Waarom kan dat niet?quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk niet als je daar over nadenkt.
Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver. Het past ook wel in het moderne plaatje dat alles tegenwoordig eigen verantwoordelijkheid is en niet het te geringe aantal banen bijvoorbeeld.quote:
Laat ik het dan anders formulerenquote:Op zaterdag 5 november 2016 12:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver.
Begin gewoon voor jezelf zou ik zeggen. Overigens ook echt een waardeloze studierichting, zeker als je er 6 jaar over doet... Ik snap wel dat je niet aan een baan komt. En dan ook nog zo arrogant zijn om werk 'op niveau' te willen doen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen? Ik heb een hbo-papiertje richting media/communicatie, maar als daar geen/weinig banen zijn, is dat bij veel andere sectoren niet anders. Bij het uitzendbureau waren ook mensen met fysiotherapie, psychologie op zak die voor de klantenservicebaan kwamen... Bovendien ben ik helemaal klaar met school, het gevoel me elke dag te moeten bewijzen etc. Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.
Ben ik dan zo wereldvreemd als ik zeg: je maakt de keuze om een opleiding te doen waar niet veel werk in te vinden, je maakt de keuze om geen vrijwilligers werk te doen of 100 sollicitaties te doen waarbij je in beeld komt bij andere mensen op de arbeidsmarkt, je maajt de keuze om in een stad te gaan wonen waar er (schijnbaar) niet veel werk beschikbaar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:36 schreef Bart2002 het volgende:
Ik begrijp TS wel. Het is best droevig gesteld in een land waar je met je HBO diploma (al is communicatie niet zo handig natuurlijk..) alleen terecht kan bij McJobs in een callcenter. Het is begrijpelijk dat hij daar niet echt warm voor loopt. Het is een slappe markt maar dat is niet de "schuld" van TS. Ik vind ook dat het werken in een callcenter niet aangemoedigd dient te worden want wij weten allemaal wat ze daar doen.
Voor een traineeship kwamen 375 reacties binnen, allemaal afgestudeerd trouwens. Dus ja, in mijn vakgebied reageert iedereen op elke baan. Daarnaast heb ik ook baantjes in de regio geprobeerd als de bioscoop, winkels, maar daar hoor je gewoon niks van of moet je super flexibel zijn voor amper 10 uur per week. Tja, lastig te combineren met andere werkzaamheden om de huur te betalen. De keuze om thuis te blijven wonen was geen optie, want daar was ik voor élke baan minimaal een uur onderweg aan reistijd en met flexibele baantjes en amper een paar uur per dag werken, niet de moeite.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Omdat dat, als dat een vereiste zou zijn er geen "rest" meer bestaat. Het impliceert ook dat het "onderscheiden" slechts voor individuen mogelijk is. En dat is geen oplossing voor het probleem. Het probleem is m.i. dat er veel te veel vissen zijn en slechts een hele kleine vijver. Het past ook wel in het moderne plaatje dat alles tegenwoordig eigen verantwoordelijkheid is en niet het te geringe aantal banen bijvoorbeeld.
Het is al heel vaak gezegd hier, maar nogmaals; je bent beter af met niet relevante werkervaring dan helemaal geen werkervaring...quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Voor een traineeship kwamen 375 reacties binnen, allemaal afgestudeerd trouwens. Dus ja, in mijn vakgebied reageert iedereen op elke baan. Daarnaast heb ik ook baantjes in de regio geprobeerd als de bioscoop, winkels, maar daar hoor je gewoon niks van of moet je super flexibel zijn voor amper 10 uur per week. Tja, lastig te combineren met andere werkzaamheden om de huur te betalen. De keuze om thuis te blijven wonen was geen optie, want daar was ik voor élke baan minimaal een uur onderweg aan reistijd en met flexibele baantjes en amper een paar uur per dag werken, niet de moeite.
Ik doe maandag gewoon mijn best, maar ben dus wel bang dat ik niet uit die spiraal ga komen omdat ik geen relevante werkervaring opbouw. Plus het is een min/maxcontract. Na het voorjaar zeggen ze al dat je gemiddeld 16 uur/24 uur werkt, maar ze kunnen je ook oproepen voor meer uren, dus blijf je niet heel flexibel voor eventueel ander werk.
Leer jezelf dingen aan (extra taal, bijvoorbeeld), bouw een portefolio op. Zoek vrijwilligerswerk waar je communicatiewegen voor kunt verrichten, bouw een netwerk op.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Waarom zou ik een nieuwe opleiding gaan volgen? Ik heb een hbo-papiertje richting media/communicatie, maar als daar geen/weinig banen zijn, is dat bij veel andere sectoren niet anders. Bij het uitzendbureau waren ook mensen met fysiotherapie, psychologie op zak die voor de klantenservicebaan kwamen... Bovendien ben ik helemaal klaar met school, het gevoel me elke dag te moeten bewijzen etc. Ik ben nu op een leeftijd om gewoon aan de slag te gaan.
Ik ben zelfs afgewezen bij mijn voormalige stage, dus dat schept ook een deuk in je zelfvertrouwen. Overigens was daar de reden dat ze iemand zochten met minimaal 3 jaar ervaring, en ik dat niet had, ondanks dat ze toen zeer tevreden waren etc. Als er mensen met meer ervaring reageren, kiezen ze die gewoon.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Leer jezelf dingen aan (extra taal, bijvoorbeeld), bouw een portefolio op. Zoek vrijwilligerswerk waar je communicatiewegen voor kunt verrichten, bouw een netwerk op.
Maar buiten dit alles moet je natuurlijk gewoon dat klantenservice baantje gaan doen. Je hebt geld nodig.
Man man man, waar haal je de illusie vandaan dat het leven jou aan moet komen waaien met dat papiertje? Heb je zitten slapen tijdens je studie of hoe heb je dit niet van te voren zien aankomen?
Dat was misschien ooit de bedoeling maar is het al lang niet meer. Het is tegenwoordig aas om kansloze vissen mee uit zee te hengelen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:00 schreef Scuidward het volgende:
Maar we moeten niet vergeten dat de bijstand onderdeel is van het sociale vangnet. Naar mijn mening mag je er prima aanspraak op doen als je op dat moment geen andere mogelijkheden tot inkomen hebt.
Welke kansen? Er zit niet veel variatie in. Of het is een baan voor amper 8 uur per week wat op zich nog wel te doen is (retail, horeca), of fulltime waar je meer concurrentie hebt of uitzicht op een baan waar je je niet fijn in voelt.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:14 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat was misschien ooit de bedoeling maar is het al lang niet meer. Het is tegenwoordig aas om kansloze vissen mee uit zee te hengelen.
In dit land gaan de deuren open voor never do wells, haatvloggers, lichtgekwetsten en andere zieligerds. Maak gebruik van de mogelijkheden die deze groepen worden aangeboden. Speel de slachtofferkaart tactisch voor maximaal gewin.
In dit land hanteren we een sociaal vangnet waar iedereen aan bijdraagt via allerlei heffingen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:14 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dat was misschien ooit de bedoeling maar is het al lang niet meer. Het is tegenwoordig aas om kansloze vissen mee uit zee te hengelen.
In dit land gaan de deuren open voor never do wells, haatvloggers, lichtgekwetsten en andere zieligerds. Maak gebruik van de mogelijkheden die deze groepen worden aangeboden. Speel de slachtofferkaart tactisch voor maximaal gewin.
Ik heb het eerst via de normale manier geprobeerd allemaal binnen mijn vakgebied, en die klantenservicefunctie puur als het niet anders kan. Nu is dat dus ook meteen de laatste overgebleven optie. Geen slecht salaris, geen slechte locatie, maar je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts zonder dat je daadwerkelijk iets kan betekenen voor de klant.quote:
Weet je dat of denk je dat.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts.
Daarom is het puur om geld te verdienen en werkervaring op te doenquote:Op zaterdag 5 november 2016 13:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ik heb het eerst via de normale manier geprobeerd allemaal binnen mijn vakgebied, en die klantenservicefunctie puur als het niet anders kan. Nu is dat dus ook meteen de laatste overgebleven optie. Geen slecht salaris, geen slechte locatie, maar je zit gevangen in een omgeving van calls en scripts zonder dat je daadwerkelijk iets kan betekenen voor de klant.
Weet ik. Ze drongen daar al erg op aan om je bewust te maken dat je voor elke klant een maximale afhandelingstijd staat en je niet heel creatief mag zijn met dingen beloven of regelen. Er zijn richtlijnen, daar moet je je aan houden. Het is dus niet klanten blij maken, maar ook uitleggen waarom je niks voor ze kunt betekenen. Heeft ook met regelgeving e.d. te maken. Dus vandaar: veel vrijheid om klanten écht te helpen of structureel iets op te lossen heb je niet. En dat is jammer. Je moet je houden aan de draaiboeken en bedrijfsprocessen.quote:
Dat is toch allemaal best logisch. Over wil je regelgevingoverschrijdend te werk gaan met alle gevolgen van dien?quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Weet ik. Ze drongen daar al erg op aan om je bewust te maken dat je voor elke klant een maximale afhandelingstijd staat en je niet heel creatief mag zijn met dingen beloven of regelen. Er zijn richtlijnen, daar moet je je aan houden. Het is dus niet klanten blij maken, maar ook uitleggen waarom je niks voor ze kunt betekenen. Heeft ook met regelgeving e.d. te maken. Dus vandaar: veel vrijheid om klanten écht te helpen of structureel iets op te lossen heb je niet. En dat is jammer. Je moet je houden aan de draaiboeken en bedrijfsprocessen.
Schitterend. Ook dat iedereen het recht heeft om daar maximaal gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:23 schreef Scuidward het volgende:
[..]
In dit land hanteren we een sociaal vangnet waar iedereen aan bijdraagt via allerlei heffingen.
Mooi toch.
Je hebt 0 ervaring, een shitty hbo opleiding en denkt mee te kunnen beslissen over beleid of processen?quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
Ík doe uitzendwerk, bijspringen in projecten zoals een winkel.
Wat me ook weer doet leren dat ik geen persoon ben om dagen achter de computer te zitten (wat klantenservice wel is) en je eigenlijk geen inspraak hebt in de te bieden oplossingen. Dat zou ik wel willen, meedenken over het proces/beleid, maar wordt vaak niet op prijs gesteld. Ik wil mensen dus écht goed helpen maar denk dat dit niet mogelijk is in zijn vastgetimmerde functie met strakke deadlines en scripts.
Je moet je elke dag bewijzen, vooral als je aan het werk bent.quote:Op zaterdag 5 november 2016 12:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
[..]
deez heeft hulp nodig over zijn misplaatste arrogantie heen te komen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt 0 ervaring, een shitty hbo opleiding en denkt mee te kunnen beslissen over beleid of processen?
Tip, vertel dit niet tijdens je sollicitaties.
Oh dit is Deezer, laat dan maar.quote:Op zaterdag 5 november 2016 13:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
deez heeft hulp nodig over zijn misplaatste arrogantie heen te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |