Aight, om ook nog maar even mijn 2 centen te spuien.
Ik vind persoonlijk Braddie's leven totaal niet boeiend genoeg om het zo op de voet te volgen en er zo in mee te gaan dat er hele discussies over andermans leven telkens weer herkauwd worden. Dat andere mensen daar wel graag herhaaldelijk moeite in stoppen blijft me fascineren.
Toch snap ik het wel, want Braddie blijft zelf ook gewoon genoeg informatie geven om te blijven herkauwen. Zoals Fopje al zegt (en zoals meerdere mods én users je in de loop van de afgelopen 10 jaar meermaals hebben verteld); geef wat minder informatie over jezelf, pas je content aan.
Soms wordt er een simpele vraag gesteld en in plaats van daar even kort op te antwoorden, kom je met een half levensverhaal waar je allerlei details bij haalt die eigenlijk helemaal niemand aan gaan.
Even wat willekeurige voorbeeldjes uit dit topic geplukt:
quote:
Al reacties/abonnees via de stickers?
Hier zou een simpele "ja" of "nee" op voldoen natuurlijk, maar jouw antwoord:
quote:
Nee niet eens

Maar de stickers zijn er sinds gisteravond af, het begon keihard te regenen hier en toen ik m`n achterruitenwisser aandeed trok ik zo de sticker aan de achterkant er af

Die op m`n deur liet ook al los.
Had ze beiden sowieso ook niet goed gemonteerd, kwestie van er het laagje er af halen en toen de stickers op de auto plakken en niet samen met het laagje en ontvetten etc

Dus compleet mijn onhandigheid die te werk ging.
Allemaal informatie waar niet naar gevraagd werd maar wat mensen achteraf wel kunnen gebruiken om op terug te komen en uit te melken, 'want je bent zo onhandig en toch heb je altijd wat te klagen'. Ik noem maar wat hoor.
Beetje zelfspot is niet verkeerd natuurlijk, maar geef geen stokken om mee te slaan.
Reactie op dat je jezelf een kluns noemt vanwege die stickertjes:
quote:
Ah ja jij zegt het tenminste gewoon, ik heb soms klanten die zich in alle bochten wringen om maar de schuld aan het stickertje te geven.
En jouw reactie:
quote:
Zo ben ik sowieso niet weet je.
Ook niet met het gedoe met rij examens, schuld lag gewoon aan mij.
Behalve bij m`n 5e examen, toen had ik gewoon een lul van een examinator

Die riep op het eind je hebt "Het" Nog niet, ja koekoek
Hoppa, haal je zelf weer je rijexamens erbij, waar mensen jááááren lang van genoten omdat je daar zo mee faalde. Daar raak je zelf zo zat van, en toch haal je het nu zelf aan terwijl het daar helemaal niet over ging.
Lieve Braddie, je blijft zelf constant de onderwerpen aanhalen waar je zo zat van raakt als mensen erover door blijven gaan.
Ja, dat is vermoeiend. En ja, als het overgaat tot gebash/geflame/persoonlijk gezeik dan modden we daarop, uiteraard. Maar lét eens wat meer op jezelf.
Je lijkt wel eens te doen alsof alle mensen hier je grootste vrienden zijn die alle details van je mogen weten, waar je zelf andere onderwerpen erbij haalt als er ergens anders naar wordt gevraagd. Maar je weet best dat veel van de mensen hier níét je vrienden zijn, en sommigen alleen maar komen omdat ze het leuk vinden om dergelijke onderwerpen uit te melken. Omdat ze weten dat je ze daar tóch wel de voedingsbodem voor geeft en er zelf in mee gaat. Alles is inderdaad wel 400x gezegd, omdat je er zelf ook 400x op in bent blijven gaan.
Mensen hier krijgen de indruk dat ze je kennen omdat je in de loop van de jaren zo ontzettend veel over jezelf hebt prijsgegeven, waardoor ze ook denken dat ze daadwerkelijk inhoudelijk wat aan jouw leven hebben toe te voegen. En dus (soms oprecht goedbedoelde) adviezen gaan geven over dingen waarvan zij denken de wijsheid in pacht te hebben, maar die dan net de plank misslaan met betrekking op jouw leven (waar jij tenslotte hier de enige van bent die weet hoe het allemaal écht zit), waardoor jij weer geïrriteerd raakt dat de conversatie telkens weer daarin uitmondt.
En geloof me, ik raak daar ook geïrriteerd door. Maar dan van beide kanten. Ik raak geïrriteerd doordat alles telkens herkauwd moet blijven worden, én ik raak geïrriteerd doordat je zelf voer blijft geven om te herkauwen. Want nogmaals: ik vind je leven (in tegenstelling tot anderen) écht niet boeiend genoeg om dit topic op de voet te blijven volgen, maar heb soms het gevoel dat ik wel móét omdat het niet de bedoeling is dat hier een terugkerende negatieve sfeer komt te hangen en we dat willen voorkomen.
Als je wil dat dat stopt: doe dan álsjeblieft na ál die jaren eventjes wat meer moeite om dingen gewoon kort en oppervlakkig te houden. Niet alles behoeft een levensverhaal of persoonlijke anekdote. Een simpele "Ja, leuk", of "Nee, niks voor mij" volstaat 9 van de 10 keer. En als dat niet volstaat dan moet men het maar doen met een "Neh, geen zin om op door te gaan".
Zo, dat moest me even van het hart. Amen.
P.S.: Braddie rent heus niet altijd naar mij of Fopje toe, ook anderen plaatsen wel eens TR's als een discussie in negatief gezeik of ronduit gebash uitmondt. Daarnaast lezen we allebei ook regelmatig mee om dat te voorkomen zonder dat daar überhaupt TR's aan te pas komen. Wat hier in de topicpointer staat is gewoon policy en daar handelen we naar, dat heeft verder ook niks met 'bescherming' of whatever te maken.