abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182628671
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:14 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Kijk nog maar even verder. Waar is het bloed van TH? Waar is zijn DNA? Vingerafdrukken?
Volgens mij waren er maar twee vingerafdrukken op het interieur van de auto gevonden? Als Teresa er al die tijd maar twee heeft achtergelaten, waarom zouden we er dan één van Avery moeten verwachten? Je laat gewoon niet zo snel een vingerafdruk achter.

Als ik me niet vergis hadden Avery en Dassey een paar uur nadat Teresa was langsgeweest een "rode vloeistof" van de vloer van de garage geboend met verfverdunner, gas, en chloor. Hoewel dit op zich een prima alibi was geweest, kozen ze er beide voor om te zeggen dat ze de hele avond binnen in hun eigen huis (dus apart van elkaar) hadden doorgebracht. Niks is minder waar, want ze zijn de hele avond samen geweest. En niet binnen, maar buiten. Tijdens een bonfire en in de garage. Als dit een onschuldige bezigheid was geweest dan vraag ik me af waarom Dassey hier niet gelijk open en eerlijk over was.
pi_182628683
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:43 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Gebaseerd op de eerste twee afleveringen slagen ze daar totaal niet in als je het mij vraagt
Zit nu aan begin 3, moet zeggen dat ze al aardig aantonen dat het bewijs van Kratz c.s. rammelt aan alle kanten dus. Of zit ik in een parallel universum naar een parallelle serie 2 van Making a Murderer te kijken?
I´m back.
pi_182628695
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

De rechter, Angela Sutkiewicz, is bevriend met Ken Kratz. De zaak ligt weer bij de hoger beroep rechter, waar hij eerder dit jaar ook was. De zaak werd toen terug gestuurd naar dezelfde rechter. Zellner heeft om een andere rechter verzocht, maar dat heeft ze ook afgewezen. De rechter heeft amper aandacht besteed aan de bewijzen.
Je was erbij toen ze de motie las?
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:28:26 #279
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182628717
Pooh Bear is delusional
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:29:00 #280
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_182628723
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:25 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Je was erbij toen ze de motie las?
Oei, waar zeg ik dat?

Haar beschikking is gewoon online te lezen.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_182628748
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:29 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Oei, waar zeg ik dat?

Haar beschikking is gewoon online te lezen.
Je komt met de bewering dat de rechter amper aandacht heeft besteed aan de bewijzen.
pi_182628760
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:28 schreef MMaRsu het volgende:
Pooh Bear is delusional
Avery zit nog steeds in de gevangenis. Zellner's moties zijn allen afgewezen. Hij heeft het gewoon gedaan. Er is geen bewijs voor zijn onschuld.
pi_182628769
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:06 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

De tests tonen simpelweg niet aan dat hij het niet gedaan zou kunnen hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:32 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Avery zit nog steeds in de gevangenis. Zellner's moties zijn allen afgewezen. Hij heeft het gewoon gedaan. Er is geen bewijs voor zijn onschuld.
Dat is ook niet relevant, relevant is of onomstotelijk is bewezen dat hij het gedaan heeft. Je bent onschuldig tot bewezen is dat je het hebt gedaan, niet andersom.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:35:17 #284
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_182628790
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:23 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Volgens mij waren er maar twee vingerafdrukken op het interieur van de auto gevonden? Als Teresa er al die tijd maar twee heeft achtergelaten, waarom zouden we er dan één van Avery moeten verwachten? Je laat gewoon niet zo snel een vingerafdruk achter.

Als ik me niet vergis hadden Avery en Dassey een paar uur nadat Teresa was langsgeweest een "rode vloeistof" van de vloer van de garage geboend met verfverdunner, gas, en chloor. Hoewel dit op zich een prima alibi was geweest, kozen ze er beide voor om te zeggen dat ze de hele avond binnen in hun eigen huis (dus apart van elkaar) hadden doorgebracht. Niks is minder waar, want ze zijn de hele avond samen geweest. En niet binnen, maar buiten. Tijdens een bonfire en in de garage. Als dit een onschuldige bezigheid was geweest dan vraag ik me af waarom Dassey hier niet gelijk open en eerlijk over was.
Laat maar. Je bent net zo overtuigd als dat corrupte zooitje, ga ik niet mee in discussie.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:41:03 #285
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_182628862
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Laat maar. Je bent net zo overtuigd als dat corrupte zooitje, ga ik niet mee in discussie.
Zinloos inderdaad.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:47:16 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182628946
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:32 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Triest hoor jij. Er is meer bewijs voor zijn onschuld dan bewijs voor schuld. Er IS GEEN ONOMSTOTELIJK BEWIJS DAT HIJ HAAR HEEFT VERMOORD!!

Klaar, punt uit. Als je er anders over denkt ben je gewoon delusional.

Of denk je dat er geen corrupte agenten bestaan? Denk je dat agenten geen bewijsmateriaal plaatsen

pi_182628998
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook niet relevant, relevant is of onomstotelijk is bewezen dat hij het gedaan heeft. Je bent onschuldig tot bewezen is dat je het hebt gedaan, niet andersom.
Die fase hebben we al gepasseerd. Het is 2018. Hij moet nu aantonen dat hij het niet was of dat iemand anders het was.
pi_182629020
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Triest hoor jij. Er is meer bewijs voor zijn onschuld dan bewijs voor schuld. Er IS GEEN ONOMSTOTELIJK BEWIJS DAT HIJ HAAR HEEFT VERMOORD!!

Klaar, punt uit. Als je er anders over denkt ben je gewoon delusional.

Of denk je dat er geen corrupte agenten bestaan? Denk je dat agenten geen bewijsmateriaal plaatsen

Vast wel, maar er is geen bewijs dat de agenten die Avery's terrein doorzochten corrupt waren of bewijsmateriaal hebben geplant. Zelf weten of je wil geloven dat hij erbij is gelapt, maar bewijs heb je niet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:01:43 #289
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_182629097
Ben benieuwd wat er gebeurt als Convicting a Murderer uitkomt. En vooral wat de mening is van degenen die eerst die docu zien en daarna pas Making a Murderer. Mooi staaltje van control the narrative.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:26:46 #290
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182629420
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:53 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Vast wel, maar er is geen bewijs dat de agenten die Avery's terrein doorzochten corrupt waren of bewijsmateriaal hebben geplant. Zelf weten of je wil geloven dat hij erbij is gelapt, maar bewijs heb je niet.
Net zo goed als dat JIJ geen bewijs hebt dat Avery schuldig is. Dumbass
pi_182629805
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Ben inderdaad behoorlijk overtuigd dat de juiste man achter de tralies zit. En dat is voornamelijk vanwege onderstaande:

Hij begon op 31 Oktober al te vertellen dat "she never showed up". Zoiets zou een onschuldig iemand niet doen, lijkt me.

Toen hij hoorde dat Bobby haar had gezien, werd zijn verhaal ineens anders. Hij zei toen dat hij haar alleen maar uit zijn raam had gezien, en dat hij haar nooit heeft gesproken.

Waarom zou een onschuldig iemand met zulke verhalen komen?

Op de dag dat de auto werd gevonden door een vrijwilliger werd Avery weer geïnterviewd. Hij vertelde toen over wat hij de avond van haar verdwijning had gedaan: hij had de hele middag en avond binnen gezeten, TV gekeken en naar de radio geluisterd. Alleen.

Brendan is hetzelfde gevraagd en hij vertelde dat hij de hele avond achter z'n PlayStation2 had gezeten. Alleen.

Een dag later werd Steven weer geïnterviewd en toen zei hij dat hij al wekenlang geen vuur meer heeft gestookt. Hij vertelde ook dat hij geen burn pit zou hebben.

Weer een dag later herhaalde hij dat hij al wekenlang geen vuur meer had gestookt. Hij zei ook letterlijk dat hij op Halloween geen vuur had gestookt.

Opmerkelijk is dat deze ontkenningen al begonnen voordat de botten waren gevonden. Waarom?

En niets is minder waar. Ze zijn niet de hele avond binnen geweest, afzonderlijk van elkaar. Ze hebben de hele avond samen buiten doorgebracht bij een kampvuur (waar later de botten waren gevonden) en in Steven's garage waar ze een mysterieuze rode vloeistof van de vloer hebben geboend met een vreemde combinatie aan chemicaliën. Er was ook nog een vuurtje gestookt in de burn barrel van Avery waar later haar camera e.d. waren gevonden. Ook dat ontkende hij.

Uiteindelijk zijn er pakweg 10 mensen geweest, waaronder zijn buurman en familieleden, die Avery bij een vuur hebben gezien. De eerste getuigen kwamen al vrij snel naar voren.. toen op een gegeven moment Barb Steven confronteerde met het feit dat ook zij hem had gezien zei hij

"ok, but then Brendan was with me"

Waarom doet hij daar zo moeilijk over? Was in principe een goed alibi geweest.

Ook opmerkelijk is dat die Halloween dag de eerste dag is dat Steven Avery ongeoorloofd afwezig was. Daarvoor was dit nog niet eerder gebeurd, aldus hijzelf en zijn toenmalige vriendin Jodi. Hij is in de ochtend naar huis gegaan en is daar de hele dag gebleven om, zoals hij zelf zegt, tv te kijken... geen bewijs dat hij de dader is, maar wel een vreemd verhaal en "toevallig" op dezelfde dag als Halbach's verdwijning. Dit zorgt ervoor dat hij geen alibi heeft. Het toont ook aan dat hij mogelijkheid heeft gehad haar te doden, op een tijdstip dat de meeste mensen op school of aan het werk zijn.

Vind 't ook opmerkelijk dat in de ochtend op de dag van Halbach's verdwijning Steven zijn zus aanbood om haar Plymouth te verkopen. Ze gaf aan dit niet te willen en ze kregen er ruzie over. Hij wilde haar Plymouth verkopen, maar zij gaf aan het geld niet nodig te hebben en andere plannen te hebben voor de Plymouth: het zou een cadeau worden voor haar zoons die met hun rijbewijs bezig waren. Avery heeft uiteindelijk de Plymouth gewoon te koop aangeboden om Halbach die dag langs te laten komen. Normaliter belde hij Halbach op haar mobiel, maar deze keer belde hij AutoTrader rechtstreeks en gaf hij de naam van zijn zus door, en haar telefoonnummer en het adres "Avery Road" (zonder huisnummer). Hij heeft niet zijn eigen naam of nummer doorgegeven.

Het lichaam van het slachtoffer verteld ook altijd wat over de dader vind ik. Over het lichaam van Halbach weten we het volgende:

- ze is verbrand
- ze is is verbrand in de open lucht
- ze is verband in een vuur dat lang genoeg aanbleef om haar botten tot zo'n staat te verbranden
- haar botten waren vermorzeld door gereedschappen
- ze is beschoten
- er is lood van kogels in haar schedel gevonden van ongeveer .22
- de kogels zijn haar schedel wel ingegaan, maar niet naar buiten gegaan (er waren geen "exit wounds")
- haar persoonlijke bezittingen waren gedeeltelijk verbrand in wat lijkt een tweede, kleiner vuur dan de bonfire.

Dit verteld ons het volgende over de dader:

- Hij had de mogelijkheid tot het stoken van een langdurend vuur
- Hij heeft een vuur gestookt van minimaal 3,5 uur (er was maar één langdurig vuur gezien in de tijd na Halbach's verdwijning)
- Hij had dit vuur buiten (dus niet in een crematorium of aluminium smelter o.i.d)
- Hij had naast dit grote vuur een kleiner vuur om de persoonlijke bezittingen te verbranden.
- Hij heeft bewijsmateriaal achtergelaten waarmee hij de botten had kunnen vermorzelen
- Hij had loden kogels van .22
- Hij heeft bewijsmateriaal achtergelaten van een schietpartij, zoals kogels of patroonhulzen
- Hij had een .22-kaliber geweer tot zijn beschikking
- Hij had een geweer tot zijn beschikking dat niet sterk genoeg was om een kogel door een schedel heen te schieten.

En Avery heeft een 100% match met bovenstaande. Als iemand bewijsmateriaal zou hebben geplant, hoe ongelooflijk veel geluk heeft die dan gehad dat Avery precies hetzelfde gedaan zou kunnen hebben als de echte dader?

Als Avery onschuldig is, is er dus iemand die, net zoals Avery, ook bovenstaande allemaal heeft uitgevoerd. Daar geloof ik niet in.

Last but not least geloof ik niet dat de agenten een motief hadden om Avery te "framen". Dit filmpje legt dit aardig goed uit vind ik:

En volgens mij hadden Averys advocaten ook al tijdens de rechtszaak gezegd dat als de agenten bewijsmateriaal zouden hebben geplant, ze dit niet hebben gedaan omdat ze iets recht te zetten hadden met Avery of uit haat, maar omdat ze dachten dat hij schuldig was, en zijn veroordeling wilden zeker stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door pooh_bear_x op 20-10-2018 16:32:00 ]
pi_182629820
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 15:26 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Net zo goed als dat JIJ geen bewijs hebt dat Avery schuldig is. Dumbass
Jawel, al het bewijs dat gevonden is tegen Avery is gewoon keihard bewijs dat hij het gedaan heeft totdat jij kunt aantonen dat het geplant is. En dat kan je niet.
pi_182629934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Jawel, al het bewijs dat gevonden is tegen Avery is gewoon keihard bewijs dat hij het gedaan heeft totdat jij kunt aantonen dat het geplant is. En dat kan je niet.
Tering Jantje. Krijg je betaald ofzo?
pi_182629951
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:09 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Tering Jantje. Krijg je betaald ofzo?
Ben ingehuurd door Wisconsin om Nederland te overtuigen van z'n schuld. Betaald goed
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:38:37 #295
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_182630376
Gast heeft 't gewoon gedaan.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:47:46 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182630501
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:38 schreef matthijst het volgende:
Gast heeft 't gewoon gedaan.
Uhuh :') met welk bewijs dan
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:48:49 #297
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182630513
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:01 schreef pooh_bear_x het volgende:

[..]

Zo, jij bent dom zeg :'). Er is helemaal geen keihard bewijs. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Als er zo'n keihard bewijs was, dan was het duidelijk waar zij vermoord is, en hoe. En door wie.

Dat is in deze helemaal niet duidelijk. Het is giswerk op basis van circumstantial evidence welke ook nog eens geplant kan zijn.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:50:25 #298
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_182630528
Er zijn wel meer mensen mogelijk om een vrouw in brand te steken, in stukjes te hakken en kogels door haar kop te jagen.

Dan laat je niet haar auto staan op je eigen junkyard.

Dan waren er duidelijke sporen gevonden van moord op het plaats delict

Die zijn er allemaal niet man pooh bear.

Ook wel frappant dat jij waarschijnlijk ook zo iemand was die in de eerste instantie ook zou denken dat hij terecht vastzat, terwijl er gewoon een andere verkrachter rondliep en Avery aan het rotten was in de gevangenis mbt zijn eerste veroordeling en zieke push van de Manitowoc country PD om hem als dader aan te wijzen in de verkrachtingszaak.

Zij waren er ook van overtuigd dat hij het toch echt had gedaan, terwijl de werkelijke verkrachter lekker doorging met vrouwen rapen.

Dus flikker lekker een eind op, er is geen aantoonbaar bewijs dat hij het heeft gedaan. Punt uit. En die hele police force daar is een fucking lachertje, mensen in de cel planten terwijl je telefoontjes binnenkrijgt vanuit een andere PD dat zij toch waarschijnlijk de echte dader hebben. Dat negeren ook om puur niet jezelf voor lul te zetten als PD.

Nee kwaliteit staaltje detective werk hoor :'). Puike politiemannen :')

quote:
En volgens mij hadden Averys advocaten ook al tijdens de rechtszaak gezegd dat als de agenten bewijsmateriaal zouden hebben geplant, ze dit niet hebben gedaan omdat ze iets recht te zetten hadden met Avery of uit haat, maar omdat ze dachten dat hij schuldig was, en zijn veroordeling wilden zeker stellen.
Ja omdat ze dus niet zeker waren van het feit dat hij schuldig was, omdat ze hier gewoonweg geen bewijs voor konden vinden. Koekoek
pi_182630613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:47 schreef MMaRsu het volgende:
Uhuh met welk bewijs dan
Nou, wat dacht je van al het bewijs dat op zijn terrein is aangetroffen? Als hij niet kan aantonen dat het geplant is, dan rest er nog maar één andere mogelijkheid, namelijk dat hij het zelf daar heeft achtergelaten.
pi_182630645
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:48 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Zo, jij bent dom zeg :'). Er is helemaal geen keihard bewijs. Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Als er zo'n keihard bewijs was, dan was het duidelijk waar zij vermoord is, en hoe. En door wie.

Dat is in deze helemaal niet duidelijk. Het is giswerk op basis van circumstantial evidence welke ook nog eens geplant kan zijn.
Ja laten we het persoonlijk maken joh. We kunnen toch ook gewoon een normale discussie voeren over iets waarover we van mening verschillen?

Als je het mij vraagt is het duidelijk dat hij schuldig is gezien hij begon met ontkennen dat zij überhaupt is langsgeweest en tevens ontkende dat hij een bonfire en een vuurtje in z'n burn barrel had. Hij was oneerlijk. Als hij niet kan aantonen dat niet hij, maar iemand anders het bewijsmateriaal heeft geplant, wat verwacht je dan wat voor besluit de jury neemt?

Iemand heeft het daar achtergelaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')