Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Wtf, is dit echt?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
De GBL snapt zichzelf niet helemaal.
Ja, geen grappen.quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:07:44Het allerbeste zou natuurlijk zijn als Mw Simons tegen zichzelf in bescherming wordt genomen en DENK wordt opgeheven. reageer retweet
twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:52:54@geertwilderspvv zelf beweren dat je monddood gemaakt wordt, maar tegen een bedreigde collega zeggen dat ze beter kan stoppen. Ongelofelijk. reageer retweet
Zou me niets verbazen iig.quote:
Triest zeg, en heel dom ook.quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fortuyn dan ook niet hè, of wil je die als gemeentepoliticus wel laten meetellen?
Dan telt de #5 van de SGP in Barneveld ook als politicus.
Iemand uit Aalsmeer volgens NOS. Aalsmeer lag niet in Brabant de laatste keer dat ik er was.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:25 schreef gelly het volgende:
Er is weer een Brabander aangehouden voor de bedreiging/ranzig filmpje.
Redelijk voorspelbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen iig.
Beter een muur zetten rond Noord-Brabant, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:25 schreef gelly het volgende:
Er is weer een Brabander aangehouden voor de bedreiging/ranzig filmpje.
De slachtofferrol geeft haar bestaansrecht in de politiek.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Tja die bedreigingen van sylvana stellen waarschijnlijk geen reet voor, maar ja je kunt nou eenmaal niet met twee maten meten.
Overigens neemt 'de politica' sylvana zichzelf waarschijnlijk nu nòg serieuzer.
Je hoeft toch nergens heen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter een muur zetten rond Noord-Brabant, denk ik.
Ik denk niet dat Sylvana nog openstaat voor dergelijke inzichten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit filmpje zou Sylvana eens moeten bekijken
Ja, als alle mensen thuis bleven, behalve om naar hun werk te gaan en terug en dan het liefst op verschillende tijden, dan heb je sws minder rotzooi in de wereld.quote:
Die heeft de Gebroeders Ko al aan zijn zijde.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:36 schreef HeyFreak het volgende:
Die zanger wordt inmiddels ook bedreigd. Krijgt hij ook bescherming?
Welnee, bedreigen moet je niet doen, wel cynische grapjes plaatsen, dat mag wel. Maar de meeste mensen zijn niet zo grappig vrees ik. Dat is wel een groot probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Laten we vanaf nu zeggen: bedreigen mag. De grens ligt bij geweld. Anders blijf je bezig. Bijna een beetje iets doen telt niet.
Ik vind het ook een vervelende aandachttrekker, maar deze aandacht heeft ze toch echt te 'danken' aan de maker van het lynchfilmpje. Of denk je dat ze er zelf opdracht toe heeft gegeven?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:29 schreef vaduz het volgende:
Dit topic is al 3 pagina's lang?![]()
![]()
![]()
Heeft die troll toch weer de nodige aandacht gekregen.
Het is wel iets waar je de verkiezingen mee in kunt gaan en dat goed ligt bij moslims. Die voelen zich ook nogal eens bedreigd.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Tja die bedreigingen van sylvana stellen waarschijnlijk geen reet voor, maar ja je kunt nou eenmaal niet met twee maten meten.
Overigens neemt 'de politica' sylvana zichzelf waarschijnlijk nu nòg serieuzer.
Nee, maar ze had het ook gewoon rustig uit kunnen laten zoeken door het OM en er niet over in de media kunnen gaan blaten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het ook een vervelende aandachttrekker, maar deze aandacht heeft ze toch echt te 'danken' aan de maker van het lynchfilmpje. Of denk je dat ze er zelf opdracht toe heeft gegeven?
Ik denk dat we 'bedreigen' anders moeten gaan definiëren. Er wordt bij iedere scheet al geroepen dat het bedreiging is tegenwoordig. Van bedreiging is meestal geen sprake, eerder van belediging.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Laten we vanaf nu zeggen: bedreigen mag. De grens ligt bij geweld. Anders blijf je bezig. Bijna een beetje iets doen telt niet.
Dat had Wilders ook kunnen doen al die keren dat hij ineens de vrijheid van meningsuiting niet meer zo leuk vond.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:40 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee, maar ze had het ook gewoon rustig uit kunnen laten zoeken door het OM en er niet over in de media kunnen gaan blaten.
Laten we vanaf nu zeggen: mensen moeten (weer) gaan beseffen dat het niet normaal is om (lekker anoniem) via internet op verschillende manieren iemand te bedreigen. De grens blijft dus gewoon bij bedreigen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Bij Wilders geldt een andere maatvoering zoals je weet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:42 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Dat had Wilders ook kunnen doen al die keren dat hij ineens de vrijheid van meningsuiting niet meer zo leuk vond.
Is een heel ander verhaal, gezien daar Wilders degene is die mogelijk vervolgd wordt. Wilders wordt daar niet als slachtoffer, maar als dader gezien.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:42 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Dat had Wilders ook kunnen doen al die keren dat hij ineens de vrijheid van meningsuiting niet meer zo leuk vond.
Ja te veel eigenlijk. Uit zo'n Paint-plaatje spreekt niet de intentie om Sylvana daadwerkelijk iets aan te doen. Ik denk als je die man opbelt dat hij een heel genuanceerd burger blijkt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laten we vanaf nu zeggen: mensen moeten (weer) gaan beseffen dat het niet normaal is om (lekker anoniem) via internet op verschillende manieren iemand te bedreigen. De grens blijft dus gewoon bij bedreigen.
Bedenk even wat voor dingen allemaal onder bedreiging vallen..
Heeft ze dat gedaan dan? Ik zag net alleen een stukje bij de NOS waar een journalist haar allemaal vragen stelde, waar ze duidelijk niet op zat te wachten, maar ze kon niet verder lopen want haar pasje deed het niet (ofzo).quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:40 schreef vaduz het volgende:
[..]
Nee, maar ze had het ook gewoon rustig uit kunnen laten zoeken door het OM en er niet over in de media kunnen gaan blaten.
Ik bedoel al die keren dat hij zelf verontwaardigd in de media kwam, vanwege een opmerking of een 'ludieke' cartoon. Je kunt populisten niet verwijten dat ze zich bedienen van populistische middelen, dus ook Sylvana niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:43 schreef vaduz het volgende:
[..]
Is een heel ander verhaal, gezien daar Wilders degene is die mogelijk vervolgd wordt. Wilders wordt daar niet als slachtoffer, maar als dader gezien.
GBL?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, geen grappen.twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:07:44Het allerbeste zou natuurlijk zijn als Mw Simons tegen zichzelf in bescherming wordt genomen en DENK wordt opgeheven. reageer retweet
twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:52:54@geertwilderspvv zelf beweren dat je monddood gemaakt wordt, maar tegen een bedreigde collega zeggen dat ze beter kan stoppen. Ongelofelijk. reageer retweet
Die wilde gewoon een carnavalshit scoren en krijgt ineens een hoop gezeik over zich heen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:46 schreef agter het volgende:
Vind de maker van dat liedje ook een beetje lafjes. Kom er dan gewoon voor uit dat het over SS gaat.
Soms is het verstandig om laf te zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:46 schreef agter het volgende:
Vind de maker van dat liedje ook een beetje lafjes. Kom er dan gewoon voor uit dat het over SS gaat.
Ik heb haar er zelf inderdaad helemaal niet over gehoord, alleen Kuzu.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft ze dat gedaan dan? Ik zag net alleen een stukje bij de NOS waar een journalist haar allemaal vragen stelde, waar ze duidelijk niet op zat te wachten, maar ze kon niet verder lopen want haar pasje deed het niet (ofzo).
Normaal word ik idd echt doodmoe van Sylvana hier Sylvana daar in de media, maar in dit geval is het niet door haar de media in gegooid. Er was al uitgebreid aandacht in de (sociale) media voor dat carnavalslied van die laffe kneus ("neeeeeeee gaat niet over haar") en daar maakte iemand een 'leuk' filmpje bij. We kunnen haar de andere keren media-aandacht kwalijk nemen, deze keer echt niet vind ik.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:40 schreef vaduz het volgende:
[..]
SS?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:46 schreef agter het volgende:
Ja, die kans zit er dik in. Maar dat is misschien ook wel juist mijn punt. Waarom vindt die 'genuanceerde burger' het dan blijkbaar toch normaal om zo'n filmpje te maken?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja te veel eigenlijk. Uit zo'n Paint-plaatje spreekt niet de intentie om Sylvana daadwerkelijk iets aan te doen. Ik denk als je die man opbelt dat hij een heel genuanceerd burger blijkt.
Heeft ze echt gezegd, ik heb er bewegend beeld van gezien, heb er bewegend beeld van gezien. Was een televised interview.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft ze dat gedaan dan? Ik zag net alleen een stukje bij de NOS waar een journalist haar allemaal vragen stelde, waar ze duidelijk niet op zat te wachten, maar ze kon niet verder lopen want haar pasje deed het niet (ofzo).
quote:De politie heeft een 37-jarige man
opgepakt voor het maken en publiceren
van het filmpje waarin Sylvana Simons
wordt bedreigd.Het is een inwoner van
Kudelstaart in de gemeente Aalsmeer,die
zich zelf bij de politie heeft gemeld.
In het filmpje wordt Simons afgebeeld
als naakte Afrikaanse vrouw en als
Zwarte Piet.Ook zijn lichamen te zien
van opgehangen zwarte Amerikanen,met
daarbij het hoofd van Simons.Zij zei
vanmiddag dat ze aangifte gaat doen.
Uit onderzoek van de researchdesk van
de NPO blijkt dat de verdachte vaker
racistische en islam-kritische video's
online heeft gezet.
Ja, hier ben ik het mee eens. Iemand zei hier gisteren nog dat ze al sinds 2015 niet meer actief is op Twitter en ik zag dat ook haar Facebookpagina niet meer (volledig) openbaar is. Nadat Giel op de radio die apengeluiden had laten horen, heeft ze er ook bewust voor gekozen om DWDD af te zeggen, omdat ze geen zin had in de confrontatie.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Normaal word ik idd echt doodmoe van Sylvana hier Sylvana daar in de media, maar in dit geval is het niet door haar de media in gegooid. Er was al uitgebreid aandacht in de (sociale) media voor dat carnavalslied van die laffe kneus ("neeeeeeee gaat niet over haar") en daar maakte iemand een 'leuk' filmpje bij. We kunnen haar de andere keren media-aandacht kwalijk nemen, deze keer echt niet vind ik.
(Ik kan niet geloven dat ik iets positiefs over haar zeg maar in dit geval moest het)
Dat gaat leuk worden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
Vanavond Sylvana bij Pauw, geloof ik.
[ afbeelding ]
Goede vraag.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mooooi. Dat ging nog best snel.
Hoe komt de NPO aan zijn naam?
Dit. Prachtig filmpje als je de humor er van in ziet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:40 schreef DrDentz het volgende:
Die maker wilde gewoon een leuk (schokkend) plaatje maken voor bij het liedje, de kans dat hij Sylvana echt in een boom gaat hangen lijkt me bijzonder klein.
Exact hetzelfde, als jij denkt dat ik ook maar ene moer geef om Wilders heb je waarschijnlijk de verkeerde user voor.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Als het een wilders Pijper was die alle moslims doodswenste dak had je wel medelijden met hem omdat je hypocriet bent.
Ja, echt zo grappig, vette humor man....quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit. Prachtig filmpje als je de humor er van in ziet.
0,0 bedreigend in ieder geval.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, echt zo grappig, vette humor man....
De tjee zeg.
Haar hele voorkomen is zo ontzettend nep en gemaakt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Bril op ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Haar hele voorkomen is zo ontzettend nep en gemaakt.
Kin omhoog, moeilijk kijken en over willen komen als een intellectueel
Ze had ook eens een boekenprogramma.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Oproerkraaier zijn gaat haar anders prima af.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Sylvana Simons: 12 beroepen 13 ongelukken
Dat verklaart alles....ze is volkomen koekoek.quote:
Ja, en?quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:19 schreef DrDentz het volgende:
Sylvana Simons: 12 beroepen 13 ongelukken
Ja, ga dat maar doen dan idd. Alsof je niets mag of kunt zeggen als je niet op zijn minst 3 universitaire studies hebt gedaan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien dat ik zo eens wat ga Painten.. hehehehe...
Dit heeft al in alle kranten gestaan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:25 schreef Begripvol het volgende:
‘Een 37-jarige man uit Kudelstaart is aangehouden op verdenking van bedreiging van kandidaat-Kamerlid Sylvana Simons van de partij Denk. De man zou een filmpje hebben gemaakt en gepubliceerd waarin Simons wordt bedreigd. Hij meldde zichzelf op het politiebureau.
In het filmpje, dat gemaakt is op het carnavalsnummer Oh Sylvana, is het hoofd van Simons onder meer op het lichaam van gelynchte zwarte mannen gefotoshopt. Ook wordt ze afgebeeld als naakte zwarte vrouw en als Zwarte Piet.’
Meen je dit nou serieus of zeg je het puur omdat het zo lekker dwars en raar is?quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit. Prachtig filmpje als je de humor er van in ziet.
Tsja hoe kan hij uitleggen dat het grappig is? De één vindt Guido Weijers grappig en de andere houdt van deze humor, moeten we dan een soort grappigheidspolitie instellen die internetfilmpjes beoordeelt op mate van grappigheid?..quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus of zeg je het puur omdat het zo lekker dwars en raar is?
Leg eens uit aan de humorlozen (waaronder ik, kennelijk, alles behalve Sylvanafan) wat er dan echt grappig aan is? Dat wat jij, degene mét humor, erin ziet wat je echt hardop deed lachen?
TOPSHOWquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Je snapt best wat ik bedoel. Zélfs als iemand dit oprecht grappig vindt dan mag je van een beetje normaal mens verwachten dat diegene toch ook begrijpt dat degene wiens hoofd op een gelyncht lijf wordt geplakt dat zelf echt alles behalve grappig vindt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:45 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Tsja hoe kan hij uitleggen dat het grappig is? De één vindt Guido Weijers grappig en de andere houdt van deze humor, moeten we dan een soort grappigheidspolitie instellen die internetfilmpjes beoordeelt op mate van grappigheid?..
Ik zou een nog grappiger filmpje terug maken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik bedoel. Zélfs als iemand dit oprecht grappig vindt dan mag je van een beetje normaal mens verwachten dat diegene toch ook begrijpt dat degene wiens hoofd op een gelyncht lijf wordt geplakt dat zelf echt alles behalve grappig vindt.
Als ze zo'n filmpje over een gezinslid van je maken zou het waarschijnlijk al een stuk minder grappig zijn, of niet? Eerlijk.
Ik moet toegeven, dat laatste punt zal men jou nooit kunnen verwijten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En als het betreffende gezinslid (je zus, moeder ofzo) er zelf wel bang voor is en/of boos om en/of verdrietig dat er zo'n filmpje over haar gemaakt is zeg je dan ook iets van 'ah joh zeur niet, je hebt geen humor'? Echt?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik zou een nog grappiger filmpje terug maken.
Burgeroorlog nog wel? Misschien effe tien keer hard in een boterhamzakje blazen, Jan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een man die een dreigende video over Sylvana heeft gemaakt heeft zichzelf bij de politie gemeld en is in verzekering gesteld (dwz. dat hij 3 dagen vast blijft zitten).
Waanzin! Alsof dit een crimineel is. Verhoren en heenzenden. Maar nee, de politie behandelt hem als een zware misdadiger.
Terwijl het Sylvana Simons is die met haar haat jegens de westerse mens dit land op de rand van een burgeroorlog heeft gebracht.
Lees de geschiedenisboeken en ga eens na hoe de WO2 en de Balkan-oorlogen begonnen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Burgeroorlog nog wel? Misschien effe tien keer hard in een boterhamzakje blazen, Jan.
Welke rol vertolt Sylvana in die bijzondere vergelijking, beste Jan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lees de geschiedenisboeken en ga eens na hoe de WO2 en de Balkan-oorlogen begonnen.
Hahaha "op de rand van een burgeroorlog" vanwege die fucking Zwarte Pietquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Terwijl het Sylvana Simons is die met haar haat jegens de westerse mens dit land op de rand van een burgeroorlog heeft gebracht.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Lees de geschiedenisboeken en ga eens na hoe de WO2 en de Balkan-oorlogen begonnen.
Kijk de afleveringen van Pauw terug waar ze zit. De haat in haar ogen is gewoon eng. Haar rol is de boel ophitsen. Daardoor is die bakkerij beklad. Als je maar lang genoeg iets roept, gaan mensen het vanzelf geloven. Het is nu al zo ver gekomen dat het als normale daad wordt beschouwd om een zaak te bekladden waar Zwarte Piet in de etalage te zien is. Politiek en politie houden zich stil. Dat doet mij aan iets uit de geschiedenis denken..quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke rol vertolt Sylvana in die bijzondere vergelijking, beste Jan?
Ik gok de rol van zwartkijkerquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke rol vertolt Sylvana in die bijzondere vergelijking, beste Jan?
Aha, Sylvana is de nieuwe Hitler?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kijk de afleveringen van Pauw terug waar ze zit. De haat in haar ogen is gewoon eng. Haar rol is de boel ophitsen. Daardoor is die bakkerij beklad. Als je maar lang genoeg iets roept, gaan mensen het vanzelf geloven.
Je maakt er weer een spannend verhaal van maar je kunt die twee uiteraard op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Personen zijn lastig te vergelijken. Wat wel te vergelijken is, is het klimaat dat geschapen wordt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, Sylvana is de nieuwe Hitler?
Zit wel een verschil tussen gekwetst en bedreigd.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit filmpje zou Sylvana eens moeten bekijken
Nee, niet echt. Het is kwalijk dat die bakkerij is beklad, maar je moet niet doen alsof we net Kristallnacht hebben gehad.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je maakt er weer een spannend verhaal van maar je kunt die twee uiteraard op geen enkele manier met elkaar vergelijken. Personen zijn lastig te vergelijken. Wat wel te vergelijken is, is het klimaat dat geschapen wordt.
Inderdaad. Die video met de photoshops is zeker kwetsend, maar bedreigend. In Nederland is het niet bepaald gebruikelijk om mensen op te hangen, die video is duidelijk (smakeloos) satirisch en kwetsend bedoeld, maar is geen oproep om het ook maar te gaan doen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:30 schreef dingeman het volgende:
[..]
Zit wel een verschil tussen gekwetst en bedreigd.
Daar lijkt het - op kleine schaal weliswaar - verdacht veel op als je kijkt naar de reacties vanuit politie en politiek.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Het is kwalijk dat die bakkerij is beklad, maar je moet niet doen alsof we net Kristallnacht hebben gehad.
Neuh.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar lijkt het - op kleine schaal weliswaar - verdacht veel op als je kijkt naar de reacties vanuit politie en politiek.
Ach, de racistische Nederlander verneukt het weer voor zichzelf. Balen man.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Terwijl het liedje qua tekst voortreffelijk is, spijker op z'n kop. Er had gewoon een leuk clipje bij gemaakt moeten worden met neutrale beelden van Sylvana en het Sinterklaasfeest. Dan had Sylvana niets om over te klagen en hadden wij een lollig liedje+clipje gehad. Nu is het helemaal uit de hand gelopen, en zeker niet in het voordeel van de Nederlander.
In beide gevallen knepen politiek en politie bewust een oogje dicht. Dat is een angstwekkende gelijkenis.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh.
Lijkt mij ook een grove belediging aan het adres van joden die Kristallnacht daadwerkelijk hebben meegemaakt.
Je denkt serieus dat het geweld van anti-Pieten, het duwen van de Powned-verslaggever, bekladding van een bakkerij, etc. allemaal de schuld is van Sylvana?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een man die een dreigende video over Sylvana heeft gemaakt heeft zichzelf bij de politie gemeld en is in verzekering gesteld (dwz. dat hij 3 dagen vast blijft zitten).
Waanzin! Alsof dit een crimineel is. Verhoren en weer laten gaan. Maar nee, de politie behandelt hem als een zware misdadiger.
Terwijl het Sylvana Simons is die met haar haat jegens de westerse mens dit land op de rand van een burgeroorlog heeft gebracht (geweld van anti-zwarte piet betogers, een poging tot moord op een Powned verslaggever, bekladdingen van een bakkerij vanwege zwarte piet in etalage; het wordt steeds erger en dit wordt allemaal oogluikend toegestaan).
Een man die een onhandig en dom filmpje heeft gemaakt heeft het verneukt ja.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach, de racistische Nederlander verneukt het weer voor zichzelf. Balen man.
Niet direct. Maar wel van het klimaat dat is geschapen, en daar heeft Sylvana een groot aandeel in.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:36 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat het geweld van anti-Pieten, het duwen van de Powned-verslaggever, bekladding van een bakkerij, etc. allemaal de schuld is van Sylvana?
Krijg je al de neiging om Sylvana iets aan te doen? Een burgeroorlog moet immers koste wat kost worden voorkomen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In beide gevallen knepen politiek en politie bewust een oogje dicht. Dat is een angstwekkende gelijkenis.
Uiteraard ben ik er niet op uit om joden te beledigen. De Kristallnacht en/of holocaust worden er door links overigens ook altijd bij gehaald bij het minste of geringste akkefietje met een moskee.
Dit is al de tweede keer dag je suggestief post en iets probeert op te blazen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijg je al de neiging om Sylvana iets aan te doen? Een burgeroorlog moet immers koste wat kost worden voorkomen.
Ja, staat nu ook op de website van Pauw.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent daar mede debet aan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dag je suggestief post en iets probeert op te blazen.
Uiteraard ga ik naar niets aandoen, want ik hou mij aan de wet. Bovendien stopt het aandoen van Sylvana deze ellende niet, omdat het niet zozeer door de persoon Sylvana komt maar door 40 jaar cultuur-marxisme en een verstikkend politiek correct klimaat (ik vind de situatie anno 2016 erger dan in 2002 tijdens Fortuyn). De enorme aandacht voor Sylvana haar praatjes is daar alleen maar een symptoom van.
Omg. We betalen allemaal aan dat programma en we krijgen elke week Sylvana Simons te zien, die totaal niets toevoegd aan een serieus programma. Weer een argument om de NPO op te heffen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:43 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, staat nu ook op de website van Pauw.
Maar dat is mij echt te laat hoor.
40 jaar cultuur-marxisme en de opgedrongen multiculturele samenleving is niet mijn schuld. Je kunt mij hooguit kwalijk nemen dat ik in het verleden links gestemd heb, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent daar mede debet aan.
Maar succes met je waanbeelden en je algehele chagrijn.
In een gezond klimaat zou iemand als Sylvana genegeerd worden. In Hongarije zou iemand als Sylvana nooit enige bekendheid kunnen krijgen (behalve dan met het presenteren van muziekprogramma's wat ze wel aardig kan).quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
Wat gaat de PVV trouwens doen? Sylvana opsluiten?
Die bekendheid heeft ze al. En zolang die discussie over ZP door blijft etteren, krijgen Sylvana en haar medestanders een stem in de media. Daar verandert de politiek niets aan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In een gezond klimaat zou iemand als Sylvana genegeerd worden. In Hongarije zou iemand als Sylvana nooit enige bekendheid kunnen krijgen (behalve dan met het presenteren van muziekprogramma's wat ze wel aardig kan).
Die discussie had nooit mogen ontstaan. Als de Nederlandse samenleving één samenleving zou zijn geweest, dan zou het nooit een discussie zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die bekendheid heeft ze al. En zolang die discussie over ZP door blijft etteren, krijgen Sylvana en haar medestanders een stem in de media. Daar verandert de politiek niets aan.
Je klinkt nu als een moslimterrorist die het normaal vindt om mensen te bedreigen omdat een random ander persoon een Koran heeft verbrand.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een man die een onhandig en dom filmpje heeft gemaakt heeft het verneukt ja.
Ik zie hier niets racistisch in. Zolang Sylvana Simons totaal geen tegengas krijgt, en haar haat jegens Nederland mag rond blijven strooien, zijn er mensen die hun frustratie niet onder controle hebben en uit hun slof schieten met dit soort maaksels. Het probleem is dat een hele grote groep Nederlanders niet vertegenwoordigd wordt, terwijl iemand als Sylvana maar door kan gaan met de meest vreselijke dingen zeggen (dat Nederlanders racistisch zijn, dat Nederlanders het allemaal fout doen met Zwarte Piet).
Daar is het al te laat voor en de PVV gaat niets veranderen aan die situatie.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die discussie had nooit mogen ontstaan. Als de Nederlandse samenleving één samenleving zou zijn geweest, dan zou het nooit een discussie zijn geweest.
Niet alleen. De Nederlanders die wél rationeel na kunnen denken, kunnen dit wel, door die Sylvana collectief te negeren. Gaat ze vanzelf in een hoekje zitten janken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die bekendheid heeft ze al. En zolang die discussie over ZP door blijft etteren, krijgen Sylvana en haar medestanders een stem in de media. Daar verandert de politiek niets aan.
Totaal niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je klinkt nu als een moslimterrorist die het normaal vindt om mensen te bedreigen omdat een random ander persoon een Koran heeft verbrand.
Bizar.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar de PVV zal de achteruitgang wel stoppen en dat is al winst t.o.v. de huidige situatie.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is het al te laat voor en de PVV gaat niets veranderen aan die situatie.
Bizar dat jij dat eruit haalt.. Blijkt maar weer dat als je haat en racisme wilt zien, je het ook overal in kunt zien..quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:48 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je klinkt nu als een moslimterrorist die het normaal vindt om mensen te bedreigen omdat een random ander persoon een Koran heeft verbrand.
Bizar.
Exact! Dat zou ook moeten, maar aangezien de publieke omroep links is en haar blijft uitnodigen, zal ze niet genegeerd worden. Het probleem zit in de cultuur-marxistische media.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:48 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet alleen. De Nederlanders die wél rationeel na kunnen denken, kunnen dit wel, door die Sylvana collectief te negeren. Gaat ze vanzelf in een hoekje zitten janken.
Neuh. Want de media bepalen hun eigen agenda. En de discussie over ZP blijft relevant.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar de PVV zal de achteruitgang wel stoppen en dat is al winst t.o.v. de huidige situatie.
"zijn er mensen die hun frustratie niet onder controle hebben en uit hun slof schieten met dit soort maaksels"quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Bizar dat jij dat eruit haalt.. Blijkt maar weer dat als je haat en racisme wilt zien, je het ook overal in kunt zien..
Dat mogen de commerciële media best doen, maar publieke media moeten neutraal zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Want de media bepalen hun eigen agenda. En de discussie over ZP blijft relevant.
Die negertjes aan het begin, Sylvana met een stuk watermeloen, vond best grappige combinatie met het liedje. Dat KKK-gebeuren was wat overdreven, had niet gehoeven.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus of zeg je het puur omdat het zo lekker dwars en raar is?
Leg eens uit aan de humorlozen (waaronder ik, kennelijk, alles behalve Sylvanafan) wat er dan echt grappig aan is? Dat wat jij, degene mét humor, erin ziet wat je echt hardop deed lachen?
Hij probeert je duidelijk een bepaald "fout", "onfris" gedachtegoed aan te wrijven.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit is al de tweede keer dag je suggestief post en iets probeert op te blazen.
Zoals ik al zei: als je haat en racisme wil zien, zie je het. Kijk een naar jezelf, in plaats van constant een ander een ideologie op te leggen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
"zijn er mensen die hun frustratie niet onder controle hebben en uit hun slof schieten met dit soort maaksels"
en
"Het probleem is dat een hele grote groep Nederlanders niet vertegenwoordigd wordt"
Gaat één op één op voor moslimjeugd die zich beledigd en niet vertegenwoordigd voelt en daarom allerlei bedreigingen rondstrooit.
Beide groepen mogen van mij rotten in de meest donkere kerkers die wij hebben. En dat zal ook gebeuren.
Neuh. Die discussie is wel degelijk relevant en de media zorgen ervoor dat die gevoerd blijft worden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat mogen de commerciële media best doen, maar publieke media moeten neutraal zijn.
Discussie over onze cultuur is niet relevant want onze cultuur is zoals die is. En wie dat niet bevalt, die moet dat accepteren of een plek zoeken waar een beter passende cultuur is.
Je lult maar wat. Doe anders even je best.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als je haat en racisme wil zien, zie je het. Kijk een naar jezelf, in plaats van constant een ander een ideologie op te leggen.
Je kunt wat zinnetjes onder elkaar zetten, maar de situatie is niet te vergelijken:quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
"zijn er mensen die hun frustratie niet onder controle hebben en uit hun slof schieten met dit soort maaksels"
en
"Het probleem is dat een hele grote groep Nederlanders niet vertegenwoordigd wordt"
Gaat één op één op voor moslimjeugd die zich beledigd en niet vertegenwoordigd voelt en daarom allerlei bedreigingen rondstrooit.
Beide groepen mogen van mij rotten in de meest donkere kerkers die wij hebben. En dat zal ook gebeuren.
Waarom moet ik mijn best doen? Je hebt overuidelijk je standpunt al gekozen, en staat niet bepaald open voor discussie.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je lult maar wat. Doe anders even je best.
Volgens mij hebben we helemaal geen kerkers meer.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
en
Dat is het niet. Slechts een marginaal groepje wil Zwarte Piet weg. Dat is net zo groot als de groep die denkt dat de overheid weet van buitenaards leven en dat voor ons achterhoudt of de groep die het kapitalisme wil afschaffen. Daar voeren we toch ook geen discussie over?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. Die discussie is wel degelijk relevant en de media zorgen ervoor dat die gevoerd blijft worden.
Oké. Jij je zin. Roep anders nog even wat dingen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:55 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom moet ik mijn best doen? Je hebt overuidelijk je standpunt al gekozen, en staat niet bepaald open voor discussie.
We voeren dus wel een discussie over ZP. Je doet er zelf nota bene aan mee.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het niet. Slechts een marginaal groepje wil Zwarte Piet weg. Dat is net zo groot als de groep die denkt dat de overheid weet van buitenaards leven en dat voor ons achterhoudt of de groep die het kapitalisme wil afschaffen. Daar voeren we toch ook geen discussie over?
Hier voeren we de discussie over Sylvana Simons.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We voeren dus wel een discussie over ZP. Je doet er zelf nota bene aan mee.
twitter:LeahR77 twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 07:40:58#Texan Electoral College Voter Has A Message For Hillary Supporters Sending Him Death Threats👉GO TO HELL… https://t.co/nlzjL3pVdk reageer retweet
Kun je wel zo gaan doen, maar als je heel eerlijk bent, moet je toegeven dat ik niet degene ben die "wat dingen roept". Dat ben jij. Geeft niet, maar wees er wel zo eerlijk over. En probeer je eigen tekortkomingen niet op mij te projecteren.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:55 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Jij je zin. Roep anders nog even wat dingen.
In dat topic zit je toch ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hier voeren we de discussie over Sylvana Simons.
Zwarte Piet staat niet ter discussie.
Akkoord. Maar die discussie wordt wel degelijk gevoerd en die blijft ook gevoerd worden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hier voeren we de discussie over Sylvana Simons.
Zwarte Piet staat niet ter discussie.
Totdat we de PVV kiezen met 80 zetels. Dan is het gauw afgelopen. De NPO zal worden aangepakt en er zal weer een normaal Sinterklaasfeest zijn. Eénmalig zullen oproerkraaiers hard aangepakt moeten worden, en daarna is de discussie afgelopen omdat deze leunt om slechts een handjevol mensen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Akkoord. Maar die discussie wordt wel degelijk gevoerd en die blijft ook gevoerd worden.
Oké. Wat is mij ideologie dan die ik probeer op te leggen aan iemand anders? Succes ermee.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Kun je wel zo gaan doen, maar als je heel eerlijk bent, moet je toegeven dat ik niet degene ben die "wat dingen roept". Dat ben jij. Geeft niet, maar wees er wel zo eerlijk over. En probeer je eigen tekortkomingen niet op mij te projecteren.
Hoe dan? Sylvana blijft actief op sociale media en ook in kranten en op tv zullen zij en haar medestanders hun zegje blijven doen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Totdat we de PVV kiezen met 80 zetels. Dan is het gauw afgelopen.
Ik heb niet gezegd dat je jouw ideologie aan iemand probeert op te leggen. Moeilijk hè, lezen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Oké. Wat is mij ideologie dan die ik probeer op te leggen aan iemand anders? Succes ermee.
Er kunnen natuurlijk altijd mensen bij komen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Totdat we de PVV kiezen met 80 zetels. Dan is het gauw afgelopen. De NPO zal worden aangepakt en er zal weer een normaal Sinterklaasfeest zijn. Eénmalig zullen oproerkraaiers hard aangepakt moeten worden, en daarna is de discussie afgelopen omdat deze leunt om slechts een handjevol mensen.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als je haat en racisme wil zien, zie je het. Kijk een naar jezelf, in plaats van constant een ander een ideologie op te leggen.
Goed verhaal. Lekker kort. je valt wel heel snel door de mand. Ga je nu wel je best doen? je hebt nog wat in te halen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat je jouw ideologie aan iemand probeert op te leggen. Moeilijk hè, lezen?
Ik zeg dat je anderen een ideologie oplegt, niet dat je jouw ideologie projecteert op een ander, of oplegt aan een ander. Snap je nu werkelijk de discrepantie niet, of doe je je opzettelijk zo dom voor?quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Goed verhaal. Lekker kort. je valt wel heel snel door de mand. Ga je nu wel je best doen? je hebt nog wat in te halen.
Nee,ik snap het niet. Waarschijnlijk snap alleen jij dat.quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:04 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik zeg dat je anderen een ideologie oplegt, niet dat je jouw ideologie projecteert op een ander, of oplegt aan een ander. Snap je nu werkelijk de discrepantie niet, of doe je je opzettelijk zo dom voor?
Prima. Die misplaatste minachting van jou stoort mij een beetje. Als er iets is waar ik moeite mee heb, is het wel domme mensen die denken dat ze slim zijn. Daarom stoort Sylvana mij ook. Het is mij nu wel duidelijk waarom jij in dit topic reageert alsof je zand in je vagina hebt. Soort zoek soort, dus natuurlijk schilder jij iedereen die het oneens is met Sylvana af als racist en haatzaaier.quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee,ik snap het niet. Waarschijnlijk snap alleen jij dat.
Maar dat is niet erg. Als jij je best gaat doen kan je dat vast heel erg goed uitleggen. Nu loop je maar wat te raaskallen. wat ook wel weer humoristisch is.
'Minder, minder!' roepen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
Wat gaat de PVV trouwens doen? Sylvana opsluiten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |