Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Wtf, is dit echt?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
De GBL snapt zichzelf niet helemaal.
Ja, geen grappen.quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:07:44Het allerbeste zou natuurlijk zijn als Mw Simons tegen zichzelf in bescherming wordt genomen en DENK wordt opgeheven. reageer retweet
twitter:jesseklaver twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:52:54@geertwilderspvv zelf beweren dat je monddood gemaakt wordt, maar tegen een bedreigde collega zeggen dat ze beter kan stoppen. Ongelofelijk. reageer retweet
Zou me niets verbazen iig.quote:
Triest zeg, en heel dom ook.quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Fortuyn dan ook niet hè, of wil je die als gemeentepoliticus wel laten meetellen?
Dan telt de #5 van de SGP in Barneveld ook als politicus.
Iemand uit Aalsmeer volgens NOS. Aalsmeer lag niet in Brabant de laatste keer dat ik er was.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:25 schreef gelly het volgende:
Er is weer een Brabander aangehouden voor de bedreiging/ranzig filmpje.
Redelijk voorspelbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen iig.
Beter een muur zetten rond Noord-Brabant, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:25 schreef gelly het volgende:
Er is weer een Brabander aangehouden voor de bedreiging/ranzig filmpje.
De slachtofferrol geeft haar bestaansrecht in de politiek.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Tja die bedreigingen van sylvana stellen waarschijnlijk geen reet voor, maar ja je kunt nou eenmaal niet met twee maten meten.
Overigens neemt 'de politica' sylvana zichzelf waarschijnlijk nu nòg serieuzer.
Je hoeft toch nergens heen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter een muur zetten rond Noord-Brabant, denk ik.
Ik denk niet dat Sylvana nog openstaat voor dergelijke inzichten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit filmpje zou Sylvana eens moeten bekijken
Ja, als alle mensen thuis bleven, behalve om naar hun werk te gaan en terug en dan het liefst op verschillende tijden, dan heb je sws minder rotzooi in de wereld.quote:
Die heeft de Gebroeders Ko al aan zijn zijde.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:36 schreef HeyFreak het volgende:
Die zanger wordt inmiddels ook bedreigd. Krijgt hij ook bescherming?
Welnee, bedreigen moet je niet doen, wel cynische grapjes plaatsen, dat mag wel. Maar de meeste mensen zijn niet zo grappig vrees ik. Dat is wel een groot probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Laten we vanaf nu zeggen: bedreigen mag. De grens ligt bij geweld. Anders blijf je bezig. Bijna een beetje iets doen telt niet.
Ik vind het ook een vervelende aandachttrekker, maar deze aandacht heeft ze toch echt te 'danken' aan de maker van het lynchfilmpje. Of denk je dat ze er zelf opdracht toe heeft gegeven?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:29 schreef vaduz het volgende:
Dit topic is al 3 pagina's lang?![]()
![]()
![]()
Heeft die troll toch weer de nodige aandacht gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |