Slavenhandel heeft bestaan en bestaat nog steeds. En alle partijen (kleur...geloof) deden er zo'n beetje aan mee.quote:Op maandag 14 november 2016 12:29 schreef Fir3fly het volgende:
Je kunt niet iets vergeten dat nooit bestaan heeft.
ik kan gewoon voor mezelf spreken vriendquote:Op maandag 14 november 2016 12:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vraag is of het daar werkelijk om draait. Volgens hem ook maar deels. En de geschiedenis van de zwarte Afrikaanse handelaar.........daar hoor je dan weer weinig over. Het komt bij erg veel mensen wat vreemd over dat een groep over zoiets als een kinderfeest een drama maakt terwijl die slavenhandel (want slavenhandel bestaat nog steeds) toch ver in het verleden is.
Grappig, want ook niet alle zwarten in Nederland stammen af van slaven.quote:Op maandag 14 november 2016 12:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je lijkt het niet echt zeker te weten, dan zou ik geen overhaaste conclusies trekken.
Welke discussie?quote:Op maandag 14 november 2016 12:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja dan doe je niet mee aan de discussie
en ik vraag je om ook wat argumenten aan te leverenquote:Op maandag 14 november 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft kennelijk heel lastig voor je.
Het gaat mij er niet om dat pro-pieters argumenten voor het anti-piet kamp aandragen, waar het mij om gaat is dat pro-pieters leren luisteren, en laten zien dat ze de argumenten van het anti-kamp hebben gehoord en begrepen.
Meer dan dat vraag ik niet. Maar kennelijk worden zulke suggesties zelfs al niet begrepen door de dienstdoende mod.
Er IS al enorm geluisterd naar die groep. Zie de veranderingen die er al zijn.quote:Op maandag 14 november 2016 12:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Begrijpend lezen blijft kennelijk heel lastig voor je.
Het gaat mij er niet om dat pro-pieters argumenten voor het anti-piet kamp aandragen, waar het mij om gaat is dat pro-pieters leren luisteren, en laten zien dat ze de argumenten van het anti-kamp hebben gehoord en begrepen.
Meer dan dat vraag ik niet. Maar kennelijk worden zulke suggesties zelfs al niet begrepen door de dienstdoende mod.
En ik heb je al aangegeven dat als die lijst er is ik zal aangeven waar ik het mee eens ben, waar ik het niet mee eens ben, en wat er naar mijn mening mist in die lijst.quote:Op maandag 14 november 2016 12:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
en ik vraag je om ook wat argumenten aan te leveren
Toch is dat keihard een onderdeel van het slavenhandelverhaal.quote:Op maandag 14 november 2016 12:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan gewoon voor mezelf spreken vriend![]()
de zwarte Afrikaanse handelaar kan mij als Nederlander geen reet schelen, daar begin ik pas over als ze in donker Afrika over de grote boze Hollanders beginnen
In de maatschappij gebeurt er gelukkig wel wat inderdaad. Waar ik me vooral aan stoor is het onvermogen om te luisteren in dit topic.quote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er IS al enorm geluisterd naar die groep. Zie de veranderingen die er al zijn.
dat maakt mij niet zoveel uitquote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
En ik heb je al aangegeven dat als die lijst er is ik zal aangeven waar ik het mee eens ben, waar ik het niet mee eens ben, en wat er naar mijn mening mist in die lijst.
Tot dat moment kun je echt blijven vragen tot je een ons weegt.
Het is een moeilijk onderwerp. Het is echt voor of tegen blijkbaar.quote:Op maandag 14 november 2016 12:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
In de maatschappij gebeurt er gelukkig wel wat inderdaad. Waar ik me vooral aan stoor is het onvermogen om te luisteren in dit topic.
het is alleen geen onderdeel van het sinterklaasverhaalquote:Op maandag 14 november 2016 12:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Toch is dat keihard een onderdeel van het slavenhandelverhaal.
ik verwacht er helemaal niets van want ik denk dat je een beetje een trolletje bentquote:Op maandag 14 november 2016 12:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mooi. Dan zul je dus moeten wachten.
Blijkbaar wel. Dat er weinig over bekend is bevestigd alleen maar dat men een eenzijdig beeld heeft.quote:Op maandag 14 november 2016 12:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vraag is of het daar werkelijk om draait. Volgens hem ook maar deels. En de geschiedenis van de zwarte Afrikaanse handelaar.........daar hoor je dan weer weinig over. Het komt bij erg veel mensen wat vreemd over dat een groep over zoiets als een kinderfeest een drama maakt terwijl die slavenhandel (want slavenhandel bestaat nog steeds) toch ver in het verleden is.
Het is zeker een lastig onderwerp met diverse aspecten. Sociaal, cultureel, internationaal, moreel/ethisch, enzovoort.quote:Op maandag 14 november 2016 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een moeilijk onderwerp. Het is echt voor of tegen blijkbaar.
Waarom dan die connectie leggen met dit feest en die kleur? Slavenhandel is fout. En er is een feest waar zwarte mensen optreden als grappige figuren die snoep uitdelen.quote:Op maandag 14 november 2016 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is alleen geen onderdeel van het sinterklaasverhaal
het is ook niet alsof iemand ontkend dat die slaven van Afrikanen gekocht werden ofzo
En dat denk ik dan weer van jou. Wat in mijn ogen een stuk triester is als het waar is, aangezien jij de mod hier bent.quote:Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik verwacht er helemaal niets van want ik denk dat je een beetje een trolletje bent
ow dat weet ik niet hoor, ik ken zoals gezegd eigenlijk geen mensen die het echt op kleur gooienquote:Op maandag 14 november 2016 12:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom dan die connectie leggen met dit feest en die kleur? Slavenhandel is fout. En er is een feest waar zwarte mensen optreden als grappige figuren die snoep uitdelen.
Het is vrij simpel hoor. Je hebt jankerds en je hebt de niet jankerds.quote:Op maandag 14 november 2016 12:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een moeilijk onderwerp. Het is echt voor of tegen blijkbaar.
Het is gewoon wat raar dat men de connectie nu nog legt met slavenhandel en racisme.quote:Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Dat er weinig over bekend is bevestigd alleen maar dat men een eenzijdig beeld heeft.
Jij zegt dat t zo lang geleden is en er zo'n drama van gemaakt wordt. Die mensen snappen wrs niet waarom het nu nog fel gekoesterd dient te worden als het maar een kinderfeest is.
ik geef gewoon argumenten volgens mijquote:Op maandag 14 november 2016 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dat denk ik dan weer van jou. Wat in mijn ogen een stuk triester is als het waar is, aangezien jij de mod hier bent.
Blijft de vraag over hoe groot de groep is die dan werkelijk zaken wil veranderen. Dat maakt ook gewoon uit.quote:Op maandag 14 november 2016 12:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is zeker een lastig onderwerp met diverse aspecten. Sociaal, cultureel, internationaal, moreel/ethisch, enzovoort.
Vandaar dat ik ook een grote noodzaak zie om de standpunten en argumenten te structureren zodat we niet eindeloos in cirkeltjes draaien.
Lunatiek heeft aangegeven zo'n overzicht te willen maken, ik ben benieuwd.
kleinquote:Op maandag 14 november 2016 12:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Blijft de vraag over hoe groot de groep is die dan werkelijk zaken wil veranderen. Dat maakt ook gewoon uit.
Dat doen de anti zwarte pieten wel.quote:Op maandag 14 november 2016 12:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow dat weet ik niet hoor, ik ken zoals gezegd eigenlijk geen mensen die het echt op kleur gooien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |