Ik weet dat het in Utrecht en Amsterdam sowieso verplicht is om toestemming te krijgen van de verhuurder, iig als het over een sociale huurwoning gaat.quote:Op zondag 20 november 2016 00:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is alleen in Rotterdam en een paar gemeenten zo, komt niet vaak voor dat je bij inschrijving op een adres iets moet aantonen over de verhuurder. Vaak wel dat de hoofdhuurder/eigenaar het akkoord vindt.
Tja...quote:Op zondag 20 november 2016 20:50 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt.
En hoe weet jij hoelang TS deze woning al heeft?quote:Op zondag 20 november 2016 19:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
TS kan op geen enkele manier zijn 'rechten' in deze situatie gebruiken; hij kan haar niet op straat zetten, hij kan haar spullen niet naar buiten gooien, hij kan geen sloten vervangen, ...
Er is woonfraude gepleegd door haar in te laten wonen zonder de woningbouw hiervan op de hoogte te stellen, dus als het allemaal uit komt is er een grote kans dat TS de woning uit wordt gegooid. Dit risico (haar niet laten inschrijven bij de woningbouw) heeft TS bewust genomen, hij krijgt daar nu het resultaat van op zijn bordje.
Misschien heeft zij niet 'letterlijk' recht op de woning, maar TS heeft geen middelen om haar er uit te krijgen.
Situatie meerdere keren gezien toen ik een jaar of tien terug bij de woningbouwvereniging heb gewerkt. Mensen komen langs met dit soort problemen; woonfraude wordt geregistreerd en een paar weken later verteld de rechter dat alle mensen de woning moeten verlaten.
De rechter zou me ongetwijfeld wel in het gelijk stellen, maar wie zit er nog op te wachten om met een ex in een (klein) huis te blijven wonen waarin je elkaar het leven ontzettend zuur maakt, waarin zij om de haverklap dingen kapot maakt (borderline gedrag) en waarbij de emoties zeer hoog oplopen. Je wil niet weten hoeveel decibel een schreeuwende vrouw kan maken. Dat is gewoon iets wat ik niet meer in mijn huis wil hebben en daarom zou ik eerder kiezen voor de drastische maatregel door een ander slot te laten plaatsen, haar spullen klaar te zetten en rustig af te wachten wat er gebeurt als ze thuis komt. En zodra ze amok gaat maken doe ik gelijk aangifte bij de politie van huisvredebreuk. Voor zover ik weet staat op huisvredebreuk nog aanzienlijke straffen ook nog.quote:Op zondag 20 november 2016 11:11 schreef Ivo1985 het volgende:
En ja, waarschijnlijk zal de rechter oordelen dat de hoofdhuurder recht op behoud van de woning heeft en dat de medebewoner moet gaan verhuizen. De rechter zal de medebewoner waarschijnlijk nog wel enkele maanden gunnen om een fatsoenlijke nieuwe woonruimte te vinden. Tot die tijd moet je haar aanwezigheid accepteren, daarna mag je de woning pas haar spullen uit de woning ontruimen en de toegang weigeren.
Ik woon hier sinds 1 augustus 2012.quote:Op zondag 20 november 2016 21:26 schreef hottentot het volgende:
En hoe weet jij hoelang TS deze woning al heeft?
Al die conclusies van mensen welke zelf informatie verzinnen in dit topic.
En geen constructie dat zij bij jou een kamer huurt? Dan heeft zij alleen een recht om in die woning te verblijven als jij daar toestemming voor geeft.quote:Op maandag 21 november 2016 03:24 schreef Phalon het volgende:
Ik woon hier sinds 1 augustus 2012.
Mijn vriendin is hier in komen wonen op 3 maart 2016.
Maar 4 jaar geleden was het een goed idee om met haar een relatie te beginnen omdat.... ?quote:Op maandag 21 november 2016 03:24 schreef Phalon het volgende:
[..]
De rechter zou me ongetwijfeld wel in het gelijk stellen, maar wie zit er nog op te wachten om met een ex in een (klein) huis te blijven wonen waarin je elkaar het leven ontzettend zuur maakt, waarin zij om de haverklap dingen kapot maakt (borderline gedrag) en waarbij de emoties zeer hoog oplopen. Je wil niet weten hoeveel decibel een schreeuwende vrouw kan maken. Dat is gewoon iets wat ik niet meer in mijn huis wil hebben en daarom zou ik eerder kiezen voor de drastische maatregel door een ander slot te laten plaatsen, haar spullen klaar te zetten en rustig af te wachten wat er gebeurt als ze thuis komt. En zodra ze amok gaat maken doe ik gelijk aangifte bij de politie van huisvredebreuk. Voor zover ik weet staat op huisvredebreuk nog aanzienlijke straffen ook nog.
Ik heb bijna 4 jaar lang het borderline gedrag getolereerd, geaccepteerd, veel van mijn vrienden en kennissen willen weinig met haar te maken hebben vanwege dit gedrag en sociaal is ze hopeloos. Ze is het huis nauwelijks uit te krijgen, ze wordt ze snel ontzettend boos om te kleinste dingen, daar voel je je gewoon niet meer prettig bij. Als ze nog geen visstick kan bakken en ik probeer uit te leggen hoe het dan wel het beste kan, en je vervolgens zo ontzettend de grond ingetrapt word, dan denk je ook van, waarvoor doe ik dit? Alles is voor haar zwart/wit. Het is ja of nee. Een grijs gebied bestaat niet. Ik heb het 4 jaar meegemaakt en honderden incidenten meegemaakt, ze heeft me zelfs een keer een klap op m'n hoofd gegeven waar ik uiteindelijk niets mee gedaan heb, zo heeft iedereen vervreemd die ik ken. Ik kan met haar geen plezier meer beleven. Ze is bang voor alles, ze heeft hoogtevrees, ze durft niet naar een pretpark, ze durft niet naar een feestje, ze durft niet naar het strand om te zwemmen in de zee, en ik kan haar niet meenemen naar vrienden, want ze weet zich geen houding te geven. Ze durft helemaal niets. Ik heb er simpelweg totaal niets meer aan. Ik ben nu 40 jaar oud en ik weet zeker dat er genoeg vrouwen zijn die net als ik dan nog vrijgezel zijn en nog wel zitten te wachten op een vent die graag dingen onderneemt en graag leuke (intellectuele) gesprekken aangaat. Dat is voor de toekomst. Ik moet eerst van dit monster af. Ik trek m'n handen er vanaf en als jullie vinden dat het mijn verantwoordelijkheid is dat ze nieuwe woonruimte krijgt hebben jullie pech. Ze gaat maar naar haar ouders en vanuit daaruit regelt ze alles zelf maar.
[..]
Ik woon hier sinds 1 augustus 2012.
Mijn vriendin is hier in komen wonen op 3 maart 2016.
Beetje zoals mensen die in een verrotte relatie een kind maken omdat ze bedenken dat dat de relatie zal verbeteren.quote:Op zondag 20 november 2016 01:01 schreef Phalon het volgende:
Oh die last was er wel, maar ik ging er (ten onrechte) van uit dat de problemen minder zouden worden als we zouden samenwonen.
En daar dan 4 jaar mee volhouden en haar in huis nemenquote:Op maandag 21 november 2016 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar 4 jaar geleden was het een goed idee om met haar een relatie te beginnen omdat.... ?
Heeft ze toevallig eens een keer geld overgemaakt met kenmerk ''geld huur''? (vraag voor TS)quote:Op zondag 20 november 2016 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb dit letterlijk meegemaakt. Mijn ex haar spullen lagen binnen. Ze dreigde met vanalles heb t zo verkocht. De politie vroeg mij alleen om het huurcontract.
Waarom denk je dat er ooit samenlevingscontracten de wereld in geholpen zijn?
Als je besluit contractueel niks vastlegt heb je geen poot om op te staan.
Dit ja.quote:Op maandag 21 november 2016 11:11 schreef Elan het volgende:
Wellicht is het handig om de politie van te voren in te schakelen. Volgens mij hebben de meeste mensen hier geen idee hoe extreem iemand met borderline kan reageren.
Je weet wat borderline is?quote:Op maandag 21 november 2016 14:46 schreef S95Sedan het volgende:
No offence maar kijk hoe je over haar/je relatie praat, en dan vind je het gek dat het niet werkt.
Misschien moet je eens beginnen met kijken naar de dingen die zij wel kan en die wel goed gaan en van dat uit gaan bouwen.
Ongeacht of iemand borderline of whatever heeft moet het van 2 kanten komen en werkt dat niet dan kan je dat ook fatsoenlijk oplossen zonder iemand je huis uit te gooien.
Of je leest het topic even door.quote:Op maandag 21 november 2016 09:48 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker dan, heb je een huis en wil je van die feeks af, schijnt dat ook nog nauwelijks te kunnen
quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het heeft er geen zak mee te maken of er wel of geen borderline in het spel is.
Duidelijk antwoord.quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gedaan voordat ik poste.quote:Op maandag 21 november 2016 15:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Of je leest het topic even door.
Hij vraagt wat zijn en haar rechten zijn, als ik TS dan relationeel advies wil geven dan zou ik hem wel vragen om een topic in R&P te openen.quote:Op maandag 21 november 2016 15:41 schreef S95Sedan het volgende:
Het boeit me niet, simpel as that, kunnen jullie gepikeerd zijn.
Neemt echter niet weg dat je het ook fatsoenlijk kan proberen op te lossen ongeacht welk labeltje een TS eraan hangt welke jullie vervolgens klakkeloos voor vaststaand feit aannemen.
Maargoed, dit gelul heeft echt 0.0 toegevoegde waarde aan dit topic.
Hoezo kom je dan tot de conclusie dat hij nauwelijks van haar af kan komen?quote:
Heeft er alles mee te maken, borderliners zijn geen relatiemateriaal.quote:Op maandag 21 november 2016 15:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie me gaat werken om iemand uit zijn woning te zetten?quote:Op maandag 21 november 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit ja.
Even met de wijkagent afspreken en het verhaal vertellen. Even melden wanneer je haar eruit gaat zetten zodat er ondersteuning is binnen een handomdraai. De kans bestaat gewoon dat ze de boel kort en klein slaat, zwaar agressief wordt en niet zomaar weg gaat. Je raam ingooit en zo weer binnen gaat zitten, als het alleen al daarbij blijft en ze verder niet agressief wordt.
Zou ook contact opnemen met haar ouders, of degene waar ze naartoe zou kunnen gaan. Niets erger dan een borderliner die compleet overstuur is ineens op de stoep hebben. Maar ze kunnen je ook helpen met haar eruit zetten, tips geven hoe dit het beste aan te pakken. Haar direct voor je huis opvangen/meenemen.
Contact opnemen met je huisarts/hulpverlening is ook geen verkeerd idee. Ook die kunnen je helpen met tips hoe dit aan te pakken en evt te ondersteunen waar moet.
Wat je rechten zijn is 1 ding, wat er kan gebeuren is een ander ding. Je staat in je recht haar eruit te zetten, maar wat haar reactie zal zijn is lastig te voorspellen. Dat kan echt alle kanten op en best wel stevige agressie is niet ondenkbaar. Drama is vrijwel onvermijdelijk, wat voor vormen dat aan zal nemen is afwachten.
Dat wil zeggen, als ze echt een borderliner is...
Ik vind dat jij gelijk hebt, wellicht zelfs de enige reëele oplossing.quote:Op maandag 21 november 2016 15:41 schreef S95Sedan het volgende:
Het boeit me niet, simpel as that, kunnen jullie gepikeerd zijn.
Neemt echter niet weg dat je het ook fatsoenlijk kan proberen op te lossen ongeacht welk labeltje een TS eraan hangt welke jullie vervolgens klakkeloos voor vaststaand feit aannemen.
Maargoed, dit gelul heeft echt 0.0 toegevoegde waarde aan dit topic.
Nee, maar denk wel dat ze hem bij kunnen staan als er enorm drama komt. Het erg handig is als ze (wijkagent) op de hoogte is dat dit zomaar uit kan lopen in een enorm drama.quote:Op maandag 21 november 2016 19:17 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie me gaat werken om iemand uit zijn woning te zetten?
Dat van die sloten vervangen zou ik er niet bij zeggen, voor je het weet belt zij een slotenmaker als TS naar het werk is en dan ben je een heleboel gezeik verder voor je weer terug bent in je eigen huis.quote:Op maandag 21 november 2016 19:43 schreef tailfox het volgende:
maar TS begin een goed gesprek eerst.
ja dat is lastig. geef haar een bakje thee en praat heeeeeel rustig. leg het uit.
zeg gewoon je hebt een maand om je spullen te pakken daarna vervang ik de sloten en ben je niet meer welkom
beetje lockpicking en je bent weer binnen.quote:Op maandag 21 november 2016 19:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat van die sloten vervangen zou ik er niet bij zeggen, voor je het weet belt zij een slotenmaker als TS naar het werk is en dan ben je een heleboel gezeik verder voor je weer terug bent in je eigen huis.
Wtf. Wat zou jouw reactie zijn als we jou uit je huis zouden flikkeren?quote:Op maandag 21 november 2016 15:22 schreef erodome het volgende:
Je staat in je recht haar eruit te zetten, maar wat haar reactie zal zijn is lastig te voorspellen. Dat kan echt alle kanten op en best wel stevige agressie is niet ondenkbaar. Drama is vrijwel onvermijdelijk, wat voor vormen dat aan zal nemen is afwachten.
Dat wil zeggen, als ze echt een borderliner is...
Dat ligt eraan, als ze er een beetje fatsoenlijke sloten in laat zitten gaat dat niet zo eenvoudig, en ondertussen belt zij natuurlijk vrolijk de politie terwijl jij in je eigen huis staat in te breken.quote:Op maandag 21 november 2016 19:53 schreef tailfox het volgende:
[..]
beetje lockpicking en je bent weer binnen.
ow wacht dat kan niet iedereen
maar goed het gaat om een ex.
ik neem aan dat ze volwassen is.
ga niet haar zomaar buiten zetten.
geef haar wel ff tijd.
Haar huis? Ze is toch bij haar verkering ingetrokken in zijn huis? Ze weet toch dat ze niet op het huurcontract staat?quote:Op maandag 21 november 2016 19:55 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wtf. Wat zou jouw reactie zijn als we jou uit je huis zouden flikkeren?
te veel tijd geven en er gaat ook iets raars gebeuren.quote:Op maandag 21 november 2016 19:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als ze er een beetje fatsoenlijke sloten in laat zitten gaat dat niet zo eenvoudig, en ondertussen belt zij natuurlijk vrolijk de politie terwijl jij in je eigen huis staat in te breken.
Gesprek houden, zeggen dat je het niet meer zit zitten, haar tot 22 december geven om te zorgen dat ze weg is en als ze dan niet weg is op 23 december haar spullen buiten zetten en de sloten vervangen.
Dan zou ik knorrig zijn, maar gewoon gaan.quote:Op maandag 21 november 2016 19:55 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wtf. Wat zou jouw reactie zijn als we jou uit je huis zouden flikkeren?
wacht is het bijna december damnquote:Op maandag 21 november 2016 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hanteerde gewoon jouw maand.... die maand was je eigen voorstel.
Je kijkt teveel Youtube filmpjes...quote:Op maandag 21 november 2016 19:53 schreef tailfox het volgende:
beetje lockpicking en je bent weer binnen.
ow wacht dat kan niet iedereen
moet ik het laten zien?quote:Op dinsdag 22 november 2016 00:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je kijkt teveel Youtube filmpjes...
Ga je streamen op Twitch?quote:
Het werkt andersom. Je schrijft je in op een adres, dan krijgt de hoofdbewoner vanuit de gemeente een brief dat zich een persoon ingeschreven heeft op dat adres. Doe je er niets mee, dan staat diegene gewoon officieel ingeschreven. Ben je het niet eens met de inschrijving moet je direct melding maken.quote:Op zondag 20 november 2016 21:17 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik weet dat het in Utrecht en Amsterdam sowieso verplicht is om toestemming te krijgen van de verhuurder, iig als het over een sociale huurwoning gaat.
Die 2 dingen zijn verschillend en gaan prima samen, wbv's hebben vaak een regel dat er binnen 2 jaar niemand bij in mag komen wonen in verband met het ontwijken van de inkomenstoets.quote:Op dinsdag 22 november 2016 01:18 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het werkt andersom. Je schrijft je in op een adres, dan krijgt de hoofdbewoner vanuit de gemeente een brief dat zich een persoon ingeschreven heeft op dat adres. Doe je er niets mee, dan staat diegene gewoon officieel ingeschreven. Ben je het niet eens met de inschrijving moet je direct melding maken.
Maar voor TS nogmaals: heeft zo ooit ook maar 1x een bedrag overgemaakt met kenmerk ''huur''.
Beter vertel je TS dat hij dan de politie kan bellen om een inbreker uit zijn woning te laten halen.quote:
Ja papaquote:Op zondag 20 november 2016 00:15 schreef Mishu het volgende:
Heeft ze inschrijftijd? Als zij haar woning opgegeven heeft ben jij echt de grootste klootzak die er ooit op deze aardbol heeft rondgelopen. Je moeder schaamt zich voor je.
Je gaat een woning voor dit meisje vinden en je gaat haar daar netjes naartoe verhuizen.
Jullie moeten er samen uitkomen.
Anders ben je echt een schoft en een naaier.
Fraaie combi om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:22 schreef Elan het volgende:
Dit is meer een R&P topic dan een WGR topic geworden.
Of zijn jullie gefuseerd?
Gebeurt vaker met dit soort onderwerpen, en is geen drama zolang het ontopic en fatsoenlijk blijft.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:22 schreef Elan het volgende:
Dit is meer een R&P topic dan een WGR topic geworden.
Of zijn jullie gefuseerd?
Nee, maar we hebben wel tijdelijk een gezamenlijke rekening gehad waarvan we alles gewoon samen deden, waaronder ook de huur betalen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 01:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Maar voor TS nogmaals: heeft zo ooit ook maar 1x een bedrag overgemaakt met kenmerk ''huur''.
15 kilometer verderop. Wat is de relevantie van deze vraag?quote:Op maandag 21 november 2016 19:58 schreef Leandra het volgende:
Zeg TS, waar woonde ze eigenlijk voor ze 3 maart 2016 bij je introk?
Als het niet meer werkt, dan werkt het niet meer. Je kunt niet ijs en vuur bij elkaar blijven houden en hopen dat ze na een maand er beide nog zijn. Dit 'meisje' waar jij over praat is een monster, in de letterlijke zin. En dat ze bij me is komen wonen is nog niet eens gekomen omdat ik het zo graag wou maar omdat ze zo verschrikkelijk trammelant met haar vorige buren had. Ze zat me te smeken of ze me bij me kon wonen. Ik heb toen toegestemd (had ik het maar nooit gedaan).quote:Op zondag 20 november 2016 00:15 schreef Mishu het volgende:
Heeft ze inschrijftijd? Als zij haar woning opgegeven heeft ben jij echt de grootste klootzak die er ooit op deze aardbol heeft rondgelopen. Je moeder schaamt zich voor je.
Je gaat een woning voor dit meisje vinden en je gaat haar daar netjes naartoe verhuizen.
Jullie moeten er samen uitkomen.
Anders ben je echt een schoft en een naaier.
Als zij kan aantonen dat ze dit meerdere maanden gedaan heeft, wat ze dus kan volgens jou, is ze gewoon een huurder die huurbescherming geniet. Daar zit een wezenlijk verschil met iemand een korte tijd van onderdak voorzien.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:59 schreef Phalon het volgende:
[..]
Nee, maar we hebben wel tijdelijk een gezamenlijke rekening gehad waarvan we alles gewoon samen deden, waaronder ook de huur betalen.
Uiteindelijk ging ook dit niet lekker (want ze kon niet met geld omgaan) en heb ik, met pijn en moeite, mijn rekening weer teruggekregen en zij haar eigen rekening. Ja, ze betaald mee aan de huur, logisch, want ze woont hier immers ook. Maar dat maakt haar nog geen officieel huurder. Ik ben de hoofdhuurder en zij is enkel inwonende.
Het zou ook wat zijn, stel een bekende van je klopt bij je aan de deur omdat hij mot heeft met z'n vrouw, of hij even een maandje bij jou mag bivakkeren. Hij zegt ik betaal je wel 200 euro huur voor een kamertje. Zou dat dan betekenen dat je na die maand die vent niet meer het huis uit kan knikkeren?
Heb je ook een bronvermelding van dit feit?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
Als zij kan aantonen dat ze dit meerdere maanden gedaan heeft, wat ze dus kan volgens jou, is ze gewoon een huurder die huurbescherming geniet. Daar zit een wezenlijk verschil met iemand een korte tijd van onderdak voorzien.
Dat is het hele punt nou juist, je hebt er 'jullie huis' van gemaakt. Het zou wat zijn, als zij haar huis had opgegeven om bij jou te komen wonen en mee te betalen aan van alles, en er dan zo weer uitgeknikkerd kan worden (in welke omstandigheden dan ook).quote:Op woensdag 23 november 2016 14:28 schreef Phalon het volgende:
[..]
Heb je ook een bronvermelding van dit feit?
Het zou toch wat zijn als je iemand in huis neemt en daarna er nooit meer vanaf kunt komen....zelfs al is het je eigen huis...
Hoezo hij heeft er "hun" huis van gemaakt?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:31 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Dat is het hele punt nou juist, je hebt er 'jullie huis' van gemaakt. Het zou wat zijn, als zij haar huis had opgegeven om bij jou te komen wonen en mee te betalen aan van alles, en er dan zo weer uitgeknikkerd kan worden (in welke omstandigheden dan ook).
Welnee.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:07 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Als zij kan aantonen dat ze dit meerdere maanden gedaan heeft, wat ze dus kan volgens jou, is ze gewoon een huurder die huurbescherming geniet. Daar zit een wezenlijk verschil met iemand een korte tijd van onderdak voorzien.
Er zijn 2 manieren.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:31 schreef Elan het volgende:
Volgens mij moet je om huurbescherming te genieten als mede-huurder schriftelijk in het huurcontract worden opgenomen.
Kan iemand dit bevestigen/ontkrachtigen?
Ik ben wat aan het inlezen en moet het inderdaad herzien.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoezo hij heeft er "hun" huis van gemaakt?
Nee, zij is gewoon bij mij in komen wonen en heeft een deel van haar spullen meengenomen. En dat ze vervolgens een deel van de kosten meebetaald is meer dan logisch. Het gaat hier puur om wie in het huis mag blijven zodra de relatie voorbij is. Of nog beter gezegd, hoe krijg ik een borderliner, met de explosieve kracht van een vulkaan, fatsoenlijk mijn huis uit?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:31 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Dat is het hele punt nou juist, je hebt er 'jullie huis' van gemaakt. Het zou wat zijn, als zij haar huis had opgegeven om bij jou te komen wonen en mee te betalen aan van alles, en er dan zo weer uitgeknikkerd kan worden (in welke omstandigheden dan ook).
Succes met het overhalen van een hongerige krokodil jou niet op te eten.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:38 schreef Victoriaatje het volgende:
(en vind ook dat praten de meest fatsoenlijke weg is, hoe dan ook).
Was er een ontruimingsbevel van de rechter?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:03 schreef Elan het volgende:
Vandaag vent uit huis gezet door arrestatieteam nadat hij de woning van z'n ex weigerde te verlaten.
Politie doet niks lulverhaal kan dus ook de prullenbak in
Hoe zo? Ik kan mij zo op jouw adres inschrijven bij de gemeente. Mag ik dan bij jou naar binnen?quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:53 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dit is wat telt voor de politie dus die hoef je niet te bellen en als zij die belt ben jij zuur.
Houdt je ons op de hoogte TS? Wat is nu je plan?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Phalon het volgende:
[..]
Succes met het overhalen van een hongerige krokodil jou niet op te eten.
Ik volg t allemaal n klein beetje, maar jij bent ook n behoorlijke dramaqueen, met je 'explosieve kracht van n vulkaan' en ' hongerige krokodil'quote:Op woensdag 23 november 2016 14:43 schreef Phalon het volgende:
[..]
Nee, zij is gewoon bij mij in komen wonen en heeft een deel van haar spullen meengenomen. En dat ze vervolgens een deel van de kosten meebetaald is meer dan logisch. Het gaat hier puur om wie in het huis mag blijven zodra de relatie voorbij is. Of nog beter gezegd, hoe krijg ik een borderliner, met de explosieve kracht van een vulkaan, fatsoenlijk mijn huis uit?
Ik heb overigens ook contact gezocht met de woningstichting. Voor hun is het niet van belang hoeveel medebewoners hier wonen, in hun ogen ben ik de hoofdbewoner en heb ik heb het recht om welke medebewoner dan ook het huis uit te zetten.
Volgens mij valt dat nogal tegen. De laatste keer dat ik het deed, moest ik toch echt een huurcontract overleggen.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe zo? Ik kan mij zo op jouw adres inschrijven bij de gemeente. Mag ik dan bij jou naar binnen?
Ligt aan de gemeente maar die contracten worden vaak maar half gecheckt. En als je bij iemand gaat inwonen kan dat niet eens.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat nogal tegen. De laatste keer dat ik het deed, moest ik toch echt een huurcontract overleggen.
Dan is het wel fraude/valsheid in geschrifte. Als ze daar achter komen mag je je vaak verantwoorden voor de rechtbankquote:Op woensdag 23 november 2016 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ligt aan de gemeente maar die contracten worden vaak maar half gecheckt. En als je bij iemand gaat inwonen kan dat niet eens.
Plus zo'n contract heb je binnen notime opgesteld.
Nee.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Was er een ontruimingsbevel van de rechter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
quote:Op woensdag 23 november 2016 15:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.Ach, helemaal vergelijkbaar dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze kan onderhuurder zijn, omdat ze aan jou betaalt. Dat maakt haar nog geen medehuurder.quote:Op woensdag 23 november 2016 14:28 schreef Phalon het volgende:
[..]
Heb je ook een bronvermelding van dit feit?
Het zou toch wat zijn als je iemand in huis neemt en daarna er nooit meer vanaf kunt komen....zelfs al is het je eigen huis...
Heb je wel eens samen gewoond met een agressieve vrouw?quote:Op woensdag 23 november 2016 14:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik volg t allemaal n klein beetje, maar jij bent ook n behoorlijke dramaqueen
"Hell hath no fury..."quote:Op woensdag 23 november 2016 14:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik volg t allemaal n klein beetje, maar jij bent ook n behoorlijke dramaqueen, met je 'explosieve kracht van n vulkaan' en ' hongerige krokodil'
dat maakt zijn woordkeuze minder dramaqueen achtig?quote:Op woensdag 23 november 2016 16:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Heb je wel eens samen gewoond met een agressieve vrouw?
Hospita lijkt mij alleen sprake van als er een eigen kamer word gehuurd, en zeer zeker niet als woon en slaapkamer worden gedeeld.quote:Op woensdag 23 november 2016 15:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Ze kan onderhuurder zijn, omdat ze aan jou betaalt. Dat maakt haar nog geen medehuurder.
Maarrr als onderhuurder en inwonend geldt hospitaverhuur, daarbij mag je binnen de eerste 9 maanden de huur opzeggen zonder verdere redenen (wel met 3 mnd opzegtermijn overigens).
Sterker nog, dat maakt zijn woordkeuze volstrekt realistisch.quote:Op woensdag 23 november 2016 17:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat maakt zijn woordkeuze minder dramaqueen achtig?
nee hoor.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Sterker nog, dat maakt zijn woordkeuze volstrekt realistisch.
Schat, je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. Maar ik ben er wel klaar mee.quote:
want n gewelddadige vrouw is totaaal anders dan n gewelddadige man?quote:Op woensdag 23 november 2016 18:38 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Schat, je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt. Maar ik ben er wel klaar mee.
Dat insinueert hij helemaal niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
want n gewelddadige vrouw is totaaal anders dan n gewelddadige man?
ik haal er helemaal niet 'constant randzaken bij' en ik heb t al helemaal niet over borderline gehad.quote:Op woensdag 23 november 2016 18:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat insinueert hij helemaal niet.
Het gaat in dit topic om TS die niet meer kan/wil samenwonen met zijn ex, die klaarblijkelijk psychische klachten heeft. TS wil weten of hij in zijn recht staat om dat op te lossen.
Jij haalt er constant randzaken bij omtrent de definitie van borderline en andere zaken.
Lijkt jou? Of staat dat ergens in de wet..quote:Op woensdag 23 november 2016 17:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hospita lijkt mij alleen sprake van als er een eigen kamer word gehuurd, en zeer zeker niet als woon en slaapkamer worden gedeeld.
Wat word er volgens jou dan gehuurd?quote:Op woensdag 23 november 2016 20:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Lijkt jou? Of staat dat ergens in de wet..
Voor normale medehuurderschap moet eraan voorwaarden voldaan zijn:quote:Op woensdag 23 november 2016 20:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat word er volgens jou dan gehuurd?
Een halve slaapkamer
Hospitahuur gaat over een onzelfstandige woonruimte en zeer zeker niet over de linkerhelft van de bank en de rechterhelft van het bed.
Schaar ik onder algemene kennis en gezond verstand, maar voel je vrij om het tegendeel aan te tonen.
Waar woonde ze? En dat gaat niet over de locatie.quote:Op woensdag 23 november 2016 13:59 schreef Phalon het volgende:
[..]
15 kilometer verderop. Wat is de relevantie van deze vraag?
Ook bij hospita gaat het erom dat je een eigen woonruimte huurt en niet dat je alle vertrekken in het huis deelt.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor normale medehuurderschap moet eraan voorwaarden voldaan zijn:
Minimaal 2 jaar een duurzaam gezamenlijk huishouden voeren; het moet niet aangevraagd worden met de opzet om hoofdhuurder te worden; of huwelijk/geregistreerd partnerschap.
Dat is hier niet zo. Dus huurrechten tegenover de verhuurder zijn er niet. Enige optie is dat als er huur wordt betaald, mevrouw gezien zou kunnen worden als onderhuurder. Aangezien er niets zelfstandigs gehuurd wordt, kan het dan alleen gaan om hospitaverhuur. Dus OF mevrouw is géén huurder, OF er is sprake van hospitaverhuur waarbij binnen de eerste 9 maanden opgezegd kan worden zonder reden.
Dat is van belang, TS kan dus in dit geval sowieso van haar af omdat ze OF geen huurrechten heeft OF onder hospitaverhuur valt met soeplere opzegregels.
Dat is mijn punt.
Wat TS wil dat kan wel maar doe het beetje netjes en dump haar op de plek waar ze eerst zat.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar woonde ze? En dat gaat niet over de locatie.
Woonde ze bij haar ouders, woonde ze zelfstandig en heeft ze haar woonruimte opgegeven om bij jou in te kunnen trekken?
yep, maar aangezien er niets op papier staat, zou ze het daar op kunnen gooien.quote:Op donderdag 24 november 2016 01:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook bij hospita gaat het erom dat je een eigen woonruimte huurt en niet dat je alle vertrekken in het huis deelt.
Nogmaals de vraag: is Borderline geconstateerd of hang je dat er zelf aan??quote:Op woensdag 23 november 2016 14:43 schreef Phalon het volgende:
[..]
Nee, zij is gewoon bij mij in komen wonen en heeft een deel van haar spullen meengenomen. En dat ze vervolgens een deel van de kosten meebetaald is meer dan logisch. Het gaat hier puur om wie in het huis mag blijven zodra de relatie voorbij is. Of nog beter gezegd, hoe krijg ik een borderliner, met de explosieve kracht van een vulkaan, fatsoenlijk mijn huis uit?
Ik heb overigens ook contact gezocht met de woningstichting. Voor hun is het niet van belang hoeveel medebewoners hier wonen, in hun ogen ben ik de hoofdbewoner en heb ik heb het recht om welke medebewoner dan ook het huis uit te zetten.
Pech voor haar is dat dit een kansloze onderneming is tegenover een rechter gezien het aantal mensen welke kunnen getuigen dat er van hospitahuur geen sprake was/is.quote:Op donderdag 24 november 2016 07:59 schreef Peter het volgende:
[..]
yep, maar aangezien er niets op papier staat, zou ze het daar op kunnen gooien.
Borderline is geconstateerd.quote:Op donderdag 24 november 2016 08:08 schreef rood_wit_blauw het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: is Borderline geconstateerd of hang je dat er zelf aan??
Heb je al gedacht over mijn voorstel? Om het gesprek aan te gaan met iemand erbij waar ze terecht kan? (bijv haar ouders?)
Als jij haar het huis uit wilt hebben zul je toch wat moeite moeten doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |