abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166451229
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')

Er zijn zeurpieten die dat letterlijk gezegd hebben.
Haha zeg je weer zeurpieten. :D
wooblabalurg
pi_166451236
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Waar ik overigens nog het meest hekel aan heb gekregen zijn alle zogenaamde 'good doers', die dankzij deze discussie allerlei andere zaken aan het licht denken te moeten brengen. Dat er bij 3FM geen donkere DJ's zijn bijvoorbeeld. Of bedrijven die trots melden dat ze wat gaan doen aan de oneerlijkheid van rassen op de werkvloer. Wat een gelul joh :').
De nuttige idioten noemt men dat.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166451243
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik krijg niet echt het idee dat ik een mening mag hebben van sommigen hier nee.
Maar wat is dan *wel* je punt? :D

Het is niet alsof cultuur bij wet is vastgelegd namelijk. Dus wat stel je nou eigenlijk precies voor dat er moet gebeuren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166451248
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En die mogen geen mening hebben? Wat is je punt?
Iedereen mag een mening hebben, maar het is aan 'de rest' om die mening wel of niet serieus te nemen. En "Zwarte Piet is racisme" is een mening die na 1 dag alweer in de vergetelheid had moeten raken, maar omdat er teveel idioten zijn in dit land is dat niet gebeurt en zijn we beland waar we nu zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:14:38 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451252
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Haha zeg je weer zeurpieten. :D
Mag dat niet dan? Er zitten er toch een lading beroepzeikers tussen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451255
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Just because you are offended doesn't mean you are right.
Dan zou ik zeggen die mensen voelen zich beledigd. :D
wooblabalurg
pi_166451257
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Wat mij eigenlijk een beetje verbaast aan het pro-piet kamp is... waar protesteert men nu eigenlijk precies tegen?

Dit is ieg geen staatsaangelegenheid, het gaat ook niet over wetgeving zover ik weet. Dus de overheid heeft er ieg niets over te zeggen.

Tegen mensen die ZP een andere vorm willen geven? Zover ik kan zien mag iedereen met sinterklaas doen wat hij/zij wil. Er is dus ook de vrijheid om als stroopwafelpiet, regenboogpiet of roetpiet verkleed te gaan.

Tegen mensen zoals Sylvana en Quinsy dan? Die hebben natuurlijk allerlei vage ideeen over vanalles en nog wat, maar ze hebben volgens mij gewoon het recht om de mening te hebben die ze hebben en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom pro-pieters erop staan om *hen* een podium te geven. Het is niet alsof zij hier beslissingen over nemen.

Dus wat zijn nu eigenlijk precies de bezwaren van het pro-piet kamp? Het beleid van de omroepstichtingen? Dan kijk je toch gewoon ergens anders naar?
Al deze argumenten gelden net zo goed voor het anti-Piet kamp.
pi_166451261
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is niet alsof cultuur bij wet is vastgelegd namelijk. Dus wat stel je nou eigenlijk precies voor dat er moet gebeuren?
Iedereen viert het op zijn eigen manier, uitkeringstrekkende antilianen stoppen met protestacties waarbij kleine kinderen het slachtoffer zijn en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag.

Maar weinig kans dat dat ooit gaat gebeuren.
pi_166451268
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Mwah, de klacht over de vorm van zwarte Piet vind ik niet echt zeuren. Wie ben ik om te bepalen of iemand zich wel of niet gediscrimineerd mag voelen. Je hebt te maken in de samenleving met een grote diversiteit aan culturen. We zijn niet monocultureel waardoor de vorm van die feestje niet meer zo past in deze tijd.
Ik vind dat wel zeuren.

Ik vind de klacht "racisme is nog altijd een probleem in dit land" niet zeuren en een terechte klacht.
pi_166451275
quote:

[..]

De PVV wilde het uiterlijk van Zwarte Piet laten vastleggen in de wet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:16:14 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451279
quote:

[..]

Propieten: "Wij laten ons niet jullie mening opdringen"
Antipieten: "Wij hebben gelijk, weg met ZP".

En dan heb je ook nog de doodsbedreigingen die koren op de molen voor het anti-kamp is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451280
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? Er zitten er toch een lading beroepzeikers tussen...
Hier mag alles. Ik vind de woordkeuze uiterst komisch.
wooblabalurg
pi_166451289
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Iedereen mag een mening hebben, maar het is aan 'de rest' om die mening wel of niet serieus te nemen.
Zover ben ik het 100% met je eens. (En dat werkt twee kanten op trouwens.)

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Scrummie het volgende:

En "Zwarte Piet is racisme" is een mening die na 1 dag alweer in de vergetelheid had moeten raken, maar omdat er teveel idioten zijn in dit land is dat niet gebeurt en zijn we beland waar we nu zijn.
Valt het jou niet op dat dit topic voornamelijk wordt bevolkt door mensen die gretig bovenop het "zwarte piet is racisme" standpunt duiken, en dat er daardoor a) veel aandacht is voor dat standpunt, en b) elke genuanceerde discussie over cultuur onmogelijk wordt gemaakt?

Mij wel.
pi_166451292
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat dat gelukt was. Er was een bepaald kantelmoment en ik denk dat de vloedgolf aan puur racistische reacties uit het pro-kamp daar stevig aan hebben bijgedragen. Krijg je toch een grote groep die zich daar in ieder geval niet mee wil associëren. Om nog maar niet te spreken over het bedrijfsleven.
Daar heb je wel een punt.
pi_166451299
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2016 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zij durven dat tenminste te zeggen.
wooblabalurg
pi_166451320
quote:

[..]

Juist ja. :{
pi_166451329
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 13:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde niveau als 'Zwarte Piet is een neger' _O- kom op zeg, ik moet de eerste neger nog tegenkomen die er zo uitziet als Piet. Daar moet je dan toch ook om lachen? Maar nee, shit is dan opeens aan, want gevoelig enzo, discriminatie, dus dan hup, hersentjes uit, stoppen met nadenken en vooral niet kritisch doen.

Over lachwekkend gesproken.
Een karikatuur van een neger en dat is echt heel erg ruim onderbouwd. Zp werd niet voor niets een kroesharige neger genoemd, sprak niets voor niets kromtaal, had niet voor niets die karikutale trekken die nu nog te zien zijn.

De ontkenning daarvan begrijp ik echt niet. Terwijl ik wel goed kan begrijpen als mensen nu zeggen dat het kwalijke aan die karikatuur er al uitgesloopt is, het dus niet meer negatief is en daardoor ook niet erg is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:18:52 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451331
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ben ik het 100% met je eens. (En dat werkt twee kanten op trouwens.)

[..]

Valt het jou niet op dat dit topic voornamelijk wordt bevolkt door mensen die gretig bovenop het "zwarte piet is racisme" standpunt duiken, en dat er daardoor a) veel aandacht is voor dat standpunt, en b) elke genuanceerde discussie over cultuur onmogelijk wordt gemaakt?

Mij wel.
Jep. Tijd dat het anti-kamp eens inhoudelijke nuancerende argumenten geeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451336
quote:

[..]

Met een bepaalde kleurcode of zo? Hoe moet ik me dat voorstellen?
pi_166451339
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mij wel.
Geen idee, zoals ik eerder al zei; dit topic volg ik echt maar matig. Maar het is toch wel het standpunt wat de meeste anti pieters aandragen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:19:55 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451356
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Een karikatuur van een neger en dat is echt heel erg ruim onderbouwd. Zp werd niet voor niets een kroesharige neger genoemd, sprak niets voor niets kromtaal, had niet voor niets die karikutale trekken die nu nog te zien zijn.

De ontkenning daarvan begrijp ik echt niet. Terwijl ik wel goed kan begrijpen als mensen nu zeggen dat het kwalijke aan die karikatuur er al uitgesloopt is, het dus niet meer negatief is en daardoor ook niet erg is.
Dus blanken mogen zich niet als neger verleden? Over racisme gesproken...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451362
quote:

[..]

We spreken wel over UNESCO immaterieel erfgoed, de vraag is of de overheid daarbij op moet treden als beschermende factor. PVV vindt van wel, Asscher vindt van niet.
pi_166451368
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

1
2
3
.zwartepiet .face {
 background-color: #000000;
}
pi_166451375
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

RAL 9005
pi_166451381
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 13:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Kan iemand van de anti-pieten kamp even vertellen waarom KOZP en consorten nu nog protesteren als, zoals gesteld, 'het nu wel klaar' zou zijn? Of is stiekem de roetveegpiet niet voldoende?

Hoor graag van jullie.
Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, Koos, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')