Vind ik ook/quote:Op zondag 6 november 2016 03:10 schreef Isabeau het volgende:
Net gekeken en leuk genoeg om volgende week weer te kijken
Ik denk dat met een watersnoodramp als deze je nog beter dood af bent. Want het overleven van een dijkdoorbraak lijkt mij nog de minste zorg dat je hebt, dat is in luttele seconden voorbij. De ramp begint daarna pas, wat in mijn optiek wel maanden kan gaan duren ( misschien wel jaren). Elke pas is afgesneden of overstroomt waardoor distributie van voeding niet meer mogelijk is, net als die andere eerste levensbehoefte "water", Genoeg water om je heen zou je denken, maar dat kun je niet drinken. En denk maar niet dat op het droge wel water te vinden is, want ook water moet getransporteerd worden en het zou mij niks verbazen dat watercentrales ook op stroom of computers werken, wat natuurlijk als eerste er aan gaat. Stroom is er dus niet en dat gaat verder dan het branden van een lichtje. Als de stroom nu al een uurtje wegvalt over het hele land, is dat al een nationale ramp. De distributie gaat verder dan eten en drinken, zo zit je ook met de aanvoer van medicijnen, waar lome ziektes ineens doods bedreigend zijn geworden. Al heb je maar een klein wondje overgehouden, dan raakt dat geïnfecteerd door nare ziektes die zich razendsnel gaan verspreiden over de miljoenen daklozen. en simpele medicijnen zoals penicilline is er niet, of raakt razend snel op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe afhankelijk onze maatschappij is van computer technologie, de beurzen, ziekenhuizen, landmacht, kerncentrales. etc etc.quote:Op zondag 6 november 2016 01:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik denk ook elke keer weer: ik moet eigenlijk een radiootje met batterijen kopen, want als internet, elektriciteit, mobiel netwerk etc uitvalt heb ik niets om informatie van te krijgen.
Niet dat ik enig risico loop waar ik woon, blijft gewoon helemaal droog. Het water moet wel heel hoog komen wil mijn huis onderlopen
Het zal een hele tijd ontregeld zijn en we raken waarschijnlijk allemaal dan mensen kwijt die we kennen, maar ik leef liever hoor dan dat ik tijdens een ramp om komquote:Op zondag 6 november 2016 06:38 schreef MakkieR het volgende:
Ik denk dat met een watersnoodramp als deze je nog beter dood af bent. Want het overleven van een dijkdoorbraak lijkt mij nog de minste zorg dat je hebt, dat is in luttele seconden voorbij. De ramp begint daarna pas, wat in mijn optiek wel maanden kan gaan duren ( misschien wel jaren). Elke pas is afgesneden of overstroomt waardoor distributie van voeding niet meer mogelijk is, net als die andere eerste levensbehoefte "water", Genoeg water om je heen zou je denken, maar dat kun je niet drinken. En denk maar niet dat op het droge wel water te vinden is, want ook water moet getransporteerd worden en het zou mij niks verbazen dat watercentrales ook op stroom of computers werken, wat natuurlijk als eerste er aan gaat. Stroom is er dus niet en dat gaat verder dan het branden van een lichtje. Als de stroom nu al een uurtje wegvalt over het hele land, is dat al een nationale ramp. De distributie gaat verder dan eten en drinken, zo zit je ook met de aanvoer van medicijnen, waar lome ziektes ineens doods bedreigend zijn geworden. Al heb je maar een klein wondje overgehouden, dan raakt dat geïnfecteerd door nare ziektes die zich razendsnel gaan verspreiden over de miljoenen daklozen. en simpele medicijnen zoals penicilline is er niet, of raakt razend snel op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe afhankelijk onze maatschappij is van computer technologie, de beurzen, ziekenhuizen, landmacht, kerncentrales. etc etc.
Nederland is verdeeld in dijkringen. In de serie gaat dijkring 14 stuk, dat is veruit de grootste in bewoners aantal en economisch. Dat lijkt me inderdaad wel een zeer lange crises op te leveren. Echter bestaat de rest van NL n de wereld nog. Het is dus niet zo dat er terug wordt gevallen naar de steentijd zoals met WO3. Stroom en internet zal niet langdurig landelijk uitvallen en dat geld ook voor voedsel en medicijnen. Dikke crisis en veel slachtoffers? Ja, maar niet terug naar de steentijd.quote:Op zondag 6 november 2016 06:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat met een watersnoodramp als deze je nog beter dood af bent. Want het overleven van een dijkdoorbraak lijkt mij nog de minste zorg dat je hebt, dat is in luttele seconden voorbij. De ramp begint daarna pas, wat in mijn optiek wel maanden kan gaan duren ( misschien wel jaren). Elke pas is afgesneden of overstroomt waardoor distributie van voeding niet meer mogelijk is, net als die andere eerste levensbehoefte "water", Genoeg water om je heen zou je denken, maar dat kun je niet drinken. En denk maar niet dat op het droge wel water te vinden is, want ook water moet getransporteerd worden en het zou mij niks verbazen dat watercentrales ook op stroom of computers werken, wat natuurlijk als eerste er aan gaat. Stroom is er dus niet en dat gaat verder dan het branden van een lichtje. Als de stroom nu al een uurtje wegvalt over het hele land, is dat al een nationale ramp. De distributie gaat verder dan eten en drinken, zo zit je ook met de aanvoer van medicijnen, waar lome ziektes ineens doods bedreigend zijn geworden. Al heb je maar een klein wondje overgehouden, dan raakt dat geïnfecteerd door nare ziektes die zich razendsnel gaan verspreiden over de miljoenen daklozen. en simpele medicijnen zoals penicilline is er niet, of raakt razend snel op. En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe afhankelijk onze maatschappij is van computer technologie, de beurzen, ziekenhuizen, landmacht, kerncentrales. etc etc.
Ik was ook aangenaam verrast. Wel af en toe iets te melodramatisch en hier en daar volstrekt onlogisch, maar voor een Nederlandse serie uitstekende kwaliteit.quote:Op zondag 6 november 2016 11:23 schreef Hilzillah het volgende:
Ik heb het net terug gekeken en ben normaal niet zo lyrisch over Nederlandse series, maar deze vond ik écht heel goed!!
In het laatste stukje over wat volgende week komt zegge ze: Over 7 uur ziet het land er zo uit:quote:Op zondag 6 november 2016 08:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nederland is verdeeld in dijkringen. In de serie gaat dijkring 14 stuk, dat is veruit de grootste in bewoners aantal en economisch. Dat lijkt me inderdaad wel een zeer lange crises op te leveren. Echter bestaat de rest van NL n de wereld nog.
Wat vond je precies onlogisch?quote:Op zondag 6 november 2016 11:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was ook aangenaam verrast. Wel af en toe iets te melodramatisch en hier en daar volstrekt onlogisch, maar voor een Nederlandse serie uitstekende kwaliteit.
Iedereen stond bijv vast op die snelweg met 0 (nul) auto's vanaf de andere kant komend. Ik was mooi daar gaan rijden om weg te komen. En helemaal geen auto's aan de andere kant is ook onrealistisch.quote:
Wat zouden de richtlijnen zijn als zoiets echt gebeurt? De snelweg aan beide kanten open gooien richting het oosten?quote:Op zondag 6 november 2016 12:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen stond bijv vast op die snelweg met 0 (nul) auto's vanaf de andere kant komend. Ik was mooi daar gaan rijden om weg te komen. En helemaal geen auto's aan de andere kant is ook onrealistisch.
Niet in de auto stappen en lopend de dichtstbijzijnde hoge plek op zoeken.quote:Op zondag 6 november 2016 13:13 schreef Awsom het volgende:
Wat zouden de richtlijnen zijn als zoiets echt gebeurt? De snelweg aan beide kanten open gooien richting het oosten?
Zouden de makers van deze serie dan niet hebben geweten, ondanks al hun research, dat kennelijk vanaf morgen Nederland die storm wél aankan? Want ze zeggen zelf dit:quote:Op zondag 6 november 2016 15:06 schreef Tinkepink het volgende:
Nee. Geen toeval. Afgelopen week was ook het "vluchten naar een hoog punt" al regelmatig in het nieuws.
Ik dacht dat Petten nog niet was afgerond. Verbaasde me ook over het nieuws.quote:Op zondag 6 november 2016 15:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Zouden de makers van deze serie dan niet hebben geweten, ondanks al hun research, dat kennelijk vanaf morgen Nederland die storm wél aankan? Want ze zeggen zelf dit:
Nederland staat bekend om zijn goede waterhuishouding. Voordat de dijken breken moet er wel heel veel gebeuren. Er is een storm waar Nederland niet op voorbereid is, de 10.000 jaar storm. Een storm die eens in de 10.000 jaar voorkomt. ‘Hij kan volgend jaar uitbreken, maar ook pas over 9.999 jaar’, aldus producent Ingmar Menning.
Zullen ze nu niet stiekem balen dat het scenario nu eigenlijk al nu mogelijke realiteit meer heeft? Omdat Nederland het nu kennelijk ineens wél aankan. Vanaf morgen.
Ja dat vraag ik niet he.quote:Op zondag 6 november 2016 13:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet in de auto stappen en lopend de dichtstbijzijnde hoge plek op zoeken.
Maar dan heb je dus nul banen de 'slechte' kant op voor alle hulpdiensten.quote:Op zondag 6 november 2016 16:32 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik niet he.
Door de snelweg aan beide kanten één richting op open te gooien heb je toch mooi even 2x zoveel capaciteit (in theorie dan)
Ja dat zeg ik tochquote:Op zondag 6 november 2016 16:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus nul banen de 'slechte' kant op voor alle hulpdiensten.
Zit wel wat in maar ik kan me voorstellen dat niemand naar de storm toe wil rijden, dus dat die baan even legen was. Tegen het verkeer in rijden is niet iets wat je zomaar doet, tegen de tijd dat je daaraan denkt sta je al in de file. De vluchtstrook lijkt me dan wel een optie.quote:Op zondag 6 november 2016 12:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen stond bijv vast op die snelweg met 0 (nul) auto's vanaf de andere kant komend. Ik was mooi daar gaan rijden om weg te komen. En helemaal geen auto's aan de andere kant is ook onrealistisch.
Oh die post had ik even gemist, neem me niet kwalijk. Zag alleen dit stukje dat gequote werd.quote:Op zondag 6 november 2016 16:54 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch![]()
Waar zou voor gekozen worden?
Inderdaad, iedereen blijft braaf in de file staan en de vluchtstrook is helemaal leeg. Ik heb zo'n vermoeden dat dat niet zo zou zijn wanneer echt iedereen aan het vluchten isquote:Op zondag 6 november 2016 17:11 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Zit wel wat in maar ik kan me voorstellen dat niemand naar de storm toe wil rijden, dus dat die baan even legen was. Tegen het verkeer in rijden is niet iets wat je zomaar doet, tegen de tijd dat je daaraan denkt sta je al in de file. De vluchtstrook lijkt me dan wel een optie.
Op die foto's zijn ongeveer de helft van alle dijkringen vol gelopen. Dat is dus die eens in de tienduizend jaar storm en dan nog de pech hebben dat al die dijkringen stuk gaan.quote:Op zondag 6 november 2016 11:30 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
In het laatste stukje over wat volgende week komt zegge ze: Over 7 uur ziet het land er zo uit:
[ afbeelding ]
Petten was voor vorig zomer al afgerond. Er is daar meer zand verzet dan bij de hele Afsluitdijk. Ziet er nog mooi uit ook. En we zijn van die vervelende pieren af, die liggen onder vele meters zand nu.quote:Op zondag 6 november 2016 16:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik dacht dat Petten nog niet was afgerond. Verbaasde me ook over het nieuws.
Er reed ook niemand over de vluchtstrook. Met zulke berichten op de radio zou die in notime ook vol staan.quote:Op zondag 6 november 2016 12:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Precies ditquote:Op zondag 6 november 2016 03:10 schreef Isabeau het volgende:
Net gekeken en leuk genoeg om volgende week weer te kijken
Volgens mij ligt die hele linie onder vuurquote:Op zaterdag 12 november 2016 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom eigenlijk die Belgische verhaallijn? Of is dit een productie in samenwerking met de VRT?
Wordt ook in België uitgezonden jaquote:Op zaterdag 12 november 2016 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom eigenlijk die Belgische verhaallijn? Of is dit een productie in samenwerking met de VRT?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |