Beetje herfststorm moet toch wel kunnen zegquote:Op donderdag 17 november 2016 18:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent in de meest saaie provincie gaan wonen en durft te klagen?
tsssss, '53 al weer vergeten zekerquote:Op donderdag 17 november 2016 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Beetje herfststorm moet toch wel kunnen zeg.
Ook niet. Dat is voor zuid Noord-Holland.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:45 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Beetje herfststorm moet toch wel kunnen zeg.
Mooi, laat maar neerrammen dat waterquote:Op donderdag 17 november 2016 19:47 schreef Adrie072 het volgende:
Er komt nog genoeg aan voor Zeeland.
Daar staat de radarquote:Op donderdag 17 november 2016 22:26 schreef ACT-F het volgende:
Ben benieuwd hoe het in de omgeving van Utrecht-Amersfoort nu is:
http://adaguc.knmi.nl/con(...)_R___25PCPRR_L3.html
Grond was lekker aan het schudden inderdaad. Normaal slaap ik er wel doorheen maar nu dus niet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 02:22 schreef Stephan5 het volgende:
Heel Haarlem zal net wakker zijn geworden door 2 gigantische onweersknallen. En dat tot 2x toe. Vermoedelijk plussers, het was al net droog na een hevige stortbui.
Dit alles aan de noordkant van het regengebied, een smal conectief lijntje.
Zondag pas heb ik begrepen..quote:Op vrijdag 18 november 2016 02:57 schreef cherrycoke het volgende:
morgen buien des doods? nu alleen nog maar miezer
Dat is al een tijdje zo. Behalve GFS.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
Moet je op wetteronline voor de profi karten nu ineens aanmelden en betalen?! En dat met zoveel reclame
Nee, die GFS dus nu ook. Check maar eens...quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje zo. Behalve GFS.
Belachelijk idd
quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, die GFS dus nu ook. Check maar eens...
Jij doet dat? Of zijn er hier mensen die dat doen? Misschien is een groepsmail en dokken wel een idee
Ik ga er niet voor betalen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, die GFS dus nu ook. Check maar eens...
Jij doet dat? Of zijn er hier mensen die dat doen? Misschien is een groepsmail en dokken wel een idee
Ja, die. Die doet het niet, hoor. Klik maar op dat plusteken links in de hoek en vervolgens op "niederschlag akkumuliert". Dat is wat ik wil zien. Akkumuliert en niederslagmenge (per 3-6 uur). Volgens mij nog voor +48 uur zichtbaar, maar verder niet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik ga er niet voor betalen.
Maar bij mij doet GFS het gewoon. Ik neem aan dat je deze site bedoelt? http://www.wetteronline.d(...)e=16111800&model=gfs
Waarom niet gewoon via een andere bron?quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, die. Die doet het niet, hoor. Klik maar op dat plusteken links in de hoek en vervolgens op "niederschlag akkumuliert". Dat is wat ik wil zien. Akkumuliert en niederslagmenge (per 3-6 uur). Volgens mij nog voor +48 uur zichtbaar, maar verder niet.
Noem eens voorbeelden dan? Die dan wel redelijk in de buurt komen van wat ik daar kan zien. Neerslag per 3-6 uur berekent in midden Europa en neerslag totaal +240 uurquote:Op vrijdag 18 november 2016 10:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon via een andere bron?
http://www1.wetter3.de/animation.htmlquote:Op vrijdag 18 november 2016 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden dan? Die dan wel redelijk in de buurt komen van wat ik daar kan zien. Neerslag per 3-6 uur berekent in midden Europa en neerslag totaal +240 uur
Meteociel?quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Noem eens voorbeelden dan? Die dan wel redelijk in de buurt komen van wat ik daar kan zien. Neerslag per 3-6 uur berekent in midden Europa en neerslag totaal +240 uur
Die plus werkt daar idd niet meer. Ik kijk meestal op wetter3.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, klopt. Wetter3 zou ook kunnen. Daar kwam ik ook altijd wel, maar vind wetteronline fijner. wetter3 15 seconden wachten
Dat is minder inderdaadquote:
mooie kaarten, ik vind alleen de site nogal traag.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is minder inderdaad
Pivotal heeft ook fijne kaarten. Is nu de 0600 run online aan het gooien. Muis laat exacte aantal mm zien.
[ afbeelding ]
Niks mis mee.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:45 schreef MaLo het volgende:
Het hele land code geel voor onweer, regen en windstoten tot 60 km per uur. We zijn echt watjes geworden, dat we hiervoor al een code geel hebben.
Iedere weldenkende weerfanaat weet dat het helemaal niet heftig kan onweren in november.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:45 schreef MaLo het volgende:
Het hele land code geel voor onweer, regen en windstoten tot 60 km per uur. We zijn echt watjes geworden, dat we hiervoor al een code geel hebben.
Inderdaad, gare minibuitjes waar dan stiekem 1 flits uit komt, weer een onweersdag erbijquote:Op vrijdag 18 november 2016 16:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere weldenkende weerfanaat weet dat het helemaal niet heftig kan onweren in november.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 17:08 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Inderdaad, gare minibuitjes waar dan stiekem 1 flits uit komt, weer een onweersdag erbij.
In Haarlem waren vannacht nog 2 idioot harde klappen, van die bolt out of the blue dingenWil ik ook weer eens meemaken, dat alle ramen en deuren gaan klepperen.
Van vannacht, een normale bliksem zit op 30 kA geloof ik, deze positieve donder zit daar duidelijk iets boven.quote:
ik stond gisteren op een metalen ladder van 6 meter, dan vind ik het wel fijn om te weten wat de onweerskans is...quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:45 schreef MaLo het volgende:
Het is echt te erg voor woorden. Sommige mensen trekken zo langzaam op dat ze zo'n beetje de natuurwetten aan het negeren zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:37 schreef Nattekat het volgende:
Mijn voorbanden zijn praktisch slicks heb ik deze week ontdekt, maar zelfs ik erger me echt mateloos aan dat getrut, terwijl ik toch echt iets voorzichtiger ben
Rustig aan, slecht voor je hart al die irritatiequote:Op vrijdag 18 november 2016 18:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Net weer de halve snelweg met 90 (waar je 120 mag) gesukkeld omdat mensen op zowel de linker als rechterbaan complete bange teringmongolen zijn. Flikkerdonderstraal gewoon op als je niet in de regen durft te rijden. Ook een paar kopstaart botsingen gezien omdat men rondrijdt op pangwang chineze kutbanden.
Krijg ongewenste celdeling in je hersenen manaaaah ik kan daar zo gek van worden
Weet ik, maar dit zijn terechte frustraties waar iedereen die redelijk veel autorijd zich in kan herkennen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Rustig aan, slecht voor je hart al die irritatie
Voor storm woon ik echt echt echt verkeerd.quote:
of ze ergeren zich juist aan mensen die gejaagd en veel te hard rijden.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet ik, maar dit zijn terechte frustraties waar iedereen die redelijk veel autorijd zich in kan herkennen.
Ik houd me doorgaans aan de snelheid, niet harder dan 10 er overheen. Punt is dat het verkeer ook gebruikt wordt door mensen om geld te verdienen, zoals ik. Dan is het heel leuk dat je met je aow op zak in je muffe opel agila 90 gaat rijden, het word een probleem als half Nederland een angststoornis heeft om in de regen te rijden.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:17 schreef aloa het volgende:
[..]
of ze ergeren zich juist aan mensen die gejaagd en veel te hard rijden.
Ik erger me amper nog in het verkeer, het is het niet waard
In het binnenland windkracht 6/7... windstoten daar tot 90 km dat kan wel voor schade zorgen.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Voor storm woon ik echt echt echt verkeerd.
Wat er van overblijftquote:Op vrijdag 18 november 2016 20:20 schreef aloa het volgende:
[..]
In het binnenland windkracht 6/7... windstoten daar tot 90 km dat kan wel voor schade zorgen.
Ze proberen de files al 30 jaar optelossen. Nog steeds niet geluktquote:Op vrijdag 18 november 2016 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik houd me doorgaans aan de snelheid, niet harder dan 10 er overheen. Punt is dat het verkeer ook gebruikt wordt door mensen om geld te verdienen, zoals ik. Dan is het heel leuk dat je met je aow op zak in je muffe opel agila 90 gaat rijden, het word een probleem als half Nederland een angststoornis heeft om in de regen te rijden.
Naar dit alles zou gepareerd kunnen worden met verkeersinzicht. Maak een beetje ruimte voor mensen die wel de max snelheid rijden, bijvoorbeeld. Sta je vooraan een eenbaans stoplicht, trek dan niet op alsof alle 4 je wielen vastzitten in eeuwenoude trekdrop. Zulke dingen
Je wil niet weten hoeveel economische schade files en verkeersdrukte opleveren.
Het ov is in veel gevallen geen redelijk alternatief. Zelfs als het dat al was is een klein autootje vaak goedkoper en flexibeler.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze proberen de files al 30 jaar optelossen. Nog steeds niet geluktEn het aantal auto's is in die tijd verdubbeld.
Dan moet je in IJmuiden wonen, daar waait het altijd.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Voor storm woon ik echt echt echt verkeerd.
Als je afhankelijk bent van de auto is de OV geen alternatief.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het ov is in veel gevallen geen redelijk alternatief. Zelfs als het dat al was is een klein autootje vaak goedkoper en flexibeler.
Altijd wind aan de kust.quote:Op vrijdag 18 november 2016 23:10 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Dan moet je in IJmuiden wonen, daar waait het altijd.
Dat wil ik eens meemakenquote:Op vrijdag 18 november 2016 23:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Altijd wind aan de kust.![]()
Een spiegelgladde zee is zeldzaam.
Ijsschotsen in de Westerschelde, dat wil ik wel eens bewust meemakenquote:Op vrijdag 18 november 2016 23:44 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Als ik kan schaatsen over de grachten en singels dan ben ik tevreden
Doe mij maar een bevroren waddenzeequote:Op vrijdag 18 november 2016 23:44 schreef braddofiel het volgende:
[..]
Als ik kan schaatsen over de grachten en singels dan ben ik tevreden
Dit gaat echt nooit veranderen. Ze willen de files wel verminderen, maar dat lukt ze toch niet. Misschien een klein deel of op bepaalde trajecten, maar ze zullen altijd wel ergens zijn. Onkunde van Mensen, werkzaamheden en het weer heb je altijdquote:Op vrijdag 18 november 2016 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik houd me doorgaans aan de snelheid, niet harder dan 10 er overheen. Punt is dat het verkeer ook gebruikt wordt door mensen om geld te verdienen, zoals ik. Dan is het heel leuk dat je met je aow op zak in je muffe opel agila 90 gaat rijden, het word een probleem als half Nederland een angststoornis heeft om in de regen te rijden.
Naar dit alles zou gepareerd kunnen worden met verkeersinzicht. Maak een beetje ruimte voor mensen die wel de max snelheid rijden, bijvoorbeeld. Sta je vooraan een eenbaans stoplicht, trek dan niet op alsof alle 4 je wielen vastzitten in eeuwenoude trekdrop. Zulke dingen
Je wil niet weten hoeveel economische schade files en verkeersdrukte opleveren.
Een verbod op 'van rijstrook wisselen tijdens files' zou al een hoop schelen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit gaat echt nooit veranderen. Ze willen de files wel verminderen, maar dat lukt ze toch niet. Misschien een klein deel of op bepaalde trajecten, maar ze zullen altijd wel ergens zijn. Onkunde van Mensen, werkzaamheden en het weer heb je altijd
Lullig als je de afslag moet hebbenquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:38 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Een verbod op 'van rijstrook wisselen tijdens files' zou al een hoop schelen.
Best aardig weer vandaag, tot nu toe.
wat een raar plaatjequote:
Het systeem komt vanuit het zuidwesten. Op het plaatje staan de windstoten.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een raar plaatjein het oosten van het land gaat het eerder waaien dan in westen terwijl daat de hoogste snelheden zijn. En zuidlimburg als enige ook geel buiten korte strook in westen
Zuid Limburg vanwege de heuvels, daar kan het ook flink stormen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een raar plaatjein het oosten van het land gaat het eerder waaien dan in westen terwijl daat de hoogste snelheden zijn. En zuidlimburg als enige ook geel buiten korte strook in westen
Zo, die mocht er wezen. Er liggen nog steeds hagelresten, en het onweer was ook niet van de lucht zeg, allemaal weer van die loeiharde CG-ontladingen. En wat hagel betreft. Ik woon nu 15 jaar in Haarlem, maar heb zelden zo hevig zien hagelen. Waren ook echt grote stenen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:45 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Zuid Limburg vanwege de heuvels, daar kan het ook flink stormen.
Omgeving Haarlem nu een flinke buienlijn met hagel en onweer.
Volgens mij hadden jullie gisteren ook al prijsquote:Op zaterdag 19 november 2016 15:57 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Zo, die mocht er wezen. Er liggen nog steeds hagelresten, en het onweer was ook niet van de lucht zeg, allemaal weer van die loeiharde CG-ontladingen. En wat hagel betreft. Ik woon nu 15 jaar in Haarlem, maar heb zelden zo hevig zien hagelen. Waren ook echt grote stenen.
Kortom weer een zeer boeiende weerdag hier.
Klopt. Ik verveel me geen moment.quote:Op zaterdag 19 november 2016 16:09 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Volgens mij hadden jullie gisteren ook al prijs
Het weer is sowieso wel raar hier de laatste dagen. Ook soms opeens korte onweersbuitjes met een paar écht ontzettend harde onweersknallen, sloegen ook steeds in de buurt van mijn huis ergens in. Eergister sloeg hij ergens in te midden van een rechthoekig huizenblok waar mijn huis zit, en mijn raam zit dus aan de achterkant. Alsof er een granaat in mijn kamer ontplofte, nog nooit zoiets meegemaakt.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:57 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Zo, die mocht er wezen. Er liggen nog steeds hagelresten, en het onweer was ook niet van de lucht zeg, allemaal weer van die loeiharde CG-ontladingen. En wat hagel betreft. Ik woon nu 15 jaar in Haarlem, maar heb zelden zo hevig zien hagelen. Waren ook echt grote stenen.
Kortom weer een zeer boeiende weerdag hier.
Het leukste van dit plaatje is nog wel een van de risico's: Lastig op te fietsquote:
Lekker naar de Scheveningen cam loeren morgen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Lekkere stofzuiger wel.
Op welke hoogte?quote:Op zondag 20 november 2016 09:38 schreef aloa het volgende:
162 km windstoot voor Frankrijk.
![]()
[ afbeelding ]
Bijgesteld naar 163quote:Op zondag 20 november 2016 09:38 schreef aloa het volgende:
162 km windstoot voor Frankrijk.
![]()
[ afbeelding ]
We gaan er allemaal aan!quote:
Yup.quote:Op zondag 20 november 2016 10:30 schreef thesiren.nl het volgende:
Is dit nou een typische kanaalrat?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kanaalrat
twitter:BBCBreaking twitterde op zondag 20-11-2016 om 10:50:30A 200-metre cargo ship is taking on water after hitting barge at Samphire Hoe near Dover; some crew being evacuated https://t.co/pYhH8HFf7V reageer retweet
twitter:Weerplaza twitterde op zondag 20-11-2016 om 11:21:52#Storm is nu officieel een feit. #Vlissingen noteert een uurgemiddelde van 9Bft. Hoek van Holland volgt snel.… https://t.co/5DlfexYfuc reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |