Ze zijn bij het vliegveld in de bus gestapt.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:44 schreef Habbezak het volgende:
Lijkt mij dat ze wel degelijk hulp hebben van iemand in die omgeving daar. Hoe zijn ze van Malaga naar Marbella gegaan? Taxi? Bus? Lijkt me dat je van tevoren dat met iemand gecommuniceerd hebt.
bronquote:Peter R. de Vries over vermiste Sam en Femke: 'Achterlaten mobieltjes is nogal wat'
BERGEN OP ZOOM - Misdaadverslaggever Peter R. de Vries houdt er sterk rekening mee dat de vermiste tieners Sam en Femke niet gevonden willen worden. De hartsvriendinnen uit Bergen op Zoom hebben dinsdagochtend, vlak voor hun vlucht naar Málaga, hun telefoons achtergelaten bij een goede vriendin.
De ouders van de spoorloze tieners hebben De Vries inmiddels om hulp gevraagd. “Ik vind het begrijpelijk dat iedereen in paniek is. Stel je voor dat je dochter van 16 op school zit en zomaar ineens op het vliegtuig stapt naar een raadselachtige bestemming”, zegt hij in RTL Boulevard.
De Vries houdt geen rekening met een misdrijf. “Ik denk wel aan een weloverwogen actie van die twee meiden, maar zonder dat er thuis sprake is geweest van incidenten of spanningen.” Desondanks moet de vermissing serieus worden opgepakt, aldus De Vries. “Het feit dat deze meiden van 16 hun telefoon hebben achtergelaten, dat is nogal wat. Daar zijn ze mee getrouwd bij wijze van spreken.”
ZIE OOK: 'Femke en Sam niet meer in Málaga', vaders vermiste meisjes zoeken en flyeren volop in Spanje
Drie tips
Dat laatste wijst erop dat de meiden niet gevonden of benaderd willen worden, vermoedt De Vries. “Ik vind het goed dat de politie hier met een man of zeven of acht op zit. Het is een verdwijning waarop je als politie moet acteren.” Volgens De Vries spreekt een van de twee meiden Spaans en koestert ze een liefde voor Spanje. "Maar het is niet zo dat ze daar ooit samen op vakantie zijn geweest of er bekenden hebben zitten."
Bij de politie in Nederland zijn vooralsnog drie tips binnengekomen over de vermissing van Sam en Femke.
Dit jaquote:Op vrijdag 18 november 2016 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een onzin dat er meteen gedacht wordt aan drugs of IS.
Een 70-jarige in Marokko trouwen op je 12e mag wel maar even op costavakantie gaan als 16-jarige moeten we blokken hoor. Nederland.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:18 schreef maily het volgende:
Vliegtickets boeken als minderjarige, mag en kan dat?
Vliegtuigmaatschappij TUI komt later vandaag met een reactie.
Je kan het niet helemaal uitsluiten maar de berichten van familie en politie duiden er inderdaad niet op.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja zo kunnen we ook niet uitsluiten dat ze door aliens gekidnapped zijn, of dat ze daar een minderjarige gangbang film aan het opnemen zijn, ook kan het zijn dat ze graag mee willen helpen bij de sinaasappel oogst.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:40 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je kan het niet helemaal uitsluiten maar de berichten van familie en politie duiden er inderdaad niet op.
Spontaan op vakantie gaan zonder telefoon of bagage is normaal dan? Die meiden zijn eerder naar een Europese stad geweest, met school, waarom niet gewoon in overleg met ouders een leuke city trip boeken?quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Meestal gaat het als een nachtkaars uit zodra ze gevonden worden omwille van de privacy van de families.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hopelijk worden de meiden snel gevonden, toch wel een beetje benieuwd wat het verhaal hierachter is.
Voorbeelden te over te vinden over zo'n nep-modellenscout.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:06 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Meestal gaat het als een nachtkaars uit zodra ze gevonden worden omwille van de privacy van de families.
Kleding hadden ze amper bij, dus zoveel risico op kleerscheuren is d'r niet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 14:58 schreef HexHunter het volgende:
Dit wordt toch niet weer zo'n reeks dat 450 topics lang uitgemolken wordt door een stel professionele FOK!detectives he?
OT: Voel met die ouders mee, hoop dat hun dochters maar zonder kleerscheuren vooral worden teruggevonden.
Het risico op een uitgescheurde scheur is daartegen significant groter.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kleding hadden ze amper bij, dus zoveel risico op kleerscheuren is d'r niet.
Tot maandag blijft het droog bij 20-22 graden.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kleding hadden ze amper bij, dus zoveel risico op kleerscheuren is d'r niet.
Ik denk meer aan ruzie thuis en nu gewoon lekker een weekje naar Spanje, maar wie betaald dit alles, op pinpas ouders of cash? Pinnen zijn ze zo gevondenquote:Op vrijdag 18 november 2016 15:44 schreef Habbezak het volgende:
Als je 16 bent, bedenkt je dit soort ongein niet. Die zitten gewoon peners te lurken omdat ze op internet een misterieuze spanjaard getroffen hebben.
Dat klopt. Bij Transavia wel. Maar dan moet het kind wel zo'n brief met zich mee hebben waarin toestemming van de gezaghebbende ouders is vastgelegd. Onbegeleid, maar níet zonder brief.quote:Op vrijdag 18 november 2016 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En die schriftelijke toestemming zouden ze niet zelf thuis ff hebben ingevuld? Lijkt me nogal makkelijk...
https://www.rijksoverheid(...)-naar-het-buitenland
Je link naar Transavia is voor kinderen tot en met 15 jaar, 16 jarigen mogen dus zonder begeleiding vliegen.
Inderdaad, schoot me ook al te binnen. Maar daar heb ik ook nog niks over gelezen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:59 schreef RAVW het volgende:
wat ik ook raar vind is dat niemand in het vliegtuig even wat vragen gesteld heb of zo ..
want daar hoor je niets over.
of ik moet er over heen gelezen hebben ..
2 jonge dames zonder mobile telefoon 2 uur ........ dat moet toch op vallen , normaal als je ze 5 min de telefoon afpakt dan schreeuwen ze al MOORD ....quote:Op vrijdag 18 november 2016 17:00 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Inderdaad, schoot me ook al te binnen. Maar daar heb ik ook nog niks over gelezen.
Mensen zijn snel op zichzelf hoor, vooral Nederlanders, maar zonder foon is inderdaad vaag, dan wil je niet gevonden worden, en hoe zit het met geld om daar te kunnen overleven? ze moeten toch contact hebben gehad met iemand daar per mail of foon, Gelukkig is er veel aandacht hier aan besteed ook daar dus ze moeten wel gauw gevonden wordenquote:Op vrijdag 18 november 2016 16:59 schreef RAVW het volgende:
wat ik ook raar vind is dat niemand in het vliegtuig even wat vragen gesteld heb of zo ..
Waarom zou je vragen stellen aan een andere reiziger?quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:59 schreef RAVW het volgende:
Hoeveel jonge modellen vliegen er niet zelfstandig de wereld over?quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:59 schreef RAVW het volgende:
Ze hebben geld op de rekening staan en gepind dinsdag in Malaga.quote:Op vrijdag 18 november 2016 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Mensen zijn snel op zichzelf hoor, vooral Nederlanders, maar zonder foon is inderdaad vaag, dan wil je niet gevonden worden, en hoe zit het met geld om daar te kunnen overleven? ze moeten toch contact hebben gehad met iemand daar per mail of foon, Gelukkig is er veel aandacht hier aan besteed ook daar dus ze moeten wel gauw gevonden worden
Was er verder nog wat te beleven in Malaga? Een of ander goed concert ofzo?quote:Op vrijdag 18 november 2016 19:15 schreef Amarantha het volgende:
Vreemd verhaal. Hopelijk vinden ze de meiden snel. Die meiden moeten inmiddels wel door hebben dat er naar hun wordt gezocht en aangezien ze zich niet hebben gemeld bij een politiebureau zal het ze wel niks doen. Of ze zijn ontvoerd.
Ja, er was in Marbella gepind, las ik vanmorgen al op de AD-zijde.quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hopelijk hebben zij al een paar keer met hun pin pas betaald, dan zijn ze zo gevonden.
Ik was niet serieus doch ironisch. Meiden van 16 die op avontuur gaan, dat kan bijna alleen maar met jongens te maken hebbenquote:Op vrijdag 18 november 2016 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
(Na poster even gemaild te hebben)quote:Christine vertelde dat er twee meisjes tijdens school zijn weggelopen en naar Spanje zijn gegaan. Dat is alles dat ik weet dus ik heb geen idee of ik die ken..
Nog een antwoord:quote:Ik weet niet of ik ze ken. Weet alleen dat t twee meisjes zijn maar de hele wereld bestaat uit meisjes en jongens ??
Zaten wel bij haar op school toch.quote:Femke
Ooit keer hallo tegen gezegd
.quote:Dat wel toch. Zaten ze bij jou in de klas, of bij Christine?
En:quote:Ja bij christine in de klas.
En verder:quote:Zij praat nauwelijks met hen
Dus ze weet ook niet meer
quote:Ja nou kheb gehoord dat ze in dikke problemen zijn
quote:En sws kapot dom aangepakt
quote:Als eerste, je vergooit je hele school etc. Als tweede, iedereen is ongerust en niemand weet wat. Als derde, als nedelander ben je niet veilig hoor midden in spanje als 16 jarige zonder enkele veiligheid
Is het zo onveilig dan in Spanje, mijn vraag.quote:Kbedoel weetje ga er vandoor met zn tweeen naar spanje mooi verhaal voor later
Dit bericht rapporteren Dit bericht verwijderen
Maar doe t op een goed moment en laat wel iemand weten hoe t met je gaat ofzo
Hierna komen wat persoonlijke dingen.quote:Ligt eraan
quote:Mijn nederlands gaat in ieder geval achteruit
App ff terug dat er tegenwoordig ook nog vele varianten mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Antwoord van mijn dochter
[..]
Smart ass:
[..]
Nog een antwoord:
[..]
Bij omroepbrabant reageert iemand met:quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
Antwoord van mijn dochter:
[..]
(Na poster even gemaild te hebben)
Smart ass:
[..]
Nog een antwoord:
[..]
Zaten wel bij haar op school toch.
Ik:
[..]
.
Dochter:
[..]
En:
[..]
En verder:
[..]
[..]
[..].
[..]
Is het zo onveilig dan in Spanje, mijn vraag.
[..]
Hierna komen wat persoonlijke dingen.
Ben benieuwd waar dat over gaat..quote:BN de Stem; Vader doet oproep via spaanse tv...wij weten wat jullie gedaan hebben, maar we vergeven jullie......svp kom terug. Is er iets wat wij als ongeruste medelanders nog niet weten????
http://www.hln.be/hln/nl/(...)eft-contact-op.dhtmlquote:Op vrijdag 18 november 2016 22:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij omroepbrabant reageert iemand met:
[..]
Ben benieuwd waar dat over gaat..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |