Denken dat dit een democratisch vraagstuk is.... die discussie heeft ook al een enorme baard inmiddels.quote:
Nee, hoeft ook niet. Meerderheid beslist toch?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:31 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Wanneer was die discussie dan, dat heb ik effe gemist.
Yep die leert het ze wel, ik zou ze op het niveau houden wat ze al zijn, als ze er niet zelf opkomen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:30 schreef Fylax het volgende:
Dat ene wijf weet wel goed hoe alle regeltjes werken, die doet dit dus vaker. Bah
Als je die baan wilt...quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ehh, ja. Dat hoeft wel. Het pro-piet kamp blijft hardnekkig volhouden dat het gaat om wat je vindt, niet op hoe je overkomt.
Ik vraag me dan toch af: gaan die ook een toekomstige werkgever vertellen dat hoe zij zich kleden geen invloed heeft op hun talenten, en dat het daarom dus best kan om in korte broek en gympen naar een sollicitatiegesprek te komen?
Of hoeft het dan wel?
Nee hoor. Gewoon een harde hand. Het wordt pas fascisme als je deze mensen oppakt voor hun mening. Het daadwerkelijk verzieken van een traditie is iets heel anders en zou onder landverraad moeten vallen.quote:
Want Nederlanders zijn per definitie blank?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je die baan wilt...
Wij, Nederlanders, zijn er niet om naar de pijpen van gekwetste negers te dansen. Dat hoeft niet, als we dat niet willen. Dat heeft geen gevolgen voor ons.
Zegt hij dat dan?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want Nederlanders zijn per definitie blank?
Had ook niet anders van ze verwacht. Als je aan zoiets meedoet kun je ook niet heel intelligent zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:33 schreef Fylax het volgende:
Die mensen zijn ookwel dom. Op de camera gaan zeggen ''dat ze gaan ontkennen''
Joehoe, je staat op beeld.
Als je geaccepteerd wilt worden door de maatschappij...quote:
Ach ja, nu ben ik een gekwetste neger zeker.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:32 schreef Gia het volgende:
Wij, Nederlanders, zijn er niet om naar de pijpen van gekwetste negers te dansen. Dat hoeft niet, als we dat niet willen. Dat heeft geen gevolgen voor ons.
Heb jij het opgenomen of moet jij eerst naar een rechtzaal om die beelden terug te mogen zien?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:33 schreef Fylax het volgende:
Die mensen zijn ookwel dom. Op de camera gaan zeggen ''dat ze gaan ontkennen''
Joehoe, je staat op beeld.
Een sterke leider die mensen met een ongewenste mening oppakt en laat afvoeren is zuiver fascisme.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon een harde hand. Het wordt pas fascisme als je deze mensen oppakt voor hun mening.
Wat een onzin.quote:Het daadwerkelijk verzieken van een traditie is iets heel anders en zou onder landverraad moeten vallen.
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Want Nederlanders zijn per definitie blank?
Democratie telt alleen als het in de eigen kraam te pas komt. Zie Oekraïne referendum, Brexit, Trump... Als het de minderheid met hun naar eigen zeggen morele gelijk niet uitkomt is het rellen geblazen en wordt geprobeerd het andere kamp op hardhandige wijze op andere gedachten te brengen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:27 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Recht van de democratie, of te wel, de meeste stemmen gelden, en de meeste Nederlanders willen nou eenmaal zwarte piet houden, discussie gesloten.
zo een vermoeden heb ik wel dankzij dit, dat het zou kunnen gaan komen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een sterke leider die mensen met een ongewenste mening oppakt en laat afvoeren is zuiver fascisme.
Volgens mij worden de pro-pieten door meer mensen geaccepteerd dan de anti-pieten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je geaccepteerd wilt worden door de maatschappij...
[..]
Ach ja, nu ben ik een gekwetste neger zeker.
Ik ben harstikke blank en heb mijn hele leven in Nederland gewoont. En het lijkt mij een uitstekend idee om rekening te houden met elkaar in deze maatschappij. Let op: dat betekent niet alleen dat mensen rekening moeten houden met jou, maar dat jij ook rekening moet houden met anderen. Ongeacht hun huidskleur trouwens.
Lang genoeg vast houden verlies van uitkering of baan!quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:37 schreef Infection het volgende:
Hopelijk krijgen al deze figuren een strafblad. Misschien dat ze dan eens wakker worden.
Nee, tegenover gekwetste negers. Er zijn ook negers die zwarte piet prima vinden en gewoon plezier hebben met hun kinderen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je plaatst toch net 'negers' tegenover Nederlanders? Of niet?
Nee. Ze staan nu stil bij het politiebureau en zullen zo wel naar buiten gelaten worden.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb het begin gemist maar zijn de passagiers van de bus al naar buiten geweest?
twitter:JuL1ta twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 14:31:40Mensen druppelen de bus uit. Sommigen meteen met vuist in de lucht. #KickOutZwartePiet #intocht https://t.co/Jpi9hduKZk reageer retweet
Met een strafblad verliezen ze die baan ook wel. Althans, als ze een beetje fatsoenlijke baan hebben.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Lang genoeg vast houden verlies van uitkering of baan!
Acceptatie is geen democratie.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij worden de pro-pieten door meer mensen geaccepteerd dan de anti-pieten.
Oké. Je zet toch Nederlanders net tegenover 'gekwetste negers'? Dus Nederlanders zijn sowieso blank?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, tegenover gekwetste negers. Er zijn ook negers die zwarte piet prima vinden en gewoon plezier hebben met hun kinderen.
Als ze lang genoeg vast gehouden worden verliezen ze meer misschien zelfs nog hun woning daar ze de kosten niet kunnen betalen toch?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Met een strafblad verliezen ze die baan ook wel. Althans, als ze een beetje fatsoenlijke baan hebben.
De meeste negers in Nederland hebben toch echt de Nederlandse nationaliteit.quote:
antiquote:Op zaterdag 12 november 2016 14:40 schreef KingRadler het volgende:
wie zaten er in de bus?
pro of anti pieten
Als ze uberhaupt een baan hebben.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:39 schreef Infection het volgende:
[..]
Met een strafblad verliezen ze die baan ook wel. Althans, als ze een beetje fatsoenlijke baan hebben.
Geen idee. Ik dacht 2 dagen maximaal? Ik kan het fout hebben...quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ze lang genoeg vast gehouden worden verliezen ze meer misschien zelfs nog hun woning daar ze de kosten niet kunnen betalen toch?
Hoe vaak kon men nog eens een voorarrest verlengen?
Afwijkende meningen sowieso verbieden en wie toch iets anders durft te vinden afvoeren en veroordelen wegens landverraad. Daarna uitzetten. Tijd voor een sterke leider die Nederland weer groot maakt. Stop de negers.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:40 schreef maryen65 het volgende:
Volgend jaar alle demonstraties verbieden rond de intocht
Dat betwijfel ik ook. Het zijn vaak uitkeringtrekkers die teveel tijd hebben om over dit soort dingen na te denken en er vervolgens tegen gaan protesteren.quote:
Grote kans dat het dan alsnog afgewezen werd. Ze komen er vooral met het doel om het kinderfeest te verzieken. Zoals leuzen schreeuwen dat zwarte piet niet echt is, racistisch is, etc.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom hebben ze die demo niet gewoon aangevraagd
Dan moet er maar preventief geblust worden dacht ik zo. Volgens mij heeft de ME daar wel iets voor.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:28 schreef Fylax het volgende:
''We kunnen ook gewoon een bus in de fik steken''
aldus een van de opgepakte demonstranten
Omdat ze dit gewoon wilde uitlokken joh.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom hebben ze die demo niet gewoon aangevraagd
Wat is dat pietenpact dan?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:43 schreef KingRadler het volgende:
ik heb het al eens eerder gezegd gewoon voorbeeld van Vlaanderen volgen met een Pietenpact.
daar is discussie van zwarte piet nu al afgelopen. Hebben die rellen gehad nee...
Totale lengte voorarrestquote:Op zaterdag 12 november 2016 14:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Geen idee. Ik dacht 2 dagen maximaal? Ik kan het fout hebben...
In ieder geval niet lang genoeg om je baan/uitkering/huis te verliezen denk ik zo.
Op de Antillen toch wel.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:45 schreef Infection het volgende:
Zelfs in Suriname wordt Sinterklaas gevierd met zwarte pieten. Sterker nog, ze schminken zichzelf wit om Sinterklaas te spelen.
[ afbeelding ]
Een soort van landverraad door policors en andere linkschmenschen die Nederland Vlaanderen haten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is dat pietenpact dan?
Maar bij welke 'werkelijkheid' van sinterklaas proberen ze dan aan te sluiten?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:45 schreef Infection het volgende:
Zelfs in Suriname wordt Sinterklaas gevierd met zwarte pieten. Sterker nog, ze schminken zichzelf wit om Sinterklaas te spelen.
[ afbeelding ]
dat in heel Vlaanderen zwarte piet in de ban word gedaan in 2017.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is dat pietenpact dan?
dat lijkt wel discriminatie.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dat in heel Vlaanderen zwarte piet in de ban word gedaan in 2017.
iedereen mag zelf bepalen hoe piet eruit ziet maar niet zwart.
Regelgeving aan je laars lappen hoeven dan ook geen slechte bedoelingen achter te zitten. Echter word je terecht opgebost.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:46 schreef aloa het volgende:
Alle arrestaties zijn onterechtDeze mensen hadden geen slechte bedoelingen.
Aldus een aantal mensen op twitter...
Hebben ze waarschijnlijk al.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:37 schreef Infection het volgende:
Hopelijk krijgen al deze figuren een strafblad. Misschien dat ze dan eens wakker worden.
Dan mag men dus niet zelf bepalen, dat mag men als men zich aan de voorwaarde houdt van deze kleur niet!quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:48 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dat in heel Vlaanderen zwarte piet in de ban word gedaan in 2017.
iedereen mag zelf bepalen hoe piet eruit ziet maar niet zwart.
Mijn moeder deelt dezelfde mening. Ga nu maar weer weg met je op de man spelen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Gesproken als een echte fascist. Je moeder zal vast trots op je zijn.
Er zijn best veel landen waar dat echt zo werkt he? Gewoon alle dissidenten oppakken en opsluiten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Mijn moeder deelt dezelfde mening. Ga nu maar weer weg met je op de man spelen.
Als jij veel wind hapt, laat jij dan ook veel scheten?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:53 schreef Windhapper het volgende:
Dat gedoe met die bussen lijkt een beetje op de gemiddelde buscombi naar een uitwedstrijd in de Eredivisie.
Dat Stalin en Mao betere leiders waren betwijfel ik, maar een hardere hand met betrekking tot ons land mag wel. Als we er niets aan doen zal ons land langzaam ophouden te bestaan. Je moet je cultuur/tradities kunnen verdedigen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn best veel landen waar dat echt zo werkt he? Gewoon alle dissidenten oppakken en opsluiten.
Nou kijken wij vanuit het westen neer op zulke landen en vinden wij onszelf moreel superieur op basis van onder meer onze intellectuele vrijheid. Maar dat is natuurlijk ook niet heilig. Wellicht waren Stalin en Mao toch betere leiders.
Gezien die "harde hand" waar meneertje Infection nogal opgewonden van lijkt te worden zou het me niet verbazen als er inderdaad een flinke poster van ome Joseph op z'n slaapkamertje hangt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er zijn best veel landen waar dat echt zo werkt he? Gewoon alle dissidenten oppakken en opsluiten.
Nou kijken wij vanuit het westen neer op zulke landen en vinden wij onszelf moreel superieur op basis van onder meer onze intellectuele vrijheid. Maar dat is natuurlijk ook niet heilig. Wellicht waren Stalin en Mao toch betere leiders.
Je bent dus eigenlijk tegen vrijheid?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat Stalin en Mao betere leiders waren betwijfel ik, maar een hardere hand met betrekking tot ons land mag wel. Als we er niets aan doen zal ons land langzaam ophouden te bestaan. Je moet je cultuur/tradities kunnen verdedigen.
Waar zie je mij dat zeggen?quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent dus eigenlijk tegen vrijheid?
quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:56 schreef Molurus het volgende:
Overigens is dat wel 1 klein lichtpuntje dat ik hier zie: deze discussie is mogelijk een aanleiding voor 'het grote publiek' om eens na te denken over hoe onze maatschappij werkt:
- wat is democratie precies?
- hoe rijmen we maatschappelijke belangen met persoonlijke vrijheid?
- wat is rechtvaardig in het kader van een maatschappij?
Etc.
Alleen wordt er helaas niet zo heel veel gedaan met die aanleiding. Jammer, gemiste kans. Politieke filosofie is machtig interessant en ook belangrijk.
Best wel houtsnijdende argumenten uit het anti-pieten kamp, top!quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Gesproken als een echte fascist. Je moeder zal vast trots op je zijn.
twitter:rzuaslan twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 14:58:12Aangekomen bij het politiebureau in Maassluis. Eerst móchten we niet naar Maassluis, nu móéten we naar Maassluis.… https://t.co/R1jseQ3PGo reageer retweet
Alleen tegen vrijheid van mensen met een andere mening.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent dus eigenlijk tegen vrijheid?
Dat jij het politiek besef van een aardappel hebt weten we nu wel.quote:
Ik heb nooit gezegd dat ik mensen geen vrijheid gun. Maar vrijheid heeft wel een bepaalde grens. Als je tradities gaat verzieken dan valt dat niet meer onder vrijheid. Een andere mening hebben mag natuurlijk altijd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In je bovenstaande posts. Is geen hogere wiskunde of zo.
Dat jij je blijkbaar moet verlagen tot een persoonlijke aanval zegt wel genoeg.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat jij het politiek besef van een aardappel hebt weten we nu wel.
Vrij stevige overschatting dit.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:56 schreef Molurus het volgende:
Overigens is dat wel 1 klein lichtpuntje dat ik hier zie: deze discussie is mogelijk een aanleiding voor 'het grote publiek' om eens na te denken over hoe onze maatschappij werkt:
- wat is democratie precies?
- hoe rijmen we maatschappelijke belangen met persoonlijke vrijheid?
- wat is rechtvaardig in het kader van een maatschappij?
Etc.
Alleen wordt er helaas niet zo heel veel gedaan met die aanleiding. Jammer, gemiste kans. Politieke filosofie is machtig interessant en ook belangrijk.
Dat is niet mijn kamp. Probeer nog eens een plank.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Best wel houtsnijdende argumenten uit het anti-pieten kamp, top!
Uiteraard.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Alleen tegen vrijheid van mensen met een andere mening.
Je ziet de tegenstrijdigheid niet?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik mensen geen vrijheid gun. Maar vrijheid heeft wel een bepaalde grens. Als je tradities gaat verzieken dan valt dat niet meer onder vrijheid. Een andere mening hebben mag natuurlijk altijd.
Ach ja, en jouw reactie was natuurlijk beschaafd inhoudelijk.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat jij je blijkbaar moet verlagen tot een persoonlijke aanval zegt wel genoeg.
Beter sturen we die troep naar Nieuwersluis.quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:59 schreef Fylax het volgende:
twitter:rzuaslan twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 14:58:12Aangekomen bij het politiebureau in Maassluis. Eerst móchten we niet naar Maassluis, nu móéten we naar Maassluis.… https://t.co/R1jseQ3PGo reageer retweet
quote:Op zaterdag 12 november 2016 14:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Alleen tegen vrijheid van mensen met een andere mening.
Zoek anders even een kamertje op voor jullie samen.quote:
O wauw. Best wel extreem hypocriet dit.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat jij je blijkbaar moet verlagen tot een persoonlijke aanval zegt wel genoeg.
twitter:SannePoot twitterde op zaterdag 12-11-2016 om 14:59:52Nog een bus. Demonstranten mogen even naar t toilet voor ze officieel worden aangehouden. #maassluis #intocht https://t.co/z5FxEtIc0L reageer retweet
Jaja, tradities zijn belangrijker dan vrijheid.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ik mensen geen vrijheid gun. Maar vrijheid heeft wel een bepaalde grens. Als je tradities gaat verzieken dan valt dat niet meer onder vrijheid. Een andere mening hebben mag natuurlijk altijd.
Het verzieken van een traditie is volgens jou vrijheid?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je ziet de tegenstrijdigheid niet?
Heb je de politie al gebeld?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
Zoek anders even een kamertje op voor jullie samen.
Ja sorry hoor, maar Piet willen gebruiken om een of andere verlichting te willen bewerkstelligen is een grove overschatting van je eigen Gutmensch-geloof. Doe even normaal ofzo, of ga je bij je matties in Rotterdam voegen die zich verkleed hebben als Black Panther, mafketel.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach ja, en jouw reactie was natuurlijk beschaafd inhoudelijk.
Sorry dat ik geen genuanceerde reactie heb kunnen bedenken op jouw zeer intelligente '' smiley.
Ach, laten we er ieg proberen om daar een mogelijk omslagpunt in te zien. Dit kan momenteel twee kanten uitvallen wat mij betreft.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vrij stevige overschatting dit.
Ik zie er eerder een bewijs in dat fascisme in Nederland nog best wel een voedingsbodem heeft en dat er vrij veel mensen bestaan die om niet-religieuze redenen tegen vrijheid zijn.
Bezwaar maken tegen wat dan ook is volgens mij onderdeel van vrijheid ja. Volgens jou niet?quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Het verzieken van een traditie is volgens jou vrijheid?
Het zal me verder jeuken ook van welk kamp je bent. Met dat soort op de man opmerkingen ga je de discussie zeker niet winnen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:01 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is niet mijn kamp. Probeer nog eens een plank.
En lees je tegelijkertijd even in over fascisme.
Het woord fascisme is je nieuwe stopwoordje? Je gebruikt het wel erg vaak en bij elk onderwerp. Ga je anders eerst eens inlezen over de betekenis van dit woord.quote:Op zaterdag 12 november 2016 15:02 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jaja, tradities zijn belangrijker dan vrijheid.
En dan glashard ontkennen dat je een fascist bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |