgverzekeraars op in spelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167189027
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:25 schreef K44S het volgende:

[..]

Eén woord: Geld.

De meeste mensen denken: Ach, 1/2 avondjes er voor zitten is prima en ik bespaar weer wat.

Maar net als de meeste mensen denk ik nu ook:
"oei, ik betaal nu een slordige 120 euro en dan heb dan iets van 380 eigen risico. Maar wat heb ik nou? ik ga eens per halfjaar naar de tandarts en laat dan een gaatje vullen en wellicht een foto nemen"

En toch ga je twijfelen of je er goed aan doet als je minder gaat betalen en "wat als" gaat denken.
Nog los van de hoeveelheid zorg die je afneemt, bepaalt momenteel vooral de plek wààr je zorg afneemt of je een financiële verrassing krijgt of niet. Ik zag dat een aantal zorgverzekeraars mijn dichtstbijzijnde ziekenhuis niet hebben gecontracteerd. Nou, moet je ook maar net alert op zijn... In een vlaag van onoplettendheid heb je ineens het ziekenhuis om de hoek niet in je pakket zitten en mag je de doorsnee zorg zelf gaan betalen (spoedzorg wordt wel vergoed).
Somebody that I used to know
pi_167189128
quote:
11s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat voor collectiviteit heb je dan voor onbeperkt fysio? :o

Op basis van je chronische indicatie krijg je fysio vanaf 21ste behandeling uit de basis. Theoretisch zou je dus afkunnen met een budgetpolis.
hoe bedoel je? ik heb een ziekte en daarom ga ik veel naar fysio. zit nu bij dsw met verplicht eigen risico van ¤385,maar als de fysio declareert moet ik elke keer bijbetalen aan dsw,omdat het onder eigen risico valt en mijn eigen risico is op. vandaar dat ik wil overstappen
pi_167193177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:32 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis, is er hier slechts één van, en dat is www.poliswijzer.nl

Hier vind je ook bijv. Besured en Promovendum (weigeren om bonus te betalen aan vergelijkingssites zoals Independer en Pricewise)
Die is er nog eentje: http://zorgwatch.nl
compleet onafhankelijk, wel commercieel (maar aangezien in start post al x aantal partijen staan, kan deze er ook nog bij.

Het is niet alleen de bonusbetaling, independer maakt afspraken met zorgverzekeraars dat zij gegevens van deze verzekeraars krijgen aangeleverd.
Oa. Besured, promovendum en national academic doen hier niet aan mee.
Maar er missen er nog meer oa care4me, flks

Wij halen de gegevens zelf bij zorgverzekeraars op, net als iedere ander persoon. de polisvoorwaarden geven alle informatie en die wordt ingevoerd. geen afspraken nodig met verzekeraars whatsoever. kan je vergelijken wie je wilt.

voor je gegevens maar in bij independer. de meeste krijgen (na wat klikken) zorgverzekeringen van 35-36 zorgverzekeraars te zien.
Bij zorgwatch zijn dat er 48. dat scheelt nogal (33% meer). komt dus niet enkel vanwege de euro's (die zie je vooral terug in de top-3 aanbevolen zorgverzekeringen, dat zijn degene waar verdient op wordt) maar ook de afspraken die met verzekeraars worden gemaakt. Sommige verzekeraars geven ook korting aan deze "vergelijkers".
Je kunt het meer vergelijken met de hypotheek adviseurs van vroeger. zij hadden x aantal hypotheek aanbieders en adviseerde degene wat "het beste" was voor hen jou.
In de zorgverzekeringswereld noemen ze dit vergelijkingssites (wat het dus niet echt is). Bij een vergelijkingssite wordt je doorgestuurd naar een aanbieder (denk tweakers pricewatch).
maker van de enige échte vergelijkingssite voor zorgverzekeringen
pi_167193654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 14:03 schreef Chunees het volgende:

[..]

hoe bedoel je? ik heb een ziekte en daarom ga ik veel naar fysio. zit nu bij dsw met verplicht eigen risico van ¤385,maar als de fysio declareert moet ik elke keer bijbetalen aan dsw,omdat het onder eigen risico valt en mijn eigen risico is op. vandaar dat ik wil overstappen
nu snap ik niks meer van je verhaal. Eerder vertelde je dat jouw aandoening niet op de lijst voor onbeperkte fysiotherapie staat en dat je dus een aanvullende verzekering met onbeperkte fysiotherapie nodig hebt. En nu zeg je dat de fysiotherapie onder je Eigen Risico valt en dat zou betekenen dat jouw fysiotherapie (na 21 behandelingen) onder de basisverzekering valt. Dus wat is het nou?

Mijn aandoening staat niet op de ' lijst Borst' voor een chronische indicatie en daarom heb ik een aanvullende verzekering met 33 behandelingen fysiotherapie, dat zou net genoeg moeten zijn, met de 20 behandelingen van dit jaar kwam ik niet uit.
pi_167195904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Zelf ken ik werkdadig diverse ziekenhuizen van binnenin. Reken er op dat er grote verschillen in kwaliteit en patiëntgerichtheid bestaan. Niet alleen per ziekenhuis, maar ook per afdeling.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Zelf ken ik werkdadig diverse ziekenhuizen van binnenin. Reken er op dat er grote verschillen in kwaliteit en patiëntgerichtheid bestaan. Niet alleen per ziekenhuis, maar ook per afdeling.
Dat weet ik wel, maar als je (klop op hout) niet verwacht dat je naar het ziekenhuis moet gaan, je dan een beetje voor niks je loopt te oriënteren op ziekenhuis keuze.
pi_167195937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:40 schreef Majinster het volgende:
Max eigen risico zonder aanvullend dan is Zilveren Kruis is het goedkoopste met 71,95 euro per maand maar erg beperkt qua ziekenhuizen of toch gewoon blijven bij Anderzorg.

Anderzorg is dan het goedkoopste met een referral link voor 74,66 euro per maand

Daarna heb je nog zekur met maar 15% ziekenhuizen en 40% fysio en de friesland verzekering.

Heeft iemand nog goedkopere opties/deals die ik heb gemist?
Per jaar betalen.
pi_167195966
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:25 schreef K44S het volgende:
En toch ga je twijfelen of je er goed aan doet als je minder gaat betalen en "wat als" gaat denken.
Na een paar jaartjes is die angst ook totaal weg.
pi_167196025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:42 schreef Mark031 het volgende:
Als je nooit ziek bent en het ER op maximaal wil zetten en alleen de goedkoopste tandartsverzekering erbij neemt, dan zijn ZieZo (82,70) en Promovendum (82,90) het goedkoopst. Ik denk dat een grote groep mensen binnen deze categorie valt.

Ik zit te twijfelen of ik wel een tandartsverzekering moet nemen. Ik heb een goed gebit, ga maar 1x per jaar naar de tandarts en dan zit ik maar 1 minuut in die stoel en dan mag ik weer weg :')
Afgelopen zomer had ik toevallig een vulling nodig en die dingen zijn achterlijk duur. Controle + gebitsreiniging + foto + vulling is al ongeveer 120 euro. Dan is een tandartsverzekering wel winstgevend.
Of niet, want de gemiddelde jaarpremie is meestal 120-150 euro. En zelfs als je 10 euro winst hebt op je verzekering, dan geef ik het geld liever direct aan de tandarts.
pi_167197028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:42 schreef Mark031 het volgende:
Als je nooit ziek bent en het ER op maximaal wil zetten en alleen de goedkoopste tandartsverzekering erbij neemt, dan zijn ZieZo (82,70) en Promovendum (82,90) het goedkoopst. Ik denk dat een grote groep mensen binnen deze categorie valt.

Ik zit te twijfelen of ik wel een tandartsverzekering moet nemen. Ik heb een goed gebit, ga maar 1x per jaar naar de tandarts en dan zit ik maar 1 minuut in die stoel en dan mag ik weer weg :')
Afgelopen zomer had ik toevallig een vulling nodig en die dingen zijn achterlijk duur. Controle + gebitsreiniging + foto + vulling is al ongeveer 120 euro. Dan is een tandartsverzekering wel winstgevend.
Als je alleen naar de tandarts gaat dan kan je net zo goed de tandartsverzekering premie op een spaarrekening zetten. Ga je naar een mondhygieniste zoveel keer per jaar, dan is een tandartsverzekering weer handig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')