Niet bang , meer een kansberekening.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:06 schreef gelly het volgende:
Dat je je bang voelt zegt weinig over de feitelijke veiligheidssituatie, die al jaren elk jaar verbetert. Misschien moet je de oorzaak bij jezelf zoeken.
Terug in de schoolbanken dan maar.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Niet bang , meer een kansberekening.
dat is allang het geval niet meerquote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tien jaar terug was ik in het centrum van Keulen en het viel me op dat de stad veel blanker was dan onze steden. Is dat in andere Duitse steden ook zo? Is dat nog steeds het geval?
Dat is wel jammer. Dat een stad in tien jaar tijd zo kan veranderen. Komt die grimmige sfeer dan toch door die zakkenrollers? Toen het Schengenakkoord actief werd voor Bulgarije en Roemenië had ik wel verwacht dat er een groot deel van die Roma's deze kant op zou komen. Veel Roma pooiers en bazen van die zakkenrollers wonen in dikke villa's in Bulgarije en Roemenië. Ze leven daar in vaak uitzichtloze situaties. 80% is werkloos en ze zijn laaggeschoold.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Die tijd is voorbij.
Er bovenop nu veel Oostblokkers daar. Roma zakkenrollers heel actief.
Laatste keer dat ik daar was vond ik de sfeer grimmiger , zeker in de avond.
In Aken waren we twee jaar terug en ook al doe ik het eigenlijk nooit (ben er niet echt het type mens voor) toen we laat op straat liepen ben ik op een gegeven moment een stuk omgelopen.
Veel schimmige figuren in portieken.
En nee , geen Duitsers / Duits sprekenden.
Er zijn denk ik nu wel steeds meer mensen die de problematiek herkennen en erkennen dan er eerst waren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
Jammer dat zoveel mensen het hier hebben over 'ik heb nergens last van' of 'het is niet onveilig'.
Het gaat helemaal niet om jouw last of de onveiligheid. Waar het om gaat is dat onze manier van leven en denken en ons 'ras' (ik weet dat dit niet de goede term is) gewoon langzaam maar zeker wordt vervangen door andere mensen met een etniciteit, cultuur, religie en denkwijze. En dat je daar in je provinciedorpje nog niks van mee krijgt, dat is fijn voor je, maar ga inderdaad maar eens een weekendje naar Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Almere, Düsseldorf, Keulen, Londen, etc.
Allemaal steden binnen handbereik en loop er maar eens een tijdje rond. Je ziet, vooral bij leeftijden onder de 40, nog maar amper blanken.
Wat ik niet begrijp is dat zo weinig mensen hier een probleem mee hebben. Elk ander volk zou al lang op de rem getrapt hebben. En aangezien we ook nog minder kinderen krijgen dan deze nieuwe Nederlanders, gaat het echt nog maar 1-2 generaties duren voordat we zwaar in de minderheid zijn in Nederland als ongelovige kaaskoppen die houden van een frikandelletje op zijn tijd.
Dat maar weinig mensen dit niet heel, heel erg zonde vinden... Dat vind ik het vreemdste van allemaal. En als iemand dit probleem benoemt dan is hij een racist en een xenofoob. Dat kun je van mijn niet zeggen want ik heb veel in het buitenland gewoond en ook een niet-blanke partner en zelfs zij snapt er niks van dat het Westen zich zo laat 'vervangen' door een nieuwe cultuur en bevolking.
Geen enkel ander volk zou dit toestaan. En terecht. Duizenden jaren tijd en vele levens heeft het gekost om onze manier van denken, leven en ons uiterlijk te cultiveren.
En als je te lui bent om te gaan reizen. Kijk dit dan eens. Dit is alweer een paar jaar oud en is er nu waarschijnlijk alleen nog maar erger op geworden. Je kunt in sommige Nederlandse steden al vergelijkbare filmpjes maken.
Waar komt onze zelfhaat toch vandaan?
De meeste steden in Duitsland zijn idd erg blank, of waren dat voor de vluchtelingen crisis, de meeste immigranten waren Oost Europeanen en Turken, beide groepen waar je vrij weinig last van hebt. De laatste keer dat ik in Düsseldorf was, zag ik wel enorm veel arabisch sprekende mannen (denk Syriërs en Irakezen)quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Tien jaar terug was ik in het centrum van Keulen en het viel me op dat de stad veel blanker was dan onze steden. Is dat in andere Duitse steden ook zo? Is dat nog steeds het geval?
Ik woon ook in Rotterdam in een allochtonen buurt, maar dat is geheel anders dan een stad als Brussel waar je alleen maar gesluierde vrouwen ziet, en mannen in djellaba's.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:00 schreef Kaji het volgende:
Ik woon hier in Rotterdam in een wijk met 90%+ allochtonen (meest niet-westers) en ik heb eerlijk gezegd nergens last van. Veel allochtonen zijn in een aantal opzichten ook al echte Nederlanders. Ik kan me wel voorstellen dat als de verhouding in het hele land zo is je in elk geval wel een duidelijk andere cultuur krijgt. Maar als dat al gebeurt zal het een heel geleidelijke ontwikkeling zijn.
Die video is inderdaad de realiteit, ben in 2014 in Londen geweest, en ons hotel zat in zo'n buurt, 1 op de 4 vrouwen liepen geheel zwart gekleed in burka,.Daar word je toch echt niet vrolijk van.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
Jammer dat zoveel mensen het hier hebben over 'ik heb nergens last van' of 'het is niet onveilig'.
Het gaat helemaal niet om jouw last of de onveiligheid. Waar het om gaat is dat onze manier van leven en denken en ons 'ras' (ik weet dat dit niet de goede term is) gewoon langzaam maar zeker wordt vervangen door andere mensen met een etniciteit, cultuur, religie en denkwijze. En dat je daar in je provinciedorpje nog niks van mee krijgt, dat is fijn voor je, maar ga inderdaad maar eens een weekendje naar Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Almere, Düsseldorf, Keulen, Londen, etc.
Allemaal steden binnen handbereik en loop er maar eens een tijdje rond. Je ziet, vooral bij leeftijden onder de 40, nog maar amper blanken.
Wat ik niet begrijp is dat zo weinig mensen hier een probleem mee hebben. Elk ander volk zou al lang op de rem getrapt hebben. En aangezien we ook nog minder kinderen krijgen dan deze nieuwe Nederlanders, gaat het echt nog maar 1-2 generaties duren voordat we zwaar in de minderheid zijn in Nederland als ongelovige kaaskoppen die houden van een frikandelletje op zijn tijd.
Dat maar weinig mensen dit niet heel, heel erg zonde vinden... Dat vind ik het vreemdste van allemaal. En als iemand dit probleem benoemt dan is hij een racist en een xenofoob. Dat kun je van mijn niet zeggen want ik heb veel in het buitenland gewoond en ook een niet-blanke partner en zelfs zij snapt er niks van dat het Westen zich zo laat 'vervangen' door een nieuwe cultuur en bevolking.
Geen enkel ander volk zou dit toestaan. En terecht. Duizenden jaren tijd en vele levens heeft het gekost om onze manier van denken, leven en ons uiterlijk te cultiveren.
En als je te lui bent om te gaan reizen. Kijk dit dan eens. Dit is alweer een paar jaar oud en is er nu waarschijnlijk alleen nog maar erger op geworden. Je kunt in sommige Nederlandse steden al vergelijkbare filmpjes maken.
Waar komt onze zelfhaat toch vandaan?
Je vergeet dat immigranten en hun landen van herkomst ook heel veel aspecten van de westerse cultuur overnemen. Daar verzet ISIS zich ook juist zo tegen. De immigratiestroom is verder een geleidelijk proces over tientallen jaren, en als het zo doorgaat zullen mensen zich geleidelijk aan elkaar aanpassen en veranderen. Ik zie het dus niet zozeer als een vervanging van de ene cultuur door de andere maar als een mix van culturen waar iets totaal nieuws uit voortkomt.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:09 schreef matigeuser het volgende:
Maar al zouden ze zich 100% aanpassen, dan nog is het gewoon het effectief verdwijnen van het Nederlandse volk. Dan zou hier een ander volk komen te wonen met onze oude gewoontes.quote:Op vrijdag 11 november 2016 13:48 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Ik woon ook in Rotterdam in een allochtonen buurt, maar dat is geheel anders dan een stad als Brussel waar je alleen maar gesluierde vrouwen ziet, en mannen in djellaba's.
In Rotterdam heb je ook veel antillianen surinamers, Turken e.d, veel modern geklede moslims. Brussel is wat dat betreft echt een cultuurshock. Mannen met jurken en baarden domineren het straatbeeld buiten het centrum om.
Het verschil is wel dat er in de Arabische landen nauwelijks Westerlingen komen wonen. Dus uiteindelijk wonen er zowel in Europa als in het Midden-Oosten Arabieren die een mengeling van Oosterse en Westerse cultuur hebben.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:05 schreef Kaji het volgende:
[..]
Je vergeet dat immigranten en hun landen van herkomst ook heel veel aspecten van de westerse cultuur overnemen. Daar verzet ISIS zich ook juist zo tegen. De immigratiestroom is verder een geleidelijk proces over tientallen jaren, en als het zo doorgaat zullen mensen zich geleidelijk aan elkaar aanpassen en veranderen. Ik zie het dus niet zozeer als een vervanging van de ene cultuur door de andere maar als een mix van culturen waar iets totaal nieuws uit voorkomt.
Ik zou er zeker een probleem mee hebben als onze huidige Nederlandse cultuur van de ene op de andere dag vervangen zou worden door de cultuur van Saoedi Arabië (overigens niet vanwege mijn voorouders maar omdat de westerse cultuur mij meer vertrouwd is), maar dat is niet de realiteit.
Het geboortecijfer van Arabieren in Nederland is niet heel veel hoger dan van autochtone Nederlanders en neemt ook af naarmate ze langer in Nederland wonen. Als autochtonen gewoon kinderen blijven krijgen geloof ik dus niet dat hier in Europa over een tijdje alleen Arabieren wonen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat er in de Arabische landen nauwelijks Westerlingen komen wonen. Dus uiteindelijk wonen er zowel in Europa als in het Midden-Oosten Arabieren die een mengeling van Oosterse en Westerse cultuur hebben.
Al zouden Nederlanders en Arabieren in Nederland exact even veel kinderen krijgen, als er een gestage instroom is van Arabieren van buiten, dan wonen er op zeker moment toch alleen maar Arabieren.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:10 schreef Kaji het volgende:
[..]
Het geboortecijfer van Arabieren in Nederland is niet heel veel hoger dan van autochtone Nederlanders en neemt ook af naarmate ze langer in Nederland wonen. Als autochtonen gewoon kinderen blijven krijgen geloof ik dus niet dat hier in Europa over een tijdje alleen Arabieren wonen.
Eh, nee. Zolang mensen met autochtoon Nederlands bloed kinderen blijven krijgen zullen er nooit alleen maar Arabieren hier wonen. Ik zie verder trouwens niet waarom iemands genetische herkomst zo belangrijk is.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al zouden Nederlanders en Arabieren in Nederland exact even veel kinderen krijgen, als er een gestage instroom is van Arabieren van buiten, dan wonen er op zeker moment toch alleen maar Arabieren.
Als hier in Nederland voor alle inwoners gelijk, het aantal kinderen per vrouw <2 is en de instroom van buiten > 1, dan tendeert het percentage Nederlands bloed naar 0.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:15 schreef Kaji het volgende:
[..]
Eh, nee. Zolang mensen met autochtoon Nederlands bloed kinderen blijven krijgen zullen er nooit alleen maar Arabieren hier wonen. Ik zie verder niet waarom iemands genetische herkomst zo belangrijk is.
Dan zouden, afgaande op de huidige omvang van de autochtoon Nederlandse bevolking, meer dan een miljard Arabieren hier moeten komen wonen om een percentage Nederlands bloed van minder dan 1% te krijgen, en de instroom moet eeuwig doorgaan.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hier in Nederland voor alle inwoners gelijk, het aantal kinderen per vrouw <2 is en de instroom van buiten > 1, dan tendeert het percentage Nederlands bloed naar 0.
OK. Ik geef met alle plezier mijn persoonlijke genen door maar wat andere Nederlanders ermee doen maakt me niet zoveel uit.quote:Waarom genetische herkomst zo belangrijk is? Dat is een wezenlijke vraag. Het belang van die herkomst is leidend in de natuur. Ouders houden ook meer van hun eigen kinderen vanwege de genetische herkomst. Mensen ondersteunen hun familie ook meer vanwege die herkomst. Mensen hebben meer rechten dan dieren vanwege die herkomst. Fundamentele natuurwet.
Dat zou ik precies moeten uitrekenen, maar voordat de 1% bereikt is duurt wel even. Daar zijn overigens geen miljard Arabieren voor nodig in het geval van een negatieve bevolkingsgroei. Als je lang genoeg wacht is één Arabier voldoende!quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:21 schreef Kaji het volgende:
[..]
Dan zouden, afgaande op de huidige Nederlandse bevolking, meer dan een miljard Arabieren hier moeten komen wonen om een percentage Nederlands bloed van minder dan 1% te krijgen, en de intstroom moet eeuwig doorgaan.
Toch is dat tegennatuurlijk. Iedere entiteit bestaat bij zijn wil tot voortbestaan. Als die wil er niet is dan stopt dat voortbestaan uiteindelijk. Dat geldt voor individuele organismen, maar ook voor meer abstracte entiteiten zoals organisaties en volkeren. Als het Nederlandse volk geen waarde meer hecht aan zijn voortbestaan an sich] dan verdwijnt het ook. Ik vind het wel jammer als dat zou gebeuren, al gebeurt dat na mijn tijd.quote:OK. Ik geef met alle plezier mijn persoonlijke genen door maar wat andere Nederlanders ermee doen maakt me niet zoveel uit.
Dit is allemaal wel erg hypothetisch, vind je niet?quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou ik precies moeten uitrekenen, maar voordat de 1% bereikt is duurt wel even. Daar zijn overigens geen miljard Arabieren voor nodig in het geval van een negatieve bevolkingsgroei. Als je lang genoeg wacht is één Arabier voldoende!
Weet ik niet. Het huidige autochtone Nederlandse volk is natuurlijk ook een over vele eeuwen onstane mix van verschillende volken (Kelten, Batavieren, Franken, Romeinen, en later veel Duitsers). Ik denk dat jouw verre nakomelingen het ook helemaal niet jammer zouden vinden, aangezien ze zelf dan waarschijnlijk ook allang van gemengd bloed zijn.quote:[..]
Toch is dat tegennatuurlijk. Iedere entiteit bestaat bij zijn wil tot voortbestaan. Als die wil er niet is dan stopt dat voortbestaan uiteindelijk. Dat geldt voor individuele organismen, maar ook voor meer abstracte entiteiten zoals organisaties en volkeren. Als het Nederlandse volk geen waarde meer hecht aan zijn voortbestaan an sich] dan verdwijnt het ook. Ik vind het wel jammer als dat zou gebeuren, al gebeurt dat na mijn tijd.
Zolang ze hun hele levensvisie en maatschappelijke betrokkenheid blijven baseren op een sprookjesboek zal het niks worden met die bevolkingsgroepen. Dat remt op alle vlakken zo ontzettend af, geen wonder dat ze niet mee kunnen in een open, westerse maatschappij.quote:Op vrijdag 11 november 2016 14:01 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Die video is inderdaad de realiteit, ben in 2014 in Londen geweest, en ons hotel zat in zo'n buurt, 1 op de 4 vrouwen liepen geheel zwart gekleed in burka,.Daar word je toch echt niet vrolijk van.![]()
En ik heb persoonlijk niets tegen anderen culturen, Als je in China bent proef je de Chinese cultuur, als je naar Turkije gaat de Turkse cultuur.. Maar als je naar Brussel of Parijs gaat als toerist kan je nauwelijks nog de Franse cultuur proeven, omdat echte Franse of Belgen steeds meer naar de achtergrond geraken.
En er heerst nu al een ontzettende werkloosheid in immigrantenbuurten, hoe moet het later dan gaan als er echt nog nauwelijks Belgen of Nederlanders in de steden wonen? De meeste immigranten zijn niet kapitaal krachtig genoeg om bedrijven op te zetten, dat gaat ook nog een probleem worden, en waarschijnlijk krijgen de Nederlanders ook nog de schuld dat ze geen baan hebben, omdat we ze geen kansen geven in hun ogen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |