abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166445652
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 01:56 schreef Ole het volgende:

[..]

postduif!
Die weten de weg uitermate goed te vinden.
pi_166446473
Net gekeken en leuk genoeg om volgende week weer te kijken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 6 november 2016 @ 04:06:46 #153
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_166447035
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 03:10 schreef Isabeau het volgende:
Vind ik ook/
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_166447703
Toch weer die gekke EO, dat zij met deze waanzinnig goede serie komen.

De serie zag echt verbluffend goed uit, net zo goed wel als Hollywood materieel, goede climaxen, een dijk van een cliffhanger. Waardoor ik volgende week zeker weer ga kijken, tijdstip staat genoteerd :P

ps. wat vonden jullie van die scene van dat kindje, dat sloeg er bij mij wel in als een bom. heftig. :'(

ik hou er wel van dat vrouw en kinderen niet worden beschermd in de serie

[ Bericht 5% gewijzigd door MakkieR op 06-11-2016 06:00:41 ]
pi_166447748
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 01:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D ik denk ook elke keer weer: ik moet eigenlijk een radiootje met batterijen kopen, want als internet, elektriciteit, mobiel netwerk etc uitvalt heb ik niets om informatie van te krijgen.

Niet dat ik enig risico loop waar ik woon, blijft gewoon helemaal droog. Het water moet wel heel hoog komen wil mijn huis onderlopen :+
Ik denk dat met een watersnoodramp als deze je nog beter dood af bent. Want het overleven van een dijkdoorbraak lijkt mij nog de minste zorg dat je hebt, dat is in luttele seconden voorbij. De ramp begint daarna pas, wat in mijn optiek wel maanden kan gaan duren ( misschien wel jaren). Elke pas is afgesneden of overstroomt waardoor distributie van voeding niet meer mogelijk is, net als die andere eerste levensbehoefte "water", Genoeg water om je heen zou je denken, maar dat kun je niet drinken. En denk maar niet dat op het droge wel water te vinden is, want ook water moet getransporteerd worden en het zou mij niks verbazen dat watercentrales ook op stroom of computers werken, wat natuurlijk als eerste er aan gaat. Stroom is er dus niet en dat gaat verder dan het branden van een lichtje. Als de stroom nu al een uurtje wegvalt over het hele land, is dat al een nationale ramp. De distributie gaat verder dan eten en drinken, zo zit je ook met de aanvoer van medicijnen, waar lome ziektes ineens doods bedreigend zijn geworden. Al heb je maar een klein wondje overgehouden, dan raakt dat geïnfecteerd door nare ziektes die zich razendsnel gaan verspreiden over de miljoenen daklozen. en simpele medicijnen zoals penicilline is er niet, of raakt razend snel op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe afhankelijk onze maatschappij is van computer technologie, de beurzen, ziekenhuizen, landmacht, kerncentrales. etc etc.
pi_166447754
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 06:38 schreef MakkieR het volgende:

Ik denk dat met een watersnoodramp als deze je nog beter dood af bent. Want het overleven van een dijkdoorbraak lijkt mij nog de minste zorg dat je hebt, dat is in luttele seconden voorbij. De ramp begint daarna pas, wat in mijn optiek wel maanden kan gaan duren ( misschien wel jaren). Elke pas is afgesneden of overstroomt waardoor distributie van voeding niet meer mogelijk is, net als die andere eerste levensbehoefte "water", Genoeg water om je heen zou je denken, maar dat kun je niet drinken. En denk maar niet dat op het droge wel water te vinden is, want ook water moet getransporteerd worden en het zou mij niks verbazen dat watercentrales ook op stroom of computers werken, wat natuurlijk als eerste er aan gaat. Stroom is er dus niet en dat gaat verder dan het branden van een lichtje. Als de stroom nu al een uurtje wegvalt over het hele land, is dat al een nationale ramp. De distributie gaat verder dan eten en drinken, zo zit je ook met de aanvoer van medicijnen, waar lome ziektes ineens doods bedreigend zijn geworden. Al heb je maar een klein wondje overgehouden, dan raakt dat geïnfecteerd door nare ziektes die zich razendsnel gaan verspreiden over de miljoenen daklozen. en simpele medicijnen zoals penicilline is er niet, of raakt razend snel op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe afhankelijk onze maatschappij is van computer technologie, de beurzen, ziekenhuizen, landmacht, kerncentrales. etc etc.
Het zal een hele tijd ontregeld zijn en we raken waarschijnlijk allemaal dan mensen kwijt die we kennen, maar ik leef liever hoor dan dat ik tijdens een ramp om kom :P Ik red me wel een tijdje als de winkels dicht zijn en het water lijkt me waar ik woon redelijk snel hersteld of misschien nooit afgesloten geweest (waterzuivering zit vlak bij en zal weinig problemen ondervinden bij overstroming). Maar goed, ik woon dan ook niet in het Westen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_166447931
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 06:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nederland is verdeeld in dijkringen. In de serie gaat dijkring 14 stuk, dat is veruit de grootste in bewoners aantal en economisch. Dat lijkt me inderdaad wel een zeer lange crises op te leveren. Echter bestaat de rest van NL n de wereld nog. Het is dus niet zo dat er terug wordt gevallen naar de steentijd zoals met WO3. Stroom en internet zal niet langdurig landelijk uitvallen en dat geld ook voor voedsel en medicijnen. Dikke crisis en veel slachtoffers? Ja, maar niet terug naar de steentijd.

Een noodpakketje van een liter of 15 drinkwater heb ik en met de normale etensvoorraad trek ik het ook wel een weekje. Alleen staat dat water redelijk onbereikbaar bij een overstroming...
pi_166449709
Ik heb het net terug gekeken en ben normaal niet zo lyrisch over Nederlandse series, maar deze vond ik écht heel goed!!
pi_166449756
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb het net terug gekeken en ben normaal niet zo lyrisch over Nederlandse series, maar deze vond ik écht heel goed!!
Ik was ook aangenaam verrast. Wel af en toe iets te melodramatisch en hier en daar volstrekt onlogisch, maar voor een Nederlandse serie uitstekende kwaliteit.
pi_166449800
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 08:14 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Nederland is verdeeld in dijkringen. In de serie gaat dijkring 14 stuk, dat is veruit de grootste in bewoners aantal en economisch. Dat lijkt me inderdaad wel een zeer lange crises op te leveren. Echter bestaat de rest van NL n de wereld nog.
In het laatste stukje over wat volgende week komt zegge ze: Over 7 uur ziet het land er zo uit:
pi_166450198
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 11:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was ook aangenaam verrast. Wel af en toe iets te melodramatisch en hier en daar volstrekt onlogisch, maar voor een Nederlandse serie uitstekende kwaliteit.
Wat vond je precies onlogisch?
pi_166450241
1.7 miljoen kijkers
(she/her)
pi_166450324
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 12:04 schreef 44rdbei het volgende:

Wat vond je precies onlogisch?
Iedereen stond bijv vast op die snelweg met 0 (nul) auto's vanaf de andere kant komend. Ik was mooi daar gaan rijden om weg te komen. En helemaal geen auto's aan de andere kant is ook onrealistisch.
  zondag 6 november 2016 @ 12:39:06 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166450651
Er zijn inderdaad altijd wel sensatiezoekers die de andere kant op zullen rijden, juist naar het gevaar toe.

Wat mij dan weer opviel is dat er wél met België wordt gebeld, maar níét met Duitsland, terwijl in een dergelijke situatie ook Ostfriesland flink wat er water over het land heen krijgt.

[ Bericht 47% gewijzigd door Fred op 06-11-2016 12:45:33 ]
So we just called him Fred
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2016 @ 12:53:08 #165
163650 Greys
pi_166450866
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 12:07 schreef Fylax het volgende:
1.7 miljoen kijkers
Whoa! :o

Het is de makers gegund.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 november 2016 @ 12:56:08 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166450916
Een andere opmerkelijke fout is de reactie op de melding vanuit België dat "de Spuikom" het probleem is. Daarop komt de opmerking: "Wij hebben toch geen binnenmeren?"
Dit is opmerkelijk, want in Nederland kennen we het Grevelingenmeer, Haringvliet, Brielse Maas, Veluwemeer, Markermeer, IJsselmeer en Lauwersmeer die net zoals de Spuikom in België water uit het achterland kunnen bergen als de zee dermate hoog staat dat het water daar niet heen kan stromen.
Maar dat zal vast niet passen in het verdere scenario van de serie.

Wat ook gemist heb, is tumult rondom het sluiten van de Balgstuw, Oosterscheldekering en Maeslantkering. Bij dergelijke omstandigheden waren die al gesloten.
pi_166451237
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 12:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iedereen stond bijv vast op die snelweg met 0 (nul) auto's vanaf de andere kant komend. Ik was mooi daar gaan rijden om weg te komen. En helemaal geen auto's aan de andere kant is ook onrealistisch.
Wat zouden de richtlijnen zijn als zoiets echt gebeurt? De snelweg aan beide kanten open gooien richting het oosten?

Eigenlijk zou je één kant toch wel vrij willen houden voor hulpdiensten, o.a. het leger zal wel gemobiliseerd worden om die 3 miljoen mensen te evacueren, die moeten er ook via de weg komen. :P
  zondag 6 november 2016 @ 13:28:12 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166451478
quote:
99s.gif Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Awsom het volgende:
Wat zouden de richtlijnen zijn als zoiets echt gebeurt? De snelweg aan beide kanten open gooien richting het oosten?
Niet in de auto stappen en lopend de dichtstbijzijnde hoge plek op zoeken.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2016 @ 13:37:10 #169
163650 Greys
pi_166451643
Puur toeval dat uitgerekend vandaag dit in de Telegraaf staat? :D

http://m.telegraaf.nl/art(...)-megastorm-weerstaan

Versterkte kust kan megastorm weerstaan

De zeedijk bij het Noordhollandse Petten is een van de zwakke schakels in de Noordzeekust.. © ANP
Een superstorm die nog heftiger is dan de storm die in 1953 de Watersnoodramp veroorzaakte en die slechts eens in de 10.000 jaar voorkomt. Vanaf maandag kan de Nederlandse kust een dergelijke storm weerstaan. Dan wordt in Cadzand-Bad het laatste deel van het kustversterkingsprogramma Zwakste Schakels opgeleverd.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu investeerde de afgelopen jaren 605 miljoen euro om die zwakke schakels langs de kustlijn onder handen te nemen. ,,De hoogte en de breedte van de duinen was onvoldoende om zo'n storm zonder weerga te weerstaan'', zegt dijkgraaf Toine Poppelaars van waterschap Scheldestromen. ,,Ook de zeespiegelstijging en de veranderende weersomstandigheden zijn in de berekeningen meegenomen.''

Bij extreme stormen kan onvoldoende kustbescherming tot enorme schade leiden, oplopend volgens schattingen tot meer dan 100 miljard euro. ,,Dan gaat het over schade aan infrastructuur, huizen, winkels, steden en dorpen, dus materiële schade'', verklaart Miranda Mens van Rijkswaterstaat. ,,En dat is nog los van de immateriële schade. Die is immens in een laag land als Nederland.''

Bij grootschalige overstromingen zou een belangrijk deel van de Randstad onder water lopen. Mens: ,,En wat veel mensen niet weten, is dat in zo'n geval slechts 15 procent van de mensen geëvacueerd kan worden, de rest zit in de val.''

Bij het project zijn meteen ook maatregelen genomen die de aantrekkelijkheid van het kustgebied ten goede komen. Zo is onder het strand van Katwijk een parkeergarage gebouwd, betaald door de gemeente. In Cadzand-Bad is tussen twee nieuwe dammen een jachthaven gerealiseerd. ,,Betaald door overheden en particuliere instanties, om meer toerisme te trekken in deze economisch kwetsbare regio'', zegt Mens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 november 2016 @ 15:06:59 #170
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_166453451
Nee. Geen toeval. Afgelopen week was ook het "vluchten naar een hoog punt" al regelmatig in het nieuws.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2016 @ 15:19:28 #171
163650 Greys
pi_166453753
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 15:06 schreef Tinkepink het volgende:
Nee. Geen toeval. Afgelopen week was ook het "vluchten naar een hoog punt" al regelmatig in het nieuws.
Zouden de makers van deze serie dan niet hebben geweten, ondanks al hun research, dat kennelijk vanaf morgen Nederland die storm wél aankan? Want ze zeggen zelf dit:

Nederland staat bekend om zijn goede waterhuishouding. Voordat de dijken breken moet er wel heel veel gebeuren. Er is een storm waar Nederland niet op voorbereid is, de 10.000 jaar storm. Een storm die eens in de 10.000 jaar voorkomt. ‘Hij kan volgend jaar uitbreken, maar ook pas over 9.999 jaar’, aldus producent Ingmar Menning.

Zullen ze nu niet stiekem balen dat het scenario nu eigenlijk al nul mogelijke realiteit meer heeft? Omdat Nederland het nu kennelijk ineens wél aankan. Vanaf morgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 06-11-2016 16:30:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 6 november 2016 @ 16:14:12 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_166455022
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 15:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Zouden de makers van deze serie dan niet hebben geweten, ondanks al hun research, dat kennelijk vanaf morgen Nederland die storm wél aankan? Want ze zeggen zelf dit:

Nederland staat bekend om zijn goede waterhuishouding. Voordat de dijken breken moet er wel heel veel gebeuren. Er is een storm waar Nederland niet op voorbereid is, de 10.000 jaar storm. Een storm die eens in de 10.000 jaar voorkomt. ‘Hij kan volgend jaar uitbreken, maar ook pas over 9.999 jaar’, aldus producent Ingmar Menning.

Zullen ze nu niet stiekem balen dat het scenario nu eigenlijk al nu mogelijke realiteit meer heeft? Omdat Nederland het nu kennelijk ineens wél aankan. Vanaf morgen.
Ik dacht dat Petten nog niet was afgerond. Verbaasde me ook over het nieuws.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_166455452
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niet in de auto stappen en lopend de dichtstbijzijnde hoge plek op zoeken.
Ja dat vraag ik niet he.

Door de snelweg aan beide kanten één richting op open te gooien heb je toch mooi even 2x zoveel capaciteit (in theorie dan :P )
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2016 @ 16:39:18 #174
163650 Greys
pi_166455597
quote:
99s.gif Op zondag 6 november 2016 16:32 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik niet he.

Door de snelweg aan beide kanten één richting op open te gooien heb je toch mooi even 2x zoveel capaciteit (in theorie dan :P )
Maar dan heb je dus nul banen de 'slechte' kant op voor alle hulpdiensten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166455947
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus nul banen de 'slechte' kant op voor alle hulpdiensten.
Ja dat zeg ik toch _O-
Waar zou voor gekozen worden?
pi_166456411
quote:

[..]

Zit wel wat in maar ik kan me voorstellen dat niemand naar de storm toe wil rijden, dus dat die baan even legen was. Tegen het verkeer in rijden is niet iets wat je zomaar doet, tegen de tijd dat je daaraan denkt sta je al in de file. De vluchtstrook lijkt me dan wel een optie.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 6 november 2016 @ 17:43:45 #177
163650 Greys
pi_166457245
quote:
99s.gif Op zondag 6 november 2016 16:54 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik toch _O-
Waar zou voor gekozen worden?
Oh die post had ik even gemist, neem me niet kwalijk. Zag alleen dit stukje dat gequote werd. :)

Ik denk niet dat gekozen wordt voor de optie waarbij de hulpdiensten geen enkele baan hebben naar het rampgebied. En je kunt zeggen 'dan gooien ze aan de overkant nog een extra baan open en houden ze er eentje over voor hulpdiensten' maar dat gaat niet werken in geval van grote paniek. Dan zou ik zelf ook over die verboden strook gaan rijden namelijk..

Dus ik denk toch dat ze met klem gaan adviseren hogere verdieping op te zoeken en niet de weg op te gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 6 november 2016 @ 18:36:58 #178
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_166458649
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 17:11 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Zit wel wat in maar ik kan me voorstellen dat niemand naar de storm toe wil rijden, dus dat die baan even legen was. Tegen het verkeer in rijden is niet iets wat je zomaar doet, tegen de tijd dat je daaraan denkt sta je al in de file. De vluchtstrook lijkt me dan wel een optie.
Inderdaad, iedereen blijft braaf in de file staan en de vluchtstrook is helemaal leeg. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet zo zou zijn wanneer echt iedereen aan het vluchten is :P
pi_166459668
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 11:30 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

In het laatste stukje over wat volgende week komt zegge ze: Over 7 uur ziet het land er zo uit:
[ afbeelding ]
Op die foto's zijn ongeveer de helft van alle dijkringen vol gelopen. Dat is dus die eens in de tienduizend jaar storm en dan nog de pech hebben dat al die dijkringen stuk gaan.
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 16:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik dacht dat Petten nog niet was afgerond. Verbaasde me ook over het nieuws.
Petten was voor vorig zomer al afgerond. Er is daar meer zand verzet dan bij de hele Afsluitdijk. Ziet er nog mooi uit ook. En we zijn van die vervelende pieren af, die liggen onder vele meters zand nu.

Vluchten lijkt me slimmer met de fiets als de afstand niet al te groot is. Tentje mee voor de eerste dagen.
pi_166460302
quote:

[..]

Er reed ook niemand over de vluchtstrook. Met zulke berichten op de radio zou die in notime ook vol staan.

Wel goede eerste aflevering overigens ^O^
  zondag 6 november 2016 @ 19:54:44 #181
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166460786
Net 1e aflevering effe terug gekeken. Vind 'm echtr heel goed tot nu toe!! _O_
Ziet er zeer goed uit allemaal. Goede sfeer. Goede spanning. Mooi... Kijk alweer uit naar volgende week.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166461596
Veelbelovend, goed de vaart erin _O_. Alleen Susan Visser acteert of ze in een reclame speelt ):O
pi_166463893
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 03:10 schreef Isabeau het volgende:
Precies dit :)
pi_166464180
Benieuwd naar de volgende afleveringen!
pi_166470206
Susan Visser kan echt niet acteren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 7 november 2016 @ 08:53:55 #186
318507 Jester65
Stay frosty
pi_166470481
De ernst van de storm komt niet helemaal over, maar dan heb je het waarschijnlijk ook over heel andere budgetten, als je dat voor elkaar wil krijgen. Wel veelbelovend.

De scene waarin Susan Visser koffers in de auto aan het inpakken was leek wel achteraf ingesproken, deed zeer onnatuurlijk aan.
pi_166470499
Voor een Nederlandse productie best prima, het zet je ook wel aan het denken.

Vond het ook heel toevallig dat er sinds dit week heel groot -3 NAP staat op een viaduct bij Schiphol
  maandag 7 november 2016 @ 09:00:11 #188
318507 Jester65
Stay frosty
pi_166470548
En dat vandaag in de krant staat dat de dijken in de afgelopen jaren zijn versterkt, en dat nu alles veilig is.
pi_166611445
Nou, daar gaan we bijna weer
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 november 2016 @ 20:24:25 #190
163650 Greys
pi_166611698
*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166611738
Oef bijna vergeten.
pi_166611770
Nu ben ik het niet vergeten :P
pi_166611789
Go.
(she/her)
pi_166611813
Waarom eigenlijk die Belgische verhaallijn? Of is dit een productie in samenwerking met de VRT?
pi_166611874
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom eigenlijk die Belgische verhaallijn? Of is dit een productie in samenwerking met de VRT?
Volgens mij ligt die hele linie onder vuur
pi_166611892
Berry toch :') |:(
pi_166611896
Ja dit kon je wel verwachten :')
pi_166611944
damn..
(she/her)
pi_166611958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Wordt ook in België uitgezonden ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')