abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166601789
Apple kies je voor macOS: de power van UNIX, de professionele kwaliteit van de hardware en after sales support. En natuurlijk voor het less is more design.

Die goedkope kermis uit de openingpost is voor een totaal andere doelgroep.

Leuk clickbait topic. :)

pi_166602018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:32 schreef tudorme het volgende:
Apple kies je voor macOS: de power van UNIX, de professionele kwaliteit van de hardware en after sales support. En natuurlijk voor het less is more design.

[ afbeelding ]
Prachtig inderdaad. Beetje jammer alleen dat ze hem al sinds 2013 niet vernieuwd hebben, maar wel recentelijk te prijs met enkele honderden euro's omhoog hebben gegooid :')
pi_166602609
quote:
Apple kies je voor ... de professionele kwaliteit van de hardware

[ afbeelding ]
Hahaha, ja zoals de iMacs die met plakband vast zitten geplakt. Heb je ooit weleens een schijf vervangen in een iMac?
Of Macbooks die scheuren in de zijkant van het schermlijst krijgen omdat het beeldscherm vastzit aan de onderplaat. (Er zitten schroeven in de schermlijst die de constructie verzwakken, omdat er schroefgaten in zitten, die gaan uitscheuren)

Ach ja, reclame doet wonderen, lol.
pi_166602725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Prachtig inderdaad. Beetje jammer alleen dat ze hem al sinds 2013 niet vernieuwd hebben, maar wel recentelijk te prijs met enkele honderden euro's omhoog hebben gegooid :')
Toch enkel van MacBooks? En Macbooks zijn wel degelijk vernieuwd sinds 2013. Genoeg veranderd? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Maar net tot welke doelgroep je behoort.
pi_166602758
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:14 schreef oheng het volgende:

[..]

Hahaha, ja zoals de iMacs die met plakband vast zitten geplakt. Heb je ooit weleens een schijf vervangen in een iMac?
Of Macbooks die scheuren in de zijkant van het schermlijst krijgen omdat het beeldscherm vastzit aan de onderplaat. (Er zitten schroeven in de schermlijst die de constructie verzwakken, omdat er schroefgaten in zitten, die gaan uitscheuren)

Ach ja, reclame doet wonderen, lol.
http://www.digitaltrends.(...)e-the-most-reliable/
http://www.laptopmag.com/articles/laptop-brand-ratings
https://atulhost.com/best-laptop-brands
http://www.consumerreports.org/cro/laptops/LaptopReliability
http://www.techiesense.com/best-laptop-brands/
http://scoophub.in/top-10-most-reliable-laptop-brands/

Zal wel meevallen denk ik.
pi_166602792
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Toch enkel van MacBooks? En Macbooks zijn wel degelijk vernieuwd sinds 2013. Genoeg veranderd? Dat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Maar net tot welke doelgroep je behoort.
http://www.theverge.com/2(...)ook-uk-prices-brexit
pi_166602913
quote:

[ afbeelding ]
Is dat mislukte airco?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2016 12:29:54 ]
pi_166603240
quote:
Ja, enkel in de UK. Kun je niet echt zeggen dat de prijzen ervan zijn gestegen over de hele wereld ;)
pi_166603426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

Wat ik, als langdurige Apple-gebruiker, niet begrijp, is waarom een downgrade in specs gepaard moet gaan met een prijsverhoging, bovenop de al premium prijs van MacBooks.
Wat jij een downgrade vindt is alleen niet per sé een downgrade.
pi_166603447
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:29 schreef Spanky78 het volgende:
Volgens mij gaat het erom wat je met het apparaat wil.

Wil je op uhd resolutie gamen?
Wil je er alleen mee mailen en browser?
Moet het ding elke dag mee naar je werk?
Heb je altijd een stopcontact in de buurt als. Je hem gebruikt?
Wil. Je foto of film edited?
Welk OS vind je prettig werken? Werkt aL jouw software daarop?
Wat wil je erop kunnen aansluiten?

Dat pakket aan wensen zou moeten bepalen wat je kiest. Maar ik begrijp dat kerstboomverlichting, gelikte logo's en imago voor veel mensen belangrijker zijn dan functionaliteit. Om de doodeenvoudige reden dat bijna niemand de rekenkracht nodig heeft die in veel moderne computers aanwezig zijn. De meeste mensen kunnen af met hetgeen er in hun tablet zit.
Hier vat je het best goed samen.
pi_166603549
quote:

[ afbeelding ]
MacOs is prima als je er van houdt.

Helaas zijn de meeste macs inmiddels helemaal niet zo veel beter meer gebouwd dan andere pc's. De concurrentie is verbeterd, en Apple is imho ook echt een beetje omlaag gegaan in kwaliteit.
Whatever...
pi_166603562
Tablets zijn de teloorgang van elke creativiteit
pi_166609115
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tablets zijn de teloorgang van elke creativiteit
Omdat?

Ik heb het idee dat mensen liever met nietszeggende oneliners strooien, dan een inhoudelijke discussie voeren.
pi_166609613
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef XL het volgende:
Je kunt een topic maken over case-modding
Je kunt een topic maken over race-sims
Je kunt een topic maken over hardware specificaties

Maar waarom dwing je de Apple vergelijking erin. Apple is zijn eigen niche en heeft nul komma nul interesse in deze niches.
Dit inderdaad. Apple is hier volkomen irrelevant sinds OS X net als Windows op x86 hardware draait. Bram had zich in de OP ook af kunnen vragen waarom mensen in godsnaam nog een Dell of een HP kopen als je veel beter zelf iets geheel naar eigen wens kunt samenstellen. En ja, als je op je zelf samengestelde systeem liever met OS X werkt dan met Windows, nou dan doe je dat gewoon. Een dual boot systeem met Windows én OS X kan uiteraard ook.
pi_166609674
quote:
de power van UNIX
Daar neem je IBM AIX of HP-UX voor.
pi_166614619
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Omdat?

Ik heb het idee dat mensen liever met nietszeggende oneliners strooien, dan een inhoudelijke discussie voeren.
Omdat je er weinig met kan.
pi_166615949
ok, dan maken we er een PC-masterrace draad van als jullie dat liever hebben.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:18 schreef Riparius het volgende:
Bram had zich in de OP ook af kunnen vragen waarom mensen in godsnaam nog een Dell of een HP kopen als je veel beter zelf iets geheel naar eigen wens kunt samenstellen.
Ja, alleen leveren sommige van die bedrijven wel waar voor het geld. Dat is bij Apple een probleem.
Hier 2 voorbeelden:
In beide gevallen maakt de goedkopere PC gehakt van de Appl-PC.

quote:
En ja, als je op je zelf samengestelde systeem liever met OS X werkt dan met Windows, nou dan doe je dat gewoon
Dat kan als je genoegen neemt met een zeer beperkt aantal hardwareopties en performance-beperkingen. Het is maar net welke hardware OSX wel en niet toestaat.

[ Bericht 50% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-11-2016 16:34:52 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 13 november 2016 @ 01:40:00 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166617765
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ok, dan maken we er een PC-masterrace draad van als jullie dat liever hebben.

[..]

Ja, alleen leveren sommige van die bedrijven wel waar voor het geld. Dat is bij Apple een probleem.
Hier 2 voorbeelden:
In beide gevallen maakt de goedkopere PC gehakt van de Appl-PC.
Die video's laten ook zien waarom je wel een Apple zou kopen: je hoeft hem niet zelf in elkaar te zetten. Geen gedoe met voedingen niet toch niet het juiste vermogen leveren of overclock settings die je zelf moet invoeren. Gewoon de doos openen en gaan.

En of dát nu die $1800 (en lagere prestaties) waard is moet iedereen vooral voor zichzelf beslissen :)
So we just called him Fred
pi_166617806
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 01:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die video's laten ook zien waarom je wel een Apple zou kopen: je hoeft hem niet zelf in elkaar te zetten. Geen gedoe met voedingen niet toch niet het juiste vermogen leveren of overclock settings die je zelf moet invoeren. Gewoon de doos openen en gaan.

En of dát nu die $1800 (en lagere prestaties) waard is moet iedereen vooral voor zichzelf beslissen :)
Ja, als je zwemt in het geld en weinig performance nodig hebt dan is dat een valide afweging. :+
Voor laptops en telefoontjes heeft Apple nog wel troeven (touchpad) maar voor desktops...
#NoDAPL
pi_166617831
quote:

[ afbeelding ]
Bij een desktop is de hardware natuurlijk niet beter.

Ja, het clickbait-gehalte is een beetje hoog. ;)
Nogmaals, afhankelijk van wat de mensen hier willen kunnen we het voor een tweede deling een wending geven: de OP en titel wat aanpassen. Het is in ieder geval wel leuk als er eens een centrale draad komt voor de powerusers.
#NoDAPL
pi_166618614
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 01:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Apple is voor mensen zonder technisch inzicht en alles moet gewoon werken en klaar.

Daar zijn ze goed in en is prima ook.
Maar als je wat meer wil dan omzeil je hun want ok alle blabla enzo ten tegen je betaald ook alleen voor t apple logo.

De ellende is. Is dat ze wel een aantal goede programmas hebben voor mac os.

Voor mij doel ik op mainstage (muzikale software dus) waar ik niet echt een gelijke kan vinden voor MS
Do what you love, love what you do!
pi_166618662
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 03:12 schreef kree het volgende:

Voor mij doel ik op mainstage (muzikale software dus) waar ik niet echt een gelijke kan vinden voor MS
Daar zijn ze wel goed in maar kan me prima redden met Ableton.
pi_166618690
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2016 03:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar zijn ze wel goed in maar kan me prima redden met Ableton.
Haha ja die ken ik. Maar bedoel ook ff voor live en met vst of hoe heet t bij apple.

Ableton heeft dat niet volgens mij.

Zat programmas die dat wel kunnen ttrouwens maar apple is daar ff verder beter in als wat ik kon vinden.

Heb trouwens geen apple maar baseer dit op review en youtube
Do what you love, love what you do!
pi_166618744
Uiteraard heb ik Cubase ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')