Net zoals dat Microsoft jaren heeft dat het in aan het kakken is, heeft men ook jaren van groei. De surface kent een groep tevreden gebruikers (wo mijn vrouw die een touchscreen wel handig vindt). Het zal dus best een goed product zijn, maar het heeft op mij dan weer 0,0 aantrekkingskracht.quote:Op zaterdag 12 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, de Surface-lijn is geweldig voor dat gat in de markt. Als je een grafisch ontwerper of componist bent of iets dergelijks (alles waarvoor het touchscreen met de pen en de absurfd hoge resolutie handig is) dan is de Surface Studio waarschijnlijk het beste product wat er op dit moment is, als je graag een tablet en een laptop wil hebben en je wil een pen kunnen gebruiken op de tablet dna is de Surface Pro geweldig. Wil je echt krachtige hardware, dan kom je ook automatisch bij een Windows bak uit. Ik ben het je eens dat MS een mokerslag uitdeel richting Apple. Voor de telefoons hebben ze wel nog een hele sterke positie al zou ik hen dringend aanraden om snel weer de headphonejack in ere te herstellen, zeker nu die wel voor de nieuwe MBP wordt ondersteund.
Gezien de kracht van huidige laptops, denk ik eerder dat desktops achterhaald zijn. Natuurlijk, op kantoren is nog steeds plaats voor all-in-one desktops als de iMac en de Surface Studio, maar ik zelf zie steeds minder dedicated desktops onder professionals, of zelfs bij gewone gebruikers. De enige desktop computers die nog gretig aftrek vinden, zijn gaming PC's.quote:
Iemand die naast andere dingen ook keer zware game wil draaien gaat met geen enkele laptop tevreden zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De de kracht van huidige laptops, denk ik eerder dat desktops achterhaald zijn. Natuurlijk, op kantoren is nog steeds plaats voor all-in-one desktops als de iMac en de Surface Studio, maar ik zelf zie steeds minder dedicated desktops onder professionals, of zelfs bij gewone gebruikers. De enige desktop computers die nog gretig aftrek vinden, zijn gaming PC's.
Apple heeft bijvoorbeeld de Mac Pro al sinds 2013 niet meer vernieuwd, en zelfs met de ietwat tegenvallende grafische kaart, is de high end 15" MacBook Pro voor veel mensen een betere optie voor video editing dan die verouderde desktop.
Gek, ik zou toch zweren dat ik had getypt dat gaming pc's zo'n beetje de enige soort desktops zijn die nog wél populair zijn..quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Iemand die naast andere dingen ook keer zware game wil draaien gaat met geen enkele laptop tevreden zijn.
Voor het mobiele gebeuren zijn er tablets en smartphones, ik loop hopeloos achter met mijn 11" Delletje.
Wat kost dat allemaal, processor hoeft niet de duurste te zijn, doe al 2 jaar met Haswell 4790K en die kan nog wel een tijd, videokaart upgrade ik meestal eerder en nog wat geheugen erbij, de Koreaanse 27" 1440p monitor voldoet nog prima.quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gek, ik zou toch zweren dat ik had getypt dat gaming pc's zo'n beetje de enige soort desktops zijn die nog wél populair zijn..
Daarnaast gaat die vlieger met de huidige Pascal-serie GPU's niet echt op. Als zelfs 14" laptops een GTX1060 krijgen, die de desktop GTX 970 verpulvert, valt er weinig te klagen over de kracht in laptops. Daarnaast is er altijd nog thunderbolt 3, die externe GPU's mogelijk maakt.
Wat is je punt..?quote:Op zaterdag 12 november 2016 07:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat kost dat allemaal, processor hoeft niet de duurste te zijn, doe al 2 jaar met Haswell 4790K en die kan nog wel een tijd, videokaart upgrade ik meestal eerder en nog wat geheugen erbij, de Koreaanse 27" 1440p monitor voldoet nog prima.
Maar dat zegt toch ook niemand?quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kan niet met Apple Desktop.
Waanneer je graag veel geld uit wil geven voor design dat moet je bij Apple zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2016 08:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar dat zegt toch ook niemand?
Ja, ik zie niet hoe dat mijn verhaal verandert.quote:Op zaterdag 12 november 2016 04:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Leuk verhaal, lees nu de tweede zin, die je voor het gemak had weggelaten, eens.
Jij bent fanatieke aanhanger en ik begrijp dat niet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja, ik zie niet hoe dat mijn verhaal verandert.
De iPad Pro verkoopt beter dan de Surface Pro, de iPhone 7 zonder headphone jack verkoopt beter dan de 6s met headphone jack. Verder denk je dat de gemiddelde gebruiker zit te wachten op een zelfbouw pc. Jouw ideeën zijn denk ik niet echt representatief voor wat normale (Apple) gebruikers echt willen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 02:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, de Surface-lijn is geweldig voor dat gat in de markt. Als je een grafisch ontwerper of componist bent of iets dergelijks (alles waarvoor het touchscreen met de pen en de absurfd hoge resolutie handig is) dan is de Surface Studio waarschijnlijk het beste product wat er op dit moment is, als je graag een tablet en een laptop wil hebben en je wil een pen kunnen gebruiken op de tablet dna is de Surface Pro geweldig. Wil je echt krachtige hardware, dan kom je ook automatisch bij een Windows bak uit. Ik ben het je eens dat MS een mokerslag uitdeel richting Apple. Voor de telefoons hebben ze wel nog een hele sterke positie al zou ik hen dringend aanraden om snel weer de headphonejack in ere te herstellen, zeker nu die wel voor de nieuwe MBP wordt ondersteund.
?quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij bent fanatieke aanhanger en ik begrijp dat niet.
Dat is waarschijnlijk omdat je liever een semantische discussie wilt voeren over een enkel woord, dan reageren op het daadwerkelijke punt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:03 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ja, ik zie niet hoe dat mijn verhaal verandert.
Waar is jouw bron dat de 12,9" iPad pro zoveel beter verkoopt dan de Surface Pro?quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:11 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De iPad Pro verkoopt beter dan de Surface Pro, de iPhone 7 zonder headphone jack verkoopt beter dan de 6s met headphone jack. Verder denk je dat de gemiddelde gebruiker zit te wachten op een zelfbouw pc. Jouw ideeën zijn denk ik niet echt representatief voor wat normale (Apple) gebruikers echt willen.
Lees eens terug, het ging specifiek om Surface, niet om andere fabrikanten.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar is jouw bron dat de 12,9" iPad pro zoveel beter verkoopt dan de Surface Pro?
En houd je daarbij ook rekening met het feit dat er nog tig andere fabrikanten zijn, die een 12" Windows tablet maken? Verkoopt de 12,9" iPad Pro meer dan de Surface Pro 4, Galaxy TabPro S, Huawei MateBook, Acer Switch Alpha 12, HP Spectre X2 en Lenovo Miix 700 gecombineerd? Zo ja, dan die ik daar graag een bron van.
Zo niet, dan vervalt je punt een beetje, en illustreert dat dus perfect het voordeel van een gebrek aan alleenrecht. Voor een 12" 2-in-1 heb je meerdere opties. Voor een 12" iOS tablet is er maar 1 optie. Beetje zinloos om de verkochten aantallen van de iPad Pro dan met slechts een enkele 12" Windows tablet te vergelijken en dat als argument te gebruiken dat Apple's strategie succesvoller is.
Het hele argument is namelijk dat Microsoft met de Surface Pro-lijn een nieuw marktsegment aanspreekt, wat vervolgens door andere fabrikanten over genomen wordt. Juist omdat blijkt dat de consument daar warm voor loopt. Het argument "ja, maar iPads verkopen nog steeds meer dan die enkele tablet", is moeilijk serieus te nemen.
De Surface werd genoemd, maar het punt ging om de specifieke vormfactor. Ga je nu werkelijk steeds alleen maar over een enkel woord blijven struikelen, in plaats van reageren op het punt dat gemaakt wordt?quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:36 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Lees eens terug, het ging specifiek om Surface, niet om andere fabrikanten.
Wat ik, als langdurige Apple-gebruiker, niet begrijp, is waarom een downgrade in specs gepaard moet gaan met een prijsverhoging, bovenop de al premium prijs van MacBooks.quote:Op zaterdag 12 november 2016 10:59 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Voor de mensen die niet helemaal begrijpen waarom mensen voor veel geld een MacBook met mindere specs kopen, zou ik echt eens willen aanraden om deze aflevering van de Appels en Peren podcast te luisteren. Is wat mij betreft echt het verschil tussen Mac en Windows gebruikers: http://appelsenperenshow.nl/aflevering/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |