Als iedereen rijk en tevreden is, heb je weinig reden om ruzie te maken, toch?quote:
dus dat "geloof" speelt dan ineens niet meer?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als iedereen rijk en tevreden is, heb je weinig reden om ruzie te maken, toch?
Met veel geld heb je geen tijd voor geloof. Dan ben je bezig met je verzameling sportauto's ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:03 schreef riazop het volgende:
[..]
dus dat "geloof" speelt dan ineens niet meer?
Met veel geld heb je juist erg veel tijd. Kennelijk speelt dat geloof helemaal niet zo n rolquote:Op donderdag 10 november 2016 23:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met veel geld heb je geen tijd voor geloof. Dan ben je bezig met je verzameling sportauto's ofzo.
Maar Dubai is natuurlijk niet echt gemiddeld.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Met veel geld heb je juist erg veel tijd. Kennelijk speelt dat geloof helemaal niet zo n rol
Belachelijk idee.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef gelly het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat kortzichtigheid, fanatisme en conservatisme te relateren is aan lager opleidingsniveau en lagere levensstandaard?
In Afrika kunnen ze ook wat van:quote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef riazop het volgende:
[..]
In dubai gaat dat anders prima
[ afbeelding ]
Daar hebben we hier niks aan. Wanneer mensen geld hebben valt het geloof over het algemeen op de achtergrondquote:Op donderdag 10 november 2016 22:53 schreef riazop het volgende:
[..]
In dubai gaat dat anders prima
[ afbeelding ]
Dan hebben de hoog opgeleiden toch iets behoorlijk fout gedaan. Het gevolg van onvrede is extreme partijenquote:Op donderdag 10 november 2016 23:12 schreef gelly het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat kortzichtigheid, fanatisme en nationalisme te relateren is aan lager opleidingsniveau en lagere levensstandaard?
Zit jij niet op Rotterdam hoogbouw forum?quote:Op donderdag 10 november 2016 23:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Met veel geld heb je juist erg veel tijd. Kennelijk speelt dat geloof helemaal niet zo n rol
Als die lui nu eens leerden te overleggen met woorden ipv kogelsquote:Op donderdag 10 november 2016 23:23 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Zit jij niet op Rotterdam hoogbouw forum?
En inderdaad, het kan wel, maar dan moet het extremisme uitgebannen worden, en dat schijnt nogal moeilijk te zijn als je naar een gemiddeld moslim land kijkt. Zeker de helft van die landen zitten namelijk in een soort van conflict / oorlog.
Yemen = strijd tussen Soennieten en Sjiieten
Afghanistan = strijd tussen Taliban en regeringsleger
Irak = strijd tussen Soennieten en Sjiieten
Syrië = Sektarisch geweld, islamitische staat + conflict Soennieten en Sjiieten
Palestina = strijd met Israël
Pakistan = strijd tussen Taliban en regeringsleger
Somalië = strijd tussen Al shabaab en regeringsleger
Nigeria = strijd tussen Boko haram en regeringsleger.
Tunesië = strijd tussen islamitische extremisten van IS en magreb en het regeringsleger
Egypte = Strijd tussen jihadisten van IS in de Sinai en regeringsleger
etc etc etc
Inderdaad, maar voordat ze eindelijk beseffen dat het strijden tegen elkaar compleet zinloos is, zijn we wel wat eeuwen verder vrees ik. Het salafisme en de intolerantie is alleen maar aan het toenemen sinds de arabische lente helaas.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die lui nu eens leerden te overleggen met woorden ipv kogels
Of Joop he, dat moet je ook niet willen.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:54 schreef GewoneBurger het volgende:
In zo'n samenleving wil je als autochtoon toch niet wonen? En als klap op de vuurpijl heet je achterkleinkind achmed en heeft een kamelensnuit
quote:Er zijn nu al een pak mensen die Mohammed of Joop heten maar nog amper iets te maken hebben met Marokko of Nederland.
Nog belangrijker: Condooms gebruiken en beseffen dat als je arm bent dat je beter geen kinderen kunt nemen (of hooguit 1).quote:Op donderdag 10 november 2016 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die lui nu eens leerden te overleggen met woorden ipv kogels
Dat is in jouw geval niet echt een ramp lijkt me.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een tijdje terug was er een soortgelijk topic over Engeland. Het Coudenhove-Kalergi plan is volop in werking: De blanke autochtoon zal vervangen worden.
Er valt haast niet tussen te wonen, je wilt je kinderen niet laten opgroeien in een criminele omgeving, daarom trekken de echte Belgen weg naar de dorpen, waar de samenleving nog wel op een vriendelijke wijze functioneert.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:54 schreef GewoneBurger het volgende:
In zo'n samenleving wil je als autochtoon toch niet wonen? En als klap op de vuurpijl heet je achterkleinkind achmed en heeft een kamelensnuit
das een blanke hobbyquote:Op vrijdag 11 november 2016 00:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Condooms gebruiken...
Ik denk dat je het woord deblorables, betreurenswaardigen, kanslozen, sneuneuzen, wel kan vergelijken met tokkies.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze denken dat ze het land slopen door op Trump te stemmen, maar het feit dat ze voortdurend als domme tokkies (of hoe dat in de VS ook heet) worden neergezet in de media heeft wel bijgedragen aan hun stemgedrag.
Precies. Vrouwen achter het aanrecht, kritische mensen opsluiten en een sterke man aan het roer. Dat zal die rare fundamentalistische moslims leren en laten zien wat echt westerse waarden zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:00 schreef matigeuser het volgende:
Het is ongelofelijk en weerzinwekkend. Maar we hebben het aan onszelf te danken. We maken bijna geen kinderen meer. En onze overheid vangt dat tekort op met moslimpje importeren.
En allemaal omdat onze vrouwtjes huisvrouw of moeder als 2e-rangs taak zien na carrière maken.
http://dekritischenood.nl(...)reden-het-feminisme/
Lekker overdreven weer. Er zit ook nog heel wat in het midden.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies. Vrouwen achter het aanrecht, kritische mensen opsluiten en een sterke man aan het roer. Dat zal die rare fundamentalistische moslims leren en laten zien wat echt westerse waarden zijn.
Fundamentalistische moslims zijn sowieso al niet meer te redden. Het meest pragmatische is ze een verzorgde reis richting het kalifaat aan te bieden. Win-win voor iedereen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies. Vrouwen achter het aanrecht, kritische mensen opsluiten en een sterke man aan het roer. Dat zal die rare fundamentalistische moslims leren en laten zien wat echt westerse waarden zijn.
Ik zie het liefst alle onrendabelen en onruststokers vertrekken. Waaronder jij en je PVV vriendjes. Kunnen de mensen die wel wat in hun mars hebben gewoon hun ding doen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Fundamentalistische moslims zijn sowieso al niet meer te redden. Het meest pragmatische is ze een verzorgde reis richting het kalifaat aan te bieden. Win-win voor iedereen.
Ik zie het liefst alle 'nuttige idioten' vertrekken zodat Nederland niet langzaamaan in een islamitisch apenland veranderd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie het liefst alle onrendabelen en onruststokers vertrekken. Waaronder jij en je PVV vriendjes. Kunnen de mensen die wel wat in hun mars hebben gewoon hun ding doen.
Dezelfde tactiek als Hillary inzetten, heeft voor haar ook super gewerkt namelijkquote:Op vrijdag 11 november 2016 01:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie het liefst alle onrendabelen en onruststokers vertrekken. Waaronder jij en je PVV vriendjes. Kunnen de mensen die wel wat in hun mars hebben gewoon hun ding doen.
Ik neem aan dat je daar een conservatieve wind mee bedoelt met idiote opvattingen. Gek genoeg kun je wat dat betreft de meeste invloed verwachten uit de hoek die je support.quote:Op vrijdag 11 november 2016 01:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zie het liefst alle 'nuttige idioten' vertrekken zodat Nederland niet langzaamaan in een islamitisch apenland veranderd.
Hoe is dat logisch? Als je een domme tokkie wordt genoemd, dan ga je op Trump/Wilders stemmen. Waar is het verband?quote:Op donderdag 10 november 2016 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze denken dat ze het land slopen door op Trump te stemmen, maar het feit dat ze voortdurend als domme tokkies (of hoe dat in de VS ook heet) worden neergezet in de media heeft wel bijgedragen aan hun stemgedrag.
Een weldenkend mens zijn en dan weggezet worden als een idioot. Sommige mensen worden dan opstandig, kan t me wel voorstellen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hoe is dat logisch? Als je een domme tokkie wordt genoemd, dan ga je op Trump/Wilders stemmen. Waar is het verband?
Sommige mensen maken daar dan handig gebruik van.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een weldenkend mens zijn en dan weggezet worden als een idioot. Sommige mensen worden dan opstandig, kan t me wel voorstellen.
Aldus Mister X vanuit zijn zolderkamer.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:27 schreef Eklasse het volgende:
[..]
Ja maar wel vanuit de zolder haha
Focking lafaards
Racist! Is dat trouwens niet waar je zo op tegen bent?quote:Op donderdag 10 november 2016 21:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Zwakbegaafd, grote bek, PVV. Standaardtype.
Tien jaar terug was ik in het centrum van Keulen en het viel me op dat de stad veel blanker was dan onze steden. Is dat in andere Duitse steden ook zo? Is dat nog steeds het geval?quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:39 schreef DrMabuse het volgende:
Zijn ze daar nu pas achter daar in België. Dat was een paar jaar terug al zo.
M'n vriendin en ik komen vaak in België en Duitsland en niet alleen de grote steden worden bedolven onder de import , ook in de kleine dorpen hebben ze zich gevestigd.
Van moslim tot Oostblokker je ziet ze daar echt overal.
Ik sprak twee weken een kennis van me (Turks van afkomst maar volledig modern Nederlander) die recent Wenen heeft bezocht. Die was echt geschrokken hoeveel de stad was veranderd in vergelijking met de vorige keer dat hij daar was. Hoeveel immigranten daar nu waren en vooral hoeveel er blijkbaar doelloos rondliepen op straat. En veel bordjes met waarschuwingen voor zakkenrollers. Hij vond de sfeer heel grimmig.
Het lijkt me tijd om eens goed op de rem te trappen.
Als dat nog kan / nut heeft.
Ja, ik ook. Nu nog de link naar PVV/Trump/Vlaams Belang/Front National.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een weldenkend mens zijn en dan weggezet worden als een idioot. Sommige mensen worden dan opstandig, kan t me wel voorstellen.
In alle grote West-Europese steden neemt de verpaupering toe door kansloze import. Frankrijk, Engeland, Nederland, Belgie, Duitsland, Zweden, Oostenrijk, Zwitserland, alle landen hebben er in meer of mindere mate last van. Alhoewel ik toevallig vorige week in Berlijn was en daar voel je je totaal niet onveilig. Heel anders dan in b.v. Parijs of zelfs Amsterdam.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:39 schreef DrMabuse het volgende:
Zijn ze daar nu pas achter daar in België. Dat was een paar jaar terug al zo.
M'n vriendin en ik komen vaak in België en Duitsland en niet alleen de grote steden worden bedolven onder de import , ook in de kleine dorpen hebben ze zich gevestigd.
Van moslim tot Oostblokker je ziet ze daar echt overal.
Ik sprak twee weken een kennis van me (Turks van afkomst maar volledig modern Nederlander) die recent Wenen heeft bezocht. Die was echt geschrokken hoeveel de stad was veranderd in vergelijking met de vorige keer dat hij daar was. Hoeveel immigranten daar nu waren en vooral hoeveel er blijkbaar doelloos rondliepen op straat. En veel bordjes met waarschuwingen voor zakkenrollers. Hij vond de sfeer heel grimmig.
Het lijkt me tijd om eens goed op de rem te trappen.
Als dat nog kan / nut heeft.
Die tijd is voorbij.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tien jaar terug was ik in het centrum van Keulen en het viel me op dat de stad veel blanker was dan onze steden. Is dat in andere Duitse steden ook zo? Is dat nog steeds het geval?
Niet bang , meer een kansberekening.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:06 schreef gelly het volgende:
Dat je je bang voelt zegt weinig over de feitelijke veiligheidssituatie, die al jaren elk jaar verbetert. Misschien moet je de oorzaak bij jezelf zoeken.
Terug in de schoolbanken dan maar.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Niet bang , meer een kansberekening.
dat is allang het geval niet meerquote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tien jaar terug was ik in het centrum van Keulen en het viel me op dat de stad veel blanker was dan onze steden. Is dat in andere Duitse steden ook zo? Is dat nog steeds het geval?
Dat is wel jammer. Dat een stad in tien jaar tijd zo kan veranderen. Komt die grimmige sfeer dan toch door die zakkenrollers? Toen het Schengenakkoord actief werd voor Bulgarije en Roemenië had ik wel verwacht dat er een groot deel van die Roma's deze kant op zou komen. Veel Roma pooiers en bazen van die zakkenrollers wonen in dikke villa's in Bulgarije en Roemenië. Ze leven daar in vaak uitzichtloze situaties. 80% is werkloos en ze zijn laaggeschoold.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Die tijd is voorbij.
Er bovenop nu veel Oostblokkers daar. Roma zakkenrollers heel actief.
Laatste keer dat ik daar was vond ik de sfeer grimmiger , zeker in de avond.
In Aken waren we twee jaar terug en ook al doe ik het eigenlijk nooit (ben er niet echt het type mens voor) toen we laat op straat liepen ben ik op een gegeven moment een stuk omgelopen.
Veel schimmige figuren in portieken.
En nee , geen Duitsers / Duits sprekenden.
Er zijn denk ik nu wel steeds meer mensen die de problematiek herkennen en erkennen dan er eerst waren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
Jammer dat zoveel mensen het hier hebben over 'ik heb nergens last van' of 'het is niet onveilig'.
Het gaat helemaal niet om jouw last of de onveiligheid. Waar het om gaat is dat onze manier van leven en denken en ons 'ras' (ik weet dat dit niet de goede term is) gewoon langzaam maar zeker wordt vervangen door andere mensen met een etniciteit, cultuur, religie en denkwijze. En dat je daar in je provinciedorpje nog niks van mee krijgt, dat is fijn voor je, maar ga inderdaad maar eens een weekendje naar Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Almere, Düsseldorf, Keulen, Londen, etc.
Allemaal steden binnen handbereik en loop er maar eens een tijdje rond. Je ziet, vooral bij leeftijden onder de 40, nog maar amper blanken.
Wat ik niet begrijp is dat zo weinig mensen hier een probleem mee hebben. Elk ander volk zou al lang op de rem getrapt hebben. En aangezien we ook nog minder kinderen krijgen dan deze nieuwe Nederlanders, gaat het echt nog maar 1-2 generaties duren voordat we zwaar in de minderheid zijn in Nederland als ongelovige kaaskoppen die houden van een frikandelletje op zijn tijd.
Dat maar weinig mensen dit niet heel, heel erg zonde vinden... Dat vind ik het vreemdste van allemaal. En als iemand dit probleem benoemt dan is hij een racist en een xenofoob. Dat kun je van mijn niet zeggen want ik heb veel in het buitenland gewoond en ook een niet-blanke partner en zelfs zij snapt er niks van dat het Westen zich zo laat 'vervangen' door een nieuwe cultuur en bevolking.
Geen enkel ander volk zou dit toestaan. En terecht. Duizenden jaren tijd en vele levens heeft het gekost om onze manier van denken, leven en ons uiterlijk te cultiveren.
En als je te lui bent om te gaan reizen. Kijk dit dan eens. Dit is alweer een paar jaar oud en is er nu waarschijnlijk alleen nog maar erger op geworden. Je kunt in sommige Nederlandse steden al vergelijkbare filmpjes maken.
Waar komt onze zelfhaat toch vandaan?
De meeste steden in Duitsland zijn idd erg blank, of waren dat voor de vluchtelingen crisis, de meeste immigranten waren Oost Europeanen en Turken, beide groepen waar je vrij weinig last van hebt. De laatste keer dat ik in Düsseldorf was, zag ik wel enorm veel arabisch sprekende mannen (denk Syriërs en Irakezen)quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik woon ook in Rotterdam in een allochtonen buurt, maar dat is geheel anders dan een stad als Brussel waar je alleen maar gesluierde vrouwen ziet, en mannen in djellaba's.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:00 schreef Kaji het volgende:
Ik woon hier in Rotterdam in een wijk met 90%+ allochtonen (meest niet-westers) en ik heb eerlijk gezegd nergens last van. Veel allochtonen zijn in een aantal opzichten ook al echte Nederlanders. Ik kan me wel voorstellen dat als de verhouding in het hele land zo is je in elk geval wel een duidelijk andere cultuur krijgt. Maar als dat al gebeurt zal het een heel geleidelijke ontwikkeling zijn.
Die video is inderdaad de realiteit, ben in 2014 in Londen geweest, en ons hotel zat in zo'n buurt, 1 op de 4 vrouwen liepen geheel zwart gekleed in burka,.Daar word je toch echt niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
Jammer dat zoveel mensen het hier hebben over 'ik heb nergens last van' of 'het is niet onveilig'.
Het gaat helemaal niet om jouw last of de onveiligheid. Waar het om gaat is dat onze manier van leven en denken en ons 'ras' (ik weet dat dit niet de goede term is) gewoon langzaam maar zeker wordt vervangen door andere mensen met een etniciteit, cultuur, religie en denkwijze. En dat je daar in je provinciedorpje nog niks van mee krijgt, dat is fijn voor je, maar ga inderdaad maar eens een weekendje naar Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Almere, Düsseldorf, Keulen, Londen, etc.
Allemaal steden binnen handbereik en loop er maar eens een tijdje rond. Je ziet, vooral bij leeftijden onder de 40, nog maar amper blanken.
Wat ik niet begrijp is dat zo weinig mensen hier een probleem mee hebben. Elk ander volk zou al lang op de rem getrapt hebben. En aangezien we ook nog minder kinderen krijgen dan deze nieuwe Nederlanders, gaat het echt nog maar 1-2 generaties duren voordat we zwaar in de minderheid zijn in Nederland als ongelovige kaaskoppen die houden van een frikandelletje op zijn tijd.
Dat maar weinig mensen dit niet heel, heel erg zonde vinden... Dat vind ik het vreemdste van allemaal. En als iemand dit probleem benoemt dan is hij een racist en een xenofoob. Dat kun je van mijn niet zeggen want ik heb veel in het buitenland gewoond en ook een niet-blanke partner en zelfs zij snapt er niks van dat het Westen zich zo laat 'vervangen' door een nieuwe cultuur en bevolking.
Geen enkel ander volk zou dit toestaan. En terecht. Duizenden jaren tijd en vele levens heeft het gekost om onze manier van denken, leven en ons uiterlijk te cultiveren.
En als je te lui bent om te gaan reizen. Kijk dit dan eens. Dit is alweer een paar jaar oud en is er nu waarschijnlijk alleen nog maar erger op geworden. Je kunt in sommige Nederlandse steden al vergelijkbare filmpjes maken.
Waar komt onze zelfhaat toch vandaan?
Je vergeet dat immigranten en hun landen van herkomst ook heel veel aspecten van de westerse cultuur overnemen. Daar verzet ISIS zich ook juist zo tegen. De immigratiestroom is verder een geleidelijk proces over tientallen jaren, en als het zo doorgaat zullen mensen zich geleidelijk aan elkaar aanpassen en veranderen. Ik zie het dus niet zozeer als een vervanging van de ene cultuur door de andere maar als een mix van culturen waar iets totaal nieuws uit voortkomt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |