abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166382795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nou nee.. dan zou ik zeggen: Mississippi staat overal onderaan, derhalve is de Mississippian inherent en genetisch inferieur ten opzichte van een New Yorker.
Dat kun je stellen als je Europa met Afrika vergelijkt. Mississippi staat echter niet in alle opzichten onderaan. Waarom zouden die mensen dan niet in New York wonen?
  woensdag 2 november 2016 @ 23:40:29 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166382827
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kun je stellen als je Europa met Afrika vergelijkt. Mississippi staat echter niet in alle opzichten onderaan. Waarom zouden die mensen dan niet in New York wonen?
Uhm nee, dat is wat JIJ doet en daarom is het ook predestineren... ik predestineer niemand op basis van afkomst, jij wel.

En Mississippi staat onderdaan op gebied van welvaart, gezondheid en sociale zekerheid. Nauw gevolgd door West-Virginia, zeg ik er maar gauw bij, voordat je weer over negers begint.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166382924
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm nee, dat is wat JIJ doet en daarom is het ook predestineren... ik predestineer niemand op basis van afkomst, jij wel.

En Mississippi staat onderdaan op gebied van welvaart, gezondheid en sociale zekerheid. Nauw gevolgd door West-Virginia, zeg ik er maar gauw bij, voordat je weer over negers begint.
Omdat het in arm gebied ligt. Omdat de grote steden alle werkgelegenheid naar zich toe trekken. Is een algemeen verschijnsel dat niets met politiek te maken heeft.
  woensdag 2 november 2016 @ 23:45:44 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166382961
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat het in arm gebied ligt. Omdat de grote steden alle werkgelegenheid naar zich toe trekken. Is een algemeen verschijnsel dat niets met politiek te maken heeft.
Bestudeer anders even de geschiedenis van zowel Mississippi als West Virginia. En verklaar waarom een staat als Wyoming, waar nauwelijks grote steden zijn, al decennialang geldt als één van de rijkste staten.

Nog betere vraag: waarom ligt Mississippi nu in een arm gebied, terwijl het voor 1860 nog één van de rijkste delen van Amerika was?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166382983
Waarom zijn mensen überhaupt zo geobsedeerd met de VS? Alleen voor internationale politiek maakt het uit, verder kan het me echt vrij weinig boeien wat er met dat eiland van inteelt gebeurt
  woensdag 2 november 2016 @ 23:47:08 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166382998
quote:
5s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:46 schreef Maramba het volgende:
Waarom zijn mensen überhaupt zo geobsedeerd met de VS? Alleen voor internationale politiek maakt het uit, verder kan het me echt vrij weinig boeien wat er met dat eiland van inteelt gebeurt
Amerikanistiek is mijn ding... interessant land, cultuur, geschiedenis...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2016 @ 23:47:24 #82
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_166383002
A. Dit is niet correct.

B. Je bent een mongool als je Trump als president wilt zien.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_166383047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Amerikanistiek is mijn ding... interessant land, cultuur, geschiedenis...
Dat snap ik nog. Had het meer over de algemene tendens en waarom ik elke ochtend nieuws over de Amerikaanse verkiezingen over me heen krijg gekotst, zowel in de NLse als UK kranten.
  woensdag 2 november 2016 @ 23:49:39 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166383061
Mississippi is arm omdat het na de Burgeroorlog weigerde te industrialiseren, weigerde de voormalige slaven als volwaardige burgers in te zetten en tot in de jaren '60 van de 20e eeuw een economisch model hanteerde dat pre-Burgeroorlog was en niet mee kon met de eisen van de nieuwe tijd.

Hetzelfde geldt voor de overige zuidelijke staten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 2 november 2016 @ 23:51:04 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_166383095
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Correct.

Maar aan rijkdom heb je ook veel minder als je niet in een land leeft met trotse identiteit, omdat zo'n land uiteindelijk kapot gaat.

Beide is nodig.

Alleen immateriële armoede is problematischer. Landen met materiële armoede kunnen geholpen worden. Dit gebeurt op zeer grote schaal in de EU, waar arme lidstaten heel veel geld krijgen van rijke lidstaten, in de hoop dat de economie versterkt en deze staten welvarender worden. Immateriële zaken kun je echter niet verdelen zoals het geld kan.
"de trotse identiteit van een land"

rofl :') _O- ben je ook een knuppel als je daar waarde aan hecht.
pi_166383134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:51 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

"de trotse identiteit van een land"

rofl :') _O- ben je ook een knuppel als je daar waarde aan hecht.
Zonder trots, identiteit en cultuur is een land verloren. West-Europa gaat er aan.
pi_166383161
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zonder trots, identiteit en cultuur is een land verloren. West-Europa gaat er aan.
Komt er nog een reactie of ontwijk je vragen en opmerkingen die niet in je wereldbeeld passen?
  woensdag 2 november 2016 @ 23:54:10 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166383167
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die trots dient zich allereerst te uiten in het welbevinden willen voor alle burgers die deel uitmaken van je samenleving. Daar schort het in Nederland al decennia aan, daar hebben we geen immigranten voor nodig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166383241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die trots dient zich allereerst te uiten in het welbevinden willen voor alle burgers die deel uitmaken van je samenleving. Daar schort het in Nederland al decennia aan, daar hebben we geen immigranten voor nodig.
Onzin, er vanuitgaande dat je hiermee iedereen bedoelt dus ook niet-westerse immigranten.
En ook jouw tweede opmerking slaat nergens op: Juist in Nederland wordt er alles aan gedaan om het voor iedereen leuk te maken (behalve voor de Nederlander zelf).
  woensdag 2 november 2016 @ 23:59:10 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_166383258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onzin, er vanuitgaande dat je hiermee iedereen bedoelt dus ook niet-westerse immigranten.
En ook jouw tweede opmerking slaat nergens op: Juist in Nederland wordt er alles aan gedaan om het voor iedereen leuk te maken (behalve voor de Nederlander zelf).
Niet eens; voor het gros van de 'succesvolle Nederlander' is ook de roomblanke oudere, zieke en werkloze een paria.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_166383354
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet eens; voor het gros van de 'succesvolle Nederlander' is ook de roomblanke oudere, zieke en werkloze een paria.
In een monoculturele samenleving met sociale cohesie is dit zeker niet het geval.
pi_166383370
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 00:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In een monoculturele samenleving met sociale cohesie is dit zeker niet het geval.
Uhhuh...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 3 november 2016 @ 03:48:02 #93
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_166384320
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 00:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jezus man ben je wel naar school geweest vroeger of?
pi_166384835
quote:
Amerika vormt vaak een leidraad voor wat naar Europa overwaait. Dus het is wel terdege relevant te observeren van wat daar gebeurd.
pi_166384889
Volgens mij zitten er onder de Fokkers alleen maar jonge kinderen die de periode George W. Bush helemaal niet eens hebben meegemaakt. En dan te bedenken dat we het slecht hebben gehad onder de democraten, wacht maar af als de Republikeinen weer naar de macht grijpen, dan ergert zich iedereen hier in Nederland weer bont en blauw aan de nieuw verkozen president.

George W. Bush is een clown, Maar Trump is een clown in het kwadraat.
pi_166384942
quote:
De VS is interessant, omdat Amerika ons land heel gemakkelijk in een conflict kan sleuren. Waar het op neerkomt is Als Amerika zegt Nederland spring in de sloot, wij vragen; hoe ver.
pi_166384954
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:04 schreef MakkieR het volgende:
Volgens mij zitten er onder de Fokkers alleen maar jonge kinderen die de periode George W. Bush helemaal niet eens hebben meegemaakt. En dan te bedenken dat we het slecht hebben gehad onder de democraten, wacht maar af als de Republikeinen weer naar de macht grijpen, dan ergert zich iedereen hier in Nederland weer bont en blauw aan de nieuw verkozen president.

George W. Bush is een clown, Maar Trump is een clown in het kwadraat.
Bedoel je nu Bush senior of Bush junior? Of was je wel op de hoogte dat zowel vader en zoon Bush beide president zijn geweest? :')

Onder Hillary Clinton als voormalig minister van Buitenlandse Zaken kon IS ongestoord groeien. Terwijl regering Obama met valse positieve beloften de Amerikaanse troepen terug trokken uit Irak kon IS de macht grijpen. Deze regering stond erbij en keek erna. Ze voelden zich oppermachtig met de liquidatie van Osama Bin Laden, maar keken machteloos toe hoe diens opvolger dood en verderf zaaiden. Pas toen Amerikaanse journalisten werden onthoofd en IS genocide pleegde op de bevolkingsgroepen begon men pas sporadisch in te grijpen. Veel te laat en een historische fout van enorme proporties. Was onder Bush senior en junior nooit gebeurd.
pi_166384984
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bedoel je nu Bush senior of Bush junior? Of was je wel op de hoogte dat zowel vader en zoon Bush beide president zijn geweest? :')
Hij zegt toch George W. Bush? :')
  donderdag 3 november 2016 @ 09:06:27 #99
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_166385603
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Onder Hillary Clinton als voormalig minister van Buitenlandse Zaken kon IS ongestoord groeien. Terwijl regering Obama met valse positieve beloften de Amerikaanse troepen terug trokken uit Irak kon IS de macht grijpen. Deze regering stond erbij en keek erna. Ze voelden zich oppermachtig met de liquidatie van Osama Bin Laden, maar keken machteloos toe hoe diens opvolger dood en verderf zaaiden. Pas toen Amerikaanse journalisten werden onthoofd en IS genocide pleegde op de bevolkingsgroepen begon men pas sporadisch in te grijpen. Veel te laat en een historische fout van enorme proporties. Was onder Bush senior en junior nooit gebeurd.
Bush is de oorspronkelijke veroorzaker van IS. Trump wil alle troepen uit Irak Syriër en Afghanistan terugtrekken waardoor IS weer ruimte heeft om te groeien.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_166385779
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 03:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Jezus man ben je wel naar school geweest vroeger of?
Zeker. Waar ik heb geleerd dat de Afrikaanse cultuur geweldig is :r
Toen had ik al zoiets van: Waarom?? Kon niemand uitleggen.
Toen ik 20 jaar later Oost-Europa zag besefte ik hoe slecht het onderwijs is: Wel leren over de Afrikaanse cultuur en de sloppenwijken in Azië, maar niets over de culturele rijkdom in Europa.

Tot op de dag van vandaag gaat dit door. Om OT te blijven: Kinderen leren op school dat Trump een slechte man is, en Hillary doet goede dingen voor de mensen. Zie ook Jeugd Journaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')