Valide punt voor jou.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een iMac is mooi maar onhandig, doe bijv. 2x zo lang met monitor dan met PC.
Thuis wil ik een allround desktop bouwpakket en voor onderweg heb ik 11" Dell ding.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Valide punt voor jou.
Maar voor mij ondergeschikt.
Thuis gebruik ik af en toe de macbook, indien echt nodig. Op het werk zit ik al genoeg achter de computer.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Thuis wil ik een allround desktop bouwpakket en voor onderweg heb ik 11" Dell ding.
Wat is er dan mis met de Mac versie van MS Office?quote:Op donderdag 10 november 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Niet per se onder Windows (bij MS Office wel handig naar mijn mening)
Zoiets heet in goed Nederlands de kleinste gemeenschappelijke deler.quote:
Mijn Mac Pro (de desktop versie dus) uit 2009 draait Adobe CC2017 anders primaquote:Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef Tango5Romeo het volgende:
Ik weet wel dat mijn 7 jaar oude desktop nog steeds alle software kan draaien die je als consument zou willen gebruiken en dat een 7 jaar oude iMac dat niet altijd meer kan. Zeker geen software die grafisch wat meer vraagt.
Dan heb je weer andere beperkingen (waaronder een matige gameplay met <= 30 FPS tegenwoordig) maar de consoles vallen buiten het bestek van deze draad, denk ik.quote:Op vrijdag 11 november 2016 07:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan prima aan windows ontsnappen door een playstation te nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 12-11-2016 01:24:19 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan heb je weer andere beperkingen (waaronder een matige gameplay met <= 30 FPS tegenwoordig) maar de consoles vallen buiten het beste van deze draad, denk ik.Een goede desktop is niet te vergelijken met laptop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apple heeft daar alleen maar de iMac en da's toch meer veredelde laptop met groter scherm en een voetje
Eerst even een misverstandje weghalen, ook OSX en andere Linux-systemen (OSX is gebaseerd op een Linux-systeem) hebben last van malware. Het is echter wel waar dat er veel meer malware in omloop is voor Windows-systemen (ik denk dat jij om die reden die laatste zin plaatste die ik niet citeer), dat komt doordat Windows meer wordt gebruikt, daarom is malware wat voor Windows wordt geschreven effectiever. Virussen beschouw ik als malware. Voor alle systemen geldt dat je moet scannen voor virussen. Wel is het Linux lekker eenvoudig terwijl je bij Windows meer moeite moet doen. Je kan de overlast van die virusscanners sterk beperken maar ik ben het zeker met jou eens het een pain in the butt is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:06 schreef Hallmark het volgende:
En de PC wereld heeft nog steeds zijn wratten, bijv.:
- de troep die Asus, Dell enz. op hun hardware zet.
- bullshit trial virusscanners
- malware
Uiteraard. Een desktop werkt veel fijner als je het niet erg vindt om op 1 vaste plaats te werken. Een laptop is vooral leuk als je ook graag in de tuin zit terwijl je wat funcitoneel werkt met je computer of zoiets. Het beste is m.i. een combinatie van beide, een relatief eenvoudige laptop (goede dual core of simpele quad core, 15'' mat IPS scherm met een hoge resolutie, fijn toetsenbord, geen discrete grafische kaart) en een desktop PC.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een goede desktop is niet te vergelijken met laptop.
Ja, ik moet ook niets van AIO's (voor wie meeleest: All In One) hebben. Het zijn leuke speeltjes voor de fabrikanten doordat ze een meerprijs kunnen rekenen en je ze niet goed kan upgraden en je niet gemakkelijk iets kan vervangen wanneer het beshadigd geraakt, het is klantonvriendelijk.quote:Apple heeft daar alleen maar de iMac en da's toch meer veredelde laptop met groter scherm en een voetje
NUC is inderdaad extreem tofquote:Op zaterdag 12 november 2016 01:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Intel NUC dingen zijn leuk wanneer je klein wilt.
Nee, ik legde hier de nadruk op omdat het excemplarisch is maar voor mij staat dat gelijk aan "echt highend hardware", het hele hardwaresysteem dus: moerderbord, CPU, voeding, kast (warmteafvoer en zo stil mogelijk binnen die parameters) etc.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat hier de kern van het verhaal zit. Voor jou staat een 'echt highend systeem' gelijk aan 'de krachtigste grafische kaarten'.
Ik zal eens naar het artikel kijken. Dank je voor de verwijzing.quote:Toevallig las ik net een 'real world' review van een eindgebruiker. En alhoewel hij hetzelfde punt maakt over 'pure specs vs totale ervaring' is zijn conclusie denk ik relevanter:
[..]
Dat deed ik niet, ik gaf gewoon mijn perspectief en ik wou hiermee andere mensen prikkelen om hun perspectief te geven.quote:Nu doe je een beetje hetzelfde als de TS eerder deed, dingen die je zelf gebruikt doortrekken naar wat 'de consument zou willen gebruiken'.
Ik denk dat wij het wel over hetzelfde hebben alleen had ik meer de desktop in gedachte maar voor laptops geldt hetzelfde. Het is maar net een kwestie van wat voor software je gebruikt, als je steeds de nieuwste software wil draaien met de hoogste instellingen en de beste performance, ja, dan doe je niet 7 jaar met een bak maar dat ligt aan je eisen en je hoeft zeker niet die eisen te hebben. Ik heb nu een bak waarvan de hardware op de grafische kaart na uit 2009 stamt (toevallig). Geen enkel performanceprobleem. Ik ga binnenkort wel een nieuw systeem bouwen maar dat doe ik omdat ik het wil, niet omdat het nodig is.quote:[quote]Op vrijdag 11 november 2016 15:50 schreef De_Hertog het volgende:
Maar ik denk dat als TS het heeft over machines die 'veel goedkoper' en jij over een machine die zeven jaar meegaat en alles kan blijven draaien, dat jullie het dan niet over dezelfde machine hebben.
Het is eik volwaardige X86 PC met onboard video die steeds beter wordt.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:36 schreef jogy het volgende:
[..]
NUC is inderdaad extreem tof. Ik heb er nu eentje als een media speler en dat is misschien (ik weet het wel zeker
) ietwat overkill
.
quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Intel NUC dingen zijn leuk wanneer je klein wilt.
Daarom is het voor mij nog niet echt duidelijk wat de doelgroep van Intel is.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:36 schreef jogy het volgende:
[..]
NUC is inderdaad extreem tof. Ik heb er nu eentje als een media speler en dat is misschien (ik weet het wel zeker
) ietwat overkill
.
Een goed punt, ik had inderdaad op veel meer toepassingen kunnen ingaan maar het is ook een beetje de bedoeling dat andere mensen het aanvullen voor die toepassing. Als ik alles in de opening zet dan is de draad direct doogeslagen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:39 schreef Tango5Romeo het volgende:
Het aanbod van hardware en de veelzijdigheid van Windows, zorgen ervoor dat je er alles mee kan. Dat hij als voorbeeld een paar game pc's laat zien, is misschien niet de beste ondersteuning van zij verhaal.
Je kunt ze ook kopen met budget celeronnetje erin en onderschat de ingebouwde video van een i7 niet.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Daarom is het voor mij nog niet echt duidelijk wat de doelgroep van Intel is.
Ze zijn gigantisch overkill (en dus erg duur) om als mediaspelertje of zo te gebruiken maar voor het krachtige werk schiet het dan weer te kort ondanks dat er een krachtige CPU in kan zitten (denk ook aan temperatuur).
Ja, ik ben ook al een tijd van plan om mijn libreelec eraf te donderen en er windows 10 met spotnet, een news downloader en Kodi erop te zetten, dan heeft het in ieder geval iets te doen naast het streamen van series en films.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is eik volwaardige X86 PC met onboard video die steeds beter wordt.
Internet op 1080p TV gaat prima.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook al een tijd van plan om mijn libreelec eraf te donderen en er windows 10 met spotnet, een news downloader en Kodi erop te zetten, dan heeft het in ieder geval iets te doen naast het streamen van series en films.
Waarschijnlijk doet ie 4K ook fluitend.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Internet op 1080p TV gaat prima.
Dan is alles nog scherper.quote:Op zaterdag 12 november 2016 01:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doet ie 4K ook fluitend.
Alleen kan mijn tv dat niet aan. Maar hoe het ook zij het lijkt me slim voor mij om windows erop te gooien en de cpu een keer boven 5% te laten gaan.quote:
Ja, de Surface-lijn is geweldig voor dat gat in de markt. Als je een grafisch ontwerper of componist bent of iets dergelijks (alles waarvoor het touchscreen met de pen en de absurfd hoge resolutie handig is) dan is de Surface Studio waarschijnlijk het beste product wat er op dit moment is, als je graag een tablet en een laptop wil hebben en je wil een pen kunnen gebruiken op de tablet dna is de Surface Pro geweldig. Wil je echt krachtige hardware, dan kom je ook automatisch bij een Windows bak uit. Ik ben het je eens dat MS een mokerslag uitdeel richting Apple. Voor de telefoons hebben ze wel nog een hele sterke positie al zou ik hen dringend aanraden om snel weer de headphonejack in ere te herstellen, zeker nu die wel voor de nieuwe MBP wordt ondersteund.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef jogy het volgende:
[..]. Fair enough. Zelf vermoed ik wel dat Microsoft met zijn Surface lijn Apple flink pijn gaat doen in het marktaandeel. Juist omdat MS met die combinatie de voordelen van de Mac wegneemt.
Het is niet alleen dat die mooi is (wat ik met jou eens ben), het is ook enorm functioneel (touch screen met pen). In het geval van de Surface heb je ook nog eens een uitmuntend kantelmechanisme. Je zou het niet verwachten maar dit heeft MS zelf ontworpen. Yeah, I know. Ik zou het niet geloven als ik het niet zelf had gezien.quote:Op vrijdag 11 november 2016 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind zowel de iMac als de nieuw aangekondigde Studio een erg mooi design hebben. Heb niet echt een voorkeur. Dat gezegd hebbende, de Studio is de eerste Windows PC wie ik minstens net zo mooi vind als een iMac. Benieuwd hoe Windows daarop gaat bouwen in de toekomst.
Leuk verhaal, lees nu de tweede zin, die je voor het gemak had weggelaten, eens.quote:Op vrijdag 11 november 2016 22:07 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je zegt dat Apple geen concurrentie heeft omdat mensen die macOS willen toch wel een Mac kopen, ongeacht de prijs. Jij geeft aan een voorkeur te hebben voor macOS, toch heb je een Razer. Dat betekent dus dat iemand macOS wel kan willen maar toch liever voor een ander product kan kiezen vanwege andere redenen (zoals hardware en prijs), en dat betekent dus dat er concurrentie is, en dat sluit een monopolie uit.
Anders gezegd, het punt wat ik wil maken is dat er geen aparte 'macOS markt' is waar iemand een monopolie op kan hebben, omdat Macs concurrentie hebben van computers die niet op macOS draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |