abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166435784
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:16 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Stel dat het marktverstoring is (waar ik het niet mee eens ben, maargoed dat is niet zo relevant), wat maakt dat voor jou uit?
Normaal zouden dat fulltime banen zijn dus plek voor iemand met een diploma.
pi_166435844
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt hoor. Maar ik heb moeite met deze tijden waar je blijkbaar een "uitzondering" moet zijn en allerhande kunstjes moet kunnen/kennen om gewoon een baantje op het niveau van waar je voor geleerd hebt te kunnen krijgen. Dat is natuurlijk niet de "normaalvariant" Het heeft iets triestigs wel.
Ik ben in de leeftijd van D, en ik herken dit dus helemaal niet. Je moet graag willen, niet ergens je neus voor ophalen, maar gewoon een baan krijgen is echt niet zo moeilijk, daar hoef je geen uitzondering voor te zijn. Al ls je verwacht dat je van je hobby je baan gaat maken, wordt het lastig ja, dat is echt maar een klein percentage gegeven en ook in die banen zitten af en toe kutklusjes die gedaan moeten worden.
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:24:52 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_166435885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:19 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Normaal zouden dat fulltime banen zijn dus plek voor iemand met een diploma.
Door dit soort personen wordt het sociaal stelsel dus afgebouwd.
pi_166436108
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:23 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Ik ben in de leeftijd van D, en ik herken dit dus helemaal niet. Je moet graag willen, niet ergens je neus voor ophalen, maar gewoon een baan krijgen is echt niet zo moeilijk, daar hoef je geen uitzondering voor te zijn. Al ls je verwacht dat je van je hobby je baan gaat maken, wordt het lastig ja, dat is echt maar een klein percentage gegeven en ook in die banen zitten af en toe kutklusjes die gedaan moeten worden.
Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob wilde aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days. En hebben geen idee hoe en door wie ze uitgebuit worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166436128
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Door dit soort personen wordt het sociaal stelsel dus afgebouwd.
Hij heeft "meer in zijn mars" dan postbezorgen, dus niet meer dan terecht dat hij dan maar op ons gemeenschapsgeld gaat lopen teren ;-)
pi_166436208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob zou aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days.
Maar, wat ik probeer te zeggen, is dat er geen reden is om in opstand te komen. Iedereen uit mijn afstudeerjaar heeft werk, passend of niet. Mijn journalistenvriendin kwam ook niet aan de bak, ging "onder haar niveau" stewardessen en schrijft nu betaalde reisblogs. Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.

Aanvulling: zelf ook ervaring et een "mcjob", 1 jaar lang in een young professional team achter een scherm zitten, na een jaar mochten alleen de 10 beste door. Die konden ze van mij ook steken waar de zon niet schijnt, daarom, tijdens je studie revelante ervaring opdoen, na afstuderen zorgen dat het geld binnenkwam en niet op je luie reet gaan zitten.
pi_166436349
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:40 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Maar, wat ik probeer te zeggen, is dat er geen reden is om in opstand te komen. Iedereen uit mijn afstudeerjaar heeft werk, passend of niet. Mijn journalistenvriendin kwam ook niet aan de bak, ging "onder haar niveau" stewardessen en schrijft nu betaalde reisblogs. Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.
Het is wel zo dat jullie nooit genoeg zullen verdienen om bijvoorbeeld een beschaafd huis te kopen. Dat kan nu eenmaal niet met "reisblogs" al of niet betaald. En callcenterwerk moeten we in principe niet willen met z'n allen. Zij gaan ons telefonisch lastig vallen met onzin. Niemand wil dat. En daarom zou het ook niet aangemoedigd dienen te worden.
pi_166436380
quote:
Maar, wat ik probeer te zeggen
Klopt heel goed m.i.
pi_166436486
quote:
Een paar maanden callcenter werk doen na je studie staat niet gelijk aan slavenarbeid, maar aan werken voor je centen terwijl je solliciteert.
Ik zou hier filosofisch gezien nog wel even op in willen gaan. Met dat werk verdien je een klein centje. Het houdt de schoorsteen rokende. Maar wat ik eruit begrijp is dat vooral jongeren geen oog hebben voor het ethische aspect van dit soort werk. Je accepteert in principe dat je gedwongen andere mensen moet gaan irriteren met je ongewenste telefoongesprekken. Omdat jij daar geld mee verdient. Vanuit het menselijke aspect is dat niet zo netjes vind ik.
pi_166436617
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik zou hier filosofisch gezien nog wel even op in willen gaan. Met dat werk verdien je een klein centje. Het houdt de schoorsteen rokende. Maar wat ik eruit begrijp is dat vooral jongeren geen oog hebben voor het ethische aspect van dit soort werk. Je accepteert in principe dat je gedwongen andere mensen moet gaan irriteren met je ongewenste telefoongesprekken. Omdat jij daar geld mee verdient. Vanuit het menselijke aspect is dat niet zo netjes vind ik.
Bedrijven moeten ook geld verdienen. Callcenterwerk lijkt mij ook vreselijk, maar als het nodig is om je lasten te betalen omdat je geen baan kunt vinden zou ik het wel aannemen, ethisch of niet. Het gaat erom dat je niet op je luie kont blijft zitten maar moeite doet om van die uitkering af te blijven.
pi_166436645
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kleine correctie: dit betreft inbound werk. Klanten bellen jou op en je beantwoord mailtjes. Al is het wederom geen 'face to face' contact zoals de NS voor bijvoorbeeld een conducteur eist om aan de slag te gaan.
pi_166436661
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het zeer persoonlijk is hoe je erin staat. Ik moet verklappen dat ik zelf ook zo was als TS en nooit van mijn leven zo'n McJob wilde aanvaarden. Mijn insteek was dat je aan dat soort geestdodende baantjes geen reet hebt. Ook niet voor je "CV". Je stelt je enkel beschikbaar voor uitbuitende werkgevers die alles voor een dubbeltje willen. Maar daar zelf intussen ontzettend rijk aan worden. Dat zien we b.v. aan Frits Goldschmeding, Dat is zo een oude uitbuiter die zeer rijk is geworden aan het faciliteren van McJobs. En als je vindt dat je dat soort uitbuitende baantjes "gewoon" dient te aanvaarden dan maak je die oude schobbejakken rijker maar zelf heb je er niets aan.

Wat mij betreft zouden jongeren in opstand moeten komen wegens het beschamende aanbod door neo-liberalisme. Maar dat doen ze dus niet. Ze beschuldigen elkaar liever over hun penibele situaties. En dat je je niet "onderscheidt" om aan het werk te komen in een kutbaantje. Jongeren zijn veel te mak these days. En hebben geen idee hoe en door wie ze uitgebuit worden.
Dus in plaats van een kutbaantje moet D maar gaan teren op gemeenschapsgeld? Goede instelling. Met een kutbaantje laat hij tenminste nog zien te willen werken voor zijn geld en banen onder zijn niveau te accepteren.
pi_166436683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Bedrijven moeten ook geld verdienen. Callcenterwerk lijkt mij ook vreselijk, maar als het nodig is om je lasten te betalen omdat je geen baan kunt vinden zou ik het wel aannemen, ethisch of niet. Het gaat erom dat je niet op je luie kont blijft zitten maar moeite doet om van die uitkering af te blijven.
Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien? Als jij het niet doet, pakt een ander 't wel. Ik woon nu ook langs iemand die in de bijstand zit en met hem nog ruim 8000 mensen in mijn woonplaats. En dan heb je nog de ww, wajong etc.
pi_166436707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Als je er volgens de wet (dus Nederlandse samenleving) recht op hebt, waarom zou je er dan van af zien? Als jij het niet doet, pakt een ander 't wel. Ik woon nu ook langs iemand die in de bijstand zit en met hem nog ruim 8000 mensen in mijn woonplaats. En dan heb je nog de ww, wajong etc.
That's the spirit! Waarom zou je ooit gaan werken, je kan toch je hele leven uitkering trekken jwz. :7
pi_166436723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:59 schreef DoubleDip het volgende:
Met een kutbaantje laat hij tenminste nog zien te willen werken voor zijn geld
Met een kutbaantje ondersteun je slechts de Frits Goldschmedings van deze wereld. Zelf heb je er niets aan.
pi_166436733
En wij maar betalen natuurlijk.
pi_166436754
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Met een kutbaantje ondersteun je slechts de Frits Goldschmedings van deze wereld. Zelf heb je er niets aan.
Het is nuttiger dan thuis op je gat te gaan zitten. Want dat is nou eenmaal het alternatief.
pi_166436760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wel zo dat jullie nooit genoeg zullen verdienen om bijvoorbeeld een beschaafd huis te kopen. Dat kan nu eenmaal niet met "reisblogs" al of niet betaald. En callcenterwerk moeten we in principe niet willen met z'n allen. Zij gaan ons telefonisch lastig vallen met onzin. Niemand wil dat. En daarom zou het ook niet aangemoedigd dienen te worden.
Ik denk dat je de ellende echt wat overschat. Hier jan modaal, met een koophuis in de randstad, gekocht op 1 salaris. Het is niet het huis waar ik wil eindigen, maar echt meer dan voldoende voor nu. Ondertussen werk ik hard voor die villa met geitjes en zwembad. Ik herinner me overigens dat mijn moeder de eerste jaren met ons in een flatje woonde, dus dit is volgens mij geen probleen van deze generatie.

Wbr, call center werk doelde ik op inbound, niet op telefonische stalkers.

Toch bedankt voor je solidariteit met deze generatie. :*

[ Bericht 29% gewijzigd door sibella2 op 05-11-2016 20:08:34 ]
pi_166436792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval premie afgedragen en belasting betaald voor deezertje.
Hell To The Liars
pi_166436812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is nuttiger dan thuis op je gat te gaan zitten. Want dat is nou eenmaal het alternatief.
Dat is niet per definitie zo. Het past wel goed in het idee dat iedereen zal werken maar als de effecten zijn dat slechts zeer rijken daar alleen maar rijker aan worden klopt er iets niet en kun je het beter niet doen tot nader order.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:05:45 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_166436826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:00 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nogmaals : Instelling. Mentaliteit.

Je gaat nog heel lang zuur op Fok en in de bijstand hangen. Gefeliciteerd, beroepswerkloze.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_166436833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is niet per definitie zo. Het past wel goed in het idee dat iedereen zal werken maar als de effecten zijn dat slechts zeer rijken daar alleen maar rijker aan worden klopt er iets niet en kun je het beter niet doen tot nader order.
Dus je zegt dat arme mensen thuis moeten gaan zitten, want ja die rijken betalen toch hun uitkering wel?

Kom op zeg.
pi_166436865
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Je gaat nog heel lang zuur op Fok en in de bijstand hangen. Gefeliciteerd, beroepswerkloze.
O en dit probeerde ik eigenlijk te zeggen. Je kan beter degene zijn die er nog wat van probeert te maken dan degene die uit arrogantie en pure luiheid thuis gaat zitten omdat al het kutwerk te min is.
pi_166436880
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
pi_166436913
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:07 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Laten we of het moreel verantwoordelijk is maar over aan de medewerker van de gemeente, niet waar? Wie weet zegt deze dat ik geen uitkering krijg en dan moet ik inderdaad wel elke baan aannemen. Ik krijg nu steeds afwijzingen omdat ik geen ervaring zou hebben. En mijn cv opkrikken doe ik niet aan, al had ik dat soms beter wel kunnen (!) doen want te eerlijk zijn is ook nooit goed op deze wereld.
Lekker makkelijk weer de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')