http://bulbapedia.bulbaga(...)tats_(Generation_VI)quote:Op maandag 21 november 2016 23:46 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ah oke. Weet jij of iemand anders een linkje naar uitleg voor dummies als het om die stats gaat?
Die is ook minder gewordenquote:Op maandag 21 november 2016 23:51 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een Blastoise juist heel matig was voor defense en sterker als aanvaller. Nou ja, dan ga ik mijn Exeggcute maar evolven of is die ook gaar geworden. Ik vind dit soort veranderingen begrijpelijk maar niet echt eerlijk voor de mensen die niet heel vaak spelen en echt maanden doen om iets naar max te evolven
.
De voorlopige conclusie van gamepress.quote:\This morning we woke up to quite a shocking and exciting CP shakeup. After a couple hours of simulation and metagame analysis, not a great deal changes in the grand scheme, believe it or not. A few more Pokemon enter the sphere of relevance, including Alakazam, Kangaskhan, and Chansey. A few are knocked down a bit, such as Slowbro and Arcanine. However, Vaporeon, Snorlax, Dragonite, and Lapras’ continued strength will keep the metagame centered. Ironically, Vaporeon may be even – more - central to the metagame due to the notable nerf to the big grass types, and the impending increase in Rhydon usage, who Vaporeon counters handily.
Chansey becoming an incredible tank with by far the highest effective health in the game opens up the possibility of gym timeout strategies, which is a potentially massive impact of this balance patch that has been completely overlooked.
More general info here
Analysis
Alakazam attack power massively boosted, now equal offensive power to Mewtwo! Just make sure you dodge...
Gengar attack greatly boosted. Still weak defensively. If you can dodge accurately, your new Gengar is quite useful, especially with Shadow Claw + Sludge Bomb.
Chansey finally made into a monster tank. Now 45% higher effective health than Snorlax! The possibility exists for gym timeout strategies. This will be a key point of exploration.
Rhydon now incredibly powerful, nearly identical CP-growth as Snorlax. Ultimately his tier placement will be hindered by his weak typing. Less of a problem on attack when he can choose his fights, though.
Dragonite receives small buff, enough to holds his relative position among the top few Pokemon for attack and defense.
Vaporeon, similarly to Dragonite, maintains relative position due to small buff. Snorlax still sits at the center of the metagame as a top attacker and defender.
Slowbro quite seriously nerfed, will not remain among the top tiers.
Lapras remains very strong on defense, though was not buffed. Potential to fall to Tier 1.5 on attack.
Gyarados soars in relevance as an attacker, now likely to be Tier 1 or 1.5.
Poliwrath slightly nerfed. Still relevant defender.
Arcanine crushed! No longer high tier attacker or relevant defender.
The Big Grasses (especially Vileplume, Venusaur, Victreebel) all nerfed moderately.
Machamp boosted in CP, still not very good due to moveset.
Jolteon is still worse against Vaporeon than Vaporeon is. However, Jolteon's attack is now huge, so with perfect dodging, he will serve as a quick and efficient counter to waters. Jolteon leaves the other top electrics far behind, now.
Kangaskhan with Stomp is now a very viable defender
Maar wat heeft special defense dan met pogo te maken? Of kan ik die negeren?quote:Op maandag 21 november 2016 23:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://bulbapedia.bulbaga(...)tats_(Generation_VI)
HP_GO = 2*HP
De rest is nog onbekend
Vroeger woog die even zwaar mee als de normale defense. Nu weet ik dat niet meer, dingen zijn tegenstrijdig.quote:Op maandag 21 november 2016 23:54 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Maar wat heeft special defense dan met pogo te maken? Of kan ik die negeren?
AMPERquote:
Hmm. Ik hou het wel bij de voorgekauwde lijstjes die voorbij komenquote:Op maandag 21 november 2016 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroeger woog die even zwaar mee als de normale defense. Nu weet ik dat niet meer, dingen zijn tegenstrijdig.
Ik wil gewoon weten wat de nieuwe formule isquote:Op maandag 21 november 2016 23:59 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Hmm. Ik hou het wel bij de voorgekauwde lijstjes die voorbij komen![]()
Ben benieuwd of Chansey nu inderdaad een beetje nut gaat hebben
Ik niet. Omastar is mijn derde keusquote:Op dinsdag 22 november 2016 00:20 schreef Blobje het volgende:
Rhydon is wel een tank nu. Jammer van de water weakness. In de praktijk heb je dus vrij weinig aan Rhydon, omdat nagenoeg iedereen met water moves aanvalt. (Vaporeon)
En Vaporeon is sterker geworden van zichzelf maar ook omdat graspokemon nu slapper zijn, dan maar hopen dat electric pokemon echt veel sterker zijn,. Ik zag dat Raichu genaaid was die is nu minder, Electabuzz is ietsjes hoger, Jolteon veeeeeeeeeeel hoger.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:20 schreef Blobje het volgende:
Rhydon is wel een tank nu. Jammer van de water weakness. In de praktijk heb je dus vrij weinig aan Rhydon, omdat nagenoeg iedereen met water moves aanvalt. (Vaporeon)
Magnetronsquote:Op dinsdag 22 november 2016 00:24 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En Vaporeon is sterker geworden van zichzelf maar ook omdat graspokemon nu slapper zijn, dan maar hopen dat electric pokemon echt veel sterker zijn,. Ik zag dat Raichu genaaid was die is nu minder, Electabuzz is ietsjes hoger, Jolteon veeeeeeeeeeel hoger.
Hun max cp ligt nu dus gewoon boven die van electabuzz en Raichu, ik weet niet wat hun stamina is maar dit is wel lijp.quote:
De gyms zitten hier altijd vol met Vaporeons en Gary's.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:24 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En Vaporeon is sterker geworden van zichzelf maar ook omdat graspokemon nu slapper zijn, dan maar hopen dat electric pokemon echt veel sterker zijn,. Ik zag dat Raichu genaaid was die is nu minder, Electabuzz is ietsjes hoger, Jolteon veeeeeeeeeeel hoger.
Mijn top 12 heeft zoveel stardust op dat ze hoe dan ook te groot om te falen zijn gewordenquote:Op dinsdag 22 november 2016 00:36 schreef Rabieluh het volgende:
Ik ga nog maar even wachten met het uppen van pokemon de komende dagen tot de breinen hun definitieve berekeningen hebben gemaakt en een complete lijst met beste aanvallers en beste verdedigers klaar hebben.
Pogomoves vertrouw ik blind.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:36 schreef Rabieluh het volgende:
Ik ga nog maar even wachten met het uppen van pokemon de komende dagen tot de breinen hun definitieve berekeningen hebben gemaakt en een complete lijst met beste aanvallers en beste verdedigers klaar hebben.
Als ik weer een level negen plek in een gym vrijmaak ga ik het proberen, maar dan wel close to level 10. Dat zou genoeg tijd moeten geven, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geruchten gaan dat Chansey nu de ultieme anti-train pokemon is.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geruchten gaan dat Chansey nu de ultieme anti-train pokemon is.
Lol @ max cp.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:48 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
heb deze nog namelijk
Dat is voor de verandering gok ik, die van mij is half gepowered en staat nu al op bijna 800.quote:
Die van mij confusion en shadow ball. Ook niks.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:51 schreef Le_Professeur het volgende:
gotver alakazam heeft confusion en dazzling gleam -.-
gengar idem hier, sucker punch en dark pulsequote:Op dinsdag 22 november 2016 00:52 schreef Blobje het volgende:
[..]
Die van mij confusion en shadow ball. Ook niks.
Opnieuw beginnen dus.
Gengar heb ik mazzel mee. 2 evolves en 1 in het wild. Alle 3 Shadow Claw en Sludge Bomb.quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:53 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
gengar idem hier, sucker punch en dark pulse
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |