abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:43:53 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166430048
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk niet als je daar over nadenkt. :)
Waarom kan dat niet? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_166430093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:43 schreef Maraca het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet? :)
Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver. Het past ook wel in het moderne plaatje dat alles tegenwoordig eigen verantwoordelijkheid is en niet het te geringe aantal banen bijvoorbeeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 12:51:49 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166430141
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver.
Laat ik het dan anders formuleren ;) Stel dat er een vacature is waar 100 mensen op solliciteren met allemaal hbo Journalistiek. Dan heb je nog een differentiatie ten aanzien van opleidingsduur en cijfers, maar in beginsel heb je allemaal hetzelfde papiertje. Dan kan het helpen als je iets extra's op tafel weet te leggen. Bijvoorbeeld werkervaring, een portfolio, noem het maar op.

Dat 100 mensen reageren op een vacature heeft inderdaad te maken met de markt en je hebt gelijk dat TS daar niks aan kan doen. Dat is een gegeven. Maar waar TS (en iedereen) wel invloed op kan uitoefenen is wat je als extra's kan bieden aan een potentiële werkgever. Daar doel ik op :)
pi_166430156
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen? Ik heb een hbo-papiertje richting media/communicatie, maar als daar geen/weinig banen zijn, is dat bij veel andere sectoren niet anders. Bij het uitzendbureau waren ook mensen met fysiotherapie, psychologie op zak die voor de klantenservicebaan kwamen... Bovendien ben ik helemaal klaar met school, het gevoel me elke dag te moeten bewijzen etc. Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.
Begin gewoon voor jezelf zou ik zeggen. Overigens ook echt een waardeloze studierichting, zeker als je er 6 jaar over doet... Ik snap wel dat je niet aan een baan komt. En dan ook nog zo arrogant zijn om werk 'op niveau' te willen doen.
Whatever...
pi_166430196
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:36 schreef Bart2002 het volgende:
Ik begrijp TS wel. Het is best droevig gesteld in een land waar je met je HBO diploma (al is communicatie niet zo handig natuurlijk..) alleen terecht kan bij McJobs in een callcenter. Het is begrijpelijk dat hij daar niet echt warm voor loopt. Het is een slappe markt maar dat is niet de "schuld" van TS. Ik vind ook dat het werken in een callcenter niet aangemoedigd dient te worden want wij weten allemaal wat ze daar doen.
Ben ik dan zo wereldvreemd als ik zeg: je maakt de keuze om een opleiding te doen waar niet veel werk in te vinden, je maakt de keuze om geen vrijwilligers werk te doen of 100 sollicitaties te doen waarbij je in beeld komt bij andere mensen op de arbeidsmarkt, je maajt de keuze om in een stad te gaan wonen waar er (schijnbaar) niet veel werk beschikbaar.

Je bent een 26 jarige blanke man.
Dan is er heel veel werk in Rotterdam, zeker met een HBO opleiding. Geen communicatie if journalistiek.

Maar in de logistiek bv zijn er heel veel vacatures en dat is (in principe) best makkelijk werk om te leren maar heeft toch veel uitdaging.
Hell To The Liars
pi_166430198
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver. Het past ook wel in het moderne plaatje dat alles tegenwoordig eigen verantwoordelijkheid is en niet het te geringe aantal banen bijvoorbeeld.
Voor een traineeship kwamen 375 reacties binnen, allemaal afgestudeerd trouwens. Dus ja, in mijn vakgebied reageert iedereen op elke baan. Daarnaast heb ik ook baantjes in de regio geprobeerd als de bioscoop, winkels, maar daar hoor je gewoon niks van of moet je super flexibel zijn voor amper 10 uur per week. Tja, lastig te combineren met andere werkzaamheden om de huur te betalen. De keuze om thuis te blijven wonen was geen optie, want daar was ik voor élke baan minimaal een uur onderweg aan reistijd en met flexibele baantjes en amper een paar uur per dag werken, niet de moeite.

Ik doe maandag gewoon mijn best, maar ben dus wel bang dat ik niet uit die spiraal ga komen omdat ik geen relevante werkervaring opbouw. Plus het is een min/maxcontract. Na het voorjaar zeggen ze al dat je gemiddeld 16 uur/24 uur werkt, maar ze kunnen je ook oproepen voor meer uren, dus blijf je niet heel flexibel voor eventueel ander werk.
pi_166430259
Zet je eigen bedrijf op.
Whatever...
pi_166430261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Voor een traineeship kwamen 375 reacties binnen, allemaal afgestudeerd trouwens. Dus ja, in mijn vakgebied reageert iedereen op elke baan. Daarnaast heb ik ook baantjes in de regio geprobeerd als de bioscoop, winkels, maar daar hoor je gewoon niks van of moet je super flexibel zijn voor amper 10 uur per week. Tja, lastig te combineren met andere werkzaamheden om de huur te betalen. De keuze om thuis te blijven wonen was geen optie, want daar was ik voor élke baan minimaal een uur onderweg aan reistijd en met flexibele baantjes en amper een paar uur per dag werken, niet de moeite.

Ik doe maandag gewoon mijn best, maar ben dus wel bang dat ik niet uit die spiraal ga komen omdat ik geen relevante werkervaring opbouw. Plus het is een min/maxcontract. Na het voorjaar zeggen ze al dat je gemiddeld 16 uur/24 uur werkt, maar ze kunnen je ook oproepen voor meer uren, dus blijf je niet heel flexibel voor eventueel ander werk.
Het is al heel vaak gezegd hier, maar nogmaals; je bent beter af met niet relevante werkervaring dan helemaal geen werkervaring...
pi_166430293
quote:

[..]

Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen? Ik heb een hbo-papiertje richting media/communicatie, maar als daar geen/weinig banen zijn, is dat bij veel andere sectoren niet anders. Bij het uitzendbureau waren ook mensen met fysiotherapie, psychologie op zak die voor de klantenservicebaan kwamen... Bovendien ben ik helemaal klaar met school, het gevoel me elke dag te moeten bewijzen etc. Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.
Leer jezelf dingen aan (extra taal, bijvoorbeeld), bouw een portefolio op. Zoek vrijwilligerswerk waar je communicatiewegen voor kunt verrichten, bouw een netwerk op.
Maar buiten dit alles moet je natuurlijk gewoon dat klantenservice baantje gaan doen. Je hebt geld nodig.

Man man man, waar haal je de illusie vandaan dat het leven jou aan moet komen waaien met dat papiertje? Heb je zitten slapen tijdens je studie of hoe heb je dit niet van te voren zien aankomen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_166430332
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Leer jezelf dingen aan (extra taal, bijvoorbeeld), bouw een portefolio op. Zoek vrijwilligerswerk waar je communicatiewegen voor kunt verrichten, bouw een netwerk op.
Maar buiten dit alles moet je natuurlijk gewoon dat klantenservice baantje gaan doen. Je hebt geld nodig.

Man man man, waar haal je de illusie vandaan dat het leven jou aan moet komen waaien met dat papiertje? Heb je zitten slapen tijdens je studie of hoe heb je dit niet van te voren zien aankomen?
Ik ben zelfs afgewezen bij mijn voormalige stage, dus dat schept ook een deuk in je zelfvertrouwen. Overigens was daar de reden dat ze iemand zochten met minimaal 3 jaar ervaring, en ik dat niet had, ondanks dat ze toen zeer tevreden waren etc. Als er mensen met meer ervaring reageren, kiezen ze die gewoon.

Extra taal leren ook al vaak aan gedacht, maar welke is handig?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:14:24 #111
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430369
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:00 schreef Scuidward het volgende:
Maar we moeten niet vergeten dat de bijstand onderdeel is van het sociale vangnet. Naar mijn mening mag je er prima aanspraak op doen als je op dat moment geen andere mogelijkheden tot inkomen hebt.
Dat was misschien ooit de bedoeling maar is het al lang niet meer. Het is tegenwoordig aas om kansloze vissen mee uit zee te hengelen.

In dit land gaan de deuren open voor never do wells, haatvloggers, lichtgekwetsten en andere zieligerds. Maak gebruik van de mogelijkheden die deze groepen worden aangeboden. Speel de slachtofferkaart tactisch voor maximaal gewin.
pi_166430441
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:14 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat was misschien ooit de bedoeling maar is het al lang niet meer. Het is tegenwoordig aas om kansloze vissen mee uit zee te hengelen.

In dit land gaan de deuren open voor never do wells, haatvloggers, lichtgekwetsten en andere zieligerds. Maak gebruik van de mogelijkheden die deze groepen worden aangeboden. Speel de slachtofferkaart tactisch voor maximaal gewin.
Welke kansen? Er zit niet veel variatie in. Of het is een baan voor amper 8 uur per week wat op zich nog wel te doen is (retail, horeca), of fulltime waar je meer concurrentie hebt of uitzicht op een baan waar je je niet fijn in voelt.
pi_166430457
Ha, het 1024e Deezerzeiktopic.
Ja doei.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:23:00 #114
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_166430497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:14 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

In dit land hanteren we een sociaal vangnet waar iedereen aan bijdraagt via allerlei heffingen.

Mooi toch.
pi_166430536
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb het eerst via de normale manier geprobeerd allemaal binnen mijn vakgebied, en die klantenservicefunctie puur als het niet anders kan. Nu is dat dus ook meteen de laatste overgebleven optie. Geen slecht salaris, geen slechte locatie, maar je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts zonder dat je daadwerkelijk iets kan betekenen voor de klant.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:26:05 #116
203089 Scuidward
pi_166430544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts.
Weet je dat of denk je dat.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:27:25 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_166430567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik heb het eerst via de normale manier geprobeerd allemaal binnen mijn vakgebied, en die klantenservicefunctie puur als het niet anders kan. Nu is dat dus ook meteen de laatste overgebleven optie. Geen slecht salaris, geen slechte locatie, maar je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts zonder dat je daadwerkelijk iets kan betekenen voor de klant.
Daarom is het puur om geld te verdienen en werkervaring op te doen :) juist zodat je de baan kan krijgen die je graag wilt!
pi_166430579
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:26 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Weet je dat of denk je dat.
Weet ik. Ze drongen daar al erg op aan om je bewust te maken dat je voor elke klant een maximale afhandelingstijd staat en je niet heel creatief mag zijn met dingen beloven of regelen. Er zijn richtlijnen, daar moet je je aan houden. Het is dus niet klanten blij maken, maar ook uitleggen waarom je niks voor ze kunt betekenen. Heeft ook met regelgeving e.d. te maken. Dus vandaar: veel vrijheid om klanten écht te helpen of structureel iets op te lossen heb je niet. En dat is jammer. Je moet je houden aan de draaiboeken en bedrijfsprocessen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:30:41 #119
203089 Scuidward
pi_166430625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Weet ik. Ze drongen daar al erg op aan om je bewust te maken dat je voor elke klant een maximale afhandelingstijd staat en je niet heel creatief mag zijn met dingen beloven of regelen. Er zijn richtlijnen, daar moet je je aan houden. Het is dus niet klanten blij maken, maar ook uitleggen waarom je niks voor ze kunt betekenen. Heeft ook met regelgeving e.d. te maken. Dus vandaar: veel vrijheid om klanten écht te helpen of structureel iets op te lossen heb je niet. En dat is jammer. Je moet je houden aan de draaiboeken en bedrijfsprocessen.
Dat is toch allemaal best logisch. Over wil je regelgevingoverschrijdend te werk gaan met alle gevolgen van dien?
  zaterdag 5 november 2016 @ 13:41:31 #120
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166430775
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Scuidward het volgende:

[..]

In dit land hanteren we een sociaal vangnet waar iedereen aan bijdraagt via allerlei heffingen.

Mooi toch.
Schitterend. Ook dat iedereen het recht heeft om daar maximaal gebruik van te maken.
pi_166430956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ík doe uitzendwerk, bijspringen in projecten zoals een winkel.
Wat me ook weer doet leren dat ik geen persoon ben om dagen achter de computer te zitten (wat klantenservice wel is) en je eigenlijk geen inspraak hebt in de te bieden oplossingen. Dat zou ik wel willen, meedenken over het proces/beleid, maar wordt vaak niet op prijs gesteld. Ik wil mensen dus écht goed helpen maar denk dat dit niet mogelijk is in zijn vastgetimmerde functie met strakke deadlines en scripts.
Je hebt 0 ervaring, een shitty hbo opleiding en denkt mee te kunnen beslissen over beleid of processen?
Tip, vertel dit niet tijdens je sollicitaties.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166431006
quote:

[..]

Je moet je elke dag bewijzen, vooral als je aan het werk bent.
Je doet net alsof je er al bent, doe even normaal.
pi_166431018
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hebt 0 ervaring, een shitty hbo opleiding en denkt mee te kunnen beslissen over beleid of processen?
Tip, vertel dit niet tijdens je sollicitaties.
deez heeft hulp nodig over zijn misplaatste arrogantie heen te komen.
Ja doei.
pi_166431172
Waarom neem je niet gewoon het eerste beste baantje aan waar je rekeningen van betaald kunnen worden? Doe je wat werkervaring op en je zit niet kansloos op de bank. Voor die ¤900 bijstandsgeld kan je net zo goed 20 uur per week gaan werken (welk baantje dan ook). Denk je echt dat op de bank zitten en je handje ophouden prettiger is dan een klotebaantje voor een paar uur in de week?
pi_166431282
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

deez heeft hulp nodig over zijn misplaatste arrogantie heen te komen.
Oh dit is Deezer, laat dan maar.
pi_166431629
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 13:20 schreef motorbloempje het volgende:
pi_166431798
Ik heb een master diploma gehaald en ben toen ik na drie maanden geen werk had ook in een callcenter begonnen. Vanaf daar ben ik aan mijn huidige (top)baan gekomen.

Niet-relevant werken is beter dan niet werken. Ik heb tijdens mijn callcenter periode veel geleerd, waar ik dat ook niet verwacht had. Daar heb ik ook de contacten gelegd waardoor ik aan mijn huidige baan ben gekomen. Dus voel je niet te goed, en begin ergens. Het is maar een tussenstation
pi_166432799
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 00:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Sinds de zomer ben ik afgestudeerd van het hbo. Helaas afwijzing op afwijzing. Ik heb maandelijks vaste lasten, dus een inkomen is noodzakelijk om niet mijn opgebouwde spaargeld weg te laten slinken. Momenteel heb ik een aanvraag voor de bijstand lopen, maar dat wil ik liever niet. De enige banen waar ik voor in aanmerking kom zijn klantenservicebaantjes. Met een hbo-studie op zak niet het ideale startpunt en ik ben bang als ik zo'n functie aanneem dat ik geen relevante werkervaring op doe en niet snel aan de bak kom binnen mijn sector. Stages of werkervaringsplekken zijn geen optie want daarmee red ik het niet qua kosten. Ik voel mij dan ook min of meer verplicht zo'n baan onder mijn niveau en vooral gemoedstoestand aan te nemen, puur voor 't geld, maar inhoudelijk kan het mij vrij weinig boeien en heb ik het gevoel dat ik de beste jaren in mijn leven verpruts door werk te doen wat gewoon niet bij mij past.

Daarnaast merk ik dat voor zulke baantjes gewoonweg niet geïnteresseerd ben of overkom. Ik kan het niet faken.

Ik blijf overigens stug door solliciteren, maar moet zeer binnenkort wel een baan aannemen wil ik niet in de bijstand eindigen en dan wellicht nóg meer hersendood werk aan te nemen.
Houd je er rekening mee dat de sociale dienst je een tegenprestatie laat doen of in een werktraject stopt zodra je een uitkering hebt? Je hebt geen afstand tot de arbeidsmarkt en bent hoog opgeleid, dus ze gaan er bovenop zitten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 11:07 schreef nikky het volgende:

[..]

Dan heb je nog een jaar over. Die mag je dan van de bijstand gaan inzetten.

Klinkt lullig, maar zo werkt het.

Ik zou maandag extra m'n best doen om dat baantje bij 't callcenter te bemachtigen.
Dat is niet waar. D. heeft een startkwalificatie (een hbo diploma zelfs) met voldoende perspectief op de arbeidsmarkt, alleen niet naar zijn wens. Ze kunnen hem de uitkering daarom niet weigeren, maar gaan wel alles eraan doen om hem uit de uitkering te pesten. Dingen als plantsoendienst of straten vegen als tegen tegenprestatie of als postsorteerder in de nachtploeg bij PostNL.
pi_166432979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Houd je er rekening mee dat de sociale dienst je een tegenprestatie laat doen of in een werktraject stopt zodra je een uitkering hebt? Je hebt geen afstand tot de arbeidsmarkt en bent hoog opgeleid, dus ze gaan er bovenop zitten.

[..]

Dat is niet waar. D. heeft een startkwalificatie (een hbo diploma zelfs) met voldoende perspectief op de arbeidsmarkt, alleen niet naar zijn wens. Ze kunnen hem de uitkering daarom niet weigeren, maar gaan wel alles eraan doen om hem uit de uitkering te pesten. Dingen als plantsoendienst of straten vegen als tegen tegenprestatie of als postsorteerder in de nachtploeg bij PostNL.
Mijn broer zit ook in de bijstand en die krijgt 0 controle. Verschilt dus per gemeente hoe overbelast ze zijn. Ik ga maandag gewoon mijn best doen, natuurlijk lekker om 12/13 euro per uur zelf te verdienen dan baantjes te moeten aannemen zoals postbezorgen want anders stopt je uitkering. Heb ik zelf overigens jaren gedaan, maar dat zie ik mezelf echt niet doen iedere dag voor een paar uurtjes.
pi_166433013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Mijn broer zit ook in de bijstand en die krijgt 0 controle. Verschilt dus per gemeente hoe overbelast ze zijn. Ik ga maandag gewoon mijn best doen, natuurlijk lekker om 12/13 euro per uur zelf te verdienen dan baantjes te moeten aannemen zoals postbezorgen want anders stopt je uitkering. Heb ik zelf overigens jaren gedaan, maar dat zie ik mezelf echt niet doen iedere dag voor een paar uurtjes.
Tsja veel keuze heb je toch niet met een relatief waardeloos papiertje en zonder ervaring. Ik zou dat baantje aannemen als het lukt en daarnaast proberen een portfolio op te bouwen.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:44:38 #131
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_166433023
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_166433034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 12:51 schreef Maraca het volgende:
Laat ik het dan anders formuleren Stel dat er een vacature is waar 100 mensen op solliciteren met allemaal hbo Journalistiek. Dan heb je nog een differentiatie ten aanzien van opleidingsduur en cijfers, maar in beginsel heb je allemaal hetzelfde papiertje. Dan kan het helpen als je iets extra's op tafel weet te leggen. Bijvoorbeeld werkervaring, een portfolio, noem het maar op.
Dat klopt hoor. Maar ik heb moeite met deze tijden waar je blijkbaar een "uitzondering" moet zijn en allerhande kunstjes moet kunnen/kennen om gewoon een baantje op het niveau van waar je voor geleerd hebt te kunnen krijgen. Dat is natuurlijk niet de "normaalvariant" Het heeft iets triestigs wel.
pi_166433042
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Tsja veel keuze heb je toch niet met een relatief waardeloos papiertje en zonder ervaring. Ik zou dat baantje aannemen als het lukt en daarnaast proberen een portfolio op te bouwen.
En iets aan je instelling doen. Feit is dat er brood op de plank moet komen en alles is beter dan de bijstand. Kan je wel piepen dat post bezorgen je te min is maar als je daarom maar de bijstand in gaat ben je echt een smerige profiteur.
  zaterdag 5 november 2016 @ 16:46:32 #134
446803 Tagliano
pi_166433050
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:46 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

En iets aan je instelling doen. Feit is dat er brood op de plank moet komen en alles is beter dan de bijstand. Kan je wel piepen dat post bezorgen je te min vindt maar als je daarom maar de bijstand in gaat ben je echt een smerige profiteur.
En maar klagen dat vrouwen een profiteur zijn als hij de drankjes moet betalen :9~
pi_166433092
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:41 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Is je broer ook een pas afgestudeerde hbo'er? Zo niet vergelijk je appels met peren. Daarnaast verschilt het per klantmanager hoe streng de aanpak is niet, niet per gemeente.
pi_166433208
Maar goed, als je dan toch voorlopig zonder werk zit: bel de huisarts en laat jezelf naar de psycholoog doorverwijzen.
pi_166433235
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:56 schreef DoubleDip het volgende:
Maar goed, als je dan toch voorlopig zonder werk zit: bel de huisarts en laat jezelf naar de psycholoog doorverwijzen.
Misschien komend jaar, nieuwe zorgverzekering... al heb ik daar dan weer geld voor nodig ;)
pi_166433258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:59 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Misschien komend jaar, nieuwe zorgverzekering... al heb ik daar dan weer geld voor nodig ;)
Worden mensen weleens moe van jou?
pi_166433307
quote:

[..]

Niet zeiken, gewoon doen. Zie het als een investering in jezelf.
En volgens mij heb je nog wel 6k spaargeld liggen, kun je dus makkelijk betalen.
pi_166433525
quote:

[..]

en dat heb je. OF moet de maatschappij betalen voor jouw gezeik?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166433587
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

en dat heb je. OF moet de maatschappij betalen voor jouw gezeik?
Geld kan je maar één keer uitgeven. Weer een maand huur denk ik.
pi_166433595
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

ja oké, aan jezelf werken is natuurlijk niet belangrijk :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_166433651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:29 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Eigenwaarde wel eens van gehoord?
Nogmaals je neemt heel veel van de maatschappij en geeft er weinig voor terug.

Zie je al voor je dat je straks bij je schoonouders jezelf voorstelt met je verhaal.

Het leven is een grote voetafdruk, dit soort momenten vormen wie je bent en wie je zult worden.
Hell To The Liars
pi_166433652
Welke HBO studie deed je dan?
pi_166434100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:32 schreef Rene_Froger het volgende:
Welke HBO studie deed je dan?
Journalistiek heeft ie gedaan. Tsja, dan moet je echt wel flink je best doen om op te vallen. Jammer dat TS daar nooit de moeite voor heeft gedaan.
pi_166434185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Journalistiek heeft ie gedaan. Tsja, dan moet je echt wel flink je best doen om op te vallen. Jammer dat TS daar nooit de moeite voor heeft gedaan.
heb je vandaag de dag genoeg mogelijkheden toe om dat via vrijwilligerswerk alsnog te doen, maar da's te min ;(
Ja doei.
pi_166434253
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heb je vandaag de dag genoeg mogelijkheden toe om dat via vrijwilligerswerk alsnog te doen, maar da's te min ;(
"Dat zie ik mijzelf echt niet doen"
pi_166434283
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja precies. Mogelijkheden zat, heb tijdens mijn studie aardig wat nieuwsberichten geschreven. Stelde weinig voor, maar als je dan wel iets weet van Journalistiek is dat een goede oefening.

Het is allemaal niet echt heel moeilijk.

Maarja dan krijg je van TS dus dit te horen:

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:02 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

"Dat zie ik mijzelf echt niet doen"
pi_166435646
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 18:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja precies. Mogelijkheden zat, heb tijdens mijn studie aardig wat nieuwsberichten geschreven. Stelde weinig voor, maar als je dan wel iets weet van Journalistiek is dat een goede oefening.

Het is allemaal niet echt heel moeilijk.

Maarja dan krijg je van TS dus dit te horen:

[..]

Vergeet niet dat veel normale fulltime banen worden opgevuld door continu doorlopende stages. Niet alleen in mijn sector hoor, maar stages zijn er genoeg. Kom ik alleen niet voor in aanmerking én kan ik de huur dus niet van betalen (naast dat ik het onzin vind om te gaan doen als afgestudeerde, pure marktverstoring).
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:16:34 #150
446803 Tagliano
pi_166435702
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Vergeet niet dat veel normale fulltime banen worden opgevuld door continu doorlopende stages. Niet alleen in mijn sector hoor, maar stages zijn er genoeg. Kom ik alleen niet voor in aanmerking én kan ik de huur dus niet van betalen (naast dat ik het onzin vind om te gaan doen als afgestudeerde, pure marktverstoring).
Stel dat het marktverstoring is (waar ik het niet mee eens ben, maargoed dat is niet zo relevant), wat maakt dat voor jou uit?
pi_166435784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:16 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Stel dat het marktverstoring is (waar ik het niet mee eens ben, maargoed dat is niet zo relevant), wat maakt dat voor jou uit?
Normaal zouden dat fulltime banen zijn dus plek voor iemand met een diploma.
pi_166435844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt hoor. Maar ik heb moeite met deze tijden waar je blijkbaar een "uitzondering" moet zijn en allerhande kunstjes moet kunnen/kennen om gewoon een baantje op het niveau van waar je voor geleerd hebt te kunnen krijgen. Dat is natuurlijk niet de "normaalvariant" Het heeft iets triestigs wel.
Ik ben in de leeftijd van D, en ik herken dit dus helemaal niet. Je moet graag willen, niet ergens je neus voor ophalen, maar gewoon een baan krijgen is echt niet zo moeilijk, daar hoef je geen uitzondering voor te zijn. Al ls je verwacht dat je van je hobby je baan gaat maken, wordt het lastig ja, dat is echt maar een klein percentage gegeven en ook in die banen zitten af en toe kutklusjes die gedaan moeten worden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:24:52 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166435885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Normaal zouden dat fulltime banen zijn dus plek voor iemand met een diploma.
Door dit soort personen wordt het sociaal stelsel dus afgebouwd.
pi_166436108
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:23 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ik ben in de leeftijd van D, en ik herken dit dus helemaal niet. Je moet graag willen, niet ergens je neus voor ophalen, maar gewoon een baan krijgen is echt niet zo moeilijk, daar hoef je geen uitzondering voor te zijn. Al ls je verwacht dat je van je hobby je baan gaat maken, wordt het lastig ja, dat is echt maar een klein percentage gegeven en ook in die banen zitten af en toe kutklusjes die gedaan moeten worden.
Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob wilde aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days. En hebben geen idee hoe en door wie ze uitgebuit worden.
pi_166436128
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Door dit soort personen wordt het sociaal stelsel dus afgebouwd.
Hij heeft "meer in zijn mars" dan postbezorgen, dus niet meer dan terecht dat hij dan maar op ons gemeenschapsgeld gaat lopen teren ;-)
pi_166436208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob zou aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days.
Maar, wat ik probeer te zeggen, is dat er geen reden is om in opstand te komen. Iedereen uit mijn afstudeerjaar heeft werk, passend of niet. Mijn journalistenvriendin kwam ook niet aan de bak, ging "onder haar niveau" stewardessen en schrijft nu betaalde reisblogs. Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.

Aanvulling: zelf ook ervaring et een "mcjob", 1 jaar lang in een young professional team achter een scherm zitten, na een jaar mochten alleen de 10 beste door. Die konden ze van mij ook steken waar de zon niet schijnt, daarom, tijdens je studie revelante ervaring opdoen, na afstuderen zorgen dat het geld binnenkwam en niet op je luie reet gaan zitten.
pi_166436349
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:40 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Maar, wat ik probeer te zeggen, is dat er geen reden is om in opstand te komen. Iedereen uit mijn afstudeerjaar heeft werk, passend of niet. Mijn journalistenvriendin kwam ook niet aan de bak, ging "onder haar niveau" stewardessen en schrijft nu betaalde reisblogs. Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.
Het is wel zo dat jullie nooit genoeg zullen verdienen om bijvoorbeeld een beschaafd huis te kopen. Dat kan nu eenmaal niet met "reisblogs" al of niet betaald. En callcenterwerk moeten we in principe niet willen met z'n allen. Zij gaan ons telefonisch lastig vallen met onzin. Niemand wil dat. En daarom zou het ook niet aangemoedigd dienen te worden.
pi_166436380
quote:
Maar, wat ik probeer te zeggen
Klopt heel goed m.i.
pi_166436486
quote:
Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.
Ik zou hier filosofisch gezien nog wel even op in willen gaan. Met dat werk verdien je een klein centje. Het houdt de schoorsteen rokende. Maar wat ik eruit begrijp is dat vooral jongeren geen oog hebben voor het ethische aspect van dit soort werk. Je accepteert in principe dat je gedwongen andere mensen moet gaan irriteren met je ongewenste telefoongesprekken. Omdat jij daar geld mee verdient. Vanuit het menselijke aspect is dat niet zo netjes vind ik.
pi_166436617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou hier filosofisch gezien nog wel even op in willen gaan. Met dat werk verdien je een klein centje. Het houdt de schoorsteen rokende. Maar wat ik eruit begrijp is dat vooral jongeren geen oog hebben voor het ethische aspect van dit soort werk. Je accepteert in principe dat je gedwongen andere mensen moet gaan irriteren met je ongewenste telefoongesprekken. Omdat jij daar geld mee verdient. Vanuit het menselijke aspect is dat niet zo netjes vind ik.
Bedrijven moeten ook geld verdienen. Callcenterwerk lijkt mij ook vreselijk, maar als het nodig is om je lasten te betalen omdat je geen baan kunt vinden zou ik het wel aannemen, ethisch of niet. Het gaat erom dat je niet op je luie kont blijft zitten maar moeite doet om van die uitkering af te blijven.
pi_166436645
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kleine correctie: dit betreft inbound werk. Klanten bellen jou op en je beantwoord mailtjes. Al is het wederom geen 'face to face' contact zoals de NS voor bijvoorbeeld een conducteur eist om aan de slag te gaan.
pi_166436661
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob wilde aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days. En hebben geen idee hoe en door wie ze uitgebuit worden.
Dus in plaats van een kutbaantje moet D maar gaan teren op gemeenschapsgeld? Goede instelling. Met een kutbaantje laat hij tenminste nog zien te willen werken voor zijn geld en banen onder zijn niveau te accepteren.
pi_166436683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bedrijven moeten ook geld verdienen. Callcenterwerk lijkt mij ook vreselijk, maar als het nodig is om je lasten te betalen omdat je geen baan kunt vinden zou ik het wel aannemen, ethisch of niet. Het gaat erom dat je niet op je luie kont blijft zitten maar moeite doet om van die uitkering af te blijven.
Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien? Als jij het niet doet, pakt een ander 't wel. Ik woon nu ook langs iemand die in de bijstand zit en met hem nog ruim 8000 mensen in mijn woonplaats. En dan heb je nog de ww, wajong etc.
pi_166436707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien? Als jij het niet doet, pakt een ander 't wel. Ik woon nu ook langs iemand die in de bijstand zit en met hem nog ruim 8000 mensen in mijn woonplaats. En dan heb je nog de ww, wajong etc.
That's the spirit! Waarom zou je ooit gaan werken, je kan toch je hele leven uitkering trekken jwz. :7
pi_166436723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef DoubleDip het volgende:
Met een kutbaantje laat hij tenminste nog zien te willen werken voor zijn geld
Met een kutbaantje ondersteun je slechts de Frits Goldschmedings van deze wereld. Zelf heb je er niets aan.
pi_166436733
En wij maar betalen natuurlijk.
pi_166436754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met een kutbaantje ondersteun je slechts de Frits Goldschmedings van deze wereld. Zelf heb je er niets aan.
Het is nuttiger dan thuis op je gat te gaan zitten. Want dat is nou eenmaal het alternatief.
pi_166436760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel zo dat jullie nooit genoeg zullen verdienen om bijvoorbeeld een beschaafd huis te kopen. Dat kan nu eenmaal niet met "reisblogs" al of niet betaald. En callcenterwerk moeten we in principe niet willen met z'n allen. Zij gaan ons telefonisch lastig vallen met onzin. Niemand wil dat. En daarom zou het ook niet aangemoedigd dienen te worden.
Ik denk dat je de ellende echt wat overschat. Hier jan modaal, met een koophuis in de randstad, gekocht op 1 salaris. Het is niet het huis waar ik wil eindigen, maar echt meer dan voldoende voor nu. Ondertussen werk ik hard voor die villa met geitjes en zwembad. Ik herinner me overigens dat mijn moeder de eerste jaren met ons in een flatje woonde, dus dit is volgens mij geen probleen van deze generatie.

Wbr, call center werk doelde ik op inbound, niet op telefonische stalkers.

Toch bedankt voor je solidariteit met deze generatie. :*

[ Bericht 29% gewijzigd door sibella2 op 05-11-2016 20:08:34 ]
pi_166436792
quote:

[..]

Je hebt in ieder geval premie afgedragen en belasting betaald voor deezertje.
Hell To The Liars
pi_166436812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is nuttiger dan thuis op je gat te gaan zitten. Want dat is nou eenmaal het alternatief.
Dat is niet per definitie zo. Het past wel goed in het idee dat iedereen zal werken maar als de effecten zijn dat slechts zeer rijken daar alleen maar rijker aan worden klopt er iets niet en kun je het beter niet doen tot nader order.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:05:45 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166436826
quote:

[..]

Nogmaals : Instelling. Mentaliteit.

Je gaat nog heel lang zuur op Fok en in de bijstand hangen. Gefeliciteerd, beroepswerkloze.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166436833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet per definitie zo. Het past wel goed in het idee dat iedereen zal werken maar als de effecten zijn dat slechts zeer rijken daar alleen maar rijker aan worden klopt er iets niet en kun je het beter niet doen tot nader order.
Dus je zegt dat arme mensen thuis moeten gaan zitten, want ja die rijken betalen toch hun uitkering wel?

Kom op zeg.
pi_166436865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Je gaat nog heel lang zuur op Fok en in de bijstand hangen. Gefeliciteerd, beroepswerkloze.
O en dit probeerde ik eigenlijk te zeggen. Je kan beter degene zijn die er nog wat van probeert te maken dan degene die uit arrogantie en pure luiheid thuis gaat zitten omdat al het kutwerk te min is.
pi_166436880
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
pi_166436913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
Lekker makkelijk weer de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.
pi_166436926
quote:

[..]

Maar vooral geen initiatief nemen om alsnog dat cv te boosten. That's the spirit.
Ik bedoel dus ervaring opdoen, niet ervaring faken.
pi_166436950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

O en dit probeerde ik eigenlijk te zeggen. Je kan beter degene zijn die er nog wat van probeert te maken dan degene die uit arrogantie en pure luiheid thuis gaat zitten omdat al het kutwerk te min is.
Te min is een groot woord, maar blij ga ik er niet van worden. Wat weer bijdraagt aan je gemoedstoestand en je in een (verdere) levensdip kan komen. Ook niet iets dat je wilt en eveneens slecht voor de maatschappij, het zorgstelsel etc. En bovendien heb ik daar niet jarenlang voor gestudeerd op hbo-niveau. Menig baantje kan je prima na de middelbare school doen. Heb ik alleen voor mezelf aangetoond dat ik hbo-niveau heb? Nou nee, wel voor een leuke baan en gelijkwaardig salaris.
pi_166436953
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dus je zegt dat arme mensen thuis moeten gaan zitten, want ja die rijken betalen toch hun uitkering wel?

Kom op zeg.
Dat soort "dus" daar ben ik niet zo gek op. Meestal heeft men het dan verkeerd begrepen en trekt verkeerde conclusies.
pi_166436985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar vooral geen initiatief nemen om alsnog dat cv te boosten. That's the spirit.
Ik bedoel dus ervaring opdoen, niet ervaring faken.
Ik kom er langzaamaan achter dat ik geen baan wil waar ik de hele dag achter de pc zit en mensen niet face to face spreek. Maar in de retail kom je niet aan de slag, want te duur en 10.000 scholieren die willen werken voor 4 euro per uur.
pi_166436990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Te min is een groot woord, maar blij ga ik er niet van worden. Wat weer bijdraagt aan je gemoedstoestand en je in een (verdere) levensdip kan komen. Ook niet iets dat je wilt en eveneens slecht voor de maatschappij, het zorgstelsel etc. En bovendien heb ik daar niet jarenlang voor gestudeerd op hbo-niveau. Menig baantje kan je prima na de middelbare school doen. Heb ik alleen voor mezelf aangetoond dat ik hbo-niveau heb? Nou nee, wel voor een leuke baan en gelijkwaardig salaris.
Daarom lekker thuis zonder uitzicht een uitkering gaan trekken, daarvan krijg je gelukkig geen dip.

Top redenering.

En kap eens met te denken dat je met dat waardeloos papiertje van je opeens iets zou kunnen. Dat kan je namelijk niet.
pi_166436993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:10 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je bent een starter zonder ervaring, je moet overal onderaan beginnen als je net van de hogeschool komt. Helemaal zonder portfolio. Dus ga daar eerst maar eens wat aan doen, want met jouw studie krijg je echt niet gelijk een (droom)baan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar met thuiszitten en hier klagen weet je zeker dat je nergens komt.
pi_166437010
quote:

[..]

Recht op hebt??? Je komt net vers uit de schoolbanken en nu al te lamlendig om onderaan de arbeidsladder te beginnen. Ga werke voor je centen ipv het sociale vangnet te misbruiken, bah wat een mentaliteit.
pi_166437013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik kom er langzaamaan achter dat ik geen baan wil waar ik de hele dag achter de pc zit en mensen niet face to face spreek. Maar in de retail kom je niet aan de slag, want te duur en 10.000 scholieren die willen werken voor 4 euro per uur.
Dat hebben de "bazen" bereikt. En dat is slecht nieuws voor jongeren.
pi_166437016
quote:

[..]

Definieer "kutbaantje". Een baan is voor een groot deel ook wat je er zelf van maakt. Beste tijd ooit gehad in de horeca, kan je onder mijn niveau noemen, maar superleuk, veel interessante gesprekken gehad en ook hard leren werken. Een van mijn gasten destijds heeft mij een aanbeveling gegeven bij mijn huidige baan.
Voor ts is alles wat niet zijn hobby is, een kutbaan. Hij zal over 20 jaar nog wel eens denken aan die irritante betweters op fok, als hij nog steeds thuiszit zonder baan en sociaal leven.
pi_166437036
TS hoe zie jij jezelf over twintig jaar? En hoe denk je daar te komen vanaf je huidige positie?
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:13:56 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166437037
quote:

[..]

Ik bepaal zelf wel welke reactie ik met welke intentie plaats.

Het zegt gewoon genoeg over jouw hele houding en het is echt niet vreemd dat je nergens komt in een branche waar ze nu niet bepaald onderbemand zijn. En er zijn er velen die wel een stapje extra willen zetten in tegenstelling tot jij.

Het is 2016 maar, je komt er niet meer mee weg. Maar goed, dat is inderdaad jouw probleem en niet de mijne. Lekker de hele dag Fok!ken toch :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166437071
Je kan toch gewoon als afwasser bij een chinees restaurant beginnen ofzo?

Die betalen heus wel goed hoor en lekker eten enzow.
pi_166437081
quote:

[..]

Dat had je inderdaad beter wel kunnen doen, tijdens je studie. Too little, too late. Nu niet janken dat je te eerlijk bent.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:15:49 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166437083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bent een starter zonder ervaring, je moet overal onderaan beginnen als je net van de hogeschool komt. Helemaal zonder portfolio. Dus ga daar eerst maar eens wat aan doen, want met jouw studie krijg je echt niet gelijk een (droom)baan. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar met thuiszitten en hier klagen weet je zeker dat je nergens komt.
Het hele werklozentopic staat vol met ditzelfde gejammer van TS. Als hij maar half de tijd in werken had gestoken als in klagen op Fok! had hij er inmiddels vast heel wat beter bij gezeten.

En dan zijn er nog van die droplullen gelijk bart die het nog toejuichen ook :')
pi_166437097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat hebben de "bazen" bereikt. En dat is slecht nieuws voor jongeren.
Maar hoe kom je er nou bij dat dit de enige optie is? Hoe zag de start van jouw carrière er dan uit?
pi_166437314
Gewoon een paar jaar knallen voor een beetje redelijke baas en je kan gaan en komen wanneer je wilt met een auto van de zaak.

Persoonlijk vind ik (maar dat is niet altijd terecht) HBO'ers die instroomden op hun 26e maar irritante mannetjes die met hun papiertje hetzelfde werk deden dan ik, terwijl ik er al 8 jaar werkte.

Ik heb mijn MAVO diploma en meer niet. Vond het wel best en heb alles op de vloer geleerd.
Hell To The Liars
pi_166437377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:24 schreef Droopie het volgende:
Gewoon een paar jaar knallen voor een beetje redelijke baas en je kan gaan en komen wanneer je wilt met een auto van de zaak.

Persoonlijk vind ik (maar dat is niet altijd terecht) HBO'ers die instroomden op hun 26e maar irritante mannetjes die met hun papiertje hetzelfde werk deden dan ik, terwijl ik er al 8 jaar werkte.

Ik heb mijn MAVO diploma en meer niet. Vond het wel best en heb alles op de vloer geleerd.
Na een hbo opleiding leer je nog steeds alles op de vloer. TS denkt alleen dat hij opeens op magische wijze ergens recht op zou hebben nu hij een opleiding heeft gedaan die slechts marginaal beter is dan de gemiddelde LOI cursus.
pi_166437389
quote:

[..]

Het is vraag en aanbod Eh. In 2008 was al duidelijk dat je er niet zomaar zou komen met 'communicatie creatief' oid. Toch lokten de hbo's duizenden studenten Naar binnen. Er is een aardig tekort aan ingenieurs en ander technisch volk.

Die gasten hoeven echt geen jaren in een call center te gaan zitten hoor...
Whatever...
pi_166437427
quote:

[..]

Iets beter nadenken over de arbeidsmarkt waar je later in terecht komt, scheelt een hoop.
pi_166437519
quote:
Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien?
Omdat je prima in staat bent om je eigen broek op te houden, maar je er blijkbaar te belazerd voor bent.

Kom van je reet en ga werken, sneuneus!
pi_166437699
Ik denk ts dat je echt iets aan je mentaliteit moet gaan veranderen. Je insteek zet bij iedereen ontzettend kwaad bloed en hiermee ga jij echt niet gelukkig worden. Je komt op mij over als een lamzak die overal maar een 'mits en maar' voor weet te verzinnen. Toon/ontwikkel eens wat karakter, zet je schouders eronder en wees niet te beroerd om bescheiden en wellicht onder je niveau te beginnen.
pi_166437787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:11 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Je hebt toch journalistiek gedaan? De meesten hebben daarin helemaal geen vaste baan.

Maandag KvK nummer aanvragen, nieuws foto's schieten of een artikeltje schrijven en opsturen naar de kranten.

Uiteraard perskaart aanvragen en nog een beetje bedenken wat voor journalistiek je wil bedrijven (vakjournalistiek voor bepaalde branches, elke hobby of werk heeft wel een landelijk blad waarin de laatste ontwikkelingen worden besproken (van zusters tot bouwvakkers tot geluidstechnici). Meestal hebben die 1 of 2 professionele journalisten in dienst).
Daarnaast heb je natuurlijk de algemene journalistiek omtrent het (politieke) nieuws, (pop)muziek, andere entertainment en achterklap.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_166438545
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je hebt toch journalistiek gedaan? De meesten hebben daarin helemaal geen vaste baan.

Maandag KvK nummer aanvragen, nieuws foto's schieten of een artikeltje schrijven en opsturen naar de kranten.

Uiteraard perskaart aanvragen en nog een beetje bedenken wat voor journalistiek je wil bedrijven (vakjournalistiek voor bepaalde branches, elke hobby of werk heeft wel een landelijk blad waarin de laatste ontwikkelingen worden besproken (van zusters tot bouwvakkers tot geluidstechnici). Meestal hebben die 1 of 2 professionele journalisten in dienst).
Daarnaast heb je natuurlijk de algemene journalistiek omtrent het (politieke) nieuws, (pop)muziek, andere entertainment en achterklap.
En als je dat allemaal gedaan hebt een zeer karig bestaan leiden. Heel veel doen voor weinig. Dat ziet Frits Goldschmeding graag. Ik snap het niet hoe de jeugd dat soort dingen niet ziet er er niet tegen in opstand komt. De norm is blijkbaar een zeer nederig bestaan.

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt! Je hebt in principe gewoon recht op een fatsoenlijke baan met een HBO diploma. Maar bovenstaande oude graaiers maken dat onmogelijk voor jullie. Wordt gewoon eens boos!
pi_166438637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En als je dat allemaal gedaan hebt een zeer karig bestaan leiden. Heel veel doen voor weinig. Dat ziet Frits Goldschmeding graag. Ik snap het niet hoe de jeugd dat soort dingen niet ziet er er niet tegen in opstand komt. De norm is blijkbaar een zeer nederig bestaan.

[ afbeelding ]

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt! Je hebt in principe gewoon recht op een fatsoenlijke baan met een HBO diploma. Maar bovenstaande oude graaiers maken dat onmogelijk voor jullie. Wordt gewoon eens boos!
En hoe zou je dat bewerkstelligen en welk resultaat verwacht je?
pi_166438641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En Hij (God) zag dat het goed was. Zoals gezegd laten jullie jezelf piepelen door steenrijke oude lullen. Toon toch eens een beetje ballen en laat zien dat je dat niet pikt!
Nogmaals er is zat werk voor mensen met verstand en de juiste leeftijd.

Zolang je nog 5 keer per week vlees kan eten, op je nikes loopt en de nieuwste iphone kan kopen hebben heel veel mensen weinig te klagen.

Ga eerst eens in verzet tegen de ouderenzorg.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')