abonnement Unibet Coolblue
pi_166714653
Graspop Metal Meeting 2017 - 16,17 & 18 juni in Dessel, België



meer info vind je op de website van Graspop
https://www.graspop.be/nl
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166714687
Ja, lijkt me best uitgesloten dat LP beide festivals headlined.

Aerosmith zie ik wel als zekerheidje hoor, ondanks dat GMM niet op die reeds bekende tour stond (en Hellfest bv. wel).
Avenged Sevenfold er nog bij?

En derde? Gaan ze toch een keer Rammstein hebben dan?
pi_166714819
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:42 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dan doen we even een check:
FB-likes:
SOAD: 20,2 miljoen
LP: 62,3 miljoen
Dan zat ik toch niet helemaal fout :+
  donderdag 17 november 2016 @ 16:10:07 #4
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166715243
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:49 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dan zat ik toch niet helemaal fout :+
Nee, maar ik wel heel erg :@

Vraag me wel af wat het doet met de dagverkoop als de 'grootste' band Aerosmith wordt :+ maar goed, ik ga toch voor de totaalervaring, dus dat kan me minder schelen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166716442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:49 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dan zat ik toch niet helemaal fout :+
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee, maar ik wel heel erg :@

Vraag me wel af wat het doet met de dagverkoop als de 'grootste' band Aerosmith wordt :+ maar goed, ik ga toch voor de totaalervaring, dus dat kan me minder schelen!
Het is natuurlijk wel zo dat SOAD in de tijd dat Facebook heel erg groeide niet actief was. Dus dat hebben ze weer in moeten halen de laatste jaren. Maar grofweg klopt het wel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_166795679
Ik voorzie hier (en misschien bij Hellfest?) toch nog wel een verrassing hoor. Kan me anders echt niet indenken waarom het zo lang moet duren, terwijl festivals als Download hun headliners al bekend hebben, Aerosmith al een groot deel van de tour bekend heeft gemaakt.

En dan kom ik eigenlijk uit op 3 bands, in volgorde van likely to unlikely:

Rammstein: Naar verluidt weer op de festivals in 2017, stonden vorig jaar al op Werchter. Zou voor GMM een prachtige headliner zijn, zelfs als ze dus vorig jaar ook al in België stonden.
Guns N' Roses: Zullen waarschijnlijk grotendeels stadia doen, maar zijn naar vermoeden wel in juni/juli in Europa. Best mogelijk dat ze op plekken waar een stadion niet beschikbaar was uitwijken naar een festival, of festivalweide (a la AC/DC). En vergeet de (verwijderde) teaser niet... De hele mysterie, stilte, en fuck-ups om de aankondiging en teaser ademt wel GNR :')
Metallica: Hebben wel iets cryptisch geroepen over dat de shows in Denemarken 'tot nu toe' de enige in 2017 in Europa waren. Maar zijn ook niet vies van een zak met geld. Vraag is dan alleen áls iemand die zak met geld gaat betalen of ze dan dus op een GMM staan, normaal gesproken Rock Werchter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2016 09:41:16 ]
  maandag 21 november 2016 @ 12:31:26 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_166798405
Misschien duurt het gewoon zo lang omdat ze hetzelfde probleem hebben als Fortarock en het echt moeilijk gaat om grote bands te vinden die toch betaalbaar zijn en genoeg volk trekken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_166798452
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2016 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien duurt het gewoon zo lang omdat ze hetzelfde probleem hebben als Fortarock en het echt moeilijk gaat om grote bands te vinden die toch betaalbaar zijn en genoeg volk trekken.
Dat ook, maar dan kom je vanzelf weer uit bij de minder voor de hand liggende acts, zoals mijn lijstje ):O
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:03:27 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166819376
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2016 09:40 schreef Loveless85 het volgende:
Ik voorzie hier (en misschien bij Hellfest?) toch nog wel een verrassing hoor. Kan me anders echt niet indenken waarom het zo lang moet duren, terwijl festivals als Download hun headliners al bekend hebben,

Dat is dus het puzzeltje.
Want met alles wat bekend is wordt het of 1 van jouw rijtje, of een act die deze winter/voorjaar door Europa toert, en de kaartverkoop daarvan niet in gevaar wil brengen. Dus een 7Ax, Alter Brirdge oid.
Maar dat is wel wat mager....Metllica denk ik absoluut niet, want ik denk niet dat Werchter Metallica heeft afgeslagen om SOAD en Linkin Park wel te contracteren!
GnR wil ik maar voordat ik dat geloof...Rammstein is nog het meest waarschijnlijk. Graag!!!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 november 2016 @ 09:14:17 #10
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_166819508
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
7Ax,
wie? :P
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:17:18 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166819550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:14 schreef Tokus het volgende:

[..]

wie? :P
Mijn dislectisc schrijwijze van die band met dat gevleugelde doodshoofd :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166820250
quote:
99s.gif Op maandag 21 november 2016 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien duurt het gewoon zo lang omdat ze hetzelfde probleem hebben als Fortarock en het echt moeilijk gaat om grote bands te vinden die toch betaalbaar zijn en genoeg volk trekken.
Dan toch maar meer kleinere bands? Voor de miljoen(en) die je betaald voor een Metallica of een G'NR kun je al een meer dan prima festival draaien.

Die grote namen (die grotendeels allemaal allang over hun hoogtepunt heen zitten) vind ik zelf wel leuk om een keer mee te pikken, als je er toch bent. Maar zou er niet speciaal kaarten voor kopen.

Ik krijg direct van die flashbacks naar Fortarock 2015, de hele dag een super festival gehad. En dan sluiten ze af met een mega-show van Slipknot. Waarmee meer dan de helft van het publiek naar huis vertrekt omdat het gewoon puberaal en kut is. Ik vraag me serieus af of dat überhaupt uit kan..
nee, jij dan!
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:00:19 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_166820923
Ik las onlangs nog ergens dat GNR gemiddeld de duurste ticketprijzen heeft (duurder dan Springsteen, Adele, Beyonce, Bieber, Kanye,...), dus dat wordt niets, die zullen wel in hun eentje op een wei gaan staan à la AC/DC.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:12 schreef Gehenna het volgende:
Dan toch maar meer kleinere bands? Voor de miljoen(en) die je betaald voor een Metallica of een G'NR kun je al een meer dan prima festival draaien.

Die grote namen (die grotendeels allemaal allang over hun hoogtepunt heen zitten) vind ik zelf wel leuk om een keer mee te pikken, als je er toch bent. Maar zou er niet speciaal kaarten voor kopen.

Ik krijg direct van die flashbacks naar Fortarock 2015, de hele dag een super festival gehad. En dan sluiten ze af met een mega-show van Slipknot. Waarmee meer dan de helft van het publiek naar huis vertrekt omdat het gewoon puberaal en kut is. Ik vraag me serieus af of dat überhaupt uit kan..
Misschien vertrok bij Fortarock de helft bij Slipknot, maar op Graspop was Slipknot qua publiek het hoogtepunt, waarbij de wei voor het eerst in de geschiedenis van Graspop uitverkocht was.

Ik verwacht dat het gewoon lichtjes anticlimactisch wordt met Avenged Sevenfold, Prophets of Rage en iets à la Sabaton als headliners. Of Babymetal of zo.

Of ze doen iets gek en zetten gewoon een band als Opeth of Emperor als headliner op een groot podium in plaats van in de Marquee. Dan heb ik liever dat ze zo'n band opwaarderen dan iets als Rob Zombie of Soulfly of iets dergelijks. Anderzijds komen Opeth en co beter tot hun recht in een tent, dus tja.... De enige extremere band die ik niet zag verzuipen op een main stage was Behemoth.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:18:14 #14
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166821211
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik verwacht dat het gewoon lichtjes anticlimactisch wordt met Avenged Sevenfold, Prophets of Rage en iets à la Sabaton als headliners. Of Babymetal of zo.
Als ik keek naar de shirtjes op de camping, zal Sabaton voor een heleboel mensen een prima headliner zijn...En met het 'uitsterven' van de grote namen, zou ik het goed vinden als GMM investeerd in wat bands die nu misschien niet zo groot zijn als Metallica, maar wel de toekomst hebben.
En Babymetal lijkt me geweldig....maar dan wel als het donker wordt, dat komt volgens mij veel beter tot z'n echt dan! Maar of ze daar in Belgie grot genoeg voor zijn valt helaas te betwijfelen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166821482
Even een kort vraagje voor de kenners.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens een filmpje of poster heb gezien met de eerste 15/20 namen voor 2017. Daar stond Aerosmith en Sabaton op.

Of zit ik echt helemaal mis? Een maat van mij meent het ook gezien te hebben maar we kunnen het niet terug vinden.
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:36:54 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166821533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Even een kort vraagje voor de kenners.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens een filmpje of poster heb gezien met de eerste 15/20 namen voor 2017. Daar stond Aerosmith en Sabaton op.

Of zit ik echt helemaal mis? Een maat van mij meent het ook gezien te hebben maar we kunnen het niet terug vinden.
Ik kan me ook zoiets herinneren, maar zolang de site nog geen enkele naam geeft, kun je er van uit gaan dat dit een fake was van iemand die er een gooi naar doet!
Dat het verdwenen is, betekent niet dat het 'echt' was, en snel off line is gehaald omdat ze het per ongeluk live hadden gezet. Waarschijnlijk.

edit: Bedoel je deze? Is denk ik niet echt...

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166821687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik kan me ook zoiets herinneren, maar zolang de site nog geen enkele naam geeft, kun je er van uit gaan dat dit een fake was van iemand die er een gooi naar doet!
Dat het verdwenen is, betekent niet dat het 'echt' was, en snel off line is gehaald omdat ze het per ongeluk live hadden gezet. Waarschijnlijk.

edit: Bedoel je deze? Is denk ik niet echt...

[ afbeelding ]
Die bedoel ik inderdaad, nu ik het zo op Google zoek kom ik er ook vrij snel op uit dat het een fake is.
Al zal een groot deel van de namen wel redelijk kloppen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:49:42 #18
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166821726
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:

.
Al zal een groot deel van de namen wel redelijk kloppen.
Waarschijnijk wel..
Machine Head doet geen festivals, de rest is niet onwaarschijnlijk. Alestorm zou wel grappig zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166822075
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las onlangs nog ergens dat GNR gemiddeld de duurste ticketprijzen heeft (duurder dan Springsteen, Adele, Beyonce, Bieber, Kanye,...), dus dat wordt niets, die zullen wel in hun eentje op een wei gaan staan à la AC/DC.

[..]

Of ze doen iets gek en zetten gewoon een band als Opeth of Emperor als headliner op een groot podium in plaats van in de Marquee.
:9~ :9~ :9~
nee, jij dan!
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:34:50 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_166825033
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als ik keek naar de shirtjes op de camping, zal Sabaton voor een heleboel mensen een prima headliner zijn...En met het 'uitsterven' van de grote namen, zou ik het goed vinden als GMM investeerd in wat bands die nu misschien niet zo groot zijn als Metallica, maar wel de toekomst hebben.
Maar Sabaton vind ik niet zo bijzonder. Dan bedoel ik niet kwalitatief, maar bij Sabaton heb ik het idee dat ze om het half jaar wel ergens in de buurt optreden, niet meteen een unieke kans waar je absoluut bij moet zijn.

Aerosmith heb ik ook een tijd gedacht, maar ik denk ondertussen dat een tour met zalen zoals de Ziggo Dome of het Sportpaleis waarschijnlijker is, aan 100 ¤ per ticket (wat tegenwoordig zowat hun vaste prijzen zouden zijn). Ik weet niet of dit klopt, maar ik las ook ergens dat Aerosmith niet zoveel zin meer heeft om 2 dagen na elkaar op te treden en ze staan op zaterdag al op Hellfest.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_166825397
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar Sabaton vind ik niet zo bijzonder. Dan bedoel ik niet kwalitatief, maar bij Sabaton heb ik het idee dat ze om het half jaar wel ergens in de buurt optreden, niet meteen een unieke kans waar je absoluut bij moet zijn.
Persoonlijk ben ik een erg grote fan van Sabaton, al ga ik ze volgend jaar niet in de HMH zien omdat ik ze op Graspop wel verwacht.

Maar Sabaton (en dat zelfde geldt ook voor Volbeat) is van een generatie bands die het moeten hebben van touren. Daar halen zij hun inkomsten uit. Tevens zijn dit een van de weinige bands die over een een paar jaar headliner waardig zijn. Laat Sabaton nou net een band zijn die in Amerika nog niet echt een voet aan de grond heeft kunnen zetten en mede daarom zijn ze een beetje gedoemd in Europa te blijven touren.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:12:25 #22
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166825643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:53 schreef Vliegbaard het volgende:

Maar Sabaton (en dat zelfde geldt ook voor Volbeat) is van een generatie bands die het moeten hebben van touren. Daar halen zij hun inkomsten uit. Tevens zijn dit een van de weinige bands die over een een paar jaar headliner waardig zijn.
Ik ben zelf geen fan van Sabaton, maar je hebt wel volkomen gelijk...
Metalbands die zo groot zijn dat ze een heel jaar leven van festivals in de zomermaanden, bestaan over een paar jaar niet meer.
Wat dat betekent voor zoiets als GMM zal de toekomst uitwijzen. Ik vindt zelf de veelzijdigheid het allerleukste, drie dagen zoveel mogelijk verschillende bands zien, plezierig verrast worden...heerlijk! Maar de dagkaartverkoop zal er wel teruglopen door vermoed ik. In hoever dat bijvoorbeeld gaat betekenen dat het naar twee dagen moet? Ik hoop van niet!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166827692
+Rammstein

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 17:07:49 ]
pi_166827705
Told ya

Sorry, moest even :7
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:11:16 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166827776
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:07 schreef Loveless85 het volgende:
Told ya

Sorry, moest even :7
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')