abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:34:17 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166585346
Een paar jaar geleden heb ik TRU / Is TRU gestorven of is er nog hoop? geopend en door omstandigheden ben ik een tijd geleden modje geworden van TRU. Omdat ik in die tijd ook BNW mod was heeft die al mijn tijd verslonden die ik op FOK! bezig was. Dat is nu anders, één van mijn wensen was altijd om TRU weer nieuw leven in te blazen en nu is daar ook de tijd en motivatie voor mijnerzijds (Sorry dat het zo lang duurde :* ).

Maar voor iedereen, oud TRU poster, TRU poster en totaal niet TRU poster zou ik graag willen weten wat je graag zou zien qua onderwerpen in TRU.

Ik trap wel af. Ik zou graag dromentopics terug in TRU willen zien, meer aandacht voor de echt zweverige onderwerpen maar dan gewoon gericht op persoonlijke ervaringen en voor de mensen die er niet in geloven dat ze in bepaalde topics dan maar een 'what if' petje op zetten zodat de discussie een inhoud krijgt die verder gaat dan welles/nietes en 'je bent gek'.

Uiteraard nog wel ruimte voor de discussie topics die wel om het wel/niet gaan van een fenomeen maar die krijgen dan een eigen topic.

Aliens, UFO's, natuurgenezing en dan in de richting van 'how to' ipv werkt wel/niet, droom oefeningen en ervaringen (hoe kan je lucide dromen opwekken en wat zou deze droom kunnen betekenen? ) het hele 2012 gedoe ligt al een stuk achter ons en dat was jarenlang de trekpleister van TRU dus er zijn alternatieven nodig.

Nu het woord aan jullie, we gaan het niet hebben over waarom TRU is wat het nu is maar wat het kan zijn, vingerwijzen of wat dan ook heeft geen enkele zin. Doe maar alsof TRU een totaal nieuw concept is zonder verleden en laat weten wat je idee erover is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166585439
Paranormale shit zonder gebagger. Er zou bijv. een ghost hunter topic gemaakt kunnen worden. Daar zijn ook genoeg real-life series over die best populair zijn. Daar zou dus wel een goed lopend topic van gemaakt kunnen worden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_166585486
Dat er gelet wordt op kanniet-gillers is een heel goed ding. ^O^

Dat is dan ook alles wat ik wil, ongestoord out of the box kunnen denken en filosoferen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
  vrijdag 11 november 2016 @ 16:49:42 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166585707
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:37 schreef dimmak het volgende:
Paranormale shit zonder gebagger. Er zou bijv. een ghost hunter topic gemaakt kunnen worden. Daar zijn ook genoeg real-life series over die best populair zijn. Daar zou dus wel een goed lopend topic van gemaakt kunnen worden.
Nice, goed idee!

quote:
7s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:39 schreef misterxvany het volgende:
Dat er gelet wordt op kanniet-gillers is een heel goed ding. ^O^

Dat is dan ook alles wat ik wil, ongestoord out of the box kunnen denken en filosoferen.
En dat moet ook mogelijk zijn ja. TRU is juist de plek om lekker te kunnen brainfarten met elkaar.
Vrijheid
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:03:53 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166586704
Misschien een draad over TV-programma's, dat zou ik wel interessant vinden.

En verder inderdaad streng modden op trolls die enkel 'meedoen' om discussies onderuit te halen.
  vrijdag 11 november 2016 @ 18:14:46 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166586869
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien een draad over TV-programma's, dat zou ik wel interessant vinden.

En verder inderdaad streng modden op trolls die enkel 'meedoen' om discussies onderuit te halen.
Er zijn inderdaad wel een paar series die nu draaien die erg tru aandoen. Falling water is wel tof.
Vrijheid
pi_166586986
Ja een ghost hunter topic! Daar kun je ook leuke meets aan ophangen :)

Weer een topic over tarot en dergelijke. Er was ooit een topic waar mensen voor elkaar voorspellingen deden.

Topic over wicca of andere natuurreligies is ook interessant.
pi_166587017
Meer verhalen in het creepypasta topic zou ook leuk zijn. Ik heb het idee dat ik dat een beetje aan het opvullen was :')
Misschien ook urban legends erbij betrekken en kijken welke wel waar (kunnen :P ) zijn.
pi_166587702
Een ban voor firefly3 voor het TRU forum zou al een eind helpen :P.

Maar zonder dollen, naar mijn mening onderwerpen die niet met de huidige stand van wetenschap en technologie te verklaren zijn. UFO's en paranormale zaken bijvoorbeeld.

Persoonlijk ben ik wel van mening dat er wel kritisch en scherp over gediscusieerd zou moeten kunnen worden; een gezonde dosis sceptisme, maar wel met respect voor elkaar. Zaken waarvan bewezen is dat het onzin is / wetenschappelijk onmogelijk is zouden naar ONZ verwezen moeten worden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 11 november 2016 @ 19:30:11 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166588221
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:06 schreef Maurice76 het volgende:
Een ban voor firefly3 voor het TRU forum zou al een eind helpen :P.
Met hem heb ik al geregeld dat hij alles voortaan in 1 topic houdt, dus niet voor elke gekke bewering een topic opent. :P.

quote:
Maar zonder dollen, naar mijn mening onderwerpen die niet met de huidige stand van wetenschap en technologie te verklaren zijn. UFO's en paranormale zaken bijvoorbeeld.
Eens.

quote:
Persoonlijk ben ik wel van mening dat er wel kritisch en scherp over gediscusieerd zou moeten kunnen worden; een gezonde dosis sceptisme, maar wel met respect voor elkaar. Zaken waarvan bewezen is dat het onzin is / wetenschappelijk onmogelijk is zouden naar ONZ verwezen moeten worden.
Niet helemaal eens, ligt aan de insteek van het topic. Een topic met de insteek dat [iets] bewezen is mag onderworpen worden aan de eis van bewijslast. Maar kijk naar de onmogelijke motor van Nasa, die doet iets waarvan bewezen werd geacht dat het niet mogelijk was. Dus 'bewezen' is soms nogal aan verandering onderhevig, zeker in de wetenschap (alleen maar goed overigens)
Vrijheid
pi_166598508
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 19:30 schreef jogy het volgende:
Niet helemaal eens, ligt aan de insteek van het topic. Een topic met de insteek dat [iets] bewezen is mag onderworpen worden aan de eis van bewijslast. Maar kijk naar de onmogelijke motor van Nasa, die doet iets waarvan bewezen werd geacht dat het niet mogelijk was. Dus 'bewezen' is soms nogal aan verandering onderhevig, zeker in de wetenschap (alleen maar goed overigens)
Ik bedoelde meer dingen zoals Pooka's of dat apen van mensen afstammen :P.

Er is kennelijk nieuw inzicht gekomen waardoor dit "onmogelijke" toch weleens zou kunnen werken -> dat is reden genoeg om het te bespreken. Overigens is het artikel zelf dat je linkte best interessant!
  zaterdag 12 november 2016 @ 03:29:53 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166598820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 02:35 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer dingen zoals Pooka's of dat apen van mensen afstammen :P.

Er is kennelijk nieuw inzicht gekomen waardoor dit "onmogelijke" toch weleens zou kunnen werken -> dat is reden genoeg om het te bespreken. Overigens is het artikel zelf dat je linkte best interessant!
De echt gekke topics worden aangepakt, zeker als het waarschijnlijk is dat de topicstarter een geintje maakt.
Vrijheid
pi_166598999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:37 schreef dimmak het volgende:
Dit! En minder onzin topics zoals firefly3 ze vaak opent, dat is een van de grootste redenen waarom ik hier nog zelden kom.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_166602284
Ik denk dat je een (groot) deel van de mensen mist door de criteria:
quote:
Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare
die het spiritueel onvriendelijk maken, deze termen zeggen eigenlijk al dat het niet normaal kan zijn, dat het niet hoort en ook tevens onverklaarbaar is.
  zaterdag 12 november 2016 @ 13:52:56 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166604676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:58 schreef alwaysbenice het volgende:
Ik denk dat je een (groot) deel van de mensen mist door de criteria:

[..]

die het spiritueel onvriendelijk maken, deze termen zeggen eigenlijk al dat het niet normaal kan zijn, dat het niet hoort en ook tevens onverklaarbaar is.
Oké, aan de beschrijving kan vast wel wat gedaan worden. Wat zou eventueel een alternatieve beschrijving kunnen zijn?
Vrijheid
pi_166604755
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 13:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, aan de beschrijving kan vast wel wat gedaan worden. Wat zou eventueel een alternatieve beschrijving kunnen zijn?
Onverklaarbaar vervangen door spiritueel?
pi_166605947
"Alles wat we waarnemen, maar door de huidige stand van de wetenschap niet te verklaren is"? Alhoewel, dat is wat lang.
pi_166610058
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 13:56 schreef Elvi het volgende:

[..]

Onverklaarbaar vervangen door spiritueel?
Zo iets ja. Hoewel spiritualiteit denk ik een apart sub forum nodig heeft, want voor mensen die met spiritualiteit bezig zijn zijn veel van de 'paranormale' overtuigingen juist normaal.
pi_166610145
Een leggingentopic zou wel weer leuk zijn. Las die altijd met veel plezier.
  zondag 13 november 2016 @ 00:56:02 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_166617088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:56 schreef Lavenderr het volgende:
Een leggingentopic zou wel weer leuk zijn. Las die altijd met veel plezier.
Dat kan zo weer naar boven gehaald worden E_O weer aanmoedigen zou een optie zijn, die was daar altijd een vaste schakel in en een goed en vriendelijke legger /uitlegger .

-edit-Done

[ Bericht 1% gewijzigd door Dance99Vv op 13-11-2016 01:05:45 ]
There is only one religion
  zondag 13 november 2016 @ 01:17:06 #21
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_166617437
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2016 16:34 schreef jogy het volgende:
Ik trap wel af. Ik zou graag dromentopics terug in TRU willen zien
Uit de mottenballen gehaald ^O^
There is only one religion
  zondag 13 november 2016 @ 01:17:41 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166617445
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 01:17 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Uit de mottenballen gehaald ^O^
Goed bezig.
Vrijheid
  donderdag 17 november 2016 @ 12:51:29 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166711835
Of heel minimaal: Je ziet het niet maar toch is het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarbare. aan laten passen naar Je ziet het niet maar toch is het er... Alles over het paranormale, bovennatuurlijke en onverklaarde. (of onverklaarde zaken misschien), juist omdat je zou kunnen zeggen dat alles uiteindelijk wel te verklaren zou moeten zijn uiteindelijk.
Vrijheid
pi_166713108
Uiteindelijk wel ja, uiteindelijk.

Deja-vu! Leuk TRU-topic, denk ik zo :P.
pi_166713277
Alhoewel er natuurlijk een zeker overlap is met WFL en C&H zou ik het misschien ook wel interssant vinden als er topics zouden zijn over bepaalde natuurvolken en hun religies en samenlevingsstijlen..

De Dogon, Songhai of Touaregs, Yoruba, Dinka's, Bantu's.

De Maskers, initiatierites en kosmologie, Geesten en Voorvader-vereringen en natuurbeeld...

of juist hoe deze religies doorgevoerd zijn in Ratsafari, Winti, Candomblé en Umbanda in zuid-amerika
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')