abonnement Unibet Coolblue
pi_166767239
Beste Fokkers,

Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning. Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente en bij de woningstichting weten ze niet eens dat ze bij me woont.

Na 4 jaar borderline gedrag kan ik er simpelweg niet meer tegen en wil ik haar uit mijn huis hebben. Alleen dit gaat niet zo makkelijk. Ze vertrekt simpelweg niet. Ook al zou ik vreemdgaan dan nog vertrekt ze niet.

Nu heb ik lopen denken, als zij overdag aan het werk is, ik al haar spullen bij de voordeur leg, in de meeste gevallen kleding, de deur op de haak doe en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?

Zo niet, wat zijn de overige alternatieven?
Het moet in elk geval niet te lang meer duren, het huis is klein en de nijd is groot.
pi_166767306
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Beste Fokkers,

Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning. Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente en bij de woningstichting weten ze niet eens dat ze bij me woont.

Na 4 jaar borderline gedrag kan ik er simpelweg niet meer tegen en wil ik haar uit mijn huis hebben. Alleen dit gaat niet zo makkelijk. Ze vertrekt simpelweg niet. Ook al zou ik vreemdgaan dan nog vertrekt ze niet.

Nu heb ik lopen denken, als zij overdag aan het werk is, ik al haar spullen bij de voordeur leg, in de meeste gevallen kleding, de deur op de haak doe en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?

Zo niet, wat zijn de overige alternatieven?
Het moet in elk geval niet te lang meer duren, het huis is klein en de nijd is groot.
Goes gesprek voeren?
waarom een halfjaar geleden bij geschreven?
pi_166767309
Zoek eerst een ander plekje voor haar..

Wees een man.
Geen tokkie situaties creëren
pi_166767327
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?
Ik denk dat je een probleem hebt maar je kunt natuurlijk zelf verhuizen.
pi_166767492
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:15 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Goes gesprek voeren?
waarom een halfjaar geleden bij geschreven?
Beste man, een goed gesprek houden met een Borderliner, veel succes.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:15 schreef hoechst het volgende:
Zoek eerst een ander plekje voor haar..

Wees een man.
Geen tokkie situaties creëren
Ik ben niet verantwoordelijk voor haar onderkomen. Ze kan maar naar haar ouders gaan, of naar haar broer. Maar niet meer in MIJN huis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:16 schreef Wespensteek het volgende:

Ik denk dat je een probleem hebt maar je kunt natuurlijk zelf verhuizen.
Dit is MIJN huis en ik verhuis er niet uit. Het huis staat op mijn naam, totaal niet op het hare. Ik wil haar er gewoon uit hebben. Voor mij is ze een bron van irritatie en dat borderline gedrag van haar kan ik gewoon niet langer meer tolereren. Ze kan boos en kwaad worden om de kleinste dingetjes.....het is om gek van te worden.
pi_166767520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Beste Fokkers,

Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning. Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente en bij de woningstichting weten ze niet eens dat ze bij me woont.

Na 4 jaar borderline gedrag kan ik er simpelweg niet meer tegen en wil ik haar uit mijn huis hebben. Alleen dit gaat niet zo makkelijk. Ze vertrekt simpelweg niet. Ook al zou ik vreemdgaan dan nog vertrekt ze niet.

Nu heb ik lopen denken, als zij overdag aan het werk is, ik al haar spullen bij de voordeur leg, in de meeste gevallen kleding, de deur op de haak doe en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?

Zo niet, wat zijn de overige alternatieven?
Het moet in elk geval niet te lang meer duren, het huis is klein en de nijd is groot.
Het is een huurhuis......dus zelf verhuizen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_166767539
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:22 schreef Phalon het volgende:

[..]

Beste man, een goed gesprek houden met een Borderliner, veel succes.

[..]

Ik ben niet verantwoordelijk voor haar onderkomen. Ze kan maar naar haar ouders gaan, of naar haar broer. Maar niet meer in MIJN huis.
Rule #1. Never stick your dick in crazy.
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:24:31 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_166767546
Een bewoner kan geen huisvredebreuk plegen, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:26:10 #9
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_166767584
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:12 schreef Phalon het volgende:
Beste Fokkers,

Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning. Ze is enkel als medebewoner ingeschreven bij de gemeente en bij de woningstichting weten ze niet eens dat ze bij me woont.

Na 4 jaar borderline gedrag kan ik er simpelweg niet meer tegen en wil ik haar uit mijn huis hebben. Alleen dit gaat niet zo makkelijk. Ze vertrekt simpelweg niet. Ook al zou ik vreemdgaan dan nog vertrekt ze niet.

Nu heb ik lopen denken, als zij overdag aan het werk is, ik al haar spullen bij de voordeur leg, in de meeste gevallen kleding, de deur op de haak doe en rustig afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze gewelddadig wordt kan ik toch de politie bellen ivm huisvredebreuk?

Zo niet, wat zijn de overige alternatieven?
Het moet in elk geval niet te lang meer duren, het huis is klein en de nijd is groot.
Gewoon doen, je verdient beter ^O^
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_166767605
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
Een bewoner kan geen huisvredebreuk plegen, toch?
Volgens de Jurofoon mag ik gewoon de sloten vervangen om ongewenste identiteiten buiten te houden:

https://www.jurofoon.nl/b(...)ten-na-einde-relatie
pi_166767608
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
Een bewoner kan geen huisvredebreuk plegen, toch?
Lukt mij soms aardig hoor.
pi_166767732
Waarom een half jaar geleden bijgeschreven als je al 4 jaar last hebt van haar borderlinegedrag?
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:34:54 #13
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166767791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:26 schreef Phalon het volgende:

[..]

Volgens de Jurofoon mag ik gewoon de sloten vervangen om ongewenste identiteiten buiten te houden:

https://www.jurofoon.nl/b(...)ten-na-einde-relatie
Ja alleen is zij een medewoner en geen ongewenste identiteit. Zij staat daar ingeschreven en dus heeft zij het recht in die woning te verblijven.

Verander de sloten, prima. Belt zij de politie en jij moet d'r alsnog binnen laten.
pi_166767883
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:34 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ja alleen is zij een medewoner en geen ongewenste identiteit. Zij staat daar ingeschreven en dus heeft zij het recht in die woning te verblijven.

Verander de sloten, prima. Belt zij de politie en jij moet d'r alsnog binnen laten.
Ze staat ingeschreven als bewoner bij de gemeente, niet bij de verhuurder als medehuurder.
Op grond waarvan zou zij recht hebben op die woning? Ze verblijft daar slechts als gast.
TS kan haar dus gewoon een termijn geven om te vertrekken en dan de sloten veranderen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_166768096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ze staat ingeschreven als bewoner bij de gemeente, niet bij de verhuurder als medehuurder.
Op grond waarvan zou zij recht hebben op die woning? Ze verblijft daar slechts als gast.
TS kan haar dus gewoon een termijn geven om te vertrekken en dan de sloten veranderen.
Nee ze woont daar:
quote:
Sinds een half jaar woont mijn vriendin bij mij in in mijn huurwoning.
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:46:48 #16
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_166768111
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ze staat ingeschreven als bewoner bij de gemeente, niet bij de verhuurder als medehuurder.
Op grond waarvan zou zij recht hebben op die woning? Ze verblijft daar slechts als gast.
TS kan haar dus gewoon een termijn geven om te vertrekken en dan de sloten veranderen.
Ik laat gasten niet inschrijven op mijn adres.

Ik denk alleen dat TS het nog best lastig kan krijgen om haar uit te laten schrijven. Ik denk niet dat hij wegkomt met alleen sloten vervangen en haar koffers buiten zetten.
pi_166768175
Had je officieel geen toestemming nodig van de woningstichting om haar in te schrijven als medebewoner?
pi_166768209
Een medehuurder wordt je niet als je alleen maar aangemeld wordt bij de verhuurder. Er moet een nieuw huurcontract getekend worden waarop de naam van de medehuurder vermeld staat. Daarna heeft de medehuurder huurbescherming. Aan een medehuurder kunnen eisen gesteld worden door de verhuurder als inkomen (in staat om de huur te betalen).
blablablabla
pi_166768240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:22 schreef Phalon het volgende:
Dit is MIJN huis en ik verhuis er niet uit. Het huis staat op mijn naam, totaal niet op het hare. Ik wil haar er gewoon uit hebben. Voor mij is ze een bron van irritatie en dat borderline gedrag van haar kan ik gewoon niet langer meer tolereren. Ze kan boos en kwaad worden om de kleinste dingetjes.....het is om gek van te worden.
Ja jammer voor je, mogelijk moet je dat soort dingen bedenken voordat je met iemand gaat samenwonen. Je moet haar een redelijke termijn geven om te vertrekken en als ze dat niet doet moet je naar de rechter. Als ze huur betaalt aan jou heb je helemaal een probleem.
pi_166768283
Als haar naam dus niet formeel als zodanig in het huurcontract staat, met handtekening kun je haar zo op straat zetten. Huurbescherming is geen sprake van. Huis staat op jouw naam.

Omdat het een borderline betreft zou ik wel de politie inschakelen. Mocht ze je aanvliegen of je ruiten ingooien. Je kunt alles verwachten :')
blablablabla
  zaterdag 19 november 2016 @ 23:53:40 #21
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166768285
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:38 schreef jeroen25 het volgende:
Ze staat ingeschreven als bewoner bij de gemeente
Dit is wat telt voor de politie dus die hoef je niet te bellen en als zij die belt ben jij zuur.
pi_166768326
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja jammer voor je, mogelijk moet je dat soort dingen bedenken voordat je met iemand gaat samenwonen. Je moet haar een redelijke termijn geven om te vertrekken en als ze dat niet doet moet je naar de rechter. Als ze huur betaalt aan jou heb je helemaal een probleem.
Wat een bullshit. Ga je eerst eens fatsoenlijk inlezen.
blablablabla
pi_166768416
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:34 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ja alleen is zij een medewoner en geen ongewenste identiteit. Zij staat daar ingeschreven en dus heeft zij het recht in die woning te verblijven.

Verander de sloten, prima. Belt zij de politie en jij moet d'r alsnog binnen laten.
Volgens mij gaat het hier over sociale huur en staat zij niet als medehuurder op het contract en is zij zelfs niet bekend als inwonende bij de woningstichting.
pi_166768418
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ga je eerst eens fatsoenlijk inlezen.
Er valt weinig te lezen want een onderbouwing of toelichting heb je niet opgeschreven.
pi_166768421
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:46 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ik laat gasten niet inschrijven op mijn adres.

Ik denk alleen dat TS het nog best lastig kan krijgen om haar uit te laten schrijven. Ik denk niet dat hij wegkomt met alleen sloten vervangen en haar koffers buiten zetten.
Een gast kan natuurlijk een weekje logeren maar ook langere tijd blijven.
En iemand moet zich in de gemeente van zijn hoofdverblijf inschrijven.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 20 november 2016 @ 00:00:55 #26
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166768479
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:34 schreef Tinos85 het volgende:
Zij staat daar ingeschreven en dus heeft zij het recht in die woning te verblijven.

Verander de sloten, prima. Belt zij de politie en jij moet d'r alsnog binnen laten.
Dit is hoe het zit, en niet anders.
pi_166768534
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:22 schreef Phalon het volgende:

[..]

Beste man, een goed gesprek houden met een Borderliner, veel succes.
En dat wist je een half jaar terug niet?
pi_166768540
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:00 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dit is hoe het zit, en niet anders.
Nee.
Medehuurder heeft gelijke rechten. Een medebewoner niet. Groot verschil. Dat ze bij de gemeente staat ingeschreven zegt precies niets.

Medebewoner kun je er zo uitzetten zonder opgaaf van reden.
blablablabla
  zondag 20 november 2016 @ 00:03:37 #29
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166768557
quote:
15s.gif Op zondag 20 november 2016 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee.
Medehuurder heeft gelijke rechten. Een medebewoner niet. Groot verschil. Dat ze bij de gemeente staat ingeschreven zegt precies niets.
Bel de politie maar.
pi_166768620
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:03 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Bel de politie maar.
Laat ze dat maar doen dan.
Heb het zelf meegemaakt. Mijn ex er zo uitgedonderd. Zolang haar naam niet op het huurcontract staat heeft ze geen poot om op te staan. Je geniet alleen huurbescherming als je daadwerkelijk huurt. Zo moeilijk is dat niet.
blablablabla
  zondag 20 november 2016 @ 00:07:25 #31
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166768669
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2016 00:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Laat ze dat maar doen dan.
Heb het zelf meegemaakt. Mijn ex er zo uitgedonderd. Zolang haar naam niet op het huurcontract staat heeft ze geen poot om op te staan. Je geniet alleen huurbescherming als je daadwerkelijk huurt. Zo moeilijk is dat niet.
Dan heb je geen politie aan de deur gehad want die baseren zich op gba. Ts, probeer het maar.

Overigens sneue tokkie ben je wel als je een ex er zo uit smijt terwijl je samen als koppel hebt besloten dat zij haar eigen huis opgeeft. Zorg er dan ook samen voor dat ze weer terug of verder kan. Paupers.
  zondag 20 november 2016 @ 00:15:19 #32
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166768855
Heeft ze inschrijftijd? Als zij haar woning opgegeven heeft ben jij echt de grootste klootzak die er ooit op deze aardbol heeft rondgelopen. Je moeder schaamt zich voor je.

Je gaat een woning voor dit meisje vinden en je gaat haar daar netjes naartoe verhuizen.

Jullie moeten er samen uitkomen.

Anders ben je echt een schoft en een naaier.
pi_166768873
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:07 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dan heb je geen politie aan de deur gehad want die baseren zich op gba. Ts, probeer het maar.

Overigens sneue tokkie ben je wel als je een ex er zo uit smijt terwijl je samen als koppel hebt besloten dat zij haar eigen huis opgeeft. Zorg er dan ook samen voor dat ze weer terug of verder kan. Paupers.
Gelul natuurlijk. Contractueel ligt er niets vast. Enkel het feit dat je ergens staat ingeschreven ontleend je geen woonbescherming aan. Laat anders die wet maar eens zien. Beste is sloten veranderen.
blablablabla
pi_166768923
quote:
15s.gif Op zondag 20 november 2016 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee.
Medehuurder heeft gelijke rechten. Een medebewoner niet. Groot verschil. Dat ze bij de gemeente staat ingeschreven zegt precies niets.

Medebewoner kun je er zo uitzetten zonder opgaaf van reden.
Klopt wel maar je zult toch moeten mededelen dat ex daar niet meer mag verblijven. Overigens ben je natuurlijk aansprakelijk voor schade aan haar spullen als je die op straat gooit en er gebeurt wat. Verder als je het geweldloos wil doen zoals TS schrijft en ex reageert nogal heftig lijkt mij een oplossing in overleg met enige dwang toch beter.

Verder kan ex natuurlijk huur hebben betaald aan TS en dan wordt de situatie wel anders.
pi_166768990
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 23:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja jammer voor je, mogelijk moet je dat soort dingen bedenken voordat je met iemand gaat samenwonen. Je moet haar een redelijke termijn geven om te vertrekken en als ze dat niet doet moet je naar de rechter. Als ze huur betaalt aan jou heb je helemaal een probleem.
Volgens mij hebben we het hier over sociale huur en staat zij zonder toestemming van de woningstichting ingeschreven op dat adres.

Op het moment dat ts besluit te verhuizen wordt zij zonder pardon dat huis uitgezet door de woningstichting.
pi_166769105
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt wel maar je zult toch moeten mededelen dat ex daar niet meer mag verblijven. Overigens ben je natuurlijk aansprakelijk voor schade aan haar spullen als je die op straat gooit en er gebeurt wat. Verder als je het geweldloos wil doen zoals TS schrijft en ex reageert nogal heftig lijkt mij een oplossing in overleg met enige dwang toch beter.

Verder kan ex natuurlijk huur hebben betaald aan TS en dan wordt de situatie wel anders.
Ik heb dit letterlijk meegemaakt. Mijn ex haar spullen lagen binnen. Ze dreigde met vanalles heb t zo verkocht. De politie vroeg mij alleen om het huurcontract.

Waarom denk je dat er ooit samenlevingscontracten de wereld in geholpen zijn?
Als je besluit contractueel niks vastlegt heb je geen poot om op te staan.
blablablabla
pi_166769395
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:15 schreef Mishu het volgende:
Heeft ze inschrijftijd? Als zij haar woning opgegeven heeft ben jij echt de grootste klootzak die er ooit op deze aardbol heeft rondgelopen. Je moeder schaamt zich voor je.

Je gaat een woning voor dit meisje vinden en je gaat haar daar netjes naartoe verhuizen.

Jullie moeten er samen uitkomen.

Anders ben je echt een schoft en een naaier.
Het is onwaarschijnlijk dat de inschrijving bij de gemeente op het adres van ts invloed heeft op haar wachttijd.. Maar zelfs al zou dat wel zo zijn is dat gewoon een risico dat ze zelf genomen heeft..

Hij is geenszins verantwoordelijk voor haar. Als het niet meer gaat dan is dat gewoon zo. Je kunt niet in de toekomst kijken en soms neem je een risico(zoals de ex van ts in dit geval) en pakt dat verkeerd uit. Dat is klote maar zo gaan die dingen.
pi_166769616
Zeg tegen haar dat je de huur hebt opgezegd, maak een nep bevestigingsbrief van je verhuurder dat de opzegging akkoord is en jullie er over 2 weken uit moeten. Haal verhuisdozen en pak je spullen in. Zorg dat zij de dag voor jouw 'verhuizing' verhuist. Verhuis de volgende dag je spullen uit de dozen weer terug op de planken, verander je slot, hang nieuwe gordijnen zodat het van buiten lijkt alsof er nieuwe mensen wonen. Stuur haar een verhuisbericht met je 'nieuwe adres' in Hypolythushoef. Done.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_166769842
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:07 schreef frietenstamp het volgende:
Overigens sneue tokkie ben je wel als je een ex er zo uit smijt terwijl je samen als koppel hebt besloten dat zij haar eigen huis opgeeft. Zorg er dan ook samen voor dat ze weer terug of verder kan. Paupers.
Nogmaals, probeer zoiets maar eens met een borderliner. Dat zijn van die figuren die zichzelf mutileren, zeer agressief zijn, niet voor rede vatbaar zijn en waar je gewoon geen zinvolle discussie mee kunt voeren.

Jammer voor mij dat ik daar pas later achter gekomen ben.

Nogmaals voor de duidelijkheid:
- Ik sta als HOOFDhuurder ingeschreven op dit huis
- Mijn vriendin is enkel medebewoner
- Mijn vriendin staat bij de gemeente ingeschreven op dit adres
- De woningstichting weet niet eens dat ze bij me in woont.

Als ik al enige verantwoordelijkheid voor haar welzijn moet hebben waarom zijn er dan nog zoveel zwervers in Nederland? Dan zou er ook een wet moeten bestaan dat elke zwerver verplicht opgevangen moet worden bij vrienden of familie.
pi_166769871
Het is redelijk simpel,
Zit ze binnen, dan helpt de politie jou niet om haar er uit te krijgen. Ze staat op her adres ingeschreven en je hebt haar zelf een sleutel gegeven.

Staat ze buiten en heb jij de sloten vervangen, dan helpt de politie haar niet om binnen te komen omdat ze niet op het huurcontract staat. Ongeacht GBA/BRP-status.

Ik raad je aan om wel eerst met je wijkagent te bellen en te zorgen dat de situatie door hem/haar genoteerd wordt zodat ze niet in jouw afwezigheid met een blufverhaal de politie aan haar kant kan krijgen ( 'mijn medicijnen liggen binnen en ik heb me buitengesloten, ik sta hier ingeschreven, check het maar').

Ik zou met haar ouders bellen en afspreken dat ze haar spullen komen halen, omdat jij ze anders op straat zet.. Lijkt met wel sympathiek. (Al zal het overdragen van haar spullen aan derden juridisch wel niet mogen)
dag
pi_166769884
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:51 schreef Phalon het volgende:

[..]

Nogmaals, probeer zoiets maar eens met een borderliner. Dat zijn van die figuren die zichzelf mutileren, zeer agressief zijn, niet voor rede vatbaar zijn en waar je gewoon geen zinvolle discussie mee kunt voeren.

Jammer voor mij dat ik daar pas later achter gekomen ben.

Nogmaals voor de duidelijkheid:
- Ik sta als HOOFDhuurder ingeschreven op dit huis
- Mijn vriendin is enkel medebewoner
- Mijn vriendin staat bij de gemeente ingeschreven op dit adres
- De woningstichting weet niet eens dat ze bij me in woont.
Had je geen toestemming nodig van de woningstichting om haar als medebewoner in te schrijven?
pi_166769916
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 00:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Had je geen toestemming nodig van de woningstichting om haar als medebewoner in te schrijven?
Dat is alleen in Rotterdam en een paar gemeenten zo, komt niet vaak voor dat je bij inschrijving op een adres iets moet aantonen over de verhuurder. Vaak wel dat de hoofdhuurder/eigenaar het akkoord vindt.
dag
pi_166769965
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 00:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Had je geen toestemming nodig van de woningstichting om haar als medebewoner in te schrijven?
Om eerlijk te zijn, nooit bij stilgestaan. Ik dacht altijd dat de woningstichting die informatie wel zou krijgen uit de basisadministratie van de gemeente.
pi_166769991
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:51 schreef Phalon het volgende:

[..]

Nogmaals, probeer zoiets maar eens met een borderliner. Dat zijn van die figuren die zichzelf mutileren, zeer agressief zijn, niet voor rede vatbaar zijn en waar je gewoon geen zinvolle discussie mee kunt voeren.

Jammer voor mij dat ik daar pas later achter gekomen ben.
Dus 3,5 jaar nergens last van, zo'n toprelatie dat je gaat samenwonen. 6 maanden later valt er geen gesprek met haar te voeren. Oké, bijzonder.
quote:
Als ik al enige verantwoordelijkheid voor haar welzijn moet hebben waarom zijn er dan nog zoveel zwervers in Nederland? Dan zou er ook een wet moeten bestaan dat elke zwerver verplicht opgevangen moet worden bij vrienden of familie.
Het gaat niet om een wet. Het gaat om een beetje fatsoen.
pi_166770012
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:52 schreef Peter het volgende:
Het is redelijk simpel,
Zit ze binnen, dan helpt de politie jou niet om haar er uit te krijgen. Ze staat op her adres ingeschreven en je hebt haar zelf een sleutel gegeven.

Staat ze buiten en heb jij de sloten vervangen, dan helpt de politie haar niet om binnen te komen omdat ze niet op het huurcontract staat. Ongeacht GBA/BRP-status.

Ik raad je aan om wel eerst met je wijkagent te bellen en te zorgen dat de situatie door hem/haar genoteerd wordt zodat ze niet in jouw afwezigheid met een blufverhaal de politie aan haar kant kan krijgen ( 'mijn medicijnen liggen binnen en ik heb me buitengesloten, ik sta hier ingeschreven, check het maar').

Ik zou met haar ouders bellen en afspreken dat ze haar spullen komen halen, omdat jij ze anders op straat zet.. Lijkt met wel sympathiek. (Al zal het overdragen van haar spullen aan derden juridisch wel niet mogen)
Als dit zou gebeuren dan liggen al haar spullen (incl. medicijnen) buiten voor haar klaar in haar tassen en zoveel mogelijk kleding en overige belangrijke spullen die ze mee kan nemen. De rest mag ze later ophalen. Contact met haar ouders heb ik niet.
pi_166770083
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 00:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Dus 3,5 jaar nergens last van, zo'n toprelatie dat je gaat samenwonen. 6 maanden later valt er geen gesprek met haar te voeren. Oké, bijzonder.
Oh die last was er wel, maar ik ging er (ten onrechte) van uit dat de problemen minder zouden worden als we zouden samenwonen. Ze had namelijk erg last van haar lawaaiige buren en ze woonde te dicht bij haar ouders. Haar ouders behandelden haar ook als klein kind (en dan praat je over een volwassen vrouw van 40), en ik had gewoon de hoop dat de rust die ze hier zou krijgen, aangezien ik hier bijzonder afgelegen en rustig woon, een goed effect op haar zou hebben. Maar dit was helaas niet het geval.
  roze zondag 20 november 2016 @ 01:23:48 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_166770491
Kun je haar niet een (redelijke) termijn geven zodat ze kan zoeken naar een andere onderkomen? Wilt ze daar niet naar luisteren dan zeg je zelf gewoon een termijn en als ze daar niks meedoet kun je haar er altijd nog uitgooien.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 20 november 2016 @ 01:39:10 #48
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166770699
Klinkt heel stom misschien, maar zo'n elektrische vliegenmepper gebruiken! En als ze buiten is gewoon niet open doen en zeggen dat je had gezegd dat je d'r eruit zou gooien.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166770745
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 01:01 schreef Phalon het volgende:

[..]

Oh die last was er wel, maar ik ging er (ten onrechte) van uit dat de problemen minder zouden worden als we zouden samenwonen. Ze had namelijk erg last van haar lawaaiige buren en ze woonde te dicht bij haar ouders. Haar ouders behandelden haar ook als klein kind (en dan praat je over een volwassen vrouw van 40), en ik had gewoon de hoop dat de rust die ze hier zou krijgen, aangezien ik hier bijzonder afgelegen en rustig woon, een goed effect op haar zou hebben. Maar dit was helaas niet het geval.
Dus de liefde is over, zeg haar dat gewoon. Eerlijk gesprek, gaat ze flippen dan heb je nog meer redenen om haar eruit te gooien. Je bent toch geen watje. :)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_166771900
Wil je wel op een plek blijven wonen die je ex kent?

Beste geval zou zijn ver uit de buurt te blijven, waarschijnlijk draait ze helemaal door
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')