Maar als je wel gewenst resultaat boekt, dan is het toch ok? Bij mij klopt 'ie eigenlijk wel. Ik kom uit op een BMR van 1488 en een TDEE van 2568. Als ik 2000-2200 kcal eet dan val ik prima af. Ik gebruik deze zelf ook als richtlijn, het kan voor individuen natuurlijk afwijken.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:27 schreef Tink89 het volgende:
Hmmm... Your BMR Is: 1505
Your TDEE Is: 1816
Dan eet ik dus wel echt te veel... Vind deze berekening wel op heul weinig uitkomen hoor.
Momenteel wel. Door schildkliergedoe een inspanningsverbod. Ik zit 8,5 uur per dag achter m'n bureau en verder alleen in de trein en de auto. Zelfs het huishouden doe ik amper.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ach ja het is toch altijd een schatting en afhankelijk van wat je zelf veel of weinig beweging invult. Ik heb een zittend beroep, maar fiets wel altijd naar mijn werk heen en terug en dat tel ik niet mee onder exercise. Ik kwam nu uit op 1450 BMR 2169 TDEE, maar denk dat die laatste wel ietsje hoger zou kunnen liggen daardoor.
Beweeg jij echt zo weinig dan?
Bij mij klopt hij echt niet een beetje. Ik eet echt 400 kcals meer dan zij als TDEE aanhouden en blijf daarop al jaren stabiel. Alleen de laatste maanden schommel ik door schildkliergedoe, maar dat is niet representatief.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:32 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar als je wel gewenst resultaat boekt, dan is het toch ok? Bij mij klopt 'ie eigenlijk wel. Ik kom uit op een BMR van 1488 en een TDEE van 2568. Als ik 2000-2200 kcal eet dan val ik prima af. Ik gebruik deze zelf ook als richtlijn, het kan voor individuen natuurlijk afwijken.
Maar indien je stabiel wilt blijven, dan is dat toch prima? Like I said, het is een richtlijn (en indien nodig kun je daar dus prima van afwijken). Voor mij kloppen de waarden ook niet volledig, al denk ik dat mijn TDEE wel redelijk overeen komt. Mijn BMR denk ik wel anders omdat hij uitgaat van de total bodyweight formule. Ik heb aardig wat spiermassa dus mijn rustverbranding is denk ik wel hoger, maar da's ok en verder niet zo interessant.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:39 schreef Tink89 het volgende:
Bij mij klopt hij echt niet een beetje. Ik eet echt 400 kcals meer dan zij als TDEE aanhouden en blijf daarop al jaren stabiel. Alleen de laatste maanden schommel ik door schildkliergedoe, maar dat is niet representatief.
Tuurlijk, maar ik postte het ook meer als waarschuwing voor de rest dat dit soort dingen er betrouwbaar uitzien, maar dat voor behoorlijk wat mensen niet zijn en dat je er dus niet blind op moet varen.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:45 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar indien je stabiel wilt blijven, dan is dat toch prima? Like I said, het is een richtlijn (en indien nodig kun je daar dus prima van afwijken). Voor mij kloppen de waarden ook niet volledig, al denk ik dat mijn TDEE wel redelijk overeen komt. Mijn BMR denk ik wel anders omdat hij uitgaat van de total bodyweight formule. Ik heb aardig wat spiermassa dus mijn rustverbranding is denk ik wel hoger, maar da's ok en verder niet zo interessant.
Tegenover wie verantwoord je jezelf eigenlijk met al die disclaimers in zo'n lijstje?quote:Op dinsdag 13 december 2016 14:46 schreef Tink89 het volgende:
Laisje:
O: 2 maïsbth met kalkoenfilet, lactosevrije yoghurt, chococruesli.
T: 3 oreo cinnabun koekjes (baas heeft er vier voor me meegebracht, zo lekker!)
L: 3 maïsbth met cup-a-soup tomaat.
T: collega trakteert en heeft speciaal voor mij zo'n kinderzakje naturelchips achtergehouden.
T2: lepel appelmoes voor bij m'n medicijnen.
T3: laatste oreo.
Late d: bij de schoonouders: zelfgemaakte kipschitnzel, boontjes en aardappelkroketjes.
Ja, dit mist fruit en heeft een overload suiker. Kwam zo uit, jammer dan, kanernietwakkervanliggen.
Jups, maar ik zou zelf bij zo'n lijstje van iemand denken 'waarom dan?', dus vang ik dat vast af. Verantwoordelijk is het niet hoor, meer uitleg. Zo ervaar ik het tenminste. Bovendien zou ik al die zooi voor mezelf niet kopen en weten de meeste users hier dat ook wel (iig die die al jaaaaren meeposten), dus die snappen het dan tenminste.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:04 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Tegenover wie verantwoord je jezelf eigenlijk met al die disclaimers in zo'n lijstje?
"speciaal voor mij zo'n kinderzakje naturelchips achtergehouden", "Ja, dit mist fruit en heeft een overload suiker. Kwam zo uit, jammer dan, kanernietwakkervanliggen"
Al zou je slagroomtaart eten voor O, T's, L, D- jouw lichaam jouw keuzes toch?
Fair enoughquote:Op woensdag 14 december 2016 12:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik postte het ook meer als waarschuwing voor de rest dat dit soort dingen er betrouwbaar uitzien, maar dat voor behoorlijk wat mensen niet zijn en dat je er dus niet blind op moet varen.
Niet alles, daar heb ik nu gewoon niet de mentale energie voor (over). Maar ik probeer wel meer dingen met de keukenweegschaal te doen en houd het wel in mijn hoofd een beetje bij.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef MutedFaith het volgende:
Dat kan zo frustrerend zijn. Track je je eten nu, of niet?
Nee dat is waar, maar goed ik zie in de spiegel ook wel dat er de laatste tijd best wat vet bij is gekomen en voor een marathonloopster is 20% wel erg hoog. Maar dan kan ik nu in ieder geval iets geruster zijn en mijn verwachtingen bijstellen naar wat realistisch is..quote:Op maandag 19 december 2016 00:45 schreef MutedFaith het volgende:
Oh, maar dan is t ook niet gek dat t niet echt heel hard omlaag wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |