abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166564091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Trump gaat waarschijnlijk ook de populair vote winnen.
http://edition.cnn.com/election/results

Hoop gejank om niets weer dus.
Hoe dan? Hij staat 200.000 stemmen achter en in Californië is pas 2/3e geteld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166564184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:57 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ja het blijkt een vast patroon te zijn dat de Amerikanen na 4/8 jaar het meeste behoefte hebben aan "change", dit zag je ook langskomen bij wat lui die vooralsnog altijd juist hadden kunnen voorspellen wie de nieuwe president wordt.
Niet per se, en 'die lui' was een enkele professor.

In zijn model, gebaseerd op enkele stellingen, was een van de vragen of de zittende president meedeed aan de race. Als dat zo was werd de kans kleiner dat de andere partij zou winnen.

Na vier jaar hebben ze dus minder behoefte aan verandering, na 8 jaar wellicht wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 10 november 2016 @ 17:47:11 #228
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166564356
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:36 schreef Ludachrist het volgende:
Ik denk overigens dat dit de belangrijkste informatie is uit de exit polls:

[ afbeelding ]
Echt hoor, ongelooflijk. Denkt men nu echt dat een eenling een systeem omver kan werpen dat in tientallen, zo niet honderden jaren door heel veel mensen, in casu, de maatschappij als geheel, gevormd is? De waarheid is niet zo simpel als die 83% denkt. Die komen na ca. drie jaar van een koude kermis thuis. Als ze tenminste bereid zijn om te kijken naar wat de man echt zal presteren en zal veranderen ten goede van de arbeiders. Het zou ook nog kunnen, dat wat 'ie ook uitspookt, er een rotsvast geloof is in 'alles beter dan die Democraten'. Ik vind dat ernstig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 10 november 2016 @ 17:48:58 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_166564400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:47 schreef Andromache het volgende:

[..]

Echt hoor, ongelooflijk. Denkt men nu echt dat een eenling een systeem omver kan werpen dat in tientallen, zo niet honderden jaren door heel veel mensen, in casu, de maatschappij als geheel, gevormd is? De waarheid is niet zo simpel als die 83% denkt. Die komen na ca. drie jaar van een koude kermis thuis. Als ze tenminste bereid zijn om te kijken naar wat de man echt zal presteren en zal veranderen ten goede van de arbeiders. Het zou ook nog kunnen, dat wat 'ie ook uitspookt, er een rotsvast geloof is in 'alles beter dan die Democraten'. Ik vind dat ernstig.
Probleem is dat hij het idd even heel goed kan doen voor een aantal jaar door even snel geld rond te pompen. En dan bij de volgende president klapt alles in elkaar en die zal dan de schuld krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_166564433
quote:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon op de status quo stemmen als je het zat bent dat je gemeenschap achteruitgaat. Das altijd de beste optie. Mark kan ook op jou rekenen toch?
pi_166564461
Heeft iemand de reacties (van een live topic van FOK!) van toen het eruit kwam dat Trump president werd? Ben benieuwd :p
  donderdag 10 november 2016 @ 17:52:40 #232
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166564479
Kom op, je mag er toch wel van vinden dat maar liefst 83% verandering als belangrijkste waarde noemt, en er veel minder dan bij Clinton het goede beoordelingsvermogen wordt genoemd of ten minste goede ervaring? Als die verhouding zo scheef ligt, ben ik voor zijn stemmers bang dat die niet krijgen wat ze willen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_166564542
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef Andromache het volgende:
Kom op, je mag er toch wel van vinden dat maar liefst 83% verandering als belangrijkste waarde noemt, en er veel minder dan bij Clinton het goede beoordelingsvermogen wordt genoemd of ten minste goede ervaring? Als die verhouding zo scheef ligt, ben ik voor zijn stemmers bang dat die niet krijgen wat ze willen.
Ervaring hebben met iets staat vaak ook gelijk aan vaste denkpatronen en weinig verandering.
pi_166564615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je gewoon op de status quo stemmen als je het zat bent dat je gemeenschap achteruitgaat. Das altijd de beste optie. Mark kan ook op jou rekenen toch?
Precies. Lekker klakkeloos stemmen op degene waarvan de deugdebielen bij DWDD beweren dat 'ie echt wel deugt en voor 'change' gaat zorgen. :')
pi_166564702
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Precies. Lekker klakkeloos stemmen op degene waarvan de deugdebielen bij DWDD beweren dat 'ie echt wel deugt en voor 'change' gaat zorgen. :')
Hillary heeft de meest dubieuze campagne gevoerd die ik in een democratisch land heb gezien. Trump heeft veel gelogen, maar Hillary ook. De pro-Hillary media hebben eerst non stop Trump gepromoot, omdat ze verwachtten dat hij makkelijk te verslaan zou zijn. Clinton heeft vervolgens via corrupte achterkamertjes Bernie uit de verkiezingen gewipt en is daarna voortvarend aan de gang gegaan met vechtpartijen organiseren om Trump slecht voor de dag te brengen. Dat naast nog de enorme berg met letterlijke lijken op haar naam.

Maar Trump zegt af en toe stomme dingen. Hij deugt niet.
pi_166564988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 06:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Iedereen die de poen heeft of de mogelijkheid om in no time weg te wezen.
Klinkt niet echt elitair. Eerder als verstandig. Meeste mensen kunnen dat wel.
pi_166565267
quote:
Echt hoor, ongelooflijk. Denkt men nu echt dat een eenling een systeem omver kan werpen dat in tientallen, zo niet honderden jaren door heel veel mensen, in casu, de maatschappij als geheel, gevormd is? De waarheid is niet zo simpel als die 83% denkt.
Het is irrelevant hoeveel kans Trump heeft om die verandering te brengen voor die 83%. Aangezien de keus enkel tussen Trump en Hillary was, was de enige relevante vraag: Is de kans op verandering groter met Trump, of met Hillary?

Verder brengt een president natuurlijk een heel team mee, die gaat niet in zijn eentje werken...
pi_166565301
Zal Trump de rijken minder rijk maken? Ik denk het niet, waarom zou ie.
Maar... door zijn rijkdom en brutaliteit heeft hij wel een doorbraak kunnen bereiken en paradoxaal genoeg kan hij wat gaan betekenen voor de armen door voor banen te zorgen.
Maar minder rijk zal hij de rijken niet maken.
Is ook niet erg, de meeste mensen zijn niet afgunstig op de rijken zoals in de media steeds wordt gesuggereerd.
De mensen willen wel daadkracht en willen van het softe beleid af.
  donderdag 10 november 2016 @ 19:33:53 #239
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_166566308
quote:

[..]

Hitler is het toch gelukt.
are we infinite or am I alone
  donderdag 10 november 2016 @ 19:34:55 #240
451005 Grems
Clown World
pi_166566340
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Probleem is dat hij het idd even heel goed kan doen voor een aantal jaar door even snel geld rond te pompen. En dan bij de volgende president klapt alles in elkaar en die zal dan de schuld krijgen.
Zoals Obama?
  donderdag 10 november 2016 @ 19:36:18 #241
451005 Grems
Clown World
pi_166566357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:37 schreef Loekie1 het volgende:
Zal Trump de rijken minder rijk maken? Ik denk het niet, waarom zou ie.
Maar... door zijn rijkdom en brutaliteit heeft hij wel een doorbraak kunnen bereiken en paradoxaal genoeg kan hij wat gaan betekenen voor de armen door voor banen te zorgen.
Maar minder rijk zal hij de rijken niet maken.
Is ook niet erg, de meeste mensen zijn niet afgunstig op de rijken zoals in de media steeds wordt gesuggereerd.
De mensen willen wel daadkracht en willen van het softe beleid af.

Precies, zolang mensen het zelf goed hebben zal het de meesten aan hun reet roesten of Bill Gates multimiljardair is.
pi_166567123
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_166567152
Trump en Pence en Ryan samen! :o
pi_166567235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 17:52 schreef FrankDark het volgende:
Heeft iemand de reacties (van een live topic van FOK!) van toen het eruit kwam dat Trump president werd? Ben benieuwd :p
Nou er was een live topic over de verkiezingen in POL.
pi_166576598
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:30 schreef DustPuppy het volgende:
Wat ik sowieso niet snap, nog los van de persoon Trump is dat de meeste mensen die op hem gestemd hebben, de typische slachtoffers zijn van het verdwijnen van de middenklasse in de VS, iets waar toch grosso modo vooral de republikeinse partij debet aan is.

Dan zou je juist verwachten dat men niet stemt op de partij die hun in de shit heeft gebracht in the first place, maar misschien is dat teveel gevraagd.

Ja, Trump is een zak aardappelen, maar het Huis en de Senaat hebben hun Republikeinse meerderheid behouden, en dat snap ik totaal niet.
Daarover stond in Trouw een interview, dat me wel wat duidelijk maakte over de kansen van Trump. Bij Clinton weet je dat er niets veranderen zal aan de instortende economie in eigen land. Bij een stem op Trump is er misschien een kans dat het anders en hopelijk beter wordt. Er werd dus gestemd met een vage hoop dat het een beetje beter zou kunnen worden. Dit slaat dus op verarmde mensen die een bewuste keuze maken

En natuurlijk is er ook vaak gezegd, dat mensen op hem stemmen omdat Hillary zo gehaat wordt. In Nederland stem je dan op een van de kleine partijtjes, om een paar stemmen van de groten af te snoepen.
pi_166579724
Ik heb trouwens het idee dat de verwachtingen bij Trump nóg hoger zijn dan die bij Obama zo'n 8 jaar geleden. Wat dat betreft kan hij flink aan de bak. Een hoop beloftes zal hij vast ook wel waar kunnen maken, maar uiteindelijk zal hij (denk ik) toch worden afgerekend op JOBS!

10 dingen die Trump heeft beloofd:

1) Geen enkele moslim er meer bij in de VS --> reeds op teruggekomen
2) Abortus illegaal maken en vrouwen die abortus plegen straffen --> zal vast lukken
3) Homohuwelijk afschaffen --> zal ook vast wel lukken
4) Opzeggen van Paris Climate Agreement --> opzeggen kan officieel niet, gewoon negeren wel
5) Opzeggen van NAFTA --> iets tussen hem en Trudeaux, /care
6) Niet ratificeren TTIP --> superbeter, gaat wel lukken
7) Belastingverlaging voor lage en middeninkomens --> duur... ben benieuwd
8) 25 miljoen banen erbij --> tsja... hier gaat hij denk ik nat
9) Muur bouwen op kosten van Mexico --> ben benieuwd
10) Hillary Clinton opsluiten --> zie ik niet gebeuren

Voor Joe the Plumber zullen punten 7 en 8 uiteindelijk toch het belangrijkste zijn, gevolgd door 9 en 10. Dit zijn ook de punten die hij mijns inziens het moeilijkste kan waarmaken. Wat dat betreft nog een hele kluif dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 11:36:04 ]
pi_166580001
quote:
Donald Trump to Theresa May: UK is a ‘very, very special place for me’
British PM told US president-elect she wanted to strengthen bilateral trade with America as Britain leaves the EU.

Donald Trump on Thursday assured Theresa May that the ‘special relationship’ between the United States and the United Kingdom would go from strength to strength under his leadership.

In the first phone call between the British prime minister and U.S. president-elect, Trump and May pledged that building on historic ties between the two countries would be a “priority” for them both, Downing Street said in a statement, delivered by a spokesperson.

Trump told May over the phone on Thursday afternoon that the U.K. was a “very, very special place for me and for our country,” Downing Street quoted him as saying.

May told Trump that she wanted to strengthen bilateral trade and investment with the U.S. as Britain leaves the EU. The phone call ended with Trump inviting May to visit him “as soon as possible.”

May is seeking a meeting within the next 12 months, ideally early next year.

In a full summary of the phone call, a Downing Street spokesperson said: “The Prime Minister spoke to U.S. President-elect Donald Trump earlier this afternoon to congratulate him on his hard-fought election campaign and victory. The President-elect said he very much looked forward to working with the Prime Minister and congratulated her on her recent appointment.

“The Prime Minister and President-elect Trump agreed that the U.S.-U.K. relationship was very important and very special, and that building on this would be a priority for them both. President-elect Trump set out his close and personal connections with, and warmth for, the U.K. He said he was confident that the special relationship would go from strength to strength.

“The Prime Minister expressed her commitment to building and expanding the U.K.’s relationships around the world, particularly after the referendum vote, and the importance of our partnership with the U.S. She noted President-elect Trump’s commitment in his acceptance speech to uniting people across America, which she said is a task we all need to focus on globally.

“The Prime Minister said that we have a long history of shared values and added that she looked forward to that continuing in the future.

“She highlighted her wish to strengthen bilateral trade and investment with the U.S. as we leave the EU. But she said that our relationship is so much more than that and our two countries have always stood together as close allies when it counts the most. President-elect Trump strongly agreed and added that the U.K. is a ‘very, very special place for me and for our country,’ a Downing Street spokesperson quoted him as saying.

Bron: http://www.politico.eu/ar(...)pecial-place-for-me/
Het valt allemaal wel mee.
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:25:34 #248
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166580553
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het valt allemaal wel mee.
Ik hoop ook dat onze Europese leiders in staat zijn om met dezelfde open en objectieve houding samen te werken met de gekozen president.

Maar waarschijnlijk kunnen onze leiders hun dedain niet aan de kant zetten :N
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 11 november 2016 @ 12:28:26 #249
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_166580609
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2016 11:33 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat de verwachtingen bij Trump nóg hoger zijn dan die bij Obama zo'n 8 jaar geleden. Wat dat betreft kan hij flink aan de bak. Een hoop beloftes zal hij vast ook wel waar kunnen maken, maar uiteindelijk zal hij (denk ik) toch worden afgerekend op JOBS!

10 dingen die Trump heeft beloofd:

1) Geen enkele moslim er meer bij in de VS --> reeds op teruggekomen
2) Abortus illegaal maken en vrouwen die abortus plegen straffen --> zal vast lukken
3) Homohuwelijk afschaffen --> zal ook vast wel lukken
4) Opzeggen van Paris Climate Agreement --> opzeggen kan officieel niet, gewoon negeren wel
5) Opzeggen van NAFTA --> iets tussen hem en Trudeaux, /care
6) Niet ratificeren TTIP --> superbeter, gaat wel lukken
7) Belastingverlaging voor lage en middeninkomens --> duur... ben benieuwd
8) 25 miljoen banen erbij --> tsja... hier gaat hij denk ik nat
9) Muur bouwen op kosten van Mexico --> ben benieuwd
10) Hillary Clinton opsluiten --> zie ik niet gebeuren

Voor Joe the Plumber zullen punten 7 en 8 uiteindelijk toch het belangrijkste zijn, gevolgd door 9 en 10. Dit zijn ook de punten die hij mijns inziens het moeilijkste kan waarmaken. Wat dat betreft nog een hele kluif dus.
Ach, er kwamen al niet zoveel Moslims de USA binnen, dus dat zal allemaal wel meevallen. Wel kan hij relatief eenvoudig meer barrières opwerpen bij visumaanvragen e.d waarmee doel goeddeels wel behaald kan worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_166581923
Zou Donald Trump eigenlijk UK citizenship hebben (gehad) via z'n Schotse moeder?

Edit: was z'n oma

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2016 13:47:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')