Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .
Crowdfundingplatformen leningen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente) • KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**) • Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente) • Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente) • Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd) • CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente) • Lendahand, opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 4.25% (bruto rente = netto rente) • Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente) • Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente) • Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**). • SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente). • Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**) • Capital circle, leningen voor MKB • Moneybrothers, leningen voor MKB • Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten • Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**). • Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe. ** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld: ==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente ==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.
Nominale en effectieve rente bij annuďtaire lening. : Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar. Precies omrekenen: http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html
Crowdfundingplatformen aandelen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • Kickstarter, daar is een ander topic voor
Val niet buiten de boot! Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl . Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
@Nrdz wat zie je dat afwijkend kan zijn? Brutomarge ligt in '16 procentueel lager dan in '15, maar in 2015 zat er een forse voorraadmutatie in de BM (170k). De zekerheid zit in de courantheid van de voorraad, die kan je niet bepalen van een afstand.
Ik heb brt. marge, T kosten en Resultaat als percentage van de omzet berekend. Dat fluctueert nog al. Daar zou ik wel eens een toelichting op willen. Voor ik hier wat insteek. Maar ja dat krijg je niet bij FNC. 2016 t/ 3e Kw: 2015: 2014 Omzet 757: 469 262 Br Marge 34% 45% 33% Tot Kosten 22% 23% 27% Resultaat 12% 22% 6%
Daar hebben ze weer mazzel.......project zit vol voordat ze de moeilijke vraag over de hypotheek hebben kunnen beantwoorden.
Edit: Beste investeerder,
Bedankt voor uw vraag. Het klopt dat de marktwaarde is getaxeerd op ¤ 900.000,- en dat daar een totale financiering tegenover staat van ¤ 627.000,-. De ondernemer heeft de keus gemaakt om de investeerders een hoger rendement te bieden in plaats van een lager rendement bij hypotheekvestiging. Gezien de overall Collin Credit Score van Ruim voldoende, met een score Goed op de Solvabiliteit en de hoofdelijke aansprakelijkheid, achten wij dit acceptabel.
Slim he, wordt het rente argument effectief in stelling gebracht Niet z**ken, je krijgt een wereldrente......
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Deze maatschap had een uitstel van 5 maanden gekregen over de aflossing. Vandaag de rente gekregen over de afgelopen 5 maanden en een mail waarin staat dat er weer afgelost gaat worden.
Op vrijdag 18 november 2016 14:28 schreef Horsemen het volgende: Vandaag van Lendahand een Waka Waka solarlamp ontvangen als welkom voor nieuwe klanten (+ nog een om weg te geven). Altijd leuk.
te gebruiken voor de "plantjes"' op zolder of in het schuurtje?
Do 17 nov: In het voorjaar van 2017 wil het eerste hostel van Tilburg - Hostel Roots genaamd - de deuren openen aan de Stationsstraat. Op kruipafstand van het station, in het immense rijksmonument dat dienst deed als bank.
“Het kán nu ook omdat Tilburg de laatste jaren zich zo ontzettend heeft ontwikkeld”
Bekijk ook...
Stadsgezicht Tilburg
Dwaalgebied: 'Schitterend rijksmonument' wordt hostel
door Bas Vermeer
Een barretje en pooltafel in de kelder waar de inloopkluis van de bank - met twee traliehekken en een deur zo dik als een onderarm - nog staat. Een bed verwerkt in het torentje van een hoekkamer. Samenwerking met festivals - Incubate, ze noemen maar iets - om zo het hostel een verlengstuk te laten zijn voor exposities of optredens.
Tijdens een rondleiding door het majestueuze pand buitelen de plannen van ondernemers en geliefden Koen Molkenboer (36) en Marion Leijtens (34) over elkaar heen. Veel van de plannen zijn nog pril, maar het staat vast dat het hostel acht gedeelde en vier privékamers krijgt voor in totaal 80 personen.
Met aan de voorkant uitzicht op de karakteristieke Stationsstraat, aan de achterkant op een grote buitenplaats en Westpoint en TalentSquare in de verte.
Voor alle leeftijden De grootste rol is voor het pand uit 1903 weggelegd. De 1000 vierkante meter wasemt oude rijkdom uit, van de omvang van de kamers tot het glas-in-lood in de ramen. Vanuit de enorme centrale hal kijk je op de binnenste drie verdiepingen uit. Achterin ligt een grote ‘living’ waar de hostel-bewoners straks iets kunnen eten of een borrel drinken.
„Het is geen jeugdhotel”, benadrukt Leijtens. „Maar een hostel voor alle leeftijden. Of het nu gaat om een festivalbezoeker of een ondernemer die hier voor een cursus een paar nachten logeert. Je kunt hier kiezen voor een gedeelde kamer met sanitair op de gang, daarom is het geen hotel.” Daarnaast zijn de voorzieningen op de kamers minder luxueus: de nadruk ligt op de gemeenschappelijke ruimte.
Crowdfunding Het enthousiasme spat er vanaf. Geen wonder want wat in januari slechts nog een plan was, wordt volgend jaar werkelijkheid. De vergunningen voor de vestiging van het hostel zijn binnen. Er is steun van de bank, financiering van henzelf en een privé-investeerder. De twee hebben nog één hobbel te nemen. Vrijdagochtend schiet hun crowdfundingactie voor de laatste 106.000 euro online.
„Investeerders krijgen er rente voor terug. En vanaf een bepaald bedrag zit er, onder meer, een overnachting bij.” Ze hebben er vertrouwen in: een paar deuren verderop werd zo de kiem gelegd voor het succesvolle koffiecafé Buutvrij. Daar werd 12.500 euro voor opgehaald via crowdfunding.
Roots De naam van het hostel verwijst naar de wortels van de twee: begin dit jaar keerden de geboren en getogen Tilburgers in de stad terug. Grappig detail: Koen kent het pand al goed, zo werkte zijn opa er als advocaat. „We willen met dit hostel het begin en eind zijn voor een bezoek aan de stad.”
Ze hebben er zin in. „Fantastisch om dit te kunnen doen. Het kán nu ook omdat Tilburg de laatste jaren zich zo ontzettend heeft ontwikkeld.”
(Wie interesse heeft in de crowdfunding: de link is morgen hier te vinden).
Oplopende schulden, eigenvermogen wordt donkerder rood. Dus geen reden om deze mensen met een lening te ondersteunen. Halen vermoedelijk te veel geld voor prive uit bedrijf. Ze moeten eerst maar eens zelf de tering naar de nering zetten.
Dat Gve Hostel ziet er wel aardig uit. Ik geloof wel dat zo'n voorziening in Tilburg gaat lopen. Ik doe alleen niet meer aan stapelfinanciering. Deze gaat echter ook wel zonder mij vollopen.
Ik daarentegen, heb er alvast géén zin in. Duidelijk weer een geval van de crowd die het meest risicovolle deel van de financiering op zich mag nemen tegen een veel te lage rente (8%).
Ik daarentegen, heb er alvast géén zin in. Duidelijk weer een geval van de crowd die het meest risicovolle deel van de financiering op zich mag nemen tegen een veel te lage rente (8%).
Helemaal mee eens.
En zoveel festivals zijn er nou ook weer niet in Tilburg. Er wordt bovendien op dit moment ook een groot van der Valk hotel gebouwd in Tilburg.
Op vrijdag 18 november 2016 14:28 schreef Horsemen het volgende: Vandaag van Lendahand een Waka Waka solarlamp ontvangen als welkom voor nieuwe klanten (+ nog een om weg te geven). Altijd leuk.
Op vrijdag 18 november 2016 15:38 schreef Ernie58 het volgende: En zoveel festivals zijn er nou ook weer niet in Tilburg. Er wordt bovendien op dit moment ook een groot van der Valk hotel gebouwd in Tilburg.
Maar een VdV is dan weer geen concurrentie voor een hostel, als het goed is. Een hostel trekt ander publiek in een andere prijsklasse.
Maar een VdV is dan weer geen concurrentie voor een hostel, als het goed is. Een hostel trekt ander publiek in een andere prijsklasse.
Klopt, maar ze zeggen: „Het is geen jeugdhotel”, benadrukt Leijtens. „Maar een hostel voor alle leeftijden. Of het nu gaat om een festivalbezoeker of een ondernemer die hier voor een cursus een paar nachten logeert.
De ondernemer die een cursus volgt zie ik toch eerder naar VdV gaan dan naar een hostel.
Klopt, maar ze zeggen: „Het is geen jeugdhotel”, benadrukt Leijtens. „Maar een hostel voor alle leeftijden. Of het nu gaat om een festivalbezoeker of een ondernemer die hier voor een cursus een paar nachten logeert.
De ondernemer die een cursus volgt zie ik toch eerder naar VdV gaan dan naar een hostel.
Hostel ligt in een nette straat op loopafstand vh uitgaanscentrum, en station. Ik geloof dat er een markt voor is. Hoewel je niet zou denken cq verwachten is Tilburg een verrassend dynamische stad, welke een de afgelopen jaren een boost heeft gekregen. De teloorgang van de (textiel)industrie is overgenomen door nieuwe industrie, deels high-tech welke toelevert aan Brainport Eindhoven (HTC, NXP, ASML, VDL) In Tilburg zit o,a Tesla, NedTrain. Tilburg is met de KUB en fontys ook een studentenstad. Een levendig uitgaanscentrum en veel horeca. En last but not least de grootste kermis vh land.
Het zou zeker moeten kunnen, goede PR en communicatie is super belangrijk voor het hostel. In worst case zou het ook nog een gewoon design hotel kunnen worden. Uitstraling heeft het pand zeker. Ik heb ook ff getwijfeld , looptijd was mij eerste hikup, ,, en toen ik de pitch echt had gelezen zat het project al vol, Ja / nee van mij niet meer van belang.
Denk echt dat het een kans heeft, voor een bepaald deel van het publiek. Van het nw Bastion en VdValk weet je wat je te wachten staat, Hetzelfde als bij VdV in Eindhoven, Almere, Tiel, Ridderkerk etc etc, Idem als bij het Bastion.
Is er al meer bekend over deze? Ik heb er drie die op 8 van de 48 maanden staan, dus ik knijp h'm wel een beetje...
Het is in ieder geval niet de genoemde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die is wel omgevallen op 03-11-2016 maar dit project is van januari 2015 dus omgevallen na 21 van de 60 termijnen.
statusupdate: - Ruim 4 jaar actief - Geďnvesteerd in 185 projecten - Failliete projecten 10 - Volledig uitbetaalde projecten 26 - Totaal afgeschreven bedrag ruim 1.400 euro (waarbij rendement over uitbetaalde periode is genegeerd) - Gemiddeld rendement tot nu toe (rekening houdend met afgeschreven bedrag) ongeveer 4,8% - Ruim 2/3 van geďnvesteerde bedrag ondertussen terug ontvangen
Op zaterdag 19 november 2016 12:03 schreef M.anoniem het volgende: statusupdate: - Ruim 4 jaar actief - Geďnvesteerd in 185 projecten - Failliete projecten 10 - Volledig uitbetaalde projecten 26 - Totaal afgeschreven bedrag ruim 1.400 euro (waarbij rendement over uitbetaalde periode is genegeerd) - Gemiddeld rendement tot nu toe (rekening houdend met afgeschreven bedrag) ongeveer 4,8% - Ruim 2/3 van geďnvesteerde bedrag ondertussen terug ontvangen
Wat zou je rendement zijn als je projecten die 3 of meer termijnen hebben gemist volledig af zou schrijven?
4,8%. De formulering in mijn eerdere post is een beetje ongelukkig. Alle projecten waarvan een incassotraject is gestart heb ik vermeld bij "failliet". Verder betalen al mijn projecten tot op heden hun termijnen.
"Met een betalingsachterstand van >45 dagen, >90 dagen of >180 dagen wordt bedoeld de optelsom van alle nog te betalen bedragen" met nadruk op ALLE. En zo hoort het ook.
Hopelijk leest GvE mee want daar misbruiken ze de statistiek nog.
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Op zich geloof ik wel in de formule maar om zonder zekerheden in een horecabedrijf te investeren is voor mij toch wel een gok.
ik mis in de statistieken zelf de aantallen projecten. 411K kunnen 10, maar ook 40 projecten zijn. Ook onderverdeling in risicoclassificaties zou het completer maken, maar dit is zeker een mooi begin.
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Op zich geloof ik wel in de formule maar om zonder zekerheden in een horecabedrijf te investeren is voor mij toch wel een gok.
Hoezo geen zekerheden?
Edit: De ondernemers zijn hoofdelijk aansprakelijk en tevens neemt HCN te allen tijde de verpanding op de inventaris.
[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 19-11-2016 19:51:21 ]
Het zou inderdaad sterker zijn als de franchise organisatie enige vorm van borgstelling zou verstrekken aan de crowd. Ik ben er ook niet ingestapt. Laatst bij Bregje Meppel, waren 4 of 5 personen hoofdelijk aansprakelijk waaronder de oprichter van La cubanita en Bregje. Hier had ik een beter gevoel bij mbt zekerheden.
Op zondag 20 november 2016 05:37 schreef djh77 het volgende: Het zou inderdaad sterker zijn als de franchise organisatie enige vorm van borgstelling zou verstrekken aan de crowd. Ik ben er ook niet ingestapt. Laatst bij Bregje Meppel, waren 4 of 5 personen hoofdelijk aansprakelijk waaronder de oprichter van La cubanita en Bregje. Hier had ik een beter gevoel bij mbt zekerheden.
correct, bij Meppel inderdaad betere zekerheden, maar twijfelde ik over het 'verzorgings'gebied, Meppel is maar een plaats met 32k inwoners en een beperkt achterland. Ridderkerk is 46k aan inwoners en zit vast aan R;dam, en is veel stadser. Zowel bij Meppel als bij Ridderkerk voor het minimum ingestapt. Het aanwezig zijn van deze formules in grote plaatsen zoals Ehv, R;dam en dan ook nog op goede locaties, zoals bijv in Ehv , waarvan ik het weet, geeft in ieder geval een betere mate van continuďteit. Recent is er een Bregje geopend tussen Moergestel en Oisterwijk, overigens zonder crowdfundinf zover ik weet. En over deze ben ik benieuwd hoe het gaat lopen, daar op deze locatie de voorgangers, wok etc het ook niet gered hebben.
Ik heb vertrouwen in de formule, vaste prijs, relatief goedkoop, trendy inrichting, duidelijkheid. Ketens zoals happy Italy, Vapiano, Bregje , Sakana Cubanita maken uit eten gaan niet meer superduur. En dat zie je in de bezetting van deze restaurant, Heeft te maken met een aantrekkelijke mix tussen trendy, prijs , kwaliteit.
Was een keer bij Happy Italy, wij pasta & pizza plus twee drankjes en twee koffie (¤ 18,-) Aan een tafeltje langs ons 2 jonge dames (2x bord pasta, 2x drankjes ¤ 14,-) Een andere wijze van uit eten gaan, voor een deel van het publiek tegenwoordig. En de bezetting in de hut is zo van 's middag tot 's avonds meer dan acceptabel
Overigens met beperkte bedragen deelnemen in verschillende bregjes en cubanitas is ook een vorm van spreiden,
[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 20-11-2016 12:13:39 ]
Op zondag 20 november 2016 05:37 schreef djh77 het volgende: Het zou inderdaad sterker zijn als de franchise organisatie enige vorm van borgstelling zou verstrekken aan de crowd. Ik ben er ook niet ingestapt. Laatst bij Bregje Meppel, waren 4 of 5 personen hoofdelijk aansprakelijk waaronder de oprichter van La cubanita en Bregje. Hier had ik een beter gevoel bij mbt zekerheden.
mee eens. Bovendien is deze van afgelopen zaterdag, als ik het goed gelezen heb, geen bestaande zaak die verkocht wordt aan een franchise nemer maar een complete nieuwe zaak die vanaf nul opgebouwd moet worden. Dus men kan niet bouwen op historische cijfers. Ook deze formule hoe goed ook kan wel eens op een verkeerde plek komen te zitten.
De La Cubanita Eindhoven van afgelopen week was een overname van een goed lopend restaurant in de keten met historische cijfers. Dan heb ik iets minder moeite met weinig/geen zekerheden.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-11-2016 16:19:18 ]
zie linkedn opm Lex van Teeffelen inzake APOC Vragen stellen is ze beantwoorden. Lex van Teeffelen Vreemd ook dat de moeder holding zich niet garant stelt. Als het zo'n goede business is, dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn? De werk BV heeft nu nul eigen vermogen. En waarom trekken de informals zich terug? Ook had Antea, als PE, een Groeifaciliteit kunnen aanvragen met 50% staatsgarantie. Erg schimmig allemaal. Autoriteit Financiële Markten het wordt echt tijd voor zorgplicht!
En Lex , zet eens een andere foto op linkedn, je kijkt zo treurig en zorgelijk op de huidige, ... ik snap het van je 4 projecten... maar ... kop op
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die is wel omgevallen op 03-11-2016 maar dit project is van januari 2015 dus omgevallen na 21 van de 60 termijnen.
Ben benieuwd wanneer GvE met een update komt. Het vreemde is, er is nog nooit een achterstand geweest, en ik heb de laatste (21ste) betaling op 4-11 ontvangen.
Ben benieuwd wanneer GvE met een update komt. Het vreemde is, er is nog nooit een achterstand geweest, en ik heb de laatste (21ste) betaling op 4-11 ontvangen.
Bij GvE is dat niet zo vreemd. Bij achterstand betaalt GvE zelf meestal even door totdat duidelijk is dat de ondernemer helemaal niet meer gaat betalen. De doorbetaling wordt later verrekend mocht er nog geld terugkomen.
Herfinanciering bouwontwikkelingsbedrijf Kredietbedrag: ¤ 60.000 Termijn: 3 jaar Rente: 9,04% Risicoklasse: B
Niets te vinden op internet, onduidelijke verhoudingen tussen beheer- en werkmaatschappijen en wat mij betreft gegoochel met cijfers: van 2014 op 2015 verdwijnt een schuld van ruim 2 ton, terwijl er in 2015 maar 1 ton winst is gemaakt...
Voor mij teveel vraagtekens om er een goed gevoel bij te krijgen. Door de voor mij grote onduidelijkheid ook niet de energie om vragen te gaan stellen aan FNC; ik sla 'm over.
Herfinanciering bouwontwikkelingsbedrijf Kredietbedrag: ¤ 60.000 Termijn: 3 jaar Rente: 9,04% Risicoklasse: B
Niets te vinden op internet, onduidelijke verhoudingen tussen beheer- en werkmaatschappijen en wat mij betreft gegoochel met cijfers: van 2014 op 2015 verdwijnt een schuld van ruim 2 ton, terwijl er in 2015 maar 1 ton winst is gemaakt...
Voor mij teveel vraagtekens om er een goed gevoel bij te krijgen. Door de voor mij grote onduidelijkheid ook niet de energie om vragen te gaan stellen aan FNC; ik sla 'm over.
Die (ruime) ton winst 2015 is toegevoegd aan het eigen vermogen zodat dit eind 2015 een stuk minder negatief is dan het jaar ervóór. Op een bedragje van 868 na, klopt dat wel. Dus dat gedeelte is akkoord.
Voorts heeft hij denk ik in 2015 ook al een herfinanciering gedaan want het langlopende vermogen nam toe. Dit zonder dat er vaste activa zijn. Misschien een lening bij een ander platform, of een lening van hemzelf privé?
Als de winst 2016 inderdaad gelijk is aan die van 2015 dan ziet de situatie er al een stuk minder zorgelijk uit.......als.......
Je vraagt je af hoe hij in deze situatie verzeild is geraakt in 2014. Zo te zien een reeks van verlieslatende jaren achter de rug.
Die (ruime) ton winst 2015 is toegevoegd aan het eigen vermogen zodat dit eind 2015 een stuk minder negatief is dan het jaar ervóór. Op een bedragje van 868 na, klopt dat wel. Dus dat gedeelte is akkoord.
Voorts heeft hij denk ik in 2015 ook al een herfinanciering gedaan want het langlopende vermogen nam toe. Dit zonder dat er vaste activa zijn. Misschien een lening bij een ander platform, of een lening van hemzelf privé?
Als de winst 2016 inderdaad gelijk is aan die van 2015 dan ziet de situatie er al een stuk minder zorgelijk uit.......als.......
Je vraagt je af hoe hij in deze situatie verzeild is geraakt in 2014. Zo te zien een reeks van verlieslatende jaren achter de rug.
In ieder geval heb ik er niet veel trek in.
Me too >>> onduidelijke activiteit, geen heldere communicatie v zijn business , geen website, geen referenties, en al helemaal onduidelijk cijfers 2016, Als ze in de lijn liggen van 2015 , kun je ze net zo goed ook ff maken, kan niet moeilijk zijn voor 3 bv-tjes,
Dit zou hij makkelijk moeten kunnen opbrengen. Onbewust denk ik dan weer aan de steigerbouwer, moet ik misschien niet doen, maar toch. Het gevaar schuilt bij die eenpitters in een klein hoekje. Misschien slaat hij zich met een hamer op zijn duim en is hij ook lang uitgeschakeld.
Ik vind de laatste zin wel enigszins intrigerend: "Tot 2013 had de ondernemer er tevens een andere onderneming naast, sinds 2013 richt de ondernemer zich volledig op zijn klusbedrijf." Is er iets dat we moeten weten over dat vorige bedrijf? Het betrof trouwens een snackbar in Delft.
Geldvoorelkaar @geldvoorelkaar Voor de overname van Uitzendbureau Action Works wordt ¤ 165.000,- gezocht! Class 5 | 48 maand | 8% rente http://ow.ly/cM9k306nxOA
Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl? Financieren via de bank geeft geen betrokkenheid met de investering. Dit in tegenstelling tot het financieren via investeerders. Er is gekozen voor crowdfunding om zo meer investeerders aan de onderneming te binden.
Wat is dit altijd voor vage reden? Alsof alle investeerders over de vloer komen. Betekent dit niet gewoon dat de bank 'nee' heeft gezegd?
viel mij ook al op, volgens mij zit een bank er juist bovenop met een accountmanager. Ik twijfel over dit project.
Wim van Groningen : quote website flexadvies; Met mijn tijd ga ik flexibel om. Ik ben zes dagen per week beschikbaar en als het nodig is ook ’s morgens vroeg en/of in de avonduren. Hierdoor kan ik opdrachtgevers snel van dienst zijn en ben ik goed bereikbaar. De zondag is een bijzondere dag waarop ik mij laat inspireren door de God van de Bijbel. Op zondag werk ik niet. Telefoon en e-mail berichten beantwoord ik op maandagochtend.
is maar dat we het weten, ondanks de inspiratie ......... , laat ik deze ook aan mij voorbij gaan.
Mij te dun allemaal, ook de creditsafe rapp wordt ik niet 'vrolijk' van. Ben je 21 jaar ondernemer, is dit wat je in de holding hebt zitten. Dhr van Groningen heeft een goede loopbaan gehad bij AB, dit is gestopt, waarom dan ook, en toen was het echt ondernemer zijn, in zijn flexadvies )consultant( , en nu doet zich deze úitgelezen' kans voor om een uitzendburo te verkrijgen. Ik snap het, ik begrijp het. Benieuwd waar de eigen inbreng vandaan komt. Zie ook de div data van oprichting, en het feit dat er nog geen deponering is over 2015, plus krediet op onderpand. Sorry... te dun.
[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 19:38:09 ]
Wat ik ook niet helemaal kan volgen bij de overname van het uitzendbureau is dat er een vordering wordt meegefinancierd op de vorige eigenaar. Het lijkt op een overname van de aandelen, maar ook op een activa/passiva transactie. Beetje schimmig. Normaal gesproken zou zo'n vordering vanuit de BV op de vorige eigenaar, afgetrokken moeten worden van de overnamesom. Ik kan geen enkele reden bedenken om die vordering mee te willen financieren. Geen idee of dit geld ooit nog terugkomt. Ik vrees van niet
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 21-11-2016 20:04:07 ]
Op maandag 21 november 2016 19:57 schreef obligataire het volgende: Wat ik ook niet helemaal kan volgen bij de overname van het uitzendbureau is dat er een vordering wordt meegefinancierd op de vorige eigenaar. Het lijkt op een overname van de aandelen, maar ook op een activa/passiva transactie. Beetje schimmig. Normaal gesproken zou zo'n vordering vanuit de BV op de vorige eigenaar, afgetrokken moeten worden van de overnamesom. Ik kan geen enkele reden bedenken om dit te willen financieren. Geen idee of dit geld ooit nog terugkomt. Ik vrees van niet
Correct, en wat en waarom moet ie mee, hoe hard is de garantie? [i]Daarnaast heeft de onderneming nog een vordering op de vorige aandeelhouder van ¤ 46.000,-, die volledig is afgedekt met een garantie maar wel meegefinancierd dient te worden[/i] Overigens, zonder ons, maar met mogelijke inspiratie van....., loopt de pitch vol . case closed
[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 20:13:36 ]
Correct, en wat en waarom moet ie mee, hoe hard is de garantie? [i]Daarnaast heeft de onderneming nog een vordering op de vorige aandeelhouder van ¤ 46.000,-, die volledig is afgedekt met een garantie maar wel meegefinancierd dient te worden[/i]
Hmm, ik wil op zich nog wel geloven dat de garantie hard is (al is niet duidelijk wie zich garant stelt en hoe lang), maar het is wel dood kapitaal dat niet ten goede komt aan de bedrijfsvoering en misschien zelfs renteloos is. Misschien is het eigenlijk goodwill maar mag het niet zo heten om belastingtechnische redenen
Hmm, ik wil op zich nog wel geloven dat de garantie hard is (al is niet duidelijk wie zich garant stelt en hoe lang), maar het is wel dood kapitaal dat niet ten goede komt aan de bedrijfsvoering en misschien zelfs renteloos is. Misschien is het eigenlijk goodwill maar mag het niet zo heten om belastingtechnische redenen
Overigens, zonder ons, maar met mogelijke inspiratie van....., loopt de pitch vol . case closed wonderen bestaan...
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 21-11-2016 23:03:47 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt niet heel slecht maar heb er toch zo mijn vraagtekens bij: - hoe ga je met twee mensen leven van 80k omzet als je nagaat dat de belastingen, rentebetalingen/aflossingen en de reguliere bedrijfskosten er nog af moeten? - ik ben een beetje wantrouwig als ze melden dat de hypotheek lager is dan de woz-waarde...hoe groot is dat verschil dan? Of is de woz-waarde veel te hoog ingeschat en staat het huis eigenlijk gewoon onder water - Tot slot lijkt administratie mij niet echt een groeimarkt ivm automatisering
[ Bericht 43% gewijzigd door Mynheer007 op 22-11-2016 00:41:14 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt niet heel slecht maar heb er toch zo mijn vraagtekens bij: - hoe ga je met twee mensen leven van 80k omzet als je nagaat dat de belastingen, rentebetalingen/aflossingen en de reguliere bedrijfskosten er nog af moeten? - ik ben een beetje wantrouwig als ze melden dat de hypotheek lager is dan de woz-waarde...hoe groot is dat verschil dan? Of is de woz-waarde veel te hoog ingeschat en staat het huis eigenlijk gewoon onder water - Tot slot lijkt administratie mij niet echt een groeimarkt ivm automatisering
De trukendoos bij Collin wordt weer opengetrokken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze mijnheer heeft hoogst waarschijnlijk de Rabobank door reorganisatie verlaten. Bankemployees zijn vaak niet de meest ondernemende types...
Maar goed, hoewel een omzet van 80K is te overzien, zie ik ook niet veel muziek in de boekhoud markt (oa. lage segment van particuliere IB aangiften a 60EURO).
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- ik ben een beetje wantrouwig als ze melden dat de hypotheek lager is dan de woz-waarde...hoe groot is dat verschil dan? Of is de woz-waarde veel te hoog ingeschat en staat het huis eigenlijk gewoon onder water
Even verder schrijven ze:
De hypothecaire schuld is ongeveer gelijk aan de WOZ-waarde van de woning.
Op dinsdag 22 november 2016 08:39 schreef marathon2000 het volgende: Deze mijnheer heeft hoogst waarschijnlijk de Rabobank door reorganisatie verlaten. Bankemployees zijn vaak niet de meest ondernemende types...
Maar goed, hoewel een omzet van 80K is te overzien, zie ik ook niet veel muziek in de boekhoud markt (oa. lage segment van particuliere IB aangiften a 60EURO).
Deze ko mt zonder mij met gemak vol.
Het kan, er blijft altijd wel een markt bestaan van kleine ondernemers, ze kunnen ook denken aan admi VvE beheer, en admi van verenigingen. Nog nooit van Kubus gehoord, weet niet hoe org is. Als investeerder moet je altijd vertrouwen hebben dat er in de toekomst betere pitches voorbij komen, en dat vertrouwen heb ik. Niet investeren omdat het moet, maar omdat het kan. Deze komt vanzelf vol, ook zonder mij
Als A ongeveer gelijk is aan B, kan A natuurlijk nog wel (iets) lager zijn dan B. Dat is niet perse tegenstrijdig, wel verwarrend en creatief.
Dat klopt, maar dat is precies wat Mynheer007 zegt, geef dan aan wat de overwaarde is, maar als ze aangeven dat het bijna gelijk is dan is dat dus niet noemenswaardig lijkt mij. Het wordt allemaal zo vaag gehouden. Geef dan gewoon aan dat er 10.000 euro overwaarde is ofzo.
Het kan, er blijft altijd wel een markt bestaan van kleine ondernemers, ze kunnen ook denken aan admi VvE beheer, en admi van verenigingen. Nog nooit van Kubus gehoord, weet niet hoe org is. Als investeerder moet je altijd vertrouwen hebben dat er in de toekomst betere pitches voorbij komen, en dat vertrouwen heb ik. Niet investeren omdat het moet, maar omdat het kan. Deze komt vanzelf vol, ook zonder mij
Met de huidige omzet kunnen ze de lasten waaronder de annuďteit blijkbaar al opbrengen. Ik kan me voorstellen dat de oude eigenaar niet veel meer aan acquisitie deed dus als ze daar op gaan inzetten is een stijging van de omzet best wel reëel lijkt me. Die extra omzet is dan puur extra want omzet dienstverlening. In de ondernemers heb ik wel vertrouwen. Lijken me harde werkers en falen is verlies aanzien in de eigen gemeenschap dus die zullen er 100% voor gaan. Zit er daarom toch heel serieus over te denken. Jammer dat er geen zekerheden zijn, maar het schuldbedrag is te overzien.
Met de huidige omzet kunnen ze de lasten waaronder de annuďteit blijkbaar al opbrengen. Ik kan me voorstellen dat de oude eigenaar niet veel meer aan acquisitie deed dus als ze daar op gaan inzetten is een stijging van de omzet best wel reëel lijkt me. Die extra omzet is dan puur extra want omzet dienstverlening. In de ondernemers heb ik wel vertrouwen. Lijken me harde werkers en falen is verlies aanzien in de eigen gemeenschap dus die zullen er 100% voor gaan. Zit er daarom toch heel serieus over te denken. Jammer dat er geen zekerheden zijn, maar het schuldbedrag is te overzien.
Ik zit ook een beetje te twijfelen. Jammer dat de rente eigenlijk te laag is voor het risico. Verder geen andere leningen, leen bedrag te overzien en er zouden zo maar eens wat klanten vanuit de eigen gemeenschap bij kunnen komen maar om die zelfde reden kunnen er natuurlijk ook klanten vertrekken. Er is overigens wel h.a. en dat is beter dan niets. Twijfel, twijfel....
Wel erg jammer maar AgD kan je wel schrappen... Ik zag volgens mij dat er geen sponsors meer waren. Als er momenteel geld bij moet is het misschien tijd voor een nieuwe oproep?
Wel erg jammer maar AgD kan je wel schrappen... Ik zag volgens mij dat er geen sponsors meer waren. Als er momenteel geld bij moet is het misschien tijd voor een nieuwe oproep?
Zal kijken. Sponsors valt wel mee, volgens mij hebben we nog een paar maanden. In november is verzekeringcashback.nl de sponsor, daar verdien ik een beetje geld mee .
Ik zit ook een beetje te twijfelen. Jammer dat de rente eigenlijk te laag is voor het risico. Verder geen andere leningen, leen bedrag te overzien en er zouden zo maar eens wat klanten vanuit de eigen gemeenschap bij kunnen komen maar om die zelfde reden kunnen er natuurlijk ook klanten vertrekken. Er is overigens wel h.a. en dat is beter dan niets. Twijfel, twijfel....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klopt, maar dat is precies wat Mynheer007 zegt, geef dan aan wat de overwaarde is, maar als ze aangeven dat het bijna gelijk is dan is dat dus niet noemenswaardig lijkt mij. Het wordt allemaal zo vaag gehouden. Geef dan gewoon aan dat er 10.000 euro overwaarde is ofzo.
Door het verschil niet expliciet te benoemen is de pitch verleidelijker. Correcte cijfers tonen hoe het zit en de waarheid is waarschijnlijk hard. Ik denk dat het dus inderdaad niet noemenswaardig is. Oftewel: van geen enkele meerwaarde voor ons als investeerders.
overtuigd, ik wacht op een betere volgende, harde werkers, effect HA beperkt, 1k annuďteit in de maand, moet allemaal kunnen, CV, ik weet dat het moeilijk is in de afgelopen jaren, maar een echt goede laat men niet lopen.
Update Kom / Bussman, ik heb een uitgebreide klacht ingediend bij de AFM. Ik raad andere betrokkenen aan dat ook te doen. Dat kan ook gaan over andere projecten waarbij iets soortgelijks speelt. Kan via contactformulier / klacht. Hoe meer klachten hoe beter.
Als we dit als investeerders laten lopen, dan is het einde zoek. De sites dienen te beseffen dat ze een verantwoordelijkheid hebben wat betreft de informatievoorziening over de financiele schuldensituatie en de zekerheden bij hun projecten, en een zorgplicht voor een juiste behandeling van de gestelde zekerheden. Anders zijn de investeerders helemaal vogelvrij.
Aparte constructie. De aanvraag wordt in samenwerking met NLInvesteert gepubliceerd, waarbij ook de zekerheden zullen worden gedeeld. Er zit zowaar wat cijfermateriaal bij. Helaas heb ik nu even geen tijd om daar in te duiken. Looptijd 96 maanden waarbij de aflossingen pas starten per 01-01-2018!!! bij maar 6,5% rente. Bij de zekerheden staat ook een heel verhaal met zowel een eerste hypotheek, verpandingen, een borgstelling alsmede hoofdelijke aansprakelijkheid.
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 22-11-2016 13:57:32 ]
Op dinsdag 22 november 2016 12:43 schreef ZeKraut het volgende: Update Kom / Bussman, ik heb een uitgebreide klacht ingediend bij de AFM. Ik raad andere betrokkenen aan dat ook te doen. Dat kan ook gaan over andere projecten waarbij iets soortgelijks speelt. Kan via contactformulier / klacht. Hoe meer klachten hoe beter.
Als we dit als investeerders laten lopen, dan is het einde zoek. De sites dienen te beseffen dat ze een verantwoordelijkheid hebben wat betreft de informatievoorziening over de financiele schuldensituatie en de zekerheden bij hun projecten, en een zorgplicht voor een juiste behandeling van de gestelde zekerheden. Anders zijn de investeerders helemaal vogelvrij.
In dit verband: ik heb KoM ruim een week geleden een mail gestuurd met het verzoek om opheldering te geven over de zekerheden rond project:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De zekerheden in de getekende hypotheekakte lijken een stuk slechter te zijn dan wat in de pitch (en leningovereenkomst!) was beloofd.
Het interessante in dit geval is dat de getekende leningovereenkomst tussen KoM en de leningnemer expliciet spreekt over een 2e recht van hypotheek dat gevestigd zal worden. Dat gaat dus verder dan een toezegging in een pitch.
Op dinsdag 22 november 2016 14:03 schreef ZeKraut het volgende: Het lijkt wel alsof ze niet beseffen dat toezeggingen, woorden, ook een betekenis, waarde, hebben
Denk nu niet dat dit alleen bij KoM zo is..... Bij SiG maken ze er ook een puinhoop van . Ik weet niet wie er hier nog meer zitten in hun voorlaatste project Jol 24 36? Moet je maar eens goed naar de notaris akte in combinatie met de verwijzing in deze akte naar de offerte kijken. Deze offerte is pas door SiG ondertekend na het passeren van de akte bij de notaris en zowel het afgesproken rente percentage alsmede de rentevast periode kloppen helemaal niet met waarvoor we hebben ingeschreven . Wat een puinhoop!
Op dinsdag 22 november 2016 16:18 schreef djh77 het volgende: Door deze verrekening verwachten wij over drie maanden de eerste betaling aan u door te storten.
Volgens mij mogen ze betalingen niet vasthouden op een derdenregeling maar moeten bij iedere betaling van de ondernemer een deel terugbetalen aan de investeerders.
Op dinsdag 22 november 2016 16:21 schreef Horsemen het volgende: Deze offerte is pas door SiG ondertekend na het passeren van de akte bij de notaris en zowel het afgesproken rente percentage alsmede de rentevast periode kloppen helemaal niet met waarvoor we hebben ingeschreven . Wat een puinhoop!
Klopt. Het project had eerder open gestaan tegen deze percentages. Deze funding had het niet gered. Bij de offerte hebben ze de verkeerde percentages aangehouden. Heeft dit verder invloed? De hypothecaire akte ligt toch nu op de woning voor de juiste bedragen per schijf.
Volgens mij mogen ze betalingen niet vasthouden op een derdenregeling maar moeten bij iedere betaling van de ondernemer een deel terugbetalen aan de investeerders.
De ondernemer heeft een groot aantal incasso's gestorneerd. Deze bedragen hebben de investeerders al ontvangen van IVM. Ondernemer heeft voor dit deel dus een schuld aan IVM. Gaat m.i. goed zo.
Klopt. Het project had eerder open gestaan tegen deze percentages. Deze funding had het niet gered. Bij de offerte hebben ze de verkeerde percentages aangehouden. Heeft dit verder invloed? De hypothecaire akte ligt toch nu op de woning voor de juiste bedragen per schijf.
Wel als ze op deze basis hun uitkeringen gaan doen. Maar goed, ze hebben net aangegeven e.e.a. te gaan aanpassen. Blijft raar dat je een offerte dus klaarblijkelijk pas gaat ondertekenen nadat de akte al bij de notaris is gepasseerd. Klopt gewoon niet en daar hou ik niet van.
Op dinsdag 22 november 2016 16:33 schreef Horsemen het volgende: Blijft raar dat je een offerte dus klaarblijkelijk pas gaat ondertekenen nadat de akte al bij de notaris is gepasseerd. Klopt gewoon niet en daar hou ik niet van.
Is dat niet omdat wij als investeerders dan pas de zekerheid hebben dat de ondernemer de hypothecaire zekerheid daadwerkelijk heeft geregeld? De ondernemer heeft de offerte wel voor aanvang van funding getekend. Anders hebben ze al een offerte getekend waarop ze mogelijk moeten gaan uitbetalen zonder dat de zekerheden zijn vastgelegd.
Is dat niet omdat wij als investeerders dan pas de zekerheid hebben dat de ondernemer de hypothecaire zekerheid daadwerkelijk heeft geregeld? De ondernemer heeft de offerte wel voor aanvang van funding getekend. Anders hebben ze al een offerte getekend waarop ze mogelijk moeten gaan uitbetalen zonder dat de zekerheden zijn vastgelegd.
Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben maar het lijkt mij dat je een offerte voordat de offerte naar de notaris gaat zou moeten tekenen en in mijn ogen zou de offerte ook als leidraad moeten dienen voor de officiële akte. Verder blijft het natuurlijk van zowel de geldnemer maar meer nog van SiG onwijs slordig dat ze beide een offerte tekenen (vooraf of achteraf) die op verschillende essentiële punten onjuist is. Het zal nu vast wel goed komen maar wat nu als de geldnemer geen zin heeft om een nieuwe, voor hem slechtere, offerte te tekenen? Dit hebben we bij KoM ook gezien…. Op zijn minst erg slordig.
Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben maar het lijkt mij dat je een offerte voordat de offerte naar de notaris gaat zou moeten tekenen en in mijn ogen zou de offerte ook als leidraad moeten dienen voor de officiële akte. Verder blijft het natuurlijk van zowel de geldnemer maar meer nog van SiG onwijs slordig dat ze beide een offerte tekenen (vooraf of achteraf) die op verschillende essentiële punten onjuist is. Het zal nu vast wel goed komen maar wat nu als de geldnemer geen zin heeft om een nieuwe, voor hem slechtere, offerte te tekenen? Dit hebben we bij KoM ook gezien…. Op zijn minst erg slordig.
erg slordig, daar gaat het vertrouwen (te paard) waarschijnlijk is goede offerte gewoon getekend maar vreemd dat in de akte staat offerte, je zou verwachten een datum of nummer erbij. is ook niet getekend bij de notaris zo te zien. Bij vorige hypotheekaktes zat de offerte er volgens mij niet bij .
erg slordig, daar gaat het vertrouwen (te paard) waarschijnlijk is goede offerte gewoon getekend maar vreemd dat in de akte staat offerte, je zou verwachten een datum of nummer erbij. is ook niet getekend bij de notaris zo te zien. Bij vorige hypotheekaktes zat de offerte er volgens mij niet bij .
Nee klopt, bij de vorige hypotheekaktes zat het er inderdaad niet bij. Ook dat was niet juist aangezien er wel naar verwezen werd in de akte. Ik heb de eerdere offertes ook steeds opgevraagd. (dus goed dat ze de offerte nu uit zichzelf hebben bijgevoegd)
Echter zoals het nu gaat (offerte niet registreren bij de akte) zouden ze, als ze kwaad zouden willen, achteraf offertes kunnen toevoegen. Niet dat ik ze hiervan verdenk of zo, totaal niet maar de procedure die ze nu volgen is niet juist, daar gaat het mij om.
Nou ja, ook dit gaan we weer zien. Er zal vandaag of morgen wel een mail komen met een nieuwe en juiste offerte, die we dan achter de officiële akte mogen hangen.
. In november is verzekeringcashback.nl de sponsor, daar verdien ik een beetje geld mee .
Ik zou maar gauw stoppen met dit "ander zorg"project, want dit is assisteren bij het afsluiten van een verzekering. In Wft termen het dat "bemiddelen" en daar heb je een Wft vergunning voor nodig.... De AFM wordt op dit platform zo omarmd en laat dat nu precies de organisatie zijn die toeziet op naleving van de Wft....
Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil met de huidige situatie. Als een ondernemer nu failliet gaat. Een ondernemer met een persoonlijke onderneming zal veelal in de WSNP komen, en na 3 jaar een schone lei verklaring krijgen (maw: het restant kwijtgescholden). Een ondernemer met een BV zal voor de schulden waarbij voor HA getekend is zal hiervoor zijn persoonlijke vermogen, en indien nodig, zijn verdiencapaciteit voor de komende 3 jaar aan moeten spreken. Indien daar niks te halen is, is het nu ook al WSNP traject.
[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 23-11-2016 08:25:58 ]
Ik zie eerlijk gezegd niet zo veel verschil met de huidige situatie, als een ondernemer nu failliet gaat, een ondernemer met een persoonlijke onderneming zal veelal in de WSNP komen, en na 3 jaar een schone lei verklaring krijgen (maw: het restant kwijtgescholden). Een ondernemer met een BV zal voor de schulden waarbij voor HA getekend is zal hiervoor zijn persoonlijke vermogen, en indien nodig, zijn verdiencapaciteit voor de komende 3 jaar aan Morten spreken. Indien daar niks te Galen is, is het nu ook al WSNP traject.
Volgens mij zijn er projecten waarbij overeengekomen is dat de ondernemer in meer dan drie jaar de lening terug gaat proberen te betalen. Mijns inziens kan de ondernemer, mochten deze regels er komen, makkelijker van zijn betalingsverplichting afkomen.
Als dat nu ook al vrijeenvoudig is verandert er weinig voor de Nederlandse situatie.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik sla over. De fitness branche is behoorlijk competitief en om daarin vanuit het niets met meerdere personeelsleden een zaak op te starten is vragen om problemen. En daarnaast zijn er ook geen zekerheden.
Volgens mij zijn er projecten waarbij overeengekomen is dat de ondernemer in meer dan drie jaar de lening terug gaat proberen te betalen. Mijns inziens kan de ondernemer, mochten deze regels er komen, makkelijker van zijn betalingsverplichting afkomen.
Als dat nu ook al vrijeenvoudig is verandert er weinig voor de Nederlandse situatie.
Nu zou ik WSNP niet direct eenvoudig noemen, je mag geen vermogen meer hebben, leven op bijstandsniveau, de rest gaat naar de curator tbv schuldeisers. Ik denk dat er daarom regelmatig minnelijke regelingen worden getroffen, die voor beide partijen beter uitpakken (ex-ondernemer heeft meer controle over zijn leven en financieen, schuldeisers zien een groter deel van hun vordering terug, er eet immers geen curator mee).
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik sla over. De fitness branche is behoorlijk competitief en om daarin vanuit het niets met meerdere personeelsleden een zaak op te starten is vragen om problemen. En daarnaast zijn er ook geen zekerheden.
Straks nog ff lezen, ben ook niet zo vd fitness, aanbod, concurrentie, prijs, verloop, lokatie op de markt is op zich goed, maar brengt niet direct iets extra omzet & R. Men loopt nog huurrisico op de 2 woningen, waar nagenoeg een 100% financiering tegenover staat. Er zijn wel liquiditeiten, komen waarschijnlijk uit de woningen en het bedrijf, prima dat laatste, geeft aan dat ze wel ondernemend zijn. maar ik heb niet zoveel met fitness. Geen info bekend van hoe de branche-cijfers zijn inzake startups, stoppers, faillissementen i d branche
1. "Twaalf ambachten dertien ongelukken" 2. Reeds 3 fitnesscentra in Boxtel 3. Op basis van een tarief van ¤22 per maand zou dit 800 leden in jaar 1 betekenen 4. Een zware financiering op de verhuur huizen en de sportschool 5. Reeds een schouderblessure als fitnessinstructeur
Een geweldige verbetering mbt de openheid bij defaults Het kan natuurlijk altijd beter, zoals default percentages per jaar looptijd e.d. maar dit is een hele grote stap in de goede richting.
Een geweldige verbetering mbt de openheid bij defaults Het kan natuurlijk altijd beter, zoals default percentages per jaar looptijd e.d. maar dit is een hele grote stap in de goede richting.
Dit gaat inderdaad heel erg de goede kant op qua inzichtelijkheid! Ik zou ook nog graag de default percentages per classificatie willen zien, zodat de kracht (of zwakte) van het classificatiesysteem te beoordelen is.
Dit gaat inderdaad heel erg de goede kant op qua inzichtelijkheid! Ik zou ook nog graag de default percentages per classificatie willen zien, zodat de kracht (of zwakte) van het classificatiesysteem te beoordelen is.
Dit miste ik ook omdat er veel meer 5 en 5s projecten zijn dan 1 en 2. Ik zou graag per classificatie willen zien hoeveel projecten er zijn gefund, hoeveel er volledig zijn terugbetaald, wat het defaultpercentage is en wat de verschillende rendementen zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 23-11-2016 10:35:58 ]
Precies, zo graag zelf niet te hoeven rekenen.
Maargoed 67 projecten in default x gemiddelde kredietbedrag * 60% wat gemiddelde betaaltermijnen open is 3,45 Miljoen. Vind ik nogal een bedrag, hoeveel daarvan is daadwerkelijk nog binnengekomen?
Trouwens ik verwacht dat het gemiddelde kredietbedrag hoger is bij een default dan bij een gemiddeld project.
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Maargoed 67 projecten in default x gemiddelde kredietbedrag * 60% wat gemiddelde betaaltermijnen open is 3,45 Miljoen. Vind ik nogal een bedrag, hoeveel daarvan is daadwerkelijk nog binnengekomen?
Trouwens ik verwacht dat het gemiddelde kredietbedrag hoger is bij een default dan bij een gemiddeld project.
Kan onderstaande berekening niet worden gemaakt? Of is te kort door de bocht? Ik kom dan uit op 3 miljoen:
De dag die je wist dat zou komen. Eerste De Telegraaf, begin 2017 zitten de mensen achter de grote platforms aan tafel bij Antoinette Hertsenberg en komen er Kamervragen.
Overigens zou ik als (vooralsnog) niet-gedupeerde crowdfunder ook wel eens mijn verhaal willen doen want jankverhalen over grote verliezen door simpelweg onverstandig inleggen of op basis van piepkleine, niet representatieve portefeuilles horen we al genoeg.
Klopt en ik heb meegedaan. Moest heel snel handelen en zag daardoor over het hoofd dat de Rabobank ook meedoet Maar goed het project heeft voor mij een hoge gunfactor (voor deze ene keer dan ).
Klopt en ik heb meegedaan. Moest heel snel handelen en zag daardoor over het hoofd dat de Rabobank ook meedoet Maar goed het project heeft voor mij een hoge gunfactor (voor deze ene keer dan ).
Het verhaal inclusief de omzet en winst zien er wel redelijk uit inderdaad maar een 5 en ook nog eens gestapeld....Voor mij zou het een nee zijn geweest.
[..] Overigens zou ik als (vooralsnog) niet-gedupeerde crowdfunder ook wel eens mijn verhaal willen doen want jankverhalen over grote verliezen door simpelweg onverstandig inleggen of op basis van piepkleine, niet representatieve portefeuilles horen we al genoeg.
Ik heb o.b.v. mijn ervaring i.i.g. een mailtje gestuurd met een positief geluid, mij benieuwen of ik er nog wat van terug hoor of zie in het artikel
Lang bestaand bedrijf. Even snel lezen, ik denk dat ik wel wat inleg.
Eigen vermogen is voor mij te laag voor dit bedrijf. Is de omzet ook niet wat laag voor het aantal werknemers (30)?.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.” ― Edward Snowden
Eigen vermogen is voor mij te laag voor dit bedrijf. Is de omzet ook niet wat laag voor het aantal werknemers (30)?.
Hoeven natuurlijk geen FT'ers te zijn. EV is inderdaad laag, maar het lijkt mij dat het maandbedrag van 931 makkelijk uit de cashflow betaald kan worden, moet men maar wat minder privé opnemen.
30 werkn wil niet zeggen 30fte, schoonmk van kantoren is veelal 10 - 15u per week per object. Per object kan men dan een werkn hebben, bijv vak of ziekte schuift men dan
Mooi overzicht. Geeft een aardig beeld maar zoals al eerder gezegd door Horsemen, het zou beter zijn info per jaar te geven. Zelfs het pessimistische rendement is te positief. Van de bestaande lopende projecten zullen er natuurlijk ook nogal wat default gaan dat zal het rendement verder drukken
Ja een project dat 1/10/2016 is begonnen tellen ze nu als "helemaal goed" mee vermoedt ik.... terwijl je van de 20 projecten met een categorie 5 kan verwachten dat er 2 om gaan vallen... (cijfers uit mijn dikke duim), die 4,76% is dus i.d.d. wat te positief...
Aan de andere kant is dat met 100 euro in elk project gestoken (of elk ander gelijk bedrag) terwijl wij met elkaar er toch duidelijk een aantal projecten in het verleden juist hebben voorspeld dat die default of i.i.g. erg moeilijk ging worden en dus daarmee -hopelijk- om de defaults heen te fietsen.
Een default meer of minder zeker een default na 3 maanden van de 120... kan nog al een verschil maken in het uiteindelijke rendement.
Op woensdag 23 november 2016 14:00 schreef namliam het volgende: Ja een project dat 1/10/2016 is begonnen tellen ze nu als "helemaal goed" mee vermoedt ik....
Niet helemaal, is afhankelijk naar welk rendement je kijkt:
Gemiddeld actueel rendement op jaarbasis na kosten en achterstanden (Gemiddeld actueel rendement over totale portefeuille inclusief projecten waarvan uitbetalingen zijn gestopt. Hierbij is gekeken naar het totaal bedrag dat tot op heden is voldaan ten opzichte van wat daadwerkelijk voldaan had moeten worden. Er is geen rekening gehouden met mogelijke toekomstige verliezen)
Project dat 1/10 is gestart telt dus maar voor 1 maand annuďteit mee
Het verhaal inclusief de omzet en winst zien er wel redelijk uit inderdaad maar een 5 en ook nog eens gestapeld....Voor mij zou het een nee zijn geweest.
Voor mij ook,
quote:
In overleg met de Rabobank en mijn adviseur heb ik een verdeling gemaakt tussen bank en crowdfunding. Mijn adviseur had goede ervaringen met Geldvoorelkaar.nl. Dit heeft mij doen besluiten met dit platform in zee te gaan.
Het is een A en die heb ik het liefste, maar toch neem ik hem niet mee. Website en pitch vertellen me helemaal niets: voor wie wordt er geassembleerd en aan wie wordt er verkocht? Zou één grote opdrachtgever kunnen zijn en dat vind ik een te groot risico.
[ Bericht 0% gewijzigd door BillieCF op 23-11-2016 15:02:22 ]
Het is een A en die heb ik het liefste, maar toch neem ik hem niet mee. Website en pitch vertellen me helemaal niets: voor wie wordt er geassembleerd en aan wie wordt er verkocht? Zou één grote opdrachtgever kunnen zijn en dat vind ik een te groot risico.
Deze sla ik ook over. Wel heel weinig info, daarnaast is de financiële info m.i. niet juist. Financieel resultaat zou een bate zijn, moet m.i. een last zijn. Resultaat wordt dan 46k t/m 31/10. Als je dat doortrekt naar een jaar is dit toch beduidend minder dan 2015.
Deze sla ik ook over. Wel heel weinig info, daarnaast is de financiële info m.i. niet juist. Financieel resultaat zou een bate zijn, moet m.i. een last zijn. Resultaat wordt dan 46k t/m 31/10. Als je dat doortrekt naar een jaar is dit toch beduidend minder dan 2015.
[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 23-11-2016 15:35:23 ]
Zag dat pizzahut op GVE de rente heeft verhoogd en de aflossingsvrije termijn heeft verkort.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Pizza Hut Nederland voert de volgende wijzigingen in haar crowdfundingcampagne door: •Verhoging rente van 8% naar 9%. •Verkorting looptijd van 78 maanden naar 69 maanden. •Verkorting aflossingsvrije periode van 18 maanden naar 9 maanden.
Ondernemers Soeniel en Rakesh Sewnarain werken daadkrachtig aan de succesvolle herintroductie van Pizza Hut in Nederland. Recent is een overeenkomst met Coca Cola getekend en is de locatie NS Utrecht onder voorbehoud vastgelegd. De eerste Express Unit op een high traffic locatie is hiermee zo goed als een feit!
De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd. De doelstelling blijft om binnen een termijn van 3 jaar 15 vestigingen te openen. Om dit te realiseren worden de benodigde vervolginvesteringen gefinancierd middels crowdfunding en eigen vermogen. De verkorte aflossingsvrije periode zorgt ervoor dat de kasstroom eerder aangewend wordt voor aflossingen waardoor voor de volgende vestigingen een hogere, maar nog altijd verantwoorde financiering middels crowdfunding benodigd is.
In Nederland is in de 'foodmarkt' zeker ruimte voor een bewezen keten als Pizza Hut, weten Soeniel en Rakesh: "Focus ligt op het vestigen van Express Units op high traffic locaties, waarmee we ons bewust onderscheiden van fastfood ondernemingen actief in de segmenten bezorging en dine-in (restaurants). Om onze ambitie waar te maken hebben we bewust gekozen voor crowdfunding, naast een eigen inbreng van ¤ 200.000,-. Via Geldvoorelkaar.nl kunnen wij de Crowd en toekomstige klanten bereiken. Om nog meer investeerders aan te trekken verhogen wij nu de rente naar 9% en verkorten wij de looptijd. Deze wijzigingen gelden ook voor de bestaande investeerders. We gaan voor een volledige samenwerking met de Crowd"!
Ondernemers verhogen rente van 8% naar 9%. De aflossingsvrije periode is verkort van 18 maanden naar 9 maanden. De totale looptijd is hiermee gewijzigd van 78 maanden naar 69 maanden. De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd
Ondernemers verhogen rente van 8% naar 9%. De aflossingsvrije periode is verkort van 18 maanden naar 9 maanden. De totale looptijd is hiermee gewijzigd van 78 maanden naar 69 maanden. De verkorting van looptijd en aflossingsvrije periode heeft geen gevolgen voor de exploitatie van de eerste drie filialen. Het groeiscenario van Pizza Hut blijft onveranderd
Wat mij betreft nog steeds niet interessant, omdat ik het gewoon teveel 'hooi op de vork' vind. Zeker als er hierna meteen weer gefund gaat worden voor de volgende vestigingen. Voor de eerste drie is er dan nog nauwelijks afgelost.
Wat ik vooral tussen de regels door lees, is dat de lokaties dus nog helemaal niet rond zijn. Zelfs de beoogde eerste lokatie, "Utrecht NS", is "onder voorbehoud vastgelegd" en "zo goed als een feit". Nou kom ik dagelijks op Utrecht CS, wat na de grote verbouwing van de afgelopen jaren over twee weken officieel wordt geopend. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle horecaplekken in de nieuwe stationshal (wat toch de gewenste plek zou moeten zijn voor zo'n "pizza express unit") al lang gevuld. Dus waar ze dan zouden komen te zitten weet ik niet. Ergens in Hoog Catherijne? Ergens aan de buitenkant van het station?
Verder vraag ik me na nog eens lezen van de pitch nog steeds af hoe concreet de toezegging van Yum/PH Europe nou eigenlijk is. Er wordt gesproken over een "development letter", maar wat betekent dat precies? Het klinkt mij niet als een harde overeenkomst in de oren. Het valt me ook op dat er een uitgebreid start-up team is geformeerd met diverse externe adviseurs en project managers, maar dat daar niemand van Yum/PH Europe bij is. Zou je dat niet verwachten? Ik kan ook geen officiele press releases van Yum/PH vinden waarin nieuwe vestigingen in NL worden aangekondigd; alle persberichten lijken van de GvE ondernemers afkomstig te zijn.
Teveel open vragen voor mij om erin te investeren.
Wat ik vooral tussen de regels door lees, is dat de lokaties dus nog helemaal niet rond zijn. Zelfs de beoogde eerste lokatie, "Utrecht NS", is "onder voorbehoud vastgelegd" en "zo goed als een feit". Nou kom ik dagelijks op Utrecht CS, wat na de grote verbouwing van de afgelopen jaren over twee weken officieel wordt geopend. En ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn alle horecaplekken in de nieuwe stationshal (wat toch de gewenste plek zou moeten zijn voor zo'n "pizza express unit") al lang gevuld. Dus waar ze dan zouden komen te zitten weet ik niet. Ergens in Hoog Catherijne? Ergens aan de buitenkant van het station?
Verder vraag ik me na nog eens lezen van de pitch nog steeds af hoe concreet de toezegging van Yum/PH Europe nou eigenlijk is. Er wordt gesproken over een "development letter", maar wat betekent dat precies? Het klinkt mij niet als een harde overeenkomst in de oren. Het valt me ook op dat er een uitgebreid start-up team is geformeerd met diverse externe adviseurs en project managers, maar dat daar niemand van Yum/PH Europe bij is. Zou je dat niet verwachten? Ik kan ook geen officiele press releases van Yum/PH vinden waarin nieuwe vestigingen in NL worden aangekondigd; alle persberichten lijken van de GvE ondernemers afkomstig te zijn.
Voor de duidelijkheid, ik zie er ook helemaal niets in. Ook als ik dan lees over afspraken met de NS??? Nou daar hangt voor mij op voorhand al een vis vies luchtje aan, zeker in combi met horeca.
Aandachtsptn voor GVE, ik neem aan dat ze meelezen (schrijf een update toelichting) en publiceer deze binnenkort, of een e-mail naar GVE
Doet me heel erg aan wijlen Fish Point denken. "Toezeggingen" van NS zijn weinig waard.
Zojuist gezien dat mijn projecten van FNC binnen zijn.
Ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. lijkt weer te hebben betaald (deze maand en de vorige) en zou dan weer gelijk lopen.
Ik zag dat mijn dashboard nog niet bijgewerkt is maar qua bedragen zou dit het geval moeten zijn
Het krediet via Funding Circle is een aantal procent goedkoper en levert hiermee een kostenbesparing op voor de ondernemer. stel 30k krediet * 2% of 3% rente voordeel = ¤600-¤900 per jr / = fractie v j omzet / brutomarge, asap aflossen vh krediet en focus op omzet en marge brengt meer, plus kst herfinanc via de crowd vr platform, of mis ik nu wat?
Ik ben vrij nieuw hier. Wat mij opviel is dat ze alleen bij Funding Circle een betalingsmachtiging vragen. Is dat niet een beetje vreemd?
Het is maar wat je handig vind. Ik heb dit liever dan dat je vooraf moet betalen. Zeker omdat pitches bij FnC soms meer dan een maand open staan. Bij platforms waarbij pitches meestal in een paar uur worden volgeschreven is dit niet nodig.
Bij dit project is een advies- en begeleidingspakket (goud) overeengekomen. , dit er ook nog bij, toegev waarde?
"Ik geef Funding Circle Nederland B.V. toestemming om betalingen van mijn bankrekening af te schrijven. Tegelijkertijd laat ik mijn financiële instelling weten dat ik toestemming geef voor de bankafschrijvingen die Funding Circle Nederland B.V. uitvoert."
Is dat alleen voor dat project of een soort algemene machtiging?
"Ik geef Funding Circle Nederland B.V. toestemming om betalingen van mijn bankrekening af te schrijven. Tegelijkertijd laat ik mijn financiële instelling weten dat ik toestemming geef voor de bankafschrijvingen die Funding Circle Nederland B.V. uitvoert."
Als je van dit soort zinnetjes al zo nerveus wordt, dan is crowdfunding niets voor jou. Geloof me....
KoM update Bomen verhuur: Tot op heden hebben wij helaas nog geen bericht/voorstel van ondernemer ontvangen. Wij zijn nu genoodzaakt een ultimatum te stellen. Hebben wij voor 1 december 2016 geen reactie, dan start de vorderingsprocedure vanuit de Stichting Derdengelden Kapitaal Op Maat. Wat een sukkel die ondernemer..... Of er is echt helemaal geen cent meer, dat kan natuurlijk ook
Het geldt voor alle investeringen die je ooit zult doen bij FC.
FC stuurt dan op enig moment dit soort mailtjes: "Goed nieuws!
Het project: "Overname Bakkersonderneming" is volledig gefinancierd en de contracten zijn in goede orde ontvangen.
Uw investering in dit project bedraagt: XXXXXX. Het bedrag zal binnen 2 - 5 werkdagen na deze e-mail geďncasseerd worden door Stichting Derdengelden Funding Circle, met identificatienummer: NL38ZZZ613983490000. Wanneer u zorgt voor voldoende saldo op uw rekening, dan kunnen wij zo spoedig mogelijk de transactie afhandelen.
In de bijlage van deze mail vindt u het leencontract. Deze hoeft u niet te ondertekenen.
Als u vragen hebt, neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur op 020 — 80 85 560. Of stuur een mail naar investeerders@fundingcircle.nl.
Ze doen dat -vind ik- keurig zo. Bij Collin moet je bijv. direct betalen en Geldvoorelkaar stuurt je als alles bijna rond is een Betaalverzoek.Persoonlijk vind ik die incasso van FC het prettigst.
Op woensdag 23 november 2016 18:04 schreef Horsemen het volgende: KoM update Bomen verhuur: Tot op heden hebben wij helaas nog geen bericht/voorstel van ondernemer ontvangen. Wij zijn nu genoodzaakt een ultimatum te stellen. Hebben wij voor 1 december 2016 geen reactie, dan start de vorderingsprocedure vanuit de Stichting Derdengelden Kapitaal Op Maat. Wat een sukkel die ondernemer..... Of er is echt helemaal geen cent meer, dat kan natuurlijk ook
Ik denk het. En ik vermoed dat de business erg seizoensgebonden is en er deze maanden ook geen gelden binnen gaan komen.
Het geldt voor alle investeringen die je ooit zult doen bij FC.
FC stuurt dan op enig moment dit soort mailtjes: "Goed nieuws!
Het project: "Overname Bakkersonderneming" is volledig gefinancierd en de contracten zijn in goede orde ontvangen.
Uw investering in dit project bedraagt: XXXXXX. Het bedrag zal binnen 2 - 5 werkdagen na deze e-mail geďncasseerd worden door Stichting Derdengelden Funding Circle, met identificatienummer: NL38ZZZ613983490000. Wanneer u zorgt voor voldoende saldo op uw rekening, dan kunnen wij zo spoedig mogelijk de transactie afhandelen.
In de bijlage van deze mail vindt u het leencontract. Deze hoeft u niet te ondertekenen.
Als u vragen hebt, neem dan contact met ons op. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur op 020 — 80 85 560. Of stuur een mail naar investeerders@fundingcircle.nl.
Ze doen dat -vind ik- keurig zo. Bij Collin moet je bijv. direct betalen en Geldvoorelkaar stuurt je als alles bijna rond is een Betaalverzoek.Persoonlijk vind ik die incasso van FC het prettigst.
Ben ik het helemaal mee eens, met zo een toelichting erbij kan ik er ook goed mee leven. Bedankt voor de toelichting/aanvulling!!
Als alles je altijd aan iets anders doet denken dan investeerd je uiteindelijk nergens meer in. Misschien heeft deze persoon heel veel van fishpoint geleerd en doet hij het nu veel slimmer. Ik bekijk elk project vers. Als er weer een drankenzaak in BergenOpZoom komt kijk er ook weer serieus naar en blaas ik het niet gelijk af.
Het krediet via Funding Circle is een aantal procent goedkoper en levert hiermee een kostenbesparing op voor de ondernemer. stel 30k krediet * 2% of 3% rente voordeel = ¤600-¤900 per jr / = fractie v j omzet / brutomarge, asap aflossen vh krediet en focus op omzet en marge brengt meer, plus kst herfinanc via de crowd vr platform, of mis ik nu wat?
Ik denk dat de bank zelf het krediet heeft ingeperkt en dat er deze draai is aangegeven. De crowd heeft er echter wel vertrouwen in, er staat nog ¤ 600 open.
Als alles je altijd aan iets anders doet denken dan investeerd je uiteindelijk nergens meer in. Misschien heeft deze persoon heel veel van fishpoint geleerd en doet hij het nu veel slimmer. Ik bekijk elk project vers. Als er weer een drankenzaak in BergenOpZoom komt kijk er ook weer serieus naar en blaas ik het niet gelijk af.
Ik bekijk ook ieder project weer serieus maar zeker niet "vers". Ik hoop toch echt wat geleerd te hebben uit het verleden.
Hmm, fouten maken is niet erg, niet leren van gemaakte fouten is dat wel. Fishpoint leerde ons dat ondernemers soms een heel erg roze bril op hebben, anderzijds dat zakendoen soms bikkelhard is zoals in het geval van NS. Die verhuren gewoon aan de meestbiedende of de meest concrete partij, als ze de kans krijgen.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat de initiatiefnemer van PH nog nooit van Fishpoint gehoord heeft.
[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 23-11-2016 21:56:12 ]
Arla heeft 3 maanden een pop-up store op CS. Dat zou hierna wellicht een mooie plek zijn voor de pizza hut
Arla heeft 3 maanden een pop-up store op CS. Dat zou hierna wellicht een mooie plek zijn voor de pizza hut
Of in de Harry Potter winkel. Er moet sowieso extra horeca komen op Utrecht CS want nu is het echt al veel te druk bij de horeca en die drukte zal alleen maar toenemen gezien het feit dat er steeds meer mensen met het OV reizen. Maar of PH de juiste kandidaat is om deze vraag te adresseren betwijfel ik. Ik kan me voorstellen dat NS eerder gaat voor een tweede Julias of doner company.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mynheer007 op 24-11-2016 09:17:33 ]
combi healingadvies en boekhoudkantoor 10k belastingschuld
Ongelofelijk dat het een B is. 20k winst per jaar voor een eenmanszaak is geen vetpot. En dan nog schulden om af te betalen.
Ik vraag me ook af wat die belastingschuld dan is. Inkomstenbelasting kan het niet zijn, want met zo weinig winst betaal je dat als zelfstandige nauwelijks. BTW? Dan doe je toch iets fout. 10k BTW is 50k omzet en dat is er niet.
[ Bericht 13% gewijzigd door Benger op 24-11-2016 10:58:43 ]
Ongelofelijk dat het een B is. 20k winst per jaar voor een eenmanszaak is geen vetpot. En dan nog schulden om af te betalen.
Doe ik niet aan mee. Ik vind het ook een aparte combi. Healing en administratiekantoor. Beter is om te focussen. Ze geeft haar klanten inzicht en advies op het gebied van financiële problemen, maar is daar zelf wel in terecht gekomen...
Ik vraag me ook af wat die belastingschuld dan is. Inkomstenbelasting kan het niet zijn, want met zo weinig winst betaal je dat als zelfstandige nauwelijks. BTW? Dan doe je toch iets fout. 10k BTW is 50k omzet en dat is er niet.
Misschien heeft ze lopen rommelen met haar urencriterium, wat later door de fiscus niet gehonoreerd is.
Behoorlijk wat lange termijn verplichtingen in de verschillende BVs (dus stapelen). Daar staat activa tegenover, maar daar dan ik waarde niet van inschatten. Daarbij heb ik heb te weinig gevoel/inzicht voor alle niet altijd even logische (handels)activiteiten, ik pas voor deze.
De kozijnenboer en de financiële healingmevrouw op FNC sla ik over.
Bij de gasboer op GVE maak ik me wat zorgen over de vele leningen die al uitstaan. Ook lijkt deze aanvraag, in ieder geval deels, voor hetzelfde te zijn als de eerdere aanvraag. Deze laat ik dan ook aan mij voorbij gaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door BillieCF op 24-11-2016 11:52:15 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. lijkt weer te hebben betaald (deze maand en de vorige) en zou dan weer gelijk lopen.
Ik zag dat mijn dashboard nog niet bijgewerkt is maar qua bedragen zou dit het geval moeten zijn
Ook project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is weer helemaal bij!
Binnenkort via Collin Crowdfund geld steken in een fikse belastingclaim van directeuren-grootaandeelhouders? Ik vind dit eerlijk gezegd een vrij onzalig plan: http://afkoopdgapensioen.nl/
Ik vind het overigens ook ongekend dat een club als MKB Nederland zich voor leent.
Bij de gasboer op GVE maak ik me wat zorgen over de vele leningen die al uitstaan. Ook lijkt deze aanvraag, in ieder geval deels, voor hetzelfde te zijn als de eerdere aanvraag. Deze laat ik dan ook aan mij voorbij gaan.
Hij gebruikt deze wel weer om een duurdere lening af te sluiten en de rest loopt nog goed dus zou je zeggen dat het opzich wel kan. Alleen de rente is me net wat te laag.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
FNC beddenboer: https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/15642 Geen 2016 cijfers en een onverklaarde 33K aan rentebaten in 2015. Daarbij een voorraad van 120K op 150K omzet... te weinig doorloop of een erg commercieel gewaardeerde voorraad. Slaap zacht.
[ Bericht 2% gewijzigd door marathon2000 op 24-11-2016 15:48:04 ]
Hij gebruikt deze wel weer om een duurdere lening af te sluiten en de rest loopt nog goed dus zou je zeggen dat het opzich wel kan. Alleen de rente is me net wat te laag.
VOORNE GAS =Estelle waterfilters, mobiel snack kramen, detach-&uitzend, plus gasafvul kort gezegd van alles wat, weinig focus, 2x crowdfunding GVE + 1 lening met 11% (55k is ¤ 2,2k rentevoordeel), dan een nw crowdf voor 250k en dat voor een omzet toename van 80k per jaar is bijna 60k per annnuiteit vr de nw crowfd lening, besparing wegens wegvallen 55k lening is circa 12-14k op jaarbasis, dus als ik ff snel reken zeg 40k extra lasten voor 80k omzet per jaar extra 1e jr, 160k 2e jr, 240k 3e jr, en dat voor een marge toename van 100k naar 130k.
Een goede lean adviseur een tijdje inhuren en je kunt het mogelijk af zonder verbouwing
Ik vind het allemaal veel voor hetgeen het moet brengen
[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 24-11-2016 17:21:00 ]
FNC: motorverhuur (35K - 3jr - 9.04% - B class) https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/15114 Nog 1 met een buiten proportioneel financieel resultaat in 2015?! Oplopende langlopende schuld. Geen uitleg, geen geld
Op donderdag 24 november 2016 15:48 schreef peterc het volgende: Estelle waterfilters, mobiel snack kramen, detach-&uitzend, plus gasafvul kort gezegd van alles wat, weinig focus, 2x crowdfunding + 1 lening met 11% (55k is ¤ 2,2k rentevoordeel), dan een nw crowdf voor 250k en dat voor een omzet toename van 80k per jaar is bijna 60k per annnuiteit vr de nw crowfd lening, besparing wegens wegvallen 55k lening is circa 12-14k op jaarbasis, dus als ik ff snel reken zeg 40k extra lasten voor 80k omzet per jaar extra 1e jr, 160k 2e jr, 240k 3e jr, en dat voor een marge toename van 100k naar 130k.
Een goede lean adviseur een tijdje inhuren en je kunt het mogelijk af zonder verbouwing
Ik vind het allemaal veel voor hetgeen het moet brengen
Ik doe niets met FnC maar de naam Estelle waterfilters viel mij op. Dat is namelijk een van mijn eerste GvE projecten uit begin 2014. Heeft tot op heden altijd op tijd betaald.
Deze nieuwe laat ik aan mij voorbij gaan.
[ Bericht 18% gewijzigd door Horsemen op 24-11-2016 17:40:36 (Herstellen van een foutje) ]
Ik doe niets met FnC maar de naam Estelle waterfilters viel mij op. Dat is namelijk een van mijn eerste GvE projecten uit begin 2014. Heeft tot op heden altijd op tijd betaald.
Deze nieuwe laat ik aan mij voorbij gaan.
Die gasboer met Estelle filters is bij GvE, maar dat zal je mening niet veranderen waarschijnlijk...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is weer helemaal bij!
En ook FNC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft betaald. Bij mij nu geen achterstanden meer. Ik zit wel in alledrie deze projecten dus hopelijk blijven ze groen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft betaald. Bij mij nu geen achterstanden meer. Ik zit wel in alledrie deze projecten dus hopelijk blijven ze groen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft weliswaar betaald, maar blijft er nog wel eentje achterlopen. Recidivisten zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt........
Tja, wat zal ik er van zeggen. Ik denk dat de AFM met 5% meer in de default richting zit. Verder zit er allemaal een kern van waarheid in maar merk je duidelijk dat een ieder er toch zijn eigen gedachten over heeft. In de reacties kan ik mij overigens niet echt vinden, uitzonderingen daargelaten.
Heeft die switch nu in 2013 of 2016 plaatsgevonden? Ik begrijp dat ze al zijn begonnen met het aanbieden van hypotheken en verzekeringen terwijl de vergunning dus nog helemaal niet is aangevraagd, dat is natuurlijk al helemaal foute boel. Hij had met de vergunning moeten beginnen. Ik begrijp dat de verwachting is dat er eind dit jaar een negatief e.v. is van ongeveer 31K. Daarnaast gaat de eigenaar ook nog eens per 01-01-2017 zijn salaris flink verhogen (van het geld van de investeerders ). Nee, dit is gewoon verliesfinanciering en voor mij dus een dikke NEE.
p.s. ik heb het al eerder gezegd en het kan zeker nog veel en veel beter maar dat Exsyting rapport is voor mij echt een hele verbetering iov Agium.
Heeft die switch nu in 2013 of 2016 plaatsgevonden? Ik begrijp dat ze al zijn begonnen met het aanbieden van hypotheken en verzekeringen terwijl de vergunning dus nog helemaal niet is aangevraagd, dat is natuurlijk al helemaal foute boel. Hij had met de vergunning moeten beginnen. Ik begrijp dat de verwachting is dat er eind dit jaar een negatief e.v. is van ongeveer 31K. Daarnaast gaat de eigenaar ook nog eens per 01-01-2017 zijn salaris flink verhogen (van het geld van de investeerders ). Nee, dit is gewoon verliesfinanciering en voor mij dus een dikke NEE.
Ik zou het zelfs gebakken lucht-financiering willen noemen. Het zijn allemaal vage plannen in een markt (hypotheken, financiën, vergelijkingen) die óf al grotendeels online gaat, óf dat in de nabije toekomst zal zijn.
Ik zou het zelfs gebakken lucht-financiering willen noemen. Het zijn allemaal vage plannen in een markt (hypotheken, financiën, vergelijkingen) die óf al grotendeels online gaat, óf dat in de nabije toekomst zal zijn.
Het DGA loon is vanaf juli 2016 ¤2.500, - bruto per maand. Vanaf 1 januari 2017 zal dit veranderen naar ¤ 4.332, - bruto per maand
Er is risico dat de financiering alleen gebruikt wordt als verlies financiering. In het ondernemingsplan wordt aangegeven dat de financiering ook zal worden gebruikt om aanloopverliezen op te vangen. (pagina 6 financieringsaanvraag) - De ondernemer heeft ¤20.000, - eigen geld in de onderneming gestopt. - De huidige portefeuille kan niet worden beoordeeld. De portefeuille voor komende jaren is vastgesteld op basis van verwachtingen. - Is het geld van de financiering voor overname van een portefeuille? De ondernemer zijn antwoord op deze vraag was dat dit niet het geval is
Ik snap niet dat Kom deze meneer niet terugstuurt, als dit mijn financ adviseur zou moeten worden, ..... slik...triest. Ik pas verder
[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 25-11-2016 19:10:33 ]
Waar ik mij dan aan erger is dat GvE in de kop van de pitch Flexdate noemt met de scores van Roos Bedrijven B.V. En dan mogen ze allemaal meetekenen dat zal wel maar toch is het in mijn ogen niet juist. Zo komt keer op keer de mooiste score bovenaan. Hier heeft Collin trouwens ook een handje van. Voor mij zijn de minimale zekerheden in combi met maar 5% ook reden om hem te laten lopen. Voor 5% kies ik dan liever voor een project bij SiG met een 1e hypotheek.
Over gebakken lucht gesproken: de werkmij heeft voor 7,5 ton aan immateriële vaste activa op de balans staan, dus ontwikkelingskosten software. Zeg maar wat het waard is. En dan die overige ratio's, brrr..........
Waar ik mij dan aan erger is dat GvE in de kop van de pitch Flexdate noemt met de scores van Roos Bedrijven B.V. En dan mogen ze allemaal meetekenen dat zal wel maar toch is het in mijn ogen niet juist. Zo komt keer op keer de mooiste score bovenaan. Hier heeft Collin trouwens ook een handje van. Voor mij zijn de minimale zekerheden in combi met maar 5% ook reden om hem te laten lopen. Verder lijkt het mij een mooi bedrijf. Voor 5% kies ik dan liever voor een project bij SiG met een 1e hypotheek.
Over gebakken lucht gesproken: de werkmij heeft voor 7,5 ton aan immateriële vaste activa op de balans staan, dus ontwikkelingskosten software. Zeg maar wat het waard is. En dan die overige ratio's, brrr..........
Zonder gekheid, dit project is vééél slechter dan een eerste blik doet vermoeden. Het geld is op en moet aangevuld worden. De bank zal ze wel niets meer geven.
Zonder gekheid, dit project is vééél slechter dan een eerste blik doet vermoeden. Het geld is op en moet aangevuld worden. De bank zal ze wel niets meer geven.
geen resultaat (winst) cijfers of indicatie , inderdaad no liq midd op balans , geen opm over cashflow ontw /progn 2016 + spreekt men v e overgangsjaar 2016, ook geen opm over bankkrediet voor zover ik nu al gelezen heb.
FNC: 25.000 - 9.04% 3jr- B class https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/14591 Debiteuren / onderhanden werk 2015 is 47K (54% tov de jaaromzet)? Dan zet ik grote vraagtekens bij het eigen vermogen. En hij heeft in 2015 behoorlijk wat kapitaal voor prive onttrokken, en nu liquiditeit nodig.
zie vaste activa 21k en langlopende schulden 20k ??? voor een admi kantoor, autootje // website en reclame moeten uit lopende exploitatie kunnen, website mag inderdaad wel een pimp krijgen, debiteuren opvangen ivm verwachte groei is gewoon goed deb beheer, en ook een beetje een drogreden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Weer een nieuwe collin. Heb zelf nog geen tijd gehad om de pitch te lezen dus stort hem aub niet direct vol:p
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Weer een nieuwe collin. Heb zelf nog geen tijd gehad om de pitch te lezen dus stort hem aub niet direct vol:p
4,5 ton dat is peanuts voor het Fok! forum zou maar opschieten als ik jou was
dank je voor het delen! ga de pitch straks eens rustig doorlezen
Voor die mensen is het ook peanuts; ze hebben al een lening van hun ouders van 1 miljoen!
straks ff goed lezen en de verbindingen ff op papier zetten om ze duidelijk te krijgen. Zitten in een niche markt met weinig concurrentie met focus op een gegoede doelgroep. Locatie is ergens i d uiterwaarden om het zomaar te zeggen, niet in een grote plaats, mogelijk nadeel. Met de bus kom je er niet. Concept is best OKE, nu de financ goed bekijken
Op vrijdag 25 november 2016 17:11 schreef marathon2000 het volgende: Water van FNC: Oplopende schulden, negatief EV, kleine winst door voorraadmutatie in 2015. Ik ga het er niet op gokken.
Vooral door de oplopende schulden, laat ik het water ook aan mij voorbij stromen...
Voorlopig vind ik het een te omslachtig verhaal en voelt het vooral niet goed met vastgoed van de familie en die forse lening van de ouders. Tenzij iedereen enorm positief is want dan lees ik die lap tekst nog een keer.
Voorlopig vind ik het een te omslachtig verhaal en voelt het vooral niet goed met vastgoed van de familie en die forse lening van de ouders. Tenzij iedereen enorm positief is want dan lees ik die lap tekst nog een keer.
Ik vind het op zich een positief verhaal. Ik denk dat er wel een markt is voor diensten volgens Halal waarden. Tegelijkertijd is het bevreemdend dat men dan wel gewoon geld leent waarover men rente betaalt. Dat is voor veel moslims not done.
Voor de duidelijkheid, ik zie er ook helemaal niets in. Ook als ik dan lees over afspraken met de NS??? Nou daar hangt voor mij op voorhand al een vis vies luchtje aan, zeker in combi met horeca.
Ja, helemaal mee eens. Afspraken met de NS klinkt leuk maar is niet zo betrouwbaar is eerder gebleken, dat heeft mij aardig genekt.
bedrijfsresultaat is resultaat uit de operationele activiteiten, kort omzet -/- de kosten (bijv, inkoop, huisvesting, afschrijvingen, ov kst etc). Financieel resultaat in de ovz v FNC moet je zien als som van , rente & kosten voor bankkrediet, leningen, evt valuta / koersverschillen en ook evt rente & kosten vd belastingdienst. Negatief dan zijn het lasten, positief dan kunnen het renteopbrengsten, betalingskortingen en positieve koersverschillen zijn.
straks ff goed lezen en de verbindingen ff op papier zetten om ze duidelijk te krijgen. Zitten in een niche markt met weinig concurrentie met focus op een gegoede doelgroep. Locatie is ergens i d uiterwaarden om het zomaar te zeggen, niet in een grote plaats, mogelijk nadeel. Met de bus kom je er niet. Concept is best OKE, nu de financ goed bekijken
Het businessplan is misschien wel oké maar ik investeer liever niet in centra die verzuiling in stand proberen te houden. Als extra het aanbieden van halal opties vind ik helemaal prima maar je moet ook openstaan voor bijvoorbeeld een bruiloft van mensen die niet je eigen geloof aanhangen en bijvoorbeeld homoseksueel zijn. De pitch geeft hier geen duidelijkheid over maar ik heb een donkerbruin vermoeden.
Vooral door de oplopende schulden, laat ik het water ook aan mij voorbij stromen...
Ik zit ook niet direct te watertanden. Zoals wel vaker bij B.V.'s, is niet duidelijk of de direkteur zelf ook geld in de B.V. heeft zitten of dat hij juist geld heeft geleend van de B.V. In dat laatste geval wordt de solvabiliteit en ook het werkkapitaal nog beroerder. 't Is niet voor niets een E denk ik dan. Ik vind dat ze dit soort posten apart zouden moeten benoemen.
In de Telegraaf van gisteren staat een artikel over crowdfunding met inderdaad de zogenaamde prof. Niets nieuws in het stuk.
Ongelooflijk dat zo'n publiciteits geile namaak prof met een zogenaamde gespreide portfolio zoveel aandacht in de pers krijgt!! Deze onnodige negatieve publicaties hebben de platformen voor het grootste gedeelte aan zich zelf te danken door veel te laat transparantie te tonen. Wij hebben hier op het forum genoeg gewaarschuwd!
Ongelooflijk dat zo'n publiciteits geile namaak prof met een zogenaamde gespreide portfolio zoveel aandacht in de pers krijgt!! Deze onnodige negatieve publicaties hebben de platformen voor het grootste gedeelte aan zich zelf te danken door veel te laat transparantie te tonen. Wij hebben hier op het forum genoeg gewaarschuwd!
Klopt en niet alleen hier op het forum. Ook tijdens gesprekken met GvE en andere platformen hebben wij hier al ruim een jaar geleden op aangedrongen. Als ze toen hadden geluisterd was deze (voor een deel overigens onterechte) negatieve pers niet aan de orde geweest.
Op zondag 27 november 2016 08:17 schreef djh77 het volgende: Om 16:30 uur komt SamenInGeld Crowdfunding in de uitzending van het SBS6 programma Feiten en Fabels!
Klopt en niet alleen hier op het forum. Ook tijdens gesprekken met GvE en andere platformen hebben wij hier al ruim een jaar geleden op aangedrongen. Als ze toen hadden geluisterd was deze (voor een deel overigens onterechte) negatieve pers niet aan de orde geweest.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je kunt van platformen niet verwachten dat ze spontaan de risico's gaan benadrukken terwijl een concurrent dat niet doet. Dat moet een toezichthouder voor de hele branche regelen, bij voorkeur in overleg met de branche (geldnemers, investeerders en eventueel ook platformen). Het probleem is het ontbreken van regelgeving die er in het buitenland wel is. Gewoon een politieke keuze. Daar kun je de politiek ook op afrekenen in maart.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je kunt van platformen niet verwachten dat ze spontaan de risico's gaan benadrukken terwijl een concurrent dat niet doet. Dat moet een toezichthouder voor de hele branche regelen, bij voorkeur in overleg met de branche (geldnemers, investeerders en eventueel ook platformen). Het probleem is het ontbreken van regelgeving die er in het buitenland wel is. Gewoon een politieke keuze. Daar kun je de politiek ook op afrekenen in maart.
Ja, dat is ook een mogelijkheid, echter we kunnen de politiek natuurlijk wel overal de schuld van geven. Allereerst ligt de verantwoording in mijn ogen bij het platform. Zeker als grootste platform zou je daarvoor zelf verantwoordelijkheid moeten willen nemen en zou je een voortrekkersrol moeten hebben. Gelukkig heeft ook GvE dit, mede door wat druk van de AFM, ingezien en zijn ze met wat cijfers gekomen. Deze behoeve overigens nog wel wat uitbreiding maar dit is zeker een flinke stap in de goede richting. Als ze dit nu wat eerder gedaan hadden dan was die zogenaamde professor met zijn totaal niet gespreide portefeuille ook wat minder los op ze gegaan. Nu zitten ze met allemaal negatieve publiciteit.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-11-2016 10:08:28 ]
Niet alleen een nieuw project, maar ook een nieuw land / lokale partner. Goed voor de spreiding.
Hoe bedoel je? Colombia was het tweede land waar LAH zaken mee deed. Er is daar wel een partnerwisseling geweest, maar dat is volgens mij ook al meer dan een jaar geleden.
Hoe bedoel je? Colombia was het tweede land waar LAH zaken mee deed. Er is daar wel een partnerwisseling geweest, maar dat is volgens mij ook al meer dan een jaar geleden.
Ik zie het inderdaad.
Nou ja, dan in ieder geval nieuw voor mij. Ik weet niet waarom ik Colombia nog niet er bij heb. Wellicht zijn er een tijdje geen projecten uit dat land geweest, of misschien heb ik me laten afschrikken door de lange looptijden (ik zie dat de meeste projecten 36 maanden zijn).
Nou ja, dan in ieder geval nieuw voor mij. Ik weet niet waarom ik Colombia nog niet er bij heb. Wellicht zijn er een tijdje geen projecten uit dat land geweest, of misschien heb ik me laten afschrikken door de lange looptijden (ik zie dat de meeste projecten 36 maanden zijn).
Colombia is inderdaad wat langere tijd onzichtbaar geweest door de stortvloed van projecten in Cambodja. Voor de liefhebbers: de bakker is al vol, maar er is intussen een supermarkt, eveneens 3 jaar voor 4,25%.
Op maandag 28 november 2016 13:19 schreef djh77 het volgende: Mevrouw werkt alweer een half jaar als docent. Er moet toch nog wat terug te halen zijn van de 14,5K restschuld.
SPOILER
Dat zou je dan wel denken ja. Ik weet niet of er nog andere schulden zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-11-2016 15:07:52 ]
flink bedrag toch zeker om op een pand dat je huurt te leggen lijkt mij. Lijkt me meer iets voor de verhuurder van het pand
SPOILER
Gezien het financiele resultaat (¤11.000) lijkt er al een behoorlijk (bank)krediet gebruikt te worden. Dan doe ik even niet mee, ondanks de redelijke prestaties van de afgelopen jaren.
Heeft dit bedrijf niet gewoon een liquiditeitsprobleem? Als ik het goed zie was ultimo 2015 de current ratio 0,8. Misschien gedurende dit jaar iets verbeterd door de toenemende winst, maar kan nooit ineens heel ruim zijn. En als ze de nieuwe lening inderdaad zoals ze zeggen gaan gebruiken voor investeringen aan het pand, dan komt er alleen maar een extra 20k aan kortlopende verplichtingen bij...
Er zitten al de nodige fitness zaken daar en dit jaar is er ook al een nieuwe bijgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Al lijkt het me dat niemand hier nog in fitness zaken gaat investeren.
Hard dalende omzet, wel behoorlijk eigen vermogen ... zijn ze op tijd om het tij te keren? Cash is er in ieder geval niet, ik hou de hand ook op de knip
Op maandag 28 november 2016 16:52 schreef wou het volgende: Er zitten al de nodige fitness zaken daar en dit jaar is er ook al een nieuwe bijgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Al lijkt het me dat niemand hier nog in fitness zaken gaat investeren.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe collin: Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.
SNS zit er ook in, en hoewel er geen sprake is van directe stapeling, zegt het wel iets dat ze niet weer willen financieren. En de SNS zal ook wel een constructie hebben waardoor er niets van de morele borgstelling overblijft.
Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe collin: Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.
SNS zit er ook in, en hoewel er geen sprake is van directe stapeling, zegt het wel iets dat ze niet weer willen financieren. En de SNS zal ook wel een constructie hebben waardoor er niets van de morele borgstelling overblijft.
Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe collin: [...]
Ik ben ook geen expert, maar Wikipedia biedt weer uitkomst. De wagens worden geleased tegen een bepaald termijnbedrag, waarbij de operationele kosten voor onderhoud e.d. voor de gebruiker zijn (i.t.t. bij normale lease). Op papier is er een lening en bestaat de periodieke betalingsverplichting dus uit rente en aflossing. Hij mag de auto's ook op de balans zetten en afschrijven. Formeel heeft hij dus een investering gedaan met geleend geld. In de praktijk heeft de ondernemer geen cent geďnvesteerd, alleen een handtekening gezet onder een groot leasecontract.
Kapitaal Op Maat Waarborgen van gestelde zekerheden door ondernemers.
In maart 2016 hebben wij Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat opgericht. Deze Stichting waarborgt de gestelde zekerheden door ondernemers én beoogt de belangen van de investeerders van de projecten die via Kapitaal Op Maat succesvol zijn 'gefund'.
De financieringsaanvraag van één of meerdere projecten waarin u heeft geďnvesteerd is tot stand gekomen volgens de Overeenkomst van Geldlening (OvG) vóór de oprichting van deze Stichting.
Tot onze spijt hebben wij vastgesteld dat de door de ondernemers geboden zekerheden onvoldoende gewaarborgd kunnen zijn met deze Overeenkomsten van Geldlening. Wij willen vooropstellen dat wij welbewust zijn van uw belang dat daarmee is gemoeid.
Om de, door de ondernemer, gestelde zekerheden op een adequate wijze te borgen is het tekenen van een ‘Allonge’ (aanvullende overeenkomst) en pandakte door ondernemer noodzakelijk. En indien dit van toepassing is een specificatie van de debiteuren, voorraad of inventaris. Deze zal door de Stichting Zekerheden bij de Belastingdienst worden geregistreerd.
Door het tekenen van deze ‘Allonge’ heeft de ondernemer te maken met één rechtspersoon, de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat, in plaats van elke investeerder individueel.
Voor Kapitaal Op Maat heeft bovenstaande de hoogste prioriteit. Wij zullen u over de voortgang, per project, informeren via het veld ‘Updates’ bij het project.
Zijn de betreffende documenten door ondernemer getekend, dan worden deze bij het project opgeslagen, zodat u deze vanuit uw account kunt raadplegen.
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande vragen? Wij beantwoorden ze graag.
Met vriendelijke groet, Namens Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat
Weet iemand of er al van die Fit20 zaken gesloten zijn inmiddels? Of lopen ze allemaal nog.
Opzich geloof ik verder wel in dit concept itt de zoveel low budget fitness keten. Maar heb er al 1 of 2 gedaan.
Op maandag 28 november 2016 20:26 schreef AQuila360 het volgende: Weet iemand of er al van die Fit20 zaken gesloten zijn inmiddels? Of lopen ze allemaal nog.
Opzich geloof ik verder wel in dit concept itt de zoveel low budget fitness keten. Maar heb er al 1 of 2 gedaan.
Ik heb er een hele tijd geleden een paar meegenomen en deze betalen nog netjes terug.
Denk dat ik hem toch wel ga meepakken voor de minimale 500 euro. Als de lening tot stand komt dan zit hij voor de komende paar jaar wel safe en tegen die tijd is de CCF lening ook al voor de helft afgelost. Dat moet uit de 1e hypotheek toch wel kunnen terugkomen lijkt mij.
Kopen of financieel leasen boeit me niet echt; allebei kopen op afbetaling in dit geval.
Voor de rest vind ik dat hij wel erg veel verschillende activiteiten heeft maar goed het zal op een of andere manier wel een bepaalde synergie hebben denk ik of anders heeft hij een beetje adhd.
In maart 2016 hebben wij Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat opgericht. Deze Stichting waarborgt de gestelde zekerheden door ondernemers én beoogt de belangen van de investeerders van de projecten die via Kapitaal Op Maat succesvol zijn 'gefund'.
De financieringsaanvraag van één of meerdere projecten waarin u heeft geďnvesteerd is tot stand gekomen volgens de Overeenkomst van Geldlening (OvG) vóór de oprichting van deze Stichting.
Tot onze spijt hebben wij vastgesteld dat de door de ondernemers geboden zekerheden onvoldoende gewaarborgd kunnen zijn met deze Overeenkomsten van Geldlening. Wij willen vooropstellen dat wij welbewust zijn van uw belang dat daarmee is gemoeid.
Om de, door de ondernemer, gestelde zekerheden op een adequate wijze te borgen is het tekenen van een ‘Allonge’ (aanvullende overeenkomst) en pandakte door ondernemer noodzakelijk. En indien dit van toepassing is een specificatie van de debiteuren, voorraad of inventaris. Deze zal door de Stichting Zekerheden bij de Belastingdienst worden geregistreerd.
Door het tekenen van deze ‘Allonge’ heeft de ondernemer te maken met één rechtspersoon, de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat, in plaats van elke investeerder individueel.
Voor Kapitaal Op Maat heeft bovenstaande de hoogste prioriteit. Wij zullen u over de voortgang, per project, informeren via het veld ‘Updates’ bij het project.
Zijn de betreffende documenten door ondernemer getekend, dan worden deze bij het project opgeslagen, zodat u deze vanuit uw account kunt raadplegen.
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande vragen? Wij beantwoorden ze graag.
Met vriendelijke groet, Namens Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat
Peter-Paul van Dijk bestuurder
Ook gehad. Geen idee wat ik hier nu mee moet. Allonge, nog nooit van gehoord...
Een allonge is een aanvulling, in dit geval op de oorspronkelijke geldlening. Ik denk dat KOM flink onder druk is gezet door investeerders en/of de AFM , want dit lijkt me een ambitieuze aanpak. Eens zien wat daarvan terecht gaat komen.
Tot onze spijt hebben wij vastgesteld dat de door de ondernemers geboden zekerheden onvoldoende gewaarborgd kunnen zijn met deze Overeenkomsten van Geldlening.
goed bewaren, want met deze mail bekend KoM schuld dat ze de zekerheden die ze aan de investeerders beloofd hebben niet goed geregeld hebben. Hiermee zou KoM mogelijk aansprakelijk kunnen zijn voor schade die hier uit voort vloeit.
Ik heb er een hele tijd geleden een paar meegenomen en deze betalen nog netjes terug.
Die van mij ook ja.
Op maandag 28 november 2016 13:19 schreef djh77 het volgende: Mevrouw werkt alweer een half jaar als docent. Er moet toch nog wat terug te halen zijn van de 14,5K restschuld.
SPOILER
Ik zou deze vraag voorleggen aan GvE. Ben benieuwd of en zo ja welke reactie je krijgt.
De sponsoring van SiG nog geen nieuwe investeerders opgeleverd. De belangstelling in SiG valt me toch erg tegen. Ook met de toezegmogelijkheid lopen de projecten heel langzaam.
[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 29-11-2016 09:13:53 ]
Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Mynheer007 het volgende: Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.
Op basis van wat je schrijft zou ik wegblijven. Toch een soort stapeling, hypotheek op bedrijfsband is bij faillissement niet zo veel waard, er zijn bedrijfspanden genoeg en vooral voor logistiek dienstverlener moet je maar net de juiste kandidaat vinden. Daarnaast is 1mio aan nieuwe voertuigen leuk, maar dat zijn maar een paar trucks. Die na de eerste meters meteen in waarde dalen, en eigenlijk met de afname van het uitstaande leenbedrag, ook in waarde dalen. De vraag is of dit voldoende zou kunnen opbrengen, vooral nadat de bank zijn deel heeft willen hebben.
Op basis van wat je schrijft zou ik wegblijven. Toch een soort stapeling, hypotheek op bedrijfsband is bij faillissement niet zo veel waard, er zijn bedrijfspanden genoeg en vooral voor logistiek dienstverlener moet je maar net de juiste kandidaat vinden. Daarnaast is 1mio aan nieuwe voertuigen leuk, maar dat zijn maar een paar trucks. Die na de eerste meters meteen in waarde dalen, en eigenlijk met de afname van het uitstaande leenbedrag, ook in waarde dalen. De vraag is of dit voldoende zou kunnen opbrengen, vooral nadat de bank zijn deel heeft willen hebben.
Transportbedrijf-- Als de BV besluit om het bedrijfspand waar de 1ste hypotheek op is gevestigd te verkopen (om andere gaten te dichten) heeft die 1ste hypotheek geen enkele zekerheid meer vrees ik. Ik neem deze niet, te veel twijfel. De afbouw belastingschuld staat mij ook niet aan.
Transportbedrijf-- Als de BV besluit om het bedrijfspand waar de 1ste hypotheek op is gevestigd te verkopen (om andere gaten te dichten) heeft die 1ste hypotheek geen enkele zekerheid meer vrees ik. Ik neem deze niet, te veel twijfel. De afbouw belastingschuld staat mij ook niet aan.
De hypotheek komt op een nieuw te kopen kantoorpand dat verhuurt zal worden aan andere bedrijven. Het gaat dus niet om het eigen kantoorpand.
Als er een hypotheek op een pand rust mag het volgens mij niet verkocht worden of de lening moet met de opbrengst afgelost worden.
De hypotheek komt op een nieuw te kopen kantoorpand dat verhuurt zal worden aan andere bedrijven. Het gaat dus niet om het eigen kantoorpand.
Als er een hypotheek op een pand rust mag het volgens mij niet verkocht worden of de lening moet met de opbrengst afgelost worden.
Natuurlijk is dat zo. Hypotheek is ijzersterk.
Volgens mij is het risico niet zo heel groot. Hij koopt dat kantoorpand nu al scherp in voor 650K. Hij zal ook nog wel wat opknappen. Mocht hij na een jaar of twee of zo in de problemen geraken is de lening gedaald tot ruim 300K. Kan me niet voorstellen dat je dan nog veel van je inleg zou moeten afschrijven ook al staan de vastgoed prijzen onder druk.
Volgens mij is het risico niet zo heel groot. Hij koopt dat kantoorpand nu al scherp in voor 650K. Hij zal ook nog wel wat opknappen. Mocht hij na een jaar of twee of zo in de problemen geraken is de lening gedaald tot ruim 300K. Kan me niet voorstellen dat je dan nog veel van je inleg zou moeten afschrijven ook al staan de vastgoed prijzen onder druk.
Dat is zeker waar, ik denk er ook over om deze om de door jouw genoemde reden mee te pakken.
Bedankt, ik leer steeds bij, het risico is hiermee behoorlijk ingeperkt, vooral daar het een 1ste hypotheek betreft
[ Bericht 2% gewijzigd door Appeltje58 op 29-11-2016 10:16:29 ]
Totale inkomsten per jaar bij 100% bezetting en tegen (mi) maximale verhuurprijs: ¤ 117.800,- *Uitgaande van servicekosten wegstrepen tegen onderhoud..
Het feit dat het pand meer dan 5 jaar lang op Funda heeft gestaan doet mij niet overtuigen dat als het misgaat dit pand weer snel liquide is te maken.
Daarbij blijkt uit bovenstaande berekening dat er geen gezonde exploitatie kan plaatsvinden, of mis ik iets?
Totale inkomsten per jaar bij 100% bezetting en tegen (mi) maximale verhuurprijs: ¤ 117.800,- *Uitgaande van servicekosten wegstrepen tegen onderhoud..
Het feit dat het pand meer dan 5 jaar lang op Funda heeft gestaan doet mij niet overtuigen dat als het misgaat dit pand weer snel liquide is te maken.
Daarbij blijkt uit bovenstaande berekening dat er geen gezonde exploitatie kan plaatsvinden, of mis ik iets?
Vergeet niet dat de aflossingen geen kosten zijn. De exploitatie is gezond in de zin dat er winst kan worden gemaakt. Voor de liquiditeit lijkt het niet gezond als er al een belastingschuld is.
Vergeet niet dat de aflossingen geen kosten zijn. De exploitatie is gezond in de zin dat er winst kan worden gemaakt. Voor de liquiditeit lijkt het niet gezond als er al een belastingschuld is.
Maar aflossingen is wel cash out. Als er al een belastingschuld is lijkt me dit geen welkome situatie
Als het klopt dat mevrouw M.T. inmiddels in loondienst is dan zou ik als GvE rücksichtlos loonbeslag laten leggen....
Dat doen ze ook uiteindelijk wel maar daar gaat een vrij langdurig traject aan vooraf. Dus denk wel dat dat goed komt.