Het is in ieder geval niet de genoemdequote:Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef Incitatus3 het volgende:
[..]
Is er al meer bekend over deze? Ik heb er drie die op 8 van de 48 maanden staan, dus ik knijp h'm wel een beetje...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die is wel omgevallen op 03-11-2016 maar dit project is van januari 2015 dus omgevallen na 21 van de 60 termijnen.
Wat zou je rendement zijn als je projecten die 3 of meer termijnen hebben gemist volledig af zou schrijven?quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:03 schreef M.anoniem het volgende:
statusupdate:
- Ruim 4 jaar actief
- Geïnvesteerd in 185 projecten
- Failliete projecten 10
- Volledig uitbetaalde projecten 26
- Totaal afgeschreven bedrag ruim 1.400 euro (waarbij rendement over uitbetaalde periode is genegeerd)
- Gemiddeld rendement tot nu toe (rekening houdend met afgeschreven bedrag) ongeveer 4,8%
- Ruim 2/3 van geïnvesteerde bedrag ondertussen terug ontvangen
4,8%. De formulering in mijn eerdere post is een beetje ongelukkig. Alle projecten waarvan een incassotraject is gestart heb ik vermeld bij "failliet". Verder betalen al mijn projecten tot op heden hun termijnen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat zou je rendement zijn als je projecten die 3 of meer termijnen hebben gemist volledig af zou schrijven?
"Met een betalingsachterstand van >45 dagen, >90 dagen of >180 dagen wordt bedoeld de optelsom van alle nog te betalen bedragen" met nadruk op ALLE. En zo hoort het ook.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:42 schreef najra1990 het volgende:
nu ook Nederlandse statistieken van FNC https://www.fundingcircle.com/nl/statistieken
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Op zich geloof ik wel in de formule maar om zonder zekerheden in een horecabedrijf te investeren is voor mij toch wel een gok.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:25 schreef marathon2000 het volgende:
Bregje @Ridderkerk
285.000 - 48mnd - 7.5% -4*
https://www.horecacrowdfu(...)al-bregje-ridderkerk
Hoezo geen zekerheden?quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:37 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Op zich geloof ik wel in de formule maar om zonder zekerheden in een horecabedrijf te investeren is voor mij toch wel een gok.
Inventaris is bodemzaak dus daar geldt het voorrecht voor de fiscus en is daarmee een beetje een schijnzekerheidquote:Op zaterdag 19 november 2016 17:39 schreef obligataire het volgende:
[..]
Hoezo geen zekerheden?
Edit:
De ondernemers zijn hoofdelijk aansprakelijk en tevens neemt HCN te allen tijde de verpanding op de inventaris.
correct, bij Meppel inderdaad betere zekerheden, maar twijfelde ik over het 'verzorgings'gebied, Meppel is maar een plaats met 32k inwoners en een beperkt achterland. Ridderkerk is 46k aan inwoners en zit vast aan R;dam, en is veel stadser. Zowel bij Meppel als bij Ridderkerk voor het minimum ingestapt. Het aanwezig zijn van deze formules in grote plaatsen zoals Ehv, R;dam en dan ook nog op goede locaties, zoals bijv in Ehv , waarvan ik het weet, geeft in ieder geval een betere mate van continuïteit. Recent is er een Bregje geopend tussen Moergestel en Oisterwijk, overigens zonder crowdfundinf zover ik weet. En over deze ben ik benieuwd hoe het gaat lopen, daar op deze locatie de voorgangers, wok etc het ook niet gered hebben.quote:Op zondag 20 november 2016 05:37 schreef djh77 het volgende:
Het zou inderdaad sterker zijn als de franchise organisatie enige vorm van borgstelling zou verstrekken aan de crowd. Ik ben er ook niet ingestapt. Laatst bij Bregje Meppel, waren 4 of 5 personen hoofdelijk aansprakelijk waaronder de oprichter van La cubanita en Bregje. Hier had ik een beter gevoel bij mbt zekerheden.
mee eens.quote:Op zondag 20 november 2016 05:37 schreef djh77 het volgende:
Het zou inderdaad sterker zijn als de franchise organisatie enige vorm van borgstelling zou verstrekken aan de crowd. Ik ben er ook niet ingestapt. Laatst bij Bregje Meppel, waren 4 of 5 personen hoofdelijk aansprakelijk waaronder de oprichter van La cubanita en Bregje. Hier had ik een beter gevoel bij mbt zekerheden.
quote:Op zaterdag 19 november 2016 10:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet de genoemdeBen benieuwd wanneer GvE met een update komt. Het vreemde is, er is nog nooit een achterstand geweest, en ik heb de laatste (21ste) betaling op 4-11 ontvangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. die is wel omgevallen op 03-11-2016 maar dit project is van januari 2015 dus omgevallen na 21 van de 60 termijnen.
Bij GvE is dat niet zo vreemd. Bij achterstand betaalt GvE zelf meestal even door totdat duidelijk is dat de ondernemer helemaal niet meer gaat betalen. De doorbetaling wordt later verrekend mocht er nog geld terugkomen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:03 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer GvE met een update komt. Het vreemde is, er is nog nooit een achterstand geweest, en ik heb de laatste (21ste) betaling op 4-11 ontvangen.
Die (ruime) ton winst 2015 is toegevoegd aan het eigen vermogen zodat dit eind 2015 een stuk minder negatief is dan het jaar ervóór. Op een bedragje van 868 na, klopt dat wel. Dus dat gedeelte is akkoord.quote:Op maandag 21 november 2016 11:12 schreef BillieCF het volgende:
Een nieuwe op FNC:
Herfinanciering bouwontwikkelingsbedrijf
Kredietbedrag: ¤ 60.000
Termijn: 3 jaar
Rente: 9,04%
Risicoklasse: B
Niets te vinden op internet, onduidelijke verhoudingen tussen beheer- en werkmaatschappijen en wat mij betreft gegoochel met cijfers: van 2014 op 2015 verdwijnt een schuld van ruim 2 ton, terwijl er in 2015 maar 1 ton winst is gemaakt...
Voor mij teveel vraagtekens om er een goed gevoel bij te krijgen. Door de voor mij grote onduidelijkheid ook niet de energie om vragen te gaan stellen aan FNC; ik sla 'm over.
Me too >>> onduidelijke activiteit, geen heldere communicatie v zijn business , geen website, geen referenties, en al helemaal onduidelijk cijfers 2016, Als ze in de lijn liggen van 2015 , kun je ze net zo goed ook ff maken, kan niet moeilijk zijn voor 3 bv-tjes,quote:Op maandag 21 november 2016 11:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die (ruime) ton winst 2015 is toegevoegd aan het eigen vermogen zodat dit eind 2015 een stuk minder negatief is dan het jaar ervóór. Op een bedragje van 868 na, klopt dat wel. Dus dat gedeelte is akkoord.
Voorts heeft hij denk ik in 2015 ook al een herfinanciering gedaan want het langlopende vermogen nam toe. Dit zonder dat er vaste activa zijn. Misschien een lening bij een ander platform, of een lening van hemzelf privé?
Als de winst 2016 inderdaad gelijk is aan die van 2015 dan ziet de situatie er al een stuk minder zorgelijk uit.......als.......
Je vraagt je af hoe hij in deze situatie verzeild is geraakt in 2014. Zo te zien een reeks van verlieslatende jaren achter de rug.
In ieder geval heb ik er niet veel trek in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |